Huoltojen hinnat

Aloittaja Jyri, 08.12.09 - klo:19:09

« edellinen - seuraava »

joukose

Kyllä noista merkkiliikkeistäkin voidaan kysellä tiukempaa hintaa.
Mulla putos 350:stä 270:een ja siitä vielä 190:een kun lopuksi sanoin tuovani omat öljyt. Sitä kun oli autotallissa sopivasti ylimääräistä 4 litraa, kun ei toi 2.0 TDI 81 kW kone kuluta kun 0,3-0,5 l/15 000 km. ;D ;D ;D ;D
*Sitä saa mitä tilaa"

oshar

Lainaus käyttäjältä: oshar - 03.01.13 - klo:15:08
Passat 2.0 TDI 125Kw DSG, vm. 2008
120tkm longlife + jakopää
Tarjous vv-auto: 120tkm huolto (350 eur) + DSG-öljyt (320 eur) + jakopää (850 eur) = 1520 eur
Melko kallis...

Kävimpä sitten päivän Tallinnassa  :)

Moller Auto, todella hyvää palvelua, suosittelen ehdottomasti! Suomea puhuvan kanssa helppo asioida: tarvi.saar@moller.ee

Huolto-ohjelman mukainen 120 tkm longlife huolto+dsg-öljyt ja suod.+jakopää kaikkine osineen (sis. vesipumppu, moniurahihna jne.)+jarrunesteen vaihto 802,90 euroa

Tuohon päälle 100e laivamatka (edestakaisin). Laivamatka "kuittaantui" nestemäisten tuliaisten hintaerossa (vrt. suomi-viro)  ;D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance

joukose

Lainaus käyttäjältä: joukose - 03.01.13 - klo:16:38
Kyllä noista merkkiliikkeistäkin voidaan kysellä tiukempaa hintaa.
Mulla putos 350:stä 270:een ja siitä vielä 190:een kun lopuksi sanoin tuovani omat öljyt. Sitä kun oli autotallissa sopivasti ylimääräistä 4 litraa, kun ei toi 2.0 TDI 81 kW kone kuluta kun 0,3-0,5 l/15 000 km. ;D ;D ;D ;D


Juu tiggittyä tuli mutta ei huolto mennyt ihan putkeen:

- öljyn ylitäyttö, laitettu reippasti yli maksimin vaarana liika paine koneen joissain osissa ! (vaikka tästä ilmoitin kaikissa käänteissä että koneeseen sitten maksimissaan 4,0 l öölinkiä.)
- mittarilukemaksi huoltokirjaan ja selosteeseen merkitty 2000 km enemmän kuin todellisuus on !
- piti katsoa hiukkasloukun täyttöaste. Katsoivat kyllä mutta eivät polttaneet ensin tuhkaa pois, että saa todellisen lukeman esille.

Hienoa Traktoauto, tällä menolla pääsette minun mustalle listalle.
Edellisen autoni koneen ylitäytitte niin että tuli öljyä pihalle korkin kautta! (Meni tosin vaihtoon saman liikkeen tiloihin).

No, loppulasku piti edes suunnilleen paikkansa eli 199 â,¬, vaikka sekin täytyi jankata läpi että tarjottu hinta oli 190 â,¬ eikä 270 â,¬. >:( >:( >:(
*Sitä saa mitä tilaa"

joukose

Niin tosiaa ja ilmoitin, että jäähdytysjärjestelmä vuotaa jostain, koska hiljan piti laittaa 3 dl lisää nestettä mutta eivät löytäneet vuotoa. Kerroin että ilmenee talvella kun käyttää webastoa ja letkulämppäriä. Paineistivat järjestelmän eikä paineet karanneet. Ei sitten tullut mieleen, vaikka tästä ideasta kerroin käyttää sitä webastoa ja laittaa letkulämppäri kanssa toimintaan, niin olisi nähnyt vaikuttaako lämmitys ko. kohteiden tiivistyksiin niin että alkaa vuotamaan. :o :o :o
*Sitä saa mitä tilaa"

Finnhopper

Lainaus käyttäjältä: joukose - 22.01.13 - klo:18:04
Niin tosiaa ja ilmoitin, että jäähdytysjärjestelmä vuotaa jostain, koska hiljan piti laittaa 3 dl lisää nestettä mutta eivät löytäneet vuotoa. Kerroin että ilmenee talvella kun käyttää webastoa ja letkulämppäriä. Paineistivat järjestelmän eikä paineet karanneet. Ei sitten tullut mieleen, vaikka tästä ideasta kerroin käyttää sitä webastoa ja laittaa letkulämppäri kanssa toimintaan, niin olisi nähnyt vaikuttaako lämmitys ko. kohteiden tiivistyksiin niin että alkaa vuotamaan. :o :o :o

Omassa oli koneen ja tulipellin välissä olevasta yhdestä liitoksesta O-rengas mennyt entiseksi ja tiritteli sieltä aina vähän kerrallaan. On sen verran kuumassa paikassa että kopristuu ja tietty kuivuu äkkiä vuodot. Tämä löytyi kyllä muistaakseni painetestillä.
VW T5 2005 4Motion

villsund

987â,¬ maksoi vesipumppu jäkopäineen laakkosella. Entisen omistajan teettämä, yksityinen autokorjaamo jossa itse vaihdatan aina kaikki osat naureskeli että tekee ite liian halvalla kun itse ottaa osineen n450â,¬.
Passat variant -06 2.0fsi comfortline ex.audi a4

Geoman

Lainaus käyttäjältä: villsund - 02.02.13 - klo:10:52
987â,¬ maksoi vesipumppu jäkopäineen laakkosella. Entisen omistajan teettämä, yksityinen autokorjaamo jossa itse vaihdatan aina kaikki osat naureskeli että tekee ite liian halvalla kun itse ottaa osineen n450â,¬.

Kyllähän yritystoiminnassa veloitushintojen pitää perustua yrityksen toteutuviin kuluihin ja kohtuulliseen katetavoitteeseen (esim 10%). Kulut ovat isoissa yrityksissä huomattavasti korkeammat (uudehkot kiinteistöt, ulkopuolinen palkattu henkilökunta, hoidetaan yhteiskunnalliset velvoitteet,koulutus, toiminnan jatkuuus,  omistajajien, jotka haluavat liikevoito eivät osallistu korjaustoimintaan, osinkotavaoitteet jne.). Nämä yksityisten autokorjaamojen liikenerot ovat yllensä saaneet koulutuksensa isommissa autokorjaamoissa.

Messier

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 02.02.13 - klo:11:06
Kyllähän yritystoiminnassa veloitushintojen pitää perustua yrityksen toteutuviin kuluihin ja kohtuulliseen katetavoitteeseen (esim 10%).

Meinaatko että olisi pienyrittäjältä väärin veloittaa samaa tunti hintaa kuin esim. Lakkonen? Jos vaan asiakkaita riittää.

Suurin osa autonsa huollattajista maksaa törkyhintaa siitä että se rakas perheenjäsen hoivataan siellä klinkkerilattialla, lasiseinien takana, ja saadaan siihen kultaakin kalliimpaan huoltovihkoon se tuiki tärkeä Laakkosen leima. No, sittenhän se on jätettävä kaikki ennakoiva huolto väliin koska se leima siitä moottoriöljyn vaihdosta maksoi jo 300â,¬.
2x3.2 ei turboja, ei dieseleitä.

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Messier - 02.02.13 - klo:15:07
Meinaatko että olisi pienyrittäjältä väärin veloittaa samaa tunti hintaa kuin esim. Lakkonen? Jos vaan asiakkaita riittää.

Suurin osa autonsa huollattajista maksaa törkyhintaa siitä että se rakas perheenjäsen hoivataan siellä klinkkerilattialla, lasiseinien takana, ja saadaan siihen kultaakin kalliimpaan huoltovihkoon se tuiki tärkeä Laakkosen leima. No, sittenhän se on jätettävä kaikki ennakoiva huolto väliin koska se leima siitä moottoriöljyn vaihdosta maksoi jo 300â,¬.
En tarkoita, lähinnä tuon esiin asioita, miksi pienyrittäjät voivat myydä palvelujaan halvemmalla ja mielestäni heidän pitääkin myydä halvemmalla, jotta asiakkaita riittää.

Jos tuntemattoman pienyrittäjän kanssa tulee ongelmia on niiden sopiminen mielestäni vaikeampaa kuin "isompien" korjaamoiden kanssa.

Itse olen huollattanut ainoan uuden autoni  (VAG)vain 60 tkm "myyjän" huollossa ja sitten itse tai pienyrityksessä, jonka asentajan osaamisen tunnen.

KeiZZi

Määräaikaishuolto Salon Autoservice.
Öljynvaihto, öljynsuodatin, ilmasuodatin, dieselsuodatin, sisäilmasuodatin ja tarkastelu puutteiden varalta.
130â,¬ yhteensä kaikkineen.
Mielestäni aika edullista.
VW Passat 3C Variant 1.9TDI vm2008

skriko

Lainaus käyttäjältä: KeiZZi - 09.03.13 - klo:21:20
Määräaikaishuolto Salon Autoservice.
Öljynvaihto, öljynsuodatin, ilmasuodatin, dieselsuodatin, sisäilmasuodatin ja tarkastelu puutteiden varalta.
130â,¬ yhteensä kaikkineen.
Mielestäni aika edullista.

Mitä tarvikkeita oli itseltä?

KeiZZi

Siis kaikki nuo tehtiin ja ostettiin huollon puolesta.
Itse en vieny mitään.
VW Passat 3C Variant 1.9TDI vm2008

Geoman

Uskomattoman halpa hinta - vrt öljyn ja oasien hinnat tarvikeliikkeissä.

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: KeiZZi - 09.03.13 - klo:21:20
Määräaikaishuolto Salon Autoservice.
Öljynvaihto, öljynsuodatin, ilmasuodatin, dieselsuodatin, sisäilmasuodatin ja tarkastelu puutteiden varalta.
130â,¬ yhteensä kaikkineen.
Mielestäni aika edullista.
Pelkästään osat maksavat alkuperäislaatuna enemmän, öljystä puhumattakaan. Lienee motonetkuraa koko kourallinen ja silti jäi tuntiliksa tappiolle? Itsekin ajelisin turvallisin mielin seuraavaan huoltoon noilla spekseillä :)

KeiZZi

Motonetin osia ja öljyjä ovat juu..
Koskaan en noita osia ole merkkiliikkeessä ryöstöhintaan ottanu.. 10 000-15 000 kun on vaihtoväli niin ei koskaan ole ollut ongelmia. :)
VW Passat 3C Variant 1.9TDI vm2008

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: KeiZZi - 09.03.13 - klo:23:27
Motonetin osia ja öljyjä ovat juu..
Koskaan en noita osia ole merkkiliikkeessä ryöstöhintaan ottanu.. 10 000-15 000 kun on vaihtoväli niin ei koskaan ole ollut ongelmia. :)
Noh.. Tullut tuolla(kin) vaihtovälillä todettua, että laatu maksaa... Toki jos autoa pitää sen max. 30tkm ja laittaa kiertoon, niin tokkopa tuon itselle niin väliä.. Seuraava saattaakin kiittää hyvästä huollosta :) Jokatapauksessa opittu on kovalla rahalla, että marmori on ainoa, johon köyhällä on varaa.. Ainakin varaosien suhteen.

skriko

Lainaus käyttäjältä: PenaPuistoK - 09.03.13 - klo:23:35
Noh.. Tullut tuolla(kin) vaihtovälillä todettua, että laatu maksaa... Toki jos autoa pitää sen max. 30tkm ja laittaa kiertoon, niin tokkopa tuon itselle niin väliä.. Seuraava saattaakin kiittää hyvästä huollosta :) Jokatapauksessa opittu on kovalla rahalla, että marmori on ainoa, johon köyhällä on varaa.. Ainakin varaosien suhteen.

Mistä sinä sen tiedät kuinka tuolla ja kuka tuolla Salon liikkeessä autoja huoltaa. Luultavammin yksityisen liikkeessä huoltavat autot paljon huolellisemmin kuin isoissa konserniliikkeissä. Ei pikkuliikkeillä ole varaa tehdä sellaisia virheitä kuin esim. Laakkosella.
Turha luulo että merkkiliikkeessä auto huolletaan paremmin kuin pikkuliikkeissä. Joka kerta kun olen erehtynyt esim. Laakkoselle autoni kanssa on se ollut hirveätä kärsimystä katsella kuinka siellä jo pelkästään käsitellään autoja. Onneksi ei tarvitse sinne enää koskaan mennä.

KeiZZi

Näinhän se on että kukin käyttää siellä missä tykkää..
Itse suosin todellakin noita pienempiä liikkeitä joissa ihmiset on tulleet tutuiksi ja luottamus kasvanut vuosien saatossa..
Ja mikä parasta, koskaan ei ole tarvinnut pettyä palveluun taikka osiin :)
Enkä todellakaan vaihtele autojani 30 000 välein, muutenhan niitä täytys vaihdella vajaan vuoden välein :D

VW Passat 3C Variant 1.9TDI vm2008

tsiih

Jaa vuosien saatossa? Eihän tuo "korjaamo" ole ollut paria vuottakaan vielä pystyssä? Kerran olen itsekin joutunut heidän jälkiään korjaamaan...

Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

KeiZZi

En tarkoittanut pelkästään kyseistä firmaa vaan yleensäkin pienempiä yrityksiä niinkun jo aiemmin kirjoitin..
Öljyn ja suodattimen vaihdot todellakin tulen vaihdatuttamaan heillä, kun hinta ei päätä huimaa ja osaavat hommansa kun vierestä seuraa :D
VW Passat 3C Variant 1.9TDI vm2008

tsiih

Ok. En suosittele sen vaativampia hommia teettäämäänkään  :D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Vaginisti

Itse käytin Poloa ei-merkkiliikkeessä 30tkm huollossa, (30tkm huolto, öljyt, suodatin, raitisilmasuodatin, huoltovälin nollaus, +ym. tarkistelut), kustansi 185 euroa + 40 euroa Forte käsittelystä. Merkkiliikkeellä olisi ollut +60euroa hinta.

Ainoa huono puoli on se, että liikkumisturva ei ole voimassa nyt, koska en käyttänyt merkkiliikkeellä, mutta huomasin, että vastaava (jopa parempi) löytyy vakuutuksesta. Eli olin epähuomiossa maksanut 2 vuotta turhaan vakuutuksesta joka tulee 'auton mukana'.

Mutta silti tässä jää hitusen voiton puolelle ja tuleepahan käytettyä paikallista yrittäjää, joka vielä sattuu olemaan sopivalla paikalla työpaikkaan nähden. Tämä firma ainakin osaa hommansa, omistajilla ja työntekijöillä on omaa harrastuneisuutta siinä määrin, että en usko ammattitaidossaa olevan mitään sanomista.


Wate

Savon Auto- ja Jäähdytinpalvelu (AD):








Moottoriöljy- ja suodatinuusinta66â,¬ (omat öljyt 35â,¬/4litraa)
Öljynsuodatin8,5â,¬
Ilmansuodatin17.40â,¬
PA-suodatin 20,50â,¬
Raitisilmasuodatin15,10â,¬
Ilmastoinninhuolto90â,¬
----
217,50 â,¬

Ei miusta kovin paha hinta, vaikka tuo ilmastoinninhuolto nostikin vähän alkuperäistä hintaa.
Passat Variant -07
2.0 TDi, 103 kW, Highline

In memoriam:
Toyota Corolla -02, 1,6 Hatchback
Alfa Romeo 147 -03

Petri M

Passat Variant 1.6 TDi 2010 kävi 180tkm huollossa.
Vaihdatin samalla myös jakopään.
jakopään vaihtoväli on 210tkm, mutta suositus Suomen oloihin 180tkm.

Jakopää vesipumpun kanssa 585 euroa.
Laaja määräaikaishuolto 300 euroa.
Sisälsi siis kaikki suodattimet ja Mobil ESP öljyt.

Paikka Antti-Roiko ylivieska.
Huollosta jäi hyvä fiilis kun ei tarvinnut heti kääntyä takaisin kuten Keravan Laakkosen
huoltojen jälkeen yleesä on käynyt.
Hintakin 40 euroa alle arvion. Ja arviokin oli reilusti alle Laakkosen arvion. Laakkosella pelkkä jakopää 750 euroa...

nuudelii

Käytin vasta vaihdattamassa jakopäänhihnan. Ensimmäisen liikkeen arvio oli n.700â,¬ ja liikeenä nyrkkipaja jossa tuttu korjaaja. Huvikseen sitten kävin kysäseen Oulun Pörhöllä ja lupasivat vaihtaa hihnan + moniurahihnan + vesipumpun + muut tarvittavat härpäkkeet hintaan 580â,¬. Eipä ole ennen käynyt niin että merkkiliike tullut halvemmaksi.
Volkswagen Passat Variant 2.0TDI -06

Petri M

Lainaus käyttäjältä: nuudelii - 26.06.13 - klo:20:49
Käytin vasta vaihdattamassa jakopäänhihnan. Ensimmäisen liikkeen arvio oli n.700â,¬ ja liikeenä nyrkkipaja jossa tuttu korjaaja. Huvikseen sitten kävin kysäseen Oulun Pörhöllä ja lupasivat vaihtaa hihnan + moniurahihnan + vesipumpun + muut tarvittavat härpäkkeet hintaan 580â,¬. Eipä ole ennen käynyt niin että merkkiliike tullut halvemmaksi.

Jakopään vaihdatan merkkiliikeessä juuri sen takia että heillä on paras automallikohtainen kokemus.
Pikkupaja ei juuri omaan moottoriversioon ole vältämättä vaihtanut ikinä hihnaa.

packiderm

#116
Hinnat noussut Tallinnassa Moller (Saksa-auto) merkkiliikkeessä.Alla tarjous "Suur"-huoltoon +jakopää +dsg öljyt 945â,¬. Auto -06 Variant 2.0 tdi 103kw dsg.

2 LONGLIFE HUOLTO89,59
3 MOOTORIN ILMASUODATIN24,02 4 RAITISILMA SUODATIN19,73
5 POLTOAINE SUODATIN 41,09
6 JARRUNNESTE 13,48
7 VAIHTELAATIKON ÖLJY JA SUODATIN DSG (DIISEL)125,86
8 HAMMASHIHNA KIRISTTIMEN JA RULLIEN KANSA 280,97
9 VESIPUMPPU68,85
10 HUOLTO TYÖT 78,41
11 MOOTORIN ILMASUODATIMEN VAIHTO3,56
12 RAITISILMA SUODATIMEN VAIHTO 3,56
13 POLTOAINE NESTEN SUODATIMEN VAIHTO 7,13
14 JARRUNNESTEN VAIHTO17,83
15 DSG VAIHTELAATIKON OLJYN JA SUODATIMEN VAIHTO 35,64
16 HAMMASHIHNAN VAIHTO117,64
17 VESIPUMPUN VAIHTO 17,83

Onko noissa dsg-öljyissä eroa, kun Mollerilla litrahinnaksi tulee yli 20â,¬, mutta Forss-liikkeessa 11,60â,¬? Vai ottaako merkkiliike samasta vaan enemmän?

Uskaltaako Tallinnan Forssilla teettää jakopään huollon? Saisi sen +dsg öljynvaihdon 500â,¬. Autolla ajettu jo 267tkm joten aattelin luopua merkkiliikkeistä...

edit: Ottaa muuten kupoliin, kun kotimaisista merkkiliikkeistä ei saa minkäänlaista vastausta kun pyytää sähköpostilla hinta-arviota huollolle. Tallinnasta tulee parissa tunnissa joka liikkeestä.

perusmies

Passat 3C -07 1.9TDI (aj. 132tkm)
150tkm ll-huolto + jakopääremppa
M Laulajan Autokorjaamo Oy, Laihia

Työ: 5h * 68â,¬/h = 340â,¬

Osat:
jakopääsarja 142e
vesipumppu 45e
käyttöremmi 17e
öljynsuodatin 11e
polttoainesuodatin 32e
ilmansuodatin 23e
raitisilmasuodatin 20e
jäähdytysneste 10e
lasinpesuneste 3e
Mobil ESP 5w30 52e
=> 356â,¬

Yhteensä 340â,¬+356â,¬ = 696â,¬

Laulaja on luottopaikka johon olen ollut tyytyväinen ja jota käyttää mieluummin kuin Käyttöautoa.


Wate

Passat 2.0 TDI 103kW (aj. 139tkm)
Jakopääremppa
KORJAUSPALVELU H.RÃ,,SÃ,,NEN, Toivala

Asennustyö: 4,5h * 63â,¬ = 283,50 â,¬
Micro-V moniurahihna: 18â,¬
Pientarvikkeet (ainakin jäähdytysneste): 9â,¬

Yht: 310,50 â,¬

Jakopään osat + vesipumppu oli omasta takaa, hintaa niillä oli 164â,¬.

Koko remontti yhteensä: 474, 50â,¬

Lähi-AD, jossa taitaa tulla useamminkin käytyä. Lisäksi sieltä saa kaikkee tuningia. http://www.harline.com/index.php
Passat Variant -07
2.0 TDi, 103 kW, Highline

In memoriam:
Toyota Corolla -02, 1,6 Hatchback
Alfa Romeo 147 -03

firstvw

Passat 2.0TDI DSG 180tkm huolto (jakopää tehtiin 150tkm kohdalla)
* DSG öljyt + suodatin
* moottoriöljyt + suodatin
* jarrunesteiden vaihto
* pa-, raitisilma- sekä moottorin ilmansuodatin
* tarkistukset
Alavuden Käyttöauto noin 580â,¬. Hinta-arvio piti, jarrunesteiden vaihto oli ylimääräistä, mutta se sovittiin tehtäväksi jo autoa huoltoon jätettäessä. Kallista, mutta halvempi kuin Laakkonen tai SAH. Käsijarrun vianhausta ei laskutettu. Lisäksi pissapoika oli täytetty ja auto oli pesty.

Kokonaisuus mielestäni  :) vaikka onhan tuokin kova hinta huollosta

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy