quattrot

Aloittaja Tuuliviiri, 29.11.09 - klo:14:15

« edellinen - seuraava »

Tuuliviiri

LainaaNyt näillä keleillä quattro on parhaimmillaan, ja olen siihen ihan rakastunut ! Se on upea.

Niin minäkin.  :-[ Ainoa mihin voisin vaihtaa (pelkkä ajatuskin kouraisee syrämmestä) olisi toinen quattro. Mallista viis.  ;)

Tuuliviiri

praKKA:
LainaaEi saisi lueskella näitäkään threadeja, tässähän meinaa haluta jo ihan ensiautoksikin quattroa...

Sittenhän seurakuntamme saa pian uuden jäsenen. Jälleen yksi eksynyt lammas tulossa laulaamme. Kiitos ja ylistys ihmisen järjen!  ;D

Mutta tässäpäs voisimme miettiä, millaisen seremonian järjestäisimme niille, jotka tulevat seurakuntamme jäseneksi, mutta eivät vielä omista quattroa? Jonkinlainen kaste? Jonkinlainen merkintä? Jonkinlainen juhlallinen vakuutus? Kaikki nämä yhdessä?

Kaste: sukellus lumeen uikkareissa
Merkintä: gekko kaulariipus
Vakuuttelu: "Minä lupaan ja vannon pysyväni aina quattrossa. Vannon uskollisuutta quattroveljilleni ja iloisesti ja reippaasti jaan kokemuksistani täällä...". Jatkoa voisi vielä kehitellä lisää.  :D

Tuuliviiri

Micco:
LainaaMitäs pienistä. Pääasia että se on quattro.

Juuri näin. Tuo oli juuri sellainen tunnustus, jota kaipasimme. Olet lämpimästi tullut quattrojoukkoomme! Miten olisi kasteen, merkinnän ja vakuutuksen laita? Olemme kuulolla.  :D

lq

Jaa se kummallinen kiemurakuvio joissain autoissa on gekko-kuvatus? Mä olen luullut, että se oli siittiö...  ::)

Tuuliviiri

LainaaMä olen luullut, että se oli siittiö... 

"Rakkaalla lapsella monta nimeä." Jos hyvältä tuntuu, niin sitten voi sanoa, jotta uudella jäsenellä on siittiö kaulassa tai tuolla luikertelee siittiö.

Mutta kyllä gekko on gekko ja quattro on quattro.  8)

Antinontoxic

Kyllä taas kun tän sivun kirjoittajia kattoo niin vois hyvin vaihtaa topikin nimeks Tuuliviirin quattropäiväkirja ja pistää lukituksen ettei tänne voi muut edes kirjoittaa.

Perustais sit vaikka uuden quattro-topikin missä vois oikeasti jakaa niitä mielipiteitä. Aikaisemmin sanoit, että ketju menee ihan yhtä perseelleen kuin ultimatella... liekö näissä ketjuissa muuta yhteistä nimittäjää kuin sinä?

Micco

Lainaus käyttäjältä: Tuuliviiri - 16.01.10 - klo:09:27
Micco:
Juuri näin. Tuo oli juuri sellainen tunnustus, jota kaipasimme. Olet lämpimästi tullut quattrojoukkoomme! Miten olisi kasteen, merkinnän ja vakuutuksen laita? Olemme kuulolla.  :D

Kiitoksia kutsusta. Investointina tuo olisi kuitenkin niin pieni, että sitähän voisi kokeilla. Jos vaikka saisi lopulta sen "herätyksen" .  :) Onko tähän lahkoon liittyessä jotain määräyksiä, miten näitä tulisi autoon asetella ??? Riittääkö yksi pieni takaluukkuun, vai onko etuovien alareunaan laitettava tuollaiset 10cm korkeana? Toki voisin hankkia myös alkuperäisen kyltin takaluukkuun, jos sellainen vaaditaan.

Tuosta kasteesta. Loogisintahan olisi kastetilaisuudessa kontata alasti 200m tienvarsipenkalla tai pellolla mahaan/rintaan asti yltävässä hangessa. Tämän jälkeen quattro uskonnon ylipappi kastaa uuden jäsenen kylvettämällä hänet alkuperäisen varaosanumeron peräöljyssä. Tuon jälkeen uudelle jäsenelle tatuoidaan rintaan 10cm korkea quattro logo, koska paluuta muuhun ei enää ole olemassa. Tämän jälkeen paikalla olevat kerääntyvät rinkiin, ja kertovat keskellä olevalle tulokkaalle mahtavia quattro tarinoita seuraavaan aamuun asti.

Tässä olisi Tuuliviirille valmis konsepti kaapuaan varten.  ;D Vai onko kuvassa sittenkin jo hän itse? Avarakatseisuus on ainakin samaa luokkaa kuin paavilla.  ;)
Torsen + haldex + visco

Tuuliviiri

LainaaRiittääkö yksi pieni takaluukkuun, vai onko etuovien alareunaan laitettava tuollaiset 10cm korkeana?
Tuo on vasta sitten edessä, kun oikeasti on hankkinut sen quattron. Sitä ennen riittää mielestäni muu liturgia.

LainaaLoogisintahan olisi kastetilaisuudessa kontata alasti 200m tienvarsipenkalla tai pellolla mahaan/rintaan asti yltävässä hangessa.

Eihän tuossa ole mitään logiikkaa. Siis miksi kahlata noin pitkälle ja alasti?  :o Pääasia on kastautumissa johonkin kylmään, jotta mieli sopivasti avautuu. Kylmä sen aiheuttaa ja sitä seuraava adrenaliiniryöppy/endorfiinitujaus. En nyt tiedä, kuka saa kiksit siitä, että katsoo alasti keikulehtavaa miestä hangessa. En ainakaan minä. Mutta jos kyseessä olisi nainen, niin tilanne toki toinen. Mutta tuollainen matka alasti vain palelluttaa tärkeitä paikkoja ja siitähän ei seuraa sitten mitään mukavaa.

Micco jos kuitenkin halajaa sitä kastetta, niin pidä hyvä mies uikkarit jalassa ja muista, että vähempikin riittää.  ;D

Jos olet ollut tarkka poika niin tiedät, että  Paavi on jo kuollut.  :'( Joten jos nyt kirjoittelen, en voi olla kuollut. Silloin en voi myöskään olla ko. henkilö.  :o Loogista vai mitä?  ;)

LainaaAvarakatseisuus on ainakin samaa luokkaa kuin paavilla.
Sellaisia me ollaan.  8)

Tuuliviiri

Lainaaliekö näissä ketjuissa muuta yhteistä nimittäjää kuin sinä?

Täällä taas. Long time no seen, amigo!  ;D Kyllä routa porsaan kotiin ajaa. Muita nimittäjiä? Suottaapi olla, jotta ei ole, suottaapi olla, että on.  :D On täällä ainakin sinä! Kaksi on aina parempi kuin yksi. Joskus tosin kolmas pyörä on liikaa. Mutta kun meitä olisikin se neljä niin silloin olisi quattro kasassa!   ;D

VWonderman

Kyllä kun tätä topiccia lukee niin pitäisi pystyttää vanha kunnon Nyrkkis!   ;D
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Micco

Lainaus käyttäjältä: Tuuliviiri - 16.01.10 - klo:13:40
Jos olet ollut tarkka poika niin tiedät, että  Paavi on jo kuollut.  :'( Joten jos nyt kirjoittelen, en voi olla kuollut. Silloin en voi myöskään olla ko. henkilö.  :o Loogista vai mitä?  ;)

No ajattelin lähinnä sitä mahdollisuutta, että jos Paavi on quattromiehenä tehnyt reinkarnaation perustaakseen tämän uuden quattro uskonnon. Koska quattrohan pystyy mihin vain, niin ei kait kuolleista paluu ole quattrolla temppu eikä mikään.  :)

Ja on tässä lueskellessa tullut mieleen muitakin yhtäläisyyksiä.  :)
Torsen + haldex + visco

Micco

Lainaus käyttäjältä: Khaled - 16.01.10 - klo:13:58
Kyllä kun tätä topiccia lukee niin pitäisi pystyttää vanha kunnon Nyrkkis!   ;D

Nyrkkis kyllä tuntui ultimatella puolustavan paikkaansa kirjoittelun määrästä päätellen. Itse pahoittelen tähän topiciin kirjoittamani tekstin määrää. Nythän tämä topic on karannut hieman pääaiheestaan, joka oli, että täällä quattroilijat voivat julistaa tätä ilosanomaa. :)

Tännehän ei muita ole kaivattu. Jos edes nuo quattro tarrat eivät kelpaa muuten teknisesti vastaavaan autoon, niin minun on turha täällä kirjoitella. Uskon että jatkossakin saatan seurata tätä topicia sivusta, jos tänne sekaan eksyy jotain asiaakin. Siis sellaista jota ei kirjoiteta yleiseen nelivetokeskusteluun.

Yritän nyt ymmärtää lopettaa tänne kirjoittelun. Minun näkökantani aiheeseen on varmasti tullut selväksi.  :)

Kiitos ja anteeksi.
Torsen + haldex + visco

jurpo

Otetaanpa tuolta toisesta ketjusta muutama kysymys tännekin.

Pysyykö B8:ssa EDL päällä kun ottaa ASR:n pois (ts. lyhyt ESP-napin painallus)?
Entäs kun ottaa ESP:n päältä pois (ts. pitkä ESP-napin painallus)?

Tuuliviiri

LainaaKoska quattrohan pystyy mihin vain,

No ei tod! Sillä jää varsin kätevästi jumiin hiekkarannalla, jossa ei olekaan kovin lähellä pintaa sitä kovaa maata. Puutteensa silläkin, kuten meillä kaikilla. ;D Tai no jaa. Ei aina.  ;)

LainaaItse pahoittelen tähän topiciin kirjoittamani tekstin määrää.

Kun paljon kirjoittaa niin väliin mahtuu jopa asiaakin.  ;) Ainakin minulla.  ;D

LainaaTännehän ei muita ole kaivattu.

Minä ainakin kaipaan tänne kaikenlaisia kaivautujia. Olenkin siitä jo aiemmin maininnut. Kaikki ovat puolestani tervetulleita quoroon.  ;)

LainaaKiitos ja anteeksi.
Suotta pyytelet. Et ole tehnyt edes mitään. Siis sori, olet kirjoitellut, mutta et ole mielestäni tehnyt mitään väärää. Jatketaan vaan, mutta toisella linjalla.  ;)

makkis

Onko tällä viiriäisellä lääkitys ihan kohdallaan vai syntymähumala ???

Tuuliviiri

LainaaPysyykö B8:ssa EDL päällä kun ottaa ASR:n pois

Veikkaan jotta pysyy.

LainaaEntäs kun ottaa ESP:n päältä pois (ts. pitkä ESP-napin painallus)?

En usko, että enää silloin pelittää. Luulen, että EDL on jotenkin yhteydessä ESP:hen.  ::)

Tuuliviiri

LainaaOnko tällä viiriäisellä lääkitys ihan kohdallaan vai syntymähumala?

Kuten aikaisemmin jo vihjaisin (kandee pysyä palstalla ja lukea sen viestejä- kaikesta huolimatta  ::)) kaamos vaikuttaa ihmisiin eri lailla.  ;D

makkis

Se on hieno homma että joillekin se synnyttää energiaa, kun itse taas menen pakkasten vaikutuksesta depressioon.

Tuuliviiri

Tuosta EDL:stä vielä jotakin. Kokeilujeni kautta olen oppinut seuraavaa: Jos ei ole vaaraa kaivautua ns. poteroon, kannattaa ottaa se ASR pois heti kättelyssä. Silloin mennään niin pitkälle, kuin maavara antaa myöten.

Mutta jos on kaivautumisen vaara, niin kannattaa ehdottomasti pitää se ASR päällä. Muussa tapauksessa kannattaa varautua lapiointihommiin.

Kun ajoin sinne inhottavaan ojaan, mulla oli aluksi päällä se ASR. Meno tökkäsi paksuun kinokseen, jonka läpi ei enää ajeltukaan. Renkaat alkoivat sutia iloisesti. ASR pois ja pakkia perään. Hyvin jatkui taas matka, tosin taaksepäin.

Lumikahluissa selkeästi huomattu, että silloin kun meno stoppaa ASR päällä renkaiden sutimiseen, matka jatkuu taas, kun ottaa ASR:n pois. Ainoa looginen selitys on se, että EDL toimisi vasta sitten, kun se ASR ei ole päällä.  ???

Vmatti

Katos, muutaman tunnin on poies niin paljon on jo tapahtunu. Käväsin tuolla motorsportshow messuilla kuolaamassa yhtä - kuinkas ollaakkaan - quattroa. ;D
Tällävälin q-paavi on ilmestynyt täällä eli olin ihan väärässä paikassa ;) tuolla ei näkyny.

Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

hildebad

Tänään tuli harrastettua vähän aurausta ja lumikahluuta. Vaikeata näissä on pitää kierrokset ylhäällä, ettei auto sammu. Automaatti olisi helpompi tähän hommaan. Tässä autossa on vielä todella jäykkä kytkin. Lisäksi pitäs saada tohon joku lumiaura eteen. "Sämpylän" vakiopuskuri on suht pyöreä alhaalta, joten se tuppaa nostamaan auton etupään hangen päälle.

ma1ja

Lainaus käyttäjältä: Micco - 16.01.10 - klo:13:27
Tässä olisi Tuuliviirille valmis konsepti kaapuaan varten.  ;D Vai onko kuvassa sittenkin jo hän itse? Avarakatseisuus on ainakin samaa luokkaa kuin paavilla.  ;)
Micco! Tuo paavi on kyllä ihan mahtava!  (=
Jos sais tuosta postikortteja niin siirtyisin heti iimeileistä kirjeiden kirjoittajaksi!
sovipa pikkudiili audin markkinointiosaston kanssa, että pistävät painoon! :D
Niin se vaan menee.

jurpo

Lainaus käyttäjältä: Tuuliviiri - 16.01.10 - klo:15:18
En usko, että enää silloin pelittää. Luulen, että EDL on jotenkin yhteydessä ESP:hen.  ::)

ESP on hankala termi, kun sillä voidaan tarkoittaa koko systeemiä tai sitten vain tuota ns. ajolinjan korjaustoimintoa. Alla tarkoitan sillä koko systeemiä.

Kun ESP-nappia painetaan lyhyesti, kytkeytyy osa ESP:n toiminnoista pois. Kun nappia painetaan pitkään, kytkeytyy enemmän toimintoja pois. Itse järjestelmä on aina päällä, koska esim. jarrutukseen liittyvät toiminnot ovat aina käytössä. Eli "esp-off" moodissa on täysin mahdollista että EDL on käytössä, jos valmistaja on näin halunnut.

Esim. TM:n maasturitestissä (en muista numeroa) suuri osa sai pyyhkeitä juuri siitä, että EDL lakkasi toimimasta kun ESP:n otti pois. Vain muutamassa vertailun autoista tuo toimi "oikein".

Tuuliviiri

LainaaEli "esp-off" moodissa on täysin mahdollista että EDL on käytössä, jos valmistaja on näin halunnut.

Viittaa vahvasti ESP:n mallinumerroon 8.1, joka on juuri Q5:ssa ja A4 allroadissa. Siinähän tuo ESP kytkeytyy veke joko ohjaajan omasta toimesta tai sitten auton automatiikka tunnistaa pidon vaihtelut ja kytkee sen pois. Mutta.

A4:ssahan on ESP versio 8.0. Siinä saa lonksautettua ASR:n ja ESP:n pois, kuten todettua. Mutta jos ESP:n napauttaa pois, silloin loppuu myös eteneminen siihen, luulisin, koska EDL ei aktivoidu sutimistilanteessa.

ESP versiossa 8.1. ESP:n poiskytkeminen puolestaan ei poista EDL:n toimintaa, jota tarvitaan juuri siellä mönkimisissä.

Nämä eivät sitten ole mitään kiveen nakutettuja faktoja. Joku voisi hieman oikaista ja valoittaa. Sillä muistakaa aina:

"Puolisokea on sokeaitten maassa kuningas."  :D

Tuuliviiri

LainaaKatos, muutaman tunnin on poies niin paljon on jo tapahtunu.

Rapa roiskuu rapatessa. Niin myös täällä on roiskunut vähän sinne ja tänne. Juttuja lukemalla saat vähän historiikkiä siitä, miten tähän pisteeseen on tultu. Elämme mielenkiintoisia aikoja.  8)

Se kuolaamista aiheuttanut quattro. Siitä herra hyvä raporttia kehiin!

Flat

Eikös quattrolla ajessa kuulukkinravan lehtää vähän terhakkaammin kuin 2 vedolla?

Joku mainitsi että tuuliviiri on aikamoinen quattropaavi, mainio lisänimi, positiivisessa mielessä. Tosin tuuliviiri lataa pyhää sanomaa yhdessä illassa sen minkä paavi ja suollettua ulos kuukaudessa.

Ps, tiesittekö muuten että paavin kuuluisa lasikoppiauto on neliveto ?

Vmatti

Lainaus käyttäjältä: Tuuliviiri - 16.01.10 - klo:18:37
Rapa roiskuu rapatessa. Niin myös täällä on roiskunut vähän sinne ja tänne. Juttuja lukemalla saat vähän historiikkiä siitä, miten tähän pisteeseen on tultu. Elämme mielenkiintoisia aikoja.  8)

Se kuolaamista aiheuttanut quattro. Siitä herra hyvä raporttia kehiin!

Tässäpä tämä - ei paha:
+1000hp 4WD Audi RS4 with Tatech EMS - power pull front view
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

VWonderman

^Aivan tappovehje, ei ole edes ovia!  :o

LainaaPs, tiesittekö muuten että paavin kuuluisa lasikoppiauto on neliveto ?

Vähän eri luokkaa quattron kanssa se G-Mursu kyllä on.  ;D

Ja muistaakseni 40:60 (T3) Torsenissa EDL pysyy aktiivisena, oli ESP nappia painanut kuinka monta kertaa tahansa. Vanhassa 50:50 versiossa asia oli toisin...
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Khaled - 16.01.10 - klo:22:15

Ja muistaakseni 40:60 (T3) Torsenissa EDL pysyy aktiivisena, oli ESP nappia painanut kuinka monta kertaa tahansa. Vanhassa 50:50 versiossa asia oli toisin...
Väitän että vanhempien b7:ssa EDS/EDL on aina päällä, painoi nappia tai sitten ei.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Hege

Aika kesy tuo lähes vakio RS4.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy