Yleistä Sciroccosta

Aloittaja RoccoScientist, 07.12.09 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

snoogie

Minulla ainakin tehtiin koneellisesti mittojen perusteella tuo takaspoileri. En sattunut katsomaan tarkemmin miten nuo katon sivut tehtiin. Myös antennin kohta tehtiin koneellisesti, siitä tuli mielestäni ihan siistikin. Voin siitä vaikka kuvan räpsäistä jossain vaiheessa.

RoccoScientist

Hyvin näyttävät istuvan kumpaankin nuo teippaukset. Itse olen harkinnut raitojen tai raidan teippaamista, mutta en ole jaksanut suunnitella mitään konkreettista lookkia, joten voipi jäädä ihan ajatuksen asteelle koko asia.

Alkuviikosta tuli vähän ajeltua normaalia pidempää lenkkiä motarilla ja maantiellä. Matkaa oli noin 230 km ovelta ovelle, keskinopeus oli karvan verran alle 100 km/h ja kulutus oli 6,6 l/100km ajotietokoneen mukaan. Ei paha. Ainoastaan rengasmelu vaivaa noilla pidemmillä matkoilla. Onkohan kukaan testannut miten äänieristyskäsittely tepsii Sciroccossa?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Mikko

^ Itsellä alkuviikosta myös samanlaista ajoa. Noin 2 x 150 km ja keskinopeus tuolla satasen kieppeillä. Mennessä 7.0 l/100km ja takasin ajellessa 8,3 l/100 km. Aika paljon tuntui tuulen suunta vaikuttavan, mitään muuta suurempaa muuttujaa noissa matkoissa ei nimittäin ollut, takasin tullessa oli selkeä vastatuuli. Ei muuten oikein millään saa menemään alle 7 litran kulutuslukuihin kesärenkailla. Kerran on tainnut kutosella alkavilla luvuilla käydä. Toisaalta kesänakeilla on kyllä mukavampi silloin tällöin antaa vähän raskaampaa kenkää, kun auto pysyy tien pinnassa kuin liimattu. :P

Itse en ole hirveästi noiden teippausten päälle ymmärtänyt. Tykkään kun katto on saman värinen kuin auto muutenkin. Mutta tärkeintähän on, että itse tykkää. :) Tuo Snoogien spoileri on kyllä yksi parhaimmista toteutuksista mitä itse olen (netissä) nähnyt. Mites tuollainen sauma pysyy, ettei lähde esim. pesuissa repsottamaan?

EDIT: Koskas pidetään ne kokoontumisajot, että pääsee livenä näkemään? :)

re2

^Ã,,änieristystä ei ole tullut tehtyä, mutta nyt kun Interlagosit saapuivat ja niille uutta rengastusta valitsin, niin otin tuon rengasmelun yhdeksi valintakriteeriksi. Koko säilyi "originaalina" 235/40R18, mutta gummeiksi tulivat Goodyearin EfficientGrip "ekorenkaat". Mielenkiintoinen yhtälö tuo mainostettu alhainen vierintävastus ja hiljainen käynti. Toden totta, väittäisin rengasmelun pienentyneen auton mukana toimitetuista Dunlopeista (205/50R17), vaikka leveyttä tulikin lisää ja samalla profiili pieneni.

Aika korkeat paineet pistivät rengasliikkeessä noille kumeille (2.6), joten pitää vielä katsoa millainen vaikutus on rengaspaineen laskemisella esim. 2.1 - 2.3 bariin.

Mikko

Nuo tehtaalta tulleet runflat Pirellit on kyllä hirvittävän äänekkäät. Nastatkin on hunajaa korville noihin verrattuna. Paineet pitäisi kyllä käydä tsekkaamassa. No voi olla, että ensi kesänä tulee sitten jotain muuta tilalle tuumaa isommalla vannekoolla. Sitä edeltää kuitenkin rankat puolivuotiset hallitusneuvottelut, joten voi olla ettei tulekaan. :)

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: re2 - 27.05.11 - klo:14:55
Aika korkeat paineet pistivät rengasliikkeessä noille kumeille (2.6), joten pitää vielä katsoa millainen vaikutus on rengaspaineen laskemisella esim. 2.1 - 2.3 bariin.

Jonkin verran saattaa kyllä vaikuttaa sekin, että itselläni on vielä takarenkaissa painetta 2,7 bar taannoisen toisen pidemmän reissun jäljiltä, jolloin kyydissä oli enemmän ihmisiä ja tavaraa. Normaalisti pidän paineet edessä ja takana 2,3 bar:ssa. Eikös tuolle sinun rengastuksellesi muuten pitäisikin käyttää vähän korkeampia paineita kuin 205/50R17:n ohjearvot? Tosin bensaluukun lukemat taitavat suositella korkeampia paineita vasta 235/35R19-koolle.

skriko

Kyllä on Skrikoa keljuttanut tässä viimeiset kolme viikkoa ja ketutus jatkuu. Juuri kun auto oli pesty ja puunattu, niin tulipa lähdettyä ilta-ajelulle. Siinä kotiin tullessa kokeilin sitten valoista lähtöä, ja mites siinä sitten kävikään. Että auto makaa tallissa ja Skriko pummaa kyytiä talouden toiselta osapuolelta.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: re2 - 27.05.11 - klo:14:55
Korkea?
Tuo 2.3 on jonku sirkkelinterä pyörän, esim 195/65 15 renkaan minimipaine.  :)
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 27.05.11 - klo:16:42
Korkea?
Tuo 2.3 on jonku sirkkelinterä pyörän, esim 195/65 15 renkaan minimipaine.

On se korkea(hko) suositusarvoihin nähden. 2,1 eteen ja 2,3 taakse 205/50R17-koolla, jos en väärin muista.

Tos®

Michelinin sivuil on kans hyvät painetaulukot
KLIKS
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

skriko

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 27.05.11 - klo:16:55
Michelinin sivuil on kans hyvät painetaulukot
KLIKS

Tuossa taulukossa on juuri ne painesuosituksest jotka bensakorkin läpykässä. Mulla on Michelin primacyt ensiasennusrenkaina ja pidän niissä 2,3 edessa ja takana. Ihme juttu että peugeat 206:ssa renkaat 175/65X14 ja painesuositukset 2,4 eteen ja taakse.

sjobbe

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 27.05.11 - klo:14:54
EDIT: Koskas pidetään ne kokoontumisajot, että pääsee livenä näkemään? :)

Ehdotan tiistaita klo 18 Espoossa

Mikko

^ Ei onnistu ensi tiistai.

sjobbe

Joo, no mä annan periksi.

Mikko

Eikö muut päivät / illat käy? ... Mutta jos ei ole kiinnostusta niin ei sitten.

Aanold

Tiistai ei sovi minullekaan, mutta muuten olen avoin ehdotuksille. :)

snoogie

Minä voisin myös osallistua, sinällään päivällä ei suurta merkitystä ole, kun kalenteri näyttää aika tyhjältä iltojen osalta.

RoccoScientist

Voisin tulla Helsingin puolelta "kuokkimaan", mutta ensi viikolla on aika paljon ohjelmaa. Perjantaina voisin päästä paikalle. Sitä seuraavalla viikolla taas käy vain maanantai tai tiistai.

Mikko

Tuonne sopivia aikoja haarukoiden: http://www.doodle.com/tsak5e5e2hatnikz :)

Pistin itselle sopivia aikoja tuonne jo ylös, noihin tietenkin voi hallituksen taholta tulla aina jotain estettä vielä. Katsotaan tarkkaa aikaa kunhan löytyisi edes sopiva päivä. Yhden viikon kesäkuulta tuohon voisi vielä pistää päälle, sitten alkaa varmaan jo kesäriennot sotkemaan kalenteria. :)

skriko

Hirveä pyynti nettiautossa, 90 kw ei bm, -09 ajettu 33 000, talvirenk,aluvant,met.väri,lohko ja sisäpist. Ilmoittaa sumuvaloista ei näytä kyllä olevan.27 000â,¬ uuden saa valkoisena 25755â,¬. Eipähän luoja ole kieltänyt haaveilemasta. Max 22 tonnin auto.

proV1

Joo, kylläpä on kova pyynti.. Itse en kyllä noihin hintoihin olisi saanut karvalakkimallia itselleni. Ilmeisesti skrikolla on paremmat suhteet myyjään :)

Guuga

Lainaus käyttäjältä: sjobbe - 26.05.11 - klo:12:21
http://www.saunalahti.fi/~uzzi/linked/IMG_1020.jpg - Ikkunat (huom taustalla musta auto)

Jos saa vaivata niin löytyisikö sinulta kuvaa, jossa taustalla ei ole mitään? Kiinnostaa kuinka tummalta tuo 50 % näyttää ilman "taustatummennusta". Melko edullinen tuo reilu 100 â,¬ hinta eli oliko siinä kaikki sivulasit vai myös takalasi?
CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

sjobbe

Lainaus käyttäjältä: Guuga - 29.05.11 - klo:16:06
Jos saa vaivata niin löytyisikö sinulta kuvaa, jossa taustalla ei ole mitään? Kiinnostaa kuinka tummalta tuo 50 % näyttää ilman "taustatummennusta". Melko edullinen tuo reilu 100 â,¬ hinta eli oliko siinä kaikki sivulasit vai myös takalasi?

Ei oo muita kuvia ja takalasit on tehtaalta (35%). Sanoisin että paras lopputulos on jos laittaa kaikki 50%, eli ei ota tehtaalta. Mulla on myös musta sisäkatto joka ei ole hyvä tummennusta ajatellen.

clima

Lainaus käyttäjältä: sjobbe - 29.05.11 - klo:16:21
Mulla on myös musta sisäkatto joka ei ole hyvä tummennusta ajatellen.

Siis pelkäätkö että tulee liian pimeä sisältä vai mitä?

sjobbe

Lainaus käyttäjältä: clima - 29.05.11 - klo:16:34
Siis pelkäätkö että tulee liian pimeä sisältä vai mitä?
Joo! Eksyn vielä takapenkille kun on niin pillkopimeetä.

clima

;D

Ã,,lä huoli, kokemuksesta voin sanoa että kyllä tuollakin yhdistelmällä vielä päivä paistaa.

sjobbe

Mielestäni tämä 35% ja 50% yhdistelmä vois toimia scirocossa optimaalisesti jos:
- sisäkatto ei olisi musta
- autossa olisi kattoluukku

Tässä autossa kun on melko matala ikkunalinja eli valoa auton sisään tulee normaalia autoa vähemmän.

Muuten 50% all the way on parempi vaihtoehto. Ei tule niin amis -look.

clima

No niin, otin silmän käteen ja huomasin että olin lukenut huolimattomasti.
En huomannut että sulla on tehtaalta jo 35% takasivutkin.

En kuitenkaan epäröisi laittaa vielä etusivuihin (vaikka onkin musta sisäkatto) tuota 50%:sta, tuo tummuus on sisältä katsottuna todella mieto, mutta häivyttää ulkoapäin paljaan lasin ja 35%:n rajaa pienemmäksi.
Olen samaa mieltä tuosta 50% ympäri (tai takaikkuna 35%), mutta se ei sinulla nyt siis ole optiona.

skriko

Lainaus käyttäjältä: proV1 - 29.05.11 - klo:15:25
Joo, kylläpä on kova pyynti.. Itse en kyllä noihin hintoihin olisi saanut karvalakkimallia itselleni. Ilmeisesti skrikolla on paremmat suhteet myyjään :)

Ei tässä sen kummenpaa suhetta, en kyllä Laakkoselta saisi tuollaisia alennuksia. Alennus verottomasta 9,513%.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 28.05.11 - klo:18:33
Pistin itselle sopivia aikoja tuonne jo ylös, noihin tietenkin voi hallituksen taholta tulla aina jotain estettä vielä. Katsotaan tarkkaa aikaa kunhan löytyisi edes sopiva päivä. Yhden viikon kesäkuulta tuohon voisi vielä pistää päälle, sitten alkaa varmaan jo kesäriennot sotkemaan kalenteria. :)

Ruksit laitettu. Sen verran on menoja lähiviikkoina, että hirveästi sopivia aikoja ei löytynyt. Menojen määrästä johtuen hallituskin saattaa tykätä kyttyrää kun niitä ilmestyy kalenteriin lisää, mutta enköhän minä ainakin pienen vierailun saa lobattua läpi. =)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy