VAG päästökampanja jälkipuinti joilla "korjattu"

Aloittaja Shadowy89, 03.01.17 - klo:19:15

« edellinen - seuraava »

Muikkuossi_64

Lainaus käyttäjältä: guest - 21.07.17 - klo:10:42
En puhelimella jaksanut selata ketjun alusta että olikos tämä linkki jo jaossa: http://www.volkswagen.fi/fi/volkswagen/ajankohtaista-tietoa-dieselmoottoreista/trust-building-measure.html

"Päivityksen jälkeisen parannetun turvan (Trust Building Measure) avulla Volkswagen kertoo asiakkailleen, että se ottaa vakavasti kaikki valitukset, jotka koskevat tyypin EA 189 -dieselmoottoreihin tehtyjä teknisiä toimenpiteitä, ja jotka liittyvät tiettyihin moottorin ja pakokaasujärjestelmän osiin. Päivityksen jälkeinen turva on voimassa 24 kuukautta siitä, kun ajoneuvoon tehdään tekninen toimenpide, edellyttäen, että ajoneuvolla on ajettu alle 250 000 kilometriä turvan voimassaoloaikana."

Tämä kattaa speksin mukaan
"Päivityksen jälkeinen turva kattaa seuraavat 11 osaa pakokaasun kierrätysjärjestelmässä, polttoaineen ruiskutusjärjestelmässä ja päästöjen jälkikäsittelyjärjestelmässä: lambdatunnistimen, lämpötila-anturin, EGR-vaihtoventtiilin, pakokaasun kierrätysventtiilin, pakokaasun kierrätysjärjestelmän paine-eroanturin, ruiskutussuuttimen, korkeapainepumpun, polttoaineen jakoputken, paineenohjausventtiilin, paineanturin ja suurpaineputket."

Eli koska väitteen mukaan mikään muu osa ei vaikutu huijausohjelman poistosta, kaikki muu rikkoontuva on kuluttajan pussista, joko kuluen käytöstä johtuen tai huonoa tuuria.  Onhan tuo edes jotakin mutta mitä porukka kirjoitellut myös EGR venaa laitettu kuluttajan maksettavaksi.

Eli KUSETUS jatkuu jos sen annetaan jatkua . Näin on näreet.

Oktaavi

#211
Täällä on spekuloitu paljon auton suorituskyvystä ja kulutuksesta, ennen ja jälkeen päivityksen, mutta en ainakaan äkkiseltään huomannut, että tätä olisi linkattu tänne https://www.autoliitto.fi/tiedote/autojarjestot-testasivat-uudelleenohjelmoidun-vw-moottorin Tämän stoorin mukaan ei vaikuta kulutukseen tai suorituskykyyn.

Edit Sori, olihan tuo mainittukin.

jake_soomi

Tekstissähän lukee selvästi: "päivitys ei aiheuttanut JUURI muutoksia typenoksidipäästöihin, kulutukseen eikä moottorin suorituskykyyn."  Sinäkin tulkitsit jutun heti suoraan, että "ei vaikuta kulukseen tai suorituskykyyn", vaikka jutussa lukee selvästi, että vaikuttaa!  :P Vaikutuksen suuruus ja suunta vaan jää jutussa epäselväksi, kun mittaustuloksia ei esitetä.

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 01.09.17 - klo:00:16
Täällä on spekuloitu paljon auton suorituskyvystä ja kulutuksesta, ennen ja jälkeen päivityksen, mutta en ainakaan äkkiseltään huomannut, että tätä olisi linkattu tänne https://www.autoliitto.fi/tiedote/autojarjestot-testasivat-uudelleenohjelmoidun-vw-moottorin Tämän stoorin mukaan ei vaikuta kulutukseen tai suorituskykyyn.

Edit Sori, olihan tuo mainittukin.
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jake_soomi - 01.09.17 - klo:06:18
Tekstissähän lukee selvästi: "päivitys ei aiheuttanut JUURI muutoksia typenoksidipäästöihin, kulutukseen eikä moottorin suorituskykyyn."  Sinäkin tulkitsit jutun heti suoraan, että "ei vaikuta kulukseen tai suorituskykyyn", vaikka jutussa lukee selvästi, että vaikuttaa!  :P Vaikutuksen suuruus ja suunta vaan jää jutussa epäselväksi, kun mittaustuloksia ei esitetä.

Juuri tämän vuoksi kiinnostaisi nähdä todellisuus käyttäjien penkittämänä Suomessa. Saisi ihan oikeaa dataa asiasta.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Oktaavi

Googgelista kyllä löytyy, jos haluaa, niin maailmalla eri laitosten tekemiä testejä. Tässä esimerkiksi yksi, missä testattu 2015 vuosimallin 2.0 tdi Passatin suorituskykyä ennen ja jälkeen päivityksen:

                                       DIRTY   CLEAN
ACCELERATION 0â€"60 MPH   9.3 sec   9.3 sec
1/4 MILE @ MPH   17.2 sec @ 82   17.2 sec @ 82
30â€"50 MPH, TOP GEAR   5.0 sec   5.0 sec
50â€"70 MPH, TOP GEAR   6.7 sec   6.6 sec

repomies

Huipputehoihin tuo päivitys tuskin hurjasti vaikuttaa, silloin ajetaan EGR kiinni.

Sitävastoin normaalissa ajossa on syytä epäillä että polttoaineenkulutus nousee päivityksen jäljiltä hieman. Tunnettu tosiasia on että EGR-venttiiliä käytetään päivityksen jälkeen enemmän jotta typen päästöt saadaan alemmas. Tämän takia EGR-venttiileitä on hajonnut ja volkkari on antanut noille osille jonkin lisätakuunkin. Samoin DPF polttaa tiuhempaan, koska lisääntynyt EGR:n käyttö lisää noen muodostumista.

EGR:n käyttö lisää polttoaineenkulutusta tutkitusti, kuten ao. paperista voi nähdä:

https://www.researchgate.net/publication/276060817_THE_STUDY_OF_EGR_EFFECT_ON_DIESEL_ENGINE_PERFORMANCE_AND_EMISSION_-A_REVIEW

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 03.01.17 - klo:21:57
VW Golf Plus 2.0 TDI DSG vm 2011. Päivitys meni hyvin ja on lievä tunne, että kulutus on aavistuksen pienempi ja moottori käy pehmeämmin, mutta voima on tallella. Saattaa olla että siihen vaikuttaa se että EGR-venttiili vaihdettiin kuukausi ennen päivitystä. Ajomäärä on noin 134 tkm.
Nyt on kilometrejä yli 150 tkm edellä oleva pitää edelleen paikkansa. Itse en huomaa mitään negatiivistä toistaiseksi päivityksen jälkeen. Paine-eroanturin vaihdoin itse, mutta muuten on kaikki hyvin. Ajoni on suurelta osin matka-ajoa, mikä on dieselille sopivampaa kuin paikallisajo.

jake_soomi

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 02.09.17 - klo:11:18
Nyt on kilometrejä yli 150 tkm edellä oleva pitää edelleen paikkansa. Itse en huomaa mitään negatiivistä toistaiseksi päivityksen jälkeen. Paine-eroanturin vaihdoin itse, mutta muuten on kaikki hyvin. Ajoni on suurelta osin matka-ajoa, mikä on dieselille sopivampaa kuin paikallisajo.

Ootkos ottanut mitään tarkempia mittauksia kulutuksista ennen ja jälkeen huijauskorjauksen ja/tai DPF:n täyttöastetta esim. VCDS:llä?

Harmittaa, kun ei hoksannut omasta Tiguanista tsekata DPF:n täyttöastetta ennen huijauskorjausta ja merkkiliikkeestäkään ei mukamas enää löydy sitä tietoa ennen huijauskorjausta. Nyt 211tkm kilsoilla huijauskorjauksen jälkeen on siis mennyt jo EGR-venttiili noin 193tkm kohdalla (huijauskorjaus tehtiinn.185tkm kohdalla) ja eilen DPF:ä näytti 60g täyttöastetta (70g täynnä).
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

Nipper

Hei, jälkijunassa liityn keskusteluun. Oma 1.6TDI päivitettiin tammikuussa ja talvikeleillä oli vaikea sanoa mitään kulutuksista. Kevään ja kesän tullen olen joutunut pettymään. Kulutus on lähes poikkeuksetta puolisen litraa ylempänä kuin ennen. Alkuun ajattelin sen olevan jotain poltto-ongelmaa tms., mutta ei. Monen monta tankillista on menty ja lähes poikkeuksetta todellinen kulutus on ollut luokkaa 5,6-5,8. Täytyy vetää ylöskirjatut todelliset vielä yhteen. Ennen kulutus oli noin 5,2 tankkauksista laskettuna.

Tän ketjun alussa (sori, en ehtinyt lukeen kuin ekan sivun) oli kokolailla yhtä monta negatiivista kuin positiivistakin kokemusta 1.6TDI koneista. Miten voi olla että samalla moottorilla on niin paljon eroja, että osalla kulutus laskee ja osalla nousee? Sehän tekee jo melkein litran heiton kulutusmuutoksiin??!!
Ajotavat ja -reititkö on ero? Joillekin uudet ominaisuudet sopii ja toisille ei?

Lainaus käyttäjältä: Vili76 - 02.02.17 - klo:21:00
Passat 1.6 TDI 2014 - Kampanjakorjauksen jälkeen:
- Auto "nykii"
- Kulutus noussut liioitellen sanoen 50%, mutta totuus varmaan tuossa 2-3 litran paikkeilla kaupungissa (paljon lyhyttä ajoa).
- Joku flekti puhaltaa aikansa sammutuksen jälkeen ja tulee sellaista "kärähtäneen kytkimen" katkua. Ei siis urea tai muu aiemmin normaali käry. Tämä voi toki liittyä muuhunkin.

Nuo kuullostaa tutulta. Joskaan mulla ei nyi, mutta kytkimen täristys ryöminnässä alkoi päivityksen jälkeen. Kulutus noin 10% ylhäällä koko kesän. Ja flekti huutaa melko usein ja tuota käryäkin on kyllä. (Ureaahan ei kait oo kyllä missään "huijausmoottorissa")

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 04.02.17 - klo:16:39
Täällä 1.6TDI Passat -09 manuaalina. Kaupunkiajon kulutus tuntuu nousseen 0,5-1,0 litraa satkulla ja maantieajon ehkä 0,5 litraa. Katon ekan tankillisen loppuun ja sitten rekkulaa.

Mulla siis vm14 1.6TDI. Vastaavia kokemuksia. Juuri hitaiden nopeuksien päässä on mielestäni isoin ongelma.

jartsa71

mielipiteitä.... täälä kans pitäisi mennä tuohon päivitykseen...potilas passat 2.0 -2010, meinasi ennen avainten luovutusta ottaa vcds:llä vään dataa talteen ja verrata päivityksen jälkeisiin. Ainakin hiukkas loukun täyttö aste tuli mieleen, olisko jotain muuta mitä kannattaisi taltioida toisaalta auto menee lastulle heti tuon jälkeen..
vaimon 2010 1.6 polo kävi päivityksessä ja ei toimi enää mm alavääntö hukassa ,suutin rikki, käy kuin betoni mylly, valitin tuosta suutin viasta ja sanoivat että tuo tänne 150â,¬ viantutkinta ja voi olla että menee takuuseen tai sitten ei.. no eipä mennyt auto tuonne tilasin saksasta kaikki suuttimet ja nyt odottaa johdon päähän pääsyä ja uutta softaa eculle
vw golf r32 2007

Subio

Allekirjoituksen Octavia menossa ensiviikolla 150tkm huoltoon. Samalla tarkoitus tehdä tuo "korjaus". Tämän ketjun luettuani taidan kuitenkin kieltää tekemästä tuota päivitystä.
Octavia 1,6 Tdi 2011
Subaru Impreza WRX STi 2005

jabajee

Kesällä käytin Skodaa määräaikaishuollossa, jossa kielsin päivityksen teon ja allekirjoitin sen lapunkin. Nyt lähettivät taas kirjeen ja pyysivät tulemaan päivitykseen. En ole tulossa, kun se ei Skodassa kerran ole pakollistakaan. On tyhmyyttä viedä ehjä auto päivitykseen josta ei hyödy käytännössä mitään, mutta jonka riskinä on auton rikkoontuminen, ominaisuuksien heikentyminen tai käyttö/korjauskustannusten nousu.

Ensin huijaavat ja sitten "päivittävät" niin, että joku paikka särkyy ja maksattavat korjauksen asiakkaalla. Haistakaa paska sanon minä. Amerikassa vähän eri meininki ja korvaukset kun täällä.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Nipper - 11.09.17 - klo:08:22
Hei, jälkijunassa liityn keskusteluun. Oma 1.6TDI päivitettiin tammikuussa ja talvikeleillä oli vaikea sanoa mitään kulutuksista. Kevään ja kesän tullen olen joutunut pettymään. Kulutus on lähes poikkeuksetta puolisen litraa ylempänä kuin ennen. Alkuun ajattelin sen olevan jotain poltto-ongelmaa tms., mutta ei. Monen monta tankillista on menty ja lähes poikkeuksetta todellinen kulutus on ollut luokkaa 5,6-5,8. Täytyy vetää ylöskirjatut todelliset vielä yhteen. Ennen kulutus oli noin 5,2 tankkauksista laskettuna.

Tän ketjun alussa (sori, en ehtinyt lukeen kuin ekan sivun) oli kokolailla yhtä monta negatiivista kuin positiivistakin kokemusta 1.6TDI koneista. Miten voi olla että samalla moottorilla on niin paljon eroja, että osalla kulutus laskee ja osalla nousee? Sehän tekee jo melkein litran heiton kulutusmuutoksiin??!!
Ajotavat ja -reititkö on ero? Joillekin uudet ominaisuudet sopii ja toisille ei?

Mulla siis vm14 1.6TDI. Vastaavia kokemuksia. Juuri hitaiden nopeuksien päässä on mielestäni isoin ongelma.

Samoilla ajoreiteillä ja samalla ajotavalla liikkumalla, ts.etupäässä muiden mukana mahd. pienellä kulutuksella, ei enää tahdo millään päästä alle 5l/100km. Lukemat pomppasivat heti joulukuussa tehdyn päivityksen jälkeen yli 0,5l.  Alla Passat 1.6TDi 2013 pienillä km.

Viimeksi maalle, 5,3l keskikuiutus perillä - DRL päällä ja AC off, ennen pääsi selvästi 0,5-0,6l pienemmällä. Nyt kun yrittää ajaa 6-vaihteella ylämäkiä motarilla, niin ei vaan tahdo kulkea kuin "rajummin" polkemalla => kulutus kasvaa. Alavääntö ja herkkyys tuntuu jääneen jonnekin korjaamolle. Annoin tästä palautetta ennen määräaikaishuoltoa, ja se yhteydessä sitten kerrottiin, että EGR-venalle pitäisi tehdä ohivuototesti (taas ylim. korjaamokäynti). Seuraava autoni tuskin enää kulkee dieselillä.  :(
Yritetään pärjätä.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 30.09.17 - klo:11:48
Kesällä käytin Skodaa määräaikaishuollossa, jossa kielsin päivityksen teon ja allekirjoitin sen lapunkin. Nyt lähettivät taas kirjeen ja pyysivät tulemaan päivitykseen.
Itse käytin jakoremmin vaihdossa ja kielsin, en allekirjoittanut mitään.
Tällä viikollla tuli taas postia. MINEN päivitä, ennenkuin on pakko.
Kiitos netin, että edes joku hyväkin tieto leviää  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 30.09.17 - klo:12:56
Itse käytin jakoremmin vaihdossa ja kielsin, en allekirjoittanut mitään.
Tällä viikollla tuli taas postia. MINEN päivitä, ennenkuin on pakko.
Kiitos netin, että edes joku hyväkin tieto leviää  ;D

Skodaa ei ole pakko päivittää eikä ole pakko mitään lappua allekirjoittaa (Eikä kannata)!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Subio

Tiedustelin asiaa tutulta katsurilta. Volkkari kuulemma pomppaa jos ei ole päivitetty, Skoda ei. Kiellän siis päivityksen👍
Octavia 1,6 Tdi 2011
Subaru Impreza WRX STi 2005

Subio

Lainaus käyttäjältä: Subio - 30.09.17 - klo:19:41
Tiedustelin asiaa tutulta katsurilta. Volkkari kuulemma pomppaa jos ei ole päivitetty, Skoda ei. Kiellän siis päivityksen👍
Tuossa kirjeessä joka tuli sanotaan aika mielenkiintoisesti:" Tämä tekninen toimenpide ei vaikuta negatiivisesti autonne polttoaineen kulutukseen, CO2- päästöihin, moottorin tehoon, vääntömomentin tai moottorin käyntiääneen". Esim moottorin hajoamista ei suljeta pois 🤔
Octavia 1,6 Tdi 2011
Subaru Impreza WRX STi 2005

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 05.05.17 - klo:17:20
Vähän faktaa skeidan kohdalta:
"Skodalla päästökampanja on ns. huoltokampanja joka tarkoittaa, että se ei ole takaisinkutsu joka olisi pakollinen jotta auton saa katsastuksesta läpi. Voitte siis kieltäytyä kampanjan suorittamisesta halutessanne. Tällöin täytämme vain kaavakkeen jolla todistatte ettette halua kampanjaa suoritettavan ja me lähetämme kaavakkeen maahantuojalle. "

"Skodan kohdalla että Trafi ei sitä vaadi. VW:n puolella on toisin. Johtui jostakin tyypitys maasta jossa tyypitykset aikoinaan tehty, että mennäänkin ihme kyllä eri tavalla Skodan ja VW:n kohdalla. "

Eli jos tuo päästökampanja ei ole pakollinen, niin en todellakaan sitä tee autolle.

Lainaus käyttäjältä: Subio - 30.09.17 - klo:19:41
Tiedustelin asiaa tutulta katsurilta. Volkkari kuulemma pomppaa jos ei ole päivitetty, Skoda ei. Kiellän siis päivityksen👍

Tuokin fakta löyty jo tästä topic:sta kolmannelta sivulta eikä ole muuttunut miksikään.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Subio

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 30.09.17 - klo:20:19
Tuokin fakta löyty jo tästä topic:sta kolmannelta sivulta eikä ole muuttunut miksikään.
Pahoittelut tästä. Tällä faktalla mennään etiepäin
Octavia 1,6 Tdi 2011
Subaru Impreza WRX STi 2005

qsla

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 30.09.17 - klo:11:48
Amerikassa vähän eri meininki ja korvaukset kun täällä.

Ei taida ilman joukkokannetta tulla korvauksia euroopan asiakkaille... Minusta tämä on kyllä hieman epäreilua... Summaan en ota kantaa mutta minusta kaikki ovat samalla viivalla. Toinen juttu joka minusta on väärin on se että nyt amerikan markkinoille myönnetään autoihin 6vuoden takuu... Onko amerikkalaisten autot rakennettu paremmin kun sellainen takuu volkkareihin tulee? Voihan käyttöolosuhteet toki olla suotuisemmat kuin täällä ...
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.05.17 - klo:17:15
Kuinka moni on kirjoittanut tällaisen alle ;D ;D ;D?



Tänään kävin keskustelua Helkama-autolla erään henkilön kanssa toisesta asiasta, joka johti tähän korjaamokutsuun (Skoda). Minusta tämä oli aivan absurdia, kun kysyin että miksi minun tai meidän pitää täyttää kyseinen lappu, jos en halua autooni tätä ohjelmistopäivitystä. Minulle todettiin, että muuten HELKAMA-AUTO ja SKODA pitää näitä autoja viritettyinä.

Kysyin että onko hän tosissaan tuota mieltä, johon sain vastauksen, että kyllä (Teki mieli pyytää kirjallisena). Jatkoin keskustelua, että nimenomaan VAG-konserni on pettänyt meidän asiakkaiden luottamuksen ja jo nyt on tiedossa, että tuo päivitys aiheuttaa saastelaitteiden elinkaaren lyhenemisen (mm egr:n rikkoontumisen), niin onko pikkaisen nurinkurista, että asiakkaita ruvetaan vielä syyttämään? Tähän sain naurun kera vastauksen, että ei tuo päivitys riko mitään. Tähän totesin että MIKSI skoda on nimenomaan viimeisten joukossa väkipakolla vasta nyt tuonut ilmi tuon "lisätakuun" 11 vai 13 saastelaitteelle 250tkm saakka, jos tuo ohjelmistopäivitys tehdään, kun VW ja audi toi tuon paljon aikaisemmin. Kysyin vielä, että tiedäthän, että VAG-konsernia vastaan ollaan keräämässä joukkokannetta liittyen näihin ominaisuuksiin liittyen päästöpäivitykseen...

Täytyy sanoa, että kyllä Suomessa näillä autojen maahantuojilla on ylimielinen asenne tähän kuluttajien kusetukseen!

Tuli heti pari ideaa mitä pitäisi auton kylkeen teipata ihan mainoksena vaikka omalla rahalla...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

SlowMotion

Eipä ole Skodalla tai sen maahantuojalla mitään laillista oikeutta vaatia asiakkaalta tuollaista lappua, vaikka kieltäytyisi kampanjasta syytä ilmoittamatta.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: SlowMotion - 12.10.17 - klo:22:08
Eipä ole Skodalla tai sen maahantuojalla mitään laillista oikeutta vaatia asiakkaalta tuollaista lappua, vaikka kieltäytyisi kampanjasta syytä ilmoittamatta.

Silloin Helkama-auton ja Skodan mukaan autosi on viritetty. Tämä olisi se main point. Osa meistä ei halua sen vuoksi tuota päivitystä, että muuttaa autoa ja lyhentää saastelaitteiden elinkaarta.

Ja ei. Tuollaista lappua ei missään nimessä kannata allekirjoittaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

SNG

Kafkamaista toimintaa Helkama-Autolta!

Ei stn, kieltäytyy päivityksestä ja tuon paskapaperin allekirjoittamisesta, mutta vaatii samalla huoltoa lukemaan auton ohjelmistoversiot maahantuojanpiikkiin ja allekirjoittamaan siitä todistuksen kolmena kappaleena. Yksi kappale asiakkaalle, yksi huollolle ja kolmas maahantuojalle.

Maahantuojahan suorastaan kehottaa huollattamaan autoa muualla kuin merkkihuollossa!

PS. Kyllä se on maahantuojan vastuulla todistaa ettei takuunalainen auto ole vakio. Asiakkaan ei pidä allekirjoittaa mitään tuollaista paperia. Olisi lakinaistoimari voinut taas käyttää edes vähän päätään, vaikka olisiko siitä toisaalta mitään apua?

jupee

Ensi kuussa olisi 1.6 TDI:n katsatus ja autoon ei ole tehty huijausohjelmiston päivitystä (enkä meinannut tehdä ennnenkuin on pakko). Tuosta syystä katsastusta ei voi edelleenkään hylätä?

vwmies

Lainaus käyttäjältä: jupee - 15.10.17 - klo:10:32
Ensi kuussa olisi 1.6 TDI:n katsatus ja autoon ei ole tehty huijausohjelmiston päivitystä (enkä meinannut tehdä ennnenkuin on pakko). Tuosta syystä katsastusta ei voi edelleenkään hylätä?

Ei vaadita, koska päivitettäviä autoja on niin paljon - ja kamppis on siis kesken / auki.  :o

Itsellä kului eilen maantieajossa 80/100km/h etupäässä ajaen 200km matkalla 5,3l/100km, missä on 0,7-0,8l päästölisää eli liikaa.  Ei jaksa kuten ennen, enää kulkea kevyesti ylämäkiin vaan vaatii enemmän kaasua => löpöä kuluu enemmän. Alakierroksilla jotenkin tukossa tai "hengetön". :(
Yritetään pärjätä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jupee - 15.10.17 - klo:10:32
Ensi kuussa olisi 1.6 TDI:n katsatus ja autoon ei ole tehty huijausohjelmiston päivitystä (enkä meinannut tehdä ennnenkuin on pakko). Tuosta syystä katsastusta ei voi edelleenkään hylätä?

1.6 TDI ei kerro yhtään mitään onko auto SEAT, SKODA, VW vai AUDI? Kahdella ensimmäisellä ei koko päivitystä tarvitse edes tehdä, kun kahdella jälkimmäisellä se on PAKKO!

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 15.10.17 - klo:12:18
Itsellä kului eilen maantieajossa 80/100km/h etupäässä ajaen 200km matkalla 5,3l/100km, missä on 0,7-0,8l päästölisää eli liikaa.  Ei jaksa kuten ennen, enää kulkea kevyesti ylämäkiin vaan vaatii enemmän kaasua => löpöä kuluu enemmän. Alakierroksilla jotenkin tukossa tai "hengetön". :(

Ja minulle naurettiin "päin naamaa" Helkama-autolla/Skodalla perjantaina, että auto ei muutu miksikään ja minähän en usko Joulupukkiin.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jupee

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 15.10.17 - klo:13:39
1.6 TDI ei kerro yhtään mitään onko auto SEAT, SKODA, VW vai AUDI? Kahdella ensimmäisellä ei koko päivitystä tarvitse edes tehdä, kun kahdella jälkimmäisellä se on PAKKO!

Katos, tuli sitten poistettua merkki pois kun muokkasin viestiä vielä viime hetkellä ;D. Kyseessä on Skoda.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jupee - 15.10.17 - klo:13:46
Katos, tuli sitten poistettua merkki pois kun muokkasin viestiä vielä viime hetkellä ;D. Kyseessä on Skoda.

Ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Ã,,läkä allekirjoita tuota lappua.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

OCEANBOY

Minäpä ostin tänään polo 1.2 riisselin kun typeryyttäni luulin, ettei tämä perkeleen päästöskandaali koske tätä urheiluautoa. Huoltokirjan välistä löysin kuitenkin todistuksen, jossa tämä päivitys on tehty. Kooklettamallakaan en löytänyt tähän liittyvää faktaa, kun joka paikassa jauhetaan vain 1.6 ja 2.0 moottoreista. No nyt sitten odotellaan osien hajoamista.....

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy