Webastolla lämmitys - ohjeita/neuvoja - ongelmia

Aloittaja TKe_, 22.12.09 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

duke7

Lainaus käyttäjältä: pedro66 - 09.01.12 - klo:12:22
Lisäkysymys:
Mihin asentoon jätätte lämmityslaitteen kun sammutatte auto.
Mulle webaston asentaja kertoi että lämmityslaite (climatronic) pitäisi jättää AC off, puhallus tuulilasille ennenkuin auton sammuttaa (n. 10sek).

Olen säätänyt lämmöt täysille ja puhalluksen tuulilasille. Tästä on muutama sivu aiemmin keskustelua, joillakin tällä ei tunnu olevan vaikutusta ja joillakin auttaa sisätilojen lämpiämiseen.

MasTurbo

Voi perkeleen perkele. Auto ollu sitten viime tiistaista asti siellä SAATANANAN autosähköllä. Uusittu imupilli tankkiin, sitten ilmeisesti ihmetelty savuamista taas ja huomen aamulla tulee uus polttoainepumppu ja sitten on kuulemma "kunnossa". Ensinnäkään en usko tuohon osan tulemiseen koska sen piti tulla jo tänään. Toisekseen en usko savuamisen loppuvan. Ottaa jo oikeesti pattiin. Eihän tuota ole rassattukaan kuin lokakuusta asti... Mm. Uusi kamina laitettu kokonaan.
Nyt lainaautona v50 volvo ja on ihan viittä vaille että vaihtuu kulkine siihen. Edelleen, virtuaalikeskisormi tehdaslämmittimille. Minen enää jaksa. Angst.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 09.01.12 - klo:14:35
Olen säätänyt lämmöt täysille ja puhalluksen tuulilasille. Tästä on muutama sivu aiemmin keskustelua, joillakin tällä ei tunnu olevan vaikutusta ja joillakin auttaa sisätilojen lämpiämiseen.

Ittellä ollu alusta asti Webasto, joskin jälkiasennettu. Ikinä en oo miettiny, mihin asentoon säätimet on jääny. Aina on auto ollu lämmin ku on lämmitin ollut päällä. Ikinä ei myöskään ole ollut sen kanssa mitään ongelmia, eikä ole edes huollettu koskaan. Yrittänyt vain katsoa, että ajan vähintään saman aikaa kuin mitä on päällä ollut. Ja päällä pitänyt aina vähintään 10 minuuttia. Näillä eväillä on toiminut jo toinen Webasto moitteettomasti. (Puuta koputtaa)
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

MasTurbo

Helou helou kaikki.Ei voi kuin nauraa.Tänään oli tullut uusi polttoainepummpu ja senkään vaihtaminen ei auttanut ;D..ahahahahahahaha.
Nyt myyjäliike suostui viimein siihen että autoon asennetaan jälkimarkkinointi webasto(5kw) ja ovaalikello sisälle.Käyttöön jää myös vanha kaukosäädin kun se kuulemma toimii uudessa systeemissä myös..

Nooo..en nyt ala käsiäni taputtelemaan yhteen ennenkuin auto on pihassa ja toimii.Ei kuitenkaan tarvitse maksaa itse penniäkään tästä revohkasta.
Otin ihan perjantaille vapaapäivän golffin jälleennäkemisen riemusta  ;D

jallucola

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 11.01.12 - klo:16:26
Nooo..en nyt ala käsiäni taputtelemaan yhteen ennenkuin auto on pihassa ja toimii.Ei kuitenkaan tarvitse maksaa itse penniäkään tästä revohkasta.
Otin ihan perjantaille vapaapäivän golffin jälleennäkemisen riemusta  ;D

...  en haluais olla taikauskoinen, mutta: perjantai ja kolmastoista päivä  :o  :o

Kannattaisko siirtää vastaanotto muulle päivälle   ;D

MasTurbo

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 11.01.12 - klo:18:21
Huonommin ei voi enää mennä, eihän?
Webastosi korjausta ei ainakaan voisi huonommin hoitaa ::) Vaihdetaan polttoainepumppu savutuksen vuoksi,ihmettelin tätä jo eilen.

Itselläni ei kovin suurta luottoa liikkeeseen olisi,tekevät sentään jotain :)

MasTurbo

Jos yhtään lohduttaa niin en luota minäkään. Tosin se pumppu vaihdettin siksi kun vika diagnoosi näyttipolttoaine katkoja. Koko linja ja pumppu uusiksi.. Ei auttanut sekään :) mitään muita vika koodeja ei ole ollut.

Vankka

Onko palopesää putsattu? Mulla webasto savutti ennen kuin mykisty. Putsauksen jälkeen savutus tiessään. 
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

MasTurbo

Mulla uusittiin kuukaus sitten koko kamina  :) edelliseen oli palopesäkin vaihdettu ja samaa paskaa silloin :) Suosittelen kaikille lämpimästi automaattitoiminto webastoa  ;D

jf

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 11.01.12 - klo:19:15
Suosittelen kaikille lämpimästi automaattitoiminto webastoa  ;D
Noo, mutta katos tuossa on sellainen automaattitoiminto, että jos auto ei lämpene, niin kuski ainakin lämpenee!  ;)
Toivotaan, että normi vekotin rokkaa...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

KariH

Minulle on tulossa bensa superb jossa tehdas asenteinen Webasto.
Onko siinä webaston toiminta samanlainen kuin dieseleissä? Eli automaatti käynnistys eikä mahdollisuutta kytkeä sitä pois (ainakaan helposti)

MasTurbo

Jos siinä on automatiikka toiminto niin morjens:)
Kaha oy kertoi että aiemmin automatiikka weboissa oli joku ventuuri systeemi joka ei ollut hyvä( vissiin esim minulla) ja tämä systeemi on poistunut nykyään.
Oli miten oli mutta tehdasasennettua minulle ei enää tule.

Nipademu

Minä en ole oikein ikinä ymmärtänyt tuota lämmitysautomatiikan tarvetta? Kun se auto on tarkoitus lämmittää ennen liikkeellelähtöä, ja ainakin vielä on pysynyt liikkeellä lämpimänä ilman webastoa. Ja jos ei pysykkään, niin saahan sen kaukosta tai napista päälle.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

skk

onko jälkiasenteiden eberin sisäpuhallusta mahdollista säätää, climatronci puhaltaa aika hiljaa nimittäin?

Jyrki

Lainaus käyttäjältä: skk - 12.01.12 - klo:21:58
onko jälkiasenteiden eberin sisäpuhallusta mahdollista säätää, climatronci puhaltaa aika hiljaa nimittäin?

En nyt tiedä ymmärsinkö ihan oikein, mutta kun ennen ku sammutat auton ni laita sellaset puhallu/lämpö säädöt mitkä haluat. Odota hetki,että läpät kääntyy ja sitten sammuta auto.

Ku laitat eberin päälle esim.kaukosäätimellä tai ajastimella taikka sitten ihan napista niin auto alkaa puhaltamaan ilmaa sisälle juurikin niillä säädöillä mitä siinä viimeksi on ollut.

Tämän takia ei ikinä kannata jättää automaatille climatronikkia,koska ikinä ei voi tietää mihin asentöön läpät jää. Tuuri peliä siis.
Automatiikka pois ja säätää itse. Ite käytän tuulilasi asentoa ja kakkos nopeutta tuossa ocussa.

Näin laite ainakin mulla pelaa. Toivottavasti selventi edes vähän. Ellei sitten sekottanut enemmän :)

mla

Nuo suuntaukset ennen moottorin sammutusta eivät vaikuta puhallusnopeuteen, vain siihen missä asennossa läpät ovat. Puhallusnopeuden ainakin Webastossa päättää IPCU releen koodaus, Eberissä muistelisin olevan vastaava idea. Puhallusnopeutta tosin ei yleensä kannata paljoa nostaa koska akku tyhjenee sitä nopeammin mitä kovempaa climatronic puhaltaa.

Itsellä tosiaan ei ole ollut tarvetta muutella climatronicin asetuksia koskaan, on riittänyt lämpöä ilman etukäteisvarautumistakin.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

skk

no tämmösellä pikkupakkasella ja 20min hehkutuksella kabiinissa on joku +5 astetta, eli saisi vähän kovempaa puhaltaa. koneessa on kyllä lämpöjä vaikka naapurille jakaa kun lyö vehkeen tulille. eli pitää tuota IPCUa käydä sitten koodailemassa.

mla

Kannattaa muuten niitä lämpötiloja katsoessa muistaa, että anturi ei välttämättä ole siinä naaman kohdalla mistä omat tuntoaistit 'mittailee' lämpötilaa.  Lattian rajassa oleva anturi ilmoittaa meilläkin usein +5-7C ja silti itsellä jo kuumottaa otsaa :)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Henri S

Tänään asennutin katkaisimen että saa webaston automaattisen käynnistymisen pois. asennot on 1 ja 0. 0 asennossa on koko webasto pois.

En muistanut kysyä että saako ajon aikana tai kun on virrat päällä laittaa webastoa päälle ja katkaisijaa asentoon 1
Hohhoijaa!

MasTurbo

Saa mutta en suosittele virtapiikkien vuoksi. Maahantuoja näin ohjeisti. Virtojen ollessa pois suositteli käyttämään. Tadaa. Oma golf pihassa uudella 5kw aftermarket kaminalla, ovaalikellolla ja kaukosäätimellä.... Jebou!

Guest-193659

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 13.01.12 - klo:12:06
Tadaa. Oma golf pihassa uudella 5kw aftermarket kaminalla, ovaalikellolla ja kaukosäätimellä.... Jebou!
Oikeestaan aikalailla se setti mikä itsellenikin tulisi jos tuo tehdashärveli tuosta porsii. Lämpimiä startteja sinne vaan. :)

skiman

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 13.01.12 - klo:11:33
Tänään asennutin katkaisimen että saa webaston automaattisen käynnistymisen pois. asennot on 1 ja 0. 0 asennossa on koko webasto pois.

En muistanut kysyä että saako ajon aikana tai kun on virrat päällä laittaa webastoa päälle ja katkaisijaa asentoon 1

Miten tämmöisen saa 1.9 luxline passattiin??

Henri S

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 13.01.12 - klo:12:06
Saa mutta en suosittele virtapiikkien vuoksi. Maahantuoja näin ohjeisti. Virtojen ollessa pois suositteli käyttämään. Tadaa. Oma golf pihassa uudella 5kw aftermarket kaminalla, ovaalikellolla ja kaukosäätimellä.... Jebou!
kiitos tiedosta, pitääpä sitten laittaa webasto päälle auton sammuksissa ollessa  ;D Kyllä kait saa auton käynnissä ollessa sammuttaa webaston katkaisijasta?
Hohhoijaa!

MasTurbo

Lainaus käyttäjältä: skiman - 13.01.12 - klo:12:33
Miten tämmöisen saa 1.9 luxline passattiin??

Eikun kytkin vaan webaston miinusjohdon väliin

skiman

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 13.01.12 - klo:13:03
Eikun kytkin vaan webaston miinusjohdon väliin
Vielä kun sen saisi fiksusti kabiinin puolelle..

MasTurbo

Kyllä siellä palopellissä on niitä läpivientejä

MasTurbo

Tuo kytkin homma ei kyllä olisi itseäni napannut. Pääkytkintä on kuulemma suotavaa käyttää vain virtojen ollessa pois. Eli kun lähdet ajoon laita se nollalle. Kun sammutat auton laita se päälle ja tee webaan tarvittava ajastus tai kun tarvitset kytke se kaukosäädöllä tms päälle

juskaa

Mites takuu pelaa vai onko asennettu merkkihuollossa. Kamalasti eivät kyllä tykkää jälkiasennuskatkaisijoista. Goodwilli voi olla sitte myöhemmin aika tiukassa  ???
Opel Insignia Sports Tourer -15
Jeep Grand Cherokee 4,0 -95

MasTurbo

Takuunalaisista en tiedä.Kannattaa kysellä marmorilta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy