B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja

Aloittaja ITbites, 10.02.17 - klo:11:01

« edellinen - seuraava »

Seamaster

Siinä Rami on oikeassa että kyllähän muo 1.4 bensakoneet pakkasella kylmäkäynnistyksessä melkoiset mekaaniset äänet pitää, mulla niitä pari ollut ja kuulostaa vanhanajan diisseleiltä, se on noissa pikkukoneissa ominaisuus; vaaratonta, mutta kaksilitrainen bensa taas ei rämise eikä koluse pakkasella käynnistessä, mitäs Rami ostit pikkukoneisen. Mitä tulee muihin räminöihin ja kolinoihin korissa niin niitä omassa autossani ei ole, tänään viimeksi kun ajoin röykkytietä ajattelin että kyllä on hienosti valmistettu auto

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: Seamaster - 23.12.17 - klo:18:01
Siinä Rami on oikeassa että kyllähän muo 1.4 bensakoneet pakkasella kylmäkäynnistyksessä melkoiset mekaaniset äänet pitää, mulla niitä pari ollut ja kuulostaa vanhanajan diisseleiltä, se on noissa pikkukoneissa ominaisuus; vaaratonta, mutta kaksilitrainen bensa taas ei rämise eikä koluse pakkasella käynnistessä, mitäs Rami ostit pikkukoneisen. Mitä tulee muihin räminöihin ja kolinoihin korissa niin niitä omassa autossani ei ole, tänään viimeksi kun ajoin röykkytietä ajattelin että kyllä on hienosti valmistettu auto
Kyllä pikkukoneet(kin) toimivat, jos huomioi mitä tarvitsevat: oikean viskositeetin öljyn, alkuperäisen (tai vastaava) suotimen ja tarvittaessa moottorin lisälämmittimen (säteilylämmitin tai polttoainekäyttöinen).

Kaikki öljyt eivät valitettavasti käyttäydy samalla lailla venttiilien painimien säätimissä, kaikki suotimet eivät toimi samalla lailla - eivät jätä esipainetta (tyhjenevät). Ja moottorin ulkopuolinen lämmitys notkistaa öljyn nopeammin kiertäväksi.
"Moottorin räminät" ja rapinat (= mekaaniset äänet ) eivät  ole ominaisuuksia, vaan ovat ihan vakavasti huomioitavia oireita jostain normaalista poikkeavasta tilasta. Eivät ole suinkaan vaarattomia.
Näiltä vältyttäisiin aika pitkälti, mikäli käytettäisiin maksimissaan vuoden mittaisia öljynvaihtovälejä, koska öljyyn kertyvä liete tukkii hydraulisten säätimien ja kiristimien öljyreikiä/kanavia - ja nämä ongelmat korostuvat kylminä vuodenaikoina.
Golfkärry Mk 7.5

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 23.12.17 - klo:18:44
"Moottorin räminät" ja rapinat (= mekaaniset äänet ) eivät ole ominaisuuksia, vaan ovat ihan vakavasti huomioitavia oireita jostain normaalista poikkeavasta tilasta. Eivät ole suinkaan vaarattomia.

Millaisia johtopäätöksiä "räminöistä", tai ehkä pitäisi sanoa "raminoista", ja muista äänistä pitäisi vetää? Tässä auttaisi se, jos "raminoiden" vaivaava henkilö laittaisi tänne vaikkapa lyhyen video- tai audioklipin, missä tämä usein mainittu ääni-ilmiö esiintyy. Se auttaisi arvioimaan, kuinka vakavasta ilmiöstä on kyse.

Tämän ääninäytteen perusteella olisi mahdollista arvioida sitä, esiintyykö ko. "ramina" myös muissa 1.4 moottoreissa. Jos nimittäin on niin, että 1.4 koneet tyypillisesti pitävät tietynlaista ääntä kylmäkäynnistyksen yhteydessä, on tällä vaikutusta siihen, mitä johtopäätöksiä äänestä voidaan vetää. Jos ääni on 1.4 koneille tyypillinen, merkitsisi se sitä, että lähestulkoon kaikki 1.4 koneet antavat "vakavasti huomioitavia oireita jostain normaalista poikkeavasta tilasta". Kun sitten tiedämme, että samaa moottoria on käytetty esimerkiksi A3:ssa jo vuodesta 2013 lähtien, eikä niissä tiettävästi ole ilmennyt mitään ongelmia, voi kyseessä olla enemmänkin ominaisuus kuin "vakavasti huomioitava oire". Eli jos "räminät ja "raminat" todella ovat "vakavasti huomioitavia oireita jostain normaalista poikkeavasta tilasta", luulisi niiden jo vähitellen alkavan ilmetä ongelmina ja moottoririkkoina kaikissa niissä VAG-autoissa, joissa ko. moottori on. Odotellaan.

Seamaster

Molemmat 1.4 koneiset olivat uusia ja kolisivat kylmäkäynnistyksessä pakkasella uudesta lähtien, eli tehtaan öljyt, suodattimet jne

Jaudi

Saman havainnon olen tehnyt että 1.4 koneet kuulostaa kylmäkäynnistyksissä vanhalta dieseliltä. Ominaisuus kai tuo on.

a4b8

Ovelaa kun toisilla raminaa jo uudesta lähtien toisella vajaan parin vuoden päästä...
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Rauska

No, minulla on ollut 1.4  1.8  ja kolme 2.0 155-185 kW konetta. Kyllä se 1.4 oli äänekäs. Tosin pidin sitä vain  n. vuoden.
Tuo 1.4 oli A3:ssa. Ja siinä se kuiva 7 S-Tronic, joka kilisi. Sen takia vaihtoon alle 2 vuoden. Muissa märät vaihteistot, eikä missään ongelmia.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

rami

Kyllähän nämä räminät ja kolinat on sanomattakin selviä. Täällä vaan soitetaan suuta ja räkytetään jos tuo asioita ilmi.
SIIS. Itse en ole milloinkaan kuullut nuin pahaäänistä moottoria joka käynnistetään yli -10C pakkasesta. Kaiken lisäksi ihmetyttää kummallinen"sirinä" joka vaivaa etenkin jo viileinä ilmoina aina pakkasiin asti. Jos ken haluaa voi itse kuunnella omasta A4:stä 1,4 moottorin ääntä silloin kun pakkasta on yli 10 astetta. Laita vänkäri painamaan kaasua n. 1500-2000 r/min avaa konepelti ja kuuntele. Meteli on metallinkalsea kerrassaan ymmärtämätön pauhu. Ei edes diesel pidä tuollaista metakkaa. Uskomatonta nykytekniikka. Pitäisikö tuota vielä kehua ja taputella rintojaan. Uskomatonta. Paja selittää koneen suoraruiskutuksella???
Näinhä nää kaikki asiat alkaa tulemaan toteen joista olen kirjoittanut. Toisilla vaan menee kauemmin ennen kuin ne tajuaa raminan. ;D ;D ;D

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.12.17 - klo:16:13
En edelleenkään ymmärrä aikuisen miehen tilitystä ja vuodatuksia useampaan ketjuun samasta aiheesta kuukausi tolkulla. Ne voisi pitää yhdessä omassa Ramin vuodatustopic:ssa.

Kerrankin samaa mieltä...

Lainaus käyttäjältä: rami - 22.12.17 - klo:10:10
Eikö uuden auton pitäisi kestää enemmän kuin 6000 km.?
Täällä monenmielestä se on normaalia.
No eikö autosi ole kestänytkin enemmän kuin 6000 kilometriä, kun valitustesi mukaan se vielä yhä käy ja kukkuu normaalisti, vaikka aloit kuulemaan ääniä jo ikuisuus sitten. Ei huono suoritus autolle, jonka moottori ja vaihteisto ovat kirjoitustesi mukaan sipanneet jo kuka ties kuinka kauan aikaa sitten.

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 23.12.17 - klo:18:44
Kyllä pikkukoneet(kin) toimivat, jos huomioi mitä tarvitsevat: oikean viskositeetin öljyn, alkuperäisen (tai vastaava) suotimen ja tarvittaessa moottorin lisälämmittimen (säteilylämmitin tai polttoainekäyttöinen).

Kaikki öljyt eivät valitettavasti käyttäydy samalla lailla venttiilien painimien säätimissä, kaikki suotimet eivät toimi samalla lailla - eivät jätä esipainetta (tyhjenevät). Ja moottorin ulkopuolinen lämmitys notkistaa öljyn nopeammin kiertäväksi.
"Moottorin räminät" ja rapinat (= mekaaniset äänet ) eivät  ole ominaisuuksia, vaan ovat ihan vakavasti huomioitavia oireita jostain normaalista poikkeavasta tilasta. Eivät ole suinkaan vaarattomia.
Näiltä vältyttäisiin aika pitkälti, mikäli käytettäisiin maksimissaan vuoden mittaisia öljynvaihtovälejä, koska öljyyn kertyvä liete tukkii hydraulisten säätimien ja kiristimien öljyreikiä/kanavia - ja nämä ongelmat korostuvat kylminä vuodenaikoina.
Mitä tekemistä tuolla on uusien autojen äänien kanssa? Et kai nyt vitsilläkään ehdottele äänien johtuvan siitä, että noissa korkeintaan juuri sisäänajetuissa moottoreissa olisi "liete tukkinut kanavat"? Ja kun sisällä on vielä ensiasennusöljyt tai ensihuollossa merkkiliikkeen vaihtamat öljyt, niin eiköhän ne viskositeetit ja suodattimet ole vähintäänkin riittävän hyvässä kunnossa.

Monille moderneille moottoreille on tyypillistä karkea käyntiääni kylmänä. Tämähän on jo ikuisuus sitten havaittu piirre, jolla ei ole yhtään mitään tekemistä öljyn kanssa. Sen sijaan lämpenemiskartta pakokaasujen puhdistusjärjestelmän nopean lämpenemisen saavuttamiseksi ja korkeapainesuihkutus tuottavat ääniä, joita ei eilispäivän maamoottoreissa ole.

rami

Jassooo... Kunolet nuin varma öljyistä  suodattimista jne.... Kerro selitys seuraavaan asiaan.  Esim. A4 B9 moottoriin manuaalin mukaan käy 5w..... ylösp. öljy.  Kumminkin öljy muutettiin kumminkin valmistajan suosituksesta 0w...ylösp.

rami

Niin todellakaan auto ei kestänyt kun sen 6000 km. Jolloin vaihteisto alkoi uikuttamaan. Ja uikuttaa edelleen korjauksesta huolimatta. Autossa on 7-vaihteinen Stronic vaihteisto. Aika ihmeellistä, että ns. kuivassa laatikossa oli öljymäärässä 0.7 ltr VAJAATÃ,,YTTÖÃ,, tehtaan jäljiltä. Uskomatonta mutta täysin totta.
Kyllähän tälläinen laatikko alkaa todellakin olemaan melko "kuiva".
Minä en tälläista kirjoittaisi jos se ei olisi totta.
Kyllä tehtaalla taitaa olla rahapula kun ei ole varaa laittaa vaihteistoihin tarpeeksi öljyä.
Viisas selvittäköön tälläisen tilanteen, minä en tajua.
Kenenkähän mielestä tämäkin on normaalia?

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: rami - 25.12.17 - klo:00:20Jos ken haluaa voi itse kuunnella omasta A4:stä 1,4 moottorin ääntä silloin kun pakkasta on yli 10 astetta. Laita vänkäri painamaan kaasua n. 1500-2000 r/min avaa konepelti ja kuuntele. Meteli on metallinkalsea kerrassaan ymmärtämätön pauhu. Ei edes diesel pidä tuollaista metakkaa. Uskomatonta nykytekniikka. Pitäisikö tuota vielä kehua ja taputella rintojaan. Uskomatonta.

Kuten tässä itsekin toteat, moottorin äänet ovat tämän mallin ominaisuus. Minulla on ehdotus, jolla voit ratkaista ongelmasi: myy Audisi ja osta tilalle vaikka joku japanilainen. Näin kaikki ja ennen kaikkea sinä pääset ongelmastasi eroon.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: rami - 25.12.17 - klo:09:50
Niin todellakaan auto ei kestänyt kun sen 6000 km. Jolloin vaihteisto alkoi uikuttamaan. Ja uikuttaa edelleen korjauksesta huolimatta. Autossa on 7-vaihteinen Stronic vaihteisto. Aika ihmeellistä, että ns. kuivassa laatikossa oli öljymäärässä 0.7 ltr VAJAATÃ,,YTTÖÃ,, tehtaan jäljiltä. Uskomatonta mutta täysin totta.
Kyllähän tälläinen laatikko alkaa todellakin olemaan melko "kuiva".
Minä en tälläista kirjoittaisi jos se ei olisi totta.
Kyllä tehtaalla taitaa olla rahapula kun ei ole varaa laittaa vaihteistoihin tarpeeksi öljyä.
Viisas selvittäköön tälläisen tilanteen, minä en tajua.
Kenenkähän mielestä tämäkin on normaalia?

Jos vaihteistossa on ollut 0.7 litran öljyn vajaus on se voinut jo 6000km matkalla ottaa itseensä. Sä sitten tyydyit vain siihen, että vaihdelaatikkoon lisättiin öljyä? Toivottavasti avauduit siinä huollossa/tiskillä yhtä paljon, kuin tänne.

Naurettavaksi nämä raminat tekee se, että et viitsi tänne kerralla kertoa ongelmia, vaan tipottain kymmeniin eri ketjuihin. Sen jälkeen oletat, että meitä kiinnostaa lukea kaikki nuo sinun erilliset valitukset raminoista! Kuten aikaisemmin kerroin perusta oma topic Ramin audin raminat ja kerro siihen suoraan koko tarina. Toki tämä olisi liian yksinkertaista eikä Ramin mielestä tarpeeksi hauskaa.

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 25.12.17 - klo:10:15
Kuten tässä itsekin toteat, moottorin äänet ovat tämän mallin ominaisuus. Minulla on ehdotus, jolla voit ratkaista ongelmasi: myy Audisi ja osta tilalle vaikka joku japanilainen. Näin kaikki ja ennen kaikkea sinä pääset ongelmastasi eroon.

Tätä on ehdottanut jo useampi, mutta Rami haluaa pitää audinsa ja ilmeisesti nauttii siitä, että voi valittaa audinsa raminoista.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

rami

Niinpäs. Kyllä käy monella luonteelle kun todellakin kirjoittaa täyttä faktaa kyseisisestä A4 B9 autosta. On todellakin ihmeellistä rakastuksen ja ihastuksen kiimaa kun ollaan niin herkkähipeäisiä jotta ei voi faktoja tuoda esille. Maahantuoja on nimittäin "pessyt" kätensä voimansiirtoon liittyvistä ongelmista. Prosessi käynnistetään uudelleen sen verran röyhkeää on maahantuojan takuukorjauksiin suhtautuminen. Kuinkahan monessa vaihteistossa on todellakin vajaatäyttöä 0.7 ltr.?
Epäilenpä ettei minun autoni ollut ainoa. Vai olisiko öljyputkessa ollut ilmaa tehtaalla ??? ;D ;D ;D
Tietenkin näistä asioista tehdään ominaisuus ei vika.
Turhaa sitä on kehua autoaan ja pullistella. Ei ainakaan minun kohdalla tule rintaantaputuksia tuon auton suhteen.

Kaikki mitä minä kirjoitan on todellakin täyttä faktaa, en keksi mitään juttuja.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: rami - 25.12.17 - klo:10:48
Niinpäs. Kyllä käy monella luonteelle kun todellakin kirjoittaa täyttä faktaa kyseisisestä A4 B9 autosta. On todellakin ihmeellistä rakastuksen ja ihastuksen kiimaa kun ollaan niin herkkähipeäisiä jotta ei voi faktoja tuoda esille. Maahantuoja on nimittäin "pessyt" kätensä voimansiirtoon liittyvistä ongelmista. Prosessi käynnistetään uudelleen sen verran röyhkeää on maahantuojan takuukorjauksiin suhtautuminen. Kuinkahan monessa vaihteistossa on todellakin vajaatäyttöä 0.7 ltr.?
Epäilenpä ettei minun autoni ollut ainoa. Vai olisiko öljyputkessa ollut ilmaa tehtaalla ??? ;D ;D ;D
Tietenkin näistä asioista tehdään ominaisuus ei vika.
Turhaa sitä on kehua autoaan ja pullistella. Ei ainakaan minun kohdalla tule rintaantaputuksia tuon auton suhteen.

Kaikki mitä minä kirjoitan on todellakin täyttä faktaa, en keksi mitään juttuja.

Minusta on tragikoomista, että oikeasti luulet useamman täällä kirjoittelevan olevan kateellinen, että omistat karvalakkimallin A4 audin mopon moottorilla ja kirjoitat sen ongelmista useisiin topic:n. Ainoa mitä näillä vuodatuksilla saat aikaan on myötähäpeä. Viisaampi olisi jo vaihtanut autoa. Masokisti jatkaa vain itsensä kiduttamista tuollaisella pommilla.

Ja nyt sinulle sellainen news flash: Autot on ovat yksilöitä ja sunnuntaikappaleita on olemassa!

a4b8

Lainaus käyttäjältä: rami - 25.12.17 - klo:09:36
Jassooo... Kunolet nuin varma öljyistä  suodattimista jne.... Kerro selitys seuraavaan asiaan.  Esim. A4 B9 moottoriin manuaalin mukaan käy 5w..... ylösp. öljy.  Kumminkin öljy muutettiin kumminkin valmistajan suosituksesta 0w...ylösp.
Ei kaikkiin moottoreihin. Omaani laitettiin ja hyvin on pysynyt sisällä. 0W-20
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

hph

Kannattaisi varmaankin lopettaa noihin ramin kirjoituksiin kommentointi. Kun ei saa vastakaikua kirjoituksiin, niin kyllä se aikanaan lopettaa tuon paskan jauhannan. Annetaan hänen purkaa omia ongelmiaan ihan rauhassa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: hph - 25.12.17 - klo:11:14
Kannattaisi varmaankin lopettaa noihin ramin kirjoituksiin kommentointi. Kun ei saa vastakaikua kirjoituksiin, niin kyllä se aikanaan lopettaa tuon paskan jauhannan. Annetaan hänen purkaa omia ongelmiaan ihan rauhassa.

Tässä olet täysin oikeassa ja nostan käden virheen merkiksi ylös! Valitettavasti joskus tulee lähdettyä trollin juttuihin mukaan.

Rauska

Jatketaan nyt hiukan vielä. Kohta se takaluukku pienenee  8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: rami - 25.12.17 - klo:14:25
Minusta on aika tragikoomista sun kirjoitus jos katselee tuota sinun kalustoa. Eihän siinä ole yhtään kunnollista autoa. Lisäksi varmaan vielä suurin osa velaksi ostettuja tai käytettyjä toisten pieremiä romuja.
Kerroppas missä vaiheessa olen kehunut autojani?  Sen vaan olen sanonut, että en osta velaksi mitään saatikka autoa.  Ei todellakaan kannata olla kateellinen nuista romuista lähinnä surumielinen ajatus iskee. Kaksi viimeistä VG konsernin autoa, Audeja ovat olleet kaikista onettomimpia tapauksia.  VW laatukin on huomattavasti parempaa.  Vastaan sinulle myös nyt henkilökohtaisesti koska itsekkin kirjoitat minulle h-kohtaisesti. Mutta sinä -karppa- osoitit kateutesi omalla kommentilla.  Ei normaalisti järkevällä ihmisellä tule nuin katkeraa vuodatusta edes mieleen. Ihan  turhaa. Olen monelle sanonut, että ihminen tyhjentää oman pajatsonsa yhdellä lauseella. Mietippäs vähän. Minulla on nuita autoja ollut niin paljon ja uusia, että en minä niissä mitään kateudenaiheita näe.  Lähinnä ostan auton oman tarpeiden mukaan on jokaisen oma fiilis jos se aiheuttaa kateudentunteita. Ongelma ei ole minun. Jos joku kadehtii se on hänen ongelmansa. Kumminkin olisi karsee tunnelma ajella velkapirssillä. Ennemmin kannattaisi ostaa 500 eken käytetty Renu.

Kun sinulla on huono muisti, niin lainaan itseäni yli puolen vuoden takaa olevalla viestillä sinulle:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1046.msg599632#msg599632

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.05.17 - klo:08:28
Ja ei tästä elämästä kukaan elävänä selviä. Mielummin kuolen tiedostaen, että olen elänyt, kuin vain säästämällä joka centin sukan varteen, mutta jokainen tyylillään. Ai niin ja minäkin ostan autot käteisellä.

Olen aivan väärä kaveri jolle trollaat, että olisin kateellinen autosta. Varsinkin kun kateellisuus pitää ansaita ja sitä ei kyllä ansaita B9 A4 1.4 TSI:llä  ;D ;D. Tähän alla olevaan et ole vieläkään vastannut  ;).

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=30426.msg556684#msg556684
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 25.04.16 - klo:16:58
Kerro nyt meillä paljonko sitä massia on, että voi olla kateellinen ja pystyy ostamaan käteisellä uuden A4:n audin?

Flat

TSI/TFSI koneet ovat karkeakäyntisiä, se nyt on vaan niin, eli se on ominaisuus, mikä on hyvä tiedostaa ennenkuin sellaisen hankkii.
Vähän samaan tyyliin kuin dieselin karkeä käyntiääni.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: rami - 25.12.17 - klo:09:36
Mitä tarkoittaa 5w..... ylösp. öljy? Tuo lienee joku ramikoodi VW:n öljystandardille. Omassa hybridissäni on yksi versio 1.4 TSI:stä ja sen ohjekirjassa lukee hyväksyttyijä öljyinä VW 502 ja VW 504. Noihin standardeihin menevissä öljyissä voi lukea lukuisia eri vaihtoehtoja viskositeettiluokista.  Mikä tahansa tästä haravasta on mahdollinen luokitus purkin kyljessä: 0W/5W/10W30/40.

Ensimmäisessä huollossa omaani laittoivat Nesteen 5W40 -tervaa, josta viisastuneena viimeksi kiikutin 0W30 -viskositeetin öljyt itse huoltoon. Kaikki meni niin valmistajan alkuperäisten suositusten mukaan, eikä tuon vuoksi tarvinnut kenenkään ramista tai uikuttaa. Mitä siellä autosi ohjekirjassa oikeasti lukee?

tpu

Kyllä minä ymmärrän mitä rami ajaa takaa. Minullakin on tässä 10 vuoden sisään nyt kahdeksas uusi Audi menossa ja jokaikisessä on ollut näitä kummallisia vikoja. Milloin jokin rämisee, nitisee, natisee tai muuten vaan jostain päin autoa kuuluu meteliä jota ei todellakaan autosta pitäisi kuulua. Välillä joitain osia irti tai sitten muuten viallisia. Näitä on sitten korjailtu sinä aikana kun auto on ollut käytössä, ennenkuin menee vaihtoon. Ja en jaksa hetkeäkään uskoa, että nämä kaikki olisivat olleet vain jotain harvinaisia maanantaikappaleita.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: tpu - 26.12.17 - klo:20:57
Kyllä minä ymmärrän mitä rami ajaa takaa. Minullakin on tässä 10 vuoden sisään nyt kahdeksas uusi Audi menossa ja jokaikisessä on ollut näitä kummallisia vikoja. Milloin jokin rämisee, nitisee, natisee tai muuten vaan jostain päin autoa kuuluu meteliä jota ei todellakaan autosta pitäisi kuulua. Välillä joitain osia irti tai sitten muuten viallisia. Näitä on sitten korjailtu sinä aikana kun auto on ollut käytössä, ennenkuin menee vaihtoon. Ja en jaksa hetkeäkään uskoa, että nämä kaikki olisivat olleet vain jotain harvinaisia maanantaikappaleita.

Mitä järkeä ostaa 8 kpl samaa merkkiä jos ei ole autoon tyytyväinen?

Vice

Minullakin on tässä 10 vuoden sisään nyt kahdeksas uusi Audi menossa ja jokaikisessä on ollut näitä kummallisia vikoja.

Mikä saa vielä Audin ostamaan?

Tämä ei ole kettuilua. Vaan oikeasti kiinnostusta, että jos näin paha record niin mitä on kääntö puolella, kun ei merkki vaihdu..? Itse vaihdan merkkiä välillä jo sen takia et näkee mitä muissa on parempaa / huonompaa. Jos paljonkin huonoa niin ei ainakaan heti tuu perään samaa merkkiä...

EDIT. Tästä syystä en ymmärrä itse miksi Rami täällä uikuttaa Audeistaan. Ostaisi jonkun muun merkkisen auton jos Audit ei miellytä. Niin helppoa se on. Tai niin itse tekisin, mutta jokainen tavallaan...

mattinen

Kyllä minä ymmärrän mitä rami ajaa takaa. Minullakin on tässä 10 vuoden sisään nyt kahdeksas uusi Audi menossa ja jokaikisessä on ollut näitä kummallisia vikoja. Näitä on sitten korjailtu sinä aikana kun auto on ollut käytössä, ennenkuin menee vaihtoon.

rami on pihalla kuin lumiukko, ja siksi hän ostaa aina uuden Audin, vaikka edellinen yksilö, ja merkki ylipäätään, on ollut hänelle pettymys. Mutta entä sinä? Miksi sinä päädyt aina Audiin, vaikka "jokaikisessä on ollut näitä kummallisia vikoja"?

tpu

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 26.12.17 - klo:22:04
Mitä järkeä ostaa 8 kpl samaa merkkiä jos ei ole autoon tyytyväinen?

Enhän minä sanonut, etten olisi Audiin tyytyväinen.

Minä nyt vaan tykkään näillä Audeilla ajaa. Olen minä aina käynyt muitakin merkkejä koeajamassa, mutta aina olen kuitenkin lopulta Audiin päätynyt. Ei nuo viat mitä näissä on, ole koskaan ajamista haitannut. Paitsi toki yhdessä A4 B8:ssa oli se mutteriohjaus, mutta sen vaihdoin sitten A3:een siihen asti, että B9 tuli myyntiin.

Kaikki nuo ongelmat kuitenkin on saatu fiksattua ja tällä hetkellä ajelen omalla B9:llä tyytyväisenä. Mutta en minä mikään Audiuskovainen silti ole. Kunhan uusi BMW:n 3-sarjalainen tulee, niin kyllä minä senkin käyn kokeilemassa ja vaihdan jos siltä tuntuu. Muussa tapauksessa seuraava auto on sitten B9 facelift, taikka jos onnistuvat tekemään uudesta A3 sedanista erityisen houkuttelevan, niin sitten sekin on vaihtoehtona. A5 toki houkuttelisi myös, mutta siinä hinta menee kipurajan yli.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: tpu - 26.12.17 - klo:22:39A5 toki houkuttelisi myös, mutta siinä hinta menee kipurajan yli.
Kai pakan pitää olla aika hyvässä kunnossa ja maksuhalukkuutta vähintääkin tarpeeksi, jos vaihtelee vuosittain Audeja ja ehkä niiden lisäksi joitakin muitakin autoja.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: tpu - 26.12.17 - klo:22:39
Enhän minä sanonut, etten olisi Audiin tyytyväinen.

Minä nyt vaan tykkään näillä Audeilla ajaa.

Itse enkä usko että kovin moni muukaan olisi tyytyväinen autoon, jossa jokin rämisee, nitisee, natisee tai muuten vaan jostain päin autoa kuuluu meteliä jota ei todellakaan autosta pitäisi kuulua ja välillä joitain osia irti tai sitten muuten viallisia. Mutta eri henkilöillä näyttää olevan eri vaatimustaso auton ominaisuuksille.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 27.12.17 - klo:09:57
Itse enkä usko että kovin moni muukaan olisi tyytyväinen autoon, jossa jokin rämisee, nitisee, natisee tai muuten vaan jostain päin autoa kuuluu meteliä jota ei todellakaan autosta pitäisi kuulua ja välillä joitain osia irti tai sitten muuten viallisia. Mutta eri henkilöillä näyttää olevan eri vaatimustaso auton ominaisuuksille.

No eihän ne rämise enää sen jälkeen kun ne on käyty pajalla korjaamassa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy