OEM navi jälkiasennuksena

Aloittaja Tos®, 05.12.09 - klo:09:37

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: mla - 16.01.10 - klo:14:59
Joku selitti tuota kartta-datan puuttumista siten että myyjä tilaa sen aina asiakkaalle. Hintaan kuulumisesta sitten voinee keskustella myyjän kanssa.

Sekin taitaa olla vähän myyjästä riippuvaista, täällä kyselin tuohon MFD2:n karttoja niin sanottiin että tilaa karttakeskukselta. No en tilannut kun oli sikahintainen :P
Kuuleman mukaan Dodgeen maksaa karttalevy 400â,¬ :o
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Tos®

Saksan ebaystä niitä levyjä saa ostettua edukkaasti.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sniiki

Mistähän noita CAN-väyläohjaimia saisi edukkaasti? Romuttamoilta varmaan jos löytyisi 09 tai uudempi Passat, mutta josko helpommin jostain netin kautta?
Ebaystä ei oikein haku tuota tulosta millään sanoilla, ainoastaan golffin mallin olen onnistunu löytämään ja itse tarttisin Passatin ohjaimen 3C0 907 530 L tai uudempi.

hiloran

Mitäs eroa on RNS MFD:n ja RNS 510:n välillä. Onko ominaisuuksissa merkittäviä eroja?

Tos®

Hmm...
Kun RNS510 on MFD3, RNS MFD voi olla MFD2 ja edellistä vuosikertaa.
Ilman kovalevyä, kosketusnäyttöä ym...

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

ultimate70

Vajaat pari viikkoa sitten asennettiin RNS-510 (1T0 035 680 B) kutoskoppaiseen Golfiin. Uusin firmware (2680) ja kartta (V6) sisällä. Muuten kaikki pelittää mukavasti, mutta monitoiminäyttö ja rattinamiskat eivät toimi (lukuunottamatta volumesäätöä). Olen jo varannut ajan Turun VV-huoltoon "koodausta" varten. Ajattelin vain näin etukäteen kysyä teiltä enemmän tietäviltä että kai tuo probleema tulee koodaamalla kuntoon eikä mistään suuremmasta asiasta ole kyse? Ja etten turhaan maksa itseäni kipeäksi :).
ex 530i -01,
ex Subaru Legacy 3.0 R ZK Sedan Aut. -04,
ex Volvo S60 T5 -06,
ex VW Golf 1.4 TSI 118kW -08,
ex VW Golf GTI -09,
ex Mitsubishi Outlander 2.4 CVT,
ex Ford Mondeo 2.0 203hv PS,
ex X3 2.0dA,
ex XC60 D5 AWD Aut. -11,
ex XC60 T6 AWD Aut. -10,
ex Skoda Octavia 1.8TSI 4x4 -13

mla

Lainaus käyttäjältä: CHF70 - 18.02.10 - klo:15:47
Vajaat pari viikkoa sitten asennettiin RNS-510 (1T0 035 680 B) kutoskoppaiseen Golfiin. Uusin firmware (2680) ja kartta (V6) sisällä. Muuten kaikki pelittää mukavasti, mutta monitoiminäyttö ja rattinamiskat eivät toimi (lukuunottamatta volumesäätöä). Olen jo varannut ajan Turun VV-huoltoon "koodausta" varten. Ajattelin vain näin etukäteen kysyä teiltä enemmän tietäviltä että kai tuo probleema tulee koodaamalla kuntoon eikä mistään suuremmasta asiasta ole kyse? Ja etten turhaan maksa itseäni kipeäksi :).

BAP protokolla varmaan on pois päältä jolloin ei toimi monitoiminäyttö ja ratinnapit. Koodaamalla tuo onnistuu, mutta huolto ei välttämättä tiedä mitä muuttaa ellei huollolle kerro. Tuo kun ei kuulu huollon normaalisti koodaamiin asioihin. Jos ovat tehneet laitteen vaihtoja niin tuo voi olla tullut eteen ja on tuttu ongelma.

Niin ja uusin kartta on v6.1 - juu juu sama data siinä on kuin v6:ssa :)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

ultimate70

Lainaus käyttäjältä: mla - 18.02.10 - klo:16:11
BAP protokolla varmaan on pois päältä jolloin ei toimi monitoiminäyttö ja ratinnapit. Koodaamalla tuo onnistuu, mutta huolto ei välttämättä tiedä mitä muuttaa ellei huollolle kerro. Tuo kun ei kuulu huollon normaalisti koodaamiin asioihin. Jos ovat tehneet laitteen vaihtoja niin tuo voi olla tullut eteen ja on tuttu ongelma.

Niin ja uusin kartta on v6.1 - juu juu sama data siinä on kuin v6:ssa :)

Hyvä tietää että voin huollossa "neuvoa" ;D. Sellainen tuli vielä mieleen että ilmastoinnin näytöt kyllä toimivat, jos sillä on mitään merkitystä. Tosiaan se pelko mulla on että huollossa tiedetään näiden laitteiden säätämisestä vähemmän kuin nettifoorumeilla. Huoltoneuvojakin oli kovin ihmeissään aikaa varatessani, miksi olen vaihtanut RCD-510:n RNS-510:een? No onhan noissa sentään pieni ero ;).
ex 530i -01,
ex Volvo S60 T5 -06,
ex VW Golf GTI -09,
ex X3 2.0dA,
ex XC60 D5 AWD Aut. -11,
ex XC60 T6 AWD Aut. -10,

Tos®

Lainaus käyttäjältä: CHF70 - 19.02.10 - klo:09:18
Huoltoneuvojakin oli kovin ihmeissään aikaa varatessani, miksi olen vaihtanut RCD-510:n RNS-510:een? No onhan noissa sentään pieni ero ;).
Vain pari kirjainta.. tätä se on huoltojen osaaminen ;)

Latasin muuten V6 karttaan 17megan päivityksen 6.1 versioks.
Jos sitä sirottimen karttaa joskus pitää muokata.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

SciroSJK

LainaaLatasin muuten V6 karttaan 17megan päivityksen 6.1 versioks.

Mistä sä ton V6:n käsiis sait?

Tos®

Oletan että sitä sun levyä tarvitaan pohjaksi...
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

SciroSJK

;D

Saat sen käyttöös jossain vaiheessa kun näemme!

¤kkk¤

Minkälaisia virrankulutuksia olette mitanneet soittimen olessa lepotilassa?

- RCD 300
- RNS 510
- muita?
AutoCOM 2011/3

ultimate70

Lainaus käyttäjältä: CHF70 - 18.02.10 - klo:15:47
No niin, nyt toimivat. Yhteistyössä mekaanikon kanssa saatiin kuntoon. Koodauksen yhteydessä väriteemat vaihtuivat: radion puolella pääväri punainen, navissa sininen. Aiemmin pääväritys oli muistaakseni harmaa (?), joka ehkä oli hillitympi. Ei sitten ruvettu niitä enää säätämään. Tuttu kaveri on kaiketi hankkimassa vagcomia, joten väriteemojen kanssa voi tarpeen mukaan kikkailla sitten joskus myöhemmin jos siltä tuntuu. Pikaisen testauksen perustusteella tuo mittariston navinäyttö on kyllä hyvä ominaisuus.

Off Topic: Huollossa huomasin että keulalla on pöllitty GTI-merkki  >:(. Aika uskomatonta, on varmaan mennyt tarpeeseen. Nyt merkit puuttuvat kokonaan, koska takaa ne oli jo poistettu, omatoimisesti...  :).
ex 530i -01,
ex Volvo S60 T5 -06,
ex VW Golf GTI -09,
ex X3 2.0dA,
ex XC60 D5 AWD Aut. -11,
ex XC60 T6 AWD Aut. -10,

Male80

Lainaus käyttäjältä: ¤kkk¤ - 20.02.10 - klo:15:58
Minkälaisia virrankulutuksia olette mitanneet soittimen olessa lepotilassa?

- RCD 300
- RNS 510
- muita?

Jos asennus on tehty oikein, niin ei vie virtaa laisinkaan. Jos Gateway on väärää versiota, niin ainakin Ocuista on mittailtu n. 0,8 A.
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

skula

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 05.12.09 - klo:09:37
Hyödyllisiä linkkejä:

RNS510/MFD3/Columbus:
FAQ & DIY sivu
Osanumerot on vähän mitä sattuu. Nykyinen on B loppuinen ja C versioksi saa päivitettyä.
A-versiota ei kannata ostaa.

Ei toimi enää toi linkki.. Siis FAQ & DIY linkki  ???

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Skula - 22.03.10 - klo:13:59
Ei toimi enää toi linkki.. Siis FAQ & DIY linkki  ???

Olivat päivittäneet forum softansa ja linkit olivat muuttuneet, korjasin tuonne alkuperäiseen viestiin uuden osoitteen.

Jyri

Onko kukaan törmännyt RNS-510n kanssa seuraavaan: Minulla on nyt muutaman päivän navi näyttänyt parisataa metriä pieleen kokoajan, olen kokeillut buutata, mutta edelleen sama tilanne, antenni on kojetaulun sisällä mutta on toiminut tähän asti moitteetta (1 vk)??

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 22.03.10 - klo:14:08
Onko kukaan törmännyt RNS-510n kanssa seuraavaan: Minulla on nyt muutaman päivän navi näyttänyt parisataa metriä pieleen kokoajan, olen kokeillut buutata, mutta edelleen sama tilanne, antenni on kojetaulun sisällä mutta on toiminut tähän asti moitteetta (1 vk)??

Pystyykö RNS510:ssä tekemään kalibrointia? Eli ajat esim. risteykseen ja manuaalisesti säädät osoittimen oikeaan kohtaan. Tämän jälkeen pitäisi näyttää aika hyvin kohdalleen. Olikohan joku "manually set location" tmv. se valinta.
MFD2:ssa tuo ainakin oli mahdollista joten oletan että RNS510 ei tässä suhteessa eroa?

Itsellä teki MFD2 ihan samaa aluksi mutta kun pari kertaa sille opetin oikein isän kädestä että missäs sitä nyt kuljeskellaan, niin alkoi löytyä oikea kohta kartalta.

Tos®

Montako sateliittia navi löytää?
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

ile

Täytyypä päivitellä omat kokemukset, kun CAN-GW -mörkö ei nyt tässä vaiheessa enää pistä hötkyilemään. Joulukuun alussa vaihdoin -07 Passattiin RNS-510:n, joka taas oli vuotta uudempi ja tulihan siitä vakioilmot vikamuistiin liittyen CAN-väylään (kuten prkl myös airbagiin, kun menin irroittamaan kehyksen ja "passenger air bag" valo tippui pelistä hetkeksi). Homma olikin ihan plug and play ja ratin nappulatkin toimivat suoraan. GPS-antenni viritelty ilmasuuttimien päälle ja tuntuu olevan tarkka.

Ensimmäisen viikon hieman haistelin temppuileeko akku vai ei, mutta ruuvailin kylmin ilmein sen sitten pysyvästi kiinni kun ei mitään ihmeellistä ollut ilmaantunut. Nyt kohta takana 4kk eikä mitään oireilua ole ollut edes kovilla pakkasilla parin päivän seisomisen jälkeen tuossa. Joten täytyy vain koputtaa puuta ja olla vaihtelematta tuota gatewayta enää kun Passatin EOL osaltani on 29.6 ;)

Tos®

^Kyllä sen vähemmälläkin pitäis pysyä kartalla.
Noh oletetaan että se palautuu normaaliks.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 22.03.10 - klo:22:09
^Kyllä sen vähemmälläkin pitäis pysyä kartalla.
Noh oletetaan että se palautuu normaaliks.
Testivalikosta kun katselin ja vertasin kännykän antamiin koordinaatteihin niin vaikutti siltä että itse GPS kyllä antaa oikeita koordinaatteja mutta kartalle piirrtelee vähän miten sattuu...

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 22.03.10 - klo:14:08

Onko se parisataa metriä aina samaan suuntaan vai vaihteleeko? Muutaman sadan metrin virhe aina samaan suuntaan viittaisi väärän datumin käyttöön kartalle. Maapallo kun ei ole läheskään pyöreä, niin eri puolille maapalloa on määritelty satoja erilaisia koordinaattijärjestelmiä miten koordinaatit saadaan osumaan maan pintaan. Jos navigaattori käyttää jotain muuta koordinaattijärjestelmää kuin millä kartta on tehty, niin virhe saattaa olla helposti muutaman sata metriä.

Tuo parisataa metriä kun on liian suuri virhe ollakseen itse gps:n aikaansaannoksia. Nykyään gps:n signaaleita ei häiritä satunnaisilla kellonajoilla, niin gps:n omat virheet ovat pahimmillaankin vain muutaman kymmenen metrin luokkaa.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

skula

Tarviikohan tossa ottaa jotain erikoista huomioon kun VAGCOMilla koodaa, kun autossa on Dynaudio, peruutuskamera ja tietysti MediaIn vehkeet?? Siis kun vaihtaa RCD510:n RNS510:iin..

Kun onhan tuossa jo RCD:ssä nyt soittimen eturuudussa Dynaudion logo näkyvissä kun soittimen käynnistää. Tunnistaako tuo mitään noista itsestään?

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 22.03.10 - klo:22:34
Onko se parisataa metriä aina samaan suuntaan vai vaihteleeko?
Hyvä kysymys, pitää tarkistaa, tosin asiaa vaikeuttaa se että tuo laitehan pytkii pitämään "auton" aina tiellä, ja tuosta virheestä johtuen se menee välillä aika veikeästi, kuin magneetin vetämänä väärillä kaduilla, ongelmaa tulee esille kun pyörii hetken jossakin missä ei ole tietä, esim jonkin marketin parkkipaikalla.

Gravewind

Tuli tökättyä omaan autoon ebaystä hommattu Columbus. Oon nyt miettinyt asennuspaikkaa tuolle gps mokkulalle. Ilmeisesti tuossa radion päällä olevan ilmasuutinyksikön päällä olisi erinnäisten kirjoitusten mukaan ihan asiallinen paikka ja tuo oli omakin suunnitelma. En vaan saanut kikkailtua tuota säilytyslokero/suutin moduulia tuosta mitenkään fiksusti ensimmäisellä yrittämällä irti. Tällä hetkellä tuo mokkula istuskelee vielä kojelaudan päällä kaksipuoleisella teipillä odotellen uutta dash platea.

Olisiko jollakulla jotain kivoja käytännönkikkoja tuon operaation tekemiseen. Kattelin servicemanualista neuvoa ja ilmeisesti tuo on viidellä klipsulla tuolla kiinni, jota pitäisi sitten irrottaa työkalulla 3409 (whatever that might be). Ovatko ihmiset tökkineet tuonne vaan jotain ruokaveitsiä/ruuvareita sen verran väliin, että moduulin on saanut irroitettua vai kannattaako antenni vaan pujottaa tuonne jonnekin gynekologin sormiliikkein kaksipuolisella teipillä varustettuna, moduulia irroittamatta?

Muuten homma toimii täysin. VCDS:llä joutu laittaan navin asetuksista mikin pois päältä ja kertomaan can-väylä ohjaimelle että autossa on navi jolloin päästiin eroon vikakoodeista. Muuten homma oli täysin plug and play. Autona vuoden 2010 octavia rs tdi.

Jyri

Minäkin luulin aluksi että pitää pujotella jotenkin tuuletinkotelojen päälle, mutta mulla on tuo vastaanotin siellä radiokolossa, tai sen yläreunassa ("katossa") olleen ulokkeen päällä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy