Ratin nappulat ja niiden tarpeellisuus

Aloittaja PEEVELI, 24.12.10 - klo:08:18

« edellinen - seuraava »

tn62634

1970-luvulla ainakin Ford-konsernin tuotteissa on ollut vakionopeudensäädin rattinapeilla.

Flat

jossain ameriikan voortisssa varmaan,

tuskin edes deluxe eskossa täällä meillä?

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Flat - 30.12.10 - klo:07:35
jossain ameriikan voortisssa varmaan,

tuskin edes deluxe eskossa täällä meillä?

Joo. Ei eurooppalaiset varusteiden päälle vielä silloin mitään ymmärtäneet.

rob-s

Suurin hyöty rattinappuloista on se, että voi avovaimon huomaamatta listä äänenvoimakkuutta peukalolla kun se selittelee jotain "tärkeitä juttuja"..:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

SciroSJK

#64
Tiedä sitten, ovatko rattinappulat aikaansaaneet tapani pidellä rattia tuolla tavoin?
Kuitenkin hyvin usein tulee ajettua noin:


tsiih

Heh noin mullakin joskus, olin ajatellut sen johtuvan naisellisen lyhyestä peukalostani, joka ei yletä sisempiin nappuloihin  :D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 30.12.10 - klo:13:40
Heh noin mullakin joskus, olin ajatellut sen johtuvan naisellisen lyhyestä peukalostani, joka ei yletä sisempiin nappuloihin  :D

Hahha, tuskin se siitä ja sen pituudesta on kiinni?? Tai sitten mullakin on lyhyt peukalo  ::)

Tos®

Kannattais hoitaa tota rattia joskus, hitusen kiiltelee
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

SciroSJK

#68
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 30.12.10 - klo:16:36
Kannattais hoitaa tota rattia joskus, hitusen kiiltelee

Kieltämättä, huonosti on tullut hoidettua. Ei se nyt sentään ihan noin pahasti kiiltele, mitä kuva antaa osoittaa  ::)
Salama sai lisäpontta huomiokamppeista?

Taisitpa muuten mainaista asiasta kun viimeksi tuolla ajoit, jos oikein muistan...

Pertsa

Kertokaapas millä aineella tai miten estetään tuo ratin kiillottuminen? Oma on vielä matta mutta eikös se väkisinkin käytössä ala kiiltelemään?

SciroSJK


Pertsa

Juu onhan noita nahanhoitoaineita kyllä. Mulla on vähän kuitenkin sellainen tuntu että noilla nahka saa pikemminkin lisää kiiltoa. voin olla väärässäkin..

SciroSJK

Toisaalta, miksipäs ei se saisi kiiltää? Se kun tuppaa olemaan nahan ominaisuus...

skriko

#73
Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 30.12.10 - klo:17:11
Kertokaapas millä aineella tai miten estetään tuo ratin kiillottuminen? Oma on vielä matta mutta eikös se väkisinkin käytössä ala kiiltelemään?
Auton ajokilometrit voi usein nähdä juuri ratista ja siitä kiillosta. Tosin jos on ajettu paljon matkaa niin vähän hämää. Muistan 80-luvun loppupuolella, kun toimme rauhanturvaajille ja muutenkin Suomeen Saksasta autoja myytäväksi tuppasivat yleisesti siellä vaihtamaan ratin ja polkimien kumit.  Vahtoivat myös uudemmat renkaat alle, ja väittivät niiden olevan teehtaalta alla olleet. Oli vaan 88 mallin autossa 89 vuonna valmistetut renkaat.

tsiih

Kiiltoa haluaisin minäkin ehkäistä, en ole uskaltanut laittaa vielä mitään aineita kun ei vielä ole kovin pahaksi mennyt. Ehkä käsirasva on auttanut ;D Niissä kun on nykyään kaikenmualiman glittereitä, rattikin joskus ihan sädehtii.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 30.12.10 - klo:21:30
rattikin joskus ihan sädehtii.
Olisiko se sitten omistajansa kaltainen ;)

Tos®

Unohtakaa käsirasvat ja muut visvat.
Riittää kun edes kerran luette ostamanne nahanhoitoaine-purkin takaosan.
Toki vaatii että teette ohjeen mukaan.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tsiih

Ai voiko sitä käsiinkin laittaa? ;D

Oletko omaasi käyttänyt? Rattiin siis.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Simola

Minullakin on sellainen tuntuma että esim.AG:n nahanhoitoaine sai vaan lisäkiiltoa nahkarattiin.
Uuteen rattiini en taida laittaa mitään aineita. Saa nähdä miten pitkään se pysyy uuden veroisena.

Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

Karvis

Ocun rattiin käytin tuota AG:n tököttiä mutta tuntui että se lisäsi ratin kiiltoa vaikka teinkin ohjeen mukaan, oiskohan mitään parempaa tököttiä? Tuo ruori näyttää paljon paremmalta tuommoisena mattana, joten Yetin rattiin en ole sitä vielä tohtinut laittaa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Tos®

#80
Autoglymiä on tullut hierottua jo moniin paikkoihin ;)


Golffin rattia (ja muita pintoja) on hoidettu viimeksi zonax leather care foam -tms tuotteella, ei siis AG ;)
Haisee ja tuntuu laadulta, kokeilkaa


Toki jollei viitti, niin lopulta ratti sädehtii kiiltoa kuin toipota coleran pellit
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

SciroSJK

#81
Lainaus käyttäjältä: Simola - 30.12.10 - klo:22:04
Minullakin on sellainen tuntuma että esim.AG:n nahanhoitoaine sai vaan lisäkiiltoa nahkarattiin.
Uuteen rattiini en taida laittaa mitään aineita. Saa nähdä miten pitkään se pysyy uuden veroisena.



Minä en oo laittanu mitään visvaa rattiini, komiasti kiiltää :)

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 30.12.10 - klo:22:07

Autoglymiä on tullut hierottua jo moniin paikkoihin ;)

Luultavasti joo, tai siis aika varmasti...


Tos®

#82
Kiillon lisäämisestä en ole puhunut mitään.
Oikealla hoidolla mattapinta säilyy.
Sitä vain monet tahtoo uskoa siihen, mihin ensin törmää (silikoni on paras) autonhoito tuotteissa.
Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan jne



Vaikka HALVALLA sais kyllä muutakin kuin sitä silikoonia.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 30.12.10 - klo:22:07
Autoglymiä on tullut hierottua jo moniin paikkoihin ;)

Vahaillut kyllä, mutta ei sentään hahhhaaaaaaaaaa

Tos®

#84
Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 30.12.10 - klo:22:33
Vahaillut kyllä, mutta ei sentään hahhhaaaaaaaaaa
Mr. rakennusmestari on hyvä ja selittää?


Kuten olen jo todennut; Jos autolla ei ole väliä, ja on rahaa ostaa uusi vuoden välein = Mitä väliä! Miksi viitsiä hoitaa nahkapinnat, miksi imuroida, miksi siivota, miksi hoitaa tiivisteitä... mitä väliä?!  Antaa paskan olla. Mutta, silloin kyl pitäisin suuni kiinni; enkä valittais siitä mitä on hankkinut!  ::) Eli antaa paskan olla.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 30.12.10 - klo:22:30
Oikealla hoidolla mattapinta säilyy.

Kerro meillekkin.

Onko kukaan kokeillut megun nahkatököttejä?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 30.12.10 - klo:22:35
Kerro meillekkin.

Onko kukaan kokeillut megun nahkatököttejä?
Riittää että pinnat käsitellään muutaman kuukauden välein putelin ohjeen mukaan.

Meguiarssi voi olla kyllä edellistäkin parempaa laatua... joten kertokaa.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Zaasa

#87
Pitäisiköhän ratin ja nahan hoitoamiseen/aineille perustaa oma topic ;D

Quality

LainaaVahaillut kyllä, mutta ei sentään hahhhaaaaaaaaaa
Mr. rakennusmestari on hyvä ja selittää?

Tais mennä Mr Tosilta Mr rkm:n huumori sivu kröhöm suun ;)
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

SciroSJK

#89
Lainaus käyttäjältä: Quality - 30.12.10 - klo:22:50
Tais mennä Mr Tosilta Mr rkm:n huumori sivu kröhöm suun ;)

:D

Sitä sattuu ja tapahtuu....
Totuus on joskus tarinaa parempi...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy