Autovakuutukset

Aloittaja njs, 11.04.11 - klo:12:58

« edellinen - seuraava »

Markku J

Tämä on todella hyvä muutos, joka mahdollistaa helpomman kilpailuttamisen ja yhtiön vaihtamisen. Hienoa !

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 20.03.13 - klo:16:08
Sain tänään ekan vakuutusmaksun A6:lle IF:stä, jossa olen ollut asiakkaana monia vuosia. Tuntui aika kovalta tuo täyskaskon osuus. Täysillä bonuksilla 1146 eur vuodessa. Otin vertailutarjouksen Pohjantähdestä, jossa kasko maksaisi 574 eur. Omavastuu halvemmassa 50 eur pienempi. Käsittämätöntä ! Taitaa olla vaihdon paikka.

Nuo ovat suunnilleen linjassa omien, viime kesänä saatujen tarjousten kanssa. Pohjolasta sain kuitenkin vielä tuntuvasti halvemman tarjouksen.
Volvo XC60 T8 Inscription

jjj84

Lainaus käyttäjältä: skriko - 20.03.13 - klo:19:40
Eipähän ne vakuutusyhtiöt salaisia osoitteita selville saa. Asui sitten Utsjoella tai Helsingissä niin maksu menee laskutusosoitteen mukaan.

Mikä on salainen osoite... turvakiellon omaavan asiakkaan osoite?

Vakuutusyhtiöden toiminta rinnastetaan viranomaistoiminnaksi ja kaikki yksityishenkilön tiedot on saatavilla. Mutta laskutusosoitteen mukaan nuo maksut taitaa mennä.

Rekisteröintitodistuksen numerolle en näe itse mitään painoarvoa, on sitten vaikka sadas tekninen osa, omistajahistoria merkitsee.

Vaikka sattuisi liikennevahinko, voi asian aina hoitaa omasta kaskosta ja sitten yhtiöt perii rahat toisiltaan pois. Ymmärtääkseni ruotsissa tuo on se ns. normaali toimintatapa... ei haluta, että asiakas asioi vieraan yhtiön kanssa, kun saattaa siirtyä sinne. Suomessa toimitaan oletuksena syyllisen yhtiön tahdissa mutta ei siihen mikään pakota, muu kuin pinttyneet tavat.

Markku J

Kysyin vielä kaskotarjouksen Lähitapiolasta. Järkyttävä hinta tuloksena, 1275 eur verrattuna Pohjantähden 570 euroon (tuulilasivakuutuksella, ilman sijaisautoa). Siirsin siis vakuutukseni Pohjantähteen, ja koko vuoden vakuutussumma laski 903 euroon, kun poistin vielä tuulilasivakuutuksen.

En tiennytkään, että vakuutusten hionnoittelu on nykyään näin "villiä". Joskus historiassa hinnat olivat kaikilla hyvin lähellä toisiaan. Ja yhtiön vaihto on nykyään helppoa, kun paperitöitä ei ostajalle jää lainkaan.

re2

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 21.03.13 - klo:14:47
koko vuoden vakuutussumma laski 903 euroon, kun poistin vielä tuulilasivakuutuksen.

Minulle tuulilasivakuutus on ollut se kaikkein käytetyin vakuutus, joten itse en uskaltaisi kyllä siitä luopua. Viimeksi tänä aamuna moottoritielle liittyessäni katsoin että mikäs mikrometeoriitti sieltä taivaalta oikein tulee kohti, kun edellä menneen linja-auton(?) renkaasta sinkoutui varsin karkea kivenmurikka. Ã,,äniefekti oli kyllä sitä tasoa, että oikein ihmettelen kuinka lasi ei mennyt rikki. Kolon kyllä teki ja niitähän entuudestaankin riittää. Tuulinlasinkorjauksia on tehty moneen kertaan kaikkiin koskaan omistamiini autoihin ja kerran on vaihdettu lasi kokonaan. Saas nähdä milloin se on vuorossa Audin kohdalla.

Karvis

En minäkään jättäisi lasivakuutusta pois kun ei se paljoa maksa, Skodan lasi ei toki ole mahdottoman kallis itsellekään maksettavaksi mutta Audin ruutu saattaa olla aika arvokaskin.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Markku J

Pitänee se lasin hinta tarkistaa. Tähän mennessä en ole yhtään lasia joutunut vaihtamaan, mutta korjauttamaan kylläkin muutaman. Lasivakuutus maksaa 150 eur omavastuulla 68 eur / vuosi ja ilman omavastuuta 94 eur.

Jos lasi menee, niin poikani tekee vaihtotyön ilmaiseksi ja saa ostaa lasinkin varaosana sisäänostohintaan.

Pekka T

Laitoin myös tarjouspyynnön Pohjantähdelle molemmista autoista. Tänään tulleista vakuutusmaksusta ilmeni että Turvan kaskon hinta oli A6:n osalta noussut n. 200 â,¬ vuodentakaisesta tarjouksesta, nyt se oli 961 â,¬. Eipä näytä Turvan vakuutustarjoukset pitävän.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Sieltä saa puhelimitsekin hyvää palvelua klo 20:00 saakka, ja voi saman tien tehdä päätöksen ilman minkäänlaisia paperitöitä. Ainakin minulle sattui todella ystävällinen asiakaspalvelija puhelimeen ja hän jaksoi kiitettävästi tarkistaa ja kuvailla kaikki vaihtoehdot.

psxgamer

Sanokaas OP-Pohjolan asiakkaat: Onko Pohjolalla nyt hyviä alennuksia uusille asiakkaille? Viime vuonna sai hyvät alennukset kun vaihdoin yhtiötä ja sitten huomisin OP:n verkkopankista, että uusille OP-Pohjola asiakkaille tuleekin kasko -50%. Kesäkuussa loppuu taas vakuutuskausi ja meinasin tehdä samanlaisen helpon vaihdon nytkin.

Markku J

Uuteen kaskoon saanee jokaiselta yhtiöltä 70% bonukset. Muista alennuksista voi neuvotella näköjään aika joustavasti. IF tarjosi -20% heti puhelimessa, mutta sekään ei kilpailussa riittänyt.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 22.03.13 - klo:11:58
IF tarjosi -20% heti puhelimessa, mutta sekään ei kilpailussa riittänyt.

Olen itsekseni soiminut tätä FI:in 'antoisaa' tapaa antaa alennusta uusille vakuutuksenottajille heti kättelyssä, sehän on omiin silmiini keinotekoinen verho itse vakuutuksen hinnan nostolle, tuosta et enää voi nousta kuin 50% lisää bonuksia kuin muilla se on 70 %. Eli aluksi voit kokea vakuutuksen edulliseksi mutta jonkin ajan kuluttua se onkin kalleempi. Tai siinä kohtaahan olisi aika vaihtaa vakuutuksenantajaa  8) .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

VWRiddare

Uuteen kaskoon saanee jokaiselta yhtiöltä 70% bonukset. Muista alennuksista voi neuvotella näköjään aika joustavasti. IF tarjosi -20% heti puhelimessa, mutta sekään ei kilpailussa riittänyt.
Tuon logiikan mukaan meille ns. "hyville kuskeille" ;), jotka olemme nuo bonukset itse ansainneet, pitäisi sitten olla tuo kaskovakuutus täysin ilmainen. Lisäksi tietenkin liikennevakuutuksessakin pieni lisäalennus.

VWRiddare

Tulipa tässä luettua topikkia hiukan tarkemmin, ja vertailtua noita vakuutusten hintoja. Omassa kinnerissä on Loistokasko, ja perushinta on 914/vuosi. Tuosta tietenkin vähennystä se 70%. Melko arvokas, kun vertaa esim.Audi A6 vakuutusmaksuihin. Mutta on mun paperissa lisäksi kyllä mielenkiintoinen yksityiskohta: Seuraava vahinko ei alenna bonusta. Hmmmmmm.. kannataakohan sitä sittenkään vaihtaa yhtiötä, vai onko sitä muilla yhtiöillä samanlaisia bonuspykäliä. Yhtiö on siis Tapiola.

psxgamer

Joo, mutta minä puhuinkin alennuksesta, en bonuksista. Sain siis viimeksi Pohjolalta 60% bonusalennukset ja tästä vielä -50% hinnasta pois... Tälläinen etu oli siis varattu OP Pohjolan etuasiakkaille (pitää olla asuntolainaa ja muuta kivaa).

Markku J

Samasta me kai puhuimme. Tuossa mainitsemani IF:n tapauksessa alennus oli -20% ja bonukset 70%. Pohjantähdeltä sain vain keskittämisalennuksen -5%, mutta silti hinta siellä jäi merkittävästi alle IF:n.

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 21.03.13 - klo:14:47
Kysyin vielä kaskotarjouksen Lähitapiolasta. Järkyttävä hinta tuloksena, 1275 eur verrattuna Pohjantähden 570 euroon (tuulilasivakuutuksella, ilman sijaisautoa). Siirsin siis vakuutukseni Pohjantähteen, ja koko vuoden vakuutussumma laski 903 euroon, kun poistin vielä tuulilasivakuutuksen.
Erikoista hintaa LähiTapiolasta kun niiden nettisivujen vakuutustarjouslaskurista saa paljon halvemmalla? Kun syöttää asiakkaaksi keski-ikäisen miehen joka asuu pk-seudulla, autoksi uuden Polon BlueGT:n tehoilla, antaa laskuri ilman bonuksia  pienimmällä omavastuulla hintaa: Laaja kasko joka sisältää mm lasivakuutuksen 895,20, liikennevakuutus 657,53. Loistokasko samoilla tiedoilla 969,43. Täysillä bonuksilla vastaavasti laaja kasko 396,22, liikenne 197,26 ja loistokasko 470,45. Näihin sitten mahdolliset keskittämisalennukset ym. päälle.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Markku J

Tuo tarjous oli minun A6 3.0 TDI:n. Poloon en viitsinyt edes kysyä, kun Audi meni noin pitkäksi.

VHi

Mitenkä tuon tehdasuuden auton vakuutuksen kanssa. Täytyykö se olla valmiina tai hankkia sieltä liikkeestä, kun menee hakemaan autoa onko siinä sama 7 vuorokauden aika hankkia vakuutus, jonka aikana ajetaan autoliikkeen vakuutuksella?

mremonen

^Mulla on aina tehty paperit liikkeessä. Tuskin on liikkeen vakuutuksilla, kun ei liike ole sitä omistanutkaan.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: VHi - 26.03.13 - klo:20:08
Mitenkä tuon tehdasuuden auton vakuutuksen kanssa. Täytyykö se olla valmiina tai hankkia sieltä liikkeestä, kun menee hakemaan autoa onko siinä sama 7 vuorokauden aika hankkia vakuutus, jonka aikana ajetaan autoliikkeen vakuutuksella?

Pitää olla vakuutus valmiina tai tehdä se liikkeessä automyyjän kanssa, liike rekisteröi auton puolestasi suoraan sinun nimiin.

Markku J

Automyyjät saavat kaiketi palkkion vakuutusmyynnistä, jos ei asiakkaalla ole omaa näkemystä asiasta mennessään autokauppaa tekemään. Kannattaa ainakin kilpailuttaa yhtiöt ennen, kuin tekee vakuutusta liikkeessä. Tosin nykyään näyttää yhtiön vaihto olevan helppoa ja vain puhelinsoiton takana ilman paperitöitä, kuten ennen piti tehdä.

VHi

Veho tarjoaa Ifin vakuutusta, joka on huomattavasti kalliimpi kuin saamani tarjous POP Vakuutuksesta, joka on ollut edullisin ja vaikuttaa ihan hyvältä.

Eli periaatteessa siis hankin POPin verkkopalvelusta vakuutuksen alkamaan auton noutopäivänä ja liikkeessä esitän paperit ja asia on sillä selvä?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: VHi - 26.03.13 - klo:20:30
Veho tarjoaa Ifin vakuutusta, joka on huomattavasti kalliimpi kuin saamani tarjous POP Vakuutuksesta, joka on ollut edullisin ja vaikuttaa ihan hyvältä.

Eli periaatteessa siis hankin POPin verkkopalvelusta vakuutuksen alkamaan auton noutopäivänä ja liikkeessä esitän paperit ja asia on sillä selvä?

Kunhan vain saat todistuksen siitä vakuutuksesta, työkaveri osti juuri uuden Seat Miin ja vakuutusyhtiö lähetti tarpeelliset tiedot suoraan automyyjälle jotta saivat tehtyä rekisteröinnin valmiiksi.

vkjoki

Itse olen toiminut jo monen auton kohdalla näin:
1. Olen kilpailuttanut yhtiöitä kertomalla tulossa olevan auton tekniset tiedot.
2. Kun olen saanut myyjältä tulossa olevan auton rekisteritunnuksen, olen ilmoittanut sen vakuutusyhtiölle.
3. Kun auton luovutuspäivä on sovittu, olen ilmoittanut sen vakuutusyhtiölle. Vakuutusyhtiö on pannut vakuutuksen alkamispäiväksi luovutuspäivän.
4. Olen ilmoittanut myyjälle, missä vakuutusyhtiössä auton vakuutus on. Luovutustilaisuudessa myyjä on merkinnyt asiakirjoihin ko. vakuutusyhtiön auton vakuuttajaksi ja tarkistanut, että vakuutus tosiaan on voimassa sekä rekisteröinyt auton.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Ton-1

Oma vakuutustuurailuni sai nyt lopun, vaihdoin Turvaan, kyllä noita vakuutuksia on 'vaikea' vertailla ilman parempa perehtymistä, ohessa oma settini mihin nyt aamusta laitoin ajatusta hieman enemmän ja se oli sitten siinä.

Olen nyt maksuluokassa 19xx e/ vuosi Ifin asiakkaana, sain 2-30 e kalliimman tarjouksen Turvasta mutta ne rakenteet ..... If on autossa vajaat 300 e kalliimpi autossa kun taas Turva n. saman motskarissa mutta asian muuttuvin osatekijä on juurikin tuo moton vakuutus, If:in nykyinen moton vakuutuksenhinta pitää sisällään 10% nettilaennuksen mutta kun bonus lisääntyy ensivuodeksi 5 niin korotus on n. 50 e ja siirtyisin n. 2000 e tasolle, Turvan motovakuutus antaa mahdollisuuden laittaa välillä seisontaan ja nyt kytkimen ollessa lepo ( enkä oikeastaan muutenkaan haluaisi ajaa sana vars. merkityksessä) saan n. 100 egen edun kun se huilaa tämän huhtikuun. Turvan bonukset loikkivat tuplatahtiin joten alennukset euroissa/ vuosi on n. 120 e ( brutto 150 e mutta muut n. 20% alennukset vähentävät vaikutusta, maksimalinen esimerkki on että jos 100 e vakuutuksesta saat 20% lisäpojoa sen alennus ei ole suoraan se vaan täytyy ensin ottaa huomioon muut alennukset, jos niita on vaikka 50% niin tuon lisäpojon vaikutus puolittuu). If:in vastaava on 50e ja tuo vaikutusaspekti huomioiden 40 e / vuosi, näin ollen tilanne 4 vuoden päästä olisi IF ( 2000 e - 4  x 40 e =) 1840 e vs. Turva (1970 e - 4 x 120 e) = 1470 e ja jos vaikka 1 vapaa kuukausi niin mennään alle 1400 e. Tuossa kohtaa Turvan alet bonusten myötä on jo ulosmitattu mutta If lähestyy vielä 4 x 40 e verran jääden n. 1580 e tasolle. Ja kun on todennäköisempää että ensin lähtee mopo sitten vasta auto niin kumminkin jään nauttimaan alussa mainittua vajaan 300 e etua If:in verrattuna.

Luvut eivät ole ihan tarkkoja mutta näyttävät selkeästi eron noissa vakuutuspaketeissa, toki olisin voinnut kikkailla kahden eriyhtiön vakuutuksien kanssa ( ja saada alkuun hieman enemmän etuuksia) mutta halusin nyt myös näpäyttää If:iä.

Kiitokset Turkuun M:alle Turvaan, oli pitkästä aikaa se asiantuntija ja vahva semmoinen siellä oikealla puolella pöytää.

skriko

Moottoripyörävakuutukset ovat sikamaisen kalliita. Kaikilla samoilla alennuksilla Honda CBR 600 RR 2010 3 kk vakuutusmaksu 15% kalliimpi kuin Sciroccossa koko vuosi. Sis. liikenne ja kasko.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 03.04.13 - klo:17:21
Oma vakuutustuurailuni sai nyt lopun, vaihdoin Turvaan, kyllä noita vakuutuksia on 'vaikea' vertailla ilman parempa perehtymistä, ohessa oma settini mihin nyt aamusta laitoin ajatusta hieman enemmän ja se oli sitten siinä.

Olen nyt maksuluokassa 19xx e/ vuosi Ifin asiakkaana, sain 2-30 e kalliimman tarjouksen Turvasta mutta ne rakenteet ..... If on autossa vajaat 300 e kalliimpi autossa kun taas Turva n. saman motskarissa mutta asian muuttuvin osatekijä on juurikin tuo moton vakuutus, If:in nykyinen moton vakuutuksenhinta pitää sisällään 10% nettilaennuksen mutta kun bonus lisääntyy ensivuodeksi 5 niin korotus on n. 50 e ja siirtyisin n. 2000 e tasolle, Turvan motovakuutus antaa mahdollisuuden laittaa välillä seisontaan ja nyt kytkimen ollessa lepo ( enkä oikeastaan muutenkaan haluaisi ajaa sana vars. merkityksessä) saan n. 100 egen edun kun se huilaa tämän huhtikuun. Turvan bonukset loikkivat tuplatahtiin joten alennukset euroissa/ vuosi on n. 120 e ( brutto 150 e mutta muut n. 20% alennukset vähentävät vaikutusta, maksimalinen esimerkki on että jos 100 e vakuutuksesta saat 20% lisäpojoa sen alennus ei ole suoraan se vaan täytyy ensin ottaa huomioon muut alennukset, jos niita on vaikka 50% niin tuon lisäpojon vaikutus puolittuu). If:in vastaava on 50e ja tuo vaikutusaspekti huomioiden 40 e / vuosi, näin ollen tilanne 4 vuoden päästä olisi IF ( 2000 e - 4  x 40 e =) 1840 e vs. Turva (1970 e - 4 x 120 e) = 1470 e ja jos vaikka 1 vapaa kuukausi niin mennään alle 1400 e. Tuossa kohtaa Turvan alet bonusten myötä on jo ulosmitattu mutta If lähestyy vielä 4 x 40 e verran jääden n. 1580 e tasolle. Ja kun on todennäköisempää että ensin lähtee mopo sitten vasta auto niin kumminkin jään nauttimaan alussa mainittua vajaan 300 e etua If:in verrattuna.

Luvut eivät ole ihan tarkkoja mutta näyttävät selkeästi eron noissa vakuutuspaketeissa, toki olisin voinnut kikkailla kahden eriyhtiön vakuutuksien kanssa ( ja saada alkuun hieman enemmän etuuksia) mutta halusin nyt myös näpäyttää If:iä.

Kiitokset Turkuun M:alle Turvaan, oli pitkästä aikaa se asiantuntija ja vahva semmoinen siellä oikealla puolella pöytää.

Mitä Ton-1 sun mopovakuutus maksaa esim. 3 kk?

Markku J

Onhan ne. Tänään kävin Bikeworldissä miettimässä Vespa GTS 250 / 300 ostoa, ja vakuutuslaskuri näytti minun 30% bonuksilla noin 500 eur laskua 6,5 kk ajokaudelle. Aika kallista huomioiden tuon skootterin vaatimattomat kilowatit / hevosvoimat.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 06.06.13 - klo:21:06
Mitä Ton-1 sun mopovakuutus maksaa esim. 3 kk?

Epäonnekseni nyt minulla vielä nousi se kiistanalainen MP-liikennevakuutus, liikenteen osuus on nyt n. 200 e / kk. ( 7 ajokuukautta x 200 e + talviosa 200 e = 1600 e vuosi  :o  ,siis brutto) ja vap.ehtoinen osakasko n. 10 e/ kk ( ei ole bonuksia).

Elämä on  ::)  .

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy