Toyota

Aloittaja Peeveli, 09.12.09 - klo:13:03

« edellinen - seuraava »

Ironic32

LainaaNäin on, mutta eikös ABS:n tehtävä olekin vähentää jarrujen tehoa. Siis kuljettaja niittaa polkimen pohjaan ja ABS keventää jarrutusta juuri siihen pidon rajamaille. Entäs jos siellä onkin jokin sähköhäikkä ja jarrutusta kevennetään liikaa ellei peräti kokonaan?

No juuripa näin... Siitä syystä olisikin kiva tietää, että jos tuo em. videon temppu tehtäisiin muillekin merkeille, niin miten mahtaisi käydä ::)

tommyt

Ei voi muuta sanoa kuin että elämme jännittäviä aikoja. Vaikka uskon että omassa Corollassa ei ole näitä vikoja niin silti välillä tuntuu että tässä pelataan jonkinlaista venäläistä rulettia. Panokset ainakin ovat yhtä kovia.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Flat

VAG!

aa

Urlaub

"Auto saatiin lopulta pysäytettyä maantiepoliisin ajettua Priuksen eteen hidasteeksi ja annettua kovaäänisellä ohjeita mm. jarrujen käytöstä, vaihteiston kytkemisestä vapaalle jne. Lopulta auton vauhti saatiin hidastettua niin pieneksi, että Priuksen kuljettaja uskalsi sammuttaa auton virrat."

Ei kai vapaalle vaihtamista kuljettaja voi itse keksiäkään?

Nyt sitten tuollaisten jenkkipeelojen takia jotkut fiksut suomalaiset Toyotan ostaneet miettivät kauppojen perumista.  :-X

Flat

vaikka käyttäjät olisivat kuinka tumpeloita,niin ei se teknistä vikaa silti poista ?

Oikeasti, jos nyt olisin priusta ostamassa, niin totta hemmetissä tulisi mieleen että hirttääkö tässäkin kaasu kiinni. Jollekkin tälläinen pelko on riittävä peruuttamiseen....

Vaikka kuin osasi oikein toimia tuollaisessa tilanteessa, niin ikävä kauhuskenaario tuo on, ja pelottava !

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.03.10 - klo:13:00
Vaikka kuin osasi oikein toimia tuollaisessa tilanteessa, niin ikävä kauhuskenaario tuo on, ja pelottava !

Henk.koht koen paljon pelottavammaksi tälläkin palstalla raportoidut tapaukset, joissa turboahdetun DSG-Vaggineen veto katoaa ykskaks yllättäen. Melko hasardia touhua, jos se vika pukkaa päälle juuri kun on ohittaessaan päässyt rekan rinnalle.

Peeveli

Minua ei pelota kaasun hirttäminen, ei sinne päinkään. Minua v...aa vain tämä mediakohu jolla on viimeiset 2 kk mollattu yhtä merkkiä, ja jenkkiuutisointina alkuperältään.

Kysymykseni kuuluu: Priuksia on maassamme jonkin verran, ja myös taksissa kuten Tukholmassakin. Ja heillä tulee vuodessa paljon kilsoja ja taatusti rengit antavat monoa myös kaasupolkimelle! Miksei muualla Euroopassa ja Suomessa ole raportoitu yhtään vastaavaa tapausta?? Miksi yksikään eurooppalainen toyotakuski ei ole rynnännyt antamaan kauhunsekaista haastatteluaan yhteenkään lehteen? Ei kait tehtaan kokoamislaatu voi olla siten jakautunutta, että ainoastaan jenkkilään menisi vikaiset yksilöt ja Eurooppaan viattomat? Tämä juttu haiskahtaa ja pahasti.

Minun perumiseni varmistuu ensi viikonloppuna. Ensi lauantaina 13.3. Helsingin Sanomat aikoo julkaista jättiartikkelin Auto-teemasivuillaan Toyotan osalta otsikolla "Luottamus Toyotaan murenemassa". Saa nähdä mitä siellä kerrotaan. Se ratkaisee, pidänkö tilaukseni voimassa. Kuluttajaneuvojalta on saatu jo sellainen "rauhoittava" tieto, että perumismaksu ei nouse kauppasopimusehdoissa mainitusta vaikka uusi auto olisi jo rekisterikilvissä odottamassa autoliikkeessä, se ratkaisee onko se noudettu vai ei. En halua ottaa automerkkiä, jonka maine on pilattu pitkäaikaisella mediapommituksella ja jonka jälleenmyynti ja arvonpysyminen ovat sen vuoksi vaakalaudalla.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.03.10 - klo:13:12
En halua ottaa automerkkiä, jonka maine on pilattu pitkäaikaisella mediapommituksella ja jonka jälleenmyynti ja arvonpysyminen ovat sen vuoksi vaakalaudalla.

Maineesta ja sen mustaamisesta olen varovaisesti samaa mieltä, mutta jälleenmyyntiarvon romahtamisesta ei tule tapahtumaan. Ei ainakaan Suomessa.

Voin lyödä vaikka vetoa kohtuullista suuremmastakin summasta, että Toyotan volyymimalli Yaris, Corolla/Auris ja Avensis ovat tulevinakin vuosina johdossa sekä luotettavuus että jälleenmyyntiarvon säilymistä mittaavissa tutkimuksissa.

Olen paljon epäluuloisempi vaikkapa Skoda Superbin arvon säilymisestä. Skodalla ei ole ison auton statusta ja jos samaan aikaan uuttaa Octaviaa kaupataan 20 tonnilla, niin sellaisen rahan Skodaan laittava valitsee uuden Octavian eikä 150 tkm ajettua Superbiä.

skula

Olisko jo ennätysluokkaa toi Peevelin vatulointi. Minun vatulointini ei ole mitään verrattuna tuohon. Minä olen ihan rivivatuloija Peevelin rinnalla  ;D

Jos Peeveli peruu kauppansa, jo toistamiseen(oikeastaan vaikkei peruiskaan!), alan ihan varmasti ajamaan läpi uutta termiä. Eli jos joku peruu autokaupat hän tekee Peevelit  ;D

Male80

Tätä Toyota "kohua" on tullut seurattua huvittuneena jo pidemmän aikaa ja omasta mielestä asia on saanut täysin naurettavat mittasuhteet. Samalla tavalla jokainen DSG-VAGin ostaja saa jännittää, että koska se loota laukeaa. Itse en ainakaan antaisi moisen vaikuttaa ostopäätökseeni pätkääkään. Toyota on aina ollut ja tulee jatkossakin olemaan luotettavuudeltaan huippuluokkaa. Nuo pedaaliongelmat korjataan ja menee pari kuukautta ja koko homma on jo unohtunut. Jäitä hattuun!

Lainaus käyttäjältä: Skula - 09.03.10 - klo:13:24
Olisko jo ennätysluokkaa toi Peevelin vatulointi. Minun vatulointini ei ole mitään verrattuna tuohon. Minä olen ihan rivivatuloija Peevelin rinnalla  ;D

Jos Peeveli peruu kauppansa, jo toistamiseen(oikeastaan vaikkei peruiskaan!), alan ihan varmasti ajamaan läpi uutta termiä. Eli jos joku peruu autokaupat hän tekee Peevelit  ;D

Aamen ;)
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

Flat

LainaaSaa nähdä mitä siellä kerrotaan. Se ratkaisee, pidänkö tilaukseni voimassa.

ei kai nyt sentään lehtijutun perusteella?

Jos perut tilauksen, niin "sakkojen" määrä lienee suurempi kuin "tojo kohun" mahdollinen vaikutus jälleenmyyntiarvoon.

Eiköhän peevelillä ole muut syyt perua kauppa ? Valinta, joka ei nyt sitten jostain syystä enään mielytäkkään?

VAG!

aaa

VAG!

aa

Peeveli

Summa mikä pitäisi latoa kaupan tiskille "sakkona" olisi 1300 ja risat. :(

Kiitän nyt pojat vielä kerran kannustuksestanne pitää tilattu auto! Ja kun tämän kuulen vieläpä VAG-foorumilaisilta, on se paljon se. Eli kiitokset vaan asiallisille palstakamuille.

Varmasti olen tuuliviiri, ja olenkin luonteeltani (sen voi tunnustaa) maanis-depressiivinen ja tunteella elävä, joten tällaiset uutisoinnit vaan särähtävät pahasti korvassa ja päänupissa ja vetää tunne-elämän sekaisin, vaikkei asialla olisi arkielämän kanssa mitään isompaa merkitystä. Samahan se on sinänsä vag-autojenkin kanssa: iso osa porukkaa ajelee näillä ongelmitta, kuten työkaverini farkku-Golfillaan ja myös minä entisellä Jettalla.

Yritän nyt laittaa jäitä päänupille että ei tekisi tyhmyyksiä ja rahallista menetystä turhaan. Juttu on lauantain Hesarissa, pitää pitää sunnuntaina kunnon liikuntarääkkipäivä niin asia ehtisi laantua mielessäni maanantaihin mennessä ja tilaus pysyisi voimassa.

Skula: annan luvan ilman erilliskorvausta käyttää tilauksen perumisesta sanontaa "tehdä peevelit". ;)

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.03.10 - klo:13:31
ei kai nyt sentään lehtijutun perusteella?

Jos perut tilauksen, niin "sakkojen" määrä lienee suurempi kuin "tojo kohun" mahdollinen vaikutus jälleenmyyntiarvoon.

Eiköhän peevelillä ole muut syyt perua kauppa ? Valinta, joka ei nyt sitten jostain syystä enään mielytäkkään?

Ei ole todellakaan muuta syytä ollut kaupan perumiseen. Käsirahakin on tilillä varattuna ja valkoisen värinen farkku innostaisi ottaa sinänsä vaikka heti ajoon. Tykästyin malliin jo vuosi sitten alkuvuodesta, ja kiinnostus kasvoi vuodenvaihteen uusissa koeajoissa. Syy on vain ja ainoastaan mediakohussa.

Tourano

Jos nyt pitäisi valita Passatin ja Avensiksen välillä niin kyllä valinta kohdistuisi viimeksimainittuun. Automaatti-dieselinä Avensis on tosin kalliimpi.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Golf

Itse ymmärrän tilanteen ihan hyvin, kummalle kannalle sitten päädytkään. Tällä hetkellä asia voi olla mielessä jo selvä ja päätös auton ottamisesta on tavallaan jo tehty ja kaikki vaikuttaa hyvältä, tunnin kuluttua tilanne voi olla ihan toinen ja huomisaamuna ollaan jälleen eri ajatuksissa. Samaa ajatusleikkiä olen itsekin harrastanut useampaan otteeseen ja kerran joutunut perumaan tilauksen ihan omasta mielipahasta uutta ajokkia kohtaan. Kahden auton peruminen ennen luovutuspäivää, se olisi jo saavutus :D

skula

Anteeksi OT, mutta se vasta olis viimesen päälle temppu perua tilattu auto, ja sitten tilata se uudestaan, ja ehkä vielä perua se :o

Se olis jo HelvetinPeevelit..

Peeveli ei millään pahalla, tosiaankaan, ajatusleikkisi muistuttaa niin kovasti omaa järjen(järjetöntä!)juoksua, josta olen minäkin osani kärsinyt. Uskon kuitenkin oppineeni jotain, ehkä..

Male80

Lainaus käyttäjältä: Skula - 09.03.10 - klo:14:20
Peeveli ei millään pahalla, tosiaankaan, ajatusleikkisi muistuttaa niin kovasti omaa järjen(järjetöntä!)juoksua, josta olen minäkin osani kärsinyt. Uskon kuitenkin oppineeni jotain, ehkä..

[OT] Sen huomaa hyvin tuosta sun vanneruletista, että opittu on ;)
No samaa tautia on täälläkin, edellisessä Ocussa kävi 2 v aikana 5 vannesarjaa alla ja yksi sarja kävi vain autotallissa kääntymässä... no, vaihtelu virkistää sano kissa kun emännällä pöytää jne...[/OT]
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

Häkä

Jos tähän mutuhuutelun ja mediamylläkän rinnalle heittää jotain faktaa, niin eipä nuo vaggineetkaan kovin turvallisilta vaikuta: http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=124276771&ps=rs

Myyntilukuihin nähden eniten valituksia. Kumma kyllä niilläkin silti ajetaan, eikä kukaan ole perumassa kauppoja tai väittämässä niitä vaarallisiksi.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Golf - 09.03.10 - klo:14:16
Itse ymmärrän tilanteen ihan hyvin, kummalle kannalle sitten päädytkään. Tällä hetkellä asia voi olla mielessä jo selvä ja päätös auton ottamisesta on tavallaan jo tehty ja kaikki vaikuttaa hyvältä, tunnin kuluttua tilanne voi olla ihan toinen ja huomisaamuna ollaan jälleen eri ajatuksissa. Samaa ajatusleikkiä olen itsekin harrastanut useampaan otteeseen ja kerran joutunut perumaan tilauksen ihan omasta mielipahasta uutta ajokkia kohtaan. Kahden auton peruminen ennen luovutuspäivää, se olisi jo saavutus :D

Ööh, täytyy häpeillen tunnustaa että tämä olisi itselleni kolmas perumistapaus. ::)

Tourano

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.03.10 - klo:14:52
Ööh, täytyy häpeillen tunnustaa että tämä olisi itselleni kolmas perumistapaus. ::)

OT: Miten autoliikkeet suhtautuu perumisiin?
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Tourano - 09.03.10 - klo:14:54
OT: Miten autoliikkeet suhtautuu perumisiin?

Luultavasti saavat pitkäksi aikaa hyvän naurun aiheen kahvihuoneeseen.

Anteeksi nyt vain, ymmärtäisin jos kyse olisi vakavammasta asiasta, mutta täällä on kyllä naureskeltu Peevelin autokaupoille moneen kertaan ja ennen kaikkea siihen liittyvistä syistä.

Ehkä se on bemaristin vaikea ymmärtää, jos joku peruu autokauppansa sen takia mitä kaupungilla huudellaan.

Ja aiheeseen liittyen - kävivät selvittämässä miten tuo kohun aiheuttanut systeemi toimii bemarissa:

Experiencing Brake Override in a BMW 3-Series

Peeveli

No, eka tapaus 2,5 v sitten oli sellainen että myyjä kummasteli, muuttui iloisesta puhetyylistä asiallisen viileäksi ja sovittiin että maksan laskun kotona nettipankissa, lähetti paperilaskun kotiin. Ei tarvinnut mennä korvat punaisena liikkeelle latomaan rahat tiskiin.

Toka tapaus oli erikoinen, viime syksyltä. Myyjä säilytti ystävällisyyden ja ymmärsi asian (halu oli siinä vaiheessa sittenkin ajaa vielä kauemmin nykyisellä autolla ja kun tämä pelasi siinä vaiheessa aivan ok), ja sai neuvoteltua liikkeen johtajan kanssa asian siten ettei sanktiota tarvinnut maksaa lainkaan. Asian ratkaisi se, että nykyauto oli ostettu heiltä.

Tämä kolmas, no sen näkisi sitten. En usko että iloiseksi vetäisi myyjän ilmeen...

Antinontoxic

^^

Olisikohan se syytä harkita ensi kerralla ihan oikeasti loppuun asti ennen kuin olet menossa lähellekään autoliikettä? Tuskin ne sielläkään huvikseen tarjouksia laskee ja nimiä papereihin kirjoittelee vain sen takia, että lopulta menee pupu pöksyyn ja ei tehdäkään kauppoja. Kysyt vaikka ensi kerralla vaihtotarjouksen ja jätät sen homman siihen, jos et oikeasti ole ostamassa mitään.

Ei herneitä.

Häkä

Voipi olla turhan henkilökohtainen kysymys, ja voi myöskin olla että tähän olet saanut vastata jo useamman kerran...mutta MIKSI?

Auto se vaan on. Ja jos noin yleensä miettii auton laatuimagoa tai toimintavarmuutta, niin eihän Vokkelo mahdu edes samaan lauseeseen Toyotan kanssa. Jos asiaa yrittää perustella jälleenmyyntiarvolla, niin aika paha on nyt mennä sanomaan mitä Avensiksesta hyvitetään muutaman vuoden kuluttua. Tilastoja kun katsoo niin Tojot pitää hintansa kaikkein parhaiten. En todellakaan usko että amerikkalaisten poliittinen ajojahti ulkomaalaista autonvalmistajaa kohtaan vaikuttaa eurooppalaisen Avensiksen hyvityshintaan ajankohtana X.

Tos®

Näkispä sitten miten hyviä asiakaspalvelijoita Tojotalla oikeasti onkaan :D
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 09.03.10 - klo:15:10
Näkispä sitten miten hyviä asiakaspalvelijoita Tojotalla oikeasti onkaan :D

;D

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.03.10 - klo:15:02
No, eka tapaus 2,5 v sitten oli sellainen että myyjä kummasteli, muuttui iloisesta puhetyylistä asiallisen viileäksi ja sovittiin että maksan laskun kotona nettipankissa, lähetti paperilaskun kotiin. Ei tarvinnut mennä korvat punaisena liikkeelle latomaan rahat tiskiin.

Toka tapaus oli erikoinen, viime syksyltä. Myyjä säilytti ystävällisyyden ja ymmärsi asian (halu oli siinä vaiheessa sittenkin ajaa vielä kauemmin nykyisellä autolla ja kun tämä pelasi siinä vaiheessa aivan ok), ja sai neuvoteltua liikkeen johtajan kanssa asian siten ettei sanktiota tarvinnut maksaa lainkaan. Asian ratkaisi se, että nykyauto oli ostettu heiltä.

Tämä kolmas, no sen näkisi sitten. En usko että iloiseksi vetäisi myyjän ilmeen...

Myyjän reaktioihin vaikuttaa varmaankin useampiakin seikkoja.

1. Myyjän provikka eli kuinka liikkeen provisiosysteemi suhtautuu jo lukkoonlyötyjen kauppojen perumisiin. Pahimmillaan siitä voi tulla myyjälle henkilökohtaista penalttia, jolloin ei varmaan naurata myyjääkään.

2. Tilatun, mutta perutun auton uudelleen myyminen. Jos kyseessä on haluttu auto ja sopivalla konfiguraatiolla, niin sellaiselle löytyy uusi ostaja kivuttomasti. Varsinkin jos kyseessä on auto, jolla on pitkät toimitusajat, mutta ostajia on jonoksi asti, niin ei ole mitään ongelmaa löytää ostajaa nopealla toimitusajalla tulevalle autolle. Tässä vaiheessa sopii sitten toivoa, että auton väri ja varusteet ovat yleisesti hyväksyttyjä.

3. Muut syyt eli vanha asiakassuhde, vaihtoauton haluttavuus, kaupan hyväkatteisuus vs. äärimmilleen tingitty nettohinta jne.

Noista asioista ei asiakkaana voi oikein tietää eli peruminen voi jossain tapauksessa olla autokauppiaan kannalta erinomainenkin asia. Peruja maksaa sievoisen sopimussakon ja autoliikkeellä on autolle valmiina useampia ostajia. Tervetuloa vaan perumaan kauppoja - kauppias nauraa matkalla pankkiin.  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy