VAG päästökampanja jälkipuinti joilla "korjattu"

Aloittaja Shadowy89, 03.01.17 - klo:19:15

« edellinen - seuraava »

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: jetisti - 11.05.17 - klo:09:05
2010 Yetissä (250tkm, CFHC, 4x4) EGR systeemi alkoi nikottelemaan 2-3 kuukautta päivityksen jälkeen. Korjaamolla sanottiin, että venttiili pitää vaihtaa - ei tehtaan vastaantuloa. EGR on kuulemma kuluva osa kuten renkaat ja jarrut. Ei renkaita vaihtaessa joudu purkamaan puolta autoa - ainakaan vielä. Kukaan ei kerro mitä uusi päivitys tekee, mutta pitäisi olla Skodan mukaan onnellinen, että on saanut ilmaisen päivityksen.   

Niinpä. Auton käyttöikä on 250tkm joten noilla kilsoilla softalla umpeen ja tehoa lisää. Ja auto kiertoon.

Geoman

Lainaus käyttäjältä: jetisti - 11.05.17 - klo:09:05
2010 Yetissä (250tkm, CFHC, 4x4) EGR systeemi alkoi nikottelemaan 2-3 kuukautta päivityksen jälkeen. Korjaamolla sanottiin, että venttiili pitää vaihtaa - ei tehtaan vastaantuloa. EGR on kuulemma kuluva osa kuten renkaat ja jarrut. Ei renkaita vaihtaessa joudu purkamaan puolta autoa - ainakaan vielä. Kukaan ei kerro mitä uusi päivitys tekee, mutta pitäisi olla Skodan mukaan onnellinen, että on saanut ilmaisen päivityksen.
Hyvin tuo EGR on sinulla kestänyt. Minulla EGR hajosi VW vm 2011 CFHC koneessa 135 tkm kohdalla vuonna 2016 ennen päivitystä ja jouduin maksamaan työn ja tehdas maksoi osan. Siinä oli tyyppivika. EGR:n vaihto on ainakin joissakin malleissa työläs.

Päivityksen jälkeen hajosi DPF:n paine-eroanturi, muutta se maksoi netissä 30 euroa ja vaihto vikakoodien poisto mukaan lukien oli 80 euroa. Päivityksen jälkeen on auto toiminut muuten 15 tkm oikein hyvin. Päivityksen jälkeen tuntui, että jälkipoltto tapahtuu useammin

Näissä VAG ajoneuvoissa syttyy näitä valoja, on vikakoodeja ja EGR:n ja DPF:n huoltotyöt kuuluu asiaan. Aina kun tuntuu menevän hyvin syttyy jokin vikavalo - ne on vaan selvitettävä.

Nämä ovat nykyautoja - BMW:n joissakin nelosbensiinikoneissa on ketju ohjaamon puoleisessa päässä ja sen vaihtotyö on 2'500 3'000 euroa, usein alle 125 tkm. Muutama kymppi on säästetty valmistukuluina.

Niin, tuon ikäisen auton laittaminen kiertoon ei ole ilmaista, väliraha on noin 25'000 euroa ja seuraavassa ympäristöystävällisessä autossa on myös ongelmia tulossa. Ehkä tuo 1'000...2'000 euron korjaus on järkevä, mikäli auto muuten miellyttää.

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Trally

Mikä tuo on? Säästytkö tuolla päivitykseltä?

Trally

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 25.04.17 - klo:20:18
Auto minkä penkitän ei ole lastutettu, on vakio-ohjelmalla ja penkitän sen ennen tuota huijauspäivitystä sekä sen jälkeen.
Laitatko tulokset penkityksestä tälle foorumille kun olet tehnyt...
:)


tw75

#95
Auto ohjelmoitiin vakioksi, Laakkoselle NOX-päivitykseen ja todistus hanskalokeroon. Jonkun VW lahjapussin sai mukaan " kivusta ja särystä". Pajalle takaisin ja virisofta sisään. Vertailtiin muutoksien määrää alkuperäisen sekä tuon NOX-päivityksen välillä, niin yli 1000 parametriä oli muutettu. Eli jotain se koodari on tehnyt. Plus että ohjelmisto lukitaan muutoksille. Hyvä ohjelmointiputka saa sen mukisematta auki uutta ohjelmointia varten ;)

DPF lenti mäkeen heti auton oston jälkeen. Tuo päivitys ei huomannut 50 km aikana, että dpf poissa, eikä mikään vikakoodi / merkkivalo syttynyt. En siis pysty sen kummemmin kommentoimaan kokemuksista NOX-päivityksestä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Trally - 11.05.17 - klo:17:30
Laitatko tulokset penkityksestä tälle foorumille kun olet tehnyt...
:)

Ei ollut tarvetta tuolle penkitykselle, koska en aio tuollaista paperia allekirjoittaa saati päästökamppanjaa suorittaa autolle, jos se ei ole pakollista.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Trally

Jos ongelmia on ilmaantunut päivityksen jälkeen eikös olisi syytä ryhmäkanteeseen. Eikun adressit.com sivulle kerätään lista nimistä jotta kuluttaja-asiamies lähtee ajaa asiaa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Trally - 11.05.17 - klo:19:08
Jos ongelmia on ilmaantunut päivityksen jälkeen eikös olisi syytä ryhmäkanteeseen. Eikun adressit.com sivulle kerätään lista nimistä jotta kuluttaja-asiamies lähtee ajaa asiaa.

Niin kauan, kuin tuo ryhmäkanne mahdollisuus on ollut, niin kuluttaja-asiamies on nostanut tasan 0 ryhmäkannetta. Joten onnea...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

MiCCo_81

Suomalaisen asennehan on, että annetaan vapaasti kairata kakkoseen ja ei me silti suututa niin onko tuo pyöreä nolla nyt ihme. Mutta itse ainakin johonkin suuntaan alan urputtamaan, kun päivitystä en aio ottaa, ellei pystytä antamaan lupausta, että se ei vahingoita autoa. Tälläistahan lupausta eivät saksassa pysty/suostu antamaan.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: MiCCo_81 - 11.05.17 - klo:20:20
Suomalaisen asennehan on, että annetaan vapaasti kairata kakkoseen ja ei me silti suututa niin onko tuo pyöreä nolla nyt ihme. Mutta itse ainakin johonkin suuntaan alan urputtamaan, kun päivitystä en aio ottaa, ellei pystytä antamaan lupausta, että se ei vahingoita autoa. Tälläistahan lupausta eivät saksassa pysty/suostu antamaan.

Siis tässä tapauksessahan vika on viranomaisessa, jolla ei ole palleja/halua lähteä edes ajamaan selviä tapauksia ryhmäkanteena vaikka aihetta olisi ollut. Nyt ollaan puuhailemassa, että yksityiset voisivat itse lähteä ajamaan ryhmäkannetta ja uskon, että tuohon löytyisi jo halua ja tahtoa. Toisaalta se on kornia, jos meillä on viranomainen ja mahdollisuus, joka ei edes käytä sitä.

Micco:n kanssa olen samaa mieltä, että jos meidän pitäisi kirjoittaa tuollainen vapaudu vastuustapaperi skodalle/vag-konsernille, niin eikö nimenomaan tuon laittomuuden aiheuttajan pitäisi meille kuluttajille allekirjoittaa tuo lupaus, koska on pettänyt meidän luottamauksen ja HUIJANNUT meitä. Suomessa tämä asetelma on käännetty väärin päin. Jenkkilässä autonomistajat saa rahaa tuon kusetuksen vuoksi ja meitä kairataan kakkoseen sekä maksetaan kiltisti?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Trally

Eikös tuolla adressilla just kerätä tarpeeksi nimiä taakse että kuluttaja-asiamies ei voi vain sivuuttaa asiaa.
Jos homma ei lähde liikkeelle sitten pykälä ylöspäin ja vetoomuksen esitys kkv:n pääjohtajalle.
Ja mediahan ottaa helposti asian myllyynsä...

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Trally - 11.05.17 - klo:20:47
Eikös tuolla adressilla just kerätä tarpeeksi nimiä taakse että kuluttaja-asiamies ei voi vain sivuuttaa asiaa.
Jos homma ei lähde liikkeelle sitten pykälä ylöspäin ja vetoomuksen esitys kkv:n pääjohtajalle.
Ja mediahan ottaa helposti asian myllyynsä...

Minä odotan tätä ihmettä. Sen verraan hampaatonta tuo on ollut.
"Suomessa ryhmäkanteen voi nostaa vain kuluttaja-asiamies. Elinkeinoelämä vastusti aikoinaan koko ryhmäkannelakia ja onnistui tavoitteessaan ilmeisen hyvin, sillä kuluttaja-asiamies ei ole koskaan nostanut ensimmäistäkään kannetta."
http://yle.fi/uutiset/3-8709152
http://kansanmuisti.fi/document/kk-570-2012/
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/820410/Kuluttajaasiamies+valmistautuu+ensimmaiseen+ryhmakanteeseen
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

GolfN

Pari viikkoa sitten kävi pirssi Laakkosella. Golfissani on nyt havaittavissa "korjauksen" jälkeen nykimistä kun kaasua painaa. Kuulemma siskon Golf plussaan sama uusi ominaisuus ilmestynyt korjauksen jälkeen.

Tuuletin jää pyörimään kun pidemmän ajon päätteeksi sammuttaa auton (vaikka on hetken pitänyt autoa tyhjäkäynnilläkin). Haisee käryltä.

Lisäksi tänään huomasin, että öljytikku ei mene pohjaan asti, siis ei lukitu kiinni. :D Mikähän öljytikku sinne on tökätty... Laakkoselle pikkupuhelua heti maanantaiaamuna. Öljytikkuasian saavat korjata, mutta palautteena kerron nämä muutkin havainnot.

matalaut

Lainaus käyttäjältä: GolfN - 12.05.17 - klo:18:37

Tuuletin jää pyörimään kun pidemmän ajon päätteeksi sammuttaa auton (vaikka on hetken pitänyt autoa tyhjäkäynnilläkin). Haisee käryltä.

Varmaankin puhdistelee hiukkassuodatinta eli DPF:ää. Omassa tämä tapahtuu nyt 250 - 300 km välein ja parhaiten sen näkee öljyn lämpötilan noususta, jos sellainen sattuu autossa olemaan. Normi öljynlämpö on noin 90 astetta ja lämpö kipuaa noin 100 asteeseen puhdistuksen aikana.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

GolfN

Pitäisiköhän olla huolissaan kun tuuletin jäi taas huutamaan 4 km ajon päätteeksi? Öljyn lämpötilan mittaria ei ole, joten sitä ei pysty tarkkailemaan.

repomies

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.05.17 - klo:18:44
Ei ollut tarvetta tuolle penkitykselle, koska en aio tuollaista paperia allekirjoittaa saati päästökamppanjaa suorittaa autolle, jos se ei ole pakollista.

Tuo lappu on kai eri autoon koska sen päästökampanjaan halutun autonhan piti olla vakio juttujesi mukaan, eikös niin?

Kaikista kampaanjaan liittyvistä ongelmista johtuen en välttämättä itsekään veisi autoa päivitettäväksi, jos ei ole pakko.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: repomies - 13.05.17 - klo:11:13
Tuo lappu on kai eri autoon koska sen päästökampanjaan halutun autonhan piti olla vakio juttujesi mukaan, eikös niin?

Kaikista kampaanjaan liittyvistä ongelmista johtuen en välttämättä itsekään veisi autoa päivitettäväksi, jos ei ole pakko.

Kyseessä on vakio "päästökampanja-auto". Ja nimenomaan tuon takia en mitään lappuja kirjoita alle saati päivitä tuota kamppanjaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Labbari

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 13.05.17 - klo:11:18
Kyseessä on vakio "päästökampanja-auto". Ja nimenomaan tuon takia en mitään lappuja kirjoita alle saati päivitä tuota kamppanjaa.

Itse en ainakaan joutunut mitään lappuja allekirjoittamaan?
Tiskiltä kysyivät, että onko tehty muutoksia koriin/moottoriin niin vastasin, että ei tietääkseni =D

Kamppispäivitys tehtiin ja matka jatkui vakiolla autolla normaalisti.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Labbari - 13.05.17 - klo:11:34
Itse en ainakaan joutunut mitään lappuja allekirjoittamaan?
Tiskiltä kysyivät, että onko tehty muutoksia koriin/moottoriin niin vastasin, että ei tietääkseni =D

Kamppispäivitys tehtiin ja matka jatkui vakiolla autolla normaalisti.

No tuota yrittävät pistää asiakasta allekirjoittamaan, jos ET halua päivitystä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

repomies

^VMP. Ne näkee tietokoneella heti, onko auto vakiosoftalla vai ei, myöskin niillä on tiedossa ite tekemänsä päivitykset kyseiseen autoon eli ohjelmointien lukumäärä joka myös näkyy. Tommoset laput on ihan v*ttuilua.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: repomies - 13.05.17 - klo:13:46
^VMP. Ne näkee tietokoneella heti, onko auto vakiosoftalla vai ei, myöskin niillä on tiedossa ite tekemänsä päivitykset kyseiseen autoon eli ohjelmointien lukumäärä joka myös näkyy. Tommoset laput on ihan v*ttuilua.

Aamen  ;). Huoltoneuvoja pahoitti mielensä, kun totesin etten tuollaista vapaudu vankilasta lappua allekirjoita. Perusteli että tuo on ainoa keino miten pääsee eroon tuosta päästökampanjan muistutuksesta. Ja ei en saanut kirjallista lappua, ettei jatkossakaan tuota päästökorjausta tarvitse tehdä ja ettei se tule olemaan katsastuksen este, jos sitä ei tee. Miksiköhän?

No näillä mennään. Edelleenkin pidän tätä asetelmaan kornina Suomessa, kun VAG-konserni on pettänyt meidän luottamuksen ja meidän pitäisi pyytä heiltä anteeksi  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.05.17 - klo:17:15
Kuinka moni on kirjoittanut tällaisen alle ;D ;D ;D?



Näin välikommenttia maahantuojalta:

"Hei,

Olitte laittaneet sähköpostia koskien autossanne olevaa päästöhuijaus ohjelmaa.

Pahoittelut siitä, että kyseinen ohjelma on aiheuttanut teille vaivaa ja mielipahaa.

Skoda autot on tyypitetty Englannissa ja meillä ei ole kyseessä Recall,, vaan korjaamokampanja, eli ei vaikuta katsastukseen.

Ohjelmiston päivitykseen emme voi tietenkään pakottaa ketään asiakasta, mutta tietenkin valmistaja haluaa, että kaikki autot päivitetään uusimpaan ohjelmaan.

Ohjelmiston päivityksen yhteydessä ei ole havaittu mitään sellaista, että EGR hajoaisi päivityksen jälkeen, mutta jos näin tapahtuisi, asiaa tutkittaisiin tapauskohtaisesti, oliko sillä syy yhteys päivitykseen.

Meillä ei ole muuta kaavaketta, millä asiakas voi kieltäytyä päivityksestä, tehdas haluaa kyseisen kaavakkeen allekirjoitettuna, silloin varmistetaan, että kaikkiin autoihin on ainakin tarjottu uutta päivitystä."
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Muikkuossi_64

Scirocco 2.0 TDI 2009 huijausohjelma poistettu 26.6.17 Laakkosella ja ilmoittivat samana päivänä että "tehot hävisi".
Autolle tehtiin samalla iso huolto ja AT laatikon öljynvaihto. Ilmoittivat päivän jälkeen että EGR pitää vaihtaa, ja vaihtoivat sen veloituksetta. Nyt kaikki kunnossa, kertoivat. Autolla ajettu 173tkm. Laina-auto huollon ajan veloituksetta käytössä.
Saatuani auton ihmettelin kuinka moottorin FLEKTI kävi tolkuttoman pitkään, varmaan lähes 10 minuuttia moottorin sammuttua.

Vajaan kahden viikon jälkeen kun autolla ajettu motarilla hiukan reilummin (reilua 130 km/h) päälle 100 km niin seuraavana päivänä alkoi valittaa "Engine Fault Workshop" muutamien minuutin välein. Huoltoon ei viikoloppuna päässyt, sunnuntaina alkoi moottorin keltainen merkkivalo palaa. Huollon jälkeen ajettu reilu 1000 km yhteensä.
No, maanantaina Laakkoselle ja vikakoodien luku -> "kaasuläpän ohjausyksikkö, säätömoottorin ohjaus signaali liian suuri, satunnainen" , kertoivat että kaasuläppä ehkä pitäisi vaihtaa 300 eur + vajaa 100 eur työ. Seurataan tilannetta kertoivat, koska osakaan ei ollut hyllyssä ja kerroin että "eiköhän tuo ohjelman ja EGR vaihto" tähän johtanut. Eli ei sovittu että osa vaihdetaan, koska nyt ei vikaa päällä.

Näyttäisi siltä että huijausohjelma aiheuttaa joukon muita(kin) ongelmia, vähimpänä ei se että DFP (Diesel Particulate Filter) ilmeisesti kovemmalla käytöllä (tästä syystä flekti huutaa pitkään) ja vaihtokunnossa  nopeammin kuin ilman kusetusohjelman poistoa.

Kulutta-asiamies toivotti lisää vastaavia soittoja heille että voivat tehdä asialle jotakin jos alkaa tulla runsaasti aiheeseen liittyviä yhteydenottoja. Puh. 029 553 6901. Kesäaikana 19.6. - 18.8. puhelinneuvonta klo 10 - 14.

Täällä vinkkiä miten meitä kusetetaan :
https://www.hypermiler.co.uk/dieselgate/the-volkswagon-group-is-systematically-refunding-owners-for-egr-failures-after-the-emissions-fix

Mikey

Eli VW:n alkuperäistä ohjelmaa on jouduttu muuttamaan siten, että pakokaasua kierrätetään alkuperäistä enemmän ja ruiskutushetkeä on viety myöhemmäksi?

Molemmat toimenpiteet vähentävät typenoksidien muodostumista mutta lisäävät polttoaineen kulutusta ja noen ja palamattomien hiilivetyjen määrää sekä alentavat tehoa. Tehon aleneminen saattaa olla näennäistä, koska täyskaasulla EGR suljetaan ja hetkellisesti voidaan ruiskutusta aikaistaa.

Nokifiltterin regenerointivälit lyhenevät väistämättä.

-karppa-

Tämä on jotenkin surullista, että Suomalaisella kuluttajaviranomaisella ei ole munaa nostaa joukkokannetta ja vag-konserni maksattaa surutta tuon huijauksen pitkässä juoksussa asiakkaalla. Ja nämä idiootit ostavat edelleen vag-konsernin autoja. Kuten olen todennut, että omaan autoon tuota päivitystä ei tule, koska se ei ole pakollinen. Perusteluita on tullut tarpeeksi miksi se ei kannata!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Muikkuossi_64

Tyhmänä olin siinä käsityksessä että kusetusohjelman poisto on pakollinen toimenpide vuosikatsastusta ajatellen, muuten en tätä olisi antanut tehdä. Voi PERKELE !!!!

Suomi -juntteja viedään kuin pässiä narussa ja sakupoika senkun nauraa partaansa.
Oli kyllä viimeinen VW joka tähän talouteen tulee, pitäkööt tunkkinsa. Samaa paskaa Audit ja Skodat.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Muikkuossi_64 - 19.06.17 - klo:15:31
Tyhmänä olin siinä käsityksessä että kusetusohjelman poisto on pakollinen toimenpide vuosikatsastusta ajatellen, muuten en tätä olisi antanut tehdä. Voi PERKELE !!!!

Suomi -juntteja viedään kuin pässiä narussa ja sakupoika senkun nauraa partaansa.
Oli kyllä viimeinen VW joka tähän talouteen tulee, pitäkööt tunkkinsa. Samaa paskaa Audit ja Skodat.

Vw:n pakko ja skeidaan vapaaehtoista 😉
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jarmaho

Kyllä tuo päivitys on pakollinen. Tässä ote Trafin ajoneuvo-osaston päällikön Toni Pallaspuron antamasta haastattelusta:
"â€" Merkitsemme auton ajoneuvoliikennerekisteriin takaisinkutsutiedon ja myös sen, ettei autoa ole korjautettu. Sen jälkeen auto ei läpäise katsastusta, Pallaspuro kertoo.
Mikäli tämä ei vielä motivoi auton omistajaa korjauttamaan autoaan, voidaan toimenpidettä tehostaa Pallaspuron mukaan merkitsemällä auto ajokieltoon tai poistamalla se kokonaan liikenteestä." Luultavasti -18 pitää olla päivitys tehtynä.
Koko haastattelu löytyy https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/vw-skandaali-korjauspakko-suomessa-uhkana-ajokielto/5497018.

Oma päivitys tehty reilut 2tkm sitten eikä pahaa sanottavaa (ainakaan vielä  ;)). Kulutus putosi 2-3dl, mutta tuo johtuu etummaisen lamda-anturin vaihdosta samassa yhteydessä, pyrki tuuppaamaan liian sakeaa lientä koneeseen.
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

Sami_84

Itsellä Audin kulutus nousi noin puoli litraa satasella mutta urean kulutus tuplaantui. Nyt saa käydä kerran huoltovälin aikana täyttämässä urea säiliötä, kun ennen pääsi helposti huoltovälin ja enemmänkin.
Nykyinen:
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style Nordic Edition IV DSG VM.2023

Menneet:
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG -21
Skoda Octavia Combi RS 4x4 TDI DSG -19
Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC DSG -19
Skoda Octavia Combi 1.4 G-TEC DSG -17
Audi Q5 2.0tdi -11
VW Golf Variant 1.4tsi dsg -12
VW Golf Variant 1.4tsi dsg -10

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy