Huoltojen hinnat

Aloittaja Jyri, 08.12.09 - klo:19:09

« edellinen - seuraava »

Jyri

Avataan tännekkin huoltojen hinnat ketju, josta on sitten helppo etsiä hintatietoja eri huoltopaikoista.

Viestiin ainakin seuraavat tiedot:

1. Auton merkki ja malli. (esim. Volkswagen Passat 3C Variant 1.9TDI)
2. Mitä huoltoon kuului? (esim hihnanvaihdot, öljyn/suodattimien vaihdot)
3. Liike jossa huolto tehty.
4. Huollon hinta. (mielellään erittelyineen)

joukose

Pannaampa tästä nyt ekana tollanen uuden auton "tarpeeton" ylimääräinen öljynvaihto.

-Passat 3C sedan 2.0 TDI Blue Motion
-Ylimääräinen öljyn ja suodattimen vaihto (long life) 14 tkm:n kohdalla
-Traktoauto/Salo
-150 â,¬ (mielestäni aivan liikaa. Neuvottelinkin itselleni tämän jälkeen omat huoltohinnat perusteena 70000 km/vuosi ajomäärälle)

-JSS09-
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

danel

Pitipä käydä teettämässä "ylimääräinen" huolto, kun oli Käyttöautolla Talvihuoltotarjous. Autolle oli tehty edellinen (ja ensimmäinen) huolto 19tkm kohdalla. Nyt mittarissa 36tkm ja huoltovälinäyttö ilmoitti seuraavan huollon tulevan n. 45tkm:n kohdalla. Nyt tehdyllä huollolla ajelen 60tkm laajaan jaksohuoltoon asti.

1. Volkswagen Passat 3C Variant 1.9TDI -2006
2. Öljyn ja suodattimen vaihto sekä liuta tarkastuksia
3. Käyttöauto Seinäjoki
4. 116 euroa (lisäksi kaikki pyyhkijänsulat 35%:n alennuksella 31,85e)

Huollon sisältö tuolla http://www.kayttoauto.fi/link.aspx?id=1142082

jaries

Ja tuli sitten 90 000 km:n huolto ajankohtaiseksi.

1. Passat 3C 1.9 Tdi Luxline, Vm-08 (rek. 21.5.2008)
2. Jakopää, vesipumppu, laturinhihna + norm. longlife huolto, ja siihen kuuluvat tilpehöörit. (väli 30 000 km)
3. VW merkkihuolto, Sodankylässä
4. Tasaraha, 700,00 â,¬

Kale

^Onko tuo kuinka yleistä, että hihnan vaihto suoritetaan 90tkm välein vaikka vaihtoväliksi ilmoitetaan 150tkm? Hinta sinänsä ok.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Kale - 03.02.10 - klo:14:55
^Onko tuo kuinka yleistä, että hihnan vaihto suoritetaan 90tkm välein vaikka vaihtoväliksi ilmoitetaan 150tkm? Hinta sinänsä ok.

On. Minullekin VW Polossa alettiin ehdottelemaan jakohihnanvaihtoa kun auto oli 2v iässä ja ajettu 90000 km. Vastasin, että huoltokirjan mukaan vaihtoväli on 8 vuotta tai 180000 km ja kiistin vaihtotarpeen. Huoltomyyjä mutisi tämän jälkeen, että tarkistaa pitäisi ainakin ja katsoa pitääkö vaihtaa. Esitin vastakysymyksen, että miksi, koska ajomäärä on vasta puolessa välissä ja aikaa kulunut 1/4 aikaperusteisesta välistä. Tuloksena oli se, että huollossa tehtiin huolto-ohjelmaan merkityt toimenpiteet ja unohdettiin se jakohihnan/vaihtotyön myynti.

jaries

Minä kyselin samaa asiaa jo aiemmin VW:n huollosta. Huoltokirjassa on tosiaankin tuo 150 000 km, mutta Volkkarlta sanottiin, että suomessa on laskettu huoltoväli 90 000 km:n, koska mm. kylmäkäynnistysten määrä on toista kuin etelämpänä Euroopassa. Täällä sodankylän korkeudella on tänä talvena ollu "vain" -37 astetta, ja pari viikkoa putkeen -30 pinnassa. Itse jouduin parikin kertaa laittaa Pasuunan tulille ilman lämmitystä, juuri tuohon kylmimpään aikaan ja täytyy myöntää että vähän hirvitti. Auto tosin hyrähti todella helposti käyntiin joka kerta.

Työn osuus oli muuten 5h x 56 euroa eli 280 â,¬

TKe_

Lainaus käyttäjältä: jaries - 03.02.10 - klo:17:50
Minä kyselin samaa asiaa jo aiemmin VW:n huollosta. Huoltokirjassa on tosiaankin tuo 150 000 km, mutta Volkkarlta sanottiin, että suomessa on laskettu huoltoväli 90 000 km:n, koska mm. kylmäkäynnistysten määrä on toista kuin etelämpänä Euroopassa. Täällä sodankylän korkeudella on tänä talvena ollu "vain" -37 astetta, ja pari viikkoa putkeen -30 pinnassa. Itse jouduin parikin kertaa laittaa Pasuunan tulille ilman lämmitystä, juuri tuohon kylmimpään aikaan ja täytyy myöntää että vähän hirvitti. Auto tosin hyrähti todella helposti käyntiin joka kerta.

Työn osuus oli muuten 5h x 56 euroa eli 280 â,¬

Samaa kyselin itse huollossa, kun minulla huoltokirjassa on vaihtoväli 150tkm remmille ja suosittelivat sen tekemään tulevassa 120tkm huollossa (työn vastaanottaja katsoi koneelta, että jakopäänhihnan vaihtoväli on 150tkm). Sen verran olen skeptinen tuohon suositukseen ja sen tarkoitusperiin, että melko varmasti vaihdatan remmin vasta 150tkm huollossa. Skeptisyys johtuu siitä, että miksi maahantuoja/tehdas ei muuta suositusta sitten pienemmälle vaihtovälille? Nykyään taitaa olla huolto + varaosamyynti, joka tuo katteen taloon, joten sekin pistää vähän epäilyttämään aina "suosituksissa"...

Jyri

Pieni tarina aiheesta:
Nissan Micra, joskus 80luvun lopulla, huoltokirjassa hihnan vaihtoväli 90tkm, mittarissa 67tkm, hihna poks motarilla, venttiilit ja männät harrastivat vääränlaista tuttavuutta liian rajusti, auto huollettu aina huoltokirjanmukaisesti.
Lopputulos: Maahantuoja ei korvannut mitään, koska olivat kuulemma päivittäneet huoltovälin 60tkm välein tapahtuvaksi, kukaan ei vain tiedotanut millään tavoin autojen omistajille, eivät tulleet millään tavoin vastaan vaan koko lasku omasta pussista.

Ps. Arvatkaa onko ollut yhtään Nissania perheessä tuon jälkeen tai edes mitään kyseisen maahatuojan edustamaa merkkiä, no ei, eikä tule, koskaan!

Ironic32

Pasuunassa on 180tkm tuo vaihtoväli (en muista vuosimäärää), mutta ajattelin vaihtaa sen 120tkm tullessa täyteen. Voi vaan kuvitella, että kun erehtyvät huollossa asiaa suosittelemaan, niin sen jälkeen on turha mennä jälkeenpäin vaatimaan mitään, jos pannu hajoaa alle 180tkm:n.

Golfissakin oli 120tkm vaihtoväli ja suosittelivat jo 60tkm huollossa, että seuraavassa 90tkm huollossa kannattaisi vaihtaa.

Ihmettelen vaan, että mikseivät suosiolla päivitä noita lukuja suomalaisiin huolto-ohjelmiin. Käsi pystyyn, jotka rehellisesti ovat tehneet ostopäätöksen pelkästään tuon vaihtovälin perusteella?

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 03.02.10 - klo:18:51
Pieni tarina aiheesta:
Nissan Micra, joskus 80luvun lopulla, huoltokirjassa hihnan vaihtoväli 90tkm, mittarissa 67tkm, hihna poks motarilla, venttiilit ja männät harrastivat vääränlaista tuttavuutta liian rajusti, auto huollettu aina huoltokirjanmukaisesti.
Lopputulos: Maahantuoja ei korvannut mitään, koska olivat kuulemma päivittäneet huoltovälin 60tkm välein tapahtuvaksi, kukaan ei vain tiedotanut millään tavoin autojen omistajille, eivät tulleet millään tavoin vastaan vaan koko lasku omasta pussista.

Ps. Arvatkaa onko ollut yhtään Nissania perheessä tuon jälkeen tai edes mitään kyseisen maahatuojan edustamaa merkkiä, no ei, eikä tule, koskaan!

No joo hajoshan munkin edellisestä borasta 65tkm kohdalla ;)

Jyri

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 03.02.10 - klo:18:56
No joo hajoshan munkin edellisestä borasta 65tkm kohdalla ;)
Menikö omasta pussista?

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 03.02.10 - klo:18:55
Pasuunassa on 180tkm tuo vaihtoväli (en muista vuosimäärää), mutta ajattelin vaihtaa sen 120tkm tullessa täyteen. Voi vaan kuvitella, että kun erehtyvät huollossa asiaa suosittelemaan, niin sen jälkeen on turha mennä jälkeenpäin vaatimaan mitään, jos pannu hajoaa alle 180tkm:n.

Minullehan ne tällä kertaa suosittelivat aikaisempaa vaihtoa. Minunkin mielestä ne vaihtovälit pitäisi päivittää huolto-ohjelmaan, jotta asiakkaan ei tarvitse yrittää arvailla, että yrittääkö huolto vain tehdä lisämyyntiä vai onko vaihtakehoitus "todellinen". No jakopäänremmi on ehkäpä väärä paikka testata :)

VKi

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 03.02.10 - klo:18:55
Ihmettelen vaan, että mikseivät suosiolla päivitä noita lukuja suomalaisiin huolto-ohjelmiin. Käsi pystyyn, jotka rehellisesti ovat tehneet ostopäätöksen pelkästään tuon vaihtovälin perusteella?

o/

Ei nyt pelkästään, mutta kyllä tuo 180tkm vaihtoväli 1.6 TDi CR koneelle oli yhtenä plussana uutta autoa valittaessa...

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 03.02.10 - klo:18:57
Menikö omasta pussista?
Muistaakseni 20% joutui itse maksamaan. (minä ostin auton just, kun moottori oli vaihdettu, soittelin silloin edelliselle omistajalle ja kyselin taustat, sielläkin perheessä oli ilmeisesti viimeinen volsu :D).

Edit. Ja perinteisesti takuu oli päättänyt puolisen vuotta ennen hihnan "antautumista".

tn62634

Taitavat nuo jakohihnan vaihtovälin lyhennykset olla pätemättömiä, jos käräjille mennään. Olisi mielenkiintoista tietää, koska tuollainen päätös lyhentämisestä on tehty ja onko sen jälkeen tehtyjen autojen huoltokirjoihin korjattu kyseinen muutos paperille. Esim vuonna 2005 valmistetussa lukisi 180000 km ja 2007 valmistetun huoltokirjassa lukisikin 90000 km. Epäilen.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 03.02.10 - klo:18:55
Käsi pystyyn, jotka rehellisesti ovat tehneet ostopäätöksen pelkästään tuon vaihtovälin perusteella?

Pyrin nykyisin valitsemaan autoni siten, että moottorissa ei edes ole jakohihnaa.

Voyager

Ylimääräinen öljynvaihto 15 tkm:n kohdalla, huoltovälinäyttö näyttää seuraavaan huoltoon 15100 km.

-Passat 3C Variant 2.0 TDI Bluemotion
-Öljyn ja suodattimen vaihto.
-Pohjois-Helsingin Auto/Hki
- yhteensä 118 â,¬ , sisältäen öljyn 4,5 litraa NESTE CITY PRO W LONGLIFE III 5W-30 83 EUR, suodatttimen 11 EUR, työn osuus 24 EUR

Aatami

Hiljattain tehty Passat 3C Luxline 60 tkm huolto merkkiliikkeessä Lappeenrannan seudulla:

* työ sis. kaikki huolto-ohjelman mukaiset työt ja tarvikkeet, ei mitään extrakorjauksia tms. lisäkuluja
* lasku karvan alle 400 e
* kustannuarvio huoltoa tilatessani oli huoltoneuvojan mukaan 350-370 e, tuo 30 e ylitys oli sen verran marginaalinen, etten alkanut kysellä sen enempää

Auto muuten pelannut erinomaisen hienosti. Vasta olin Lapin reissulla (ajoa päälle 2 tkm) raskas kärri perässä (kelkka ym.) ja auto muutenkin ääriään myöten lastattu tavaralla ja matkustajilla: auto pelasi moitteetta, keskikulutus näytön mukaan 7,2 l satasella joka varsin kohtuullinen ottaen huomioon kuormituksen. Vain isoimpiin vastamäkiin "armahdin" vakionopeussäätimen ja kepitin nelosta silmään, valtaosa ajosta siis vakkarin varassa.

bender


1. Passat 3C Variant 2.0 TDI Bluemotion
2. Määräaikaishuolto 30tkm
3. Magneetti, Vantaa.
4.
Määräaikaishuolto ja liik..          66,54
Öljynsuodatin                         11,56
Ongelmajätemaksu                   1,68
Öljyproppu ja tiiviste                 3,75
Raitisimansuodattimen irr           9,51
Raitisilmansuodatin                  24,40
pientarvikelisä                         1,66

Yhteensä 119,10 euroa

( omat öljyt 50euroa = 169,10 )

Öljyä lisätty 4,3litraa, mihinköhän loput 0,7l meni? :-)

Raitisilmasuodattimen vaihto ei mun mielestä kuuluis vielä tässä vaiheessa huollon sisältöön. Osaako joku sanoa miksi ne sen tekee?

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: bender - 04.07.10 - klo:00:56

Raitisilmasuodattimen vaihto ei mun mielestä kuuluis vielä tässä vaiheessa huollon sisältöön. Osaako joku sanoa miksi ne sen tekee?

Kyllähän tuo taitaa jokaiseen määräaikaishuoltoon kuuluua longlife-huoltovälillä? Ainakin nykyisessä golfissa ja edellisessä -04 ocussa 30 tkm välein tuo meni vaihtoon.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 04.07.10 - klo:01:41
Kyllähän tuo taitaa jokaiseen määräaikaishuoltoon kuuluua longlife-huoltovälillä? Ainakin nykyisessä golfissa ja edellisessä -04 ocussa 30 tkm välein tuo meni vaihtoon.

Juu, ja onhan se muutenkin hyvä että vaihdetaan kerran vuoteen.
Ettet vain bender mahdollisesti sotkisi moottorin ilmansuodattimeen jota ei vaihdeta joka kerta?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

bender

^"Huollon leimausruutu 1" -kohdassa "Lisätyöt -vaihto:" on sisäilmansuodatin rastitettu kyllä vaihdetuksi, mutta mietin vaan että mikä on peruste tähän...? Huolto-ohjelman lisätyöt-kohdassa sisäilmansuodattimen vaihtoväli on 60tkm tai 2 vuotta, kumpi tulee ensin.

Varmasti se on hyvä vaihtaa. Kyllähän suodattimien teho heikkenee koko ajan sen kerätessä hiukkasia itseensä.

LS

- Passat Variant 3.6 FSI 4Mo
- Määräaikaishuolto 60 tkm (kaikki suodattimet, öljyt, uudet tulpat + liuta tarkistuksia)
- Pörhö, Oulu
- Yhteensä 402 â,¬. Kustannusarvio oli 350â,¬. Huollossa meni oletettua kauemmin (3,5 h), josta johtui tuo arvion pieni ylittyminen. Hyvää palvelua.

JW

1.9tdi Passattiin 90 000km Longlife -huolto Suomen Autohuollossa Oulussa 355â,¬ sisältäen ilmastoinnin huoltamisen.

Jakohihna kuulemma kannattaisi vaihtaa näillä kilometreillä, vaikka huolto-ohjelmassa se on 120 000 kohdalla. Kuten hinnasta voi päätellä, en sitä nyt vaihdattanut, mutta täytynee syksyn päälle vaihdattaa - sen verran painokkaasti suosittelivat. Korjaamolla oli kuulemma juuri työnalla Seat Altea, josta hihna oli lauennut ennen vaihtovälin umpeutumista.

JW

^ Jakohihnan vaihto onkin huoltokirjassa merkitty 150000 km kohdalle, ja nyt se muka pitäisi vaihtaa 90000 km kohdalla... Tälläkin ajetaan lähinnä pitkää matkaa, ja vielä yleensä rauhallisesti vakkari päällä, ei luulisi hihnan rasittuvan. Talvella liikkeelle aina lohkolämppärissä seisomisen jälkeen. Pelkän hihnan (ja toki ne muut asiaan kuuluvat osat) vaihdon kustannus muuten 470â,¬.

TKe_

Ei ole erittelyä lähistöllä, joten tulee ulkomuistista:

1. Volkswagen Passat 3C Variant 1.9TDI, tehtaanvuosimalli 2008, otettu käyttöön syksyllä 2007
2. 123tkm, Laaja longlife -huolto (nafta-, moottori- ja raitisilmasuodattimet), jarrunesteiden vaihto ja jakopäänremontti (jakopäänhihna ja moniurahihna, kiristimet, vesipumppu + repullinen pultteja)
3. AutoBerner kouvola
4. N. 790â,¬ (omat öljyt = +50â,¬)

Hinta- ja aika-arvio alittuivat hieman, joten siitä plussaa. Huoltoraportissa maininta, että takajarrupalat joutunee vaihtamaan ennen seuraavaa huoltoa. Onko noissa takapaloissa tunnistin?

PS, vaikka aiemmin tässäkin threadissa sanoin, että jakopäänhihna vaihtuu vasta 150tkm niin vaihdettiin se kuitenkin nyt. Se 150tkm, kun se on kuulemma maksimisuorite hihnalle. Noh, meinaan autoa pitää, jos siihen ei isompia vikoja tule, yli tuon 150tkm niin samapa tuo.

jaries

Huolto tuli ajankohtaiseksi, 120772 km mittarissa.

1. Passat 3C 1.9 Tdi Luxline, Vm-08 (rek. 21.5.2008)
2. 120tkm longlife huolto + takajarrupalojen ja jarrunesteen vaihto
3. VW- merkkihuolto, Sodankylä
4. Erittely:
   - Öljyt, Castroll LL III 5W30   100,22
   - Öljynsuodatin                     11,25
   - Ilmansuodatin                     22,05
   - P-A suodatin                      32,94
   - Raitisilmasuodatin                23,04
   - Jarrupalasarja, taka             63,41
   - Pesurineste                         2,03
   - Jarruneste                           8,51
   - Työveloitus 2,5h               150,00
   - Testerilisä                         15,00
   - Suod. jätemaksu 2kpl            4,00

Ja koko hoito yhteensä    432,44 â,¬. Ilman tarvikkeista tulevaa alennusta, hinta olisi ollut 468,26 â,¬



Vagman

1. Passat Variant 3C 2.0 TDI DSG Highline 5/2009

2. Tehtiin 120tkm Longlife huolto +  jakopäänhihnan vaihto yms siihen kuuluvat toimet + DSG-öljynvaihto + sisälokarin vaihto eteen vasemmalle (oli tullut suuri aukko kivestä tms) + talvinen maskinsuoja

3. Paikkana Kauhajoen Käyttöauto

4. Hinta yhteensä 1120â,¬ ja eriteltynä:

-Jakopään sarja 251,75â,¬
-Moniurahihna 24,30â,¬
-Hammashihna irrotettuna ja kiinnitettynä kiristys, rullien vaihto, moniurahihnan uusinta 249â,¬
-Jaksohuolto ja liikkumisturva ja maskinsuojan asennus 89â,¬
-Öljynsuodatin 11,08â,¬
-Sisäilmansuodatin 23,13â,¬
-Shell helix ultra extra 5w30 55,52â,¬
-Maskinsuojus 48,98â,¬
-Vesipumppu irrotettuna ja kiinnitettynä 15â,¬
-Vesipumppu 63,20â,¬
-Sisälokarin asennus 39â,¬
-Lokari 47,20â,¬
-Vaihteistoöljy ja suodatin, työ 55â,¬
-Suodatin 19,24â,¬
-Vaihteistoöljy 117,51

Ja parilla eurolla meni muutakin rompetta. Työt yhteensä 447â,¬ ja osat 669,82â,¬. Ilmaiseksi sain kuitenkin uuden RNS-510 ohjekirjan ja paljon hyvää mieltä :)




SciroSJK

1. Passat Variant 1.9 TDI vm. 2007, ajettu 148.208 km
2. Long-Life huolto + jakohihnan vaihto + vesipumppu jne...
3. Käyttöauto Seinäjoki
4. Hintaerittely:

L-L huolto 186,90

  • Shell Helix Ultra LL Extra 50,98
  • Tulppa 3,89

  • Öljynsuodatin 11,08
  • Sisäilmasuodatin 14,97

  • Naftasuodatin 34,02
  • Ilmansuodatin 22,74

Jakohihnan vaihto + Vesipumppu + jarruneste + polttimonvaihto 320,10

  • Korjaussarja 147,74 (tollahan sais monta korjaavaa olutta  ;D)
  • Ruuvi 3,49

  • Vesipumppu 59,88
  • Hihna 21,18x1050 22,16

  • G12 Jäähdytinneste 12,83
  • Työ 58,20

  • Jarruneste 11,08
  • Oikea etuparkkipolttimon vaihtotyö 17,80

  • Philips 5W lasikantalamppu 0,89
  • Ongelmajätteen käsittelymaksu 1,03

Työt yhteensä 583,00
Osat yhteensä 395,75
Erikoisveloitukset 1,27
Tarveaineet?? 1,35


Koko hoito: 981,35

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy