BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Quality

LainaaVoiko kromilistaa olla koskaan liikaa?

Oliko tuo, ma1ja, aprillipila vai naisnäkökulma äijjäkeskusteluun?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

ma1ja

Nyt mennään asialinjalla!
Tuo perä on vielä ihan oma lukunsa!

[ylläpito on poistanut liitteen]
Niin se vaan menee.

ma1ja

Niin se vaan menee.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: ma1ja - 01.04.10 - klo:19:37
Nyt mennään asialinjalla!
Tuo perä on vielä ihan oma lukunsa!

Näyttäisi olevan takalasissa kustompajan puhelinnumerokin, jos joku foorumilainen vaikka innostuu... :P

Quality

No jos asialinjalla mennään, niin enpä tiedä, voisiko tuota enää hirveämmäksi saada? Ja vähän rautalankaa: ei kai edes yksikään nainen voi väittää tuota kauniiksi? Olen sen verran perverssi, etten siedä kauniimpaa sukupuoltakaan ylikoristeltuna. Överi mikä överi.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

makkis

En ole itse tuohon imusarjan läppäongelmaan tarkemmin perehtynyt, mutta ymmärtääkseni ongelma on yleinen Suomessa ja ehkäpä ylipäätään pohjolan oloissa, kun taas keskieuroopassa ei ongelma ollenkaan.

Olen antanut itseni ymmärtää, että noiden läppien ansioista moottori täyttää jotkut EUROxx päästönormit, joita ei vielä vaadita ja siksi ne voi huoletta poistaa.

Esson baareissa olen kuullut, että koska suomen talvi on kuitenkin melko kylmä ja täällä körötellään tyhjäkäynnillä vuodet ympäri, kertyy noiden läppien akseliin karstaa ja ajastaan se pettää. Pahimmoillaan osia on päässyt jopa palotilaan aiheuttaen nk. "täystuhon". Euroopassa autoille saa antaa välillä happeakin ja karsta ei ole ongelma eikä kuulemma ole ongelma pohjolassakaan jos silloin tällöin edes käskee autoaan. Kokonaisuutena syy on kuulemani mukaan tuon akselin liian hentoinen materiaali, eli se ei kestä karstaa ympärillä. Ongelma on kuulemma korjattu materiaalia paksuntamalla muistaakseni vuodesta 2007 eteenpäin ja niissä ja uudemmissa ongelmaa ei enää ole.

Tiedän kuitenkin uudesta asti suomessa olleita yksilöitä, joilla on rullattu 300tkm läpät paikallaan rajoituksia noudaten pääasiassa taajamissa ilman mitään ongelmia.

Ongelma kuitenkin on, sitä ei voi kiistää edes BMW lasit päässä.

makkis

Tarkennan ja painotan vielä, että ongelma on dieseleissä. Dieselit onkin hanurista.

Toisaalta, olenpa lueskellut myös uuden 3-litraisen bensakuutosen rajusta öljynkulutuksesta, sellaista vaginamaista litra per 5000 km tahtia. BMW:lle ennen kuulumaton ominaisuus jonka kyllä itse lukisin jo viaksi Bemarin kyseessä ollessa.

tn62634

Ja se ongelma on vain noissa isommissa dieseleissä. Esim. 520:ssa sitä ei ilmeisesti ole. Ja Makkis on oikeassa, että öljyä ei saa kulua litraa viidellä tuhannella ja omasta mielestäni 300000 km ei ole lukema eikä mikään laadukkaalle bensa- saati dieselautolle, mutta BTCF-sivuilla mainittiin läppiä menneen jo 30000 km lukemilla.

Edelleen tuollainen E60 houkuttaisi toiseksi autoksi (kun vaimo on ominut Mersun) ja omassa käytössä 520d olisi ylipäätään parempi kone, kun ajoa tulee. Pitäisi kai käydä joskus kokeilemassa? Toisaalta voisi odotella, että 420 CDI:t vähän halpenevat...

Markku J

Ei kuulosta hyvältä, jos joudun Bemun kanssakin samaan öljyn seurantarumbaan, kuin on arkipäivää VAG -koneille. Saa nähdä sitten tällä 523i:n 3 -litran lohkolla. Sama lohko se kai on, kuin vanhemmissa. Sen verran eroa on, että "säteilylämmitintä" ei vielä saa ensi viikolla luovutettavaan autoon.

Markku J

Tästä minun liisarista joku saisi todella hyvän auton mielestäni. Hankittu 2/2007. 520dA Business. Lisukkeina vain sporttiratti monitoiminäppäimin, tupakkapaketti, tupla-alut, moottorinlämmitin + sisäpistoke ja metalliväri. Mittarissa 59 tkm. Toinen huolto (60 tkm) just tehty ja ihan uudet kesärenkaat (Nokian Hakka). Sisusta vaalea beige kangas, mutta todella hyvä. Takapenkki lähes käyttämätön. Täysin ongelmaton auto tähän saakka.

LeasePlan pyyteli tästä 32150 eur.

Joitain kuvia täällä sekalaisessa kuvaboksissa:
http://picasaweb.google.fi/mjarventausta/Autoja02#5037229531721329138

Heikki_67

Minulla oli vm 2006 525xiA Valvetronic bensakoneella, ja kyllä se pyysi aina 10tkm välein litran öljyä lisäämään sen 3 vuoden ja 65tkm aikana kun auto minulla oli liisarina.

makkis

Ei kuulosta hyvältä, jos joudun Bemun kanssakin samaan öljyn seurantarumbaan, kuin on arkipäivää VAG -koneille.

Bemarissa tuon voi sentään tehdä kabiinista, mutta tosi noloa oli vaginan kanssa tankkauksen yhteydessä virittää se konepeltiä ylhäällä pitävä kepakko ja ja turata mittatikun ja paskapaperin kanssa  ;D

Markku J

Näin se on. Tämän 520dA:n kanssa ei vaan ole öljy vajentunut ekalla 32 tkm vaihtovälilläkään kuin ihan hiukkasen. Toisella välillä, joka oli 27 tkm, ei sitäkään vähää. Välin lyhyys johtuu siitä, että ennen auton luovutusta takaisin (=liisari) LeasePlan halusi sen huollettavan, kun ajotietokone huuteli huoltoa johtuen avainten vaihdosta ja näytön nollaantumisesta (varkaustapaus, josta olen aiemmin kirjoitellut).

tn62634

Lainaus käyttäjältä: makkis - 01.04.10 - klo:21:45
Ei kuulosta hyvältä, jos joudun Bemun kanssakin samaan öljyn seurantarumbaan, kuin on arkipäivää VAG -koneille.

Bemarissa tuon voi sentään tehdä kabiinista, mutta tosi noloa oli vaginan kanssa tankkauksen yhteydessä virittää se konepeltiä ylhäällä pitävä kepakko ja ja turata mittatikun ja paskapaperin kanssa  ;D

Kyllähän Volkkarissakin syttyy keltainen öljyn lisäyksen merkkivalo rääkäisyn kera. Minulla oli 2007 Polo, joka ei pyytänyt ekalla 30000 km:llä mitään, mutta kahdella seuraavalla piti lisätä molemmilla litra. Ilmeisesti tuo oli VW-moottorille poikkeuksen hyvä suoritus? Olin toki tottunut siihen, kun 450000 ajettuun 1980 Volvo GLT:hen piti myös aika ajoin lisätä hieman öljyä. :)

jkvi

LainaaEi kuulosta hyvältä, jos joudun Bemun kanssakin samaan öljyn seurantarumbaan, kuin on arkipäivää VAG -koneille.
Eikös se ollut niin, että -70 ja -80 luvun bemarit söivät perinteisesti kunnossaan ollessaan litran/1000km öljyä? Näin ainakin minä nuoruudessani varausin kun ensiautoksi näitä suunnittelin. Olisiko niin, että nyt on ollut vain välivaihe ja on palattu entiseen totuttuun sydeemiin ;)
CRDi & Collection

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.04.10 - klo:21:28
Tästä minun liisarista joku saisi todella hyvän auton mielestäni. Hankittu 2/2007. 520dA Business. Lisukkeina vain sporttiratti monitoiminäppäimin, tupakkapaketti, tupla-alut, moottorinlämmitin + sisäpistoke ja metalliväri. Mittarissa 59 tkm. Toinen huolto (60 tkm) just tehty ja ihan uudet kesärenkaat (Nokian Hakka). Sisusta vaalea beige kangas, mutta todella hyvä. Takapenkki lähes käyttämätön. Täysin ongelmaton auto tähän saakka.

Joitain kuvia täällä sekalaisessa kuvaboksissa:
http://picasaweb.google.fi/mjarventausta/Autoja02#5037229531721329138

Harvinaisen vähän ajettu ja värikin poikkeaa edukseen tavallisimmista.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: makkis - 01.04.10 - klo:21:45
Bemarissa tuon voi sentään tehdä kabiinista, mutta tosi noloa oli vaginan kanssa tankkauksen yhteydessä virittää se konepeltiä ylhäällä pitävä kepakko ja ja turata mittatikun ja paskapaperin kanssa  ;D
Kyllähän tuon voi nykyään tehdä kabiinista "telkkarista" VAGeillakin, ainakin A4 B8:ssa, joissa osassa malleista sitä ei voi muualta tehdäkään kun ei ole mittatikkua eikä sitä ole saatavillakaan. Kyllä mulle kelpais se mittatikkukin ihan vaan backupiksi ettei tarvis ihan vaan olla elektroniikan armoilla. Öljyt vois sitten salaa oikeasti tarkistaa tikusta pimeällä kotipihalla kun kukaan ei näe...;)

makkis

jkvi on aivan oikeassa. Itselläni oli aikanaan vuoden 1982 318i ja sen manuaalissa sanottiin, että öljyä pitää lisätä kulutuksen mukaan noin 1 litra / 1000 km. Lisäksi manuaalissa sanottiin, että on aivan normaalia jos öljynpainevalo vilahtelee tyhjäkäynnillä.

No, oma 318i ei vienyt öljyä tuohon tahtiin, tuolloin vaihtelin öljyt 5000 välein ja lisätä ei tarvinnut. Sen sijaan öljynpainevalo saattoi kovimmillä helteillä vilkahdella esmes liikennevaloissa seistessä, mutta jo 100 rpm nosto sen sammutti tyystin. Minulla oli itseasiassa samanaikaisesti japanialainen (minullakin on luurankoni kaapissa) Mazda 818 Coupe ja molemmissa oli harakiriliikkeen öljynpainemittari. Tyhjäkäynnillä (noin 750 rpm) bemarissa se näytti nollaa ja Mazdassa (950 rpm) noin 1,5 yksikköä. Bemarissa kun nosti kierroksen samaan, niin painetta oli jo 2 yksikköä. No, mittareiden taso oli mitä oli, molempien koneet oli takuuvarmasti priimoja ja tiiviitä, kun asiaa tutkittiin.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.04.10 - klo:21:28

Minähän tuota jo viime vuoden keväällä uvw:n puolella haaveilin. Mutta kärsivällisyys ei kestänyt odotella, ja tuli tuo CC hankittua. Pakko myöntää, että aika ajoin on käynyt mielessä olisiko sittenkin pitänyt; olisi sopinut tarpeisiini, erinomainen pito, historia tunnettu ja tosiaan hyvä värikin. Ainoa pieni miinus että vanhempi kone ja vaihteisto, eikös niistä tulleet uusinta painokset myöhemmin -07. Oli miten oli, hieno peli tuo on joten herätys vaan kaikki jotka meinaa ostaa uuden 32tonnin auton, tuo olisi kyllä parempi vaihtoehto.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

makkis

Nyt saatan taas kirjoittaa skeidaa, mutta ymmärtääkseni laatikko tuossa Markun Bemarissa on tasan sama, kuin nykyisissäkin. Softaa on hieman muutettu ja turbiini vaihdettu näissä uusimmissa sekä toki tuo näkyvä muutos, eli vaihdekeppi joysticksi. Softaa on muutettu siten, että uudemmalla revisiolla liikkeellelähtö on aina kakkosella paitsi jos kaasu polkaistaan laakista pohjaan. Uudessa nytkähdetään ensin liikkeelle kakkosella ja sitten pamautetaan ykkönen jos pito sallii ja tämä ei ole itseasiassa edes hyvä ominaisuus, jos haluaa räppäillä. Toki manuaalimoodi on olemassa ja pääsee liikkeelle ykköselläkin. Tosin sutien, jopa 520daalla.

Manuaaliasetuksella 520da sallii jopa burniksen, joskin vitun nolo se on, koska ei ole lukkoa (mekaanista)

VW-man

Tässä ei ole enää mikään kulimalli myynnissä ja varmasti muutenkaan ei tule montaa vastaan jos valmistusmäärä pitää yhtään paikkansa. On muuten katsotuin autoilmoitus kyseisellä saitilla! Joku astetta varakkaampi Helsinkiläinen kaveri myy.... Hinta voi olla pieni "rajoite" :)

http://autot.oikotie.fi/hae/201734?rss=autot_kaytetyt_katsotuimmat_uusimaa&cmp=bn_sb83_606

skula

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 02.04.10 - klo:09:43
Tässä ei ole enää mikään kulimalli myynnissä ja varmasti muutenkaan ei tule montaa vastaan jos valmistusmäärä pitää yhtään paikkansa. On muuten katsotuin autoilmoitus kyseisellä saitilla! Joku astetta varakkaampi Helsinkiläinen kaveri myy.... Hinta voi olla pieni "rajoite" :)

http://autot.oikotie.fi/hae/201734?rss=autot_kaytetyt_katsotuimmat_uusimaa&cmp=bn_sb83_606

Silti paras varuste puuttuu tuostakin.. Käsittämätöntä että joku TV tai navi ajaa ohi turvallisuus ja mukavuusvarusteesta!

(tai sitä ei ole mainittu, toisaalta pallukkaa ei näy kuvissakaan!)

Mikko83

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 02.04.10 - klo:09:43

varmaan rahat loppunu,kun pitää laittaa myyntiin  ;D
Kyllä jettamies on aina jettamies.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Skula - 02.04.10 - klo:17:01
Silti paras varuste puuttuu tuostakin.. Käsittämätöntä että joku TV tai navi ajaa ohi turvallisuus ja mukavuusvarusteesta!

(tai sitä ei ole mainittu, toisaalta pallukkaa ei näy kuvissakaan!)

Eli tarkotatko sitä ylistämääsi adaptiivista vakkaria vai mitä?

Mulla on nyt neljäs auto jossa on vakkari ja missään niistä en ole sitä käyttänyt. En ole koskaan tullut sinuiksi koko aparaatin kanssa. Mieluummin tykkään ajaa ilman moisen laitteen päällä olemista.

VW-man

Tollainen M5 kuluttaa aivan tautisesti, autovero ja renkaat on pirun kalliit joten ymmärrän kyllä miksi joku haluaa tuollaisen hävittää. Vaatii paksua lompakkoa myös pitämisaikana eikä vain ostettaessa. Autollahan ei ole ajettu edes paljon mitään vaikka on vm. 2008. Ehkäpä myyjä asustelee keskustassa jolloin auto on kyllä aika turha. Sinällään aika jännää, että on tuollainen auto pitänyt edes hankkia leluksi. Jospa on niitä tyyppejä joka on tienannut ensin huippumassit pelaamalla nettipokeria ja nyt sitten menee vähän huonommin. Jotenkin haiskahtaa moiselle toiminnalle :)

skula

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 02.04.10 - klo:17:16
Eli tarkotatko sitä ylistämääsi adaptiivista vakkaria vai mitä?

Wep Wep!

Yhtä suuri innovaatio kuin renkaan/rattaan/pyörän keksiminen aikanaan.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 02.04.10 - klo:17:22
Tollainen M5 kuluttaa aivan tautisesti, autovero ja renkaat on pirun kalliit joten ymmärrän kyllä miksi joku haluaa tuollaisen hävittää. Vaatii paksua lompakkoa myös pitämisaikana eikä vain ostettaessa. Autollahan ei ole ajettu edes paljon mitään vaikka on vm. 2008. Ehkäpä myyjä asustelee keskustassa jolloin auto on kyllä aika turha. Sinällään aika jännää, että on tuollainen auto pitänyt edes hankkia leluksi. Jospa on niitä tyyppejä joka on tienannut ensin huippumassit pelaamalla nettipokeria ja nyt sitten menee vähän huonommin. Jotenkin haiskahtaa moiselle toiminnalle :)

Mulla on sellainen muistikuva että tuo on ollut myynnissä jo pitkään, ainakin vuoden ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

makkis

M:n hinta pompsahti tuossa verouudistuksessa, kun päästelee aika miehekkäästi.

Hieno peli tuo myynnissä oleva laitos on ja tuo highrev V10 huutaa 8000 rpm paremmalla puolella niin kaunista aariaa että ei mitään rajaa.

Itse en vaan noissa ämmissä ole koskaan ymmärtänyt, mitä vit...a tekee tuollaisessa autossa navit, ksenonit, sähköpenkit, ilmastoinnit ym. ym. hapatukset. Kaiken tuon paskan kun karsisi noista poijes, painoa jäisi enää reilu tonni ja tuo olisi oikeasti AIVAN HELVETIN NOPEA AUTO!

Kaikkine noine paskoineenkin tuolla kiusaa ihan aidosti "oikeita" urheiluautoja, siis muuallakin kuin suorilla.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: makkis - 02.04.10 - klo:23:33Kaiken tuon paskan kun karsisi noista poijes
Pari kertaa olen tuollaista tehtaan riisumaa laitetta päässyt kiusaamaan, kyseessä oli Renault Sports spider, ja kyllä siinä oli sitä jotain. Lattia alumiiniä johon liimattu pari palasta hiekkapaperia ja äänieristettä ei nimeksikkään, jopa vaihteensiirtomekanismin äänet kuului korvanjuuressa. Ja se koneen laulu...

Se oli maukas viedä mutkapätkällä :D
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

makkis

Just noin, minusta ämmän pitäisi olla jotain tuon tapaista, vaikkakin tavan koriin tehtynä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy