Yleistä Sciroccosta

Aloittaja RoccoScientist, 07.12.09 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: roccobilly - 05.10.10 - klo:21:53
Valinta on sikälikin vähän vaikea kun 90kw:ssä on puoliautomaattiilm. ja muissa täysi. Taas 90 kw:ssä sporttipaketti ja cashmere sisustus.

Osta se mikä parhaimmalta ITSESTÃ,,SI tuntuu  :D

skriko

Nyt on koeajossa tuo vihreä 118 kw.Valkoinen on malliltaan sama 09 vaikka rekisteröity 6/10. Ekomallissa taas kiehtoo 10 mallin hieman erilaiset ratti, mittarit yms sekä sporttipaketti ja varsinkin tuo cashmere puolinahkasisustus. Koeajan tällä viikolla ekomallin. Ensi viikolla  :Ppäätös.

Ranssi

LainaaNyt on koeajossa tuo vihreä 118 kw.Valkoinen on malliltaan sama 09 vaikka rekisteröity 6/10. Ekomallissa taas kiehtoo 10 mallin hieman erilaiset ratti, mittarit yms sekä sporttipaketti ja varsinkin tuo cashmere puolinahkasisustus. Koeajan tällä viikolla ekomallin. Ensi viikolla  :Ppäätös.

Oletko täällä kahdella nimimerkillä vai enkö itse tiedä jotakin ollennaista, kun on samoista autoista kyse, mutta eri kaverit kirjoittelevat samaa juttua?

roccobilly

Skriko. Kuinka on mahdollista että minun viestini kirjautui sinun nimimerkillesi. Jos ole paikalla vastaisitko tähän. Oletko joku hakkeri?

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: roccobilly - 05.10.10 - klo:22:56
Skriko. Kuinka on mahdollista että minun viestini kirjautui sinun nimimerkillesi. Jos ole paikalla vastaisitko tähän. Oletko joku hakkeri?

OT: WTF :o

skriko

Roccobilly. Olen suomen paras hakkeri. En tiedä miksi sinun vastaukseesi tuli nimimerkkini. Ottaisin sinuna pelin joka parhaalta tuntuu.

roccobilly

Skriko. Sinäkö murtauduit usan sotilastukikohtaan, jos noin taitava olet? Itselläsi on 118 kw oletko ajanut 122kw?

Martin

Se 90 kw:n ekomalli on edullisin ylläpitää.  ::) Sporttipaketti on myös upea, valitettavasti itselläni sitä ei ole, kun oon niin köyhä. Vihreä Scirocco on ok.

skriko

Roccob. Olen ajanut. Ovat eri luonteisia autoja. Valinta makukysymys.

Martin

roccobilly. Onhan se 90 kw:n kone Passatissakin. Ei mikään nuhapumppu, tosin suurilla nopeuksilla (110 km/h) kiihtyvyys on hidasta.

skriko

Roccobilly. Se mitä jotkut ekomalliksi kutsuvat on 122 hv.

roccobilly

roccobilly

Oliskos mihnään mitään tosi tiatoo 118 ja 90 todellisesta erosta. Vai pitääkö mennä kirjastoon lehtien kimppuun. Oiskohna niissä mittaustuloksia. 90 on kait bensapihimpi. Onkohan niissä ollut lastentauteja.

RoccoScientist

Eipä noista kaiketi enää mitään varsinaisia lastentauteja löydy, kun tekniikka ei ihan sitä tuoreinta freshiä ole, jos nyt ei ihan vanhaakaan. Tämä ei tietenkään tarkoita, että mitään vikoja ei löytyisi. Jos moottoreita miettii, niin 90 kW:n moottorissa taitaa olla lähinnä outoja ominaisuuksia suoranaisten vikojen sijaan. Kaksoisahdetuissa on ollut jotain ongelmia, mutta ovat tainneet painottua 103 kW ja 125 kW versioihin ja 118 kW versio on päässyt vähemmällä. Kannattaa hakea sekä tältä forumilta että ultimatevw:n puolelta juttua noista moottoreista.

Tankkaus.com:ssa noiden muutaman 118 kW versioiden kulutus on 7,2l/100km ja 7,8l/100km välillä. Oman 90 kW version kulutus on saman sivuston mukaan 6,6l/100km. Uskoisin että rauhallisella ajolla ero ei kasva dramaattiseksi. Niin ja suorituskyvyssä ero on persdynon mukaan selvä, mutta myös tuo "ekoversio" on kivan pirteä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

roccobilly

Rocco. Mitä tarkemmin tarkoitat oudoilla ominaisuuksilla. Vanha autoni oli toyota supra 1992. On aika suuri hyppäys sciroccoon, joten voi olla vaikeata löytää vikoja kun ottaa huamioon edellisen.

RoccoScientist

No tuo korotettu tyhjäkäynti lämpimillä keleillä on selvin. Harmiton kauneusvirhe, mutta silti oudon tuntuinen. Toinen on se, että isolla vaihteella vedätettäessä saattaa nakuttaa/pitää ääntä, jos tankissa ei ole 98-oktaanista bensaa tai parempaa. Samaa "vikaa" on tainnut olla 1.6 FSI-moteissakin, jos en ihan väärin muista.

roccobilly

Varmaan sama kun vanhat autot teki jos sytytys oli piälessä.Eli nakutti ylämäessä ja kun hellitti kaasumonon loppus. onk pakko käyttää 90kw 98bensaa?

RoccoScientist

Ei ole pakko käyttää ja uskoisin, että selvä enemmistö tankkaa 95E:tä. Tuota tehokkaampaakin versiota voi tankata 95E:llä samoin kuin (luullakseni) 2.0 TSI:täkin, mutta turbomoottoreille korkeammat oktaaniluvut sopivat ainakin teoriassa paremmin (teoriassa matalampi kulutus ja hieman kasvaneet tehot, jos moottorinohjaus osaa ottaa korkeammasta oktaaniluvusta hyödyn irti).

vincent

LainaaOT.
On maailmassa monta ihmeellistä asiaa... Tai sitten jollakin on vaan hiukan liian vähän oikeaa tekemistä. Ã,,kkiseltään veikkaisin. Tai enpäs viitsikkään veikata .

OT
Samaa itsekin tuossa eilen iltasella mietin, vaan en viitsinyt alkaa minäkään veikkailemaan - mitäpä näistä.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Peeveli

En edes miettisi mitä pensalaatua kaadan tankkiin, se on aina 98 ja sillä siisti. Ei tartte spekuloida nakutuksia, nykimisiä jne, ja litrahintaero on pieni auton kokonaiskuluissa. Näin ollen E10-jupinakaan ei koske itseäni.

Mooses

Siirrytääs nyt tuolta Ultimaten puolelta tänne. Hei vaan kaikille!

Mistä sä roccobilly oot nuo autot löytäny? Ei tunnu ykskään kuvaus osuvan nettiauton tai autotalli.comin myytäviin.  ???
En toki väitä ettei niitä ole muualla myynnissä ku noissa kahdessa mut sen verran harvinainen merkki on että olis vähintään outoa.

Mulla vielä jatkuu "sen oikean" etsintä, ja pitäis saada tuo nykyinen kuljetin myytyä, mieluiten suoralla kaupalla. Jahtasin sitä Vantaan Centerin valkoista Roccoa mut myöhästyin hieman. Noita helmiä tulee valitettavan harvoin myyntiin. Uuden ostosta oon jo melkein luopunu, menee budjetin yli sen verran paljon ja kun tuo hallituskaan ei myöntyny lisärahoitukseen...  ;)

roccobilly

No tere mooses. Oon sellaisella alalla, että tunnen paljon automyyjiä, nämä kyseiset pelit eivät oo myynnissä (vielä) mut niitä on tarjottu vaihdosa ja rahalla ostettavaks liikkeisiin. Jotkut tullee ehkä joskus myyntiin, Oma myyty mulla (supra 1992) ja käteiskauppa. Kyllä säkin sen oikean löydät kun on se hallituskin löytynyt.

Martin

Tuskin se 90kw:n kone nakuttaa yhtään milloinkaan, vaikka on 95-oktaanista tankissa. En ole ainakaan huomannut mitään. ::)

Mooses

Roccobilly:
Nekö antaa sulle autonsa koeajoon vaikka ei oo vielä edes myynnissä?  :o

Sori en malttanu olla kommentoimatta.  ;)

roccobilly

Mooses. Suomessa yli 300 sciroccoo. Eiköhän niitä jostain aina koeajoon saa. Vinkiksi. Mulle tarjottiin 7/10 118kw automaatti ajettu 2000km. Oli jottain rengasta ja vannetta yms. En ollut kiinnostunut kun oli tomaatti. Väriäkään en muista, mut luulissin et valkonen. Jos kiinnostaa seuraa autotalli.com tullee varmana myyntiin, ellei me suupuheilla, hinta ilman vaihtoo noin 27-28.

Aanold

Morjesta,

VV-Auto Airportin Sciroccon uusi omistaja ilmoittautuu. Kun kerran oikeilla varusteilla (eli bi-xenonit ja panoraamakatto) oleva Scirocco ilmaantui, oli pakko käydä hakemassa pois se. Halvaksi ei tullut koska hyvitys vanhasta autosta oli surkeahko, mutta aina ei päätöksiä järjellä tehdä. :) Kiitokset HJP:lle navin hankinnasta ja asennuksesta, kyllä kelpaa ajella. Parkkitutka tuohon lienee pakko vielä hankkia jollain tavalla, muuten tuo on aika lailla sitä mitä olen hakenut.

Kaupan päälle tulee vielä 20mm madallusjouset, ja 18" tummat vanteet on jo tilattu.

Erkka

Aanold, onnea upean autovalinnan johdosta. Kuvia mahdollisimman pian autotalliin.  :D Joko auto on sinulle luovutettu?
Niin, ja tervetuloa porukoihin.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Martin

Onneksi olkoon, Aanold! Minulla on jälkiasennettu parkkitutka rekisterikilven ympärillä. Voihan sen kyllä asennuttaa niin kuin yleensä parkkitutka autoissa on.

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: roccobilly - 06.10.10 - klo:16:37
Mooses. Suomessa yli 300 sciroccoo.

Onko määrä todellakin noin suuri?
Sisältääkö tuo luku kaikki suomeen rekisteröidyt Sciroccot, vuosimallista riippuen??

Mooses

Aanold perhana veit auton mun nenän edestä! Joo huomasin itsekin että kyseisessä liikkeessä hyvitys entisestä on surkea. Mut onnea (toivottavasti) hyvistä kaupoista! Kyllä se Rocco löytyy vielä mullekin ajallaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy