Webasto

Aloittaja Pastori2, 12.08.11 - klo:07:40

« edellinen - seuraava »

Pastori2

No niin. Tänä aamuna kokeilin taas webastoa päälle, mutta eipä tullut lämmintä ilmaa kajuuttaan. Eikä kyllä konekkaan lämmenny. Kuukausi takaperin kokeilin viimeks ja sillon vielä lähti päälle, mutta pölläytti savuja melkosesti. onko noissa jonkunlainen lämpöraja millon lämmittää? Aamulla oli 9.5 astetta lämmintä. Auto Passat TDi 1,9 2006.

Jyrki

Pitäshän sen lämmittää. Ainakin minun tietääkseni.
Mulla on eber kiinni ja laittelen sitä silloin tällöin päälle. Kyllä se ainakin puhaltaa lämmintä vaikka pihalla olis 20 astetta.
Kannattaa kokeilla pari kertaa. Aina nuo ei saa heti soossia tarpeeks. Varsinkin kun harvemmin käyttää. Seiso vieressä ja kuuntele. Jos ei lähe ekalla ni kokeile vaikka ihan pari kertaa heti perään.

Jos ei vieläkään lähe humisemaan ni sitten kannattaa jo ettiä vikaa.

Vankka

kyllä minulla ainakin lähti webbanen pöhiseen vaikka ulkona oli päälle 20 lämmintä...
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

mla

Lämpötilaraja on käytössä vain 'automattikäytössä' eli silloin kun auto itse käynnistää Webaston lisälämmön tuoton vuoksi.
Kelllosarjasta jos käskyttää lämmityksen päälle niin lämmitys lähtee päälle jos moottori on riittävän 'viileä' ja vaikkei olisi 'viileä' niin sisäpuhallus ainakin käynnistyy.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Pastori2

Juu kellosarjasta sitä käynnistelin. puhaltaa kyllä sisälle, mutta ei lämmintä. kaippa se täytyy huoltoaika varata.

mla

Tarkista vielä ettei ole tuuletustila päällä.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Pastori2

Sekin on katottu. Liekin kuva siinä palaa kun on päällä.

mla

Vikakoodien luvulla sitten selvinnee mikä mättää Webastossa. Todennäköisesti karstoittunut ja kaipaa osien vaihtoa.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

TKe_

Minkä aikaa se webasto oli päällä? Toisinsanoen sammuiko se itsestään? Mietin, että olisiko vesipumppu sökö. Tosin heitän sen yleisarvauksen, että palopesä karstoittunut ja täytyy vaihtaa. Osa maksaa n. 200â,¬ ja töitä tulee päälle muutaman tunnin verran. Itsellä tuo vaihdettiin pari vuotta sitten ja jo nyt se kaipaisi uutta osaa tilalle. Automaattikäyttö sen rikkoo.

Pastori2

Missäs päin autoa tuo tehdasasennettu webasto sijaitsee? jos ite kattelin onko mitään tehtävissä.

Maccet

Aiheeseen liittyen, heitän vielä yhden kysymyksen. Oliko joku käynyt huollossa koodaamassa tuon automaatti käynnistyksen pois Webastosta?


mla

#11
Lainaus käyttäjältä: Pastori2 - 15.08.11 - klo:13:40
Missäs päin autoa tuo tehdasasennettu webasto sijaitsee? jos ite kattelin onko mitään tehtävissä.

Repsikan puolella etupyörän edessä, puskurin sisässä.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

tibis

Nyt näin kesällä olen käytänyt kerran kuukaudessa yli 20min että ei kartisoi.
Mun melestä olisi hyvä jos T-100 kanssa voisi itse ohjelmoida että haluako että alkaa lämmitä / vai vaan tuuletus

jallucola

Lainaus käyttäjältä: tibis - 15.08.11 - klo:14:15
Nyt näin kesällä olen käytänyt kerran kuukaudessa yli 20min että ei kartisoi.
Mun melestä olisi hyvä jos T-100 kanssa voisi itse ohjelmoida että haluako että alkaa lämmitä / vai vaan tuuletus

Onhan se mahdollista, katso ohjeet manuaalin sivulta 59 (och samma pÃ¥ svenska sidan 11)  :D

Pastori2

Perkule ei lähe webasto päälle. puhaltaa kyllä mut ei lämmitä. Pitäskö muuten sen puhaltaa vaikka laittaa ilmastoinnin kokonaan pois päältä? Kellosta kun laittaa päälle.

TKe_

Juu puhaltaa se vaikka ilmastoinnin sammuttaisit. Erillinen rele ohjaa tuossa tapauksessa ilmastointia (tai siis käynnistää sen, ei se sitä muuten ohjaile).

Pastori2

No perkule. Kai se täytyy koittaa kattoo mikä siinä on. Onko tietoa kellään kuka korjailis webastoja passattiin Hämeenlinna seudulla. Laakkonen kyllä, mut hinnat on siellä niin pirun korkeet.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Pastori2 - 19.08.11 - klo:10:51
No perkule. Kai se täytyy koittaa kattoo mikä siinä on. Onko tietoa kellään kuka korjailis webastoja passattiin Hämeenlinna seudulla. Laakkonen kyllä, mut hinnat on siellä niin pirun korkeet.
Löytyy Kahan sivuilta:

Auto-Ja Venesähkö K.Todt T:Mi     0400-485603
Mäkeläntie 16, 13130 Hämeenlinna    
         
Autoasi Hämeenlinna     020-718 8545
Eino Leinon katu 17, 13130 Hämeenlinna    
         
Hämeen Autosähkö Oy     03-622 622 / 03-622 6240
Hattelmalantie 16 ja 33, 13100 Hämeenlinna     www.hasoy.com

tibis

#18
Lainaus käyttäjältä: jallucola - 15.08.11 - klo:19:37
Onhan se mahdollista, katso ohjeet manuaalin sivulta 59 (och samma pÃ¥ svenska sidan 11)  :D


ei persutaralla  :) voisin kato läpi manuaali joskus.  :) Kiitos paljon.
Eli se puhalta vähäsen ilma sisätilohin, entäs lämmitäkö moottori yhtään?

nishiki75

Autossa on automaattisesti käynistyvä webasto (TT-V) Mitähän tuohon pitää hankkia että sais vaikka kellon tai kaken kautta käynistymään? 

jallucola

Lainaus käyttäjältä: tibis - 19.08.11 - klo:11:17
ei persutaralla  :) voisin kato läpi manuaali joskus.  :) Kiitos paljon.
Eli se puhalta vähäsen ilma sisätilohin, entäs lämmitäkö moottori yhtään?

Ei lämmitä moottoria, pyörittää vain lämmityslaitteen puhallinta. Toiminto on kätevä, jos auto seisoo auringonpaisteessa, jolloin sisälämpö voi nousta jopa +50C:een. Tällä toiminnolla saadaan puhallettua kuumaa sisäilmaa ulos ja viileämpää ulkoilmaa sisälle.  :D

Taky

Lainaus käyttäjältä: jallucola - 19.08.11 - klo:18:37
Toiminto on kätevä, jos auto seisoo auringonpaisteessa, jolloin sisälämpö voi nousta jopa +50C:een. Tällä toiminnolla saadaan puhallettua kuumaa sisäilmaa ulos ja viileämpää ulkoilmaa sisälle.  :D

Kokolailla joutavan päiväinen ominaisuus, ei ilman juurikaan vaihsu, paljon nopeampi on avata auton kaukosta ikkunat etänä kun autolle kävelee, muutamassa sekunissa ilma vaihtuu avoimista ikkunoista nopeammin kuin weban tuuletus toiminnolla.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Taky - 19.08.11 - klo:19:58
Kokolailla joutavan päiväinen ominaisuus, ei ilman juurikaan vaihsu, paljon nopeampi on avata auton kaukosta ikkunat etänä kun autolle kävelee, muutamassa sekunissa ilma vaihtuu avoimista ikkunoista nopeammin kuin weban tuuletus toiminnolla.
Ikkunoiden kaukotoiminnolla tehty tuuletus täälläkin autolle saavuttaessa.Weban tuuletusta en ole ekan kokeilukerran jälkeen vaivautunut käyttämään. 

Pastori2

Ei tarvinnu kun sulake ottaa irti ja laittaa kiinni niin toimi webasto sen jälkeen. Mutta tänä aamuna taas laitoin päälle niin lähti kyllä päälle, mut ei kyllä mittarissa lämmöt noussu. Onko näitten webastojen kanssa aina murheita ja huolia?

TKe_

Tehdasasenteisten webastojen kanssa tuntuu valitettavasti olevan.

Pastori2

No kaippa se kuntoon tarvii laitatuttaa kun talvikin tulossa. Seuraavaan autoon kyllä perus lohkolämppäri vaan niin pääsee halvemmalla ja helpommalla.

Helix

LainaaMutta tänä aamuna taas laitoin päälle niin lähti kyllä päälle, mut ei kyllä mittarissa lämmöt noussu.
Siis toimiko weba,,tuleeko weban pakoputken päästä kuumaa pakokaasua.
Eipä tuo moottorin lämpömittarin neula taida nousta, vaikka weba olisi kunnossa.

Pastori2

Kyllä se rupes savuttaan. Mulla ei ole näistä kokemuksia mut kovasti on porukka kehunu et 15 min ja lämmöt 90 astetta.

mla

15min ja 90C toimii jos on pikkupakkaset. Kovemmilla pakkasilla tarvitaan pidempi lämmitys aika. >30C pakkasilla käytin jo 1h lämmitystä kun auto oli kuitenkin laturissa kiinni koko lämmityksen ajan.

Auton mittariston lämpömittari on aina vähän sinnepäin näyttävä, ei siitä aina voi päätellä lämpeneekö moottori etukäteen vaiko ei.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Pastori2

Oli aamulla 20 min ja kun auton käynnisti niin mittari ei värähtänyt ollenkaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy