Toyota

Aloittaja Peeveli, 09.12.09 - klo:13:03

« edellinen - seuraava »

VAG!

aa

Peeveli

Skula: juu 1,8 Multidrive S, itselleni paras hinta-ominaisuus-kompromissi koska automaattivaihteisen haluan. Valkoiseen se väri voi kallistua, äsken emäntä sanoi puhelimessa että ota nyt sellainen erottuva ja mieluinen väri tunteella ja Aven värikartassa (aika suppea) se on itselleni valkoinen, mustan lisäksi. Hopea on helppo ja tyylikäs mutta niitä vaan on 13 kpl tusinassa. Ihan varmaan en vielä tiedä väriä. Farkku se luultavasti edelleen tulee olemaan, isomman ja jotenkin ehkä tasapainoisemman näköinen etu-ja takaosaltaan. Sol-varusteet riittävät itselleni, vakkarin perhana pitää ottaa lisävarusteena CVT-tomaattiin, se on ns. tehdasvakkari mutta ei tule vakiona kuin 2-litraisessa. Wagoniin lienee must se Life-paketti pakkitutkaan jo tottuneena.

Pitänee tässä Pirkanmaalle piipahtaa lähipäivinä jos ei parempaa tarjousta isketä kehiin.

Skula: miten se elo valkoisen värin kanssa edelleen sujuu? Onko vielä mieleinen vai onko kaduttanut? Miten tämä talvinen suolakura, lähteekö ihan normipesulla pois nykymyrkyt (suolan sijaanhan nykyisin käytetään myös muita sulatusmyrkkyjä) vai vaatiiko usein liuotinta tai puhdistavaa vahaa?

skula

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 20.01.10 - klo:14:01
Skula: miten se elo valkoisen värin kanssa edelleen sujuu? Onko vielä mieleinen vai onko kaduttanut? Miten tämä talvinen suolakura, lähteekö ihan normipesulla pois nykymyrkyt (suolan sijaanhan nykyisin käytetään myös muita sulatusmyrkkyjä) vai vaatiiko usein liuotinta tai puhdistavaa vahaa?

Tinkaa kaupanpäälle tai muuten vain heti jo ennen luovutusta tuohon (siis ainakin jos valkoiseen päädyt) jokin kovavahaus(70-120e). Itse otin sellaisen ihan siksi kun itsellenikin tuli eka valkoinen uusi auto. Ei ole ollut mitään ongelmia suola/tms likojen kanssa, lähtee kevyellä/normi pesulla helposti, vaikka pari kolme viikkoakin olis suolajämät kiinni pellissä(tai siis vahan päällä)..

Minä tykkään edelleen että tämä CC sopii minulle juuri valkoisena, upea väri. Valkoinen väri sopii mielestäni myös Aveen, musta/valko-teema toteutuu kuin itsestään, tosin itse ihan vaihtelun vuoksi varmaan ottaisin tumman sinisen värin, autoon kuin autoon.

Meinaatko jättää kromikromeluurit pois? Tuohonhan saa paljon kromia sinne tänne ruksittua?

Voi, kun olis täällä downtime(uvw:ltä), hän osaisi varmasti kertoa paljonkin hyvää/huonoa avesta..

Peeveli

Itse ajattelin himonullijana, että auton luovutushetkeä ennen menisin itse autoliikkeeseen tekemään vahauksen. Vastapesty, ja saisi tehtyä lämpimässä ja olisi jo ajoon otettaessa siis tehty. Nyt joutuisi muuten tekemään sen työpaikan parkkihallissa.

Chrome-paketin saisi tai sitten eri osat erikseen, mutta en tiedä tarvitseeko Ave niitä klumeluureja. Voisihan se olla kiva, ja voisi koettaa tingata kylkiäisenä. ;) Jos päädyn wagoniin, taidan tummennuttaa takalasit jälkikäteen (Lustig tmv.), saanee edullisemmin ja saa vapaasti valita tummuuden ettei työnnetä lasiin sitä tummuusastetta mistä ei oltu sovittu (kuten tähän kulkineeseen autoliikkeessä tehtiin).

skula

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 20.01.10 - klo:14:20
Itse ajattelin himonullijana, että auton luovutushetkeä ennen menisin itse autoliikkeeseen tekemään vahauksen. Vastapesty, ja saisi tehtyä lämpimässä ja olisi jo ajoon otettaessa siis tehty. Nyt joutuisi muuten tekemään sen työpaikan parkkihallissa.

Kovavahaus lienee vähän eri kuin perinteinen vahaus.. Tai aineistahan se riippuu ja koneella se on suoritettava jotta jälki on hyvä. Lupasivat minulle että tuo kestää n.2 vuotta. Nyt tulee 9kk täyteen ja ei mitään tarvetta vahata, toisin kuin ennen itse vahasin noilla perinteisillä vahoilla. Tosin aion tässä keväällä vetästä jotain (varmaan autoglymin kultakamaa) kiiltovahaa pintaan, jos siltä tuntuu..

Pari viikkoa sitten kun tuon pesin, se kiilsi kuin uusi..

Peeveli

Kovavaha on markkinamiesten keksimä termi, että saisivat laskuttaa siitä. Sama aine on myynnissä eri nimisinä hyvin varustetuissa liikkeissä (esim. juuri Presta Best Wax eli sinettivaha. Mequiars ja Mother's). Saa pullon noin kahdellakympillä ja riittää 3 vahauskertaan. Itse tykkään puunata liikuntamuotonakin joten ei stressaa. :) Hyvä aine, ja kestää pinnassa kauan.

Toivottavasti Kaivokselassa olisi tänään valkoinen yksilö näytillä, haen tarjouksen sieltä myös ihan paikanpäältä.

Hiljaista on vielä ainakin tarjousrintamalla, vasta 3 laittanut sen meilillä ja kymmenestä vielä puuttuu. Josko liikkeissä on kiireitä...

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 20.01.10 - klo:13:46
Hervottomat ehkä 3-sarjan bemuihin verrattuna, mutta aika pienet Octaviaan verrattuna ;)

Nimim. Ocusta turvaistuimia appiukon aveen siirrellyt.

Ne tuntui hervottomilta vaikka olis verrannut 5srj bemuun  ;D

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 20.01.10 - klo:14:01

Itse olen kolme mustaa autoa omistanut, neljäs bemarin kaverina, ja mietin että on vaikea väri pitää puhtaana. Nyt sitten ostin bemarin valkeana ja täytyy todeta, että vähänpä tiesin. Valkea on puhtaana ehkä vieläkin hienompi kuin musta, mutta ihan samalla tavalla vieläkin arempi pienellekin määrälle paskaa.

Kesällä tuntui, että eihän tuo nyt niin kauhean likainen ole, mutta sitten kun sen pesee niin ero on aivan järkyttävä. Syksyn paskassa auto oli sanalla sanoen aivan kauhean näköinen. Musta oli hieman enemmän anteeksiantava tuon lian suhteen, mutta valkeassa toleranssi on kyllä nolla.

Toki, kuka pitää mitäkin sitten puhtaana :)

Häkä

Lainaus käyttäjältä: Antinontoxic - 20.01.10 - klo:13:20
Negatiivisella puolella sitten vanhassa se ulkomuoto, uudessa sisustan materiaalit ja yhteisesti saatavilla olevan tekniikan tehottomuus yhdistettynä huonoon taloudellisuuteen.

Lehtien autovertailuja kun on tullut lueskeltua, niin yleensä Tojot on siellä kärkipäässä kun kulutuksia mittaillaan. Sisusta oli kyllä Avessa perusvarustelulla jotenkin halvan oloinen.

zoned

Valkoinen on sattuneesta syystä oma suosikkini, vaikka onhan siinä pesemistä ja sitten kun se on pesty kyllä harmittaa lähteä kurakeliin ajelemaan koska lika tosiaan näkyy helposti. Laitetaas kuitenkin vielä yksi otos kohtuullisen puhtaasta pelistä  8):
XC60

Peeveli

Nonniin..Kaivokselan tarjous saatu ja koeajoin vielä multidrive S-farkunkin, tunnin lenkki. Kyllä se vaan omaan makuuni on passeli peli; äänetön ja todella vakaa ajaa myös moottoritiellä. Ja tosiaan se äänettömyys Golf farkkuun verrattuna, se on ero kuin yö ja päivä vaikka ei tämäkään itseäni ole mitenkään häirinnyt rengasmelullaan. Ja koeajoautossa sentään oli 17-rengaskoko, vakio 16" varmaan vielä hiljaisempi.

Sain -yllätys- tähänastisista kovimman tarjouksen, tästä aletaan huomenna vääntämään kättä myyjän kanssa. Hallissa oli uusi valkoinen wagon, koeajoauto oli metallinhopea. Hyviä värejä tuohon molemmat mutta valkoinen vie nyt voiton -ja vaimo samaa mieltä. Tuo sellaista mustan tapaista erottuvuutta harmaasta massasta. Ja kun itse olen puunaaja sielultani niin en tuskaile niin sen pesunkaan kanssa. Ja korimallista kallistutaan nyt edelleen wagoniin. Tummat kalvot takalaseihinn saan liikkeestä valmiina 300 eurolla halutulla tummuusasteella. Kyllä se taitaapi niin käydä että Peevelistä tulee pitkän tauon jälkeen toipottamies. :P

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Peeveli

Ã,,lä itke, Tos! Kyllä minä tulen siinäkin tapauksessa palstalla käymään ja tarinoimaan ja jakamaan automiesten ja -naisten iloja ja suruja.  :) Tämä (ja vanha uvw) ovat autofoorumeiden aatelia!

skula

Toytota!!!!

ma1ja

Täällähän on huolestuttavan pirteää toyota-keskustelua...lieneekö syytä siirtää keskustelun suuntaa toisaalla.
ja jo yksi on sortunut taistojen tiellä! Peeveli,oletko nyt ihan varma?
Niin se vaan menee.

skula

Valkoinen väri on tosiaan hyvä avessa. Ei keulaankaan tarvitse mitää kromikromeluureja lisätä... Näkee hienosti tuosta zonedin kuvasta(autosta)!

VW-man

Niin harmi, etttä Peeveli vaihtaa leiriä  :(. Mutta ymmärrän toki syyt, jos auto on todellinen pommi kuten Peevelin meksikaani. Vikoja vikojen jälkeen ja milloin mikäkin paikka rempallaan ja rikki. Soitin rikki/temppuilee, alusta narisee&kolisee, jarrut vinkui, lasinostimet temppuilee ja avautuu itsekseen, mekanismit hajoaa jne jne. Eli jos ei ole autoon tyytyväinen ja siinä on noin paljon vikoja niin ymmärrän kyllä miksi haluaa auton vaihtaa. Toinen jolla tuntui olevan kaikki mahdolliset ja mahdottomat viat Variantissaan oli Skula...

Minun autoni pikku jutut ja niistä vaahtoaminen kun tuntuu pieniltä noiden rinnalla. Polttimot on kestäneet hyvin, ei ole syönyt öljyä, moottori ja vouimansiirto on toiminut ongelmitta, mitään tiellä jättävää tai teknistä vikaa ei ole ollut, turbo ja kompura toimineet hyvin, DSG pelittänyt hyvin (pientä hienosäätöä tein sille eli sopeuttivat sen huollossa kun halusin), mitään sähkö- eikä elektroniikkavikoja oo ollut ja kakki nippelit ja laitteet on toimineet kuten niiden pitääkin. Ainoa hajonnut osa on ollut oikean etuikkunan lasinnostimen mekaaninen osuus eli se hissi ilman moottoria.

Lähinnä olen juossut monia lukuisia kertoja huollossa vain ja ainoastaan joidenkin nitinöitten tai muiden korin resonointien takia. Joku muu ei olisi viitsinyt vaivata itseään eikä tuhlata aikaansa ravaamassa huollossa moisten asioiden takia. On ihmisiä joita moiset äänet ei edes häiritse. Minä taas olen pikkutarkka jopa narsistisen pikkutarkka ja käyn vaikka kymmenen kertaa samasta asiasta huollossa jos ei nitinät muuten häviä. Noita kun on joskus vaikea havaita muiden tai paikallistaa ja joskus jopa eivät kuule mitään tai halua kuulla ja siksi samasta asiasta saat juosta jossakin usemman kerran.

ma1ja

Lainaus käyttäjältä: Skula - 20.01.10 - klo:20:01
Toytota!!!!

^ja miten tuokin pitäisi tulkita? emäntä heittää kaulimella toyotan säpäleiksi, samalla särkien miehen unelmat vaaleasta kaunottaresta?
Niin se vaan menee.

Peeveli

Itse olen pikkutarkka autosta, ja esim. natinat ja kolinat kuuluvat siihen kategoriaan uudessa autossa että korjautan ne takuuseen. Olisin vielä autossani antanut anteeksi väärin koodatun long life- ja mittaristovaihtoepisodin (jossa sain tapella maahantuojankin kanssa), jarruvinkunat ja sen vaatimat useat korjaamoreissut, ja vielä äskettäin tulleen alatukivarsiremonttitarpeen. Mutta kun lisäksi automaatiasennossa ei climatronic toimi, cd-soitin temppuilee, ja uusimpina nyt ääntelevä ja hidastunut ikkunannostinsysteemi sekä rikkoutunut oikean peilin peruutusasentotoiminto, niin sanon että "kiitti mulle riitti". Halu vaihtaa merkkiä ja totaalisesti koko konsernista pois on niin suuri, että eilen saadulla vaihtotarjouksella tulen pistämään tänään 99,9%:n varmuudella nimen tilaussopimukseen valkoisesta wagonista töiden jälkeen. Ei minusta leirin vaihtamisen jälkeen tule merkkifanaatikkoa, kun en vag-leirissäkään sellainen ole ollut -olen autoina kiinnostunut kaikista avoimin silmin. Tulen siksi täälläkin käymään, ja mainitsemaan tulevan uuden ajokin hyvät ja huonot puolet, ilman kaunisteluja.

Golf

Jos kauppoja meinaat hieroa niin saisitko allesi sen hallissa seisovan valkoisen farkun vai meneekö tehdastilaukseen?

Peeveli

Menee tilaukseen, koska k.o. farkku on pramea premium- tai luxury-malli jossa nahat ja kattoikkuna. Tilausaika on onneksi lyhyt tuolla haluamallani väri- ja varustetasolla, eli saisin joko helmi-tai maaliskuussa, sama olisi hopeisen sol:n kanssa. Minulle riittää tosiaan varustetasona Sol ja lisättynä life-paketilla (pakkitutka, tavaratilan jakaja ja kaukalomatto sekä rosterisuoja puskurin ylätasolle) ja alkuperäismallin cruisella. Cruisenkin hintaerot eri merkkiliikkeesä ovat suuret: yleisesti (ja hinnastonkin mukaan) maksaisi 850 eur, mutta Kaivokselassa sama värkki 380 eur (tivasin myyjältä ja se on siis originaali joka vain asennetaan luovutushuollossa). En ota tässä vaiheessa ainakaan alujakaan, vaan edellisen Avensis-mallin paremmannäköiset kapselit jotka muistuttavat erehdyttävästi aluja (kuten esim. uusi Golf VI comfortlinen kapselit).

Otin eilen runsaasti valokuvia autoliikkeen sisällä just tuosta valkoisesta farkusta ja sedanista, ja emännän kanssa illalla sitten pc:n ääressä niitä katsottiin ja vaimonkin mielipide oli että väreistä valkoinen, sen sijaan korimallissa hivenen piti miettiä mutta kyllä se waagoni omaankin silmään on hivenen paremman ja nuorekkaamman näköinen niin se sitten tulee valittua.

Golf

Ensimmäisellä valkoisella ajellut pari kuukautta itsekin, ei oo kyllä valittamista väristä vaikkei se kaikkein helpoin puhtaanapidettävä olekaan. Sitä vartenhan ne pesuaineet on keksitty. Eikä likaantumista esiinny kovinkaan havaittavasti muuta kuin takaosassa, ja sinnehän ne kaikenväriset farkut ja hb:t sitä kerää. Ajattelin itse samoin ainakin tämän talven osalta, ettei aluja ole välttämättä järkeä ottaa. Itselläni on Golffissa juurikin mainitsemasi ihan ok näköiset kapselit jotka ei paljon halvoille 5-puolaisille aluille häviä ulkonäössä. Tässä on vielä noi peltivanteetkin viisipuolaiset niin ei näy sieltä takaa ollenkaan.

Kale

Pistäkää nyt kuvia sitten niistä hienoista kapseleista koska itse en ole semmoisia koskaan nähnyt. Joskus olen miettinyt, että onko autossa alut vai "aluwannabe"-kapselit mutta rumat ne on joka tapauksessa olleet.

Golf

Mielipiteitä on monia, omalla kohdallani ajavat ainakin tämän talven osalta ihan saman kuin jotkut halvat alut.
Menee jo OT:ksi joten ei tästä sen enempää.

Bootin autossa näyttäisi sellaiset olevan: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1055.0

skula

Tämä kapseli sopii aveen..

http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/2516819

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Golf - 21.01.10 - klo:08:34
Mielipiteitä on monia, omalla kohdallani ajavat ainakin tämän talven osalta ihan saman kuin jotkut halvat alut.

Bootin autossa näyttäisi sellaiset olevan: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1055.0

Joskus tuota autoa kattelin tuolla esittelyosiossa ja luulin kyllä noita ihan aluvanteiksi! Varsin onnistunut veto Volkkarilta...

Ja pistelehän sitten Peeveli kokemuksia tuosta Avesta mikäli semmoinen kotio löytää tiensä, ex-Avenistinä kiinnostaa tuon uuden mallin käyttökokemukset.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

zammy

Onko tuosta Aven premium soundsystemistä kokemuksia?

Peeveli

Skula: näitä kapseleita tarkoitin omaani:

http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/2969995

Kale

Lainaus käyttäjältä: Golf - 21.01.10 - klo:08:34

Kun nuo kuvat ekan kerran näin niin luulin kyllä, että autossa on ei niin kauniit oem-alut mutta nyt kun tarkemmin katsoo niin kapselithan nuo on. Tietty kuvat valehtelee ja luonnossa eron saattaa nähdä paremmin.

skula

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 21.01.10 - klo:08:50
Skula: näitä kapseleita tarkoitin omaani:

http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/2969995

Jep jep.. Noi sopii ainakin vanhempaan aveen, uudessa en olekaan noita nähnyt..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy