VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

Erkka

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 06.11.20 - klo:19:03
ennenkuin lähtee hifistelemään talvirenkailla kannattaa muistaa että talvirenkaat ovat ykkös vaikutus rangeen, väärä valinta siinä tiputtaa rangea enemmän kuin talven kylmyys mutta toki jokainen puntaroi asiaa onko näyttävyys tärkeämpää kuin käytössä oleva ajomatka

Minkälainen olisi oikea rengasvalinta mm. ID.3 autoon, jotta range pysyisi positiivisena?
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Antore

Jos OEM-vanteita miettii, niin tähän käy todella moni volkkarin vanne vaikka rengaskoon säilyttää ennallaan. Itsekin kipuilen noiden 18" Loen-vanteiden kanssa, eivät näytä hyvältä ja uusia vanteita olen katsellut. Joko 18" tai 19" ja noille vakiokoot ovat 215/55 - 215/50. ID.3:n vakiovanteet 18" ja 19" koossahan ovat nekin vanhoja Golfin vanteita, eivät siis mitään ID.3:n vanteita.
Tuskinpa tuossa nyt mistään merkittävästä rangen tippumisesta tarvitsee huolta kantaa noiden kahden koon välillä, vierintävastus asian ratkaisee.

jamo75

tuskin se millään positiivisena pysyy, itselläni on vielä kesärenkaat alla
(ens viikollakin vielä ollaan plussalla kokoviikko niin tuskin vaihdan vieläkään)

kait se mahdollisimman pieni vanne kitkoilla on se mistä kannattaa lähteä

mutta jähtäväksi jää miten kulutus nousee kun "sähköautolle optimoidut" kumit vaihtuu nokian suv nastoihin

p.s) battery lifen chirs juuri vahvisti että VW ei ole korjausta 12V ongelmaan, uusin päivitys ei auta asiaan mitenkään

Suomen fb ryhmässä jo löytyi eka jonka auto ilmeisesti meni hinaukseen kun edes ovia ei saanut enää auki fyysiellä avaimellakaan

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 06.11.20 - klo:19:07
Minkälainen olisi oikea rengasvalinta mm. ID.3 autoon, jotta range pysyisi positiivisena?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

WiseGuy

Iltapäivee.

Piti tänne rekisteröityä koska tuollainen ID.3 härpätin tulossa pihaan tammikuussa  :)

Sen verta taustatietoa että mä olen keski-ikäinen ukko jolla ollut viimeisen 20vuoden ajan vaikka millasia päristimiä kahdella että neljällä pyörällä. Eli harrastanut moottorivehkeitä pienen iän ja kokeillut monenmoista erillaista laitetta.
Ja aina kaasarivehkeet ollut lähellä sydäntä. Niissä vaan on oma tunnelmansa.

Myin tovi sitten edellisen käyttiksen (bensaturbo automaatti) ja en oikein keksinyt mikä olisi seuraava laitos käyttöautoksi.. Kävin ID:tä koeajaa ja se iski ja kovaa. Pari viikkoa pyörittelin asiaa mielessä ja kävin tämän viikon maanantaina jutustelee tutun myyjän kanssa. Hän sitten laski hyvän leasing tarjouksen niin ei auttanut kuin kirjoittaa nimi paperiin.

Yksityisleasing siksi että kuten myyjäkin sanoi että ei näistä tiedä miten pitää arvonsa ja millainen on myydä tulevaisuudessa. Plus hyvin huoletonta menoa. Edelliseen käyttikseen juuri kesällä laitoin ison summan korjaukseen ja se ärsytti. Tiedän että monen mielestä aivan järetöntä tällainen mut hei.. Moni asuu vuokrallakin, Kuin myös itse!

Mulla myös hyvä tilanne että pystyn näillä näkymin töissä lataa ilmaiseksi ja mun kämpän seinään tulee tammikuussa latausasema. Koska moinen ylimääräinen on tuossa eräällä pyörinyt jaloissa niin nyt sille löytyi sijoituspaikka  :)

Tuossa talvivanteista oli puhetta niin mulle tulee ihan perinteisillä peltivanteilla. Kesäksi sitten 18" alut.

Mä en ole kavereillekkaan asiasta huudellut koska tiedän että moni ei voi vaan ymmärtää miten tällainen oldschool bensalenkkari tällaisen ratkaisun tekee ja vielä hommaa volkkarin (mulla "vähän" huonot muistot tästä merkistä)  ;D

Täällä taitaa olla yksi nimimerkki joka ajelee tällaisella jolle toisella foorumilla mainitsin privana asiasta :)

Kiito ja anteeks!

edit: ei kai täällä aina tarvii tota hemmetin varmennetta tehdä?!?

Antore

Lainaus käyttäjältä: WiseGuy - 06.11.20 - klo:21:59
Iltapäivee.

Piti tänne rekisteröityä koska tuollainen ID.3 härpätin tulossa pihaan tammikuussa  :)

Sen verta taustatietoa että mä olen keski-ikäinen ukko jolla ollut viimeisen 20vuoden ajan vaikka millasia päristimiä kahdella että neljällä pyörällä. Eli harrastanut moottorivehkeitä pienen iän ja kokeillut monenmoista erillaista laitetta.
Ja aina kaasarivehkeet ollut lähellä sydäntä. Niissä vaan on oma tunnelmansa.

Myin tovi sitten edellisen käyttiksen (bensaturbo automaatti) ja en oikein keksinyt mikä olisi seuraava laitos käyttöautoksi.. Kävin ID:tä koeajaa ja se iski ja kovaa. Pari viikkoa pyörittelin asiaa mielessä ja kävin tämän viikon maanantaina jutustelee tutun myyjän kanssa. Hän sitten laski hyvän leasing tarjouksen niin ei auttanut kuin kirjoittaa nimi paperiin.

Yksityisleasing siksi että kuten myyjäkin sanoi että ei näistä tiedä miten pitää arvonsa ja millainen on myydä tulevaisuudessa. Plus hyvin huoletonta menoa. Edelliseen käyttikseen juuri kesällä laitoin ison summan korjaukseen ja se ärsytti. Tiedän että monen mielestä aivan järetöntä tällainen mut hei.. Moni asuu vuokrallakin, Kuin myös itse!

Mulla myös hyvä tilanne että pystyn näillä näkymin töissä lataa ilmaiseksi ja mun kämpän seinään tulee tammikuussa latausasema. Koska moinen ylimääräinen on tuossa eräällä pyörinyt jaloissa niin nyt sille löytyi sijoituspaikka  :)

Tuossa talvivanteista oli puhetta niin mulle tulee ihan perinteisillä peltivanteilla. Kesäksi sitten 18" alut.

Mä en ole kavereillekkaan asiasta huudellut koska tiedän että moni ei voi vaan ymmärtää miten tällainen oldschool bensalenkkari tällaisen ratkaisun tekee ja vielä hommaa volkkarin (mulla "vähän" huonot muistot tästä merkistä)  ;D

Täällä taitaa olla yksi nimimerkki joka ajelee tällaisella jolle toisella foorumilla mainitsin privana asiasta :)

Kiito ja anteeks!

edit: ei kai täällä aina tarvii tota hemmetin varmennetta tehdä?!?

Tervetuloa myös tänne volkkarifoorumille ja onnittelut vielä kerran tulevasta menopelistä :) Itsekin olin vannoutunut bensalenkkari vielä pari vuotta sitten ja sähkövekottimet tuntui täysin turhilta laitteilta. Mutta niin se kehitys vaan kehittyy ja mieli muuttuu. Liisari saattaa olla hyvinkin fiksu valinta, ei siinä ainakaan paljon häviä, todennäköisesti voitolle jäät. Kerro vaan kavereille autovalinnasta, siinähän morkkaavat aikansa kunnes käyvät koeajolla ja muuttuvat vihreiksi ;)
TM:n verkkoversiossa on muuten tuore koeajo ID.3:sta ja oli aika positiivista settiä. On maksumuurin takana mutta ainakin tuolla 'toiseela foorumilla' voin laittaa kopsun yksärinä jos kiinnostaa.

t. sen toisen foorumin tyyppi

V60

No mä kävin koeajolla ja olen vielä ihan normaalin värinen ;D
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: WiseGuy - 06.11.20 - klo:21:59edit: ei kai täällä aina tarvii tota hemmetin varmennetta tehdä?!?

Muutamaan ekaan viestiin vain
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

mmh

Lainaus käyttäjältä: Antore - 06.11.20 - klo:22:18

TM:n verkkoversiossa on muuten tuore koeajo ID.3:sta ja oli aika positiivista settiä. On maksumuurin takana mutta ainakin tuolla 'toiseela foorumilla' voin laittaa kopsun yksärinä jos kiinnostaa.

Kiinnostaa (vaikka auto ostettu jo).

WiseGuy

Lainaus käyttäjältä: Antore - 06.11.20 - klo:22:18
Kerro vaan kavereille autovalinnasta, siinähän morkkaavat aikansa kunnes käyvät koeajolla ja muuttuvat vihreiksi ;)

t. sen toisen foorumin tyyppi

Piruillessani yritän pitää asian salassa siihen asti kunnes auto pihassa :D. Siksi sovittiin tuon seinäboxin asennuskin vasta tammikuulle :) Siksi myös "poikkeava" nimimerkki  ;) Veikkaan että täällä on tuttuja koska kaveripiirissä on todella paljon VAG-konsernin miehiä  :D

Moottori lehdessäkin ollut ilmeisesti ihan isompikin juttu. Itse en enää ole autoliiton jäsen niin en saa lehteä, mutta mulle toimitetaan se lähipäivinä.

Saas nähdä mikä päivä tulee tieto valmistuspäivästä.

Antore

Nyt toimii https://userguide.volkswagen.de/ osoitteessa manuaali myös oman auton vin-numerolla. Näyttää ainakin omalla alustanumerolla kaksi manuskaa, 23.9. ja 30.10. päivätyt.
Erittäin toimiva muutos tässä uusimmassa 0570 softaversiossa edelliseen on Battery Lifen Chrisinkin huomioima pienempi 'ryömimisvauhti'. Jarrun vapauttamisen jälkeen veto 'vapaalla' on todella paljon hitaampi.

mikaanikko

Eipä tunnu toimivan. Sillä Henrikin versiolla ja VIN-numerolla kyllä tulee kaksi versiota manuaalista. Oletko jo tutkinut mitä niillä on eroa. Onko se uudempi 0570 ohjelmaa vastaava? (Minulla on vielä vanha ohjelma)
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Antore

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 07.11.20 - klo:21:52
Eipä tunnu toimivan. Sillä Henrikin versiolla ja VIN-numerolla kyllä tulee kaksi versiota manuaalista. Oletko jo tutkinut mitä niillä on eroa. Onko se uudempi 0570 ohjelmaa vastaava? (Minulla on vielä vanha ohjelma)

En nyt ihan ymmärtänyt kysymystäsi. Alustanumerohan on ja pysyy, se ei vaihdu päivitysten yhteydessä. Jos tarkoitat, että onko online-version näyttö manuaalista tuon päivityksen ansiosta, niin siihenkään en osaa vastata. Nyt kokeilin pitkästä aikaa oman auton alustanumerolla ja tosiaan toimii. Ehkä tuo päivitys vaikuttaa asiaan.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: PPH - 06.11.20 - klo:09:27
Itsellä on tulossa Lifestä aika perusmalli jossa ei ole sitä avaimetonta accessia. Minkälainen avain näissä perusmalleissa on? Onko se sellainen täysin mekaaninen vai onko se yhtään nykyaikaisempi ilman mekaanista lukkopesää?

Käsittääkseni toiminta ilman keyless accessia on kuten on toyotan hyrideissä ilman vastaavaa toimintoa. Eli ulko-ovet pitää avata ja lukita kakella, mutta auton käynnistys on langaton (avain taskussa, tms). Minusta tämä on hyvä ja riittävä tapa. Ei tarvitse huolestua avaimen signaalin varastamisesta.

Antore

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 07.11.20 - klo:23:18
Käsittääkseni toiminta ilman keyless accessia on kuten on toyotan hyrideissä ilman vastaavaa toimintoa. Eli ulko-ovet pitää avata ja lukita kakella, mutta auton käynnistys on langaton (avain taskussa, tms). Minusta tämä on hyvä ja riittävä tapa. Ei tarvitse huolestua avaimen signaalin varastamisesta.

Kun autossa ei ole perinteistä virtalukkoa, niin näinhän se toimii.

PPH

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 07.11.20 - klo:23:18
Ok, tämä olisi juuri loistava toiminto. Nyt kun on pari vuotta vanha volkkari tilapäisautona jossa on ponnahtava avain niin alkoi pelottaa että tuossa on samanlainen, onneksi sitten ei.
En ole koskaan tykännyt keyless accessistä. Koeajossa ollut leaf ei ainakaan lukinnut ovia kauhean nopeasti, kokeilin jättää avaimet sisään ja käydä avaamassa pihalla. Epäileväinen luonteeni ajattelee että sinne ehtii joku kuitenkin luikahtaa sisään ennenkuin ovet menee kiinni ja lukitsisin ne ovet kuitenkin erikseen, varsinkin kun työpaikan lähistöllä on ollut pitkäkyntisiä. Joten tää että ovi pitää avata napista ja silti ei tarvii käynnistellä erikseen mistään on just jees. Olishan tänkin voinut tietty selvittää ennenkuin laittoi auton tilaukseen  :D

Tonttu66

^Keyless Accessissa ovet lukitaan autosta lähdettäessä painamalla kevyesti ovenkahvassa olevaa pientä nappia samalla kun sulkee oven. Ei ole tarkoitus siis antaa auton itse lukita oviansa.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Antore

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 08.11.20 - klo:12:05
^Keyless Accessissa ovet lukitaan autosta lähdettäessä painamalla kevyesti ovenkahvassa olevaa pientä nappia samalla kun sulkee oven. Ei ole tarkoitus siis antaa auton itse lukita oviansa.

Jos ihan tarkkoja ollaan, ei kahvassa ole mitään nappia vaan sekä kahvan sisä-, että ulkopinnassa on kosketuksen tunnistava pinta. Sisäpuolta koskettaessa (oven kahvaan tartuttaessa) lukitus avautuu ja ulkopintaa tietystä kohdasta hipaisemalla/koskettamalla auto lukitaan. Asetuksista voi myös ottaa käyttöön automaattisen lukituksen avautumisen kun avain havaitaan ns. lähestymisalueella. Kyllä tuo avaimeton käyttö on minusta erittäin kätevä ominaisuus, ei tarvitse avainta etsiä/näprätä. Jos tuosta ei tykkää, voi sen auton asetuksista ottaa pois käytöstä.

PPH

Ok, ehkä Nissan dealeri selitti ko. ominaisuuden oudosti tai en itse tajunnut  :D Volkkari oli sen verran lyhyen aikaa koeajossa ettei tullut edes kokeiltua. Mutta tosiaan napista lukitseminen on ehdottomasti preferenssi koska mieleen tulee useita asioita mitkä voi noinkin lukitessa mennä pieleen.
Onko muuten suosituksia hyvistä sormikkaista joissa on näytön kosketuspinnat sormissa  ;D

mmh

Lainaus käyttäjältä: PV - 06.11.20 - klo:18:55
Itsellä atm 18” Loenit, mutta tutkin asiaa tarkemmin niin Avus AC-518 koossa 19” 7,5Jx19  ET44  5x112 näyttäisi sopivan ja ovat näyttävät.

Noi Avukset ei olleet laisinkaan hassummat, mutta olen kallistumassa tällaisiin vanteisiin:

Toki hieman pienempänä eli ehkä jotain tällaista kokoluokkaa:

Antore

Lainaus käyttäjältä: PV - 06.11.20 - klo:18:55
Itsellä atm 18” Loenit, mutta tutkin asiaa tarkemmin niin Avus AC-518 koossa 19” 7,5Jx19  ET44  5x112 näyttäisi sopivan ja ovat näyttävät.

Mistä sait tiedon, että 'näyttäisi sopivan'? Tulee vakiovanteiksi harvinaisen lähelle kaarta jo tuolla 50 vakio ET:llä varsinkin edessä. Kaarihan pokkaa vähän omituisesti sisäänpäin ja kun suoraan ylhäältä etupäätä katsoo, näkyy renkaan kylki jo vakioilla kaaren ulkopuolella. Eihän tuo 6 mm paljon ole mutta joskus se on pienestä kiinni.

PV

Lainaus käyttäjältä: Antore - 09.11.20 - klo:19:43
Mistä sait tiedon, että 'näyttäisi sopivan'? Tulee vakiovanteiksi harvinaisen lähelle kaarta jo tuolla 50 vakio ET:llä varsinkin edessä. Kaarihan pokkaa vähän omituisesti sisäänpäin ja kun suoraan ylhäältä etupäätä katsoo, näkyy renkaan kylki jo vakioilla kaaren ulkopuolella. Eihän tuo 6 mm paljon ole mutta joskus se on pienestä kiinni.

Toisen foorumin vannekeskustelusta spotattua, ei siis omakohtaista kokemusta. Lisätty vielä volkkarin keskiöt.

ID.3 1st Plus, Mangan Grey

Daatta

Heh, itse en edes tiedä mitkä vanteet autoon tulee. 2x 18" alut kuitenkin, talvirenkaisiin Contin kitkat. Lähellä oli etten ottanut toisia peltivanteilla. Itselle vanteissa on tärkeää lähinnä se, että ovat OEM-laatua.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mmh

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 10.11.20 - klo:08:14
Heh, itse en edes tiedä mitkä vanteet autoon tulee. 2x 18" alut kuitenkin, talvirenkaisiin Contin kitkat. Lähellä oli etten ottanut toisia peltivanteilla. Itselle vanteissa on tärkeää lähinnä se, että ovat OEM-laatua.

Itsekin olen aiemmin suhtautunut talvivanteisiin jokseenkin puolivillaisesti. Tuo auton muotokieli on vaan jotenkin (positiivisesti) poikkeva, joten se pisti miettimään asiaa...

Tos®

Niin paljon seuraan aihetta, että Google suosittelee uutisia
https://insideevs.com/news/453232/vw-id3-issues-saga-ends-starts/
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

DSL

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 10.11.20 - klo:14:23
Niin paljon seuraan aihetta, että Google suosittelee uutisia
https://insideevs.com/news/453232/vw-id3-issues-saga-ends-starts/

"Guinea pigs" todellakin.   :)

Daatta

Itse huijaan itseäni sanomalla, että ongelmat koskevat ainostaan 1ST autoja ja tuotantoversioissa kaikki on korjattu. ::) Tuleva ID.3 on edelleen statuksella tuotannossa.

DSL

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 10.11.20 - klo:15:15
Itse huijaan itseäni sanomalla, että ongelmat koskevat ainostaan 1ST autoja ja tuotantoversioissa kaikki on korjattu. ::) Tuleva ID.3 on edelleen statuksella tuotannossa.

Yhtään ei epäillyttänyt, että VW myy näihin vain 1 vuoden jatkoturvaa (ei kahta tai kolmea lisävuotta)?! ::)

Daatta

Heh, siinä kohtaa kun ID.3:sta takuu loppuu on sitä Cuprassa vielä jäljellä. Kuka semmoisia jaksaa murehtia.  ;D

DSL

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 10.11.20 - klo:16:29
Heh, siinä kohtaa kun ID.3:sta takuu loppuu on sitä Cuprassa vielä jäljellä. Kuka semmoisia jaksaa murehtia.  ;D

Asian inhimillinen puoli on ilmiselvästi ratkaistu.  :)
Ajattelin myös autonvalmistajan kannalta, haluaako se viestiä jotain, joskin tahtomattaan... ::)

jamo75

Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy