quattrot

Aloittaja Tuuliviiri, 29.11.09 - klo:14:15

« edellinen - seuraava »

Tuuliviiri

LainaaEnnustavat ensi talvesta vielä runsaslumisempaa kuin edellisestä talvesta 

Ja jos valita saa, niin mielummin jään jumiin kinokseen, kuin hiekkaan. Vanteiden kannalta ensimmäinen vaihtoehto parempi.  ::) Nautitaan nyt ensiksi kuitenkin kesästä. Talvi toki mukava vuodenaika myös.

Tuuliviiri

Kesäloma-ajelu edennyt lupaavasti Kajaaniin. Ensi viikolla Kuusamoon ja sieltä suit sait sukkelaan Rovaniemelle. Kesä ja quattroilu ihan kiva yhdistelmä.  8) Koittakaa muistaa quattroilijat nostaa käsi pystyyn tervehtimisen merkiksi, kun kohtaamme toisemme tien päällä. Hyvä ja kaunis tapa. Tähän asti olen saanut osakseni vain hölmistyneitä tai jopa säikähtäneitä katseita, kun olen huiskutellut kättäni.  :-\

Saku

Jollekin tuntuu tämä quattro olevan elämää suurempi asia :o, ihan vapaasti, mietin vain joskos olis tästä ihan uskonnoksi asti? Aamusta iltaan quattronismiä, taitaakin olla jo.

Itse olen avarakatseisempi autojen vetotavoille, automaailmassa on silloin paljon laveampi valikoima upeita autoja tarjolla. Ja näin tulevana quattron omistajana ihmettelenkin että saisko mitenkään tämmöistä quattroa sellaisella maskilla jossa ei olisi tätä quattro badgea? Ihan vaan sekoittuakseni joukkoon, ja välttyäkseni näiltä "morjesteluilta"  ::) Vai onko se "pakollinen" ?

Tos®

Meillä ainaki lukee nokalla pelkästää s-line.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Jukki

Saahan sen q-merkin poiskin siitä maskista.

Itsekkään en ole asiasta pitänyt meteliä.
Toisaalta oma kuattro on jo sitä ikäluokkaa, että meikäläisen morjesteluihin vastataan korkeintaan keskisormea nostamalla...

Saku

Saahan sitä merkin pois, mutta jääkö siitä ruma lovi? Ajattelin jos ei maksais mitään, tai ainakaan paljon, voisi tämmöisen "merkittömän" maskin ottaa omaani.

Toisaalta tämmöisen voisi täällä saada jopa vaihdettua merkittömään ja rahaan  :)

Pekka T

Merkki irtoaa maskista helposti , on kiinni kahdella klipsillä, eikä jää mitää jälkeä.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Saku

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 29.06.10 - klo:23:23
Merkki irtoaa maskista helposti , on kiinni kahdella klipsillä, eikä jää mitää jälkeä.  ;)

Upeaa!

Audisti

Ã,,lkääs nyt, tuo tuuliviirin quattroilu on jotain fanaattisuuden ja uskonnollisuuden rajamailla, hyvä niin. Tuo piristystä elämään lukea hänen seikkailuistaan, että joku voikin olla noin kajahtanut autoiluun :)
Ei se meiltä keneltäkään ole pois.

ile

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 29.06.10 - klo:23:23
Merkki irtoaa maskista helposti , on kiinni kahdella klipsillä, eikä jää mitää jälkeä.  ;)

Aijai - juuri ehdin miettimään, jos olisin tarjonnut sopuhintaan 120e uutta mustaa, kiiltävää V6-maskia, jossa tuota merkkiä ei ole.

// nimim, laiskottaa viritellä tuota V6-maskin kromikehystä mustaksi ;)

Tuuliviiri

LainaaAamusta iltaan quattronismiä, taitaakin olla jo.

Tuo ei vielä riitä. Itse olen vielä hankkinut Audi-liikkeestä kaikenlaista tekstiiliä, joita käyttämällä tulee selväksi, mihin leiriin kuulun.  ;D

Mutta vaikka kuinka sinnikkäästi olen kättä nostellut kaikille Audi-kuskeille niin 3 000 km:n lomamatka-ajon jälkeen sain vasta yhden kuskin nostamaan kättänsä takaisin: Rukalla yhdessä riteyksessä melkein keulat vastakkain räväytin käteni lippaan (toinen käsi ratissa) ja sanotaanko niin, jotta melko hämmentyneen oloisesti vastapeluri nosti kätensä tervehdykseen. Kaikille tiedoksi, jotta kaikesta huolimatta jatkan morjestelua.  8)

Ja hyvin näytti quattro liikkuvan sellaisella mäkisellä tiepätkällä, johon oli kasattu haketta pohjalle. Kaukaa viisaana kävin ensiksi tsekkaamsaa, oliko haketta metrin verran vaiko vain sen verran, jotta kovaakin maata löytyisi kohtuu kaivamisen jälkeen. Haketta oli juuri sopivasti. Uraa syntyi ja eteenpäin mentiin.  ;)

Tuuliviiri

Tuli mieleeni quattroilusta ja sitoutumisesta siihen, jotta gekko-tatuointikin on bongattu.  ::)

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Tuuliviiri - 12.07.10 - klo:12:31
Mutta vaikka kuinka sinnikkäästi olen kättä nostellut kaikille Audi-kuskeille niin 3 000 km:n lomamatka-ajon jälkeen sain vasta yhden kuskin nostamaan kättänsä takaisin: Rukalla yhdessä riteyksessä melkein keulat vastakkain räväytin käteni lippaan (toinen käsi ratissa) ja sanotaanko niin, jotta melko hämmentyneen oloisesti vastapeluri nosti kätensä tervehdykseen. Kaikille tiedoksi, jotta kaikesta huolimatta jatkan morjestelua.  8)
Eikö ala käsi olemaan jo kipeä? :) Audeja liikenteessä näkyy kuitenkin niin paljon, että aika paljon saa kättä nostella. Enkä yhtään ihmettele, jos saat hämmästyneitä katseita osaksesi, kun kaikki miettivät, että kukahan tuokin nyt oli ;D Lopulta he tulevat siihen lopputulokseen, että sinä olet vain erehtynyt henkilöstä.

ile

Tuuliviiri taisi ensisijassa morjestella tämän threadin mukaisesti niille, keneltä löytyy maskista sopiva badge. Gekko-tatuointi on muuten liian yleispätevä - ennemmin ihan suoraan vain "quattro" ;)

Edit: Ã,,h, niinhän Tuuliviiri jo kirjoittikin, että 'kaikille Audi-kuskeille"..

Tuuliviiri

Heipparallaa  kaikille! Aika on sujunut lomaillessa ja appiukon kattoremontissa. En suositte moista hommaa kenellekään. Loman voisi viettää rennomminkin.  :-\

Mutta iloisempiin tunnelmiin: Tuo morjestelupakkomielle juontaa juurensa lapsuuteen, jolloin Mersu-kuskeilla oli tapana morjestella toisilleen. Meillä ei ollut Mersua talossa, mutta näimme kyllä moisen ilmiön olemassaolon. Mersun omistaminen oli tuolloin harvojen herkkua. Tuossa lienee syykin siihen, miksi ko. kuskit moikkasivat toisilleen- harvoille "valituille". Nykyään yksi jos toinen kurvailee toinen toistaan hienommilla kulkupeleillä ja sellaista me-henkeä ei ole olemassakaan. Mutta ainahan vanhan tavan voisi yrittää lanseerata nykyautoiluunkin. Käsi rohkeasti tervehdykseen Audistit!

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Tuuliviiri - 17.07.10 - klo:22:01
Mutta ainahan vanhan tavan voisi yrittää lanseerata nykyautoiluunkin. Käsi rohkeasti tervehdykseen Audistit!

Oikein! Itsekin pyrin morjenstelemaan Scirocco-kuskeja, jos vain tulee mahdollisuus. =)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

jjj84

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 29.06.10 - klo:22:03
Meillä ainaki lukee nokalla pelkästää s-line.

Itse en harrasta varustetason mainostamista, joten revin tuon veks ja pistin quattro tekstin tilalle, tuli keulasta selvästi kauniimpi :)

Tuuliviiri

LainaaOikein! Itsekin pyrin morjenstelemaan Scirocco-kuskeja, jos vain tulee mahdollisuus. =)
Katsotaan nyt, tuleeko Audistien keskuudessa mitään morjestelusta. Jos ei muu auta, niin  pakko muodostaa allianssi vaikkapa Sciroccojen kanssa.  ;)

LainaaItse en harrasta varustetason mainostamista, joten revin tuon veks ja pistin quattro tekstin tilalle, tuli keulasta selvästi kauniimpi

Itse olen aina myös autokauppaa tehdessä ruksannut vaihtoehdon kaikenlaisten moottori- ja mallimerkkien poistamiseksi. quattro-merkki oli jäänyt keulille, mutta se sallittakoon.  ::)

"Kel onni on, sen kätkeköön."

Tuuliviiri

Tervehdys taasen!

Kesloma tuli ja meni. Kun vielä työkausi alkoi räväkästi, ovat ajatukset olleet hieman toisaalla: ei ole paljoa ennättänyt ajatella quattroilua.  :-[ Mutta eiköhän se taas tästä...

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Tuuliviiri - 17.08.10 - klo:16:21
ei ole paljoa ennättänyt ajatella quattroilua.  :-[ Mutta eiköhän se taas tästä...

Nythän ne vasta pikku hiljaa taasen quattro kukkoilu kelit vasta alkavat. Vettä sataa ja soratiet menevät mutaisiksi..-> You know.. ;)

Tuuliviiri

LainaaNythän ne vasta pikku hiljaa taasen quattro kukkoilu kelit vasta alkavat.

Toivotaan totisesti, että ainakin hellekelit loppuisivat. Helle nujertaa tehokkaasti vahvankin mielen. Tilanteeseen auttaisi toki nesteiden nautinta.  ;)

Mutta jos ihan jälleenmyyjien tasolla lueskellaan näitä juttuna, niin koittakaahan järjestää jotakin syksyn aikana quattroilijoiden iloksi.  ;)

jusape

Täällä odotellaan myös q-kelejä innolla. Talvella niistä pääsee nauttimaan sitten oikein kunnolla.

Toki on kesälläkin pakko ollut hiekkamontuilla ja mutavellissä metsäautoteillä käydä rypemässä, että on jotain iloa maavarasta ja vetotavasta.

Kaiken kaikkiaan itselläni olisi jo tämän puolen vuoden aikana monta ajoreittiä jäänyt tekemättä matalalla/vajaavetoisella autolla... lumikinokset mökin pihalla, puuhommat metsäautotien päässä jne.

Flat

Näyttää selvästi että q-hörhöt alkavat taas tiivistää rivejään ja jonkin sortin isku meidän vajakkien maailmaan on taas luvassa. Pitänee terävöityä ja valmistautua taisteluun ja lopettaa tuollaiset höpinät ennenkuin fanaattisuus pääsee taas valloilleen.

Mahtaa se olla tuskaa kun joutuu odottelemaan 8kk -9kk joka vuosi q-kelejä ? Me vajakit nautimme ajosta tuon 9 kk ja hieman harmittelemme talvella. Parempi näinpäin !

VAG!

aa

chr

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 19.08.10 - klo:11:50
Eipähän enää esiinny kiihdyttäessä vetelyjä ja eturenkaat käännetynäkin uskaltaa koskea kaasuun ;)

Tämä on ollut ainakin itselleni jonkinlainen yllätys, erityisesti siis käytös kurvissa kaasu painettuna. Menee kuin juna, toisin kuin etuveto. Takavetohan menee yhtä hyvin ellei paremmin kuin neliveto tuossa tilanteessa.

skula

Lainaus käyttäjältä: chr - 19.08.10 - klo:12:20
Tämä on ollut ainakin itselleni jonkinlainen yllätys, erityisesti siis käytös kurvissa kaasu painettuna. Menee kuin juna, toisin kuin etuveto. Takavetohan menee yhtä hyvin ellei paremmin kuin neliveto tuossa tilanteessa.

Tuo takavetoväite perustuu mihin?

Itse äskettäin 530dA:ta koeajaneena niin ei pidä paikaansa.

Tuokin puimuri teki ns.stopit. Eli vähänkin liikaa kaasua paikaltaan lähtiessä risteyksessä(kaasunpainallus, renkaan ulvahdus ja kräk) niin elektroniikka tulee väliin ja vie vedon kokonaan, ja sitten jännitetäänkin antaako eletroniikka piakkoin luvan mennä.. Aivan takapuolesta.

Aslaasj

Arsseesta tuollainen, ettei pysty kiihdyttelemään normaalisti. RS focus olisi nelivetoisena jokseenkin kiinnostava auto, etuvetoisena sen mielenkiinto menee ainakin allekirjoittaneelta. Ja kommenttihan liittyy lähinnä talviajoa ajatellen jolloin omasta mielestä tuollaisen auton tehoista on mukavin nauttia.

chr

Lainaus käyttäjältä: Skula - 19.08.10 - klo:12:59
Tuo takavetoväite perustuu mihin?

Itse äskettäin 530dA:ta koeajaneena niin ei pidä paikaansa.

Melkeinpä mihin tahansa muuhun takavetolaitteeseen, kuin tuollaiseen hirmuväännöllä varustettuun diisseliin. ;) Itse olen ajanut 530d-konetta vain nelivetoisena, joten en osaa takavedon käyttäytymistä kommentoida. Silti useimmat bemarit menevät kurvin nätimmin kuin etuvedot, jotenkin se on vaan mukavampi kun auto ei käännettäessä samalla pyri vikuroimaan suoraan...

jonze

itsella oli ex volvon kans ongelmia.. etuveto ,250hp/400nm ja automaatti->eihyvä.. vähänkin vettä niin aina suti vaik kuinka yritti rauhallisesti lähteä..  ja se luiston esto puuttui aina peliin.. se piti muistaa aina painaa pois päältä.. ei silti, hyvä auto oli..mut odotan talvea ja niitä ns. quattro kelejä.. josko sitä sit rupeis ylistää tuota "gekkoa"   ;D
hommat ovat paskoja, mutta niin ovat miehetkin

www.amasennustiimi.fi

www.ccldesign.fi

Markku J

Edelleen kehun omaa ex-A4 quattroa. Sen kanssa oli kesäajokin ihan toista kuin etuvedolla. Teho riitti jo 211 hv -mallissa mukaviin rampeista liittymiin kiihdytyksiin Kehille 1-3. Todella upea, yliohjaava vaikutelma 40:60 -jakosuhteen vuoksi. Ja aina rampeissa tuli se "sisäinen pikkupoika" esille. Kiva kiihdyttää reilusti - mutta nopeusrajoitusten mukaan toki. Mitään hyötyä tuosta ei ollut, mutta kivaa se oli, ja siitähän minä maksan autoissani.

Lähelle samaa fiilistä pääsen meidän takaveto 523 iA:lla, mutta ei ihan samaan. Turbokin puuttuu ja se olisi rampeissa tarpeen. Audi oli tässä ihan ykkös -nautintaväline !

Ja möhkö X5 ei tietenkään rohkaise edes yrittämään, vaikka ihan muunlaisia kick'sejä taas osaltaan tarjoaakin. Sen kanssa on kiva kruisailla ja odotella talvea.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy