Golf VI Chat

Aloittaja Kiviharju, 06.01.10 - klo:22:02

« edellinen - seuraava »

kyhmy

Itsellä nyt 2t ajettu tämä volkkari ja olen kyllä tyytyväinen kulutukseen. Entisellä autolla (2.0tfsi) ajoin usein tietyn reitin jolloin parhaaksi kulutukseksi sain 7,9 litraa. Nyt sama noin 20min reitti ja keskikulutus 5,7 litraa. Tämä vielä kylmäkäynnistyksellä. Yli 25% parannus kulutukseen on mielestäni merkittävä.

jvas

Auto on VW Golf 2.0 tdi 4Motion. Lokakuun 1. 2010 alkaen ajettu reilut 22tkm. Keskinopeus on ajotietokoneen mukaan ollut 67-70 välillä. Autolla ajetaan työmatkaa 194 km/pv. Lastina on ollut lähes aina 2-4 henkilöä. Ajotietokone on näyttänyt kulutukseksi 4.8-5.2 l/100km. Tankauksien yhteydessä olen havainnoinut, että ajotietokone näytää n. 0.2 l/100km liian pientä lukemaa. Edellinen auto Jetta V 2.0tdi kulki n. 4.6 l keskikulutuksella tankkauksista mitattuna samalla reitillä.

Aika vähällä nuo 1.2 bensamyllyt menevät, jos pääsee 5.2 l/100km kulutuksiin.

Sean80

Lainaus käyttäjältä: jvas - 19.03.11 - klo:19:05
Auto on VW Golf 2.0 tdi 4Motion. Lokakuun 1. 2010 alkaen ajettu reilut 22tkm. Keskinopeus on ajotietokoneen mukaan ollut 67-70 välillä. Autolla ajetaan työmatkaa 194 km/pv. Lastina on ollut lähes aina 2-4 henkilöä. Ajotietokone on näyttänyt kulutukseksi 4.8-5.2 l/100km. Tankauksien yhteydessä olen havainnoinut, että ajotietokone näytää n. 0.2 l/100km liian pientä lukemaa. Edellinen auto Jetta V 2.0tdi kulki n. 4.6 l keskikulutuksella tankkauksista mitattuna samalla reitillä.

Aika vähällä nuo 1.2 bensamyllyt menevät, jos pääsee 5.2 l/100km kulutuksiin.
Aika hyvä tuo 4.8-5.2 l/100km. Itsellä VW Golf 2.0 TDi DSG on vienyt aika tasaisesti 5.8 l/100km. Mittarissa nyt 55tkm.

Peltzi

Varmaan sen verran pidempää siivuu ajanut niin kulutus pienentynyt/tasoittunut ja renkaan koko vaikuttaa sekä onko paljon kaupunki/maantieajoa.
Omanikin 2.0 TDI laskettu keskikulutus oli ~5.8L/100km.

jvas

Matka on lähes kokonaan maantieajoa 80 nopeusalueella, poislukien muutama 60 alue matkalla ja 10 km taajamaa. Maantiellä aina vakkari päällä.

Karvalakki

5.2 näyttää 1.2 tsi edelleen, olen tyytyväinen. Aina olen osannut pitää nopeuden mutta kyllä vakionopeudensäädin on pitkällä maantietaipaleella ehdoton. Kohta varmaan haluan dsg:n

kotka

Lainaus käyttäjältä: jvas - 19.03.11 - klo:19:05
Auto on VW Golf 2.0 tdi 4Motion. Lokakuun 1. 2010 alkaen ajettu reilut 22tkm. Keskinopeus on ajotietokoneen mukaan ollut 67-70 välillä. Autolla ajetaan työmatkaa 194 km/pv. Lastina on ollut lähes aina 2-4 henkilöä. Ajotietokone on näyttänyt kulutukseksi 4.8-5.2 l/100km. Tankauksien yhteydessä olen havainnoinut, että ajotietokone näytää n. 0.2 l/100km liian pientä lukemaa. Edellinen auto Jetta V 2.0tdi kulki n. 4.6 l keskikulutuksella tankkauksista mitattuna samalla reitillä.

Aika vähällä nuo 1.2 bensamyllyt menevät, jos pääsee 5.2 l/100km kulutuksiin.

Aika mukava kulutus, jos vertaan omaan 1,6 tdi 4motioniin. Harmi vaan kun tuota farmaria ei enää saanut tuolla 2,0 litran koneella. Ohjelmoinnilla tuostakin kulutuksesta pudottaisit jonkun litran kymmenyksen pois. Ã,,kkilaskennalla tuo 4 veto kuluttaa vajaa 0,5 l/100 km enemmän.
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

Newman

Pihein auto, jota itse olen ajanut, on Volvo V50 DRIVe sillä 1,6 litraisella turbodieselillä. Meni omassa maantiepainotteisessa ajossa 4,2 litralla (vrt. nykyisen Golf VI 1.4 TSI 90 kW:n 5,9 l/100 km). Mukava auto oli ajaa vieläpä, vaikka moottori ei olekaan mikään persoonallinen raketti vaan sellainen työmyyrä. Tykkäsin.

pizza_delivery

Sain kerran javerin 2.0tdi 4motion Golf V keskikulutukseksi 4.2L/100.  ja Sveitsin motarilla kulutti 3.8.  Ja tehoa riitävän hyvin.  Itse en ikinä pystyisi mitään Volvoa hankkimaan...etenkin jotain DrivE mallia.  Autoilusta kuuluu nauttia ;)  BMW 520dA on aina parempi vaihtehto.

Meidänn golfilla ei kyllä kulutusta saa millään alle 7 tällä hetkellä ja kesällä alle 6.5.

Tos®

^Mahtoikohan kulutusnäyttö olla hitusen optimistinen ;)?
4,9 on toistaseks alin mihin oon päässy
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

pizza_delivery

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 20.03.11 - klo:13:41
^Mahtoikohan kulutusnäyttö olla hitusen optimistinen ;)?
4,9 on toistaseks alin mihin oon päässy

Ei voi tietää, mutta Sveitsissä on tiet eri luokkaa kun täällä ;)
Miedän 330ikin kuluttu Sveitsin motarilla 6.1L vaikka on 3 litranen bensakone.

Newman

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 20.03.11 - klo:12:54
Sain kerran javerin 2.0tdi 4motion Golf V keskikulutukseksi 4.2L/100.  ja Sveitsin motarilla kulutti 3.8.  Ja tehoa riitävän hyvin.  Itse en ikinä pystyisi mitään Volvoa hankkimaan...etenkin jotain DrivE mallia.  Autoilusta kuuluu nauttia ;)  BMW 520dA on aina parempi vaihtehto.

Väärin. Joku mahdollisimman pihi käyttöauto + leikkikalu on paras yhdistelmä. Kaikkea on turha yrittää havitella yksiin kuoriin, niin se vaan on.

Newman

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 20.03.11 - klo:13:47
Miedän 330ikin kuluttu Sveitsin motarilla 6.1L vaikka on 3 litranen bensakone.

Kovassa myötätuulessa ja alamäkeen. Tai sitten ilmanvastus on alle 0,20 ja painoa autossa useampi sata kiloa luulemaani vähemmän. Tai sitten en vaan itse osaa ajaa taloudellisesti ja jaarittelen tässä omiani.

Guido

Mulla Golf VI Variant 2.0 TDI DSG:n tankkauksista laskettu keskikulutus n. 34 tkm matkalle on 5,6 l/100 km. Valtaosa kilsoista on kertynyt 80 - 100 km/h alueilla maantiellä. Ajotietokone näyttää n. 0,2 l/100 km liian pieniä lukemia. Muistaakseni pienimmät ajotietokoneessa näkemäni yksittäisten maantiematkojen keskikulutukset ovat olleet 4,2 l/100 km luokkaa eli todellisuudessa n. 4,5 l/100 km tasoa. Yhdelläkään tankkausvälillä en kuitenkaan näin pieniin lukemiin ole päässyt.

Tankillisten keskikulutukset ovat vaihdelleet välillä 5,06 - 6,91 l/100 km. Pienin lukema kesäkelillä maantiellä, huiput talvilomareissulla neljän hengen kuormalla suksiboksi katolla ruotsalaisten nopeusrajoitusten mukaan ajaen.

pizza_delivery

Lainaus käyttäjältä: Newman - 20.03.11 - klo:16:47
Väärin. Joku mahdollisimman pihi käyttöauto + leikkikalu on paras yhdistelmä. Kaikkea on turha yrittää havitella yksiin kuoriin, niin se vaan on.

En kyllä 520dAn kulutusta ison pidä (4.9L) kun ottaa huomioon massan ja tehon...Ja vielä takavedon kanssa ;)

Ja sen 330in kanssa, on semmoinen ilmenny, että se todellakin on taloudellisempi suhteessa muihin arvoihin.  Sitten taas keskustassa vetää 13.1L.

Ihmetyttää kyllä meidän VI golffi, kun ei todellakaan pääse luvattuihin lukemiin. >:(

Newman

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 20.03.11 - klo:18:05
En kyllä 520dAn kulutusta ison pidä (4.9L) kun ottaa huomioon massan ja tehon...Ja vielä takavedon kanssa ;)

Ja sen 330in kanssa, on semmoinen ilmenny, että se todellakin on taloudellisempi suhteessa muihin arvoihin.  Sitten taas keskustassa vetää 13.1L.

Ihmetyttää kyllä meidän VI golffi, kun ei todellakaan pääse luvattuihin lukemiin. >:(

Jos tuolla vitossarjalaisella pääsee edes lähelle tuota ilmoitettua, kyseessä on tosi hieno auto ja moottori.

POSSU

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 20.03.11 - klo:18:05
En kyllä 520dAn kulutusta ison pidä (4.9L) kun ottaa huomioon massan ja tehon...Ja vielä takavedon kanssa ;)

Ja sen 330in kanssa, on semmoinen ilmenny, että se todellakin on taloudellisempi suhteessa muihin arvoihin.  Sitten taas keskustassa vetää 13.1L.

Ihmetyttää kyllä meidän VI golffi, kun ei todellakaan pääse luvattuihin lukemiin. >:(

Joo,sama-2 mökkireissua ajettu. 120 km motaria ja 50-80 rajoitus tietä 20 km.  ja ihan rajotusten mukaan-eikä meinaa mennä alle 7l/100km.

pizza_delivery

En tiedä onko tämä ollut jo täällä mutta Sveitsin volkkari sivuja selailin ja oli tämmöinen saatavana nyt:



Kyseessä siis Golf GTi Adidas edition.
18" kiekot vakiona.
Mutta tehoa normaalin 210hv verran.

Hienon näköinen mutta ei niin kiinnostava kun Pirelli edition aikoinaan.

Myös plussana oli se, että tämän sai metalliväri valkoisena tilattua ;)

Niin, standardina tulee 2alue ilmastointi, park pilot, ja vissiin rcd 510.  Lisävaruste listalla en ainakaan RNS310 nää.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: POSSU - 20.03.11 - klo:20:23
Joo,sama-2 mökkireissua ajettu. 120 km motaria ja 50-80 rajoitus tietä 20 km.  ja ihan rajotusten mukaan-eikä meinaa mennä alle 7l/100km.

Menee hieman offariksi, en tiedä miten kovaa motaria ajoit mutta jossain kohtaa se kulutus alkaa nousta, 2 TQ nostaa kulutusta yli 8 litraan kun pidän hieman enemmän vauhtia (n.120 km/h) työmatkani motskarin osuuden (n. 2/3 matkasta), tänään ajoin n. 90 km/h ja keskari jäi 6,9:ään.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

POSSU

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 21.03.11 - klo:08:00
Menee hieman offariksi, en tiedä miten kovaa motaria ajoit mutta jossain kohtaa se kulutus alkaa nousta, 2 TQ nostaa kulutusta yli 8 litraan kun pidän hieman enemmän vauhtia (n.120 km/h) työmatkani motskarin osuuden (n. 2/3 matkasta), tänään ajoin n. 90 km/h ja keskari jäi 6,9:ään.

Todellista 105-110. nopeutta.   

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 21.03.11 - klo:06:20
Kyseessä siis Golf GTi Adidas edition.
18" kiekot vakiona.
Mutta tehoa normaalin 210hv verran.

Hienon näköinen mutta ei niin kiinnostava kun Pirelli edition aikoinaan.


Ehkä vaikuttaa kiinnostavuuteen se että rengasmerkki on enemmän absurdi kuin urheiluvälinevalmistajan merkki?

En voisi mennä tuohon autoon sisälle Nike:n verkkarit päällä, Pirellin autoon ne kyllä menevät muitta mukinoitta (?).  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 21.03.11 - klo:06:20
En tiedä onko tämä ollut jo täällä mutta Sveitsin volkkari sivuja selailin ja oli tämmöinen saatavana nyt:

Kyseessä siis Golf GTi Adidas edition.
18" kiekot vakiona.
Mulle tollaset vanteet :o :o
Audi A4 Allroad quattro -17

Late

#1252
Vanteet ovat nämä muute: OEM VW MK6 GTI "Adidas Edition" 18" 'Serron' 7,5J x 18 ET 51
Varaosanumero noille : 5K0 601 025 AC AX1 "black-glossy"


Adidas osia Golf

5K0 853 621 FXC inscription b-pillar "ADIDAS"


tsiih

Kaikki tuollaiset erikosversiot ovat hauskoja! Vähän väriä harmaaseen massaan. Enemmänkin niitä sais olla.
Jep Tallat kelpais mullekin  :P
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

LS

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 16.03.11 - klo:19:53
Autoni on parhaillaan korjaamolla, sillä viime perjantaina ulinan tutkinnan ( n. kuudes kerta, ulina tullut uudesta asti) seurauksena selvisi että öljynpaine ei ole riittävä. Öljypumppu nyt ainakin menee vaihtoon, ääni on todennäköisesti tullut siitä. Katsotaan tän remontin jälkeen niitä ääniä sitten uudestaan  ;D >:(

Miten tässä kävi? Mitä kaikkea meni vaihtoon? Oliko öljysihti tukossa?

tsiih

Homma on vielä hiukan kesken, yleensä julistan vasta sitten kun ei tarvitse olettaa mitään  ;)
Öljypumppu vaihdettiin jonka seurauksena öljynpaineet palasivat. Uliseva ääni ei hävinnyt. Ensi tiistaina vaihdetaan vielä jakopääkilkkeet, joku oli ollut yli toleranssien, muistaakseni nokka-akselin säätö yms. Mitään ei kuulemma ollut kärsinyt öljynpaineen vähyydestä, jäipä mieleen että taisivat sanoa "On näitä ollut pienemmälläkin paineella eikä niissäkään ole jälkiä siitä näkynyt"
;D ;D
Ei varmaan ole iso homma tuo paineen mittaus, voin suositella kaikille vaikka itse maksaen. En ole vielä varma miten tämä vaikutti nakutukseen (nokka-akselin säätö?) ja helinään jakopäästä (löysä ketju?). Höristän korvia kun homma on purkissa.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Karvalakki

Karvalakki Golf on toiminut valtaosin mukavasti.

Tänään huolestuin kuin tavalliseen tapaan läksin kolmion takaa hidasteltuani kiihdyttämään normi 50 km/h liikenteeseen kakkosella ja tuntu ettei mitään tapahdu. Ajattelin että olin vahingossa yrittämässä nelosella. Oli se kakkonen ja kun kierrokset pääsi vähän ylös niin tehoakin löytyi.

Moottorijarrutus tsi:ssä tuntuu aika mitättömältä, pitää kai vain opetella uusia niksejä. Kiihdytyksiin vähän enemmän kierroksia ja moottorijarrutus suosiolla pienemmillä vaihteilla kuin ennen.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Late - 21.03.11 - klo:17:40
Vanteet ovat nämä muute: TALLADEGA 8J x 19 ET50

Varaosanumero noille : 5K0 601 025 AC AX1 "black-glossy"
Ai ne on 19", no ei sitten. En meinaa 18" suurempaa autoon laittaa, se saa riittää. Tai no riippuu autosta...
Eikä varmaan maksakkaan paljoa jos marmorilta tilaa ::)
Audi A4 Allroad quattro -17

makelja

Lainaus käyttäjältä: Late - 21.03.11 - klo:17:40
Vanteet ovat nämä muute: TALLADEGA 8J x 19 ET50

Varaosanumero noille : 5K0 601 025 AC AX1 "black-glossy"

Adidas osia Golf

5K0 853 621 FXC inscription b-pillar "ADIDAS"

Eikös Talladegat ole ne Golf R:n vakiovanteet? Ne sellaiset joissa on 5 puolaa jokaisessa kolme ripaa. Nuo muistuttaa enemmän Audi R8 V10:n vanteita. Muistaakseni...


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy