ESP Failure

Aloittaja tex102, 01.12.09 - klo:18:08

« edellinen - seuraava »

tex102

A3 TDIe:ssä näyttää olevan tyyppivikana että lämpimänä startatessa ajotietokoneen näytössä  näkyy varoitus "ESP Failure". Ei kuulema tehtaan mukaan aiheuta toimenpiteitä. Havaittu kolmessa autossa (oma + pari vuokra-autoa). Ei kovin vakava mutta kiusallinen piirre.

Ironic32

Kyllä minä vaatisin tehtaan / maahantuojan korjaamaan tuollaisen ongelman. Yritäpä myydä käytettynä tuota autoa tuollaisella virheilmoituksella ja selitä siinä sitten, että ei siitä tarvitse välittää  ???

Simola

En myöskään missään nimessä moista vikaa hyväksyisi.
Tuo on selkeä vika mikä korjataan.
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

tex102

No liisarihan tuo auto on eli menossa jossain vaiheessa takasin ALD:lle. Olen tuon ongelman kanssa jo pariin otteeseen ollut huollossa. On vaihdettu akkua ja irrotettu mittaristoa ja nyt 30tkm huollossa vastaus oli että tehtaan mukaan kaikki kunnossa, kun ei jätä mitään vikakoodeja. Jos olisi oma niin ehkä vielä hieman hanakammin tulisi oltua yhteydessä maahantuojaan. Mutta sinäänsä vika on ollut kaikissa tuon mallisissa vehkeissä jota olen ajannut, jotenkin tulee mieleen VW:n LL-mittariviat.

Simola

LainaaMutta sinäänsä vika on ollut kaikissa tuon mallisissa vehkeissä jota olen ajannut, jotenkin tulee mieleen VW:n LL-mittariviat.

Kuulostaa erikoiselta, kun ei ole itselleni koskaan kohdalle sattunut.
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

tex102

Niin omat "vika" kokemukset ovat 1.9 TDIe mallisista autoista, jotka varustettu tuolla valkoisella ajotietokoneella.

-V-

Liittyisikö sitten pelkästään 1,9TDIe-malliin, koska en ole muissa valkoisen näytön ajotietokoneissa tuohon törmännyt vaikka useampaa ajanut? Vähän tosin epäilen etteikö siitä herjasta mitään vikakoodia jäisi...

Juha

Pistin kyselyn tuosta ilmoituksesta, joka omassa autossanikin (-09 TDIe) joskus vilahtaa ruudulla. Soittivat huollosta tänään ja hyvin asiallisesti selvittivät, että se on aiheeton ilmoitus jonka aiheuttaa virhe softassa. Virhe on valmistajalla tiedossa ja siihen tulee jossain vaiheessa korjaus softaan.
Ongelma on kuulemma siinä, että tietyssä tilanteessa itsetestaus keskeytyy käynnistyksen aikana ja tuo teksti ruudulle vilahtaa. Näitä tiettyjä tilanteita kuulemma ovat esimerkiksi normaalia (2 sek. ?) pidempään kestänyt käynnistys tai jos avainta käännetään erittäin hitaasti virtalukossa. Kuitenkin, jos mikään varoitusvalo tai em. ilmoitus ei jää näkyville pidemmäksi aikaa, autossa ei ole varsinaista vikaa.

Flat

Kun kyseessä on esp ,niin kyllä korjauttaisin vian heti. Muuten jäisi pionoinen epäilys siitä, toimiikohan esp oikeasti. Jos kyseessä olisi jokin pissapojan varoitusvalo, niin asia saisi olla seuraavaan nuoltoon saakka.

Mutta hyvä että vikaan löytyy korjaus.

tex102

Ei paha, vajaassa vuodessa ovat saaneet selville että vikaa on, vaikka sivulauseessa antavatkin sitten ymmärtää että vika oikeasti onkin käyttäjässä kun starttaa yli 2s tai kääntää virta-avainta liian hitaasti ;D Toivoa vaan sopii että tuon softapäivityksen saapi sitten takuuajan jälkeenkin takuuna.

Juha

Ihan hyvässä hengessä noita esimerkkejä kertoi  :)

Eikös noita ohjelmistopäivityksiä tule ihan pyytämättä ja kysymättä, kun autoa käyttää merkkihuollossa..

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Juha - 14.12.09 - klo:21:03
Eikös noita ohjelmistopäivityksiä tule ihan pyytämättä ja kysymättä, kun autoa käyttää merkkihuollossa..
Ei... Jollei ole mitään vialla; pitää erikseen vaatia, että päivitykset tarkistetaan huollon yhteydessä.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tuuliviiri

LainaaEi... Jollei ole mitään vialla; pitää erikseen vaatia, että päivitykset tarkistetaan huollon yhteydessä.

Mulla taasen ovat ehdotelleet oma-aloitteisesti kun olen liepeillä pyöriskellyt. Tosin mulla tuttu asentaja. Tuli tutuksi, kun unohti testerinsä kiinni autoomme. Käännyin sitten takaisin ja kysyin, oliko hänellä jotakin hukassa. Ei kuulema ollut. Käskin tarkastamaan uudestaan. Huomasi sitten, jotta testerin pirulainen jossakin. Annoi se takaisin. Sovimme yksissä tuumin, jotta pidetään se meidän välisenä. Palvelu pelannut hyvin.  ;) 

Tos®

Näyttää sit olevan tapauskohtainen tämäkin asia...
Toiset kattovat pitkin nenänvartta ja toiset taas ei.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tex102

Kävi kulkine 60tkm huollossa ja eipä ole vieläkään tullut päivitys tuohon "ongelmaan", joten ei vissiin kovin vakavaa kuten aikaisemminkin todettiin.

RSOCUstin

Skoda näytti samaa ESP Failurea tuossa kovilla pakkasilla marraskuussa, 1 kerran tullut ruudulle. Pitänee huollosta kysellä oisko siihen apuja, löytyisikö vaikka vikakoodeja.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy