Neste MY uusiutuva diesel

Aloittaja psoininen, 09.01.17 - klo:10:53

« edellinen - seuraava »

qsla

Kaksi tankillista MY dieselillä takana ja polttoaineen kulutus keskimääräiseen nousi ~0.6l/100km. Kylmällä moottorilla hieman paremmin tuntuisi vetävän ja pitävän pienempää ääntä. Nyt tankissa Prodieseliä ja tuntuu että olisi karstat poltettu koneesta kun taas kulkee iloisesti. Samanlainen vaikutus kuin edelliskesänä kun tuli vedettyä raskasta peräkärryä pitkänmatkaa. Ehkäpä sieltä palotilasta ja kanavista poistui karstaa?
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

SNG

Lainaus käyttäjältä: repomies - 09.04.17 - klo:16:20
SNG, mikäs on fiiliksesi nyt tuosta My dieselistä perstuntumalla? Minun koslassani käyntiääni on kylmänä aika selvästikin siistimpi, mutta persdynon mukaan tehoa ei ole ainakaan enemmän, pikemminkin inasen vähemmän. Kulutuksesta en osaa sanoa vielä mitään. Pakokaasut haisevat vähän vähemmän kitkerille.

Sori, huomasin tuon kyselysi vasta nyt.

Samoilla linjoilla käynnin pehmeydestä. Suorituskyvyssä persdyno ei havainnut isompia eroja.

Muutaman desin saattoi kulutus nousta, mutta tuollainen ero menisi kyllä tankkausten erojenkin piikkiin. Ajotietokoneessakin oli kyllä muutamia desejä isompaa kulutusta.

MikaVeee

Noniin. Terve kaikille.

Jos joku haluaa testata pakuani/koeajaa/haistella pakokaasuja niin eipä kai siinä mitään. Myös neste teki asiasta todella hyvän kirjoituksen, se julkaistaan lähiaikoina.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vttn-professori-vahvistaa-diesel-mikan-vaitteen-lahipaastot-vahenevat-uusiutuvalla-dieselilla/Qt68yhY3

Terveisin Diesel-Mika

Joo ja tänne rekisteröityminen/juttujen kirjoittaminen on hieman kankeahkoa. Jos suoraan sanotaan niin v***n vaikeata (iso kasa kirosanoja) joten en taida viitsiä tänne kauheasti enää kirjoitella

Olen tossa kymmenisen minuuttia yrittänyt luetellla kirjaimia, ehkä tämä viesti tulee joskus läpi.

repomies

^Noita kirjaintarkistuksia tulee vain muutamaan ensimmäiseen viestiin. Voit nakutella niitä johonkin testiketjuun jos haluat ne alta pois.

MikaVeee

Aha ok, kiiitoksia Repomies; toi oli helpottava tieto  ;)

Terv. Diesel-Mika

mutta ei...keles, sitä odotellessa mä nyt koklaan taas kymmenisen minsaa jotta pääsen läpi. Kyllä se tästä.

Kiitoksia oikein paljon

MikaVeee

Mielenkiintoista kuinka paljon sain pashaa päälleni kun toi kauppalehden eka julkaisu julkaistiin.

Siellä esim. nimimerkki "Leo Patrikainen" kirjoitti että kuinka helppoa on vähentää vääntöä.

Kertokaa nyt tyhmälle; auto-insinöörin pojalle että kun mun pumpussa on molemmat sinetit ehjänä, miten mä voin vähentää vääntöjäni pakussani ? Se on varmaan todella helppoa tietokone-ohjatulle moottorille., mutta miten se tehdään moteurille missä ei ole tietsikkaa ohjaamassa ? Tämä Leo tuntuu olevan todella nero jos hän pystyy vanhasta dieselistä tiputtamaan vääntöjä, taikka sitten minä olen vain tyhmä.

Haluaisin vastauksen mieluiten tältä Leo Patrikaiselta jos hän tätä sattuu lukemaan.

Valaiskaa mua, kertokaa miten toi väännön vähentäminen onnistuu ?

Tässä F1-kisoja odotellessa  :D

MikaVeee

Tai siis kyllähän sitä vääntöä voii vähenttää mutta samallla vähenee teho

V60

Täällä nyt on kaikenlaista shaiban vääntäjää kun ei muutakaan keksitä ajan kuluksi. Mutta itse MY- diesel vaikuttaa kelpo tuotteelta mitä nyt pari tankillista olen ajanut. Kulutuksesta on vaikea sanoa kun samassa yhteydessä vaihtui kitkat kesärenkaisiin niin kulutus aina vähän nousee muutoinkin. Viimeisin tankki meni 5,87 mitatulla kulutuksella joten en usko että kulutuslisää tulee. Mutta potkua aine tuntuu antavan hyvin Volvon D5 VEA- moottorille ja pakokaasun haju on melko huomaamaton. Kun lisäksi aine on jätteistä tehty niin hyvällä omalla tunnolla voipi ajella ympäristönkin osalta.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

MikaVeee

Noniin, eipä mulla sen ihmeempiä muuta kun että neste näköjään on tehnyt  omilla sivuillaan aiheesta jutun.
Niin ja mulla on pumpun kaikki sinetit ehjinä; pumppuun ei ole koskaan koskettu  :o

https://www.neste.fi/artikkeli/neste-my-uusiutuva-diesel-tekee-ihmeita-vanhalle-volkswagenille

pekkis924

Skoda tdi 1.9 vuosimalli 2009 viime kesänä leimalla päästöistä leimalla läpi yhdeksännellä ryntäytyksellä K-arvolla 1.4. Oli jotain tavallista dieseliä, en muista mitä.

Eilen katsastin sen taas, nyt menossa toinen tankillinen mydieseliä. Nyt päästötesti meni läpi toisella ryntäytyksellä K-arvolla 0.7. Toivotaan että mydiesel säilyy nesteen valikoimissa.

Joey

Omat kokemukset tästä uudesta MyDieselistä:
-Nakutus pienempää, varsinkin kylmällä moottorilla.
-Hiukkaspoltto väli paljon pidempi.
-Kulutuksessa en huomannut eroja tavalliseen Nesteen dieseliin

Audi A3 1,6tdi stronic -17

Nipper

Kokeilin viime keväänä MY dieseliä. Muuten ei valittamista, mutta syystä tai toisesta Webasto ei tahtonut käynnistyä sillä ja sit kun käynnistyi niin oli savukone (vaaleaa savua reiluisti alkuun). Vaihdoin perinteisempiin (en muista enää oliko ProDiesel vai SmartDiesel) ja toimi täysin ongelmitta.

Petunet

Minulla ei ole ollut ongelmia Webaston kanssa MY dieselillä.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

TAG

Talvella näytti kulutus olevan talviajokulutukseksi pientä. Kesäkaudella en huomaa eroa aikaisempaan kesäkulutukseen. Eli hyöty näyttää kulutuksen suhteen painottuvan talveen ja kylmäkäynnistyksiin.

sambolo

En ole vieläkään edes nähny tätä myynnissä missään. Voisi kokeilla jos tulisi jossain vastaan mutta metsästämään en viitti.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

V60

Nesteen sivuilta löytyy jakeluasemat. Itse tankannut Tampereella Linnakallion asemalla.
Ei kyllä pahaa sanottavaa MY:stä. Pakokaasutkaan ei haise juuri miltään. Kulutuksen suhteen ei havaittavaa eroa normidieseliin. Kohta tosin vasta näkee onko eroa talvikaudella.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Pasuunisti

Testasin huvikseni MY dieselin vaikutusta savutusarvoihin luettuani aikoinaan Kauppalehden sivuilta, että jollakin Transporter kuskilla oli päästöt alentuneet MY dieselin käytön myötä.

Vuosi sitten Passat 1.9 tdi -08 päästöt olivat 1,38 kilometrilukemalla 145tkm. Katsastusta ennen lämmittelin autoa reippaanlaisesti puolisen tuntia moottoritiellä. Autolla ei tuolloin ollut ajettu metriäkään MY dieselillä. 

Nyt katsastus taas läheni ja tankkasin 3 tankillista peräkkäin MY dieseliä (tätä ennen ajettu normaalidieselillä), jonka jälkeen samanlaisen moottoritielämmityksen jälkeen katsastukseen. Nyt päästöt olivat 0,78. Kilometrejä oli takana 213tkm. Autoon ei ole tehty kuin normihuollot vuoden aikana. Eli ainakin tässä tapauksessa MY alensi savutusta.

TDiih

Auto lienee manuaali? Mulla oli viimeksi alle 0.1 BKD 2.0 TDI DSG:llä. Mittarissa 440tkm ja viimeiset 70tkm ajettu Smart Dieselillä, mikä on varmasti hieman huonompaa ainetta.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Pasuunisti

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 21.02.18 - klo:17:10
Auto lienee manuaali? Mulla oli viimeksi alle 0.1 BKD 2.0 TDI DSG:llä. Mittarissa 440tkm ja viimeiset 70tkm ajettu Smart Dieselillä, mikä on varmasti hieman huonompaa ainetta.

Auto on manuaali. Sillä on ajettu pääosin matka-ajoa viimeisen vuoden ajan. Vuosi sitten katsastuksessa päästöt olivat jo lähes ylärajalla, joten siksi päätin testata tätä. Ainakin tässä tapauksessa auttoi jo kolme tankillista. Toivottavasti tästä on apua myös muille, jos päätöt ovat korkeahkot. Vielä kun alentaisivat hintaa riittävästi niin, voisi alkaa käyttämään vaikka useammin....

Taky

Lainaus käyttäjältä: Pasuunisti - 21.02.18 - klo:16:48
Testasin huvikseni MY dieselin vaikutusta savutusarvoihin luettuani aikoinaan Kauppalehden sivuilta, että jollakin Transporter kuskilla oli päästöt alentuneet MY dieselin käytön myötä.

Meillä duunissa - juurikin Transportterit - ongelmissa lyhyen ja pätkäajon vuoksi - hiukkasloukun poltot ei toimi kunnolla ja sytyttää vikavaloa. Nyt testissä My Diesel olisiko siitä apua - seurataan tilannetta auttaako.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Golfer53

Mulla on -07 Passatti tdi (314 tkm) ja olen viime kesästä saakka tankannut  MyD:tä. Ei mitään ongelmia ja nyt näillä -20 asteen pakkasilla vanha kone lähtee käyntiin kuin unelma. Kulutus on ihan samalla tasolla kuin ennen, mutta asiaan saattaa vaikuttaa  lastu, josta olen tosi iloinen.

MikaVeee

Käsittääkseni tuo MyDiesel kestää pakkasta jotain -35..-40C kevyesti. On väriltään väritön, kirkasta kuin kossu. Ei haise tankattaessa eikä pakoputkesta ulos tullessa, putsaa moottorista karstat ajan myötä.

Enkä ole mikään nesteen enkä minkään muunkaan edustaja.

Terv. "Diesel-Mika"

ps. kulkimeni on Carawelle, ei Transporter.

jti

Kirjoittelin eilen tuonne ProDiesel-ketjuun MyDieselistä: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11214.msg630434#msg630434

Siis tätä uusiutuvaa tuotetaan jo kolmessa tuotantolaitoksessa maailmalla yhteensä saman verran kuin Suomen koko dieselin kulutus (n 3mrd litraa). Eli suunta on kapasiteetin osalta hyvä. Kun vielä valtiovarainministeriö tajuaisi sen että polttoaineveroa alentamalla saataisiin tämän kulutus kasvuun ja siten päästötavoitteisiin edes hiukan lähemmäksi.
Volvo XC60 T8 Twin Engine vm -19

jlindstrom

Eilen tankkasin ekan tankillisen MY:tä, kun olin sopivasti hoodeilla Pirkkalan nesteen lähistöllä. Kuten arvata saattaa, ei siitä mitään eroa huomaa ajossa. Rehellisyyden nimissä tuota olisikin epärealistista odottaa. Se mitä odotan kyllä on, onko pakokaasun hajussa jotain eroja. Täälläkin on kehuttu, ettei MY tuota oikeastaan minkäänlaista hajua. Tuo olisi erittäin positiivinen homma.

Se mikä vähän ärsytti oli melkoinen hintaero normi disukkaan verrattuna. MY:stä pyydettiin luokkaa 15c per litra enemmän kuin futurasta.

vasara

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 07.03.18 - klo:08:25
Eilen tankkasin ekan tankillisen MY:tä, kun olin sopivasti hoodeilla Pirkkalan nesteen lähistöllä. Kuten arvata saattaa, ei siitä mitään eroa huomaa ajossa. Rehellisyyden nimissä tuota olisikin epärealistista odottaa. Se mitä odotan kyllä on, onko pakokaasun hajussa jotain eroja. Täälläkin on kehuttu, ettei MY tuota oikeastaan minkäänlaista hajua. Tuo olisi erittäin positiivinen homma.

Se mikä vähän ärsytti oli melkoinen hintaero normi disukkaan verrattuna. MY:stä pyydettiin luokkaa 15c per litra enemmän kuin futurasta.
Öljyn hinta on aika matalalla. Jätteestä poltoainetta valmistamalla ei pysty tällä hetkellä hinnalla kilpailemaan perinteisen dieselin kanssa, vaikka onkin hieman kevyemmin verotettua.
Onhan tuossa sitten muita 'arvoja'. Pitää ottaa asiakseen kokeilla MyDieseliä.. jakelun laajentuminen helpottaisi sitä missiota. Nyt pitää pikkasen sihdata, että osuu oikealle asemalle.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 07.03.18 - klo:08:25

Väärä verrokki, kun se oikeampi mielestäni olisi Pro Diesel, jossa on jo 15% tuota samaa ihmelientä joukossa ja jo senkin ero Futuraan on ihan nenälläkin aistittavissa => saavutetaanko tuolla Pro:sta My:hyn siirtymällä juuri enempää etuja, vaiko vain pelkkää lisä rahanmenoa, jos siis unohdetaan tuo eco-kortti tässä kohdin. Pakkastakin tuo Pro kestää paremmin kuin My ???
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

JAK

Lämmitetään vanhaa ketjua. Tammikuun alussa tuli uusi Tiquan ja olen tankannut ainoastaan My Dieseliä. Kulutuksesta en tietenkään osaa sanoa mitään. Webasto ei haise kuten edellisessä Tiguanissa, tärkeä asia kun auto on kylmässä hallissa. Kulutus kaupungissa on nyt talvella ollut noin 7,8l/100km. Ajattelin nyt toistaiseksi ajella tuolla My Dieselillä kun VW sen hyväksyy.

moikari

My Dieselillä on ilmeisen puhdistava vaikutus Webastoon. Mulla on vm. 2013 Passat ja Webasto alkoi oireilemaan vuosi sitten.
Niillä paikkeilla aloin käyttämään My Dieselia, ja kas Webaston oireet ovat tiessään.
Toimii ku kello. Ja huom. Webastoa ei ole koskaan huollettu 6v. aikana.

Suosittelen jos on ongelmia Webaston kanssa niin My Diesel putsaa karstat veke.
Passat alltrack 2.0 TDI DSG,  EA189/CFGB 125Kw, 2013

Tos®

Omat kokemukset on pehmeämpi käynti, olen vasta pari tankkia kokeillut.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy