Vuosimallin merkitys?

Aloittaja Golf, 01.09.11 - klo:16:24

« edellinen - seuraava »

juupeli

OT
Skrikon kokemuksista tarttui ajatus, rehellinen ihminen mielletään usein sellaiseksi joka ei valehtele. Joo-o. Entäs sitten jos jättää jotain kertomatta. Vieläkö ollaan rehellisen kirjoissa?

Ainakin minun arvomaailmassa aletaan vähintään olemaan rajoilla, jos ei jo ulkona.

mol

Lainaus käyttäjältä: juupeli - 22.09.11 - klo:01:47
OT
Skrikon kokemuksista tarttui ajatus, rehellinen ihminen mielletään usein sellaiseksi joka ei valehtele. Joo-o. Entäs sitten jos jättää jotain kertomatta. Vieläkö ollaan rehellisen kirjoissa?

Ainakin minun arvomaailmassa aletaan vähintään olemaan rajoilla, jos ei jo ulkona.

Se Skrikon viesti oli sellainen jonka ainakin minä olisin jättänyt keskustelupalstalle laittamatta. Tokihan se hyvä kauppa (huijaus) on myyjän kannalta ollut mutta ei välttämättä sellainen asia että siitä viitsisin kauheasti muille kertoilla.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: mol - 22.09.11 - klo:06:43
Se Skrikon viesti oli sellainen jonka ainakin minä olisin jättänyt keskustelupalstalle laittamatta. Tokihan se hyvä kauppa (huijaus) on myyjän kannalta ollut mutta ei välttämättä sellainen asia että siitä viitsisin kauheasti muille kertoilla.

Tässä nyt oli kuitenkin ilmeisesti kahden jobbarin välillä käyty kauppa ja kun sama meininki on jatkunut puolin ja toisin, niin kumpikin varmasti tiesi ja hyväksyi pelin hengen eli vedätyksen mahdollisuuden. En siis itse näe, että muiden tarvitsisi tuosta mitään palkokasveja nenukkiin vetää. Yksityinen ostaja voisi tietystyi kummassakin tapauksessa viedä asian käräjille (ja voittaa), mutta tämä nyt ei varmaan ole ainoa sisäpiirin huumorin muoto, jota yksityinen kuluttaja ei osaisi omalle kohdalleen sattuessa arvostaa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Mikko

^ Kyllähän tuossa kuitenkin autokaupan yleinen henki tuli hyvin esille. Kusettaa saa niin paljon kun jaksaa kunhan ei jää kiinni, ja jos jää kiinni niin silti kielletään kaikki. Ja kyllä sitä kusettamista harrastetaankin. Sen takia kaikesta pitää aina saada mustaa valkoisella, aina sekään ei auta. Itse pitää ottaa asioista selvää, keneenkään ei voi luottaa. Sama "lait" pätee kuin rakennusteollisuudessa

Lisäksi täälläkin on näissä kommenteissa sellainen hauska piirre luettavissa rivien välistä, että tietynlainen kusettaminen katsotaan jo kuuluvaksi systeemiin  ja siten täysin hyväksyttäväksi. Jos kehtaa puhua totta niin se ennemmin leimataan kusettamiseksi. Eli kärjistäen: samalla tavalla saa kusettaa kuin minäkin kusetan, mutta muilla tavoin ei. ;)

skriko

Lainaus käyttäjältä: mol - 22.09.11 - klo:06:43

Oikeassa olet, nyt ymmärrän toki, että vaikka tällä palstalla kaikki autoihmisiä ovatkin, ei varmaakaan tavallisen autonostajan huumori pitänyt tuosta. Vielä tuohon rehellisyyteen palaan, autokaupassa ei tarvitse kertoa kaikkea (toisaalta se on salaamista) kysyessä tarvitsee kertoa (se on sitten valehtelemista).Jos auto on kolaroitu, niin juuri kukaan myyjä ei rupea selvittämään. Tämä kylki kolaroitiin ja se on maalattu tästä ja tästä. Mutta jos asiakas mieluiten todistajan läsnäollessa kysyy onko maalattu ja jos myyjä sanoo ei, silloin asiakas saa korvauksia. Ainoastaan jos auto on mennyt lunastuksiin siitä on kerrottava kysymättä. Kun katsoo esim motopalstasta sivua Honda CBR 600 RR 2007- siellä on myytävänä 6 pyörää. Oy Otto Brandtin valtuuttama merkkiliike ja myös Brandtin omistuksessa oleva liike myy -09 mallia joka on -08 malli, merkkiliike moto Kokkola myy 09 mallia joka on 07 malli ja kaiken huippu merkkiliike motoRauma myy uutta 11 mallia joka on 08 malli, ainoastaan moto Rauma mainitsee oikean vuosimallin. Näissä on malli muuttunut jo välissä kahdesti, moottori yms .Jonkun mielestä niinkuin tuolla luin näissäkin täyttyy petoksen merkit ja mennään käräjille. Itse myin yli 20 vuoden aikana satoja autoja, kertaakaan ei ollut kuluttajariitalautakunta-asioita, kaksi kertaa oltiin oikeudessa, toisessa meille myytiin 3 varastettua uudehkoa autoa ja toisessa jobbari huijasi meitä jonka sitten maksoimme asiakkaallemme. Että sellaista epärehellisyyttä.

skriko

Ostin Vehosta syksyllä 1998 Honda Preluden. Auto oli vuosimallia 1997, jonka automyyjä myös kirjoitti kauppa- ja tilaussopimukseen. Aikamoista "ylirehellisyyttä" Veholta, sillä -97 ja -98 mallin autoissa ei ollut mitään eroa. Kaitpa kirjoittivat sen sitten valmistusvuoden ja mallivuoden mukaan. Autoberner Lappeenrannassa yritti viime vuonna ja tänäkin vuonna myydä uutta Sciroccoa -11 mallina, vaikka auto oli valmistettu huhtikuussa 2010 ja selvä -10 malli.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy