VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

Iku

Kumpikaan takaovista ei aukea. Eivät ole jäässä. Asetuksissa on täpättäny että kaikki ovet aukeavat. Haiskahtaa että vaatisi resettiä. Onko ideoita? Ei jaksaisi kokeilla tehdasasetusten palauttamista.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Iku - 18.01.21 - klo:13:03
Kumpikaan takaovista ei aukea. Eivät ole jäässä. Asetuksissa on täpättäny että kaikki ovet aukeavat. Haiskahtaa että vaatisi resettiä. Onko ideoita? Ei jaksaisi kokeilla tehdasasetusten palauttamista.
Aukeavatko siis sisäkahvoistakaan?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Antore - 18.01.21 - klo:12:30
Mulla autotieto on avatarin alla. Monella kun on noissa allekirjoituksissa tulevat, nykyiset ja exät niin ei se kyllä muutenkin kökköä fooruminäkymään ainakaan selkeytä. Tilaakin menee aika paljon.

Ei siihen mahdu kun siinä on tuo tunnuslause... Aika pientä tuo minusta on, kun ei sentään ole vilkkuvia GIF-animaatioita käytösssä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Iku

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 18.01.21 - klo:14:48
Aukeavatko siis sisäkahvoistakaan?
En ennättänyt kokeilla. Nyt aukeavat nätisti avaimesta. Yritin useamman kerran, mutta lukitus ei auennut. Menin noin tunnin päästä kokeilemaan uudestaan ja kas toimi niinkuin kuuluukin.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Iku - 18.01.21 - klo:13:03
Kumpikaan takaovista ei aukea. Eivät ole jäässä. Asetuksissa on täpättäny että kaikki ovet aukeavat. Haiskahtaa että vaatisi resettiä. Onko ideoita? Ei jaksaisi kokeilla tehdasasetusten palauttamista.

Niin eivät aukea ollenkaan vai ei aukea lukituksesta? Keskuslukon asetuksista saa säädettyä, mitkä ovet aukeavat kaukosäätimen/kessyn painalluksesta. Jos siellä on jotain muuta kuin "kaikki", niin toinen napautus avaa loput ovat. Jos eivät aukea sisältä niin lapsilukot ovat mekaanisesti päällä? Jos eivät aukea millään tavalla niin sitten on piru merrassa. Onko auto kovin jäässä?

Vastailitkin jo, mutta nuo asetukset kannattaa silti tarkistaa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mikaanikko

Nää sähvöautot on todella kuin tietsikat - IVObuutti auttaa!
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

ITbites

Täällä sekoilee myös takaovet - sisältä aukeaa OK - lisäksi pakkasella kuoli peilit pystyasentoon... Pientä säätöä...
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

ID3

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 18.01.21 - klo:16:40
Täällä sekoilee myös takaovet - sisältä aukeaa OK - lisäksi pakkasella kuoli peilit pystyasentoon... Pientä säätöä...
Voisko peilien osalta olla kyse tunnetusta bugista, eli auto toisinaan jättää peilit pystyasentoon. Korjaantuu kun käyttää peilien asentokytkimestä peilit pystyasennossa ja palauttaa. Tällöin yleensä auto palauttaa peilit normaaliasentoon.
ID3 1st plus

ITbites

Lainaus käyttäjältä: ID3 - 19.01.21 - klo:13:57
Voisko peilien osalta olla kyse tunnetusta bugista, eli auto toisinaan jättää peilit pystyasentoon. Korjaantuu kun käyttää peilien asentokytkimestä peilit pystyasennossa ja palauttaa. Tällöin yleensä auto palauttaa peilit normaaliasentoon.

Ei reagoinut mitenkään siihen asentokytkimeen - heräsivät henkiin vasta kun olivat saaneet lämpöä hallissa.
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Antore

Lainaus käyttäjältä: mmh - 18.01.21 - klo:09:21
Kiitos! Auto on 1st Max ja teipit otettu pois luovutushuollon yhteydessä. Lähtivät kuulemma helposti. Samalla vedettiin Korrekit pintaan

Mielestäni tuo 1st-teippaus toimii muista väreissä paremmin kuin tässä Mangan Greyssä. Raati oli samaa mieltä, joten teipit otettiin veks. Tulen mitä suuremmalla todennäköisyydellä teippauttamaan kattolinjan ja peilien hopeat värit mustaksi -  tai sitten jokin toisenlainen teippi c-pilariin 8) Laitan sitten kuvaa tänne, jos toteutuu - ja muistan  ;D.

Kyllä nuo c-pilareiden teipit lähtee varmaan lähiaikoina omastakin pois. Katon reunassa oleva harmaa tehoste on myös aika typerän näköinen ja kyllähän sen musta pitäisi olla.

http://techzle.com/first-tuned-vw-id-3-from-nl-is-subtle-and-successful

Tonttu66

Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

ocu97


mikaanikko

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 19.01.21 - klo:20:04
ErWinistä ladattu ID:n koulutusmateriaali
https://drive.google.com/file/d/1oYzmau5ObHoiJ9R7pKOrCv9KsFaWisWZ/view?usp=sharing
Kiitos, oli todella hyödyllinen.
Löytyisikö sähköpuolen kytkinkaavio, sulaketault, yms??
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Tos®

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 20.01.21 - klo:09:07
Kiitos, oli todella hyödyllinen.
Löytyisikö sähköpuolen kytkinkaavio, sulaketault, yms??
https://erwin.volkswagen.de/

Tuonne kirjautuu ja maksaa 7 euroa tunnin käytöstä, löytää kaikki huoltoon liittyvät asiat. Kuten takaisinkutsut ym tiedotteet.

ID4:stä ei ollut koulutusta.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

mikaanikko

Eikä tarvitse olla minkään korjaamon tunnuksia?
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

tet

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 20.01.21 - klo:13:43
Eikä tarvitse olla minkään korjaamon tunnuksia?

Ei tarvi. Kaikilta autovalmistajilta löytyy vastaavat palvelut, josta korjausmatskuja voi ostaa. Nuo ovat käsittääkseni seurausta tästä EU:n ryhmäpoikkeusasetuksesta, joka pakotti valmistajat antamaan riippumattomille korjaamoille mahdollisuuden huoltaa autot niin että takuu säilyy. Jos valmistajalla on takuussa vaatimus että pitää noudattaa tiettyjä huoltomenetelmiä, ne menetelmät on oltava kaikkien saatavilla. Rahaa saavat niistä pyytää, mutta eivät saa pimittää.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Daatta

^Jenkeissä on myös right to repair bill tms. mikä velvoittaa tietojen jakamisen. Hyvä homma kuluttajalle joka tapauksessa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mmh

Lainaus käyttäjältä: Antore - 19.01.21 - klo:20:34
Kyllä nuo c-pilareiden teipit lähtee varmaan lähiaikoina omastakin pois. Katon reunassa oleva harmaa tehoste on myös aika typerän näköinen ja kyllähän sen musta pitäisi olla.

http://techzle.com/first-tuned-vw-id-3-from-nl-is-subtle-and-successful

Juurikin näin. Jos se C-pilarin tarra olisi ollut erilainen, niin ehkä olisin jättänyt. Nämä on makukysymyksiä. Nyt sitten yksi asia johtaa toiseen ::) Seuraavaksi odottelen, josko jokin keksii erilaisen linssin siihen kahvasta tulevaan valoon  ;D

Daatta

Erilaisuudesta puheen ollen, tänään lähti myös takalasin pyyhkijän mekanismi. Mukavan sileä.

Ihan ei mennyt mittojen kanssa putkeen, Golfin tulppa on 1,5mm liian pieni, ID.3 reiän halkaisuja 27mm. Kolmas tulppa kun tilaan Gecleantilta, Stefanin kanssa on kirjeenvaihto käynnissä joten eiköhän sieltä saavu tulppa oikeilla mitoilla pikaisesti:

https://www.gecleant.de/shop

Takaluukun kansi on muuten muovia! Se oli mainittu tuossa linkatussa dokumentissa, mutta en sitä aikaisemmin ollut tajunnut. Yhtä muovivalua koko luukku. Pinta lienee sentään maalattu, vai voisiko se tulla muotista noin kiiltävänä. No ei ainakaan ruostu, selittänee kyllä huonon sulkeutumisen kun painoa on niin vähän. Yritin taas säädellä kontin stoppareita, mutta ainoa keino on vaan paiskata luukku kunnolla kiinni. Pudottaminen ei toimi.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 20.01.21 - klo:18:44
mutta ainoa keino on vaan paiskata luukku kunnolla kiinni. Pudottaminen ei toimi.
Halkeaa vielä pakkasessa  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

WiseGuy

Mä jostain ennen auton ostoa jo luin että takaluukku on muovia.

Tuo takapyyhkimen poisto myös käynyt mielessä. Aina pitänyt vähän turhakkeena vaikkakin varsinkin tämä härveli tuntuu vetävän takapään todella umpeen lumipöperössä  :D

Eilen huomasin pienen outouden autossa:


Hauska sinällään kun auto etes ole ollu olemassa tuolloin  ;D

Nyt vuorokausi myöhemmin:


Soittelin tuosta aamupäivällä (vielä kun oli tuo ensimmäisen kuvan tilanne) huoltoon niin sanoi että kyselee vähän mikä homman nimi. Soitteli myöhemmin perään ja sanoi ettei maahantuojalle ole moisesta kukaan aiemmin ilmoittanut. Varattiin aika viikon päähän keskiviikolle ett tuosta otetaan data pihalle ja samalla laitetaan se päivitys millä alkaa tuo etälämmittäminen toimii ilman piuhaa.

ID3

Lainaus käyttäjältä: WiseGuy - 20.01.21 - klo:19:16
Soittelin tuosta aamupäivällä (vielä kun oli tuo ensimmäisen kuvan tilanne) huoltoon niin sanoi että kyselee vähän mikä homman nimi. Soitteli myöhemmin perään ja sanoi ettei maahantuojalle ole moisesta kukaan aiemmin ilmoittanut. Varattiin aika viikon päähän keskiviikolle ett tuosta otetaan data pihalle ja samalla laitetaan se päivitys millä alkaa tuo etälämmittäminen toimii ilman piuhaa.

Mulla on lokakuun alussa ostettu auto. Huoltoväli näyttää nyt 708 vrk eli n. 3 viikkoa vajaa 2 vuotta (pitäisi olla n. 630 vuorokautta). Tuo on ilmeisesti nollaantunut softapäivityksessä. Näin tapahtui jo edellisessäkin päivityksessä ja olin siitä yhteydessä huoltoon. Aikoivat katsoa seuraavalla kerralla päivityksessä, mutta ainoa mitä tapahtui oli se, että nollaantui uudestaan.
ID3 1st plus

Daatta

Laitoin Oman K-auton kautta kyselyä päivityksestä, on myös kamppis (PE-johtimen ruuviliitoksen tarkastus ja tarvittaessa kunnostus) tehtävänä. Ei ole 2.1 versiota jaossa vielä, eikä tietoa koska tulee. Kehoitettiin seuraamaan VW:n FB-julkaisuja (en ole facessa..). Kamppis ei ole kriittinen, eli sen voi tehdä tulevan päivityksen yhteydessä. Lohjan kaveri ainakin jutteli, että jonkinlaista priorisointia (1st asiakkaat?) tullaat suorittamaan. Eli en pidätä hengitystä tuon suhteen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Daatta

Chrisiltä hyvä video, ID.3 usein kysytyt kysymykset:

https://www.youtube.com/watch?v=5bQ-gDhOXoI

Oli siinä uutta tietoa minullekin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Antore

Uuuu! ;D Huomenna sulakkeita perkaamaan.

https://youtu.be/kIheytVF88E

BLUP!

Samalla tippuu yleensä kaikki avusteet joten ei tota oikein kannata käyttää kuin suljetun tilan leikkimiseen tai tiukkaan jumitilaan. Ehkä jos löytää oikean pinnin sieltä niin tuon voisi katkaisimen taakse kabiiniin laittaa jolloin olisi paljon paremmin hyödynnettävissä eri tilanteisiin.
VW Eco Up!

jkk8

Lainaus käyttäjältä: BLUP! - 22.01.21 - klo:07:42
Samalla tippuu yleensä kaikki avusteet joten ei tota oikein kannata käyttää kuin suljetun tilan leikkimiseen tai tiukkaan jumitilaan. Ehkä jos löytää oikean pinnin sieltä niin tuon voisi katkaisimen taakse kabiiniin laittaa jolloin olisi paljon paremmin hyödynnettävissä eri tilanteisiin.

Varsinainen kuningasidea lähteä tekemään tee-se-itse sähköjä ja ohituksia +40k takuunalaiseen autoon ja vieläpä sähköautoon, sen tähden, että pääsee sudittelemaan pari kertaa vuodessa  :o

BLUP!

Pelkääjiä on maailma täynnä ja sitten niitä jotka tekee mitä haluaa. En ole itse moisia tekemässä mutta pinnin saa irti ehjänä ja kaiken takaisin uudenveroisen jos osaa. Tai sitten vain irrottaa tarvittaessa absin liittimen.
VW Eco Up!

mikkoan

Ei muuta kuin kaaret sisälle ja baanalle!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy