Yleistä Sciroccosta

Aloittaja RoccoScientist, 07.12.09 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

re2

Oma "pre-ekokoneeni" nakuttaa pidemmän jakson otannalla nyt tuommoista 7,2 l/100km. Mitä lyhyempää ajoa ja enemmän pysähdyksiä, niin tietenkin sitä suurempi on keskikulutuskin. Itselläni keskimääräinen ajo on rapiat 18 - 25 km/siivu arkiajossa ja pääosin moottoritienopeuksilla.

Mahtaakohan tuo kaksoisahdettu kuluttaa normiturboista enemmän, kun kovilla pakkasilla on paljon kylmäkäynnistyksiä ja moottori ei ehdi joka välissä kunnolla lämmetä? Onhan siinä ainakin moottorilla enemmän pakkasen kangistamaa mekaniikkaa liikuteltavana. Vai osaako se pudottaa remmiahtimen pois käytöstä kylmäkäynnistyksissä?

skriko

Oman laskeman mukaan tuo kulutus oli 5,71. Ehkä minulla osaksi kulutuslukemat ovat noin pieniä, koska ajomatka on aina vähintää 50 km ja en käynnistä koskaan kylmästä. Kierroksetkaan eivät juuri 2500 ylitä. Moottoripyöränä viime vuonna uutena ostettu Honda CBR 600 RR, keskikulutus 9000 km ajolla 4,17. Jotkut saavat sen viemään 8-10 litraa. Muuten tuon DSG:n pitäisi viedä vähemmän kuin manuaalin. Sellainenhan muistaakseni Mikolla on.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: re2 - 31.01.11 - klo:12:33
Oma "pre-ekokoneeni" nakuttaa pidemmän jakson otannalla nyt tuommoista 7,2 l/100km. Mitä lyhyempää ajoa ja enemmän pysähdyksiä, niin tietenkin sitä suurempi on keskikulutuskin. Itselläni keskimääräinen ajo on rapiat 18 - 25 km/siivu arkiajossa ja pääosin moottoritienopeuksilla.

Mahtaakohan tuo kaksoisahdettu kuluttaa normiturboista enemmän, kun kovilla pakkasilla on paljon kylmäkäynnistyksiä ja moottori ei ehdi joka välissä kunnolla lämmetä? Onhan siinä ainakin moottorilla enemmän pakkasen kangistamaa mekaniikkaa liikuteltavana. Vai osaako se pudottaa remmiahtimen pois käytöstä kylmäkäynnistyksissä?

Ei maar remmiahdin pyöri kun vaan magnettikytkintä käskytettäessä.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Mikko

Pari kertaa kylmänä liikkeelle lähtiessä, kun olisi pitänyt tehdä nopeita liikkeitä, ei auto ole oikein meinannut lähteä mihinkään. Ei ole ollut ollenkaan potkua alakierroksilla eli ihan kuin vapari 1.4:llä olisi yrittänyt lykkiä menemään. Kun vaihtaa pienemmälle ja pääsee turbon kierrosalueille niin sitten vasta lähtee. Tiedä sitten onko tällä mitään tekemistä tuon remmiahtimen ja magneettikytkimien tjsp. kanssa. Vai onko vaan DSG taas tuuminut vähän pidempään.

skriko

Kysyin Sciroccoon vastaisuuden varalta lohkon hintaa, kun on iskenyt nyt taas tuo asunnonvaihtokuume ja talleja on aika vaikea saada jos vaihtaa kämppää. Säteilylämmitin ja sisätilanhaaroitus osineen asennettuna 380,50, luulin kalliimmaksi.

Mikko

^ Oho! Itselle hinnaksi heitettiin VV-Autolta 700 euroa, kun auton speksauksen yhteydessä kysäisin.

skriko

Paikka oli ad varaosamaailma ja kyseessä säteilylämmitin. Letkulämmitintä ei laiteta kun 200 hv;en.

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: skriko - 01.02.11 - klo:22:46
Paikka oli ad varaosamaailma ja kyseessä säteilylämmitin. Letkulämmitintä ei laiteta kun 200 hv;en.

Itse taisin maksaa Sjoen Käyttöautolle Letkulämppäri + sisähaara + lämmitinpaketista 470 euroa tms.
Oli silloin joku Defan tarjous!

Eräässä toisessa paikassa sama setti olisi silloin maksanut n. 600 euroa...

skriko

Tämäkin oli defa.

maik

Uuteen autoon sai VW Centteristä talvipaketin 1kâ,¬ joka sisälti: lohkolämppärin, sisähaaran, defan lämmittimen ja
17" talvipyörät aluvanteilla. Oli kyllä hyvä tarjous.

skriko

Lainaus käyttäjältä: maik - 02.02.11 - klo:17:56
Uuteen autoon sai VW Centteristä talvipaketin 1k€ joka sisälti: lohkolämppärin, sisähaaran, defan lämmittimen ja
17" talvipyörät aluvanteilla. Oli kyllä hyvä tarjous.
Hyvä oli tarjous, olettaen että esim. uuden Sciroccon alennus on verottomasta hinnasta vajaat 10%. Usein kun on tarjouksia käteisalennukset ovat pienempiä. Maahantuojan antaessa tarjouskampanjan liikkeelle se ei vaikuta aleen. Huomasitteko oli Sciroccon hinnat nousseet 24.1 reilun prosentin. Lisävausteisiin oli tullut uutena kaukovaloautomatiikka light assist.

pahasutta

Defan säteilylämmitin tuli itselle asennettua myyjäliikkeessä. Das Auto Huollossa Suomenojalla kävin myöhemmin asennuttamassa sisälämmittimen ja johtohaaroituksen. Sieltäkin kannattaa kysyä. Ei kaiketi ainakaan merkkihuollon hintoihin nouse ja ihan hyvin pelasi palvelu.

Ja onnea uusille Sciroccoisteille! Itse olen vuodenvaihteen kireiden jälkeen ollut taas vailla talvihuolen häivää. Mitä nyt sitä termostaatin päivitystä alkanut miettimään. 3500 taulussa ja jotenkin on tuntunut, että auto tuntuu nyt reippaammalta ja bensaakin on mennyt joitain siivua jo edes vähän pihistellen. Alle 5 litran ajelin Espoo-Riihimäki välin mennen tullen vanhaa Hämeenlinnantietä, että ei nyt kuitenkaan ihan moottoritiekyydeillä. Voisiko noissa olla moottorinohjauksessa joku sisäänajovaihe? Vai onko kaikki vaan pään sisällä?

Täälläkin on muuten GTI-lepuutin asennettu. Kyllä se onnistuu lähes keltä vaan jos multa onnistuu. :) Tosin ois kiva ollu tehä se jossain sisähallissa ja kunnon valossa. Otsalampun kanssa ryömiminen räntäsateessa pää edellä sinne jalkatilaan aiheutti sellaisen "mitäköhän hittoa olen tekemässä" -hetken. Silloin ei ollut Slamitissa muuten sitä vaan ostin ebaysta.

snoogie

Onko kenelläkään kokemusta coilovereista Sciroccon alla? Itsellä olisi Eibachin pro street S varastossa kevättä odottamassa, ja lähinnä pähkäilen kuinka alas tuota raaskii tiputtaa. Vanteiksi näillä näkymin tulossa 8,5" leveät 19", renkailla 235/35/19.

RoccoScientist

PerttiPasasella on samainen setti autonsa alla. Tuolta löytyy kuvia, mutta tarkka madalluksen määrä ei taida olla tiedossa: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2114.0
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Mikko

^ 40 mm oli Pertin arvaus viimeisessä viestissä. :)

Itsellä on tässä viimepäivinä taas kutkutellut ne Volkkarin madallusjouset siihen malliin, että ihmeenä pidän jos niitä ei autoon kesällä tule. :P Lisäksi pitäisi se lepuutustuki ja kromatut putkenpäät saada. Vaimo katseli tässä yksi päivä tuota meidän autoa ja vieressä parkissa ollutta Golfia ja kysyi, että "miksi meillä on noin rumat pakoputket, mäkin haluan tollaset kiiltävät". Pitää ne varmaan sitten hommata. Onko vinkkejä muista kuin Volkkarin omista? Osirin putkenpäät löyty Googletellessa, mutta eipä noita näytä mistään saavan.

Ja sitten vielä asiasta kolmanteen. On kulutus viimepäivinä tippunut oikein urakalla. Eilen meni jo työmatkat 8,3 l/100km, tänään 7,8. Joko koneen sisäänajo vaikuttaa tai sitten nämä plussakelit. Reitti ja ruuhkan määrä on ollut aika vakio.

RoccoScientist

Vaan kuinka tarkka on Pertin arvaus? ;)

Ei tässä varmaan hirveän montaa viikkoa mene ennen kuin nuo VW:n (eli Eibachin) madallusjouset menevät alle. Pahimmat talvikelit tuntuisivat olevan takana, mikä on sinällään sääli, koska ilman kunnon pakkasia on vaikea sanoa tuon moottorinohjauksen päivityksen vaikutuksesta moottorin lämpiävyyteen. Samoin takapäästä ei ole nyt kuulunut mitään hälyääniä, mutta tämä saattaa johtua pompauttimien lisäksi myös lämpimämmistä säistä. Perunapeltoteillä tullee kuitenkin vielä todettua maavaran riittävyys tai sen puute.

Autoa pitäisi näillä keleillä myös pestä aika ahkeraan. Tänään kävin auton huuhtaisemassa painepesurilla, eikä kyllä läheskään kaikki lika ironnut. Takaloosteriin ja kylkiin jäi ikäviä tummia täpliä, joten pitää taas viedä auto pestäväksi. Samalla pitää kysyä onko tuo kestopinnoite ihan kunnossa. Vesi ei ole enää toviin helmeillyt maalipinnalla samoin kuin silloin alussa - ikään kuin "vahat" olisivat lähteneet pinnasta. Ehkä kyse on vain tuon pinnoitteen kovettumisesta, mutta puhtaanapitoa se nyt ei ole tuntunut helpottavan juurikaan. Vahaa tulee joka tapauksessa pintaan sitten kun on muutamat myllytyksen ja näiden kohtien uudelleenpinnoitukset tehtynä.

Erkka

RoccoScientist, saitko kestopinnoitteen jälkihoitoon pullon hoitoainetta? Minulle tuli mukaan, jota suositellaan käytettäväksi noin kerran kuukaudessa.
Kerran olen hoitoaineen pesun jälkeen laittanut autonpintaan, liukkaalta tuntui ja vesi helmeili riittävästi. Saas nähdä mikä on tilanne muutaman kuukauden suolakylpyjen jäljiltä. Kestopinnoite teetetty Poloon 5.1.01
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 04.02.11 - klo:13:01
RoccoScientist, saitko kestopinnoitteen jälkihoitoon pullon hoitoainetta? Minulle tuli mukaan, jota suositellaan käytettäväksi noin kerran kuukaudessa.

En saanut. Kohtuullisen säännöllisesti olen kuitenkin käyttänyt autoa pesussa tuon käsittelyn tehneessä paikassa, joten olen olettanut heidän pitävän pinnoitetta jossain määrin silmällä. Kolmen vuoden takuuhan tuossa on (Silver Seal Nano 2K), joten jos alle vuodessa on mennyt piloille sillä että minä pesen painepesurilla ja he hoitavat käsinpesut, niin saavat minun puolestani vaikka pinnoittaa sitten uusiksi.

snoogie

Noo, saahan sitä alustaa ruuvattua sitten ylös ja alas jatkossakin, 40mm kuulostaisi kyllä validilta lähtökohdalta. Olisihan tuosta Pertinkin madalluksesta vielä varaa laskeutuakin. ;)

RoccoScientist

Ei sitten muita kuin kuvia ja kokemuksia kehiin, kun asennuksen aika koittaa. ;) Niin ja tietysti tervetuloa foorumille, snoogie! Onko pitkäkin taival Sciroccolla takana?

snoogie

On tuossa takana jo 18000+km, keväästä asti ollut tyytyväinen omistaja.

Kuvia seuraa jahka tulee tosiaan ajankohtaiseksi alustan ja vanteiden ruuvaus alle.

RoccoScientist

Mukava kuulla. Itsellä pamahti juuri tällä viikolla 20 000 km rikki ja tämän kuun lopussa tulee vuosi ajoa täyteen. Pääosin olen ollut todella tyytyväinen, mutta kyllähän tuossa jotain pikkujuttuja on ollut... Jos tuunailu kiinnostaa enemmänkin, niin brittisaiteilta (ainakin scirocconet.co.uk ja sciroccocentral.co.uk) kannattaa myös käydä katselemassa vinkkejä ja kokemuksia.

re2

Ei kylläkään liity Roccoon yhtälailla kuin Paskattiin, mutta sen verran kelpo näyte jälleen Volkkarin taidosta tehdä tv-mainoksia, että pakko postata linkki.

Voisi sanoa, että "That's Why I Drive a Volkswagen"  :D

Volkswagen Commercial: The Force

RoccoScientist

:D Kiitos päivän nauruista.

SciroSJK

Tos® taisi postata jo eilen tämän saman mainoksen johonkin muuhun ketjuun  ::)

Hyvä mainos, ei siinä...

Tos®

^Jo kaksi päivää sitten

Ja vain neljä miljoonaa klikkausta juutupessa parissa päivässä.
Luultavasti joutuneet maksaan lucas filmille miljoonia?

edit: se onki ylittäny jo viis miljoonaa :D ei paha
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

PerttiPasanen

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 04.02.11 - klo:12:46
Vaan kuinka tarkka on Pertin arvaus? ;)

Tod. näk. todella epätarkka ;D Kunhan arvauksena ton heitin aikanaan. Noista kuvista autoa on muuten nostettu 10mm viime syksynä.

skriko

Tekeekö Scirocco poikkeuksen. Ei onneksi ainakaan tammikuussa näy myynnin hiipumista. Nousua verrattuna 2009 ja 2010 tammikuihin 55%. 31 kpl, nyt Roccoja liikenteessä jo 443 kpl.

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: skriko - 04.02.11 - klo:20:55
Tekeekö Scirocco poikkeuksen. Ei onneksi ainakaan tammikuussa näy myynnin hiipumista. Nousua verrattuna 2009 ja 2010 tammikuihin 55%. 31 kpl, nyt Roccoja liikenteessä jo 443 kpl.

Jälleen olisi kiva tietää, montako OIKEALLA koneella olevaa rekattiin  ::)

(oikea = ulkonäköön viittaava 2.0 TSI)  ;D

Tarkoitus ei ole mollata muihin koneisiin päätyneitä palstalaisia, jotenkin vaan esim. diesel-rocco ei istu mun ajatusmaailmaan :)

roccari

No niin eka hiuksia harmaannuttava ja hermoja kuluttava juttu on ilmaantunut omaan autooni... takaluukku/tavaratila pitää talvisilla "perunapelto"teillä ihme klotinaa tai oikeastaan räminää ja on alkanut vasta viime päivinä kuulumaan. Renkaan irrotustunkin oon tarkistanut ettei kolise ja verhoilumuovit ok, samoin takapenkit. Pompauttimista en tiedä ja niitä kuulemma voi säätää mut irrotin toisen enkä tiedä miten niitä säädellään, mutta tuskin niissä se vika on. Luukku on kireän tuntuinen kiinni ollessaan.

Onkos vastaavaa ongelmaa ollut muilla ja löytyikö ratkaisua?

Muuten talven ajot sujuu ilman murheita ja bensan kulutuskin ( vuoden alusta lähtien 98e) on tippunut ja on nyt 6,2 L/100

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy