Golf VII 1.2 Variant 2015 - Takajalkatilaan vettä sateella!?

Aloittaja Jouko_T, 05.08.17 - klo:15:11

« edellinen - seuraava »

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Skeida-Bob - 30.08.19 - klo:21:53
On tähän nyt kyllä vähän liian helppo höystää... Ei voi käsittää noita materiaalivalintoja joissakin paikoissa, erityisesti kun nesteiden liikuttelusta puhutaan. Itsellä tuoreena kokemuksena takaluukun saranan ylitys vaggineessa, ei-ittu-p-erkele tehty rokkaputkella pesunesteen vienti takalasinpesurille...

Väärä ketju... Mutta fiilistelen, itse olen poistanut koko takalasin pyyhkimen kahdesta viimeisimmästä autosta. Pesuri on kyllä tallella, mutta vettä sieltä ei ajeta läpi.

Mikä ajaa huonoihin materiaalivalintoihin on ympäristönsuojelu (kierrätysmuovin käyttö yms.) ja jatkuva pennin/sentin viilaaminen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

hondisti

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 20.08.19 - klo:08:28
Erittäin todennäköistä. Luultavasti vaatii eri huoltokerran, koska vastaantulon selvittely, varaosien tilaus ja työmääräys. Uutta putkeen vaan. Puutarhaletkullla voi demonstroida sivuttaista sadetta.  ::)
Käytin auton eilen korjaamolla, ja kaikki ovet vuotivat. Onneksi tuli sanottua erikseen, että katsoo myös ne kuskin puolen ovet samalla niin säästin yhden käyntikerran. Auton vastaanottanut huoltoneuvoja sanoi, että tiivistemateriaalia olisi vaihdettu alkuperäisestä. Toivottavasti nyt sitten kestää.

a_jaba

Täällä myös bingo vesivuodon kanssa!

Itse huomasin pari kuukautta sitten, että takaovien kynnykset kostuu autoa pestessä. Käytin nyt autoa 150tkm huollossa merkkihuollossa. Huoltoaikaa varatessa ilmoitin asiasta ja sovittiin, että tarkistetaan kaikki ovet sekä lattiamatto ja ongelman ilmetessä vastaantulo osissa 100% ja työssä 50%.

Lopputulos:
Kaikkien ovien kaiuttimet uusiksi 4 x 46e
Lattiamatto homeessa, uusi matto 478e
Lattian joku eriste homeessa, uusi eriste 142e
Kaikkien oviaukkojen korinpuoleiset tiivisteet ruosteessa (kuten lainauksen kuvassa), tiivisteet uusiksi 190e (etuovet) + 92e (takaovet)
Tiivisteiden vastinpinnat tarkastettu, ei ruosteessa.

Eli osat hiukan vajaa 1100e joista ei itse tarvinnut maksaa mitään, työstä maksoin pikkasen vajaa 350e ja sain sijaisauton ilmaiseksi tämän ylimääräisen työn ajaksi kun ilmeisesti ovien tiivisteiden vaihto tuli yllätyksenä ja niiden saapumista ulkomailta joutui odottamaan pari päivää.

Auto siis kohta 5 vuotta vanha ja ajettu 150tkm, olen toinen omistaja ja kaikki huollot tehty valtuutetussa VW huollossa.

Itse olen tyytyväinen vian korjaamiseen enkä pidä itselle tulleita kustannuksia nyt liian suurina. Tottakai olisihan 100% vastaantulot kaikesta aina tosi jees mutta eihän tämäkään auto mikään uusi enää ole.

Lainaus käyttäjältä: jamppupoika - 24.07.19 - klo:16:40
VW golf variant 1.2 TSI 2014 aj 90 tkm kaikkien ovien tiivisteet hajalla ja tukimetallit ruostuneet ei tuontiauto...onkohan isompiki onkelma VW llä?

Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Daatta

Mukava kuulla että VW on muuttanut kantaansa ja ennen kaikkea materiaaleja näiden vesivuotojen suhteen. Joku on Excelissä laskenut, että näiden korjaaminen uudestaan ja uudestaan tulee kalliiksi. Halvin tiivistemateriaali ei ehkä olekaan paras...

Homehtunut matto/eriste on terveysriski, niiden uusiminen on paikallaan. Jos itse tekee ja säästää niin liuottaminen Kloriitissa tappaa kyllä homeen. Tiivistemateriaalit toki kannattaa hävittää ja hakea uudet esim. Motonetista.

baobap

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 06.09.19 - klo:10:40

Itse huomasin pari kuukautta sitten, että takaovien kynnykset kostuu autoa pestessä. Käytin nyt autoa 150tkm huollossa merkkihuollossa. Huoltoaikaa varatessa ilmoitin asiasta ja sovittiin, että tarkistetaan kaikki ovet sekä lattiamatto ja ongelman ilmetessä vastaantulo osissa 100% ja työssä 50%.

Auto siis kohta 5 vuotta vanha ja ajettu 150tkm, olen toinen omistaja ja kaikki huollot tehty valtuutetussa VW huollossa.

Oletko ostanut auton VW liikkeestä?  Kuinka kauan auto on ollut sinulla?  Olen keskustellut vastaavasta korjauksesta ja saamani vastaantulotarjous on huomattavasti pienempi (33 % kokonaiskuluista). 
VW Golf 1.5 TSI DSG vm. 2019

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: baobap - 09.09.19 - klo:17:25
Oletko ostanut auton VW liikkeestä?  Kuinka kauan auto on ollut sinulla?  Olen keskustellut vastaavasta korjauksesta ja saamani vastaantulotarjous on huomattavasti pienempi (33 % kokonaiskuluista).

En ostanut VW liikkeestä vaan ALD:ltä.

Eli auto on siis ollut 0-3v ja 0-97tkm leasing autona ALD:n kautta ja silloin huollettu pelkästään VW Center Espoossa.

Nyt ollut minulla 1v 10kk ja 97->150tkm. Eli yksi huolto on mahtunut tohon väliin ja se tehtiin VW merkkihuollossa (ei pk-seudun VW liike).

Vesivuotokorjaus ja 150tkm huolto tehtiin VW Center Airportissa.

Vastaantulo 100% osista ja 50% työstä oli heidän ensimmäinen tarjous vian korjaamiseksi ja työmääräimeen kirjattii myös euromäärä jota tuo minulle jäävä työstä maksettava osuus ei voi ylittää. Euromäärä oli noin 100e suurempi kuin toteutunut.

Ei siis tarvinnut alkaa "tinkimään" tosta vastaantulosta.

Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

baobap

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 09.09.19 - klo:19:17
En ostanut VW liikkeestä vaan ALD:ltä.

Vastaantulo 100% osista ja 50% työstä oli heidän ensimmäinen tarjous vian korjaamiseksi j

Tekikö/maksoiko tuon vastaantulon ALD?  Minulle sanoivat VW huollossa, että tehdas (VW) tai maahantuoja ei tätä vikaa korvaa.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: baobap - 09.09.19 - klo:19:51
Tekikö/maksoiko tuon vastaantulon ALD?  Minulle sanoivat VW huollossa, että tehdas (VW) tai maahantuoja ei tätä vikaa korvaa.

Ei vaan VW. Huoltoneuvoja puhui nimenomaan tehtaan vastaantulosta.

En ole itse ollut missään yhteydessä ALD:hen sen jälkeen kun kaupanteon jälkeen ajoin pihasta pois kyseisellä autolla ja tuskin VW huollostakaan omatoimisesti oltaisiin yhteydessä muihin myyjiin tälläisten korvausten kanssa.

Ja kun otin asian puheeksi huoltoa varatessa niin vastapäätä istunut huoltoneuvoja katsoi tiedot koneelta ja noin 30sek lukemisen jälkeen ilmoitti kyseisen vastaantulon eli ei voinut keretä kysyä edes esimieheltä tai keneltäkään muultakaan asiasta vaan tieto tästä vastaantulosta löytyi varmasti valmiiksi heidän järjestelmistä.

Ikeh

Minulla selvisi määräaikaishuollossa että omassa vuoden 2013 Golf VII 1.4 TSI:ssä oikeanpuoleinen takakaiutin vuotaa vettä. Soittelin sitten VW Centeriin asiasta ja siellä sanottiin että 300 euroa maksaa takakaiuttimien vaihto. Vielä enemmän tietysti jos siellä on kosteusvaurioita. Eikä ole kuulemma enää mitään vastaantuloa näissä  >:( Onko ehdotuksia miten voisi edetä?

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Ikeh - 19.09.19 - klo:10:51
Minulla selvisi määräaikaishuollossa että omassa vuoden 2013 Golf VII 1.4 TSI:ssä oikeanpuoleinen takakaiutin vuotaa vettä. Soittelin sitten VW Centeriin asiasta ja siellä sanottiin että 300 euroa maksaa takakaiuttimien vaihto. Vielä enemmän tietysti jos siellä on kosteusvaurioita. Eikä ole kuulemma enää mitään vastaantuloa näissä  >:( Onko ehdotuksia miten voisi edetä?
oma oli 2/2014 ja paljon yli takuuajan loppumisen jälkeen valitin asiasta ja meni kyllä takuuseen. huoltohistoria oli toki täydellinen.
kyllä vaatisin materiaalivian vuoksi goodwillinä korjausta sinuna!
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

baobap

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 19.09.19 - klo:23:54
oma oli 2/2014 ja paljon yli takuuajan loppumisen jälkeen valitin asiasta ja meni kyllä takuuseen.

Minulle sanoivat VW huollossa, että tehdas on asettanut kaavan, jonka perusteella tehdas tulee vastaan korjauskuluissa.  Kaavassa voi olla monta muuttujaa - pelkästään esim auton ikään se ei perustuisi.  Omituista tuossa oli, että sanoivat myös, että jälleenmyyjät eivät tiedä kaavan tarkkaa sisältöä / miksi tehtaan vastaantuloa omaan Golfiini ei ole.  Mahtaisiko olla niin, että tehdas tulee vastaan vain Variant mallien korjauksessa(?)  Yritin kysyä asiaa myös maahantuojalta, mutta en saanut vastausta.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 09.09.19 - klo:19:17
Eli auto on siis ollut 0-3v ja 0-97tkm leasing autona ALD:n kautta ja silloin huollettu pelkästään VW Center Espoossa.

Nyt ollut minulla 1v 10kk ja 97->150tkm. Eli yksi huolto on mahtunut tohon väliin ja se tehtiin VW merkkihuollossa (ei pk-seudun VW liike).

Ei liity suoraan aiheeseen, mutta marmorilla kerrottiin vastaantulon eli gooodwillin ajalliseksi takarajaksi 5 vuotta.
Sitä eos, onko politiikka muuttunut tai onko sen jälkeen osittaista vastaantuloa (ilm. case by case vrt. TSi ketju).

Lainaus käyttäjältä: Ikeh - 19.09.19 - klo:10:51

Jos on aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria, niin aina voi marssia tiskille keskustelemaan asiallisesti. Ilmoittaa, että kyseessä on tunnettu tyyppivika ja odottaa niin kauan, että saa jonkinlaisen tyydyttävän vastauksen / vastaantulon.

Toinen vaihtoehto on, kuten joku olikin tehnyt, viedä Golffi muualle ja pyytää tarjousta kaiuttimien tiivistämisestä. Itse elementtihän maksaa sen 47â,¬.
Itse katsoisin silti ensin sinne lattiamaton alle molemmin puolin ja etsisin kosteusjälkiä tai vettä. Jos ei ole hometta tms. niin senhän ehtii vielä kuivata ennen talven tuloa. Maton vaihto maksaa jo maltaita.  :o
Yritetään pärjätä.

Ikeh

Variant -malli kyseessä eli tuskin niille mitään erityiskohtelua on. Ei ole pelkästään merkkihuollossa huollettu, että sillä saattaa myös olla vaikutusta asiaan.
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 20.09.19 - klo:07:08
Toinen vaihtoehto on, kuten joku olikin tehnyt, viedä Golffi muualle ja pyytää tarjousta kaiuttimien tiivistämisestä. Itse elementtihän maksaa sen 47â,¬.
Itse katsoisin silti ensin sinne lattiamaton alle molemmin puolin ja etsisin kosteusjälkiä tai vettä. Jos ei ole hometta tms. niin senhän ehtii vielä kuivata ennen talven tuloa. Maton vaihto maksaa jo maltaita.  :o
Osaatteko sanoa saako ne lattiamatot helposti itse irti tai kannattaako viedä VW Centeriin tai muualle tutkittavaksi?

vwgolf2014at

Moro!

Täällä myös takaovet vuotaa vettä tiivisteen/listan päälle ja siitä valuu vähän matolle silloin tällöin.
2014 VW Golf 70tkm ajettu, VW Center Espoosta ei mitään vastaantuloa ainakaan sähköpostittelun johdosta. Huomenna menossa tutkittavaksi.
Luin jostain aiemmin, että kaiuttimien vaihto takaovista olisi arviolta 400e. Tarvitseeko aina tiivisteet vaihtaa vai riittäisikö tuo kaiuttimen korjaus? Olettaen että matot ei oo homeessa.

Mietin tällaista edullisempaa ratkaisua, jos nykyiset kaiuttimet tiivistäis jossain autohifi liikkeessä jollain massalla ja löis siihen kajariin alla olevan kuvan mukaisen silikoni "suojuksen"
Osaako joku arvioida auttaisiko tällainen korjaus kyseiseen ongelmaan?

Kyselin tuosta tiivistämisestä paikallisesta hifiliikkeestä niin hinta-arvio oli 160e kahdelle takaovelle.

Alla linkki tuollaiseen silikonisuojukseen:
https://www.ebay.com/itm/2-Install-Bay-IBSBF65-2-Piece-Speaker-Baffle-Kit-6-5-Inch-Pkg-Pair/362666365465?hash=item5470999219:g:xl0AAOSw3ZBc8hZf

Daatta

Lainaus käyttäjältä: vwgolf2014at - 25.09.19 - klo:09:46
Mietin tällaista edullisempaa ratkaisua, jos nykyiset kaiuttimet tiivistäis jossain autohifi liikkeessä jollain massalla ja löis siihen kajariin alla olevan kuvan mukaisen silikoni "suojuksen"
...
Kyselin tuosta tiivistämisestä paikallisesta hifiliikkeestä niin hinta-arvio oli 160e kahdelle takaovelle.

Tuo kaulus tiivistää kaiuttimen ovipahviin ja parantaa siten (hieman) äänen johtumista matkustamoon. Ei auta vesivuotoon, vesi tulee matkustamoon oven välipellin ja kaiuttimen välistä. Sitä voi koittaa tiivistää sikaflexillä tms. päälipuolelta. Muovinen kaiutinelementti menee yleensä halki kun pop-niittejä alkaa porailemaan irti. Siksi uudet kaiuttimet laitetaan liikkeessä oletuksena. Hifiliike voi tehdä homman juurikin noin, ovipahvit irti ja tiivistemassaa vuotavan sauman päälle. Kahden tunnin homma ilmeisesti.

Kansanautoilija

Täällä oli sama vesiongelma viime syksynä -18. Molemmat takaovet vuotivat niin, että vesi jäi kynnykselle, mutta ei mennyt vielä takalattialle. Käytin Laakkosella (nyk. K-Caara) Kuopiossa ja tuntuivat hyvin tietävän ongelman. Molemmat takaovet auki, kaiuttimien vaihto ja uusi tiivistys. Minulla oli ALD-vaihtoautotakuu voimassa, joten Laakkonen neuvotteli asian suoraan ALD:n kanssa ja minulle ei tästä lystistä koitunut maksettavaa. Nyt on vesi pysynyt auton ulkopuolella, toistaiseksi...
Ajossa:
VW Golf Variant 2.0 TDI -14
Aikaisemmat:
Skoda Octavia 1.6 TDI -12
Seat Cordoba 1.9 TDI -04
Skoda Octavia 1.8 -00

vwgolf2014at

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 26.09.19 - klo:15:05
Tuo kaulus tiivistää kaiuttimen ovipahviin ja parantaa siten (hieman) äänen johtumista matkustamoon. Ei auta vesivuotoon, vesi tulee matkustamoon oven välipellin ja kaiuttimen välistä. Sitä voi koittaa tiivistää sikaflexillä tms. päälipuolelta. Muovinen kaiutinelementti menee yleensä halki kun pop-niittejä alkaa porailemaan irti. Siksi uudet kaiuttimet laitetaan liikkeessä oletuksena. Hifiliike voi tehdä homman juurikin noin, ovipahvit irti ja tiivistemassaa vuotavan sauman päälle. Kahden tunnin homma ilmeisesti.

Moro!

Kiitos vastauksesta.

Laitoin Autojerryyn tarjouspyynnön kaiuttimien tiivistämisestä ja Espoosta löytyi liike, joka oli perehtynyt näihin. Lupasivat tehdä vuototestit ja tiivistää vuotavat kaiuttimet ja tarvittaessa vaihtaa tiiviste ikkunaan. Puhelun perusteella tuntee hyvin ongelman ja mitä tarvitsee tehdä ja kuulemma tekevät autoliikkeillekkin näitä korjauksia.
Hinnaksi tulee 90e/ovi, jos vain tuo kaiutin tiivistää. Hieman lisää jos tiiviste vaihdetaan.

Myhky

Kävin itse varmuuden vuoksi takaovet läpi. Oviverhoilun irroittamiseen löytyy ohjeet youtubesta. 5mm terällä pop-niiteistä läpi, vanhan tiivisteen poisto ja pintojen puhdistus, sikaflex-11 FC+:lla eristys ja pulteilla kiinnitys. Samalla oven sisäpuolen pohjan ja vedenpoistoreikien puhdistus.

Kahdesta kohtaa hajosi poratessa kaiutinelementin hauras muovireuna, mutta eriste tulee reiän sisäreunan puolelle eikä vaikuta tiiviyteen kunhan jää sen verran reikiä ehjäksi, että saa puristettua pulteilla kaiuttimen oveen kiinni. Poraus täytyy tapahtua täysin kohtisuoraan, sivulle kääntyessään terä lohkaisee heti palan muovista.

Tuo iso musta kauluksellinen peitelevy lähtee näppärästi irti jolloin pääsee ropaamaan oven sisäpuolta.

Golf Variant 1.5TSI 8.5 R-Line

Ikeh

Tuli sitten käytettyä Das Auto -huollossa korjaamassa tämä ongelma kun maahantuoja ei halunnut tulla ollenkaan vastaan. Lattiamatot eivät olleet onneksi kastuneet. Molempien takakaiuttimien vaihto töineen (sis lattiamaton irrottamisen) oli vajaat 400 euroa.

Kaitzu

Itsekkin meinasin kaiuttimet vaihtaa taakse kun toisesta ovesta jo vähän vettä tulee sisään kovalla sateelle.
Merkkiliikkeestä kysyin tulevatko vastaan kuluissa mutta ei kuulemma enään noin vanhaan kun -14 malli.
No vaihdan sinne itse ne kaiuttimet kun ovat vaan 49e kappale tiivisteineen eikä vaikuta isolta hommalta.

Aapeli6

Lainaus käyttäjältä: Kaitzu - 12.10.19 - klo:11:26
Itsekkin meinasin kaiuttimet vaihtaa taakse kun toisesta ovesta jo vähän vettä tulee sisään kovalla sateelle.
Merkkiliikkeestä kysyin tulevatko vastaan kuluissa mutta ei kuulemma enään noin vanhaan kun -14 malli.
No vaihdan sinne itse ne kaiuttimet kun ovat vaan 49e kappale tiivisteineen eikä vaikuta isolta hommalta.

Osaisitko nopeasti sanoa taka kajareille varaosanumeroa ja riittääkö pelkästään niiden vaihto vuotamiseen?
liikaa vageja omistanut

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Aapeli6 - 16.12.19 - klo:08:14
Osaisitko nopeasti sanoa taka kajareille varaosanumeroa ja riittääkö pelkästään niiden vaihto vuotamiseen?

Minun 2015 Golf Variantiin on laskun mukaan laitettu osanumero 5G0035453G ja on siis sama osanumero jokaiseen oveen. Tuohon päälle vielä kiinnitystarvikkeet (popniitit) WHT005353 4kpl jokaiseen kaiuttimeen.

los los

2007 Vuotiseen Touranniinki keräytyy oviin vettä, joka oven ollessa auki valuu pois oven alaosan vedenpoisto reikien kautta.Onse ihme että valmistaja ei ole saanut tätä ominaisuutta pois eli veden kertymistä oviin.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: los los - 16.12.19 - klo:20:02
2007 Vuotiseen Touranniinki keräytyy oviin vettä, joka oven ollessa auki valuu pois oven alaosan vedenpoisto reikien kautta.Onse ihme että valmistaja ei ole saanut tätä ominaisuutta pois eli veden kertymistä oviin.

Sen ikkunan alareunan tiivistelistan pitää olla tiiviisti paikoillaan, muuten sen juuresta menee vettä oven sisään autossa kuin vagineessa.  :(
Yritetään pärjätä.

baobap

Minun Golfissani vuosi kolme kaiutinta ja ilmastoinnin kondenssivesiputki.

karpalo2

Täällä sama homma 1.4 variant 2014 takakaiuttimet vuotaa. Jalkatiloissa ihan reilusti vettä.
Olinhan tämän huomannu jo pari vuotta sitten. Ajattelin tuolloin että ovien tiivisteissä, joku ominaisuus mikä tekee tämän. Sitten törmäsin tähän keskusteluun ja kävin tänää VV-centerissä. Auto alkaa olemaan 6v, ajettu kuitenkin vasta 96tkm. Ei vastaantuloa. Pitänee alkaa kyselee pajoilta, mitä ottavat tästä työstä.

tapanixxx

a_jaba

Vähän nyt haiskahtaa siltä että vastaantulo on linjattu päättymään auton 5 vuoden ikään. Itsellä auto oli tosiaan 150tkm huollossa vähän ennen 5v ikää (rekisteröintipäivän mukaan) ja vastaantulo oli 100% osista ja 50% työstä.

Volkkaripappa

Lainaus käyttäjältä: karpalo2 - 20.12.19 - klo:15:36
Täällä sama homma 1.4 variant 2014 takakaiuttimet vuotaa. Jalkatiloissa ihan reilusti vettä.
Olinhan tämän huomannu jo pari vuotta sitten. Ajattelin tuolloin että ovien tiivisteissä, joku ominaisuus mikä tekee tämän. Sitten törmäsin tähän keskusteluun ja kävin tänää VV-centerissä. Auto alkaa olemaan 6v, ajettu kuitenkin vasta 96tkm. Ei vastaantuloa. Pitänee alkaa kyselee pajoilta, mitä ottavat tästä työstä.

Ei muuta kuin takaisin marmorille ja tiukkana vaatimaan vastaantuloa, tässähän on kyse tyyppiviasta. itseltäni korjattu mukisematta nykyisen auton vesivuodot 0e. Edellisestäkin VW:stä jouduin vain maksamaan jonkin "kahvi rahan". Ihme venkoilua jossakin päin suomea näillä marmoreiilla selvästä asiasta :o.

Keilouslam

Moi,

ilmottaudun kans valitettavasti samasta oireesta kärsivän Golfin takia. Auton takajalkatilaan tuli vettä ja vein autoni merkkiliikkeeseen jolloinka todettiin, että kaiuttimien tiivisteet vuosi. Onneksi maahantuoja tuli vastaan 100% osista ja 50% työstä. Loput sain hoidettua autoliikkeen piikkiin. Korjautin ongelman VW Airportissa. PIti käydä vielä toisen kerran sielä kun ei ensimmäisellä kerralla saanut lattiamattoa paikoilleen, heitti hieman sivusta. Sain silloin sijaisaudon käyttöön veloituksetta.

Suosittelen kaikille jotka tän mallisen auton hankkii niin tarkistaa auton tiiviyden!

Auto on siis vm. 2015 ja ajettu 60tkm...
VW GOLF Highline 1,4TSI ACT -15
Seat Leon FR 2.0TDI 4DRIVE -16
Seat Leon FR 1.8T -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy