Autovakuutukset

Aloittaja njs, 11.04.11 - klo:12:58

« edellinen - seuraava »

Väänänen

Autovakuutuksia on nykyään onneksi helppo vertailla netissä.
Käytin hieman aikaani, sillä huomenna on uuden vaunun luovutus.
Merkittänee vakuutukset Folksamille, ainakin näin alkuun.

Liikenne + kasko, ilman valinnaisia herkkuja, kuten keskeytysturvaa ja tuulilasivakuutusta.
Omavastuuksi laitoin yhtiön tarjoamista mahdollisuuksista riippuen 300 tai 500 euroa.

Folksam 350 euroa
Aktia 395 euroa
Turva 398 euroa
Varma 418 euroa
Pohjola 512 euroa
IF-vakuutus 521 euroa
Lähi-Tapiola 526 euroa
Fennia 530 euroa
POP-vakuutus 569 euroa

Bonukset täydet 70%
POPilla on ollut mielessäni edullisen vakuuttajan imago, taisin luulla väärin.

Eka Golf

Minulla jotain 300â,¬/v ja omavastuu 200â,¬!  8)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 17.10.15 - klo:00:26
Minulla jotain 300â,¬/v ja omavastuu 200â,¬!  8)
Täällä 385,92/v, omavastuu myös 200.

Patomursu

1200â,¬/12kk, pitää taas kilpailuttaa tammikuussa jos pääsis alle tonniin. Bonarit 40/70
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 17.10.15 - klo:00:35
1200â,¬/12kk, pitää taas kilpailuttaa tammikuussa jos pääsis alle tonniin. Bonarit 40/70

Kovat on vakuutusmaksut.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: skriko - 17.10.15 - klo:00:37
Kovat on vakuutusmaksut.

pk seutu, ikä jne  :-[
toki siinä on kaikki mahollinen mitä saa vakuutettua  :D

sambolo

Itsellä reilu tonnin parhaalla kaskolla lähitapiolassa.. ifillä ois ollu reilu 1400 ja popilla jotain samaa luokkaa kuin lähitapiola ,mutta kyseiseen puljuun en luota, arvostan sujuvaa vahinkojen käsittelyä ja maksan mielelläni hieman enemmänkin siitä että vakuutus myös korvaa ja mukisematta, kuten ifillä ja lähitapiolassa. Bonarit jotain 40/70 luokkaa muistaakseni ja pk seutu.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

skriko

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 17.10.15 - klo:00:47
Itsellä reilu tonnin parhaalla kaskolla lähitapiolassa.. ifillä ois ollu reilu 1400 ja popilla jotain samaa luokkaa kuin lähitapiola ,mutta kyseiseen puljuun en luota, arvostan sujuvaa vahinkojen käsittelyä ja maksan mielelläni hieman enemmänkin siitä että vakuutus myös korvaa ja mukisematta, kuten ifillä ja lähitapiolassa. Bonarit jotain 40/70 luokkaa muistaakseni ja pk seutu.

Itse taas en ole yhtään kiinnostunut sujuvasta vahinkojen käsittelystä, enkä siitä miten mukisematta korvaa.
Jos nämä ominaisuudet maksavat 700â,¬/vuosi niin säästöä on tullut 25550â,¬ ja motossa tuplaten enemmän. Sillähän on saanut jo asunnon.
Niin kun en ole koskaan joutunut testaamaan vakuutusyhtiön vahinkojen käsittelyä enkä korvauksia, kun ei ole tullut vahinkoja.

sambolo

Kerro toki mistä mäkin saan 300e  täyskaskon ja liikennevakuutuksen ni pistän vaihtoon, ei muakaan siinä vaiheessa kiinnosta, mut jos erot on alle 100e vuoteen niin kiinnostaa..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 17.10.15 - klo:00:35
Minä maksan tuolla hinnalla taloni täysarvovakuutuksen, muksujen ja vaimon tapaturma- ja matkavakuutuksen sekä oman hekivakuutuksen eli sinua on "kusetettu"?  :P

skriko

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 17.10.15 - klo:00:56
Kerro toki mistä mäkin saan 300e  täyskaskon ja liikennevakuutuksen ni pistän vaihtoon, ei muakaan siinä vaiheessa kiinnosta, mut jos erot on alle 100e vuoteen niin kiinnostaa..

Mikä auto, kuski ikä, onko pääkaupunki seutu vai pikkukylä.

sambolo

Tuo leon tdi fr 08, ikää kuskilla 29 ja pk seutu. Boonus liikennevakuutuksessa 40% luokkaa :)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

skriko

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 17.10.15 - klo:01:05
Tuo leon tdi fr 08, ikää kuskilla 29 ja pk seutu. Boonus liikennevakuutuksessa 40% luokkaa :)

Mikä koneen koko ja teho?

sambolo

2.0 125kw..  Tuo nykyinen vakuutus sisältää  25% alennuksen työpaikan kautta.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Telehell

Passatissa liikennevakuutus + laaja kasko Lähitapiolasta.

Kaskon sisältö:

Kolarointivahinko   200 euroa   
Hirvivahinko   200 euroa   
Ilkivaltavahinko   200 euroa   
Palovahinko   200 euroa   
Varkausvahinko   200 euroa   
Oikeusturvavahinko   15 % vähintään 200 euroa   
Autopalveluvahinko   ei omavastuuta   
Vastuuvahinko   ei omavastuuta   
Lasivahinko   200 euroa   
Lasivahinko   ei omavastuuta jos lasi korjataan   
Lunastusetu   määräytyy lunastukseen johtaneen vahingon mukaan   
Luonnonilmiövahinko   200 euroa

Kolarointivahinko korvaa esim. eläimeen törmäyksen (eläinkolarin korvaavuudessa oli eroja eri vakuutusyhtiöiden kesken)

Hinta 695â,¬/vuosi. (Liikennevakuutus 340â,¬/vuosi, bonus 40% | Kasko 355â,¬/vuosi, bonus 70%)

Kuski:
Mies / 27v / Joensuu
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

BobSmith

Vakuutusten suoraviivainen vertailu on vaikeaa,koska eri yhtiöillä on vakuutuksissa erilaisia käytäntöjä, erilaisia omavastuita, omistajan ikä tai asuinpaikka saattaa vaikuttaa, puhumattakaan miten yhtiö palvelee ja miten korvaukset hoidetaan mahdolisen mällin sattuessa.

Anyway, tässä nyt kuitenkin meikäläisen tämänhetkinen tilanne:

liikennevakuutus (bonus 75%)

kasko (bonus 70%), sisältää :
törmäysturva. Omavastuu 200 euroa.
varkausturva, paloturva ja eläinkolariturva. Omavastuu 200 euroa. (eläinkolariturva korvaa törmäyksen minkä tahansa elukan kanssa)
henkilöturva. Ei omavastuuta.
pysäköintiturva. Omavastuu 200 euroa. (=tuntemattoman aiheuttamat parkkipaikkakolhut)
lasiturva. Omavastuu 200 euroa, (korjattaessa ei omavastuuta)
ilkivaltaturva. Omavastuun 200 euroa.
lunastusturva. Omavastuu määräytyy sen mukaan, mistä vahingosta on kyse.
sijaisautopalvelu. Ei omavastuuta.
vastuuturva ulkomaille. Omavastuu 500 euroa.
ajoneuvon oikeusturva. Enimmäiskorvausmäärä on 8 500 euroa. Omavastuu 20 %     
                                            kustannuksista, kuitenkin vähintään 200 euroa

Autona on Skoda Yeti 1.2. Hinnoissa on ammattijärjestön neuvottelemat alennukset ja kotivakuutuksen ja henkivakuutuksen tuomat etuohjelman hyödyt.

VAK. YHTEENSÃ,, 573 eur. Vakuutusyhtiö on If.

MarkoL

Minulla meni vähän luotto Ifiin joitain vuosia takaperin. Olin asiakkaana ja sen verran huonosti seurasin, etten huomioinut aika reiluja hintojen nousua. Sitten tuli autonvaihto esille ja netissä vertailin tulevan ajokin vakuutuksia ja havaitsin Ifin varsin kalliiksi ko. auton kohdalla. Katselin parit tarjoukset kilpailijoilta ja nyt on kaikki vakuutukset LähiTapiolassa. Talo ja parin auton vakuutuksissa tuli useampia satasia vuositasolla eroa. Muutama vahinko mitä on ollut niin korvauspolitiikka on ollut hyvä.

Pari vuotta sitten kun ostin allekirjoituksen Passatin, niin yritin halvan hinnan houkuttelemana takaisin Ifin asiakkaaksi. Autokaupassa oli tarjous ekan vuoden kaskosta muistaakseni 100â,¬. Laitoin sitten Passatin vakuutukset Ifiin ja olin iloinen halvasta kaskosta. Itku tuli siitä ilosta kun sain laskun. Eipä ollut tarjoushinnalla, ihan täydellä hinnalla ja 0%-bonuksilla. Liikennevakuutuksessa oli sentään täydet bonukset, mutta eipä ollut halpa sekään. Soitin Ifiin ja sain vastauksen että selvitetään. Soitin uudelleen noin kuukauden kuluttua, laskun eräpäivänä. Vielä selvitetään. Varmaan selvittäävät vieläkin, siirsin LähiTapiolaan. Siinä pääsi vertailemaan hintoja ja kyllä LähiTapiola pärjäsi oikein hyvin.
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 17.10.15 - klo:00:58
Minä maksan tuolla hinnalla taloni täysarvovakuutuksen, muksujen ja vaimon tapaturma- ja matkavakuutuksen sekä oman henkivakuutuksen eli sinua on "kusetettu"?  :P

Omakotitalon (kiinteistön) vakuutushinta menee aika suoraan neliöiden ja rakennusmateriaalin plus lämmitystavan mukaan.  Ikäkin vaikuttaa jtn. :o
Itse kilpailutan juuri nyt kiinteistön vakuutuksia, lopputulos eos vielä. Takavuosilta olen havainnut, että Fennia ja IF olisivat ne hinnakkaimmat,
mutta yrittäjä-ja liittoalennukset sekoittavat pakkaa pahasti.  Folksamin hinta oli joskus vertaillessani edullisin. :P
Yritetään pärjätä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 17.10.15 - klo:09:34
2.0 125kw..  Tuo nykyinen vakuutus sisältää  25% alennuksen työpaikan kautta.

Laskin vakuutuksen.
Seat Leon 2008 2.0 125 kw.
29 vuotias omistaja Espoosta, bonukset 40% liikenne, 70% kasko.
Maksu yhdessä erässä jos olet auton omistaja.
Liikenne 420.20â,¬.
Kasko omavastuu 200â,¬, 377,66â,¬ Ei sisällä lasivakuutusta eikä lunastusturvaa.
Yhteensä 797,86/v
Onpa yli kaksinkertainen kuin minulla.

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 17.10.15 - klo:11:43
Omakotitalon (kiinteistön) vakuutushinta menee aika suoraan neliöiden ja rakennusmateriaalin plus lämmitystavan mukaan.  Ikäkin vaikuttaa jtn. :o
Itse kilpailutan juuri nyt kiinteistön vakuutuksia, lopputulos eos vielä. Takavuosilta olen havainnut, että Fennia ja IF olisivat ne hinnakkaimmat,
mutta yrittäjä-ja liittoalennukset sekoittavat pakkaa pahasti.  Folksamin hinta oli joskus vertaillessani edullisin. :P
Ei kait ikä vaikuta täysarvovakuutuksessa koska vakuutus korvaa (tai ainakin lupaa?) uuden vastaavan tilalle jos entinen tuhoutuu?

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 17.10.15 - klo:21:19
Ei kait ikä vaikuta täysarvovakuutuksessa koska vakuutus korvaa (tai ainakin lupaa?) uuden vastaavan tilalle jos entinen tuhoutuu?

Tarkennus. Tarkoitin vakuutusmaksujen määräytymisperusteita. Joka tapauksessa ns. rikastumiskielto estää sen, ettei saa arvokkaampaa tilalle kuin kuin tuhoutunut tai varastettu (esim. 20 v. Golfin tilalle tuskin saa uutta seiskaa).
Yritetään pärjätä.

Eka Golf

Totta turiset! Auton arvo pienenee kun vanhenee mutta kun on tarpeeksi vanha niin arvo alkaa taas nousta, outoako?  8)

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 17.10.15 - klo:22:14
Auton arvo pienenee kun vanhenee mutta kun on tarpeeksi vanha niin arvo alkaa taas nousta, outoako?  8)

Ei ehkä kuitenkaan jokaisen, sillä wanhan arvo perustuu aika pitkälti haluttavuuteen vs. harvinaisuuteen => esim. jollain Golf I tai II ei taida koko maailmankaikkeudenkaan jäljellä oleva aika riittää ennen kuin noiden arvo varsinaisesti nousee ;)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Patomursu

Uusarvolunastus koskee usein vain alle 3v vanhoja autoja, sitä vanhempiin saa käyvän hinnan päälle 30% ainakin popilla.
Ettekö ole lukenut vakuutusehtoja ollenkaan?  :D
Uusarvolunastuskin koskee uuden auton hinnan osalta vain ensimmäistä omistajaa...

skriko

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 17.10.15 - klo:11:43

Itse ymmärsin vwmiehen kirjoituksen, että asuinrakennuksen vakuutusmaksun hintaan vaikuttaa rakennuksen ikä.
Tuota en taas ymmärtänyt lainkaan kun kirjoitit ettei saa rikastua. Kyllä minä ainakin saan uuden vastaavan vapaa-ajan asunnon omavastuun hinnalla jos 25 vuotta sitten rakennettu palaa kivijalkaan asti.
Kyllähän tässä hieman rikastuisin jos 200â,¬ "välirahalla" 1990 rakennettu vapaa-ajan asuntoni muuttuisi 2016 rakennettuun.

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: skriko - 18.10.15 - klo:13:58
Itse ymmärsin vwmiehen kirjoituksen, että asuinrakennuksen vakuutusmaksun hintaan vaikuttaa rakennuksen ikä.
Tuota en taas ymmärtänyt lainkaan kun kirjoitit ettei saa rikastua. Kyllä minä ainakin saan uuden vastaavan vapaa-ajan asunnon omavastuun hinnalla jos 25 vuotta sitten rakennettu palaa kivijalkaan asti.
Kyllähän tässä hieman rikastuisin jos 200â,¬ "välirahalla" 1990 rakennettu vapaa-ajan asuntoni muuttuisi 2016 rakennettuun.
Tästä olen kyllä Skrikon kanssa samaa mieltä. Uuden vastaavan talon tai mökin saa. Tosin jos se 1950 rakennettu talo palaa, niin ei sitä tarvitse sen ajan tekniikalla toteuttaa  :)
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

skriko

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 18.10.15 - klo:16:58
Tosin jos se 1950 rakennettu talo palaa, niin ei sitä tarvitse sen ajan tekniikalla toteuttaa  :)

;D ;)

mremonen

Lainaus käyttäjältä: skriko - 17.10.15 - klo:00:37
Kovat on vakuutusmaksut.
No, miten sen ottaa. Mulla on lähemmäs 1500...

Edittiä, jaa eipä ollutkaan. 1250... Bonarit 55/70
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 18.10.15 - klo:16:58
Tästä olen kyllä Skrikon kanssa samaa mieltä. Uuden vastaavan talon tai mökin saa. Tosin jos se 1950 rakennettu talo palaa, niin ei sitä tarvitse sen ajan tekniikalla toteuttaa  :)

Vanhan puurakennuksen tilalla saa omavastuuosuuden huomioiden vastavan lautamajan, kivitaloa voi yrittää suhteilla-.
Ylivakuuttaminenkaan ei hyödytä kuin yhtiötä. ts. köyhdyttää vain maksajaa.

Yleisesti, vakuutusmaksut ovat kovanpuoleisia ja taas nousussa kun indeksitkin ja korvausmenot.... :o
Yritetään pärjätä.

heksu

Jos myyjä lupaa vuonna 1950 rakennetusta alkuperäiskuntoisesta talosta uuden tilalle vahingon sattuessa, pyydä tuo kirjallisena. Vakuutusehdot millään yhtiöllä ei tuollaista lupaa.

Täydestä arvosta vakuuttaminen tarkoittaa sitä, ettei vakuutusta otettaessa määritellä enimmäiskorvausmäärää(joillakin yhtiöillä irtaimiston täysarvovakuutukseen tulee automaattisesti neliömetreistä johdettu enimmäiskorvausmäärä, ei kaikilla yhtiöillä), vaan arvon selvittäminen tehdään vahingon tapahduttua.
Tätä arvoa selvitettäessä huomioidaan ikä, käyttö, kuluminen ja muut arvoon vaikuttavat tekijät(esim. remontit nostavat arvoa). Näiden tekijöiden perusteella korvaus maksetaan joko jälleenhankinta-arvon tai päivänarvon mukaan.
Eli, vanhan talon palaessa maan tasalle, määritetään ko. hetken arvo talolle ja jos sillä rakentaa uuden vastaavan tilalle, niin silloin tehdään niin.
Toinen harhaluulo on jos määritetään rakennukselle arvo vakuutusta otettaessa, sanotaan vaikkapa 500tâ,¬, rakennus palaa poroksi 15v päästä, jolloin päivänarvo onkin enää 300tâ,¬, vakuutus ei korvaa 500tâ,¬ vaan 300tâ,¬.
Ja kyllä, olen vakuutusalalla.
Tarkempia kysymyksiä saa kysyä privalla, yleisluontoisiin voin vastailla täällä, vai pitäisikö jonkun tehdä erillinen vakuutustopic?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy