TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 13.04.12 - klo:12:11
Luulisi että moottorien kohdalla yksi tärkeimpiä arvostelukriteereitä olisi juuri luotettavuus!

Niinhän se käytännössä on, mutta moottorit ovat yleensä palkintoja saadessaan uusinta tekniikkaa ja siten niiden luotettavuudesta ei voida vielä sanoa mitään kovin perusteellista, ellei sitten ole tapahtunut jotain katastrofaalista suunnittelupöydällä. Kaksoisahdettu 1,4 TSI on toki ollut ainakin kategoriansa voittaja jo vuodesta 2006, mutta onhan se moottori tuona aikana ehtinyt uudistuakin. Viralliset arvostelukriteerit ovat joka tapauksessa ajettavuus, suorituskyky, taloudellisuus ja sivistyneisyys eli kaiken kaikkiaan valmistajia palkitaan modernin moottoriteknologian onnistuneesta soveltamisesta.

("Judges apply their impressions from driving today's latest cars to help them find the powerplants that offer the best driveability, performance, economy, and refinement, and reward manufacturers for the successful application of advanced engine technology." http://www.ukipme.com/engineoftheyear/about.html)

Tässä kaksoisahdetun voittoperusteet viime vuodelta, luotettavuutta ei mainita mielestäni sanallakaan:

http://www.ukipme.com/engineoftheyear/winners_11/1_14.html
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 13.04.12 - klo:13:43
Jos vikoja ajan kanssa tulee, raportoin. Jos ei, en lähde mukaan hysteriaankaan. â€" â€"

Hyvin sanottu! Tuota linjaa olen minäkin aikonut noudattaa (ja jo noudattanutkin).
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Q8

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 13.04.12 - klo:14:44
Hyvin sanottu! Tuota linjaa olen minäkin aikonut noudattaa (ja jo noudattanutkin).

Kaikkein parhaitahan ovat ne, jotka osallistuvat hysteriaan omistamatta edes VAGia. Kunhan pääsevät julistamaan sanomaansa.
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Q8 - 13.04.12 - klo:15:51
Kaikkein parhaitahan ovat ne, jotka osallistuvat hysteriaan omistamatta edes VAGia. Kunhan pääsevät julistamaan sanomaansa.

Osaapahan olla iskemättä käsiään p**kaan.  :-\

Moni otti vaarin Ooppelienkin ongelmista ja päätyi sen sijaan vaikkapa Skodan rattiin. Ei yhtään huono ratkaisu 90-luvun lopun mallistoja muistellessa.

Poppelin omistajia se tietysti korpesi, kun jälleenmyyntiarvo laski kuin lehmän häntä, vaikkei vikoja omassa yksilössä olisi ollutkaan. Maahantuojaa asia ei vaan kiinnostanut.

DyyD

Joojoo ja jablajaa. Itse ongelman kohdanneena mielelläni luen asiasta asiaa eli nyt ne opelinpaskat pois tästä ketjusta.

Q8

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 13.04.12 - klo:18:10
Osaapahan olla iskemättä käsiään p**kaan.  :-\

Jep, mutta pitääkö sitä esmes tähän ketjuun tulla julistamaan?
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

Waiski

Taitaa Keskolaisia olla mukana muutamista kommenteista päätellen?
Omistan Vagin, Golf plus vm-10 (rekisteröity -09 elokuussa) jakoketjuhässäkkä takuuna 45tkm kohdilla, nyt ajettu 63tkm. Kohta auto kolmevuotias, Automaa (Turun alue) tarjosi vaihdossa 26tâ,¬ maksavaan autoon 14tâ,¬ ja ilmoitti, että Tsi-koneisia Vaggineita on määrätty (ylemmältä taholta) vaihdossa karsastamaan ja hyvityshinnassa huomioimaan mahdollinen tuleva kallis koneremontti. Todenperäisyyttä en tiedä, mutta ko. liikkeen vaihtoautopäällikön kanssa olen ennenkin tehnyt autokauppaa...

Waiski

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Waiski - 13.04.12 - klo:22:30
Taitaa Keskolaisia olla mukana muutamista kommenteista päätellen?
Omistan Vagin, Golf plus vm-10 (rekisteröity -09 elokuussa) jakoketjuhässäkkä takuuna 45tkm kohdilla, nyt ajettu 63tkm. Kohta auto kolmevuotias, Automaa (Turun alue) tarjosi vaihdossa 26tâ,¬ maksavaan autoon 14tâ,¬ ja ilmoitti, että Tsi-koneisia Vaggineita on määrätty (ylemmältä taholta) vaihdossa karsastamaan ja hyvityshinnassa huomioimaan mahdollinen tuleva kallis koneremontti. Todenperäisyyttä en tiedä, mutta ko. liikkeen vaihtoautopäällikön kanssa olen ennenkin tehnyt autokauppaa...

Waiski

Ihmettelin kyllä tuossa yksi päivä kun menin ko. puljun Raision pisteen ohi kun oli piha täynnä Vaggineita. Hallin reunassa pihalla jonossa VI Golfeja ja edellisen mallin Pasuunaa. Eikö kelpaa vain onko taas joku speciaali erä jotain saksantuonteja.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: DyyD - 13.04.12 - klo:19:57
Joojoo ja jablajaa. Itse ongelman kohdanneena mielelläni luen asiasta asiaa eli nyt ne opelinpaskat pois tästä ketjusta.

Mitä mieltä olet itse tästä asiasta? (En ruvennut selaamaan ketjua nähdäkseni, joko olet osallistunut tähän keskusteluun.)
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 14.04.12 - klo:00:14
Mitä mieltä olet itse tästä asiasta? (En ruvennut selaamaan ketjua nähdäkseni, joko olet osallistunut tähän keskusteluun.)
Kannattaa käydä tutustuu Dyydin touraniin tuolla autotallissa. Samaa mieltä olen Dyydin kanssa alkaa ketjua karata. Ei opelit tänne kuulu ne on jo kerran häädetty.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 14.04.12 - klo:00:47
Kannattaa käydä tutustuu Dyydin touraniin tuolla autotallissa. Samaa mieltä olen Dyydin kanssa alkaa ketjua karata. Ei opelit tänne kuulu ne on jo kerran häädetty.

Kyllä olen lukenut tuon Touranin vaiheista â€" ihaillen Dyydin asennetta. Mutta mitä Dyyd mahtaa ajatella yleisellä tasolla maahantuojan ja valmistajan suhtautumisesta näihin ongelmatapauksiin? Hän vastannee, kun ennättää.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Waiski - 13.04.12 - klo:22:30
Taitaa Keskolaisia olla mukana muutamista kommenteista päätellen?
Omistan Vagin, Golf plus vm-10 (rekisteröity -09 elokuussa) jakoketjuhässäkkä takuuna 45tkm kohdilla, nyt ajettu 63tkm. Kohta auto kolmevuotias, Automaa (Turun alue) tarjosi vaihdossa 26tâ,¬ maksavaan autoon 14tâ,¬ ja ilmoitti, että Tsi-koneisia Vaggineita on määrätty (ylemmältä taholta) vaihdossa karsastamaan ja hyvityshinnassa huomioimaan mahdollinen tuleva kallis koneremontti. Todenperäisyyttä en tiedä, mutta ko. liikkeen vaihtoautopäällikön kanssa olen ennenkin tehnyt autokauppaa...

Waiski
Täysin naurettava hyvitys, ei liike voi olettaa, että joka autosta kone hajoaa.

Muuten kys. lafka tuo maahan käytettyjä volkkareita saksasta, joten paskaa puhui.

DyyD

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 14.04.12 - klo:00:57
Mutta mitä Dyyd mahtaa ajatella yleisellä tasolla maahantuojan ja valmistajan suhtautumisesta näihin ongelmatapauksiin? Hän vastannee, kun ennättää.

Olen omalta kohdaltani tyytyväinen lopputulokseen. En ollut innoissani vian tuleessa, enkä ollut innoissani uusien ongelmien ilmaantumisesta kun remonttia tehtiin, mutta lopputulokseen olen. Kaikki tiedostetut viat korjattiin, pahoiteltiin, ja tarjottiin kahvit. En nää syytä miksen olisi tyytyväinen palveluun tai asioiden hoitamiseen. Näitä sattuu, eikä se ole Suomessa toimivan organisaation vika että nämä motit laukeavat. He tekevät varmastikin parhaansa korjatakseen muiden tekemät virheet, omalla kohdalla siinä onnistuen. Jatkossa nähdään miten pitkäksi aikaa.

Paljon on ollut puhetta tuplalaskutuksesta tai laskutuksesta ylipäänsä tilanteissa, joissa tehtaan pitäisi olla täysin korvausvelvollinen. Jos näin on käynyt, kävisin itse ainakin taistoon täysillä. Tämä epäkohta poislukien uskon, että paikalliset organisaatiot paikkaavat tilanteen parhaan kykynsä mukaan. Jos tästä aiheesta muiden merkkien kuljettavat pääsevät repimään huumoria ja mielenrauhaa omille valinnoilleen, se heille sitten suotakoon ja ilakointi hyväksyttäköön jossain muualla kuin tässä threadissa.

Henkilökohtaisesti valitsin TSI koneen koska luin siitä pelkkää hyvää. Motin toimiessa auto on erittäin luonteikas ja miellyttävä ajaa. Tästä voidaankin siis vetää se johtopäätös, että seuraava motti tulee olemaan myös TSI siinä tulevassa VAGgineessa. Joskus sattuu virheitä, ehkä tästä nyt sitten opittiin sen verran että jatkossa on huolettomia vuosia VAG kuljettajilla edessä.

k23001

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 14.04.12 - klo:02:15
Täysin naurettava hyvitys, ei liike voi olettaa, että joka autosta kone hajoaa.

Muuten kys. lafka tuo maahan käytettyjä volkkareita saksasta, joten paskaa puhui.

Sinänsä aika huvittavaa tosiaan että Automaa tuo käytettyjä volkkareita maahan myydäkseen niitä eteenpäin, muttei omia edustamiaan merkkejä. Minusta tuo kyllä kertoo sinänsä jotain mekkien välisestä arvostuksesta  ;D eli en kyllä ihan noita vaihtoautopäällikön tuommoisenaan usko.Teot ja puheet aika ristiriidassa..

Newman

"Mä kuulin et pari isointa diilerii stadissa ei ota edes rahasta Volsui vaihdos. Enny muista mistä kuulin mut taisin lukee netistä tai joku kerto jossai. En koskaa osta Volkkarii enää. Mulle riitti!"

terveisin,

Tulokas
Viestejä: 1

Newman

Asiat asioina. Myrsky vesilasissa. Toivottavasti hoidetaan nyt kuntoon. Seuraavana vuorossa joku muu merkki. Next.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Waiski - 13.04.12 - klo:22:30
Taitaa Keskolaisia olla mukana muutamista kommenteista päätellen?
Omistan Vagin, Golf plus vm-10 (rekisteröity -09 elokuussa) jakoketjuhässäkkä takuuna 45tkm kohdilla, nyt ajettu 63tkm. Kohta auto kolmevuotias, Automaa (Turun alue) tarjosi vaihdossa 26tâ,¬ maksavaan autoon 14tâ,¬ ja ilmoitti, että Tsi-koneisia Vaggineita on määrätty (ylemmältä taholta) vaihdossa karsastamaan ja hyvityshinnassa huomioimaan mahdollinen tuleva kallis koneremontti. Todenperäisyyttä en tiedä, mutta ko. liikkeen vaihtoautopäällikön kanssa olen ennenkin tehnyt autokauppaa...

Waiski

Joopa joo, kaikki ollaan keskolaisia. Tietenkin. Kannattaa ostaa tiipadaapa niin on onnellinen. Ihan varmasti. Mummon veljen kaiman setäpuolen käly kertoi myös minulle eilen, ettei yksikään maamme merkkilasipalatsi eikä jalasmökki-jobbarilafka ota enää tsi-koneisia vaihdossa.

Passatti

Kyllähän kauppamies kauppaa tekee.Oli merkki mikä tahansa.Rahalla ne elää samanlailla kuin mekin.Raha kelpaa .
Always lead, never follow

Kasis

Lainaus käyttäjältä: k23001 - 14.04.12 - klo:08:08
Sinänsä aika huvittavaa tosiaan että Automaa tuo käytettyjä volkkareita maahan myydäkseen niitä eteenpäin, muttei omia edustamiaan merkkejä. Minusta tuo kyllä kertoo sinänsä jotain mekkien välisestä arvostuksesta  ;D eli en kyllä ihan noita vaihtoautopäällikön tuommoisenaan usko.Teot ja puheet aika ristiriidassa..

Magneetti (Länsiauto) myy tuontiautoja, jotka ovat itse hankkineet tai ostavat joltain. Kun isossa hallissa ei vaihtoutoja löydy, on niitä jostain hommattava.
Automaalla taisi olla TDI Passatteja(3c) tuotuna. Jostain niidenkin on rahaa saatava.
Scirocco & VI Golf Variant

skriko

Itse en ota mitään kantaa jakoketjuongelmiin. Mun 1.4 TSI:llä ajettu 17 500 ja takuu menee umpeen 10.9. jolloin autolla ajettu noin 19 000. Jos hajoaa niin sitten hajoaa. Euroakaan en aio korjauksesa maksaa. Ainoa harmillinen asia on vaiva jonka saat nähdä, koska takuun mentyä umpeen, korjaus ei varmastikaan onnistu kuin Manulle illallinen. Vähän varmaan täytyy vääntää. Tuttua touhua muissakin asioissa.
Tuo jakoketjuhömpötys unohtuu pian ja vaihtoarvoon se ei sitten vaikuta. Ei tuon asian takia kannata autoa vaihtaa. Siinähän sitä häviää kun ei likkeet niitä lämpimikseen vaihtele, makselevat pirut noilla vaihtokaupoillaan kulunsa ja palatsinsa.

Waiski

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 14.04.12 - klo:09:28
Joopa joo, kaikki ollaan keskolaisia. Tietenkin. Kannattaa ostaa tiipadaapa niin on onnellinen. Ihan varmasti. Mummon veljen kaiman setäpuolen käly kertoi myös minulle eilen, ettei yksikään maamme merkkilasipalatsi eikä jalasmökki-jobbarilafka ota enää tsi-koneisia vaihdossa.

No, tuon Kesko-läpän olisin voinut jättää pois, pahoittelut siitä. ko. autokauppiaan puheista minulla ei nauhoitetta ole, joten en sitä mitenkään voi todistaa, eikä siinä tilanteessa ollut mukana kuin automyyjä ja ko. päällikkö. Varmaan omaavat kokemusta Tsi-koneista, kun niitä tosiaan itsekin jobbaavat. Eniten minua harmittaa toi auton arvostus muualla kuin Vw-liikkeessä, tosiaan toi 14tâ,¬ on pohjanoteeraus ja paras on Deltassa 17tâ,¬, muut siitä väliltä, Deltan varmaan jo ihan oikealla suunnalla?

Waiski

Q8

Lainaus käyttäjältä: Waiski - 14.04.12 - klo:17:14
No, tuon Kesko-läpän olisin voinut jättää pois, pahoittelut siitä. ko. autokauppiaan puheista minulla ei nauhoitetta ole, joten en sitä mitenkään voi todistaa, eikä siinä tilanteessa ollut mukana kuin automyyjä ja ko. päällikkö. Varmaan omaavat kokemusta Tsi-koneista, kun niitä tosiaan itsekin jobbaavat. Eniten minua harmittaa toi auton arvostus muualla kuin Vw-liikkeessä, tosiaan toi 14tâ,¬ on pohjanoteeraus ja paras on Deltassa 17tâ,¬, muut siitä väliltä, Deltan varmaan jo ihan oikealla suunnalla?

Vein Volvoa Volvolle ja olisin saanut 22t, VW maksoi samasta 28t. Eli mitä tästä olisi pitänyt päätellä? Oma merkki ei kiinnostanut Volvoakaan? Eikä Volvon huono tarjous V60:stä houkutellut.

Vaan nyt on Passat paholaisen merkeillä varustettuna. Katsotaan kuinka käy.
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

msvahn

Kun tää nyt meni aiheesta hiukan laveemmaksi keskusteluksi, niin tänään reaalielämän vaihtohyvitys 5/2010 Octaviasta (Combi Ambiente 1.4TSI, 41tkm)
on 18t euroa vaihdossa uuteen ~28-30te autoon. Tämä siis baijerilaiseen liikkeessä josta Skoda meille ostettu (molemmat merkit edustuksessa). Varmaan joku 500 euron neuvotteluvara vielä.
45te Tiguaniin olis ollut VW:llä 18,5te. 3-sarjalaiseen hyvitys talvella oli n.20te, eli tonnin vähemmän kuin mitä maksettiin uutena ilman toimituskuluja.

Samanhintaiseen vaihdossa ostohinnasta toimituskuluineen pudonnut siis 3,5te kahdessa vuodessa, mutta uudestapa ei enää saa 12,6% käteisalennusta (verottomasta hinnasta). Listahinnasta laskien tullut alas vajaa 6te.

Tämän offtopicin saa poistaa sitten kun ketjua siivotaan..
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

reino

Hei! Alla on golf 1.4 tsi 103kw, -08, ajettu 74 tuhatta.
Ã,,sken tuli puhelu laakkoselta että turbo hajonnut ja 1500-2000e remontti ois tiedossa. Sieltä tuli heti vastaukseksi kun kysyin että maahantuoja ei kuulema
tule vastaan. Olen auton toinen omistaja ja se on ollu nyt minulla kaksi vuotta. Ostettu eri liikkestä kun laakkoselta. Olen ajanut autolla kahteen vuoteen vaan 20 tuhatta. Eli siis onko mitään saumaa esim saada korvausta tuolta autoliikkeeltä mistä sen ostin? Jos ostan kaksi vuotta vanhan auton niin oletin kyllä että hetken pitempään sillä ajelis. Liikkessä aikoinaan myyjä sano suunnilleen näin "joo tuo tänne vaan jos jotain isoo tulee" no todellakin aion kysyä että mitäs nyt.

Oisko mitään ehdotuksia/neuvoja vai joutuuko vaan kaivamaan kuvetta? Kiitos!

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: reino - 17.04.12 - klo:14:05
Oisko mitään ehdotuksia/neuvoja vai joutuuko vaan kaivamaan kuvetta? Kiitos!

Ehdotan, että et kaiva kuvetta ennen kuin kaikki muut kortit on katsottu. Kannattaa myös lukea tämä keskusteluketju alusta loppuun.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Tupo

LainaaLiikkessä aikoinaan myyjä sano suunnilleen näin "joo tuo tänne vaan jos jotain isoo tulee" no todellakin aion kysyä että mitäs nyt.

Oisko mitään ehdotuksia/neuvoja vai joutuuko vaan kaivamaan kuvetta?
Eikös sieltä myyjäliikkeestä nyt kannattaisi aloittaa?

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: reino - 17.04.12 - klo:14:05
Hei! Alla on golf 1.4 tsi 103kw, -08, ajettu 74 tuhatta.
Ã,,sken tuli puhelu laakkoselta että turbo hajonnut...

Oisko mitään ehdotuksia/neuvoja vai joutuuko vaan kaivamaan kuvetta? Kiitos!

Moottorissasi on hyvin todennäköisesti ensimmäisen sukupolven kaksoisahdettujen perisynti. Lämpöeristämätön turbon paluuvoiteluputki joka menee liian läheltä pakosarjaa ja polttaa öljyn karrelle --> turbo korkkaa. Voi myös aiheuttaa jakopään hyppäämistä öljynpaineen vähyydestä. Valmistusvirhe. Vaihtavat tuon hissun kissun uuteen eristettyyn malliin turbon vaihdon yhteydessä. Joillekin ovat vaihtaneet kun ovat tajunneet kysyä ennen kun täystuho on valmis.

Myyjään yhteys ja tarvittaessa kuluttaja-asiamieheen. Moottorin oletettu kestoikä kuitenkin on enemmän kuin 70tkm.


RTWteam

Surkuttelu ei auta yhtään mutta on tämä surullista luettavaa.  :'( Itse lähdin tämän topikin luettua hakemaan hanskalokerosta huoltokirjaa ja tippa linssissä lukemaan mikä moottori se pellin alla vikisee. CAVD-moottori (1.4 118kw manuaali) joten käsittääksi ei kaikista surullisin moottori. Sormet ristiin ja toivotaan parasta ja samalla varaamaan öljynvaihto aikaa.  :-\

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 17.04.12 - klo:16:19
Surkuttelu ei auta yhtään mutta on tämä surullista luettavaa.  :'( Itse lähdin tämän topikin luettua hakemaan hanskalokerosta huoltokirjaa ja tippa linssissä lukemaan mikä moottori se pellin alla vikisee. CAVD-moottori (1.4 118kw manuaali) joten käsittääksi ei kaikista surullisin moottori. Sormet ristiin ja toivotaan parasta ja samalla varaamaan öljynvaihto aikaa.  :-\

Sama moottori itsellä. Tänään paukkui 100 000 km (Kuinkahan paljon auton arvo tippuu kun 99999 vaihtuu 100 000?). Yksi puola on varmuuden vuoksi vaihdettu tähän mennessä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy