OEM navi jälkiasennuksena

Aloittaja Tos®, 05.12.09 - klo:09:37

« edellinen - seuraava »

mla

Lainaus käyttäjältä: Skula - 22.03.10 - klo:23:01
Tarviikohan tossa ottaa jotain erikoista huomioon kun VAGCOMilla koodaa, kun autossa on Dynaudio, peruutuskamera ja tietysti MediaIn vehkeet?? Siis kun vaihtaa RCD510:n RNS510:iin..

Kun onhan tuossa jo RCD:ssä nyt soittimen eturuudussa Dynaudion logo näkyvissä kun soittimen käynnistää. Tunnistaako tuo mitään noista itsestään?

Kaikki lisälaitteet on ohjelmoitavat RNS510:lle jollei niitä siellä jo valmiina ole.

Katso hieman esimerkkiä tuolta.

VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Taky

Lainaus käyttäjältä: Gravewind - 23.03.10 - klo:07:35
Oon nyt miettinyt asennuspaikkaa tuolle gps mokkulalle.
Autona vuoden 2010 octavia rs tdi.

Mitä RS:ssä lienee mutta 1.6 Tdi on koelaudan päällä ritilä jossa keskellä puolivälissä neliön muotoinen noin 3*3 cm kokoinen muoviläpyskä jonka saa pois ja siitä suora yhteys koeludan sisään.
Sen päälle tai mahdollisesta alapuolella aattelin laittaa GPS vastaanottomokkulan.
Johdot saa näppärästi ko "korkin" reunaalta soittimelle.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 22.03.10 - klo:23:35
Hyvä kysymys, pitää tarkistaa, tosin asiaa vaikeuttaa se että tuo laitehan pytkii pitämään "auton" aina tiellä, ja tuosta virheestä johtuen se menee välillä aika veikeästi, kuin magneetin vetämänä väärillä kaduilla, ongelmaa tulee esille kun pyörii hetken jossakin missä ei ole tietä, esim jonkin marketin parkkipaikalla.

Tee se kalibrointi jos se vain RNS510:ssä on mahdollista.

TPi

Lainaus käyttäjältä: Gravewind - 23.03.10 - klo:07:35
Tuli tökättyä omaan autoon ebaystä hommattu Columbus. Oon nyt miettinyt asennuspaikkaa tuolle gps mokkulalle. Ilmeisesti tuossa radion päällä olevan ilmasuutinyksikön päällä olisi erinnäisten kirjoitusten mukaan ihan asiallinen paikka ja tuo oli omakin suunnitelma. En vaan saanut kikkailtua tuota säilytyslokero/suutin moduulia tuosta mitenkään fiksusti ensimmäisellä yrittämällä irti. Tällä hetkellä tuo mokkula istuskelee vielä kojelaudan päällä kaksipuoleisella teipillä odotellen uutta dash platea.

Olisiko jollakulla jotain kivoja käytännönkikkoja tuon operaation tekemiseen. Kattelin servicemanualista neuvoa ja ilmeisesti tuo on viidellä klipsulla tuolla kiinni, jota pitäisi sitten irrottaa työkalulla 3409 (whatever that might be). Ovatko ihmiset tökkineet tuonne vaan jotain ruokaveitsiä/ruuvareita sen verran väliin, että moduulin on saanut irroitettua vai kannattaako antenni vaan pujottaa tuonne jonnekin gynekologin sormiliikkein kaksipuolisella teipillä varustettuna, moduulia irroittamatta?

Faceliftissä on ilmeisesti samanlainen tuo suutinmoduuli kuin vanhassa? Tuolla http://www.octavia-vrs.com/technical/mfd2.html on hieman lisäinfoa aiheeseen. Itse sain irrotettua moduulin varovasti ruuvimeisseliä käyttäen.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 23.03.10 - klo:09:07
Tee se kalibrointi jos se vain RNS510:ssä on mahdollista.
En löytänyt kohtaa valikosita mistä tehdä tuota, en normi enkä huoltovalikoista.

Oli taas aamulla 200m pohjoiseen pielessa kartalla. 12 sat visible ja 2 tracked, voisko tuo kuitenkin johtua heikosta antennisignaalista??

Tos®

^Näyttäis että se hyödyntää auton nopeustietoa pysyäkseen kartalla.
Jos sitä antennia koittas siirtää/ ajella hetki antenni näkyvillä.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 23.03.10 - klo:09:33
^Näyttäis että se hyödyntää auton nopeustietoa pysyäkseen kartalla.
Jos sitä antennia koittas siirtää/ ajella hetki antenni näkyvillä.
Pitänee koittaa, outoa on että tuo toimi moitteetta viikon verran ja sitten yhtäkkiä alkoi olemaan "pihalla" ???

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 23.03.10 - klo:09:34
Pitänee koittaa, outoa on että tuo toimi moitteetta viikon verran ja sitten yhtäkkiä alkoi olemaan "pihalla" ???

Tosiaan missä kohtaa sulla se antenni on? Onko se siinä vahvikepalkin päällä kojetaulun sisällä? = Keskisuuttimien takana :)

Voihan se GPS mokkulakin olla rikki.

Taky

Lainaus käyttäjältä: TPi - 23.03.10 - klo:09:18
Faceliftissä on ilmeisesti samanlainen tuo suutinmoduuli kuin vanhassa?

Ainakin perus Ocussa on saman näköinen.

Itse sain irrotettua moduulin varovasti ruuvimeisseliä käyttäen.

Juu varovasti suuttimein alta ylöspäin kammeten irtoaa.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 23.03.10 - klo:09:52
Tosiaan missä kohtaa sulla se antenni on? Onko se siinä vahvikepalkin päällä kojetaulun sisällä? = Keskisuuttimien takana :)
Juurikin siinä.

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 23.03.10 - klo:10:40
Juurikin siinä.

Kun muistelen kovasti että Briskodalla oli jollain ihan tismalleen sama ongelma kuin sinulla. Eli se kuvake hyppeli useita satoja metrejä pieleen välillä. En vaan nyt muista millään että missä hänellä se vika sitten loppujen lopuksi oli. Antennin siirto ei kuitenkaan auttanut.

Löytyykö laitteesta valinta -> NAVI -> Setup -> Position on map? Tuolla kalibroidaan se "oikea" sijainti.

Gravewind

Faceliftissä on ilmeisesti samanlainen tuo suutinmoduuli kuin vanhassa? Tuolla http://www.octavia-vrs.com/technical/mfd2.html on hieman lisäinfoa aiheeseen. Itse sain irrotettua moduulin varovasti ruuvimeisseliä käyttäen.

Jees. Mä kattelin itekin tota ohjetta kun yritin tuota auki ottaa, mutta ei tahtonu onnistua, enkä uskaltanu käyttää enempää voimaa. ErWinin kautta pääsee käsiksi oman auton huoltomanuaaleihin (tonne syötetään alustan numero ja sivusto sitten hakee auton tehdastiedot tuon perusteella). Harmi että palvelu on maksullinen, joten tuolla ei voi ihan kokoaikaa roikkua, mutta todella hyvä resurssi näin yleisesti. Tuolta kun katteli tuota faceliftin suutinmoduulin irroitusta niin siihen on merkitty pidäkkeet myös tuonne yläreunaan tuota moduulia (siis verrattuna tuohon octavia-vrs.com:n ohjeeseen jossa näytetään vain nuo "alareunan kolme pidäkettä"), lienevätkö nuo olleet mun tapauksessa sen verran tiukalla että en uskaltanut osaa tarpeeksi kammeta. Pitää kokeilla tökätä noihin yläosan pidäkkeihin joku sondi/veitsi ja testata tuota ylöspäin kampeamista.

LainaaMitä RS:ssä lienee mutta 1.6 Tdi on koelaudan päällä ritilä jossa keskellä puolivälissä neliön muotoinen noin 3*3 cm kokoinen muoviläpyskä

Hmm.. muistelisin että omassanikin olisi joku tuollainen. Jos tuo suutinmoduuli ei tahdo irrota niin pitänee tutkia tämä tarkemmin. Tai sitten laittaa tuo vaan johonkin siihen hollille kiinni ilman moduulin irrotusta.

SciroSJK

Eipä ole omassa tuon tyyppistä ongelmaa ollut!

LainaaLöytyykö laitteesta valinta -> NAVI -> Setup -> Position on map? Tuolla kalibroidaan se "oikea" sijainti.

Rohkenisin väittää, ettei tuota ominaisuutta RNS510:ssä ole ???

Taky

Lainaus käyttäjältä: Gravewind - 23.03.10 - klo:14:24
Jos tuo suutinmoduuli ei tahdo irrota niin pitänee tutkia tämä tarkemmin.

Leveä ohut latta/taltta tms helppaa.

Gravewind

Doodi.. irtosihan se kun uskalsi hieman reilummin avittaa. Ainakin tässä faceliftin moduulissa on tosiaan tuolla ylhäällä/sivulla on kummallakin puolella erilliset kiinnikkeet jotka haittaavat puhdasta ylöspäin kampeamista. Mä avitin niitä hieman normaalilla talousveitsellä jolloin moduuli lähti hieman liikkeelle, jonka jälkeen alareunasta ruuvarilla avittamalla lähti ihan helposti.

Tuli tuo kehyskin tänään postissa niin tökkäsin samalla kiinni. Nyt on taas kärry siistissä kunnossa. =)

[ylläpito on poistanut liitteen]

Taky

Lainaus käyttäjältä: Gravewind - 23.03.10 - klo:17:41
Tuli tuo kehyskin tänään postissa niin tökkäsin samalla kiinni. Nyt on taas kärry siistissä kunnossa. =)

Kas vain itse päivällä samaisen tilasin kun hokasin että SuperSkodalla sellainen oli...
Monta hetkeä jo ehdinkin haeskella että mistä löytäsi TID-7501 naville sopivan adapterin orggis soittimen kehykseen.

TPi

Lainaus käyttäjältä: Gravewind - 23.03.10 - klo:17:41
Doodi.. irtosihan se kun uskalsi hieman reilummin avittaa. Ainakin tässä faceliftin moduulissa on tosiaan tuolla ylhäällä/sivulla on kummallakin puolella erilliset kiinnikkeet jotka haittaavat puhdasta ylöspäin kampeamista. Mä avitin niitä hieman normaalilla talousveitsellä jolloin moduuli lähti hieman liikkeelle, jonka jälkeen alareunasta ruuvarilla avittamalla lähti ihan helposti.

Noniin, hyvältä näyttää. Saitko muuten irti sitä piuhaa hätävilkun katkaisimelle? Sitä yritin itse jonkin aikaa irroitella, mutta ei lähtenyt irti millään. Onneksi oli sen verran pitkä johto, että sai riittävästi työskentelytilaa.

Mä ajelin useamman viikon ilman radion uutta kehystä  :D Paikallisen Skoda-liikkeen kautta tilatun kehyksen tulo kesti lähemmäs kuukauden..

Taky

Lainaus käyttäjältä: TPi - 24.03.10 - klo:08:47
Paikallisen Skoda-liikkeen kautta tilatun kehyksen tulo kesti lähemmäs kuukauden..

SuperSkodalla 62,-â,¬ postikuluineen, mitä mahtaa olla kotomaan tiskillä sillä hintaa?

Male80

Lainaus käyttäjältä: Taky - 24.03.10 - klo:09:46
SuperSkodalla 62,-â,¬ postikuluineen, mitä mahtaa olla kotomaan tiskillä sillä hintaa?

Muistaakseni hinta varaosatiskillä on tuota luokkaa. Eli yksittäin tilaamalla ei paljoa hyödy. Se on sitten eri juttu jos samoilla postikuluilla tilaa muutakin tavaraa.
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

q_janne

Lainaus käyttäjältä: Male80 - 24.03.10 - klo:09:48
Muistaakseni hinta varaosatiskillä on tuota luokkaa. Eli yksittäin tilaamalla ei paljoa hyödy. Se on sitten eri juttu jos samoilla postikuluilla tilaa muutakin tavaraa.

skodateile.cz myy noita pilkkahintaan. Itse tilasin CAN gatewayn ja tuon kehyksen ja hintaa jäi alle 100eur koko paketille ja tuli 3 päivässä.

TPi

Lainaus käyttäjältä: q_janne - 24.03.10 - klo:10:13
skodateile.cz myy noita pilkkahintaan. Itse tilasin CAN gatewayn ja tuon kehyksen ja hintaa jäi alle 100eur koko paketille ja tuli 3 päivässä.

Minun projektin aikana skodateilella ei vielä ollut tarjota noita kehyksiä, mutta gateway palikan tilasin sieltä onnistuneesti (muutenkin voin suositella kyseistä paikkaa; hyvä palvelu sähköpostitse ja nopea toimitus niinkuin q_janne kirjoittikin).

Omassa autossa on vielä erikoisuutena alkuperäinen bluetooth ja sille oma kännykkätelakka, joten etulevyssä piti olla valmiina kolo. Olisihan sen voinut itse tehdä, mutta laiskuus vei voiton. 59e oli hinta paikallisessa liikkeessä, normaali versio ilman koloa muistaakseni kympin vähemmän.

Gravewind

Lainaus käyttäjältä: TPi - 24.03.10 - klo:08:47
Noniin, hyvältä näyttää. Saitko muuten irti sitä piuhaa hätävilkun katkaisimelle? Sitä yritin itse jonkin aikaa irroitella, mutta ei lähtenyt irti millään. Onneksi oli sen verran pitkä johto, että sai riittävästi työskentelytilaa.

Juu sain, sen katkaisimen voi työntää etukautta ulos jonka jälkeen siinä johdon ja nappikoteloinnin takaosassa on klipsi jota painamalla liitin irtoaa.

Lainaus käyttäjältä: q_janne - 24.03.10 - klo:10:13

Mä yritin skodateilesta katella, mutta ainakaan omaan silmään ei sattunu noita faceliftin dash plateja, siispä tilaus meni superskodaan. Paketti tuli vähän reippaassa viikossa ovelle.

SciroSJK

Eilen latailin RNS510:n uusimman karttapäivityksen masiinaan.

Päivityksen jälkeen, kun haen POI-listalta lähintä VW-centreä, ilmoittaa laite sen
sijaitsevan 176 km:n päässä Uumajan vierassatamassa ja seuraava 218 km:n päässä
Örnsköldsvikin vierassatamassa ;D
Mitä lie kanoottihuoltoja sitten ovatkaan, vai onko sattumaa että Volkkarimestat sijaitsevat
satamissa ???

Taidan kuitenkin tarpeen vaatiessa suunnistaa ihan omin neuvoin tuohon 2 km:n päähän Käyttöautolle ::)
Voisihan sitä tosin tuonne ruotsin puolellekin joskus ajella, ellei olisi tuota pirun lahtea tuossa välissä...

Onko kukaan muu törmännyt moiseen??

Tos®

Oletkos koittanu käynnistää sitä rakkinetta uudestaan?

Siinä POI tiedostossa voi olla jotain hämärää.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

SciroSJK

LainaaOletkos koittanu käynnistää sitä rakkinetta uudestaan?

Olen koittanut,  pariinkin otteeseen!

Mutta eipä toi tahtia haittaa. Hauska olis vaan tietää millainen huolto
tuolta venesatamamista löytyykään??

q_janne

onko muut huomannut sellasta että soitin hurisee hulluna kun menee autoon sisään ja virrat on vielä pois. Samoin joskus sammuttaessa viirrat. Kovalevykö se on? Hurina kyllä loppuu aikanaan mutta melko pitkään kestää. Gateway on uusi joten niitä ongelmia ei kai pitäisi olla...

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: q_janne - 25.03.10 - klo:17:27
onko muut huomannut sellasta että soitin hurisee hulluna kun menee autoon sisään ja virrat on vielä pois. Samoin joskus sammuttaessa viirrat. Kovalevykö se on? Hurina kyllä loppuu aikanaan mutta melko pitkään kestää. Gateway on uusi joten niitä ongelmia ei kai pitäisi olla...

Kova hurina viittaisi tuulettimeen. Muistaakseni rns510:ssä näytti olevan joku 4 cm tuuletin takana, ja sellainen on kyllä äänekäs jos täysillä pyörii. Veikkaisin että herätevirran mukana tuuletin saa täydet virrat, mutta sen termostaattiohjaus taas ei toimi pelkällä herätevirralla ollenkaan. Tuuletinta ei siis ohjata hillitsemään pyörimisvauhtiaan, joten se hyrrää täydellä teholla.

Tietokoneiden kanssa vastaavaan ongelmaan törmää aina välillä. Korjauksesta taas en osaa sanoa, koska vika voi lähes missä vain.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Tos®

Masiina käynnistyy jo etukäteen kun kuskin ovi avataan... ja pysyy valmiudessa varmaan ainaki vartin verran avaimen irrotuksen jälkeen.

MFD1 aikanaan hurisi jos aurinko lämmitti sisätilat tarpeeks kuumaksi.
No akku ei koskaan loppunut.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

ile

Täälläkin jää aina välillä 510 humisemaan ajon jälkeen. Tuo on varmasti ihan normaali juttu, ottaa hieman enemmän lämpöä ja jossain vaiheessa tuuletin menee päälle.

Jyri

Tuli sitten seurattua jonkin aikaa tuota huoltovalikon GPS näkymää ja kyllä se vaikuttaa siltä että vastaanotto signaali ei vain ole tarpeeksi hyvä, näytti olevan usein 12 satelliittia näkyvissä mutta yhteys 1-3een satelliittiin. Mutta miksi tämä ilmeni yhtäkkiä, miten voi olla että Lapin matka meni ilman ongelmia???

Pittää aloittaa kattopaneelin purku sopivan tilaisuuden tullen jotta saisi vedettyä antennin katolta...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy