Vuosimallin merkitys?

Aloittaja Golf, 01.09.11 - klo:16:24

« edellinen - seuraava »

Kärki

Tässä on yksi hyvä esimerkki tähän keskusteluun miten kuluttaja voi tulla hieman höynäytetyksi, ellei pidä varaansa ja ole tietoinen siitä mitä tarkoittaa vuosimalli, rekisteröintivuosi ja mallivuosi.

http://www.nettiauto.com/porsche/cayman/4279763

Auton kerrotaan olevan vuosimallia 2010. Se ei kuitenkaan sitä ole, vaan on Pre-facelift malli. Caymanin faceliftaus tehtiin muistaakseni 2009 malliin, eli kyseinen auto on oikeasti mallia 2008. (Muistan kyseisen auton, joka oli maahantuojalla rekisteröimättömänä myynnissä faceliftauksen tullessa ja pitkään sen jälkeenkin.

Nyt kysymys kuuluukin onko se vuosimallia 2008 vai 2010, jolloin se on ensirekisteröity ja pitäisikö tästä nyt sitten maksaa enemmän kuin 2009 rekisteröidystä facelift-Caymanista, jossa on ulkoisten muutosten lisäksi mm. 2.9 litrainen moottori 2.7:n sijaan ja myös tehoa sen myötä enemmän JA onko ilmoitus "huijausta" vaiko ei, onhan auto ensirekisteröity 2010.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: lortti - 21.09.11 - klo:17:03
Aika lyhytnäköistä mielestäni on hakea autoja pelkän vuosimallin perusteella, mutta varmasti vuosimallien eroista vähemmän tietävät tekevät niin.

Mä täysin villisti veikkaan, että Suomessa on valtavat määrät autonostajia, joiden kaksi tärkeintä kriteeriä ovat:

- Alle 4-vuotias. Ja tämä siis puhtaasti vuosilukujen mukaan, eli tänään nettiautossa olisi ehtona alkaen 2008.

- Alle 100 000km.

Mikko

Nettiautossahan on vuosimalli ja ensirekisteröinti (käyttöönotto) erikseen. Jos täyttää vuosimallinsa (=mallivuosi) oikein, tulee se kyllä hakuihin silloin kun pitääkin. Oli sitten rekisteröity joulu- tai tammikuussa. Tosin tuota vuosimallia käytetään tuolla kahdella tavalla: kuten tuon Caymanin tapauksessa ensirekisteröinnin mukaan (yleensä autokauppiaat), tai mallivuoden mukaan. :)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 21.09.11 - klo:16:41
Lisäksi täytyy muistaa se asia että kun autokauppaa tehdään vaihtokauppana, muodostuu summat aina tapauskohtaisesti johon vaikuttaa kovin moni asianhaara. Täysin samasta autostakin vaihtohyvitys voi olla yllättävänkin erilainen samassa liikkeessä, riippuen siitä mihin autoon sitä ollaan vaihtamassa.

Täysin samasta autosta samassa liikkeessä autoliike hyvittää aina saman hinnan vaihdoit sitä mihinkä, tahansa. Vai luuletko, että auton sisäänostohinta kauppiaalle on erilainen mihin sitä vaihtaa. Bruttohyvitys paperilla voi tietysti olla erilainen ja suurempi  autoon jonka hintalapussa on enemmän ilmaa. Taas nettohyitys samasta autosta samassa liikkeessä eri autoihin on aina eurolleen sama. Jottei tästä tulisi Kärjen kanssa enempää erimielisyyttä, niin selittäisitko ystävällisesti, mitä tarkoittaa vaihtoautokaupassa nettohyvitys ja bruttohyvitys?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 21.09.11 - klo:17:43
Nettiautossahan on vuosimalli ja ensirekisteröinti (käyttöönotto) erikseen. Jos täyttää vuosimallinsa (=mallivuosi) oikein, tulee se kyllä hakuihin silloin kun pitääkin.

Kerran kun oltiin miehissä saunailtaa aloittamassa, niin taas joku yllättäen eksyi Nettiautoon ja alkoi laukomaan sieltä sekalaisia vaihtoehtoja. Yhden TT:n kohdalla katseltiin sitten tietoja tarkemmin ja yksi meidän seurueesta huudahti heti, "taas näitä vi**n kusettajia". Minä en heti nähnyt mitään selkeätä kusetusta, joten kyselin, että mitäs ny? Tämä tuttuni koki juurikin tuon rekisteröintivuoden "valehtelun" kusetukseksi, eli TT oli käyttöönotettu 11/08, mutta laitettu Nettiautoon vuosimallina 2009, kun mallivuosi siihen "oikeutti".

Eli osa ostajista saattaa kokea tuon toiminnan kusetuksena ja ehkä jättää auton jo senkin takia väliin.

Kärki

Lainaus käyttäjältä: skriko - 21.09.11 - klo:17:53
Täysin samasta autosta samassa liikkeessä autoliike hyvittää aina saman hinnan vaihdoit sitä mihinkä, tahansa. Vai luuletko, että auton sisäänostohinta kauppiaalle on erilainen mihin sitä vaihtaa. Bruttohyvitys paperilla voi tietysti olla erilainen ja suurempi  autoon jonka hintalapussa on enemmän ilmaa. Taas nettohyitys samasta autosta samassa liikkeessä eri autoihin on aina eurolleen sama. Jottei tästä tulisi Kärjen kanssa enempää erimielisyyttä, niin selittäisitko ystävällisesti, mitä tarkoittaa vaihtoautokaupassa nettohyvitys ja bruttohyvitys?

TIEDÃ,,N että samasta autosta voi saada eri hinnan, riippuen siitä mihin sitä on vaihtamassa..näin on tosielämässä omalle kohdalle käynyt.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.09.11 - klo:17:54
Kerran kun oltiin miehissä saunailtaa aloittamassa, niin taas joku yllättäen eksyi Nettiautoon ja alkoi laukomaan sieltä sekalaisia vaihtoehtoja. Yhden TT:n kohdalla katseltiin sitten tietoja tarkemmin ja yksi meidän seurueesta huudahti heti, "taas näitä vi**n kusettajia". Minä en heti nähnyt mitään selkeätä kusetusta, joten kyselin, että mitäs ny? Tämä tuttuni koki juurikin tuon rekisteröintivuoden "valehtelun" kusetukseksi, eli TT oli käyttöönotettu 11/08, mutta laitettu Nettiautoon vuosimallina 2009, kun mallivuosi siihen "oikeutti".

Eli osa ostajista saattaa kokea tuon toiminnan kusetuksena ja ehkä jättää auton jo senkin takia väliin.

Itse en kyllä ymmärrä tuota ajattelutapaa, koska siellä tosiaan on erikseen se ensirekisteröintiaika. Miksi olisi kaksi kenttää, joihin laitetaan sama tieto. Selkeempää tietenkin olisi, että vuosimalli termiä ei käytettäisi, kun niin moni on sen osalta jo aivopesty. Suurempi kusetus on tuo em. Cayman-tapaus.

Itse olisin taipuvainen ajattelemaan, että ne jotka tuollaisen takia jättää kaupan hieronnan väliin voi ihan vapaasti jättääkin. Luultavasti on muutenkin hankalia tapauksia joiden kanssa saa vääntää vaikka mistä epäolennaisesta.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 21.09.11 - klo:18:05
Itse olisin taipuvainen ajattelemaan, että ne jotka tuollaisen takia jättää kaupan hieronnan väliin voi ihan vapaasti jättääkin. Luultavasti on muutenkin hankalia tapauksia joiden kanssa saa vääntää vaikka mistä epäolennaisesta.

Itse kun olen kaikki autot aina myynyt itse, niin olen taipuvainen tekemään kauppaa kaikkien potentiaalisten asiakkaiden kanssa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 21.09.11 - klo:17:57
TIEDÃ,,N että samasta autosta voi saada eri hinnan, riippuen siitä mihin sitä on vaihtamassa..näin on tosielämässä omalle kohdalle käynyt.

Toistan vielä, että samasta autosta samassa liikkeessä nettohyvitys on aina sama vaihtoi sitä autoon tai autoon. Bruttohyvitys on aina eri josta sinä nyt puhut. Ei kai nyt auton arvo siita mihinkään muutu saman liikkeen sisällä mihin sitä vaihtaa. Mutta en saanut vielä vastausta mitä tarkoittaa nettohyvitys ja bruttohyvitys.?

Kärki

Lainaus käyttäjältä: skriko - 21.09.11 - klo:18:11
Toistan vielä, että samasta autosta samassa liikkeessä nettohyvitys on aina sama vaihtoi sitä autoon tai autoon. Bruttohyvitys on aina eri josta sinä nyt puhut. Ei kai nyt auton arvo siita mihinkään muutu saman liikkeen sisällä mihin sitä vaihtaa.

Mielestäni muuttuu, koska kyllä sitä vaihtoauton arvoa kuluttajan kannalta kuvaa se euromäärä mitä liike siitä maksaa. Jos vaihdan autoa A autoon B ja siinä vaihdossa A:sta maksetaan vaikkapa 50t euroa, mutta jos vaihdan sen autoon C saan A:sta 56t euroa. Tottakai liike laskee katteensa kahden auton kautta, mutta minulle kuluttajana merkityksellisempi asia on se mitä tässä tapauksessa autostani A maksetaan euroja.
Toki tässä tapauksessa C oli lähes tuplahintainen B:hen nähden - ja toki liikkeen kokonaiskate oli vähintään sama kummassakin tapauksessa, mutta minulle vaihto autoon C olisi tarkoittanut 6t euroa enemmän hyvitystä omasta autostani.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 21.09.11 - klo:18:22
Toki tässä tapauksessa C oli lähes tuplahintainen B:hen nähden - ja toki liikkeen kokonaiskate oli vähintään sama kummassakin tapauksessa, mutta minulle vaihto autoon C olisi tarkoittanut 6t euroa enemmän hyvitystä omasta autostani.

C:ssä olisi ollut vain euromääräisesti enemmän tinkivaraa, jos käteiskauppaa olisit harrastanut.

Nettohyvitystä on vaikea tietää, jos ei pyydä ostokohteesta myös käteishintaa. Ja tämä kannattaa aina tehdä, jotta saa nollarajan itsemyynnille.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.09.11 - klo:18:11
Itse kun olen kaikki autot aina myynyt itse, niin olen taipuvainen tekemään kauppaa kaikkien potentiaalisten asiakkaiden kanssa.

Tärkein sana tuossa onkin potentiaalinen. Tosissaan oleva ostaja yrittää käyttää hyödykseen ilmoituksessa olevan "virheen" eikä jätä ottamatta yhteyttä sen takia. Jos noin pienestä asiasta ottaa nokkiinsa niin ei hyvää lupaa...

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 21.09.11 - klo:18:27
Jos noin pienestä asiasta ottaa nokkiinsa niin ei hyvää lupaa...

Ihmismieli on kummallinen. Joku saattaa ajatella, että myyjä joka myy 2009 rekisteröityä auto vuosimallina -10 on huijari, kun toinen taas saattaa ajatella, että minä haluan vuonna 2010 rekisteröidyn auto. Kummallekaan näistä henkilöistä ei kelpaa kyseinen 12/09 rekisteröity auto. Eli jo auton rekisteröintipäivänä on menetetty potentiaalisia asiakkaita tulevaisuudessa olevaa myyntiä ajatellen. Ja lähes aina tämä tapahtuu vain sen takia, että autokuumeinen mies ei malta odottaa paria viikkoa.

msvahn

Yritin selailla ketjun läpi ja olen samaa mieltä eduista tammikuun puolella käyttöön otetussa. Omakin on 14.1 kilvitetty, koska olis mennyt ihan joulukuun viimeisiin päiviin. Eka auto oli alunperin juhannuksena tilattu syyskuulle luovutettavaksi, mutta meni takuuvaihtoon lokakuussa.

Entäpä verotusmuutokset? Onko vuoden vaihteessa tulossa jotain muutosta? Minkälaisesta autosta (tai päästöistä) on kyse ostajan tapauksessa?
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

skriko

Aikoinani yli 20 vuotta autoliikettä pitäneenä pidin kunnia asiana, että asiakkaalle ei saa koskaan antaa väärää tietoa eli siis valehdella, joka on yleistä nykykauppiaiden keskuudessa. Valheella on lyhyet jäljet ja jokaisen tehdyn kaupan päätarkoitus on johtaa uuteen kauppaan saman asiakkaan kohdalla. Jos myin auton joka oli ylivuotinen en sitä koskaan kertonut, ellei asiakas vuosimallia erikseen tiedustellut. Paras kauppa oli kun mulla oli mp jonka ovh oli uutena 24100 mk. Uusi malli oli tullut tämän jälkeen ja sen hinta oli 43 900 ja se oli aivan eri pyörä. Mulla sattu oleen ylivuotinen, mutta vähän ajettu vanha malli, josta maksoin toiseen liikkeeseen 17 000. Asiakas soitti ja kysyi rekisteröintivuoden, jonka kerroin. Osti pyörän 38 000 luullen sitä uuden malliseksi. Jälkeenpäin soitti, että valehtelin vuosimallin, johon vastasin asiakkaan kysyneen rek. vuotta ei vuosimallia. Puolisoni tavaratalonjohtajana sai tehdä töitä yli vuoden tuohon yhden moottoripyöräkaupan tuloon. Mutta näkyy näitä uunoja varmaan vieläkin olevan, jotka eivät ymmärrä vuosimalleista ja rek. vuosista mitään.

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.09.11 - klo:18:27
C:ssä olisi ollut vain euromääräisesti enemmän tinkivaraa, jos käteiskauppaa olisit harrastanut.
Nettohyvitystä on vaikea tietää, jos ei pyydä ostokohteesta myös käteishintaa. Ja tämä kannattaa aina tehdä, jotta saa nollarajan itsemyynnille.

Pitää toki paikkansa ja oikeastaan tiukka käteishintakaan ei vielä kerro kaikkea, koska eri autojen/mallien kate saattaa jo lähtökohtaisestikin olla parempi kuin jossain toisessa - ja tietysti esim kuvitteellinen 5% kate on euromääräisesti ihan toista luokkaa 150t autossa kuin 70t autossa.
Asiaa voi tietysti pyöritellä vaikka kuinka monen mutkan kautta, mutta minusta viime kädessä (vaihto)auton arvo kuluttajan kannalta on se euromäärä jonka kauppias siitä hyvittää, riippumatta siitä miltä asia kenties kauppiaan näkökulmasta katsoen näyttää. Voihan asian nimittäin kääntää niinkin päin että asiakkaan ostaessa kauppiaan kannalta tuottoisan auton vaihtoautonsa tilalle, voi kauppias maksaa enemmän euroja vaihtoautosta.

Veromuutoksista puheenollen, niin nythän taitaa taas olla edessä tilanne jolloin osa autoista (enemmän päästöjä tuottavat) kannattaa ehdottomasti rekisteröidä tämän vuoden puolella - kuten oli edellisenkin isomman veromuutoksen aikana.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 21.09.11 - klo:19:34
Veromuutoksista puheenollen, niin nythän taitaa taas olla edessä tilanne jolloin osa autoista (enemmän päästöjä tuottavat) kannattaa ehdottomasti rekisteröidä tämän vuoden puolella - kuten oli edellisenkin isomman veromuutoksen aikana.

Viimeksi veromuutos tuli 1.4.,2009 vai mistä veromuutoksesta puhut?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: skriko - 21.09.11 - klo:19:14
Aikoinani yli 20 vuotta autoliikettä pitäneenä pidin kunnia asiana, että asiakkaalle ei saa koskaan antaa väärää tietoa eli siis valehdella, joka on yleistä nykykauppiaiden keskuudessa. Valheella on lyhyet jäljet ja jokaisen tehdyn kaupan päätarkoitus on johtaa uuteen kauppaan saman asiakkaan kohdalla. Jos myin auton joka oli ylivuotinen en sitä koskaan kertonut, ellei asiakas vuosimallia erikseen tiedustellut. Paras kauppa oli kun mulla oli mp jonka ovh oli uutena 24100 mk. Uusi malli oli tullut tämän jälkeen ja sen hinta oli 43 900 ja se oli aivan eri pyörä. Mulla sattu oleen ylivuotinen, mutta vähän ajettu vanha malli, josta maksoin toiseen liikkeeseen 17 000. Asiakas soitti ja kysyi rekisteröintivuoden, jonka kerroin. Osti pyörän 38 000 luullen sitä uuden malliseksi. Jälkeenpäin soitti, että valehtelin vuosimallin, johon vastasin asiakkaan kysyneen rek. vuotta ei vuosimallia.

Heh, ensin sanot että olet ollut aina rehellinen jotta asiakas tulisi uudelleen, ja heti perään kerrot tapauksen jossa harhautit asiakasta oikein olan takaa. ;D
Asiakas maksoi siis pyörästä 38000 eli olit laittanut pyynniksi about uuden mallin hintaa vastaavan summan (joka siis on merkittävästi isompi kuin pyörän alkuperäinen ovh) -> asiakas luulee sitä uuden malliseksi. Asiakas kysyy rekisteröinti vuotta -> kerrot sen oikein, mutta jätät kertomatta oleellisen vuosimallin vaikka takuulla tiedät että asiakas luulee nyt sitä tästäkin syystä uuden malliseksi. Ei tainnut tuo kaveri tulla uusille kaupoille.
Ei sitten herneitä, rupesi vaan huvittamaan.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

skriko

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 21.09.11 - klo:20:14
Heh, ensin sanot että olet ollut aina rehellinen jotta asiakas tulisi uudelleen, ja heti perään kerrot tapauksen jossa harhautit asiakasta oikein olan takaa. ;D
Asiakas maksoi siis pyörästä 38000 eli olit laittanut pyynniksi about uuden mallin hintaa vastaavan summan (joka siis on merkittävästi isompi kuin pyörän alkuperäinen ovh) -> asiakas luulee sitä uuden malliseksi. Asiakas kysyy rekisteröinti vuotta -> kerrot sen oikein, mutta jätät kertomatta oleellisen vuosimallin vaikka takuulla tiedät että asiakas luulee nyt sitä tästäkin syystä uuden malliseksi. Ei tainnut tuo kaveri tulla uusille kaupoille.
Ei sitten herneitä, rupesi vaan huvittamaan.
Juurihan näin se meni. Mutta kuten kerroin en valehdellut. Jos asiakas olisi kysynyt onko pyörä vuosimalliltaan myös XX niin en olisi tietenkään voinut sanoa että on, mutta onnekseni ei kysynyt uudestaan kun vastasin koska se on rekisteröity. Tuli muuten uudestaan, kun yritti myydä sitä Helsingin sanomissa hirveään hintaan, niin eihän siitä mitään tullut. Otin sen auton vaihdossa takaisin ja hyvitin summan mistä asiakas oli tyytyväinen. ;)

ram1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 21.09.11 - klo:20:23
Juurihan näin se meni. Mutta kuten kerroin en valehdellut. Jos asiakas olisi kysynyt onko pyörä vuosimalliltaan myös XX niin en olisi tietenkään voinut sanoa että on, mutta onnekseni ei kysynyt uudestaan kun vastasin koska se on rekisteröity. Tuli muuten uudestaan, kun yritti myydä sitä Helsingin sanomissa hirveään hintaan, niin eihän siitä mitään tullut. Otin sen auton vaihdossa takaisin ja hyvitin summan mistä asiakas oli tyytyväinen. ;)
Myit pyörän ja otit auton vaihdossa takaisin?Valehtelit tai et, niin jos nyt ei suoraa kusetusta, niin ei ainakaan suoraselkäisyyttä.Et ilmeisesti ole enää automyyjä?
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

jni

^^ Voi vattu, mikä luikero. Käsittämätön kusettaja. Kyllä pistää vihaksi lukea tuollaista.  ::) ???
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Ton-1

On autonmyyjiä ja sitten autonmyyjiä, vai onko ?    ???
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Kapa

LainaaAikoinani yli 20 vuotta autoliikettä pitäneenä pidin kunnia asiana, että asiakkaalle ei saa koskaan antaa väärää tietoa eli siis valehdella, joka on yleistä nykykauppiaiden keskuudessa. Valheella on lyhyet jäljet ja jokaisen tehdyn kaupan päätarkoitus on johtaa uuteen kauppaan saman asiakkaan kohdalla. Jos myin auton joka oli ylivuotinen en sitä koskaan kertonut, ellei asiakas vuosimallia erikseen tiedustellut. Paras kauppa oli kun mulla oli mp jonka ovh oli uutena 24100 mk. Uusi malli oli tullut tämän jälkeen ja sen hinta oli 43 900 ja se oli aivan eri pyörä. Mulla sattu oleen ylivuotinen, mutta vähän ajettu vanha malli, josta maksoin toiseen liikkeeseen 17 000. Asiakas soitti ja kysyi rekisteröintivuoden, jonka kerroin. Osti pyörän 38 000 luullen sitä uuden malliseksi. Jälkeenpäin soitti, että valehtelin vuosimallin, johon vastasin asiakkaan kysyneen rek. vuotta ei vuosimallia. Puolisoni tavaratalonjohtajana sai tehdä töitä yli vuoden tuohon yhden moottoripyöräkaupan tuloon. Mutta näkyy näitä uunoja varmaan vieläkin olevan, jotka eivät ymmärrä vuosimalleista ja rek. vuosista mitään.

Petoksen tunnusmerkit täyttyy. Kiitä, että et ole asian vuoksi joutunut oikeuteen.

ram1

Kaikki kaupat vaatii myös valistuneen ostajan, joka tietää mitä tekemässä, koska myyjät on aina myyjiä.Mutta pistää se mietityttämään, että tänne pitää tulla kehumaan olevansa mulkku.Prätkäthän muuttuu joka vuosi, ja ylivuotisia ajamattomia myydään reilusti halvemmalla.
Itse otsikkoon sanoisin, että 3 vuotta, tai enemmän vanhassa autossa, joka täsmälleen samanlainen, oli sitten otettu käyttöön Joulu vai Tammikuussa ei ole itselleni mitään merkitystä.Kilsat, auton kunto ja huollot paljon tärkeämmät.Itse viimeisintä ostosta lukuunottamatta olen kyllä antanut rekisteröinnin valua seuraavaan vuoteen, koska mielestäni parin viikon takia turha hötkyillä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

skriko

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 21.09.11 - klo:21:14
Myit pyörän ja otit auton vaihdossa takaisin?Valehtelit tai et, niin jos nyt ei suoraa kusetusta, niin ei ainakaan suoraselkäisyyttä.Et ilmeisesti ole enää automyyjä?

Kyllä tämä kyseinen asiakas oli ihan tyytyväinen kauppaansa, ja tuli ostamaan vielä monta autoa ja moottoripyörää. Ei kokenut tulleensa petetyksi, koska tässä tarinassa eivät tulleet kaikki yksityiskohdat ilmi. Tuo samainen kaveri nimittäin myi minulle kerran auton jossa ei ollut enään moottoria laisinkaan. Annoin vaan vahingon kiertää.

ram1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 21.09.11 - klo:21:34
Kyllä tämä kyseinen asiakas oli ihan tyytyväinen kauppaansa, ja tuli ostamaan vielä monta autoa ja moottoripyörää. Ei kokenut tulleensa petetyksi, koska tässä tarinassa eivät tulleet kaikki yksityiskohdat ilmi. Tuo samainen kaveri nimittäin myi minulle kerran auton jossa ei ollut enään moottoria laisinkaan. Annoin vaan vahingon kiertää.
2 mulkkua siis.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

skriko

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 21.09.11 - klo:21:27
Petoksen tunnusmerkit täyttyy. Kiitä, että et ole asian vuoksi joutunut oikeuteen.

Olisiko minun sitten vastaavasti täytynyt vetää tämä kavari oikeuteen kun myi minulle 3 vuotta vanhan 20 000 km ajetun auton jossa ei ollut moottoria.? Omahan oli mokani kun en tehnyt koeajoa. Kaveri sanoi myös, että oma oli mokansa kun ei kysynyt vuosimallia. Eivät nämä kauppiaiden väliset kaupat niin vakavia ole. Jos kauppias osti auton ja rutisi siitä jotain jälkeenpäin niin rutisijalle muut lähettivät jouluksi hamekankaan. Omassa liikkeessään toisten kauppiaiden kanssa tekemät kaupat ovat täysin eri maailmasta kun tavallisen kuluttajan ja jonkun merkonomin plantun vai miksi takatukiksi tuollä niitä joskus joku nimitti.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 21.09.11 - klo:21:41
Skriko: Kehtaat vielä ääneen kehuskella, kuinka sait narutettua rajua ylihintaa asiakkaaltasi...  ??? Toivottavasti et enää toimi autokaupan, tai minkään muunkaan kaupan parissa...

Kyllä toimin kaupan parissa. Kauppa se on joka kannattaa eikä rengin virka, eikös sanonta niin kuulu. Autokaupan parissa en enää toimi. Syy. Suuri osa yksityisistä autonvaihtajista on täysiä huijareita. Yrittivät valehdella auton vuosimallit, ruuvasivat kilometrimittareita, yrittivät myydä kolaroituja jopa lunastukseen menneitä autoja väittäen ettei ole koskaan jälkeenpäin maalattu, valehtlivat autojen katsastukset, peittelivät suuria moottori yms. vikoja. En jaksanut enään soitella akeen ja entisille omistajille tarkistaakseni mittarilukemia. Kun minä kuitenkin yrityksen omistajana jouduin nuo yksityisten huijaukset asiakkailleni maksamaan.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.09.11 - klo:18:36
Ihmismieli on kummallinen. Joku saattaa ajatella, että myyjä joka myy 2009 rekisteröityä auto vuosimallina -10 on huijari, kun toinen taas saattaa ajatella, että minä haluan vuonna 2010 rekisteröidyn auto. Kummallekaan näistä henkilöistä ei kelpaa kyseinen 12/09 rekisteröity auto. Eli jo auton rekisteröintipäivänä on menetetty potentiaalisia asiakkaita tulevaisuudessa olevaa myyntiä ajatellen. Ja lähes aina tämä tapahtuu vain sen takia, että autokuumeinen mies ei malta odottaa paria viikkoa.

Aina on niitä joille kaupan oleva auto ei kelpaa. Syynä voi olla väri, väärä vaihteisto, moottori, puuttuvat varusteet... Järkevä ihminen yrittäisi katsoa autoja yksilöinä (mitä ne käytettyinä aina on) unohtaen joustamattomat vaatimukset toissijaisissa asioissa, mutta tämä on varmaan aika monelta liikaa vaadittu.

Itse en kuitenkaan osta autoa sitä silmälläpitäen, että siitä saa joskus tulevaisuudessa mahdollisimman hyvän hinnan. Jäisi moni varustekin ottamatta. Oma auto on siis pistetty rekkariin joulukuun alussa, ihan sen takia, että sain sen perusteella noin 400 euron kilometrikorvaukset ja säästin kahden (kahden hengen) junareissun hinnan ja vaivan. Jos nyt joskus sitten jonkun euron tuon takia häviää niin menköön sitten hinnaksi mukavuudesta. Jos olisi ollut vanha auto alla niin olisin kyllä odotellut... Vaikka edelleen pidän koko juttua hölmöläisten touhuna. Mutta kuten sanoit ihmismieli on kummallinen.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 21.09.11 - klo:21:54
Aina on niitä joille kaupan oleva auto ei kelpaa. Syynä voi olla väri, väärä vaihteisto, moottori, puuttuvat varusteet... Järkevä ihminen yrittäisi katsoa autoja yksilöinä (mitä ne käytettyinä aina on) unohtaen joustamattomat vaatimukset toissijaisissa asioissa, mutta tämä on varmaan aika monelta liikaa vaadittu.

Itse en kuitenkaan osta autoa sitä silmälläpitäen, että siitä saa joskus tulevaisuudessa mahdollisimman hyvän hinnan. Jäisi moni varustekin ottamatta. Oma auto on siis pistetty rekkariin joulukuun alussa, ihan sen takia, että sain sen perusteella noin 400 euron kilometrikorvaukset ja säästin kahden (kahden hengen) junareissun hinnan ja vaivan. Jos nyt joskus sitten jonkun euron tuon takia häviää niin menköön sitten hinnaksi mukavuudesta. Jos olisi ollut vanha auto alla niin olisin kyllä odotellut... Vaikka edelleen pidän koko juttua hölmöläisten touhuna. Mutta kuten sanoit ihmismieli on kummallinen.
Niin se ihmismieli Mikko on kummallinen. Olisin onnellinen jos osaisin ajatella niinkuin sinä ja menisin heti huomenna tilaamaan sen Honda CRZ:n. Mutta kun vaan tulee tuijotettua siihen jälleenmyyntiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy