Huoltojen hinnat

Aloittaja Jyri, 08.12.09 - klo:19:09

« edellinen - seuraava »

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 03.02.10 - klo:18:51
Pieni tarina aiheesta:
Nissan Micra, joskus 80luvun lopulla, huoltokirjassa hihnan vaihtoväli 90tkm, mittarissa 67tkm, hihna poks motarilla, venttiilit ja männät harrastivat vääränlaista tuttavuutta liian rajusti, auto huollettu aina huoltokirjanmukaisesti.
Lopputulos: Maahantuoja ei korvannut mitään, koska olivat kuulemma päivittäneet huoltovälin 60tkm välein tapahtuvaksi, kukaan ei vain tiedotanut millään tavoin autojen omistajille, eivät tulleet millään tavoin vastaan vaan koko lasku omasta pussista.

Ps. Arvatkaa onko ollut yhtään Nissania perheessä tuon jälkeen tai edes mitään kyseisen maahatuojan edustamaa merkkiä, no ei, eikä tule, koskaan!
Olen kokenut saman, tosin en itse joutunut maksamaan....pappa betalar jne...SILTI..
Auto on?/oli Buick, niitä tuli tänne 2 kpl...eikä tietoakaan mistään normitakuusta... ketjujahan ei vaihdeta/vakuuteta....

Pastori2

Kertokaas mitä pitää sisällä kun Passat c3 TDi 1,9l 77kw. Kilsoja 195000km ja tietokone ilmottaa että huoltoon pitäs viedä. Käytetty säännöllisesti ainakin kirjan perusteella.
Onko kokemuksia mitä maksaa ja mitä siihen tehdään?

tsiih

^ Ei tuota voi kukaan tietää katsomatta huoltokirjaa  ::)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Meske

Lainaus käyttäjältä: Pastori2 - 28.03.11 - klo:14:24
Kertokaas mitä pitää sisällä kun Passat c3 TDi 1,9l 77kw. Kilsoja 195000km ja tietokone ilmottaa että huoltoon pitäs viedä. Käytetty säännöllisesti ainakin kirjan perusteella.
Onko kokemuksia mitä maksaa ja mitä siihen tehdään?
Jos et omista huoltokirjaa niin mulla on pdf:ä tuosta et mitä huoltovälit sisältää.. jos nappaa niin pistä yv:tä

Pastori2

Nyt kun vähän tarkemmin tarkastelin niin viime huollossa tehty laajamääräaikainen huolto. Siitä on 15tkm. Onko tosiaan niin että öljyt tarvis joka vuosi tai 15 tkm välein vaihtaa? Ja jos on niin kai siinä on mahdollista laittaa sit normaalit öljyt eikä longlife? Kallista litkua kumminkin. Ja toinenkin asia hämmästyttää huoltokirjassa. Kun on merkkiliikkeessä tehty aina huollot auto on -06 niin eikö siihen olis jo pitäny tehdä jarrunesteille jotain? Missään huollossa ei ole ruksitettu sitä tehdyksi. Ja kirjassa lukee 2 vuoden välein.

Pertsa

^Ainakaan oman kokemukseni mukaan niitä jarrunesteitä ei merkkihuollossa vaihdeta ellei itse osaa sitä pyytää. Joskus ne on saattaneet siitä mainita tai kysyä että koska on vaihdettu ja vaihdetaanko nyt. Se ei kuulu määräaikaishuoltoihin automaattisesti.

Pastori2

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 31.03.11 - klo:09:19
^Ainakaan oman kokemukseni mukaan niitä jarrunesteitä ei merkkihuollossa vaihdeta ellei itse osaa sitä pyytää. Joskus ne on saattaneet siitä mainita tai kysyä että koska on vaihdettu ja vaihdetaanko nyt. Se ei kuulu määräaikaishuoltoihin automaattisesti.

Ok. Eihän se Laakkosilla maksa kun 60e. Siitä ei kyllä allekirjottaneella ole mitään hajua kuinka usein niitä todellisuudessa sitten pitää vaihtaa.

TKe_

150tkm huolto tehtiin eilen.

1. Volkswagen Passat 3C Variant 1.9TDI
2. Suppeampi Longlife huolto, takajarrupalojen uusinta ja ilmastoinnin huolto
3. Autoberner Lappeenranta
4. 325â,¬ (+omat öljyt).

Leroy

Passat 3C Variant 1.9tdi Comfortline 2006

Ajokilometrit: 142 000

*Pienempi vuosihuolto (non-Longlife/omat öljyt)
*Ilmastoinnin huolto
*Polttoainesuodattimen vaihto
*Jarrunesteen vaihto

263,00â,¬ @ Suomen Autohuolto, Oulu

Pieniä lisätöitä teetättää ensiviikolla etualatukivarret+pyörän suuntaus (400â,¬/artisti) sekä EGR -venttiilin vaihto+moottoritilan pesu (240â,¬/Takuu)

Edellinen omistaja on vaihtanut tähän uudesta saakka normiöljyt 10tkm välein. Ajattelin jatkaa hänen viitoittamallaan tiellä ja katsoa kuinka pitkälle päästään... :)
Outback

anttiko80

Miten on, jos itse tekee nämä huollot niin raukeaako siinä takuu? Tosin auto on -08, joten eihän tuossa mitään virallista takuuta enää jäljellä ole, mutta jos nyt sattuu moottorista joku osa laukeamaan, niin nostaako maahantuoja kädet pystyyn? 180tkm huolto tulossa noin 1000km päästä.

Mitähän mahtavat velottaa, kun on kuitenkin omat öljyt ja suodattimet?

Itsekin nuo voi tehdä, niin ei kiinostaisi maksaa tarran liimailuista ja renkaan urasyvyyksien mittailuista erikseen. Ja tuo liikkumisturva, eikö tuo nyt samat asiat kata vakuutuksen kautta?

skriko

Lainaus käyttäjältä: anttiko80 - 09.09.11 - klo:10:44
Miten on, jos itse tekee nämä huollot niin raukeaako siinä takuu? Tosin auto on -08, joten eihän tuossa mitään virallista takuuta enää jäljellä ole, mutta jos nyt sattuu moottorista joku osa laukeamaan, niin nostaako maahantuoja kädet pystyyn? 180tkm huolto tulossa noin 1000km päästä.

Itsekin nuo voi tehdä, niin ei kiinostaisi maksaa tarran liimailuista ja renkaan urasyvyyksien mittailuista erikseen. Ja tuo liikkumisturva, eikö tuo nyt samat asiat kata vakuutuksen kautta?

Kyllä takuu pysyy voimassa, vaikka huollot olisi tehnyt itse. Takuu ei korvaa ainoastaan tilanteessa jossa vika on aiheutunut huollon laiminlyömisestä tai väärin tehdystä huollosta. Mullla on ainakin autopalvelu, joka sisältyy kaskoon, korvaa sijaisauton ja hotelliyöt vieraalla paikkakunnalla. En tiedä mitä ihmeellistä tuossa liikkumisturvassa on, kun moni maksaa tosiaan tuosta tarran liimailusta ja muusta valohoidosta suuria summia.

Teppo

Lainaus käyttäjältä: anttiko80 - 09.09.11 - klo:10:44

Niin hullua kuin se onkin, niin se tarra (tai leima) on kullan arvoinen. Mikäli joskus vielä vaihdat autoa ensimmäinen asia mitä kauppias tekee on se, että ottaa huoltokirjan käteen ja tarkistaa huollot. Itselläni oli edelliseen Mazdaani itse vaihdetut öljyt (ei siis leimaa virallisesta lafkasta) joista tuli piiitkä miinus. Eli yksi vaihtoehto on se, että vaihdatat pelkät öllet jossain liikkeessä ja otat siitä leiman ja itse vaihdat sitten jarrupalat yms. Jarrupalojen vaihtoa ei välttämättä edes merkitä huoltokirjaan, korkeintaan joitakin rasteja. Itse juurikin tein näin, että liikkeessä vain öllet ja suodattimet yms. ja tuttu hoiti jarrupalat. Kilsoja autossa jo 150 tonnia ja yhdenkään huollon kohdalla ei ole merkintää jarrupaloista, raitisilma suodattimista yms. yms. jotka varmasti on moneen kertaan jo ehditty vaihtaa.

skriko

^
Omistuksessa ja omassa käytössä ollut 19 autoja 25 mopoa. Kun olen vaihtanut autoa tai pyörää ei ole myyjä koskaan ollut kiinnostunut huoltokirjastani. Heille on aivan sama jotkut jarrupalat ja suodattimet.

Teppo

Lainaus käyttäjältä: skriko - 09.09.11 - klo:17:41
^
Omistuksessa ja omassa käytössä ollut 19 autoja 25 mopoa. Kun olen vaihtanut autoa tai pyörää ei ole myyjä koskaan ollut kiinnostunut huoltokirjastani. Heille on aivan sama jotkut jarrupalat ja suodattimet.

Onko ollut eroa sillä onko ostaja liike vai yksityinen? Itse myynyt liikkeelle viimeisimmät bilikat ja heitä leimat on kiinnostanut.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Teppo - 10.09.11 - klo:16:16
Onko ollut eroa sillä onko ostaja liike vai yksityinen? Itse myynyt liikkeelle viimeisimmät bilikat ja heitä leimat on kiinnostanut.

Ero on ollut suuri. Minulla taas liikkeet eivät ole vilkaisseetkaan huoltokirjaa, olen stten myynyt suoralla rahalla tai antanut vaihdossa. Yksityiselle myydessäni ovat syynänneet tarkemmin.

jaries

Toimipaikan vaihtumisen vuoksi ajomäärä vuodessa puolittui, joten huoltoakaan ei tarvitse tehdä, kuin kerran vuodessa... Noin.
Auto ilmoitteli huollosta n. 147 tkm:n kohdalla ja huoltoon kerettiin kun oli 147881 km mittarissa.

1. Passat 3C 1.9 Tdi Luxline, Vm-08 (rek. 21.5.2008)
2. 150tkm longlife huolto
3. VW- merkkihuolto, Sodankylä
4. Erittely:
                Castroll LL III 5W 30        90,10
                Öljynsuod.                     12,60
                Ilmansuod.                     23,22
                P-A. suod.                     34,74
                Raitisilmasuod.                23,58
                Pesurin neste                   5,97
                Työ                             120,00 
                Testerilisä                      18,00
                Suodattimien jätemaksu     6,00

Yht                             334,21

Newman

Lainaus käyttäjältä: jaries - 27.10.11 - klo:12:56

Testerilisä                      18,00

Tuosta pidän erityisen paljon. Laite, joka on huollon kannalta välttämätön, tarvitsee ja vaatii oman lisänsä. Yksi lisä öljynvaihdossa voisi siten olla kanisterilisä ja miksei myös suodattimen pakettilisä.

Jamo

Onpa sitä nähty mm. hitsaus-/rakennetöissä (ei tosin hlöautopuolella) korjaamojen laskuttavan pientarvikelisän - ja ilmeisen usealla tuo on todellakin automaattinen ja siten perusteeton lisä jokaisessa laskussa.
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

tsiih

Jos pientarvikkeita kuluu miksei niitä saisi laskuun lykätä? Pientarvike se on ruuvauskärkikin  ;D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Pic

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 31.10.11 - klo:12:39
Jos pientarvikkeita kuluu miksei niitä saisi laskuun lykätä? Pientarvike se on ruuvauskärkikin  ;D

Eikös nuo ruuvin kantaan jääneet kärjet pitäisi vähentää asentajan tilistä eikä maksattaa asiakkaalla? ::)

Leroy

Passat Variant 1.9tdi Comfortline 2006

Kilsat: 153 XXXkm

* Öljynvaihto+suodatin (omat öljyt)
* Vaihteistoöljynvaihto

lisätyö:

* ahtoputkien tarkistus

144,53â,¬ @ Suomen Autohuolto Oy, Oulu
(+öljy Teboil Diamond Diesel 5W-40, 26,90â,¬, Puuilo,Oulu)

Outback

Vesihiisi

2.0 TDI DSG kaipaa pian 120 tkm huoltoa. Käsittääkseni tuossa menevät vaihtoon myös nokkahihna ja DSG-lootan öljy. Kenelläkään muistikuvaa koko huollon hinnasta?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 03.02.12 - klo:10:58
2.0 TDI DSG kaipaa pian 120 tkm huoltoa.

Ocussa vastaavan voimalinjan marmorihinta oli reilu tonni. Siis perushinta ilman mitään yllätyksiä.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 03.02.12 - klo:11:26
Ocussa vastaavan voimalinjan marmorihinta oli reilu tonni. Siis perushinta ilman mitään yllätyksiä.

Onko tuo nyt sitten reilua...  ;)

olli76

Tänään kun hain eilen hyytyneen passattini pois huollosta kysyin samalla tuota 120tkm huollon hintaa kun on kohta ajankohtainen on kuulemma noin 1200â,¬ :o, auto siis Passat 2.0tdi DSG ja hinta Salon Traktoautossa.

tsiih

Jos hinnan lausui kaljupäinen mies en siihen paljoa luottaisi.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 03.02.12 - klo:21:33
Jos hinnan lausui kaljupäinen mies en siihen paljoa luottaisi.

Eli siis on halvempi? Pitääpä käydä itsekin kysäisemässä kaljupäältä ;)

tsiih

Se siis voi heittää ihan miten päin vaan, eli kysy mieluummin keltä tahansa muulta! ;D

dosetti

Eikös se hinta saa heittää 15% kuluttajaneuvojan mukaan?

tsiih

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 04.02.12 - klo:15:26
Eikös se hinta saa heittää 15% kuluttajaneuvojan mukaan?
Kyllä, sitä isompaan on kysyttävä asiakkaan lupa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy