Autovakuutukset

Aloittaja njs, 11.04.11 - klo:12:58

« edellinen - seuraava »

fourvalve

Honda vfr 750 -92 liikennevakuutus ympäri vuoden  n.160eur täydet bonukset, aika edullista ;)
BMW z4 3.0i roadster

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 06.06.13 - klo:22:29
Epäonnekseni nyt minulla vielä nousi se kiistanalainen MP-liikennevakuutus, liikenteen osuus on nyt n. 200 e / kk. ( siis brutto) ja vap.ehtoinen osakasko n. 10 e/ kk ( ei ole bonuksia).

Elämä on  ::)  .

Eli et ottanut kaskoa lainkaan. Olisiko kolme kuukautta sitten 600, vai muuttuuko se halvemmaksi, mitä enemmän on mopo liikenteessä?.

skriko

Lainaus käyttäjältä: fourvalve - 06.06.13 - klo:22:38
Honda vfr 750 -92 liikennevakuutus ympäri vuoden  n.160eur täydet bonukset, aika edullista ;)

Kyllä on sopivan hintainen. Mulla olis 349 ympärivuotinen 70+10 bonuksilla. Mitäs kaskonhinta on?

Ton-1

Jos tarkkoja ollaa niin mitä pidempi ajokausi sitä halvempi se on per ajettu kuukausi mutta se heitto on mitätön ( eli jamattomasta kuukaudesta täytyy maksaa pieni pohjamaksu).

Eli se 3 kk. olisi enempi kuin 600 e mutta siitä pois bonukset ja jotain muuta niin jää ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 06.06.13 - klo:22:45
Jos tarkkoja ollaa niin mitä pidempi ajokausi sitä halvempi se on per ajettu kuukausi mutta se heitto on mitätön ( eli jamattomasta kuukaudesta täytyy maksaa pieni pohjamaksu).

Eli se 3 kk. olisi enempi kuin 600 e mutta siitä pois bonukset ja jotain muuta niin jää ?

Lähivakuutuksesta laittoivat viime vuonna tarjouksen. Siinä maksetaan vain ajasta jolloin pyörä ei ole seisonnassa ja mitään pohjamaksua ei ole.
Itsn maksan turvaan sitä pohjamaksua ja pyörä makaa vieläkin talvisäilytyksessä. >:(

fourvalve

Lainaus käyttäjältä: skriko - 06.06.13 - klo:22:43
Kyllä on sopivan hintainen. Mulla olis 349 ympärivuotinen 70+10 bonuksilla. Mitäs kaskonhinta on?

Ei kai mikään yhtiö noin vanhaan ratsuun kaskoa annakkan, ja vaikka antais niin tuskin ottaisin.
Vaikka toisaalta pyörässä on uudet katteet ja moottorilla ajettu 10tkm :) niin toisaalta se on lähes uuden veroinen.
BMW z4 3.0i roadster

Marapetsu

Minulla sattu pieni kolhu joka korjattiin merkkiliikkeessä ja Pohjolan Superkasko korvas vahingon 6.6 ja minulla oli keskeytys turva joka on 40E päivä n.10päivätä.Onko arvioita tai kokemusta kuinka kauan kestää vakuutusyhtiöillä maksaa tämä korvaus,kun ei ole vielä tilillä näkynyt.
Marapetsu.

Passatti

Minulla kesti IF vakuutuksesta saada korvaus n.parisen viikkoa.
Always lead, never follow

Marapetsu

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 19.06.13 - klo:15:21

Odotellanpa tämä viikko vielä rauhassa ja ensiviikolla ruveta kyseleen jos ei rahoja kuulu.
Marapetsu.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 19.06.13 - klo:15:21

Mulla kanssa kesti aika pitkään tuon seisontakorvauksen saanti kun Ocu oli helman maalauksessa, taisi mennä peräti 3-4vk. Korvaus tosin tuli toisen osapuolen kotivakuutuksesta joten viivästys saattoi johtua siitäkin, muutoin IF:n korvaukset on tullut tosi nopeasti tilille.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

sambolo

If oli nostanut omavastuuta  >:(
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Passatti

Siirryin pois IFvakuutuksesta kun vaihdoin auton.Kilpailutin vakuutusyhtiöitä ja edullisin oli POP vakuutus.Säästöä melkein 570â,¬ edestä.Kolme kertaa kyselin IF vakuutuksesta ,että oletteko ihan oikeasti sitä mieltä ,että hinta on teillä kohdallaan.Vaihdoin kaikki vakuutukset pois samantien heiltä.Asiakkaana ollut Teollisuus vakuutuksen ajoista lähtien eli -75.
Always lead, never follow

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: Marapetsu - 19.06.13 - klo:15:03
Minulla sattu pieni kolhu joka korjattiin merkkiliikkeessä ja Pohjolan Superkasko korvas vahingon 6.6 ja minulla oli keskeytys turva joka on 40E päivä n.10päivätä.Onko arvioita tai kokemusta kuinka kauan kestää vakuutusyhtiöillä maksaa tämä korvaus,kun ei ole vielä tilillä näkynyt.

Oma auto korjattu 24. Huhtikuuta, vieläkin odottelen keskeytysvakuutuksen korvausta pohjolalta. Kyselinkin jo sen perään Pohjolasta, ei ole kuulemma korjaamo vielä laskuttanut heitä, sen vuoksi ei ole maksettu. Sitten pirautin korjaamolle, sanoivat vaan että kaikki ok, he vaan lähettelevät niitä laskuja vakuutusyhtiöihin harvakseltaan, siitä pitkä viive.

Aika touhua nykyaikana että laskutuksessa vajaan parin kuukauden viiveitä   :o

Uppe

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 19.06.13 - klo:19:16
Siirryin pois IFvakuutuksesta kun vaihdoin auton.Kilpailutin vakuutusyhtiöitä ja edullisin oli POP vakuutus.Säästöä melkein 570â,¬ edestä.Kolme kertaa kyselin IF vakuutuksesta ,että oletteko ihan oikeasti sitä mieltä ,että hinta on teillä kohdallaan.

Itse olen nyt jaksanut kilpailuttaa vuosittain noita vakuutuksia (autot/asunto/talli) vähintään kolmesta yhtiöstä ja joka kerta IFin vakuutus on ollut käyttöauton (ennen Mersu,nyt Audi) osalta kalliimpi satoja euroja,joten tuo yhtiö on saanut olla ostaltani rauhassa. Tällä hetkellä osa vakuutuksista LähiTapiolassa ja osa Pohjolassa.

Taky

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 19.06.13 - klo:19:29
Aika touhua nykyaikana että laskutuksessa vajaan parin kuukauden viiveitä   :o

Pari kuukautta... vain.

2011 helmi ja huhtikuussa sattui pari omaa möhlimistä - 1. ja 2. koskaan vakuutuksesta vastapuolelle korvattuja+omaa kaskoa vingutettuna kolmenkymmenen liikennöinti vuoden aikana - ja vieläkään ei ole tullut omavastuusta maksua jota ei myöskään peritty korjaamolta auto noudettessa. Kuka lie möhlinyt. Sama korjaamo ja vakuutusyhtiö molemmissa tapauksissa.

Bonukset kyllä putosi joten on Fennia korjaamolta laskun saanut + maksanut.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

sambolo

Itse saan ifiin kaikennäköisiä alennuksia niin en usko että olisi halvempi muualla, kannattaisi kyllä varmaan kysyä :D niin ja s bonukset päälle ;D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Chicane

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 19.06.13 - klo:22:32
Itse saan ifiin kaikennäköisiä alennuksia niin en usko että olisi halvempi muualla, kannattaisi kyllä varmaan kysyä :D niin ja s bonukset päälle ;D

Tänä päivänä yksikään ei maksa täyttä hintaa vakuutuksista:) Kaikilla on normi 70% alennuksen lisäksi ties mitä alennuksia.

Karvis

Itsekin saan IF:ltä vaikka mitä alennuksia mutta silti Turva tarjosi vakuutukset useamman satasen edullisemmin, autonvaihdossa sain kaskon vuodeksi kaupanpäälle joten pysyin asiakkaana mutta ensi vuonna vakuutukset vaihtuu. Parkkiturva menee mutta ei voi mitään.

Ton-1

Sama vika Rahikaisella, vaikka mulla oli If:in vakuutuksissa ties mitä erikoisalennuksia niin Turvan paketti (koti + itseni vak. + tyttären vak. + auton liik. + kasko + kotivak.) oli 300 e/ v. halvempi. Eli nyt Turvassa.

Moottoripyörän vakuutus meni aika kikkailuksi, olisi kait pitänyt jättää se If:iin ( kuten esim. eräs nuoruuden kaverini teki).

rob-s

LainaaSiirryin pois IFvakuutuksesta kun vaihdoin auton.Kilpailutin vakuutusyhtiöitä ja edullisin oli POP vakuutus.Säästöä melkein 570â,¬ edestä.Kolme kertaa kyselin IF vakuutuksesta ,että oletteko ihan oikeasti sitä mieltä ,että hinta on teillä kohdallaan.Vaihdoin kaikki vakuutukset pois samantien heiltä.Asiakkaana ollut Teollisuus vakuutuksen ajoista lähtien eli -75.

Lähes sama kuvio kuin meillä. Vaihdoimme 3 autoa IF:sta POP:iin selkeän hintaeron vuoksi. Pyysin ennen sitä IF:iä tarkistamaan hintansa mutta olivat sitä mieltä ettei niitä pystynyt alentamaan.

IF:n palveluun olen kyllä ollut vuosien varrella todella tyytyväinen. POP:sta en osaa (vielä) sanoa.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

sambolo

Aika samoissa tuo turvan vakuutus hinta pyörii kun oma ifillä :P Mites muuten turvalla toimii vahinkojen käsittelyt, minkälaisia kokemuksia?  Ifistä nykyään tosi hyvät kokemukset, toista oli kuitenkin joskus vuosia sitten :D

Edit: tarkistin vielä laskusta, if on mulle halvempi, ja tämä ilman bonuksia. Ja aika hyvin vakuutusmaksuist bonareit tulee :)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

JOHANNES

Itsellä lähtee 2 Autoa, kanssa POP:iin. 610â,¬ laskee maksu vuodessa, ja pienempi omavastuu. IF:ssä tosi nuiva suhtautuminen, kun pyysin tarkistamaan hintaa.
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

b1mpo

Eilen kylässä naapurin n. 3v likka kävi hieromassa autoa ja naarmujahan siitä tuli. Mikähän IF -kotivakuutuksen osa pitää olla otettuna, jotta vakuutus on mukana fiksaustoimenpiteissä? Itsellä ollut aina pohjola. Yritin saada kuvat heti. Oli niin myöhä ettei puhelinpalvelu ollut auki.
Siirtäköön mode jos väärässä paikassa.
Ps. Kirjoitettu tapatalkilla niin en äkkiseltään löytänyt parempaa paikkaa kirjoittaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Karvis

Sillä tytön vanhemmilla pitää olla kotivakuutus johon kuuluu vastuuvakuutus, siihen menee tuollaiset vahingot.

b1mpo

Niin muistelinkin. Pohjolan nimi tuotteelle taisi olla perheen vastuuvakuutus. On tuo metallimusta niin hankala väri naarmujen ja lian kannalta. En muista että aikaisemmissa mustissa autoissa naarmut olisi näkyneet noin hyvin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

panu

Kohta ne S-bonukset loppuu Ifiltä, kun siirtyvät LähiTapiolalle pankkifuusion myötä.

Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

Ohikulkija

Ifiltä tuli ilmoitus, että antavat If Loistokuskiedun. Liikennevakuutus bonus nousee 75%:iin. Tämä tarkoittaa 17% laskua vakuutusmaksuun. Edun saa kun liikennevakuutuksen bonus on ollut 70% vähintään neljä vuotta. Lisäksi sallitaan yksi vahinko (liikenne) ilman, että 75% bonus laskee.

exari

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 11.07.13 - klo:09:40
Ifiltä tuli ilmoitus, että antavat If Loistokuskiedun. Liikennevakuutus bonus nousee 75%:iin. Tämä tarkoittaa 17% laskua vakuutusmaksuun. Edun saa kun liikennevakuutuksen bonus on ollut 70% vähintään neljä vuotta. Lisäksi sallitaan yksi vahinko (liikenne) ilman, että 75% bonus laskee.

Juu,niin putkahti sama ilmoitus mailiin viime viikolla...

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 11.07.13 - klo:09:40
Ifiltä tuli ilmoitus, että antavat If Loistokuskiedun. Liikennevakuutus bonus nousee 75%:iin. Tämä tarkoittaa 17% laskua vakuutusmaksuun.

Ensituntumalta tuntuu isolta alennukselta, liikennevakuutus ainakin hieman vanhempaan on joitakin satosia vuodessa eli säästö ne satoset x 5 e = joku kymppi vuodessa, ei auta jos muuten maksut korkeita  :P .

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 11.07.13 - klo:12:46
Ensituntumalta tuntuu isolta alennukselta, liikennevakuutus ainakin hieman vanhempaan on joitakin satosia vuodessa eli säästö ne satoset x 5 e = joku kymppi vuodessa, ei auta jos muuten maksut korkeita  :P .

Joo, noin juuri. Liikennevakuutus itse asiassa on ihan yhtä halpa tai kallis uusiin autoihinkin, eli menee pitkälti mallisarjojen mukaan samana jopa vuosikymmeniä, mikäli moottoritilavuus vertailukelpoinen (esim. tdi-passatit).

Itselläni If:ssä Audien liikennevakuutus olisi ollut juuri siinä 200e pinnassa täysillä bonareilla, mutta kasko meni kalliiksi. Turvassa liikenne parikymppiä kovempi, mutta kaskossa vajaan parinsadan säästö per auto. Huonoa, on että Turva hyvittää vain vähintään 30pv seisonnasta kaskon maksua, kun IF antaa heti jokaisesta päivästä takaisin. Luonnollisesti laitteeni on ahkerasti käytöstäpoistossa ristiin, kun ei ehdi viidellä autolla kaksi ihmistä ajaa yhtäaikaa.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy