ValiValiVali - Eka huoltokokemus VV-Autossa - Voi ..tana.

Aloittaja Lanttu42, 11.03.11 - klo:13:22

« edellinen - seuraava »

Lanttu42

Otin ja menin sitten käymään huollossa, kun oli yksi päivä vapaata. Mitään varsinaista ongelmaa ei ole, joten menin ihan sponttaanisti ilmoittamaan, että on tuo ohjauspyörä vinossa ja moottoritilasta tulee epämiellyttävä käry sisään.

Sitä luulis, että kun menee 14.00 huoltoon, että pääsee nopeasti luukulle? No niin pääseekin, ellei käy paskamainen flaksi.

Samaan aikaan huoltoaulaan tulee mun kanssa automyyjä kauniissa koltussaan. Huomioi selvästi mut, mutta istuu silti ainoan huoltoedustajan eteen. (Tiskejä siis tyhjillään vaikka huru mykke). Oletan tietty, että asia on nopee kun hän aloittaa "Mulla olis yks nopee kysymys, kun asiakas ... " jne jne.

Paskat nopea. Vartin puhistelun jälkeen huomaan, että on turha puhista, koska ne naureskeli jo jollekkin saman firman duunarille "Tiedän Mitä se teki viimekesänä" tasoisena. Otin sitten ja kävelin ulos ja etsin pikahuollon, jossa sain kuulla, että ongelmaa ei voida edes kattoa pikahuollossa ohjeistuksen takia, joten takaisin huoltoon sisään.

Odottamista. Kello lähenee jo 20 vaille kolmea kun nainen nousee tuolilta VAIN kääntyäkseen takaisin "Voisiks muuten samalla..." ja sitten etsitään ja tulostellaan osia ja ihmetellään omasta työsuhdeetulamborkinista kuuluvaa outoa ääntä. Voi sun saatana.

Nainen lähtee kopistelemaan myynnin puolelle ja istun tuolille ja aloitan sanomalla, että olen hieman närkästynyt siitä, että Ainut asiakas odottaa tyhjässä salissa kun Ainut huoltoedustaja keskustelee saman firman myyjän kanssa. Eli asiakas saa odottaa?

Sitten vasta alko oikeen otsasuoni pullistumaan kun se setä siinä tiskin toisella puolella asialisella, narisevalla "Vitun asiakas" äänellä alkaa selittää: "Hän on ehkä myyjä, mutta aivan samalla lailla asiakas meille kuin sinäkin." Ihan **tun sama, mitä se on niiden silmissä. Asiakkaan silmissä siinä oli kaks heepoo heittämässä läppää turhanpäiväsistä asioista, joita olisi voinut hoitaa sähköpostillakin TAI sen kahvia ryystävän toisen huoltoedustajan kanssa joka siinä keskustelussa aina naureskeli mukana. Ensinnäkin olisi ollut kohteliasta kysyä, "Anteeksi - tässä saattaa mennä jonkin aikaa - oletteko te varaamassa huoltoon aikaa?" koska mulla meni valituksen ja uikutuksen kanssa aikaa alle 5 minsaa mun asiaan. Toisekseen - Jos asiakas valittaa ja on selvästi jo tuohtunut niin älä jumankauta puolustele omaa toiminataasi, koska se ei tee tapahtunutta yhtään helpommaksi.

Mistään ei varmaan huomaa, että oli ensimmäinen ja viimeinen huoltokäynti VV-Autossa? :D

... kuin pientä oravaa.
Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

tsiih

Jumankauta. Ja tuosta saavat vielä palkkaa!  >:( Eikun rekkua puljun johtoportaaseen  ;)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

mla

Ei auta valittamiset - samaa pelleilyä tuo on ollut jo vuosituhannen alusta lähtien Stokka-auton aikana.
Asiakaspalvelusta ei mitään tietoa ja huollotkin tehdään aina päin p:tä.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

tsiih

Eilen tuli muuten puhelingallup paikallisen merkkiliikkeen huollon toiminnasta. Voitte uskoa että annoin tulla sydämeni pohjasta  ;D Haastattelija sanoi, että tämä on maahantuojan valtakunnallinen kysely ja saattavat ottaa sieltä yhteyttä tms. Kyllä oli miehellä naurussa pitelemistä kun kerroin huoltoreissuistani.

Minulle mikään ei tuota suurempaa mielihyvää töissä kuin oikeasti tyytyväinen asiakas. Se on osa ammattiylpeyttä! En siksi ymmärrä miksi se ei ole näin kaikilla.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

DAN

Kyllä mä silti ottaisin puhelun jonnekin toimitusjohtajaosastolle. Jos ne yhtään tajuaa liiketoiminnan päälle, niin ymmärtävät kyllä, mistä hyvä palvelu ja imagonrakennus alkaa. Eihän ne ihmeitä sieltä yläkerrasta pysty tekemään, mutta luulisi, että sieltä vois jonkinlainen viesti alaspäin lähteä, jolla sitten pidemmällä tähtäimellä olisi jotain vaikutusta asiakastilanteisiin. Kilpailu on kovaa. Ei kai ykskään firma tahallaan omaa kuoppaansa kaiva?

jf

Nyt tarvii sellaisen kippurassa nauravan ja lattialla pyörivän hymiön tähän! Sorry!

Ikävä kyllä ihan normisetti näissä merkkiliikkeissä pks:än alueella. Kaikki on vaan töissä siellä ja käyttävät aikansa lähinnä toistensa viihdyttämiseen. Omat kokemukset parin eri merkin liikkeistä huollon osalta tältä viikolta ihan vastaavat. Kukaan ei tiedä mitään, eikä mikään kuulu kenellekkään ja kaikki on vain valittettavaa väärin ymmärrystä. Tosin maahantuojan mikälie johtaja taas löytää sen vastuussa olevan henkilön noin 0,1 sekunnin kuluessa ja yhtäkkiä kaikki vastaavatkin ihan mistä vaan ja se väärin ymmärrys olikin vain väärin ymmärretty, että se huoltohenkilö ei ollutkaan ymmärtänyt sitä asiakasta oikein...  ???

Ihan noin tuskaa ja paskaa helpottamaan:
Perheen kauppakassille (voortti, ei siis auto) kolme vuotta mittariin ja tietysti vuosihuollon paikka siis. No, varattu huolto + katsastus sekä ilmastoinnin huolto. Autoa noudettaessa, autolle suoritettu vuosihuolto ja katsastustarkastus, ei muuta. Hallituksella hirtti jo tässä vaiheessa, itsellä vasta, kun auto muutamaa minuuttia myöhemmin pomppasi katsastuksessa...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Lanttu42

En soita kellekkään, tana. :D Kävin antaa saman tien palautetta auton myyneelle henkilölle joka ainakin antoi ymmärtää, että ymmärti (= eli suhtautui asiaan oikein vaikka olisi kuinka ollut huollon ja sen toisen myyjän puolella henkisesti). Saatan ehkä vereenpaineen laskettua kirjoittaa asiasta mun "Auton omistajan blogiin" pari valittua termiä. :D

mla

Lainaus käyttäjältä: DAN - 11.03.11 - klo:13:46
Kyllä mä silti ottaisin puhelun jonnekin toimitusjohtajaosastolle. Jos ne yhtään tajuaa liiketoiminnan päälle, niin ymmärtävät kyllä, mistä hyvä palvelu ja imagonrakennus alkaa. Eihän ne ihmeitä sieltä yläkerrasta pysty tekemään, mutta luulisi, että sieltä vois jonkinlainen viesti alaspäin lähteä, jolla sitten pidemmällä tähtäimellä olisi jotain vaikutusta asiakastilanteisiin. Kilpailu on kovaa. Ei kai ykskään firma tahallaan omaa kuoppaansa kaiva?

Ei ole kuoppaa mitä kaivaa, kun pk-seudulla riittää asiakkaita vaikka kuinka huonosti palvelisi. Viikkokausien jonot huoltoon, tunnin odotus huoltoneuvojalle (yms) ja yleinen p*ska asenne ei riitä kaikottamaan asiakkaita noista, jotta muuttaisivat asennettaan.
Osa asiakkaista joutuu aina puoli väkisin käyttämään noiden palveluja vaikkei haluaisi - esim. siitä syystä, että on soppari firmalla ko. lafkan kanssa tai ei ole aikoja muissakaan holloissa.

Miksi luulet että Kesko käyttäytyy niin m*lkkumaisesti yleensäkin maahantuojankin roolissa? No siksi kun ei ole mitään syytä pokkuroida asiakkaille - asiakkaita Suomessa riittää vaikka kuinka haistattelisi takuu asioissa yms. Sama asenne on ollut pk-seudulla huolloissa jo vuosikaudet ja ei se tunnu sieltä muuttuvan miksikään.
Myyjilläkin on alkanut pissa mennä ihan täysin hattuun tuolla, sillä viime aikaiset tarjoukset ovat olleet ihan vitsejä Vv-auton liikkeistä - 15000e huonompi tarjous muun Suomen hintatasoon ei voi olla muuta kuin v*ttuilua että pysy poissa meiltä. No olen kiltisti pysynyt poissa kun ei kiinnosta noita pellejä 3 autoa vaihdella minun kanssani parin vuoden välein - muualta Suomesta löytyy vielä myyjiä joita kiinnostaa ;)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Paarma

Lainaus käyttäjältä: Lanttu42 - 11.03.11 - klo:13:53
En soita kellekkään, tana. :D Kävin antaa saman tien palautetta auton myyneelle henkilölle joka ainakin antoi ymmärtää, että ymmärti (= eli suhtautui asiaan oikein vaikka olisi kuinka ollut huollon ja sen toisen myyjän puolella henkisesti). Saatan ehkä vereenpaineen laskettua kirjoittaa asiasta mun "Auton omistajan blogiin" pari valittua termiä. :D

Ilmeisesti siis HERTTONIEMI kyseessä. Ostin kyseisestä liikkeestä tammikuussa auton ja muutama huollon kanssa vietetty hetki on osoittanut että tämän liikkeen huollon kanssa ei kannata asioida. Narisin asiallisesti autoni myynelle kaverille tuosta huollon toiminnasta ja siitä ..tun call centeristä (yhteenkään soittopyyntöön ei ole vastattu), keskusteltuamme tovin totesin tekeväni valituksen asiasta autoliikkeen johtajalle rakentavassa hengessä. Soitin johtajalle kerroin tapauksistani asiallisesti ja totesin myyjän toimineen asioissa esimerkillisesti (hänen vastuullaan ei voi olla huollon asiakaspalvelu), jatkoin toteamalla etten tule ko. liikkeen huoltopalveluita käyttämään enään koskaan. Kävin seuraavalla viikolla moikkaamassa myyjää joka kertoi olleensa käymässä huollon tiloissa kun autoliikkeen johtaja oli tullut sinne otsasuoni pulleana, avautuneensa huotojohtajalle huolella, lopputulemana MIKÃ,,Ã,,N EI OLE MUUTTUNUT.

Kyllä voidaan jälkimarkkinoinnissa pilata totaallisesti asiakassuhde, että sillä lailla.
Jos se ei kulje kromaa se!!

-ah-

Lainaus käyttäjältä: Paarma - 11.03.11 - klo:14:09
Ilmeisesti siis HERTTONIEMI kyseessä.
Ihan pakko itsekin osallistua ja kertoa omista kokemuksista ko. paikassa. Vein Autoni Hertsikan volkkarille ensihuoltoon, ja mainitsin samalla, että USB-liityntä hieman pätkii, ja pyysin tsekkaamaan sitä. Autoa haettaessa laskussa oli 250â,¬ isompi loppusumma, kuin mitä oli sovittu. 200â,¬ oli otettu vikakoodien lukemisesta ja soittimen uudelleen koodaamisesta. Kyseessä siis takuussa oleva auto!

Tästä sitten mainitsin, ja huoltoneuvoja minulle selitti, että kyseinen varuste ei ole vakiovaruste tässä autossa, vaan jälkiasennettu, eikä siis kuulu takuuseen. Koetin kysyä, että mistä ihmeestä tavan ihminen sitten tietää, mikä varuste kuuluu takuun piikkiin ja mikä ei, jos uudessa autossa oleva ominaisuus ei takuuseen kuulukaan?! Tästä sitten keskusteltiin vielä takuista vastaavan henkilön kanssa, ja hänkin oli sitä mieltä, että olen itse asennuttanut USB-liittimen autooni, ja tästä syystä heillä on oikeus periä korjauksesta maksu. Tässä vaiheessa en enää tiennyt itkeäkö vai nauraa... :o

Sain asian lopulta selvitettyä soitettuani kahteen muuhun Seat-edustukseen, ja Hertsikasta pyydettiin tulemaan ja hakemaan nämä 200â,¬; minä vuorostani pyysin laittamaan ne tililleni, kun ajatuksissani ei ollut kyseiseen liikkeeseen enää astua.

Tarkkaavainen lukija saattoikin jo huomata, että loppusumma oli 250â,¬, ja Hertsikasta luvattiin 200â,¬ takaisin. Tarkemmin kuittia tutkittuani kotona huomasin epämääräisen rivin "huoltotekniset toimenpiteet" tms. arvoltaan 50â,¬. Siitä sitten kysyin asiallisesti, että mitäköhän tämä rivi sisältää, niin lupasivat senkin sitten palauttaa  :D Aikamoista vedätystä!

Pahoittelen pitkää postausta, mutta pakko vielä mainita, että muutosta suuntaan tai toiseen ei USB:ssa tapahtunut; korjaus tapahtui lopulta USB-tikkua vaihtamalla  :)

Lanttu42

Tästähän tulee ihan Hertsikahate threadi. :D

Mutta mä ehkä vedän pohjat tälle. Vein aikanaan vanhan 9N polon sinne takuuhuoltoon. Vikana oli metalli kalahdus takarenkaiden suunnalta, kun vaihtaa suuntaa.

Parin päivän päästä sain tiedon "Auto on valmis". Antoivat vaan korjausselitteen käteen eikä sen kummemin jäänyt asiaa ihmettelemään vaikka olisi ollut todellakin syytä. korjausselitteessä kun luki:

Asiakkaan ilmoittama vika: Kolahtaa takaa, kun vaihtaa suuntaa.

Korjaus: Vikaa ei voitu todentaa. Ominaisuus???

Tuosta on kuitti tallessa, jos haluatte skannattuna. :D

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: -ah- - 11.03.11 - klo:14:46

Tarkkaavainen lukija saattoikin jo huomata, että loppusumma oli 250â,¬, ja Hertsikasta luvattiin 200â,¬ takaisin. Tarkemmin kuittia tutkittuani kotona huomasin epämääräisen rivin "huoltotekniset toimenpiteet" tms. arvoltaan 50â,¬. Siitä sitten kysyin asiallisesti, että mitäköhän tämä rivi sisältää, niin lupasivat senkin sitten palauttaa  :D Aikamoista vedätystä!

Pahoittelen pitkää postausta, mutta pakko vielä mainita, että muutosta suuntaan tai toiseen ei USB:ssa tapahtunut; korjaus tapahtui lopulta USB-tikkua vaihtamalla  :)

Tuosta kyllä eittämättä paistaa läpi OSAAMINEN.  :D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

tsiih

Noh, edes ovat yrittäneet. Aikamoisia juttuja, näille voi repeillä loppuillan  ;D
Viimeksi kun hain auton paikallisesta, huoltoneuvoja sanoi hieman ääni väristen että "taitaa olla et ei keretty tekemään sun autolle tänään yhtään mitään". Minulla oli kyllä ihan aikavaraus  ;D
Ymmärsin sen kyllä, peltipuolella joku kaaos ja minun homma ei ollut kiireellinen ja olen tuttu asiakas joka voi tuoda auton koska vaan, mutta olishan sitä voinut edes soittaa ja ilmoittaa...

Lanttu42

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 11.03.11 - klo:15:53
Noh, edes ovat yrittäneet. Aikamoisia juttuja, näille voi repeillä loppuillan  ;D
Viimeksi kun hain auton paikallisesta, huoltoneuvoja sanoi hieman ääni väristen että "taitaa olla et ei keretty tekemään sun autolle tänään yhtään mitään". Minulla oli kyllä ihan aikavaraus  ;D
Ymmärsin sen kyllä, peltipuolella joku kaaos ja minun homma ei ollut kiireellinen ja olen tuttu asiakas joka voi tuoda auton koska vaan, mutta olishan sitä voinut edes soittaa ja ilmoittaa...

Samaa oli tuossa vuoden lopulla Pohjois-Helsingin Autossa, Herttoniemessä. Paljon kiusallisia tilanteita siitä, että auto seisoo siellä koko päivän ja sille ei ehditä tekee mitään ja kukaan ei vastaa puhelimeen. Oli ilmeisesti hieman työvoimavajetta... Laatu on kuitenkin heillä ollut hyvää keskiluokkaa, joten sinne tuokin Polo varmaan muuttaa.

Sean80

Lainaus käyttäjältä: Lanttu42 - 11.03.11 - klo:15:55
Samaa oli tuossa vuoden lopulla Pohjois-Helsingin Autossa, Herttoniemessä. Paljon kiusallisia tilanteita siitä, että auto seisoo siellä koko päivän ja sille ei ehditä tekee mitään ja kukaan ei vastaa puhelimeen. Oli ilmeisesti hieman työvoimavajetta... Laatu on kuitenkin heillä ollut hyvää keskiluokkaa, joten sinne tuokin Polo varmaan muuttaa.

Menee ohi otsikon, mutta aikoinaan vein ranskanpullan Pohjois-Helsingin Autoon, koska moottoritilan flekti ei pyörinyt. Soittivat, että valmis on. Noudettaessa selvisi, että "Ei siinä mitään vikaa ole." Jaa, no ei kai sitten... Lähdin ajelemaan kotiin ja ensimmäisissä liikennevaloissa alkoi vedet lähes keittää. Ajoin sitten suoraan autokauppaan... :D

jalkkis

Voivoi Herttoniemi, kuinka tutulta kuulostaakaan. Mun silloinen Polo sai valohoitoa niin monta kertaa, että oksat pois. Mikään ei tunnu muuttuneen. Ja kaiken huippuna muutama vuosi myöhemmin toisesta etuiskarista löytyi vielä kuljetustuki, joka oli rikkonut vaimentimen suojakumit. Autohan oli ostettu ko. putkasta.

Sain aikoinaan hommiin vipinää, kun laitoin kohtuuäkäisen sähköpostin autotalon johtajalle. Eikä tosiaan mennyt montaa hetkeä, kun alkoi tapahtumaan (lue: pääsin volkkarin erikoiskorjaamolle, jossa oikeasti oli oikeanlaista otetta tekemisessä).

Mutta joo, eipä ole mikään muuttunut. Onko Vantaa yhtään parempi?

Pohjois-Helsingin autosta jäi minullekin ihan positiivinen kuva, suosittelen

qwe

Käytin omaani Herttoniemen VW-huollossa. Ei muuta valittamista kuin että tällä kertaa ei saanut uusia työkaluja auton mukana.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

jarru

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 12.03.11 - klo:18:13
Pohjois-Helsingin autosta jäi minullekin ihan positiivinen kuva, suosittelen

Pari kertaa käytin edellistä autoa (Opel Astra) tuolla huollossa ja joka kerta homma meni miten sattuu. Unohtivat AINA merkata huoltokirjaan mitä oli tehty. Yhdellä kertaa sain auton takaisin ja huomasin taas ettei huoltokirjassa ollut mitään merkintöjä. Soitin takaisin ja sanoivat että huolto on kesken. Ihmettelin siinä sitten että mitenkäs olette sitten auton minulle antaneet jos huolto on kerran kesken saamatta vastausta. Menin takaisin huoltoon jossa homma tehtiin loppuun. Lopuksi koetettiin kinuta lisää rahaa, kun olin kuulemma maksanut liian vähän autoa hakiessa. Näyttivät oikein hinnastosta että katso nyt, tämän hintainen olisi huollon pitänyt olla että maksapa jamppa väliraha. Huomautin sitten että herra katsoo väärän auton hintaa ;). Yhdellä kertaa taasen odottelin että missäs huollon jampat viipyy kun koko putka oli kiinni. Soitin sitten Konalan toimipisteeseen että tietäiskö ne siellä miksi liike on kiinni. Selvisi että pommiinhan ne huoltomiehet oli nukkuneet. Reilun tunnin odottelin ja liikkeen avauduttua ei edes osattu pahoitella tapahtunutta. Koetin tingata sitten hintaa vähän alemmas odottelun takia niin ei alennusta herunut. Jätin käyttämättä varatun ajan ja siihen loppui tuossa huollossa käynti. Joten kovin hyvää arvosanaa ei millään voi ko. putkalle antaa!

clima

Lainaus käyttäjältä: jarru - 12.03.11 - klo:19:08
Pari kertaa käytin edellistä autoa (Opel Astra) tuolla huollossa ja joka kerta homma meni miten sattuu. Unohtivat AINA merkata huoltokirjaan mitä oli tehty. Yhdellä kertaa sain auton takaisin ja huomasin taas ettei huoltokirjassa ollut mitään merkintöjä. Soitin takaisin ja sanoivat että huolto on kesken. Ihmettelin siinä sitten että mitenkäs olette sitten auton minulle antaneet jos huolto on kerran kesken saamatta vastausta. Menin takaisin huoltoon jossa homma tehtiin loppuun. Lopuksi koetettiin kinuta lisää rahaa, kun olin kuulemma maksanut liian vähän autoa hakiessa. Näyttivät oikein hinnastosta että katso nyt, tämän hintainen olisi huollon pitänyt olla että maksapa jamppa väliraha. Huomautin sitten että herra katsoo väärän auton hintaa ;). Yhdellä kertaa taasen odottelin että missäs huollon jampat viipyy kun koko putka oli kiinni. Soitin sitten Konalan toimipisteeseen että tietäiskö ne siellä miksi liike on kiinni. Selvisi että pommiinhan ne huoltomiehet oli nukkuneet. Reilun tunnin odottelin ja liikkeen avauduttua ei edes osattu pahoitella tapahtunutta. Koetin tingata sitten hintaa vähän alemmas odottelun takia niin ei alennusta herunut. Jätin käyttämättä varatun ajan ja siihen loppui tuossa huollossa käynti. Joten kovin hyvää arvosanaa ei millään voi ko. putkalle antaa!

Huh, huh. Toinen toistaan uskomattomampia tapauksia.
Onneksi itselle ei ole sattunut mitään näihin verrattavaa. Toivoisi vaan että tällaisten kokemusten jälkeen kohtalotoverit antaisivat joukolla palautetta korkeammalle tasolle, josko sitten näissäkin ympyröissä jotain myönteistä liikehdintää tapahtuisi.

Kale

Hyvinkäällä sattunutta:
-Auto viety huoltoon 6.30 aamulla, avaimet laitettu laatikkoon. Noudettaessa autoa huolto oli jäänyt tekemättä kun huoltomiehellä ei ollut avaimia. Haettiin avaimet huoltoneuvoja kanssa laatikosta ja varattiin uusi aika seuraavalle viikolle. Heidän kämmi, hyvitetään laskussa ensi viikolla, "niin varmaan". Mitään hyvitystä ei tarjottu vaan piti vaatia sitä.
-Hihnan vaihdossa jätetty ahtoputken klemmari laittamatta. Tankillisen verran kuuntelin sihinää ja savutusta... Pikahuollossa hoitivat kuntoon, ilmaiseksi.
-Auto viety huoltoon vuotavan polttoainesuodattimen takia, aika varattu klo 14. Luovutan auton klo 13.50. Koeajan demotourilla 2 autoa. Juttelen eberin edustajan kanssa tovin. Klo 15 käyn kysymässä kauanko kestää vielä. Autoa ei ole edes otettu sisään. Koeajan pari autoa lisää, jonka jälkeen huomaan, että auto seisoo edelleen samassa paikassa. Pakko kysyä, että mikä v*ttu maksaa. Vastaukseksi saan epämääräisiä selityksiä. Koejan yhden auton lisää. Sitten auto on kuulemma huollettu eli käytetty 10min tyhjäkäynnillä, ei vuotoa. Suodattimen ympäristö ja runkoaisa ja muut dieselin sotkemat paikat putsattu. Ajan kotiin, kokeilen suodatinta joka on taas märkä dieselistä. Myöhemmin tekstiviestipalautteessa annan palaa täydeltä laidalta. Saan myöhemmin soiton jossa asiaa pahoitellaan.
-Kaverin autoon vaihdettiin pari viikkoa sitten jarrunesteet mutta jarrut unohdetaan ilmata ja auton jarrut toimii hädin tuskin. Korjaus tehdään pikahuollossa ilmaiseksi mutta mitään hyvitystä ei tarjota.

Peeveli

Uskon vakaasti, että nykyisin suunnilleen kaikki merkkihuollot ja -korjaamot ovat täyttä scheissea. Viimeisin käynti toissaviikolla VW-Center Herttoniemi masensi. Ikkunapilarin listan natina korjattiin siten, että autossa haisi läikkyneen väljähtyneen keskikaljan tyyppinen haju monta päivää (ilmeisesti suihkittu silikonia, koska rasvainen läntti oli myös sisustuspaneelissa oven takayläreunassa), kuskin oven kangasverhoilussa oli runsaasti mustia näpinjälkiä, kiiltävänmusta oven ulkopuolinen b-pilari oli naarmuja ja hankausjälkiä täynnä ja ovenkahvan seutua oli naarmutettu.

Vastasin tekstiviestikyselyyn toiminna laadusta ja annoin palautetta. Parin tunnin päästä joku Lehto soitti puljusta ja kyseli voivatko he korvata tapahtuneen auton sisä- ja ulkopesulla. Aluksi annoin suostumuksen mutta hitusen mietittyäni itsesuojeluvaisto heräsi ja peruutin ajan. Miksi enää veisin autoani sinne saamaan yhä pahempia vaurioita? Pesujannut olisivat hanganneet ensinnäkin auton harjakoneessa, sitten naarmuttaneet sisätiloja lisää ja jättävät siivoukseen puutteita. E kiitos, eikä enää käyntejä sinne.

Ehkä se on seuraava keikka toteutettava Keravan Laakkoselle koemielessä...

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 13.03.11 - klo:11:15

Ehkä se on seuraava keikka toteutettava Keravan Laakkoselle koemielessä...

Lycka till. Joskus on onnistunut hommat, joskus ei...

Itse ajattelin kokeilla seuraavaksi Porvoota.
Hyvinkäällä kerran käytetty ilman ongelmia, mutta Kalen kokemus ei nyt ainakaan lisännyt innostusta.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

BMT

KALE HUOMIO:
Nafta haurastuttaa apulaitehihnat käsittämättömän nopeasti. Hyvällä tuurilla moniurahihna vain katkeaa ja auto lakkaa lataamasta yms., mutta huonolla tuurilla katkennut moniurahihna läpäisee jakohihnakopan, jako menee sekaisin ja moottori on entinen. Naftasuodattimen kotelon kansi on peltiä ja pienikin vekki kanteen suodattimen vaihdon yhteydessä aiheuttaa naftavuodon. Kantta ei taida saada erikseen ja naftasuodatinpömpeli maksaa vajaat 300e. Toisin sanoen: Mikäli naftaa on päässyt hihnalle, on se syytä vaihtaa ASAP, ettei käy hassusti.

Ts. soita sinne huoltoon ja kerro, että kuulit vähän juttuja ja kysy miten toimitaan, toimitaanko ennen vai jälkeen moottorivaurion...

Niin ja kirjoitin tämän sillä olettamuksella, että tuo profiilisi Golf V Variant on dieseli ja käytit sitä huollossa naftavuodon tilkitsemisessä.

Keni1

Itsellä kokemusta volkkarihuollosta vain Espoon Suomenojan huollosta ja siellä kyllä palvelu pelaa. Ja toki aina kun lähtee joillekkin tiskeillä notkumaan niin kannattaa toki varata reilusti aikaa sillä siellä on muitakin. Ja kuten jo mainittu niin toki myyjä on aivan samalla tavalla huollon asiakas kuin autonsa huoltoon tuova 'oikea' asiakas. Myyjähän vain tekee työtään ja hoitaa jonkun toisen 'oikean' asiakkaan asiaa joka on vähintään yhtä tärkeä asia kun se sun huolto. Mun mielestä kuulostaa vaan hyvältä jos firman työntekijät heittävät keskenään läppää, olis aika kauheeta kattoo jos ne huutais ja karjuis toisilleen asikkaiden nähden LOL...

Seuraava huolto mitä suurim. tod. näk.  Vantaan Airportin huollossa koska autokin sieltä haettu. Huoltotarvetta toivottavasti vasta parin vuoden päästä, ehtii henkisestikki valmistautua koitokseen, nyt niillä on reilusti aikaa skarpata ennen mun visiittiä heh heh.

Flat

LainaaSeuraava huolto mitä suurim. tod. näk.  Vantaan Airportin huollossa koska autokin sieltä haettu

hieman OT, mutat menkööt...

osa1. audi airport
Soitin huoltoon ja kysyin fiksausta pikkujutulle. Sanoivat että tule pikahuoltoon niin tehdään pois. Ajon samantien pikahuoltoon ja perille päästyäni kysyttiin että onko aika varattu ? No ei ollut, koska juuri sanottiin että pikahuoltoon voi tulla heti. No, varattiiin seuraavaksi aamuksi aika pikahuoltoon. Kysyin että monelta auton voi tuoda, 7:00 vastatiiin. Aamulla tulin 7:00 paikalle ja kysyin että kauanko menee? Vastaus oli, että kymmenisen minuuttia, mutta huolto aukeaa vasta 7:30. Sanoin että et sitten eilen viitsinyt kertoa tätä jos olisin tuon tiennyt niin olisin tullut vasta 7:30 eikä 7:00. Huoltokaveri pyöritteli silmiään ja ilmeestä näki että olisi halunnut vastata että " et kysynyt monelta huolto aukeaa, kysyit vain että monelta auton voi tuoda". Onneksi fiksu kaveri oli hiljaaja kehotti ryystämään kahvia ja potkimaan näyttelyhallin autojen renkaita ajankuluksi.

osa 2. vw center vantaa.
Sovin korikorjaamon päällikön kanssa puhelimitse että tuon autoni aamulla ja saan se pois seuraavan aamuna. Kun tulin paikalle sitten aamulla, niin aikaa ei oltu varattu. Varattiin  uusi aika. 

Vein auton sovittuna päivänä uudestaan, seuraavan päivän iltapäivällä soittelin autoni perään kun ei ollut mitään kuulunut. vastaus oli, ei oikein ole kerennyt, mutta menee työn alla vielä tänään. Jaaha että sillei.

Seuraavana päivänä taas soittelin autoni perään kun ei mitään kuulunut. Vastaus oli, että tuolla se hallissa on, mutta ei ole vielä keretty tekemään, tänään saadaan homma valmiiksi. Jaaha että sillei.

Taas seuraavan päivänä soittelin autoni perään kun ei mitään taaskaan siitä kuulunut. vastas oli , auton on työn alla ja valmis, pitää vain kuivua huomiseen. Huomenna voit hakea pois. Jaaha, että sillei.

Seuraavan päiväna hain(sain) autoni pois.

Lieventävä seikka tuossa oli että sijaisauto oli vw:n piikkiin tuon ajan, olin vaatinut sijaiauton ilmaiseksi kun ensimmäinen kämmäys ajanvarauksessa tapahtui. Ja hyvä että vaadin, muuten olisi tullut 4 vrk lasku itselle.

Kale

Lainaus käyttäjältä: BMT - 13.03.11 - klo:12:14
KALE HUOMIO:
Nafta haurastuttaa apulaitehihnat käsittämättömän nopeasti. Hyvällä tuurilla moniurahihna vain katkeaa ja auto lakkaa lataamasta yms., mutta huonolla tuurilla katkennut moniurahihna läpäisee jakohihnakopan, jako menee sekaisin ja moottori on entinen. Naftasuodattimen kotelon kansi on peltiä ja pienikin vekki kanteen suodattimen vaihdon yhteydessä aiheuttaa naftavuodon. Kantta ei taida saada erikseen ja naftasuodatinpömpeli maksaa vajaat 300e. Toisin sanoen: Mikäli naftaa on päässyt hihnalle, on se syytä vaihtaa ASAP, ettei käy hassusti.

Ts. soita sinne huoltoon ja kerro, että kuulit vähän juttuja ja kysy miten toimitaan, toimitaanko ennen vai jälkeen moottorivaurion...

Niin ja kirjoitin tämän sillä olettamuksella, että tuo profiilisi Golf V Variant on dieseli ja käytit sitä huollossa naftavuodon tilkitsemisessä.

Kirjoittamani juttu tapahtui edellisellä kulkineella eli -08 passat variant 2.0:tdi:llä. Naftasuodatin vaihdettiin 53tkm:ssa ja korjaava toimenpidettä pyysin muistaakseni noin 63tkm kohdalla kun huomasin naftaa konehuoneessa pissapojan nestettä lisättäessä. Auto vaihtoi omistajaa 64tkm kohdalla lokakuussa 2010. Kerroin asiasta uudelle omistajalle.

Dieseliä ei siis ollut konehuoneessa mitenkään ylenpalttisesti vaan sitä oli ilmeisesti tihkunut pikkuhiljaa mutta sen verran oli sotkenut paikkoja, että osui silmiin ja rupesin selvittämään pitäisikö asialle tehdä jotain. Eräs vw-huoltaja (ei Hyvinkää) kehoittikin viemään auton pikapikaa suodattimen vaihtoon mutta kuten kerroin suodatinta ei kuitenkaan vaihdettu.

Tourano

Omalla kohdalla suurin syy muiden merkkien katselulle tällä hetkellä on Volkswagenin huolto. Auto on oikein miellyttävä mutta kun jo auton luovutuksesta lähtien on kaikki mennyt enemmän tai vähemmän pieleen.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Peeveli

Millähän merkillä mahtaa tänä päivänä olla hyvä merkkihuolto/takuukorjauspolitiikka? Toyotalla sellainen tuntui omien kokemusten mukaan olevan vielä 90-luvun alkupuolella, mutta Avensiksen vapaaehtoinen ensihuolto Kaivokselassa ei mennyt ihan nappiin kesärenkaiden vaihdon osalta. Tai no, moite on pieni, mutta kuitenkin: olin jo autoa tilatessani sopinut että autoon tulee edelliskorimallin koristekapselit jotka olivat paremman näköiset (en ollut vielä ehtinyt hankkia kesärenkaille aluja), ja ne nätimmät kapselit olivat autossa jo talvirenkailla. Kesärenkaat jätettiin siis auton luovutuksen yhteydessä odottamaan liikkeeseen kesärengaskautta ettei minun tarvinnut niitä raahata eestaas. No, pojat vaihtoivat sitten kesärenkaat alle, ja kun lähdin ulos, huomasin että autoon oli laitettu ne mökelömmä näköiset kapselit. Luulin tuossa vaiheessa, että ovat vahingossa sotkeneet jonkun vieressä olleen toisen Avensiksen pölärit keskenään. Lopulta selvisi, että ne nätimmät kapselit oli survottu tavaratilaan sellaisenaan päällekkäin ja osaan niistä oli tullut kiinnityshakasista naarmuja. Eivät viitsineet mokomasta tiskillä mainita, enkä ollut antanut käskyä laittaa niitä heille varastoon jostakin kumman syystä kesärenkaideni viereen jääneitä rumia pöläreitä kiinni, en edes olisi halunnut niitä ottaa mukaan. Eli tällaista sekoilua, muistutti ihan VW-Centerin touhua. :D

Kale

Niin mihin sitä veisi auton huoltoon kun tuossa paikallisessa Bosch car servisessäkään ei kaikki tunnu menevän ihan kohdalleen. Kämmit/puutteet tosin selvästi pienempiä kuin merkkihuollossa.

Lanttu42

Mulla on sellainen logiikka tässä asiassa, että vien enemmin yksityiselle/pienelle ketjulle tunaroitavaksi kuin isolle yhtiölle, jonka duunareilla ei ole mitään menetettävää. Usein näissä isoissa yhtiöissä ongelmat ei edes välttämättä ole työntekijöiden ongelmia vaan yhtiön prosessien ongelma. Varaosien tilaamisesta on tehty naurettavan hankalaa ja ohjeistuksessa on kummallisia kerro-tai-sit-älä-kerro-asiakkaalle filosofioita.

Pienillä korjaamoilla on asiat yleensä toisin. Työntekijöillä on enemmän vastuuta ja etenemismahdollisuuksia joten heillä on enemmän pelissä, jos tulee huonoa palautetta. Kaikki eivät tietenkään näin ajattele, mutta näin yleisesti ottaen. Sen takia suosinkin Pohjois Helsingin Autoa huoltoasioissa. Heillä oikeasti pahoitellaan jos asiat viivästyy ja heillä suhtaudutaan ihan ymmärtäväisesti kiireeseen toisinaan. Tosin yleensä vien auton heille siten, että annan saman tien muutaman päivän aikaa. :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy