quattrot

Aloittaja Tuuliviiri, 29.11.09 - klo:14:15

« edellinen - seuraava »

Tuuliviiri

LainaaJust ajoin kaverin Audi TT nelivetoa..kivasti 225heppaa liikutti sitä pikkuruista autoa.

Ja hyvin Haldex pelittääkin. Itse tykkäsin sen toiminnasta Premier Parkissa. Kävitkös minkälaisella koeajolla? Ettet vain sortunut lumikahluuseen.  ??? Jääratatyyppinen fiilistely varmaan sopivin vaihtoehto. Kyllä sieltäkin kivoja fiilareita saa.

Lainaaen oo saanu sitä viel innostumaan ja liittymään vagarenalle 

Ei siinä auta muu, kuin jatkaa sinnikästä käännytystyötä. Jos sinulla on vahvempi mieli, voitat kyllä lopulta.  :D Mutta älä liikaa hiillosta: Ei anna sulle enää TT:tä koajoon.  :(

Tuuliviiri

Tuolla saksan kielen taitajille nelivetotesti.  ???

Tuuliviiri

Oikein hyvä sivusto, tämän lisäksi  ::), löytyi täältä. Check this out!

Tuuliviiri

Lahden tuolta puolen löytyy myös samanhenkistä porukkaa. 
::)

Tuuliviiri

Tuuliviiri

Nyt meni yöunet! Eikö mikään enää ole pyhää?  

:'(

Tos®

Joo itsekkin rypisin A8:lla mettäteitä ;)

No golffilla se ainakin onnistui 20cm lumihangessa.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

VWonderman

Tuuliviiri; noita videoita itsekin kauhistelin, yksi lisää löytyy sivulta 5.

Sanotaanko nyt niin että ei kannata katsoa muiden kahluuvideoita vaan ajelee itse tyytyväisenä pienemmissä hangissa.  ;D
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

hildebad

USA:n itärannikolla etsitään nelivetoautoilijoita avuksi sairaskuljetuksiin. Siellä on meneillään vuosisadan lumimyräkkä. 

Tuuliviiri

Kyllähän se on niin jotta vaikka sitä ajeloo quattrolla ei sitä sentäs ehdoin ja tahdoin kannata (enää) tunkea pakolla jokaiseen epäilyttävään paikkaan. Järjen kasvua havaittavissa siis minulla.  ::)

Kyllä sitä näköjään järkiintyy hullukin, kun katselee vielä hullumpien touhuja videolta.  ;D

Ihan sairaan nautinnolliset kelit juuri nyt. Sopivan lauhaa, lunta tuiskuttelee, ja liikenne matelee oikealla kaistalla. Kukaan muu ei ajele epäilyttävällä vasemmalla kaistalla. Eihän siinä mitään vikaa ole. Hyvähän siellä on ajella.  :D

Markku J

Oikeassa olet Tuuliviiri. Nyt on ollut todella hienoa laskea menemään quattrolla. On se vaan niin hauskaa jopa arkiliikenteessä, kun sattuu sopiva paikka kiihdyttää. Tämä quattro on sisäisen pikkupojan unelmalaite !

Flat

Mikä näitä quattro miehiä oikein vaivaa. Ympäri palloa pitää järjestää tilaisuuksia jossa ajelaan autolla päättömästi pitkin ja poikin.
Ja jälkikäteen taputellaan toisia olkapäille, että on meillä hyvät autot  ;D

tässä taas joku "rinnerieha"

Win een Audi quattro wintersportweekend

Taidampa alkaa järjestämään etuvetomiesten riehäpäivää....ohjelmassa vois olla esim, näytös siittä kuinka quattro uppoaa syvälle lumeen ja q- mies joutuu lapiohommiin.Etuvetomiehet istuvat retkituoleissa ympärillä ja katselevat q-miehen touhuja. Kesäriehassa tuuliviiri voi tulla yyterin hiekoille antamaan vastaavan näytöksen.....ja että meillä etuvetomiehillä olisi hauskaa !

Toisena ohjelmanumerona voisi olla se, että torsen ja haldex mies laitetaan puhelinkoppiin ja sieltä ei saa tulla pois ennekuin on selvinnyt kumpi tekniikka on parempi. Etuvetomiehet istuvat jälleen retkituoleissaan ympärillä grillaten makkaraa ja siemaileen virvokkeita, ja tietysti seuraavat tilanteen kehittymistä.

Pekka T

Ensinnäkin quattro on aivan erinomainen talviauto , mutta ei ne mitään maastoautoja ole ( siis henkilöautomallit )
Minä en ostaisi Audia ilman nelivetoa , n. 3500 â,¬ :lle saa kyllä vastinetta reilusti .
Tietenkään näillä quattro ominaisuuksilla ei parene liikaa hehkutella .
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.02.10 - klo:07:15
.............Toisena ohjelmanumerona voisi olla se, että torsen ja haldex mies laitetaan puhelinkoppiin ja sieltä ei saa tulla pois ennekuin on selvinnyt kumpi tekniikka on parempi. Etuvetomiehet istuvat jälleen retkituoleissaan ympärillä grillaten makkaraa ja siemaileen virvokkeita, ja tietysti seuraavat tilanteen kehittymistä.
;D

QuaS

Vähemmän hehkutusta, enemmän yritystä:

http://www.youtube.com/watch?v=_2dBJiA8vLM

On tossa quatrossa yks hyvä puoli: nytkin on varmaan 30-40cm uutta/aurattua/naapurin lapiomaa auton ympärillä,
kyllä se siitä lähtee, normaalisti olis 20min lumitöitä :o

Pekka T

Olikohan tuo video ihan aito ?
Eihän kuskilla ole edes kypärää  :D
BMW 328 i xDrive -13

Tuuliviiri

LainaaTaidampa alkaa järjestämään etuvetomiesten riehäpäivää...

Juuri noin Flat. Tuo on juuri sitä, mitä kaivataan! Aktiivista osallistumista oman merkkinsä ja vetotavansa puolesta. En tuomitse ollenkaan. Go! Go!

Tuosta vielä sen verran, että toivoisin autoiluun enemmän sellaista merkkiin leimautumista ja sitoutumista. Se on kuulkaas hyvä tunne, kun kokee löytäneensä sen oman merkkinsä. Miksi sitä siitä enää pois lähtemään? Kun tuohon pisteeseen päästään, alkaa muiden (esim. lehtien testitulokset) mielipiteet olemaan toissijaisia ja ne omakohtaisten kokemusten kautta syntyneet mielipiteet ensisijaisia.

zammy

Lainaus käyttäjältä: Tuuliviiri - 09.02.10 - klo:13:34Tuosta vielä sen verran, että toivoisin autoiluun enemmän sellaista merkkiin leimautumista ja sitoutumista.

Minä oon ihan päinvastaista mieltä. Merkkiuskollisuus ei merkkaa mulle mitään, vaan edelleen ihan silmät auki kuljetaan ja mielenkiinnolla kaikkea vastaantulevaa tarkastellaan. Hyvät autot on hyviä autoja, merkistä ja vetotavasta riippumatta.

skula

Merkkiuskollisuus, konserniuskollisuus.. Ei mun juttuja. Ei nyt eikä muuloinkaan.

VAG!

aa

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 09.02.10 - klo:14:11
Sama juttu täällä. Jos aivan rehellisiä ollaan, niin itse en oikein edes ymmärrä koko merkkiuskollisuutta, jos kyseessä on perheen käyttöauto. Valikoima rajautuu aivan käsittämättömän pieneksi.

Merkkiuskollisuuttakin kun on niin monenlaista. Esimerkiksi kun käyt ruokakaupassa niin ostatko yleensä vaikkapa sitä samanmerkkistä kahvia?

Kyseessä on pelkkä kulutushyödyke, mutta silti monet ovat esimerkiksi juuri kahvin suhteen kovin merkkiuskollisia, eivätkä osta ihan mitä tahansa.

Vmatti

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 09.02.10 - klo:11:32
Ensinnäkin quattro on aivan erinomainen talviauto , mutta ei ne mitään maastoautoja ole ( siis henkilöautomallit )
Minä en ostaisi Audia ilman nelivetoa , n. 3500 â,¬ :lle saa kyllä vastinetta reilusti .
Tietenkään näillä quattro ominaisuuksilla ei parene liikaa hehkutella .
Asiaa - kuten olen aikaisemminkin hehkuttanut, että jos joskus saa rahalla vastinetta niin q:n hinta tarjoaa sitä.
Mielestäni Audi vois lopettaa kokonaan vajaavetoiset portfoliosta - se ei oo meidän juttu.
Moni laittaa saman hinnan kaikkeen muuhun ja ajaa_olevinaan_audilla, ei näin.
Joskus 'nuoruudessa' erehdyin kysymään yhdeltä Audikuskilta, että onks toi neliveto.
Vastaus oli "tekeeks Audi muka muitakin". Nyt tajuan ton heiton.
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

RoccoScientist

Quattron pariksi sopisi hyvin ainakin näin talvioloissa Citroënin kaasunestejousitus. Maavaran kasvatus nappia painamalla on nimittäin tullut tänä talvena todettua todella mukavaksi mahdollisuudeksi ja nelivedon kanssa voisi sitten unohtaa käytännössä kaikki talviset huolet. En tosin ole vajaavetoisella koskaan jäänyt mihinkään kiinni, mutta siitähän ei tässä topikissa puhuta. ;)

Edit: Niin ja unohdetaan nyt hetkeksi ne kaasunestejousituksen muut ominaisuudet. =)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Vmatti - 09.02.10 - klo:16:44
Moni laittaa saman hinnan kaikkeen muuhun ja ajaa_olevinaan_audilla, ei näin.

Voitko täsmentää?

Pekka T

Jos Audi myisi pelkästään quattro malleja , niin myyntimäärät jäisivät aika alhaisiksi .
Kuinkahan suuri osuus myyntivoitoista tulee näistä quattroista ?
Ja vaikuttaako quattro käsite koko Audi myyntiin positiivisesti ?
BMW 328 i xDrive -13

Tuuliviiri

LainaaKyseessä on pelkkä kulutushyödyke, mutta silti monet ovat esimerkiksi juuri kahvin suhteen kovin merkkiuskollisia, eivätkä osta ihan mitä tahansa.

Aamen. Kummasti sitä kärrystä löytyy aina sitä hyväksi havaittua papukahvia.  ::) Itse nimittäin jauhan kahvini. Vielä en ole päässyt sille tasolle, että paahtaisin pavut.  ;D

Merkkiuskollisuudessa on yksi eräs hyvä asia: Loppuu turha iänikuinen spekulaatio. Kannatti ostaa! Oisko se toinen sittenkin ollut parempi? Mitäs kaverit nyt tuumaavat? Hitto kun olisin odottanut, niin nyt olisi tullut vieläkin parempi! Paljonko hinta alenee? Jne.

Niin paljon tulee moskaa ainakin minulla päähän, jotta paljon helpommalla pääsen, kun katselen putken yhdestä päästä ja näen yhden ainoan vaihtoehdon siellä toisessa päässä.  8)

Itse olen sen verran autoja vaihdellut, jotta en jaksa enää juosta testien ym. oikkujen perässä. Kun on mutkien kautta päätynyt quattron ratin taakse, niin se on sitten siinä. Nyt vain fiilistelee ja nauttii autoilusta.  ;)

Tuuliviiri

LainaaJa vaikuttaako quattro käsite koko Audi myyntiin positiivisesti ?

Jos lukee historiikkia, niin Audi erottui massasta vain ja ainoastaan quattronsa avulla. Se oli se juttu, joka nosti merkin ns. kansan tietoisuuteen. Kun siihen yhdistettiin vielä edistyksellinen turbomoottori, niin legenda oli syntynyt.

Onko Audia ilman quattroa? Asian voi kiteyttää seuraavaan lainaukseen: (Audi News 1/2010 s. 2)

LainaaVuodesta 1980 on quattro ollut Audin teknisen etumatkan kulmakivi.

Että semmoista.  8)

Vmatti

Lainaus käyttäjältä: Antinontoxic - 09.02.10 - klo:17:02
Voitko täsmentää?
Kaikenlaista helmanlevitettä, isoa aluvannetta, metalliväriä, nahkapenkkiä yms. - q:n hinta noihin verratuna on naurettava.
Tolla hinnalla saa Audin - sen varsinaisessa merkityksessä ;)

ex-vagit:
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Vmatti

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 09.02.10 - klo:17:05
Jos Audi myisi pelkästään quattro malleja , niin myyntimäärät jäisivät aika alhaisiksi .
Ja vaikuttaako quattro käsite koko Audi myyntiin positiivisesti ?

Helppo vastaus : q on Audille se juttu.
Katsotaapas vaikka noita alppilajeja - quattro on se jota mainostetaan. Ei niinkään Audeja.
ex-vagit:
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

jf

LainaaJos Audi myisi pelkästään quattro malleja , niin myyntimäärät jäisivät aika alhaisiksi .
Pari vuotta sitten quattrojen osuus myynnistä audilla oli 15%, joten tosi merkittävä tuote. Kannattaa todellakin poistaa ne turhat 85% malleista.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy