Passattia ostamassa

Aloittaja anttiko80, 26.02.11 - klo:18:57

« edellinen - seuraava »

Koivuviita

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 12.04.12 - klo:20:03
Käytän aina käsijarrua, DSG kun on, ja ei ole kertaakaan kahden talven aikana jumittanut vaikka auto on aina ulkona. Tai lie juminut mutta aina on auennut kun peruuttanut ruudusta.

No ehkä se onkin sit juurikin siinä. Itse ajelen auton aina sisälle, kun mahdollista. Lämpimään autoon on vaan niin paljon mukavampi kömpiä ;)
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Koivuviita - 12.04.12 - klo:19:56
No niin, onnea vaan  :D

Mun neuvo on, että opettele elämään mahd. paljon ilman sitä kässäriä. Niin se jää talven pakkasillakin sitten laittamatta. Itse tosiaan ihan tottumuksesta laitoin lähes aina... ja ja eka pakkasillahan se sitten kilahti. Muuten oikein kiva auto!

Samoin jäätyi minulla käsijarru (onko tuo edes käsijarru vai mikä sen nimi on?) talven pakkasilla. Hinausauto piti kutsua...

velli

Käsijarrusta: tässä mun mallissa on myös auto hold (eikös tämä ole lisävaruste?). Pienessä ylämäessä parkkipaikalla autohold on usein alkanut jumittamaan kun vauhti on ollut liian varovainen.

Eikös sähköinen käsijarru mene automaattisesti päälle, jos on auto hold päällä, kun autosta ottaa virrat pois? Koskaan en ole siis tuota käsijarrua kytkenyt päälle, kuitenkin se aina on päällä kun auton käynnistää. Pitäisikö Käsijarrun vapauttaa automaattisesti jos lähtee vain liikkeelle? Jos en nyt ihan väärässä ole, niin näin on välillä käynyt, välillä ei meinaa lähteä millään liikkeelle. Näin ilmeisesti ainakin DSG:n yhteydessä (vaikka tämä minun onkin nyt manuaali)? Voin olla siis väärässäkin tämän suhteen, kilometrejä ei ole vielä kovin paljoa ole ehtinyt tällä autolla ottaa alle.

Ã,,kkiseltään auton kokoon on melkoinen totutteleminen, takakontin kanssa peruuttelu ahtailla parkkipaikoilla välillä hirvittää. Peruutustutkaa ei tietenkään ole asennettuna. Onko kokemuksia millainen marmoritiskiltä hankittu jälkiasenteinen peruutustutka on? http://www.volkswagen.fi/vv-auto/shop_products.nsf/WT/T11066000?open&db=vw4.nsf osat 150â,¬, mikä mahtaa olla hinta asennettuna?

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: velli - 12.04.12 - klo:21:25
Käsijarrusta: tässä mun mallissa on myös auto hold (eikös tämä ole lisävaruste?). Pienessä ylämäessä parkkipaikalla autohold on usein alkanut jumittamaan kun vauhti on ollut liian varovainen.

Eikös sähköinen käsijarru mene automaattisesti päälle, jos on auto hold päällä, kun autosta ottaa virrat pois?
Nojuu.

Koskaan en ole siis tuota käsijarrua kytkenyt päälle, kuitenkin se aina on päällä kun auton käynnistää.
Eli käytät siis aina sitä auto hold -toimintoa? Sehän ei oletusarvoisesti ole päällä, eli joudut sen aina erikseen aktivoimaan napista. Noin jos teet niin käsijarru toimii kuvaamallasi tavalla. Jos et auto holdia aktivoi, käsijarrukaan ei itsekseen kytkeydy sen paremmin päälle kuin poiskaan.

Pitäisikö Käsijarrun vapauttaa automaattisesti jos lähtee vain liikkeelle? Jos en nyt ihan väärässä ole, niin näin on välillä käynyt, välillä ei meinaa lähteä millään liikkeelle.
Tuota. Auto hold vapautuu itsestään liikkeelle lähtiessäsi. Mutta jos olet auton vaikkapa sammuttanut ja käsijarru on aktivoitunut, ei se käsittääkseni avaudu ilman että käsijarrunappia painaa.

Onko kokemuksia millainen marmoritiskiltä hankittu jälkiasenteinen peruutustutka on? http://www.volkswagen.fi/vv-auto/shop_products.nsf/WT/T11066000?open&db=vw4.nsf osat 150â,¬, mikä mahtaa olla hinta asennettuna?

Minulla on juuri tuo, en suosittele. Samalla rahalla saat Cobran ParkMasterin (sori jos muistan mallinimen väärin) ja se on luotettavampi ja piippauksen tyyli sopii ainakin minulle paremmin. Valeo taitaa olla kriittinen mahdolliselle vetokoukulle ja/tai niiden "silmien" asennuskulmalle. Niissähän on 5 asteen viiste asennuskauluksessa, eli asentuu joko 0 asteen tai 5 asteen kulmaan puskurin pintaan nähden. Minulla tuo usein piippailee omiaan vaikka ei mitään aihetta olisikaan. Toisaalta, ei tuo ole todellista estettä koskaan jättänyt piippaamatta. Asennus maksoi 250 Eur halpa-asentamossa, merkkihuollossa olisi ollut lähes 400. Muista asennusta tilatessasi pyytää silmien malaus korin väriin; minulla jättivät tuon tekemättä ja niitä ei kyllä jälkikäteen saane siististi maalattua ilan että taas irrottaa puskuria ja silmiä.

EDIT: Ai niin, jos sinulla on autossasi vetokoukku ja kuitenkin päädyt ostamaan tuon Valeon tutkan, huomaa että siitä on mallia "Kit 1" ei-vetokoukullisille autoille ja "Kit 3" koukullisille. Näiden toteutuksen käytännön eroja en tunne.

Leroy

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 12.04.12 - klo:21:06
Samoin jäätyi minulla käsijarru (onko tuo edes käsijarru vai mikä sen nimi on?) talven pakkasilla. Hinausauto piti kutsua...

Täälläkin kävi hinurivolvo pihassa kääntymässä, mutta säikähti Pasuuna sitä niin, että kolmen tunnin väsyttelyn jälkeen päästi vihdoin takapyörät liikkeelle.

Vellille onnittelut uudesta autosta. 8) Hyviä nämä on ajaa ja tilaa on!

Hieman on oman yksilön kanssa ollut nyt korroosiomurheita, ja sehän on mulle sietämätöntä. Parin viikon päästä meneekin artistikustanteisesti maalattavaksi ja ~20% auton peltipinnoista saa uuden maalin.
Outback

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Leroy - 12.04.12 - klo:21:42
Hieman on oman yksilön kanssa ollut nyt korroosiomurheita, ja sehän on mulle sietämätöntä. Parin viikon päästä meneekin artistikustanteisesti maalattavaksi ja ~20% auton peltipinnoista saa uuden maalin.

Korroosiosta en tiedä - en ole perehtynyt - mutta kiveniskemien vaurioittamaa maalipintaa on kyllä luvattoman paljon. Näkyy muuten valkoinen pohjaväri melkoisen ikävästi kirkkaanpunaisessa maalipinnassa. Juurikin tänään tuota harmittelin autoa pestessä. Pitäisiköhän maalauttaa edes konepelti; sitten kyllä harmittavat entistä enemmän ne muualla olevat maalipinnan virheet. ??? >:(

Leroy

Niin siis sitä ruostetta ei ollut se 20%, samalla menee juuri konepellin "tähtitaivas" pilveen, kun tulee nuo ruostepaikat (kuskin ovi, kylkilistan alta ja etulokarit, roiskeläppien hinkkauman seurauksena) tulee korjautettua. Myllytyksen jälkeen nuo kiveniskemät vaan tulee hieman liian näkösälle... Mietin just, että pitää budjettihenkeen edetä nuo loput 80% kun lompakko antaa myöten. ;D Sitten voikin alkaa taas kierroksen alusta.  ;D
Outback

Vankka

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 12.04.12 - klo:21:39
Tuota. Auto hold vapautuu itsestään liikkeelle lähtiessäsi. Mutta jos olet auton vaikkapa sammuttanut ja käsijarru on aktivoitunut, ei se käsittääkseni avaudu ilman että käsijarrunappia painaa.
Ihan käsijarrukin lähtee pois automaattisesti liikkeelle lähtiessä (ainakin mauaalissa). Kuskin turvavyö kiinni ja nostaa kytkintä ja painaa kaasua lähtee käsijarru pois vaihteelle ei ole väliä. En sitten tiedä onko tuo muuttunut, tästä löytyy ihan auton manuskasta juttua.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 12.04.12 - klo:22:27
Ihan käsijarrukin lähtee pois automaattisesti liikkeelle lähtiessä (ainakin mauaalissa). Kuskin turvavyö kiinni ja nostaa kytkintä ja painaa kaasua lähtee käsijarru pois vaihteelle ei ole väliä. En sitten tiedä onko tuo muuttunut, tästä löytyy ihan auton manuskasta juttua.

Jep, noin se on. Tuon käsijarrun kanssa saa olla tarkkana ettei sitä tuntematon luule että se jumittaa kun ei yksinkertaisesti tiedä että esim. ilman turvavyötä se kytkeytyy pois vain jos painaa jalkajarrua samalla.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

velli

Muutaman kerran on käynyt niin, ettei auto lähde liikkeelle kun on startannut. Siis ihan ykkönen sisään ja kytkintä ylös. Joko siis käsijarru tai auto hold jumittaa. Voisiko johtua siitä, että parkkipaikka on lievässä alamäessä? Yleensä se toimii aika hyvin. Auto holdia en ikinä erikseen aktivoi, se on kokoajan päällä.

Auto hold on jumittanut myös silloin, kun on yrittänyt peruuttaa ovi auki, kun on yrittänyt kuikuilla taakse että milloin törmää siihen lumikasaan.

Auto hold on kuitenkin mielestäni aika hyvä varuste, vaatii vaan hieman totuttelua.

Noi jälkiasenteiset parkkitutkat näyttää aika rimpuloilta, ihan mitä tahansa vehjettä ei autoonsa viitsisi asentaa. Harmittaa ettei tässä omassa sattunut olemaan niitä valmiina.

Iskela

Moro!

Passatti mahdollisesti hakusessa. Oon katellu tämänlaisia:

-bensa
-manuaali
-ajettu mielellään alle 100k, mutta eipä se niin justiinsa jos vähän yli menee
-hintaa sais olla maksimissaan 15k. Kannattaako tuolla hinnalla ostaa 2005 vuosimallin autoa? Kuinka paljon niissä on lastentauteja noin yleisesti? Nettiautossa on jotain uudempiakin saatavilla tuolla hinnalla kyllä.

Sitten vielä sellasta kyselisin, että kuinka paljon noista autokaupan hinnoista on varaa tinkiä?

dsgpassat

Hei!

Ollut tuossa katselussa Volkswagen Passat Variant Highline 2,0 TSI DSG Automaatti vuosimallia 2010 ja 100 000 km ajettuna.

Onkohan miten kannattava ostos ja mitä tästä kannattaisi tarkastaa? Onko esimerkiksi jotain isoa tulossa, jos ei ole vielä tullut?

Telehell

Täysin mahdotontahan tuollaiseen on vastata. Ei kait siinä, jos DSG vaihtaa hyvin eikä tärisytä. Auto koeajoon ehdottomasti kylmällä moottorilla, auto käyntiin ja ulkopuolelle kuuntelemaan käyntiä ym.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

juppep

LainaaHei!

Ollut tuossa katselussa Volkswagen Passat Variant Highline 2,0 TSI DSG Automaatti vuosimallia 2010 ja 100 000 km ajettuna.

Onkohan miten kannattava ostos ja mitä tästä kannattaisi tarkastaa? Onko esimerkiksi jotain isoa tulossa, jos ei ole vielä tullut?

Mielestäni mikään auto ei ole ikinä kannattava ostos ;D Ja komppaan aiempaa, mahdotonta sanoa.
Henkisesti kun varustaudut etukäteen mahdollisesti ilmeneviin maalipinta/ruosteongelmiin (ei pelkästään VAG ongelma).
Oma nyt 280tkm ajettu 09 manuaali diesel farkku ja halvin auto tuo on ollut tähän mennessä(kopkop) sekä ajaa että pitää.

duke7

Lainaus käyttäjältä: dsgpassat - 17.09.15 - klo:18:02
Hei!

Jos on liikkeessä myynnissä niin soita edellinen omistaja/haltija ja kysy syökö kone öljyä. Jotkut noista 2.0 tsi koneista ei syö juuri yhtään ja jotkut aivan tolkuttomasti.

matalaut

Lainaus käyttäjältä: 765turbo - 28.04.11 - klo:17:24
Tuosta pääsee vähän jyvälle ja pumppusuutin on sitten tietenkin vähän erilainen ja vanhempaa tekniikkaa :)

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/yhteispaineruiskutus-common-rail

Eikös Common Rail ole vanhempaa tekniikkaa kuin VW:n pumppusuuttimet? Muistaakseni ranskalaiset keksi tuon yhteispaineputkisysteemin ja patentoivat tuon rakenteen. Tämä ilmeisesti tarkoittaa sitä, että rojaltit tippuu jokaisesta CR-koneesta Ranskaan.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Jultsu

Wikissä ei puhuta ranskasta sanallakaan. Sveitsissä kehitelty prototyyppi. PD:n esiasteet menee sitten vieläkin kauemmas historiaan.

VAG-kontekstissa kun puhutaan niin PD on wanhempaa tekniikkaa kuin CR.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy