Kirjoittaja Aihe: Neste MY uusiutuva diesel  (Luettu 8551 kertaa)

Poissa psoininen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 15
  • Superb Combi 2.0TDI -11
    • Profiili
Neste MY uusiutuva diesel
« : 09.01.17 - klo:10:53 »
Nyt tuli tiedote että tätä ois muutamassa paikassa mittareissa: Neste Express Ilmakehä, Konala ja Piispanmäki sekä Neste K Olari, Otaniemi ja Varisto. http://nestemy.fi/

"Hinnaltaan tuote on hieman kalliimpaa kuin Neste Pro Diesel" - joko joku kattoi kuinka paljon?
« Viimeksi muokattu: 09.01.17 - klo:11:00 kirjoittanut psoininen »

Poissa psoininen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 15
  • Superb Combi 2.0TDI -11
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #1 : 10.01.17 - klo:10:47 »
Itse itselleni vastaten - eilisen hinta 1.489€/l.  Bensan hinnoissa siis - epäilen että kysyntä tulee olemaan maltillista jos ei sitten erilainen verotus kohtele tätä jatkossa helläkätisemmin kuin noita fossiilisia.

Poissa HiTecci

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.017
  • Eipä turhia höttyillä :)
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #2 : 10.01.17 - klo:12:11 »
No siis noin periaatteessahan tuo My on 100% NexBTL, kun Pro on vain 15%. Ja kun tuolla Pro jo jää savutukset ja siten myös FAP-poltotkin pienemmiksi, niin mitä ne sitten onkaan tällä My. Vaan kun tuo Pro hintalisä fossiiliseen on jo jonkinmoinen, niin onko tuo My vielä kovempi hinta sitten enää sen väärti joskos sillä saavutetaan enää mitään lisäetua Pro nähden, jaa-a ???
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa TAG

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #3 : 10.01.17 - klo:12:18 »
Törkkään seuraavat pari tankkia tuota Tiguaniin ja katsotaan miltä vaikuttaa

Polttoaineen hinnassa on lähes kaikki veroa, joten veroteknisesti olisi ihan mahdollista tehdä tästä samanhintainen perinteisen dieselin kanssa. Sitä puoltaisi myös polttoaineen kotimaisuus eli tästä syntyy myös muita verotuottoja valtiolle. Mutta ei mitään mahdollisuutta, että Suomessa tuonkaltaista ajattelua pystyttäisiin harjoittamaan.

Poissa psoininen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 15
  • Superb Combi 2.0TDI -11
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #4 : 10.01.17 - klo:12:50 »
Mä testaan myös ainakin muutaman tankillisen Superbissa. Tähän asti on menty normidieselillä, ei edes Pro:lla niin katotaan kuinka selkeitä eroja on havaittavissa. Potentiaalisesti tällä vois esim. DPF-ongelmat lykkääntyä hieman pidemmälle. Jos siinä sivussa maailmakin pelastuu niin ei mua haittaa.

Omilla ajomäärillä hintaero ei vielä muodostu kynnykseksi mutta arvelen tuntevani suomalaista mielenlaatua sen verran että monille tämä on liian kallista ja tosiaan tätä kannattais kyllä verotuksellisesti suosia. Enkä nyt tarkoita sähköautojen sorsimista kuten tämän hetken keskustelussa tuntuu jollain olevan tarve aina vängätä. Yksinkertaisesti vain järkevämpi verotus kuin fossiilisissa polttoaineissa -> hinta alemmas ja kysyntä ylös -> lisäinvestoinnit raaka-aineiden keräykseen, tuotantoon ja jakeluun = moninkertaiset verotuotot.

Poissa HiTecci

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.017
  • Eipä turhia höttyillä :)
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #5 : 10.01.17 - klo:13:08 »
Mutta ei mitään mahdollisuutta, että Suomessa tuonkaltaista ajattelua pystyttäisiin harjoittamaan.

Valitettavasti ei juuri missään asiassa ja kaikista vähiten verokertymän kokonaistuotossa >:(
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa mremonen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.284
  • Audi SQ5 -15 & Seat Ibiza Cupra -14
    • Profiili
    • remonen.fi
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #6 : 10.01.17 - klo:13:10 »
Omilla ajomäärillä hintaero ei vielä muodostu kynnykseksi mutta arvelen tuntevani suomalaista mielenlaatua sen verran että monille tämä on liian kallista
Tuo ja toinen on sitten saatavuus. Ei tuon perässä kovin kauas kannata ajaa. Sitten jos alkaa saamaan joka asemalta, niin toinen juttu. Mutta eihän sitä PRO-dieseliäkään saa läheskään joka Nesteeltä.
Ex: A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Poissa panu

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 621
  • Passat Variant 2.0 8v TDI 4Motion Sportline '08
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #7 : 10.01.17 - klo:13:42 »
Jossain tais olla mainittu että MY ois n. 15 snt tavallista kalliimpaa, Pro-lisä on tainnut suurimmillaan olla 7 snt.

Itse tankkaan yleensä BioVernoa, joka on edellä mainittuja halvempaa. Voishan tuota MY:tä joskus koittaa, mutta laajempi käyttö vaatisi verohelpotusta.


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA

VCDS@Hyrylä

Poissa TAG

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #8 : 10.01.17 - klo:13:49 »
Jossain tais olla mainittu että MY ois n. 15 snt tavallista kalliimpaa, Pro-lisä on tainnut suurimmillaan olla 7 snt.

Itse tankkaan yleensä BioVernoa, joka on edellä mainittuja halvempaa. Voishan tuota MY:tä joskus koittaa, mutta laajempi käyttö vaatisi verohelpotusta.
Ei se vaatisi kuin sen hiton käyttövoimaveron poistamista niiltä jotka tuota tankkaa. Käyttövoimaveron maksulle ei ole mitään perustetta, jos tuota tankkiinsa laittaa, päinvastoin.

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.687
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #9 : 10.01.17 - klo:13:56 »
Itse tankkaan yleensä BioVernoa, joka on edellä mainittuja halvempaa. Voishan tuota MY:tä joskus koittaa, mutta laajempi käyttö vaatisi verohelpotusta.

Ei taida BioVernoa olla "raakana" myynnissä kuitenkaan? Sehän on vain osana tavallisen seassa, samalla lailla kuin tuo Nesteen biokomponentti Pro Dieselin osana. Sen sijaan tuo MY on 100 % sitä biolitkua jos oikein ymmärsin.
Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
ex-vag: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011, Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline MY 2010

Poissa mremonen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.284
  • Audi SQ5 -15 & Seat Ibiza Cupra -14
    • Profiili
    • remonen.fi
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #10 : 10.01.17 - klo:14:03 »
Ei se vaatisi kuin sen hiton käyttövoimaveron poistamista niiltä jotka tuota tankkaa. Käyttövoimaveron maksulle ei ole mitään perustetta, jos tuota tankkiinsa laittaa, päinvastoin.
Ja luuletkos että tässä maassa jotain veroa koskaan poistetaan? Ainakaan autoiluun liittyvää.
Ex: A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Poissa TAG

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #11 : 10.01.17 - klo:14:07 »
Ei taida BioVernoa olla "raakana" myynnissä kuitenkaan? Sehän on vain osana tavallisen seassa, samalla lailla kuin tuo Nesteen biokomponentti Pro Dieselin osana. Sen sijaan tuo MY on 100 % sitä biolitkua jos oikein ymmärsin.
Oikein ymmärsit 100% biolitkuhomman. Alkuperäinen kirjoittaja tuskin tarkoitti, että ajaa 100% BioVernolla vaan litkulla, jossa sitä on. Itse ajan sillä myös tällä hetkellä.

Itselläni on kokemus, että kulutus on ollut jopa vähän pienempi BioVerno versiolla verrattuna Neste Pro Dieseliin, jota käytin ennen sitä. Olen arvannut syyn johtuvan isommasta setaaniluvusta, mutta voi olla lähellä mutu juttuja. Neste Pro dieseliin nähden vaikuttaa, että BioBerno Dieselillä hiukkaspoltot tapahtuvat useammin.

Poissa HiTecci

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.017
  • Eipä turhia höttyillä :)
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #12 : 10.01.17 - klo:14:37 »
Ja luuletkos että tässä maassa jotain veroa koskaan poistetaan? Ainakaan autoiluun liittyvää.

No eikös Berner just sitä ole tekemässä, poistaa veroja muuttamalla ne maksu-nimikkeen alle, vaan kokonaislasku ei kyllä varmasti pienene, pikemminkin vain kasvaa nykyisestä :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa TAG

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #13 : 10.01.17 - klo:14:46 »
No eikös Berner just sitä ole tekemässä, poistaa veroja muuttamalla ne maksu-nimikkeen alle, vaan kokonaislasku ei kyllä varmasti pienene, pikemminkin vain kasvaa nykyisestä :-\
Jep, kun kokonaisverokertymä pidetään ennallaan ja luodaan uusi kalliimpi tapa kerätä sitä, syntyy entistä suurempi kustannus. Ihan hirveän montaa matematiikan tuntia tuon ymmärtämiseen ei tarvita.

Poissa Taky

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.370
    • Profiili
    • Home place
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #14 : 10.01.17 - klo:14:47 »
Ja kun tuolla Pro jo jää savutukset ja siten myös FAP-poltotkin pienemmiksi, niin mitä ne sitten onkaan tällä My.

Mistä auto tietää mitä FAP:ssa on kun sillä ei ole vaakaa?
Polttoainenormin mukainen laskuri joka laskee teoriassa koska FAP on täys polttoaineesta riippumatta....
Volvo V90 D4 R-Design automaatti

Poissa TAG

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #15 : 10.01.17 - klo:15:04 »
Mistä auto tietää mitä FAP:ssa on kun sillä ei ole vaakaa?
Polttoainenormin mukainen laskuri joka laskee teoriassa koska FAP on täys polttoaineesta riippumatta....
En ala kinaamaan tästä, kun en aidosti tiedä, mutta tuntuisi aika erikoiselta, jos tähän polttotapahtumaan ei olisi mitään muuta logiikaa täyttymisen tunnistamiseksi. Jos poltto jää syystä tai toisesta kesken, niin odotellaanko sitten seuraavaa lukemaa, joka käynnistää polton seuraavan kerran. Oma logiikka on, että kyllä se jotenkin sen täyttymisen määrän tunnistaa ja tekee poltot aina tarvittaessa. Nämä tapahtumat itse olen päätellyt Start-Stop toimimattomuudesta silloin kun ei vaikuttaisi olevan  muuta syytä siihen. BioVernolla tätä tapahtuu useammin kuin Pro Dieselillä kävi. Selkeä ero noilla polttoaineilla on jo ihan hajun perusteella tankatessa.


Edit: Ei helvetti...musta tuli just "Seniori" täälläkin :)

Poissa panu

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 621
  • Passat Variant 2.0 8v TDI 4Motion Sportline '08
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #16 : 10.01.17 - klo:15:41 »
Oikein ymmärsit 100% biolitkuhomman. Alkuperäinen kirjoittaja tuskin tarkoitti, että ajaa 100% BioVernolla vaan litkulla, jossa sitä on. Itse ajan sillä myös tällä hetkellä.

Juuri näin. Käytännössä tuo siis tarkoittaa St1 Diesel Plus / Abc Smart Diesel hinnasta ja saatavuudesta riippuen, jotka vastaa Nesteen Proota. Testissä tais olla jopa aavistuksen parempaa kuin Pro.

Nesteen maine vähän tahriintui NExBTL:n alkuaikojen palmuöljytouhujen takia, mutta se ei ole syy valintaan. 100 % MY ois kyllä aika kiehtova.


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA

VCDS@Hyrylä

Poissa HiTecci

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.017
  • Eipä turhia höttyillä :)
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #17 : 10.01.17 - klo:15:44 »
Mistä auto tietää mitä FAP:ssa on kun sillä ei ole vaakaa?

Paine-erosta tuon luulisi tietävän paljonkos siellä sitä nokea on ja polttelee sen mukaan sitä sitten pois. Näin se osaa siis myös käynnistää polton nopeammin uudelleen joskos edellinen poltto olisi jäänyt vaikkapa vajaaksi. Tai vastaavasti polttojen väli lyhenee FAP:in ikääntyessä kun sinne kertyy sitä palamatonta tuhkaa. Ja jossain vaiheessa poltotkaan ei enää auta kun auto ei juuri muuta tee kuin polttelee tiein välein = FAP kaipaa tällöin joko vaihtoa tai jotain muuta puhdistuskeinoa, auto ei sitä itse enää kykene itsekseen puhdistamaan 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa SNG

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.088
  • Ocu Scout 2.0Tdi ´08
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #18 : 10.01.17 - klo:15:55 »
Paine-erosta tuon luulisi tietävän paljonkos siellä sitä nokea on ja polttelee sen mukaan sitä sitten pois. Näin se osaa siis myös käynnistää polton nopeammin uudelleen joskos edellinen poltto olisi jäänyt vaikkapa vajaaksi. Tai vastaavasti polttojen väli lyhenee FAP:in ikääntyessä kun sinne kertyy sitä palamatonta tuhkaa. Ja jossain vaiheessa poltotkaan ei enää auta kun auto ei juuri muuta tee kuin polttelee tiein välein = FAP kaipaa tällöin joko vaihtoa tai jotain muuta puhdistuskeinoa, auto ei sitä itse enää kykene itsekseen puhdistamaan 8)

+1

Ja lisäksi logiikassa vielä poltto määrävälein, vaikkei paine-eroanturi olisikaan triggeröinyt polttoa. Näin voi kait käydä pitkällä maantiesiivulla (pönttö ei vaan täyty) tai sitten pätkäajossa (moottorin lämpötila ei nouse polttoon tarpeeksi/poltot jäävät kesken). Jotenkin tuollalailla se kait hoitaa tuon.

Ja tosiaan pönttö voi olla puolillaan (Tuhkaa) silloin kun auto väittää pöntön täyttyneen vaihtokuntoon. Näin voi käydä näillä uusilla diesel-polttoaineilla. Sitten pitää vain kertoa autolle, uusi pönttö vaihdettu, ja matka jatkuu...

Poissa panu

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 621
  • Passat Variant 2.0 8v TDI 4Motion Sportline '08
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #19 : 10.01.17 - klo:16:03 »
Onko joku löytänyt tarkempia tuotetietoja MY:stä? Setaaniluku 80 on kyllä huima!

nestemy.fi tuntuu olevan enempi propagandaa kuin varsinaista tietoa.


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA

VCDS@Hyrylä

Poissa Kotkis

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #20 : 10.01.17 - klo:17:03 »
Onko joku löytänyt tarkempia tuotetietoja MY:stä? Setaaniluku 80 on kyllä huima!
No tuolta löytyy tuotteen käyttöturvallisuustiedotteet, mutta ei (vielä) tuotetiedotteita: https://www.neste.com/fi/fi/yritysasiakkaille/tuote-ja-k%C3%A4ytt%C3%B6turvatiedotteet
Minusta huimaa on, kuinka tuo polttoaine ei ole näemmä juuri lainkaan vaarallista! Siis ympäristölle, iholle, silmille etc. Niellä ei pidä kuitenkaan :D

Audi A3 Sportback Business Sport 1,6 TDI S tronic Dakota Grey -15

Poissa Kotkis

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #21 : 10.01.17 - klo:17:05 »
Polttoaineen hinnassa on lähes kaikki veroa, joten veroteknisesti olisi ihan mahdollista tehdä tästä samanhintainen perinteisen dieselin kanssa. Sitä puoltaisi myös polttoaineen kotimaisuus eli tästä syntyy myös muita verotuottoja valtiolle. Mutta ei mitään mahdollisuutta, että Suomessa tuonkaltaista ajattelua pystyttäisiin harjoittamaan.
Samaa mieltä, että verotuksella pitäisi ehdottomasti rukata hintaa alas.
Sen verran korjaan/huomautan, että ei ko. polttoaine ole ymmärtääkseni välttämättä sen kotimaisempaa kuin saman jalostajan muutkaan dieselöljyt. Missään ei sanottane, että raaka-aine olisi nimenomaan kotimaista?

Audi A3 Sportback Business Sport 1,6 TDI S tronic Dakota Grey -15

Poissa Mrk

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.835
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #22 : 10.01.17 - klo:17:14 »

Poissa menth0s

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #23 : 10.01.17 - klo:17:42 »
Tämän uuden MY:n suomalaiseen verokohteluun liittyen löytyy tietoa Nesteen omasta dokumentista sivulta 12: https://www.neste.com/sites/default/files/attachments/neste_renewable_diesel_handbook.pdf

Jätteestä valmistettu biodiesel sisältää 25,37 c/L vähemmän veroa kuin perinteinen fossiilinen diesel. Tästä syystä odotin MY:n hinnan asettuvan SELVÄSTI lähemmäksi perinteistä dieseliä. Harmi.

Huomatkaa myös, että tämä tuote ei täytä EN 590 normin vaatimuksia, mikä on monen autonvalmistajan ainoa laatuvaatimus diesel-polttoaineelle. Syy, miksi MY ei täytä vaatimuksia johtunee vain sen alhaisesta tiheydestä.

Poissa Zego

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 232
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #24 : 10.01.17 - klo:18:12 »
Tästä saadaan autotehtaille uusi suosikki diesel päästötestejä varten! ;D

Poissa Mrk

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.835
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #25 : 10.01.17 - klo:18:42 »
Huomatkaa myös, että tämä tuote ei täytä EN 590 normin vaatimuksia, mikä on monen autonvalmistajan ainoa laatuvaatimus diesel-polttoaineelle. Syy, miksi MY ei täytä vaatimuksia johtunee vain sen alhaisesta tiheydestä.

Juurikin noin. Pitäisi olla ihan käypästä tuosta huolimatta mutta eri normin mukaista, EN15940 tjsp.

Poissa HiTecci

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.017
  • Eipä turhia höttyillä :)
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #26 : 10.01.17 - klo:20:53 »
Syy, miksi MY ei täytä vaatimuksia johtunee vain sen alhaisesta tiheydestä.

Josta edelleen peruskoulu-logiikalla tiheys = massaa = energiaa. Eli My voipi palaa pikkasen enempi sadalle kuin raskaampaa tavaraa ja kun se on lisäksi litrahinnaltaan kalliimpaa, niin... :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa Kotkis

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #27 : 11.01.17 - klo:09:13 »
Tuon menth0sin linkkaaman dokumentin mukaan n. 3% enemmän.

Audi A3 Sportback Business Sport 1,6 TDI S tronic Dakota Grey -15

Poissa TAG

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #28 : 09.02.17 - klo:21:46 »
Itsellä taas on nyt ekasta tankillisesta kokemus, että kulutus putoaa selvästi ainakin omassa autossa talvikäytössä. Tiguan 2.0 TDI, 4Motion, DSG. Nyt ajettu 650km MY:llä ja vielä olisi reilusti tankissa litkua jäljellä. Eli n. 850km menee tankillisella sekalaisella ajolla kehä III sisäpuolella. Tuo on vuodenaikaan selvästi paras tulos 5 vuoteen tällä autolla.

Tämän polttoaineen "magic" on selvästikin kylmäkulutus, joka kylmäkäynnistyksen jälkeen asettuu entistä nopeammin alas. Tämä näkyy kohtuullisen lyhyessä ajossa selvästi kokonaiskulutusta pudottavana. Muutenkin käyttöominaisuudet ovat niin hyvät, että en kyllä normaaliin enää vaihda, paitsi kun joudun ajamaan muualla Euroopassa. Ei oikein ole enää niin alhaisia kierroksia, joista tulisi fiilis, että kone joutuu koville, kone vaan vääntää ja vääntää ilman isompaa ääntä tekemisistään.

Suosittelen kokeilemaan, jos on mahdollisuus

Poissa TDiih

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 327
    • Profiili
Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« Vastaus #29 : 09.02.17 - klo:22:49 »
Tuon menth0sin linkkaaman dokumentin mukaan n. 3% enemmän.

Missä kohtaa tuo oli mainittu? Useammassakin kohdassa oli että MY:n energiatiheys on pienempi, esim sivut 37/57:

"If used as such, higher volumetric fuel consumption than with fossil diesel fuel due to
low density, but lower than with FAME"

Vastaavat tiedot myös 39/57 taulukossa.  ???
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

 









Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi