Ja taas laukes pumppusuutin

Aloittaja JeeJee, 13.06.11 - klo:14:53

« edellinen - seuraava »

Finnhopper

BMP myllyssä on Boschin suuttimet eli ei ole tuon suutintragedian alaisena. Omalla BMP:llä on kellotettu jo 363tkm. Ainoo vika suuttimissa on että ei tuu tarpeeksi kakkua läpi mitä voisi nykyahtimella hyödyntää...
VW T5 2005 4Motion

Sepankov

Muistattehan, että tietyistä suuttimista on "hiljainen" tehtaankampanja eli vaihtavat ne ilmaiseksi.

toukka

Merkkiliike ilmoitti kysyessäni suutinkampanjasta, että omaan autooni ei ole meneillään ainakaan tällähetkellä suutinkampanjaa. Eikä kuulemma pysty näkemään, onko sellaista edes koskaan ollutkaan...  ::)

Voinko itse varmistaa kampanjat jostain muualta kuin merkkiliikkeestä?

Auto: Touran 2.0 tdi 8V BMM -08 (käyt. otto -07)
Sharan 2.0TDI 4motion -14

duke7

Se kamppis on Siemensin pietzo-pumppusuuttimilla varustettuihin moottoreihin. Ne koneet on mielestäni kaikki 16-venttiilisiä.

toukka

Mutta pystynkö itse katsomaan kampanjat jostain?
Sharan 2.0TDI 4motion -14

duke7

Ei sitä taida mistään nähdä kun on tuollainen piilokampanja. Ei siis takaisinkutsua tms.
Tässä ketjussa on jossain mainittu vaihdettavista suuttimista löytyvä tyyppinumero. Moottorikoodilla voit googlailla suuttimien tyyppiä mutta ole 95% varma että tuossa on Boschit.

sambolo

Eiköhän ne siellä liikkeessä tiedä. Mulle sanottiin suoraan että tehty on ja kaverille tekivät kun kyseli sen perään eikä ollu tehtynä.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

vwp

Lainaampa nyt tätä lirpaketta asiani kanssa..
- Muistaako joku paljonko VCDS näyttää raja-arvoiksi injection quantityille eli noille suutinten korjausarvoille? +-2,9 ?
- Mikä alkaa olla rikkinäisen suuttimen IQ-arvo tai mistä voisi jo päätellä, että on hajoamassa?
- Yhteenlaskettuna nuo arvot tulee summaksi tasan 0 mikä taitaa olla aina? Tai olisi ainakin tarkoitus?

Kyseessä siis BMP-kone.
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Tos®

Muistaakseni Idle Stabilization kanavalla oli rajana + - 5
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Juna

Harkitsen vuoden 2008 2.0 TDI PowerDiesel 125 kW DSG6 Passatin ostamista.

Jos 180 tkm:n ajon jälkeen suuttimia ei ole vaihdettu, onko todennäköistä, että ne on uusittava pian? Vai ovatko ne kunnossa, jos eivät jo tuohon mennessä ole menneet rikki?

Kiitos

Juha

Jultsu

Jos tää nyt ei ollut se siemensin paskapumpuilla oleva kone, niin kyllä ne suutinkärjet ja pumputkin sen 400tkm pitäis vähintään kestää, sellaisia lukemia näillä pikkasen vanhemmilla 1.9 PD koneilla ajetaan heittämällä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Jubatsu

Jos saat moottorikoodin selville niin on helppo varmistaa mitkä suuttimen kyseisessä koneessa on. Kyllähän niiden pitäisi kestää kerran oikein PowerDiesel on. ;)

vwp

Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

duke7

Kyllähän tuossa ne Siemensin pumpparit on.
Mutta miksi niitä ei ole vaihdettu? Siitä kun on ollut kamppanja menossa jossa ne ja johtosarja vaihdettiin ilmaiseksi. En tiedä vieläkö se on voimassa.

Ne uudet on kai oikeasti jotenkin parempia, hyvin vähän niiden rikkoutumisia on kuulunut.

Juna

Kauppias kertoi moottorikoodin olevan BMR, ja myynti-ilmoituksessa on merkintä 2,0 TDI PowerDiesel 125 kW.

Kertooko tämä teille jotain?

Juha

Jubatsu

Joo Siemensin pumpparit. Ihme että noinkin pitkään ovat kestäneet.  :D

En tiiä mistä suomalaiset ton PowerDieselin vääntää... PD=Pumpe Duse=Pumppusuutin

sambolo

Kysy merkkihuollosta onko vaihdettu tai vaihtaako.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Stokke

Laitetaas tähänkin ketjuun tämä tapaus:

2006 vuoden Passat 1.9 TDI BXE kyseessä ja Helsingin dieseliltä tuli tuomio, että venttiilivika. Mihinkähän päin tuota kannattaisi nyt viedä korjattavaksi/koneistettavaksi Uudellamaalla? Kuinka iso operaatio on kyseessä ja minkälaisella hintahaarukalla liikutaan? Jakopään osat vaihdetaan toki samalla. Mittarissa on 286tkm eli luulisi olevan vielä edessäkin ainakin jonkin verran...

o.b.

Voisi olla myös nokka-akseli/nostaja vika. Edullisimmin voisi selvitä jos ostaa toimivan kannen ebay.de'stä. Uusi nokka-akseli ja nostimet halvimmillaan 250 euron luokkaa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 29.04.17 - klo:17:51
Voisi olla myös nokka-akseli/nostaja vika. Edullisimmin voisi selvitä jos ostaa toimivan kannen ebay.de'stä. Uusi nokka-akseli ja nostimet halvimmillaan 250 euron luokkaa.

Toivottavasti ei ole lyönyt mäntään kuten mulla aikoinaan. Monesti tehdas kunnostettu kansi on halvempi, kuin nokka-akseli. 1.9tdi:ssä ahf Laakkosella nokka-akseli oli n.600 euroa ja tehdas kunnostettu kansi oli muualta n. 800 euroa ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

OCEANBOY

Itsellä hyytyi motarille superb 2011 1.6 ratakireä. Tehot pois engine fault ja hehkun vilkutus. Auto sammuksiin ja startti, kävi vajaalla. Hetki nenän kaivamista ja muutama voimasana, auto käyntiin uudestaan ja vika poistunut. Salon autotalossa käyttivät tietokoneessa ja soittivat vikaa 4. sylinterin suuttimessa. Hintaa töineen noin 750 euroa. Mielenkiinnolla odotan tehtaan/maahantuojan kannan asiaan.

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.04.17 - klo:17:55
Toivottavasti ei ole lyönyt mäntään kuten mulla aikoinaan. Monesti tehdas kunnostettu kansi on halvempi, kuin nokka-akseli. 1.9tdi:ssä ahf Laakkosella nokka-akseli oli n.600 euroa ja tehdas kunnostettu kansi oli muualta n. 800 euroa ;).
Pikkusen on tullut hinnat alas, ilmeisesti vanhaan Octaviaasi katselit hintoja?. Tilasin tälläviikolla yhteen ahf-koneiseen taydellisen kannen pikkasen alle 600e posteineen. Raakakannen olisi saanut 200e hintaan, mutta kyseisestä yksilöstä oli mennyt nokka, niin päätettiin tilata täydellinen setti.

OCEANBOY

Lainaus käyttäjältä: OCEANBOY - 08.05.17 - klo:23:42
Itsellä hyytyi motarille superb 2011 1.6 ratakireä. Tehot pois engine fault ja hehkun vilkutus. Auto sammuksiin ja startti, kävi vajaalla. Hetki nenän kaivamista ja muutama voimasana, auto käyntiin uudestaan ja vika poistunut. Salon autotalossa käyttivät tietokoneessa ja soittivat vikaa 4. sylinterin suuttimessa. Hintaa töineen noin 750 euroa. Mielenkiinnolla odotan tehtaan/maahantuojan kannan asiaan.
Tehdas kuittasi 50% koko hoidosta jolloin minulle jäi 350 euroa maksettavaksi. Sain sentään jotain vaikka mielestäni olisivat kyllä voineet maksaa koko lystin, koska autossa kilometrejä vasta 117tkm. No kuten sanoin, onhan tuo tyhjää parempi.

TDiih

Lainaus käyttäjältä: OCEANBOY - 02.06.17 - klo:05:16
  Tehdas kuittasi 50% koko hoidosta jolloin minulle jäi 350 euroa maksettavaksi. Sain sentään jotain vaikka mielestäni olisivat kyllä voineet maksaa koko lystin, koska autossa kilometrejä vasta 117tkm. No kuten sanoin, onhan tuo tyhjää parempi.

Ei noilla kilsoilla pitäisi vielä joutua maksamaan mitään. 1.6 taitaa tosin olla Commonrail, eikä pumppari. Noissa työn osuus luulisi olevan aika paljon pienempi, koska vaihto on paljon simppelimpi. 
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

tet

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 02.06.17 - klo:07:38
Ei noilla kilsoilla pitäisi vielä joutua maksamaan mitään.

Tämä mielipide lähtee kai siitä oletuksesta, että autonvalmistajilla oikeasti on "good will" eli haluavat hyvää hyvyyttään auttaa asiakasta jolla on ongelmia autonsa kanssa. Taas jos ollaan realisteja ja tunnustetaan, että firmojen tehtävä on tehdä voittoa eikä siihen kuulu hyväntekeväisyys, niin tuo OCEANBOY:n tapaushan meni ihan lakien ja asetusten mukaan noin kustannusmielessä. Lain mukaan se toki on myyjä eikä tehdas jonka kuuluu maksaa, mutta sama se asiakkaalle kuka lain mukaisen korvauksen maksaa kunhan maksaa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Mikey

"tet" on matematiikassaan oikeassa. Kuluttajaviranomaisen näkemys on, että auton tulee kestää n. 200 000 km matka ja tuohon km-määrään asti myyjä on virhevastuussa tuotteesta.

Työkaverilla meni samoilla kilometreillä lähes 10 v ikäisestä bemarista jakoketju. Tässä tapauksessa joko maahantuoja tai tehdas otti loput kulut kontolleen eikä asiakkaalle jäänyt maksettavaa (koko roska 2000 â,¬). Hän sai siis bemarin organisaation taholta goodwillia, jolla pyritään pitämään merkin hyvää mainetta yllä.

OCEANBOY

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 02.06.17 - klo:07:38
Ei noilla kilsoilla pitäisi vielä joutua maksamaan mitään. 1.6 taitaa tosin olla Commonrail, eikä pumppari. Noissa työn osuus luulisi olevan aika paljon pienempi, koska vaihto on paljon simppelimpi.
Joo on CR koneella ja osa maksoi muistaakseni 540 eemeliä. Itse olen samaa mieltä, että noilla metreillä ei saisi hajota. Pyysin maahantuojalta uutta arviota vastaantulosta ja tulivat silti samaan tulokseen, jotta puolet korvataan. Olin myös yhteydessä myyjäliikkeeseen (fucking veho), joka loppujen lopuksi muutaman s.postin jälkeen suostui jopa vastaamaan kyselyihini. Heidän mielipide oli sama 50% mikäli maahantuoja ei olisi jo tuota tarjonnut. Kertoivat siis että olisivat itsekkin pyytäneet tuota tarjousta ensin maahantuojalta, ennenkuin olisivat itse maksaneet latiakaan. En tosiaan mene konkurssiin tästä remontista, mutta hieman jäi se kuuluisa pashan maku suuhun....

Mikey

Me tet:n kanssa yritettiin vain viestiä, että olet saanut sen kompensaation mikä sinulle lain mukaan kuuluu. Eli sinällään ei ole syytä vitutukseen vaikka ymmärrän toki, että tuollainen tapaus noilla maileilla närästääkin.

pantagruel

Hei,

anteeksi jos jotakuta ärsyttää että mahdollisesti kysyn turhia, olen kyllä kiltisti larannut koko tämän ketjun läpi alusta loppuun mutta silti tuntuu olevan tosi vaikeaselkoista että missä moottoreissa tämä ongelma on ja missä ei. Joten varmistaisin ennen kuin lyön rahani kiinni käytettyyn Passattiin: kiikarissa oleva vehje on vm. 2009 2,0 81 kW versio, moottoritunnus CBD. Olen tästä ketjusta ollut päättelevinäni että ongelma ei koskisi tuota konetta, menikö oikein?

Vagaaja

Lainaus käyttäjältä: pantagruel - 13.06.17 - klo:15:24
Hei,

anteeksi jos jotakuta ärsyttää että mahdollisesti kysyn turhia, olen kyllä kiltisti larannut koko tämän ketjun läpi alusta loppuun mutta silti tuntuu olevan tosi vaikeaselkoista että missä moottoreissa tämä ongelma on ja missä ei. Joten varmistaisin ennen kuin lyön rahani kiinni käytettyyn Passattiin: kiikarissa oleva vehje on vm. 2009 2,0 81 kW versio, moottoritunnus CBD. Olen tästä ketjusta ollut päättelevinäni että ongelma ei koskisi tuota konetta, menikö oikein?

Viittaat "ongelmalla" ilmeisesti otsikkoon? Jos kyllä, niin ei koske CBD moottoria, koska se on commonrail eli yhteispaine ruiskutus tekniikalla. Ei siis ole pumppusuuttimia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy