BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Markku J

3 GT:tä ei kannata kenenkään ostaa edes tilojen takia, koska Octavia III RS on ihan ylivertaisen edullinen auto samoin, ja osin paremminkin ominaisuuksin  ;D.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 03.09.13 - klo:11:15
amalfiwhite kummeksuttaa; se on tietyssä valaistuksessa aivan ok mutta usein ei eli menee liki beigeen.

Sama muuten MB:llä valkoinen, ei läheskään valkoinen - välillä jopa liki sama kuin saksan "taksimersun beige".

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 03.09.13 - klo:11:15
... Fordin perusvalkoinen liian hopeinen/jäinen.

Fordin FrozenWhite on hyvä - valkoinen valossa kuin valossa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.09.13 - klo:12:26
3 GT:tä ei kannata kenenkään ostaa edes tilojen takia, koska Octavia III RS on ihan ylivertaisen edullinen auto samoin, ja osin paremminkin ominaisuuksin  ;D.

Skoda on hyvä ja aika lähellä on jo se, että voisin VAG-vehkeisiin vielä joskus palata. Lämmityslaite on huhupuheiden mukaan nyt jo sellainen, että se on Volvojen, Saabien, mersun ja bemun tasoa, eli nyt noissa vaginoissa jopa tarkenee. Tulis vielä joku talvitestikin, missä olisi joku VAG näillä uusilla lämmityslaitteilla, niin näkisi onko asia parantunut käytännössäkin. Toivottavasti myös Octaviaa vaivannut vedenpääsy auton sisätiloihin on saatu uudessa mallissa kuriin.

Kaasupoljin on nyt uutta mallia ja toteutettu fiksusti, eli sen kanssa tuskin tulee enää ongelmia talvisin.

Jakopää on hihnalla useimmissa malleissa joten eipä tuu ketjunvenymisiä ja kiristinongelmia enää. Ne hihnaversioit on ollut aina konsernilla toimivia juttuja.

Oman kokermuksen mukaan rengasmelu on vielä jonkinasteinen ongelma Skodissa vaikka parempaan päin lienee menty ja niinkaun kuin niissä on vain DSG-vaihteisto ainoastaan automaattina tarjolla en kahden oman ja yhden lähipiirissä olleen huonon kokemuksen mukaan DSG:llä varustettua autoa osta. Eli Audi A4 ja siitä isommat rinkelimersut lienee minulle ainoat, jotka täyttävät kriteerini, eli esim. A4 1.8TFSI Multironic.

RoccoScientist

autofanaatikko, eikös uusi 4-sarjalainen ole kuitenkin selvemmin oma mallinsa kuin vanha 3-sarjan coupé? Muistelisin 4-sarjalaisen olevan matalampi, leveämpi ja pidempi (myös akseliväliltään) kuin 3-sarjan sedani. Muotoilullisesti tuo on omasta mielestä 6-sarjalaisen pikkuveli, kun vanha coupé oli selvästi 3-sarjalainen (joskin selvästi sedania nätimpi).
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Kvee

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 03.09.13 - klo:12:06
Jotkut 17-tuumaiset ei välttämättä oo poissuljettu, jos auton ajo-ominaisuudet ei niistä huonone. Itse kun en pidä yhtään siitä, että auto on pisarankaan uraherkkä tai vetelee suurinpiirtein milliäkään. En vaan ole vielä tähänpäivään mennessä ajanut ja koeajanut yhtään 17- ja 18-tuumaisin kiekoin varustettua autoa (edes BMW:tä) joka ei yhtään vetele, vatuloi tai ole uraherkkä näillä kotimaamme paskoilla teillä.
No ainakin pari autonvaihtoa sitten omistamani A4B8 kulki suoraan ilman vetelyjä jopa 18 tuuman kesäpyörillä. Sen vertaista ei ole vastaan tullut. Nykyinenkään ei hirveästi urissa vetele (18 kesäpyörät), mutta se tuuliherkkyys onkin sitten oma lukunsa!

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 03.09.13 - klo:12:45
autofanaatikko, eikös uusi 4-sarjalainen ole kuitenkin selvemmin oma mallinsa kuin vanha 3-sarjan coupé? Muistelisin 4-sarjalaisen olevan matalampi, leveämpi ja pidempi (myös akseliväliltään) kuin 3-sarjan sedani. Muotoilullisesti tuo on omasta mielestä 6-sarjalaisen pikkuveli, kun vanha coupé oli selvästi 3-sarjalainen (joskin selvästi sedania nätimpi).

Akseliväli on sedanissa, farkussa ja 4-sarjassa kaikissa sama eli 2810mm. 3GT:ssä on sitten 2960mm.

Keula ja konepelti on apinoitu 3-sarjasta ja kojelauta, penkit, sisäkankaat, nahkat, ratit, varustetasot yms. on myös ihan samat kuin sedanin ja farkun. Väripalettikin on täysin sama. En kyllä näillä eväillä näe itse yhtäläisyyksiä 6-sarjaan. Mun mielestä tätä uutuuscoupea voisi edelleen kutsua 3-sarjan coupeksi, koska ei tuo nyt niin merkittävästi eroa muusta 3-sarjasta.

Sedanin pituus on 4624mm ja 4-coupen 4638mm, eli konaispituudessa hiuksenhieno ero. Leveys edessä sedanissa 1811mm ja 4-coupessa 1825mm eli pieni ero.

Korkeudessa on sitten se suurin ero: sedan 1429mm ja coupe 1377mm.

Pumafi

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 03.09.13 - klo:12:13
Tätä en ymmärrä muuten kuin siten, että yksin tai kaksin asuva ihminen ei tee tuonkokoisella autolla enää mitään. Kyseinen henkilö ei ole enää työelämässä, joten kilsoja tulee hyvin vähän ja se ex-auto oli siis dieseli. Tuo kokoinen auto on hyvin hankala stadin ydinkeskustassa, jossa hän asuu. Keskustassa asuessa autolla ei kyllä juuri tee mitään jossei jossain muualla joskus käy. Stadissa on loistavat julkiset yhteydet, joten auto on aika turha keskusta-asujalle. Ehkä on tullut järkiinsä ja siksi vaihtoi bensaan ja järkevämmn kokoiseen autoon. Noilla kilsoilla, tuollaisella asuinpaikalla ja tuolla elämäntilanteella toki olisi ollut kaikkein järkevintä hävittää auto kokonaan. Takkiinhan tuossa varmasti tuli. Ex on uudenkarhea kuntonsa ja kilsojen puolesta, mutta auton arvo on tippunut järkyttävästi.

Toisaalta olisi ottanut ehkä mielluummin vielä vähän enempi varusteita tuohon ja isomman myllyn, mutta ehkä tuossakin mentiin nyt enempi järki mukana.

Pihlajamäki ei ole Helsingin keskustaa, vaan Kehä I ja Lahdenväylän varrella olevaa lähiötä.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Pumafi - 03.09.13 - klo:13:42
Pihlajamäki ei ole Helsingin keskustaa, vaan Kehä I ja Lahdenväylän varrella olevaa lähiötä.

Kyseisen henkilön kirjoituksista jäänyt sellainen kuva, että asuisi jossain hyvinkin keskellä eli tyyliin Kampissa yms. No ei näköjään asu.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 03.09.13 - klo:12:13
Noilla kilsoilla, tuollaisella asuinpaikalla ja tuolla elämäntilanteella toki olisi ollut kaikkein järkevintä hävittää auto kokonaan. Takkiinhan tuossa varmasti tuli. Ex on uudenkarhea kuntonsa ja kilsojen puolesta, mutta auton arvo on tippunut järkyttävästi.

Takkiin tuli varmasti ja rankasti. Taas kun saa kärsiä persuuksissa uuden auton arvonaleneman. Ja mitä saa? Uudenkarhean 135kW 5-sarjalaisen tilalle vaihtuu uusi 75kW 1-sarjalainen.

Maalaisjärkeiltynä halvimmaksi ja ajamisen kannalta parhaaksi vaihtoehdoksi olisi tullut pitää se vitonen, kun sen arvonalenema on loiventunut jo rajusti. Jos siis autoa haluaa pitää. Toki autosta luopuminen olisi ollut vielä halvempaa.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 03.09.13 - klo:12:41
Oman kokermuksen mukaan rengasmelu on vielä jonkinasteinen ongelma Skodissa vaikka parempaan päin lienee menty ja niinkaun kuin niissä on vain DSG-vaihteisto ainoastaan automaattina tarjolla en kahden oman ja yhden lähipiirissä olleen huonon kokemuksen mukaan DSG:llä varustettua autoa osta. Eli Audi A4 ja siitä isommat rinkelimersut lienee minulle ainoat, jotka täyttävät kriteerini, eli esim. A4 1.8TFSI Multironic.

Olin jostain hiljan lukevinani, että Audi aikoo luopua useamman eri automaattityypin käytöstä. Taisi koskea tulevaa B9:ä, joten voipi jäädä pois listalta tuokin.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

skriko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.09.13 - klo:11:10
Minä olen tilannut useita Bemareita sokkona, ilman koeajoa (520 dA, 335 CiA, 523 iA ja 335 iA). Ei ole pettymyksiä tullut. Edelleen uskaltaisin tilata, jos rahaa olisi.

Olen ostanut useita Bemareita kahden päivän ja noin 600 km koeajolla ( 316, 316 Ci, 318 Ci ja 318 Compact ). Kaikki ovat olleet pettymyksiä ja yhtä pidin 2 päivää. Pisin aika 1 v 1 kk ja 6 800 km. Toivottavasti enää en uskalla ostaa, vaikka rahaa onkin.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.09.13 - klo:12:26

BMW:n sisätiloihin tutustumatta ja erityisesti autoa ajamatta rohkenen kuitenkin epäillä toteamaasi, sillä veikkaisin 3 GT:n olevan hiljaisempi kuin RS ja laatuvaikutelmankin olevan jonkun verran Skodaa korkeampi.

Juuri nämä kaksi syytä saattavat statuksen ohella olla tärkeimpiä miksi premium-merkkiin ylipäätään päädytään.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 03.09.13 - klo:18:35
BMW:n sisätiloihin tutustumatta ja erityisesti autoa ajamatta rohkenen kuitenkin epäillä toteamaasi, sillä veikkaisin 3 GT:n olevan hiljaisempi kuin RS ja laatuvaikutelmankin olevan jonkun verran Skodaa korkeampi.

Niin mutta Skoda on halvempi ja siinä on isompi tavaratila ja sen saa monissa eri harmaan sävyissä. Se on siis selvästi parempi auto. ;)

konga

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 03.09.13 - klo:18:53
Niin mutta Skoda on halvempi ja siinä on isompi tavaratila ja sen saa monissa eri harmaan sävyissä. Se on siis selvästi parempi auto. ;)
;D

Ei ole enää ilmeisesti skodan voittanutta..  ::)
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

Uppe

Lainaus käyttäjältä: skriko - 03.09.13 - klo:18:01
Olen ostanut useita Bemareita kahden päivän ja noin 600 km koeajolla ( 316, 316 Ci, 318 Ci ja 318 Compact ). Kaikki ovat olleet pettymyksiä ja yhtä pidin 2 päivää. Pisin aika 1 v 1 kk ja 6 800 km. Toivottavasti enää en uskalla ostaa, vaikka rahaa onkin.

Harvoin noista hinnat alkaen -malleista automies mitään kiksejä saa.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 03.09.13 - klo:19:24
Harvoin noista hinnat alkaen -malleista automies mitään kiksejä saa.

Niimpä. Tehdaskin on jopa myöntänyt, että toi Compact malli oli merkiltä todellinen harhalaukaus niin ulkonäöllisesti kuin muutoinkin.

-TimoS-

Kappas vaan, tuli sitten skoda-matsi sitten A3:n jälkeen täällä.

Joo, kyllähän tuo 3GT kiinnostaa. Halpaa kun saippua varsinkin x-drive nyt :)
Mitäs tässä, ostan jos haluan - enkä rupea väittelemään tiloista / hinta /jne. asioista. Ihan sama, eikä edes jaksa moista.

Markku J

-TimoS- :

minä kai olen syyllinen tuon väittelyn tänne tuomiseen, kun heitin pelkällä huumorilla (huom. hymiö viestissäni) tuon ekan Skoda -kommentin. Vanhana bemukuskina en hetkeäkään arvele, että Skodalla ajaisin, jos olisi varaa ostaa vaikka 3 GT xDrive. Onhan siinä eroa laatuvaikutelmassa, ajettavuudessa, melussa, voimalinjan hienostuneisuudessa jne.

batman14

Muutaman 3GT:n liikenteessä nähneenä niin jotenkin ei omaan silmään näytä mittasuhteet hyviltä. Auto jotenkin on liian korkea(korjaantuu madallussarjalla tottakai), ja se perä on omaan makuun liian möhkö. Edestä näyttää ihan hyvältä. Vaikka A5 sportback on ''vanha'', niin näyttää omasta mielestä paljon paremmalta kun tämä uusi GT. Makuasioitahan nämä ovat kylläkin. Olen jo aikasemmin kritisoinut uutta 3-sarjalaista, sen ''raskaan'' näköisestä perästä/ajovaloista tai joku siinä takaosassa näyttää liian möhköltä ja isolta  :D

V-O

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 03.09.13 - klo:20:43
perä on omaan makuun liian möhkö
Sama maku minulla. Kummatkaan GT-mallit (eikä X6...) ei oikein silmään mukavasti istu...

Markku J

Kyllähän A5 Sportback on paljon kauniimpi kuin Bemun 3 GT. Tilat lienevät Bemussa isommat, mutta siltikin valintani näiden välillä kallistuisi "ikivanhaan" Audiin.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 03.09.13 - klo:20:43
Muutaman 3GT:n liikenteessä nähneenä niin jotenkin ei omaan silmään näytä mittasuhteet hyviltä. Auto jotenkin on liian korkea(korjaantuu madallussarjalla tottakai), ja se perä on omaan makuun liian möhkö. Edestä näyttää ihan hyvältä. Vaikka A5 sportback on ''vanha'', niin näyttää omasta mielestä paljon paremmalta kun tämä uusi GT. Makuasioitahan nämä ovat kylläkin. Olen jo aikasemmin kritisoinut uutta 3-sarjalaista, sen ''raskaan'' näköisestä perästä/ajovaloista tai joku siinä takaosassa näyttää liian möhköltä ja isolta  :D

A5 sb on kaunis ja nimenomaan jotenkin klassisella tavalla kaunis viistoperä. Siellä tosin ei olekaan takana samanmoisia takajalkatiloja ja pääntiloja kuin tuossa 3GT:ssä. 3GT:tä suunniteltaessa suurin painoarvo on ihan selvästi annettu istumakorkeudelle, pääntilalle sekä jalkatiloille ja ikävä kyllä tuloksena on kaikkea muuta kuin komeaa tai kaunista jälkeä. Varmaan mukava matkustaa, mutta ulkonäön takia en kelpuuta.

Makuasiotahan toki nämä on. Omaan makuuni sedan ja farkku on joka suunnasta hyvännäköisiä kehonsiirtimiä. 3GT on ugly.

-TimoS-

Kyllähän tuo sedankin levenee. Nyt ei ole perskuvaa.

Tikka

Eikö ketään häiritse 3-sarjan pakoputki näissä 320, 320d ja mitä näitä nyt onkaan-malleissa? Minun mielikuvissa Bemari on urheilullinen auto, mutta pahasti tökkii se mehupillin kokoinen törröttävä putken pätkä siellä perässä. Ei käy mitenkään tuohon autoon.

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 03.09.13 - klo:21:38
Eikö ketään häiritse 3-sarjan pakoputki näissä 320, 320d ja mitä näitä nyt onkaan-malleissa? Minun mielikuvissa Bemari on urheilullinen auto, mutta pahasti tökkii se mehupillin kokoinen törröttävä putken pätkä siellä perässä. Ei käy mitenkään tuohon autoon.

Kyllä minua ainakin moinen pikkuputki aina häiritsee, kun se osuu silmään. Todella kummallisen näköinen muuten tyylikkäässä kokonaisuudessa.

lq

Onneksi Ocu RS on tässäkin parempi.  :-*

-TimoS-

Uskoisin, jotta se olisi ostajia jahtaamaan kalliimpia malleja > 328. Tosin 10 tuhatta euroa on paljon, ja pikkasen tuntuu vedätykseltä - kaupalliselta kantilta.

V-O

Pilhelvetestähän voipi aina ostaa niklatun tai kromatun röörin jatkeen ja nikkaroida hienompi. Ocu RS-kuskitkin saattas olla oiva kohderyhmä markkinoinnille...

makkis

LainaaPilhelvetestähän voipi aina ostaa niklatun tai kromatun röörin jatkeen ja nikkaroida hienompi. Ocu RS-kuskitkin saattas olla oiva kohderyhmä markkinoinnille...

2 kpl paksuja tilaukseen, bensaräsä tulossa  :)

Chicane

joo, kyllähän se vanha tuplaputki oli nätimpi kuin audimainen putki molemmin puolin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy