Kirjoittaja Aihe: vw id.charger  (Luettu 2452 kertaa)

Poissa jamo75

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 604
    • Profiili
vw id.charger
« : 07.10.19 - klo:21:30 »
en löytänyt ainakaan heti missä tämä olisi Suomen sivustolla tai mitkä sen tekniset vaatimukset ovat.

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-rolls-out-wallbox-for-everyone-5352
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
Edelliset: Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Poissa Sportsfan

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: vw id.charger
« Vastaus #1 : 12.01.20 - klo:10:42 »
Kotilatausasema tulee myyntiin selvästi myöhemmin kuin mitä aluksi lupailtiin.
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/stories/12-facts-on-the-idcharger-5615

Toivottavasti tuon kalliimman Connect -version älykkyydestä on jotain todellistakin hyötyä esim. latauksen ajoittamisessa pörssisähkön hinnan perusteella. Tekstistä saa sen kuvan että aurinkosähköjärjestelmään yhdistäminen onnistuu kenties myöhemmin softapäivityksellä tai koko laitteen vaihtamalla...

Minulla on sellainen pieni ongelma, että auto viettää kesät omakotitalon pihalla ja talvet autotallissa. Samaa latausasemaa siis tuskin voi hyödyntää vuoden ympäri.
Vai onko paloturvallisuuden takia parasta kokonaan unohtaa omakotitalon alakerrassa sijaitsevassa autotallissa lataaminen?

Poissa Tonttu66

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 667
    • Profiili
Vs: vw id.charger
« Vastaus #2 : 12.01.20 - klo:11:00 »
Latausasema vaikuttaa halvalta verrattuna tällä hetkellä myynnissä oleviin, varsinkin kun asemassa näyttäisi olevan vikvirtasuoja sisäänrakennettuna.

En näkisi ongelmana ladata sähköautoa omakotitalon autotallissa. Ainakin nykyisillä paloturvamääräyksillä autotalli pitää muutenkin olla palokatkoerotettu muusta rakennuksesta.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Poissa jamo75

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 604
    • Profiili
Vs: vw id.charger
« Vastaus #3 : 12.01.20 - klo:11:08 »
alunperin koko id.3 piti tulla tilattavaksi joulukuussa nyt maalis/huhtikuu ja autojen toimitus elo/syyskuu joten siihen verratuna tuskin on hirveää merkitystä.

Kotilatausasema tulee myyntiin selvästi myöhemmin kuin mitä aluksi lupailtiin.
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/stories/12-facts-on-the-idcharger-5615

Toivottavasti tuon kalliimman Connect -version älykkyydestä on jotain todellistakin hyötyä esim. latauksen ajoittamisessa pörssisähkön hinnan perusteella. Tekstistä saa sen kuvan että aurinkosähköjärjestelmään yhdistäminen onnistuu kenties myöhemmin softapäivityksellä tai koko laitteen vaihtamalla...

Minulla on sellainen pieni ongelma, että auto viettää kesät omakotitalon pihalla ja talvet autotallissa. Samaa latausasemaa siis tuskin voi hyödyntää vuoden ympäri.
Vai onko paloturvallisuuden takia parasta kokonaan unohtaa omakotitalon alakerrassa sijaitsevassa autotallissa lataaminen?
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
Edelliset: Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Poissa a_jaba

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 958
  • Bensa kuuluu ruohonleikkuriin
    • Profiili
Vs: vw id.charger
« Vastaus #4 : 12.01.20 - klo:11:52 »
ID.3 kutsuvierastilaisuudessa oli aika vähän tietoa kotilaturista.

Nimi ja minimi hinta nyt kuitenkin paljastettiin  ;D


Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm ->
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm

Poissa Sportsfan

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: vw id.charger
« Vastaus #5 : 12.01.20 - klo:17:56 »
Suositus katokseen asentamisesta tarkoittaa ainakin omalla kohdallani sitä, että käytettävyyden kannalta parasta asennuspaikkaa ei voine hyödyntää.
Kiva kuitenkin nähdä, että tuo edullinen hinta näköjään tulee koskemaan myös Suomea.
Laitteen myyntiintulon myöhästyminen ei tosiaan ID:n hankkivia juuri haittaa, mutta harkitsen edelleen vaihtoehtona myös e-golfia. Sen kannalta tuo voi tulla turhan myöhään etenkin kun ensimmäiset laitteet on varattu 1st editionin tilaajille.

Poissa jamo75

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 604
    • Profiili
Vs: vw id.charger
« Vastaus #6 : 12.01.20 - klo:18:09 »
vissiin vieläkään ei ole selvinnyt onko siinä 3-vaihe liitäntä vai kytketäänkö se suoraan johtoihin.
Teslan laturissa on kummatkin mahdollisuudet mutta niissä ei ole vikavirta suojaa, joka kait Suomessa on lain mukaan oltava.

VW myöskin pitää lataus paikan bensaluukun kohdalla joka vaikeuttaa parkkeeramisen lähelle toista autoa, taakse sitä kuulemma ei voi sijoittaa kun siellä on varattu alue tulevalla autonomisen ajamisen päivittämisell.

ID.3 kutsuvierastilaisuudessa oli aika vähän tietoa kotilaturista.

Nimi ja minimi hinta nyt kuitenkin paljastettiin  ;D


Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
Edelliset: Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Poissa Tonttu66

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 667
    • Profiili
Vs: vw id.charger
« Vastaus #7 : 15.01.20 - klo:22:22 »
vissiin vieläkään ei ole selvinnyt onko siinä 3-vaihe liitäntä vai kytketäänkö se suoraan johtoihin.
Teslan laturissa on kummatkin mahdollisuudet mutta niissä ei ole vikavirta suojaa, joka kait Suomessa on lain mukaan oltava.

VW myöskin pitää lataus paikan bensaluukun kohdalla joka vaikeuttaa parkkeeramisen lähelle toista autoa, taakse sitä kuulemma ei voi sijoittaa kun siellä on varattu alue tulevalla autonomisen ajamisen päivittämisell.

Latausasema kytketään normaalisti kiinteisiin sähköihin, kun sitä ei ole tarkoitus liikutella. Jos nyt välttämättä haluaa, voi sen kytkennän tehdä 3-vaihepistorasian kautta. Tämä koskee kaikkia latausasemia. Vikavirtasuoja asennetaan sähkökeskukseen, jos latausasemassa ei itsessään sitä ole.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Poissa Speksu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: vw id.charger
« Vastaus #8 : 08.03.20 - klo:13:23 »
Nyt on tullut mahdollisuus tilata ID.Chargeria nettisivujen kautta: https://charging-energy.elli.eco/fi-fi/IDcharger
Tällä hetkellä näyttäisi olevan vain perusmalli ja Pro-malli tilattavissa. Toimitukset ilmeisesti huhtikuussa.

Poissa Sportsfan

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: vw id.charger
« Vastaus #9 : 08.03.20 - klo:14:08 »
Kiitos vinkistä, ID.Chargerin perusversio lähti tilaukseen.
Olin oikeastaan ajatellut pärjääväni caravan-pistokkeella varustetulla 10/16A tilapäislaturilla jonka jo ostinkin. Ajatus oli, että asennuttaisin caravan-rasian sekä pihalle, että autotalliin ja siirtelisin sitten laturia talveksi talliin ja kesäksi ulos.
Taidan nyt kuitenkin tehdä niin, että pihalle tulee ID.Charger ja talliin tilapäislaturi. Alkuperäinen tilapäislaturi saa sitten kulkea auton mukana yllättäviä virrantarpeita silmälläpitäen.

Poissa jamo75

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 604
    • Profiili
Vs: vw id.charger
« Vastaus #10 : 08.03.20 - klo:18:13 »
noh sinänsä laite ei ole sidottu id.3:seen mutta tällä hetkellä on täysin epävarmaa tuleeko lanseerausta edes tänä vuonna. niin kaun kunnes tilausta ei voi edes allekirjoittaa ja lopullisia hintoja ei ole tiedossa niin itse ainakin odottelen miten asiat etenevät. toki jos ajatus on käyttää johonkin muuhun autoon niin sinänsä se varmana on järkevää. hinta näyttää kyllä nousseen pro mallia ei kyllä noin kalliina myyty. tais olla alunperin kyse 500-600 eur luokasta kun nyt ollaan 850EUR lukemissa. perusmallia mainostettiin alle 300EUR

Nyt on tullut mahdollisuus tilata ID.Chargeria nettisivujen kautta: https://charging-energy.elli.eco/fi-fi/IDcharger
Tällä hetkellä näyttäisi olevan vain perusmalli ja Pro-malli tilattavissa. Toimitukset ilmeisesti huhtikuussa.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
Edelliset: Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Poissa Sportsfan

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: vw id.charger
« Vastaus #11 : 08.03.20 - klo:20:39 »
noh sinänsä laite ei ole sidottu id.3:seen mutta tällä hetkellä on täysin epävarmaa tuleeko lanseerausta edes tänä vuonna. niin kaun kunnes tilausta ei voi edes allekirjoittaa ja lopullisia hintoja ei ole tiedossa niin itse ainakin odottelen miten asiat etenevät. toki jos ajatus on käyttää johonkin muuhun autoon niin sinänsä se varmana on järkevää.
Juu, minulla tämä tulee siis e-golfin kaveriksi. Asennuspalvelu olisi tuolta tilattuna ollut hävyttömän kallis, joten se jäi ottamatta. Toivottavasti Turun seudulta löytyy joku, joka tällaisen sopuhintaan asentaa. Itse laitehan on tällä hetkellä ehdottomasti halvin latausasema minkä olen löytänyt, poislukien ehkä Kiinan verkkokaupat. Lisäksi siinä on tuo DC-tasavirtavalvonta, joten kallista B-tyypin vikavirtasuojaa ei tarvita.

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy