Mäntäremontti ja liikkeen virhevastuu

Aloittaja Halsu, 27.09.16 - klo:03:02

« edellinen - seuraava »

SNG

Lainaus käyttäjältä: njs - 27.09.16 - klo:20:54
Sinänsä mielenkiintoista että miten tämä menee, koska eikös jossain kuluttajasuojalaissa sanota, että myyjäliikkeelle pitää antaa mahdollisuus korjata virhe ja senhän he ovat valmiita tekemään?

Tässä haisee eniten se että komminikaatiota ei haluta tehdä kirjallisesti ja se että ei haluta kertoa mitä aloittajan autolle aiotaan tehdä!

Haisee niin pahasti, että kannattanee viedä vaikka raastupaan.

PS. Olikos ajomäärä (mittarilukema) jo kerrottu ketjussa?

Miko84

Lainaus käyttäjältä: Halsu - 27.09.16 - klo:20:39
Nyt ei ole mikään ysikytluvun datsuni kyseessä, parempaa palikkaa futureziltakin osat olisi joku 3600e. Ei se ihan niin mene että sinne pelkät männät vaihdetaan tosta noin vaan. Hommaan menee vähintäs 20H työtä uudet männät ja veivit sekä iso kasa tiivisteitä ja nippeleitä.. Tänäpäivänä korjaamoiden laskutushinnat tuollaisissa hommissa alkaa olemaan aika kovat.
No perus koneremontti ei mitään rakettitiedettä ole ja jos itse viitsii nähdä vaivaa osien hommauksesta alkaen niin eipä tuohon paljoa yli tonnia saa menemään. Ja niin, kyllä se Datsuninki kone on perusrakenteeltaan ihan samanlainen ku Saksalaistenki vai voitko muuta väittää?

Halsu

Olen saanut ko.hommasta useita tarjouksia merkkiliikkeen ja halvimman korjaamon hinnat merkkiliike 5800e ja halvin saamani tarjous 5100e.

Halsu

Lainaus käyttäjältä: Miko84 - 27.09.16 - klo:21:11
No perus koneremontti ei mitään rakettitiedettä ole ja jos itse viitsii nähdä vaivaa osien hommauksesta alkaen niin eipä tuohon paljoa yli tonnia saa menemään. Ja niin, kyllä se Datsuninki kone on perusrakenteeltaan ihan samanlainen ku Saksalaistenki vai voitko muuta väittää?
Teeppä mulle tonnilla  tuo remppa 😁

golffisti IV

Lainaus käyttäjältä: Halsu - 27.09.16 - klo:15:36
Korjaus kuulemma olisi tehty Helsingissä. Eivät suostu kirjalliseen kommunikointiin. Huomenna olen yhteydessä asianajajaan sekä kuluttajansuojasta annetaan ehdotuksia ratkaisuksi.

Tuo homma haisee pahasti myyjän taholta. kun ei pyynnöstä huolimatta suostu sähhköiseen/kirjalliseen vuorovaikutukseen, ite tuota ei pysty ratkaisemaan. Vaikuttaa että ei ole puhtaat jauhot pussissa. Jokin syy heillä pitää olla mikseivät vastaa kirjallisesti. Kuluttajaviranomaiselle heidän on annettava tyydyttävä vastaus.
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwij2JGKlLDPAhUE_SwKHcv9C0oQFggiMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.kkv.fi%2FTietoa-ja-ohjeita%2FViat-viivastykset%2Fajoneuvon-vika-tai-puute%2Fkaytetyn-auton-virhe%2F&usg=AFQjCNFkNDTp8QJmMzS3FU-t9QRdSr7XCw
VW Golf 1.6 16v BCB -03

Halsu

Tuo nykiminen ei välttämättä johdu mäntäviasta, voi hyvin olla että on tuon mäntävian lisäksi muutakin vikaa löytynyt josta ei vain ole minulle mainittu.

Selvinnee kun vien merkkiliikkeeseen tarkistettavaksi.

tet

Lainaus käyttäjältä: SNG - 27.09.16 - klo:16:24
Muista että virhevastuu on määräävä 6kk ajan kaupasta! Kannattaa toimittaa kuluttajaviranomaisella/lakimiehelle ko liikkeen lisätakuun ehdot.

Virhevastuun kestohan ei varsinaisesti liity tähän 6 kk rajaan mitenkään. Virhevastuu voi olla yli sen, tai voi olla lyhyempi, riippuu viallisen osan oletetusta kestoiästä. Tuo 6 kk on vain se virheolettama, eli tuona aikana myyjä ei voi väittää että vika on ilmennyt kaupanteon jälkeen.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

kt

Olisko ne löytäneet jostain sopivan koneen halvalla ja vaihtavat sen.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Halsu

Lainaus käyttäjältä: kt - 28.09.16 - klo:10:14
Olisko ne löytäneet jostain sopivan koneen halvalla ja vaihtavat sen.
Vaikee sanoa kun eivät kerro. Ensiviikolla ollaan viisaampia kun saan tehtaan vastauksen, tämän jälkeen kuluttajansuojasta ovat yhteydessä myyjäliikkeeseen.

SNG

Niin paljonko autolla ajettu nyt ja paljonko ostohetkellä?

Halsu

Lainaus käyttäjältä: SNG - 28.09.16 - klo:11:18
Niin paljonko autolla ajettu nyt ja paljonko ostohetkellä?
Ostaessa 185tkm ja nyt joku 197tkm. 3kk on korjausta vitkuteltu. Enään ei uskalla ajaa vaikka liikkeestä ja merkkikorjaamosta sanottiin että voi ajaa. On tullut todella nuhaiseksi ja nykii jo lämpimälläkin koneella(voi olla tulpatkin karstoittuneet). Vika ollut varmasti jo pidempään kun näköjään omistaja vaihtunut tiheään tässä ennen minulle tuloa..

Senverran sain liikkeeltä infoa että heillä työ n.1300e(tämän suostuvat maksamaan jos valitsen itse korjaamon) osat 2190e osista en tosin saanut sen enempää tietoa että onko uudet ja mitä osia tähän kuuluu. Muut vaateet kiistivät. Halvimmassa saamassani tarjouksessa työ 1350e ja osat 3750e. En tiedä mistä erotus tässäkohtaa tulee mutta kai se selviää aikanaan..

Halsu

Lainaus käyttäjältä: Halsu - 29.09.16 - klo:13:05
Ostaessa 185tkm ja nyt joku 197tkm. 3kk on korjausta vitkuteltu. Enään ei uskalla ajaa vaikka liikkeestä ja merkkikorjaamosta sanottiin että voi ajaa. On tullut todella nuhaiseksi ja nykii jo lämpimälläkin koneella(voi olla tulpatkin karstoittuneet). Vika ollut varmasti jo pidempään kun näköjään omistaja vaihtunut tiheään tässä ennen minulle tuloa..

Senverran sain liikkeeltä infoa että heillä työ n.1300e(tämän suostuvat maksamaan jos valitsen itse korjaamon) osat 2190e osista en tosin saanut sen enempää tietoa että onko uudet ja mitä osia tähän kuuluu. Muut vaateet kiistivät. Halvimmassa saamassani tarjouksessa työ 1350e ja osat 3750e. En tiedä mistä erotus tässäkohtaa tulee mutta kai se selviää aikanaan..
Oho meneepä se aika nopeaan, siis 4kk on jo tässävaiheesa korjausta odoteltu.

Selvitys pyyntööni vastattiin ensin että vihelletään peli poikki että johto tekee vastineen ja katotaan kuka maksaa mitä. Hetkenpäästä selvityspyyntöön vastataan mutta jälleen todella epämääräisesti. Siellä taidetaan tietää että ovat heikoilla jäillä mutta testataan silti asiakkaan hermoja, oli miten oli täällä ollaan valmiita lähtemään asiasta vaikka käräjille, vakuutusyhtiöstä jo sanottiin että oikeusturva asiat kunnossa. Ja kuluttajansuojasta ovat olleet hyvin avuliaita ja myös ihmettelevät touhua kun peräänkuulutetaan vastuullisuutta autokaupassa mutta todellisuus on tätä. Olen jo valmistautunut että tarpeen tullen korjautan auton merkkiliikkeessä ja kuluista sitten vaikka oikeuteen jos liike ei suostu asianmukaiseen ratkausuun.

Foxit

Aika selvältä tapaukselta alkaa vaikuttamaan tämä sinun tapauksesi, varsinkin kun edelliset omistajat ovat vaihtuneet niin tiuhaan. Toivotaan että autoliikkeellä järki voittaa tässä asiassa kuten myös valmistajalla, jonka pitäisi kantaa vastuunsa valmistamistaan ala-arvoisista tuotteistaan. Sinulla on ainakin nyt oikea asenne hoitaa tämä asia loppuun asti, pisteet siitä! Sääli että aikaisemmilla omistajilla ei ole ollut samanlaista selkärankaa tai tahtotilaa. Ovat varmaan kyllästyneet myyjän tai maahantuojan venkoiluun ja laittaneet vahingon kiertämään...
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 29.09.16 - klo:13:58
Ovat varmaan kyllästyneet myyjän tai maahantuojan venkoiluun ja laittaneet vahingon kiertämään...

No eikös tuo ole se helpoin ratkaisu, ei tartte ootella jotain oikeuden päätöksiä, menettää yöuniaan kun omat rahat seisoo p...ssa, vääntää kättä eri tahojen kanssa, jne. Ei kaikki vain jaksa / halua / viitsi / kykene / ... ryhtyä noihin taisteluihin jos se mustapekka sattuu omaan käteen autokaupassa :-\
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Halsu

Tässä pintä maistiaista kommunikoinnista. (nimet poistettu)

Minun viesti myyjälle:
Terve !

Yritin soittaa mutten saanut sinua kiinni.

Harmillinen homma että skoda oli tuollainen pommi, minulla kulunut autossa olleisiin vikoihin ja niiden korjauksiin tuhansia euroja. Se etten näistä ole haloota nostanut on mielestäni hyvinkin reilua teitäkohtaan joten olisi hienoa että saataisiin tämä pahin vika korjattua asiallisesti.

Olen esittänyt monesti että kertoisitte korjauksesta yksityiskohtia mutta edelleen on epäselvää että onko kauttanne mahdollisesti tulevat osat uusia ja alkuperäislaatuisia joissa tyyppivika jo korjattu..

Minulle on tärkeää että korjaus suoritetaan asianmukaisesti niin ettei tästä koidu minulle enää jatkossa harmia.

Sanoitte että suostutte maksamaan työstä 1300e tämä olisi minulle ok koska saan sillä itse hankittua asentajan jonka työnlaadun pystyn tarkistuttamaan ja takuun tehdylle työlle.

En aivan ymmärrä miten saatte alkuperäis osat yli 50% halvemmalla kuin kukaan turkulainen autokorjaaja mutta jos osat ovat todella uudet ja alkuperäislaatuiset oikeat ja kaikki tarvittavat osat eikä minun tarvitse enää hankkia muita osia on sekin ok että toimitatte ne. Näistä haluan kuitenkin kuitin ja takuun niin kuin jokaisesta autokorjaamosta saisin.

Vaihtoehtoisesti korjataan merkkiliikkeessä ja annetaan muiden ratkaista kulujen jako.

Toki kaupanpurku on myös mahdollinen kunhan ehdot miellyttävät minua.

Viimeinen vaihtoehto että esitätte minulle summan jonka olette valmiit maksamaan käteisalennuksena ja katsotaan päästäänkö sopuun. Mutta oli valinta mikä tahansa on minulle korvattava aiheutuneesta haitasta ja kuluista kohtuullinen korvaus, vaatimukseni oli 300e joka on todella kohtuullinen. Ottakaa huomioon että myydessänne auton autossa oli piileviä vikoja jonka johdosta se ei pelkästään ollut laiton tieliikenteessä vaan myös vaarallinen (katkenneet jouset edessä, rikkinäiset jarrut, sisäsyrjistä kankailla olleet renkaat). Minulla on kaikista korjauksista kuitit ja viat on dogumentoitu. Näistä en pahemmin rutissut mutta tämä moottorivaurio pitää saada asiallisesti korjattua. Mainostatte vastuullista autokauppaa toimikaa siis sen mukaisesti.

Vastaus:
Hei,

-Jos haluatte niin työ voidaan tehdä haluamassanne korjaamossa, meidän osuus saa olla korkeitaan 1300e.
-Osien laskusta voimme toimittaa kuittikopion kun olemme sen saaneet/maksaneet.
-Minkäänlaisiin vahingonkorvauksiin emme näe aihetta, olette ostaneet käytetyn tuotteen johon kuluvia osia joutuu vaihtamaan.

Nämä ovat vaihtoehdot, ilmoitatko paikan mihin osat voi lähettää jotta saadaan asia eteenpäin.

Oktaavi

Tilaavat osat itse suoraan ulkomailta, näin veikkaisin. Esimerkiksi omaan Octaviaan kytkinsetti ja vauhtipyörä maksoi merkkiliikkeessä 1500e. Sama setti fixukselta 950e. Tilasin itse ulkomailta 360e posteineen. Siitä voi alkaa prosentteja laskemaan, kuinka paljon edullisempaa on tilata ulkomailta. Nyt tilasin joku aika sitten Relluun vaihdelaatikon. Suomessa 150tkm ajetusta autosta vaihdelaatikko maksoi 500e enemmän, mitä ulkomailta uusi posteineen tänne.

Foxit

Ymmärrän kyllä että tämän auton tapauksessa ei ole kohtuullista saada täysimääräisiä korvauksia moottorirempasta, koska autolla on ajettu kohta 200 tkm, mutta useamman tonnin remontti "pommin ostaneelle" ei kuulosta sekään kohtuulliselta. Sutta sieltä on jokatapauksessa tullut nyt tehtaalta, joten olisi kohtuullista että valmistaja hoitaisi koko lystin piikkiinsä jolloin kenellekkään ei jäisi paha mieli. Saisikohan jostain selville että onko tuohon autoon jo aikaisemmin tehty jotain koneremppaa?
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

vwmies

Jälkikäteen on helppoa olla viisas, mutta sisäreunoiltaan pilalle kuluneet renkaat ovat ainakin allekirjoittaneelle varoituskelloja soittava hälytys => herättää hetimmiten epäilyjä, onko muutakin suurempaa vialla tai jäänyt liikkeessä huomaamatta. Tai pahimmillaan jäänyt koko vaihtoauto tarkastamatta.

Ns. "vastuullinen" merkkiliike tuskin jättäisi sitä tekemättä ihan maineensakin vuoksi. Ettei vaan ostaja olisi ollut kuumana Räsään... Ilman muuta tuon hintainen auto olisi ollut fiksua (jälkiviisaasti) viedä kuntotarkastukseen ja sen jälkeen selvittää vähän omistushistoriaa (ne useat tiheään vaihtuneet omistajat !!! ja taas hälytyskellojen pitäisi soida). Viimeiselle omistajalle olisi myös voinut soittaa ja kysellä vikoja / korjaustarpeita. 20tâ,¬ autossa olisin kaupan ehtona ilman muuta pyytänyt ensin korjaamaan kaikki puutteet ja jos siihen ei olisi suostuttu, jättänyt sen suosiolla seuraavien harmiksi.

Tässä on yksi hyvä syy, miksi en osta mitään vähänkään kalliimpaa käytettyä autoa kuin merkkiliikkeestä.  :o
Liike myi pommin ja välttelee vastuutaan viimeiseen saakka (kuten ilmeisesti myös kirjallista kommunikointia) .  :(

Tsemppiä !
Yritetään pärjätä.

Halsu

Sain vihdoin myyjältä osalistan osista jotka suostuvat toimittamaan. Sanoivat että nämä osat pitää riittää korjaukseen ja 1300e korjaajan palkkioon. Kysyin että entä jos onkin jotain muuta mitä pitää uusia, vastaus oli että näillä on ennenkin onnistunut.. Korjaamosta sanottiin että voi tulla paljon mutkia viellä vastaan jos sopii tiettyjen juttujen korjaamisesta ennenkuin on edes kone auki että selviää mitä kaikkea pitää vaihtaa.
Pistää mietityttämään että uskaltaako tarttua tähän toivossa että tulisi tuolla kuntoon silläkin riskillä että voi tulla viellä tuhansien eurojen kustannukset itselle maksettavaksi. Esim naarmut lohkossa,venttiilikoneisto jne..

Jotenkin sellainen kutina että tuolta saattaa löytyä jotain yllätyksiä kun heitä ei kiinnosta tehtaan kanssa laittaa kuluja 50/50. Mutta olisivat valmiit maksamaan 3500e jos tehdas hoitaa loput. Sama juttu että pitää olla kirjallisena että heidän kulukatto on tuo 3500e jos korjataan. Korjaamo jossa autoa tutkittiin tekee myyjän mukaan heille paljon hommia ja on näihin erikoistunut. Mutta kun tässä kyseisessä korjaamossa aloitettiin öljynkulutuksen mittaus aivan väärillä metodeilla meni minulta luottamus täysin näiden toimintaan, aivan kuin olisivat pelanneet liikkeen pussiin siksi vaatisin viedä merkkiliikkeeseen. Ottivat siis kilsat ylös tripistä ja käskivät ajaa autolla ja tulla uudestaan että katsotaan paljon menee lisäö öljyä koneeseen, onneksi tarkastin heti liikkeen pihassa öljyt koska koneeseen oli lisätty reilusti ylimääräistä öljyä(liki 1cm yli ylämerkin) tiedustelin asiasta niin korjaamosta ääni väristen todettiin että varmaan ajateltu että kun on ylitäyttöä voi ajaa pidemmän matkan ennenkuin öljyvalo syttyy. Ilmoitin asiasta myyjälle hän halusi pitää auton samassa korjaamossa, ja suuttui taas kun vaatisin viedä merkkikorjaamoon. Tästä syystä olen erittäin skeptinen myyjätahoa kohtaan.

Ps.
Korjaamonkanssa keskustelu myös nauhalla ja ylitäyttö dogumentoitu videomuodossa.

Halsu

online photo storage

Tässä kyseinen osalistaus. Jos joku tietää ko.remontista niin kommentoikaa listaa näyttääkö oikealta vai puuttuuko jotain oleellista

Osanumeroita kun kirjoittaa nettiin niin löytyy hirveä kasa venäläisiä sivustoja..

golffisti IV

Sain vihdoin myyjältä osalistan osista jotka suostuvat toimittamaan. Sanoivat että nämä osat pitää riittää korjaukseen ja 1300e korjaajan palkkioon.

Mistä voivat etukäteen tietää purkamatta konetta, kyllä haiskahtaa pahasti. (Nämä osat pitää riittää korjaukseen) oletettavasti itelle tulisi maksettavaa, mikäli tuon hyväksyy. Kysyisin laitatteko auton kuntoon ? myyjällä on vastuu virheestä. Epäilisin kyllä tuota heidän tarjousta, kun ovat katon laittaneet korjaukselle. Tuollaset vastaukset öljyn ylitäytöstä ei kuulu ammattimiehelle. Miten kuluttajaviranomainen reagoi asiaan. Tuo ihmetyttää kun eivät suostu 50/50 tehtaan kanssa, mielestäni tuo osoittaa että kuntoon saattaminen olisikin kalliimpi kuin sulle tarjottu 3500â,¬ jotain mätää tuossa tarjouksessa on.
VW Golf 1.6 16v BCB -03

Halsu

Lainaus käyttäjältä: golffisti IV - 29.09.16 - klo:18:09
Sain vihdoin myyjältä osalistan osista jotka suostuvat toimittamaan. Sanoivat että nämä osat pitää riittää korjaukseen ja 1300e korjaajan palkkioon.

Mistä voivat etukäteen tietää purkamatta konetta, kyllä haiskahtaa pahasti. (Nämä osat pitää riittää korjaukseen) oletettavasti itelle tulisi maksettavaa, mikäli tuon hyväksyy. Kysyisin laitatteko auton kuntoon ? myyjällä on vastuu virheestä. Epäilisin kyllä tuota heidän tarjousta, kun ovat katon laittaneet korjaukselle. Tuollaset vastaukset öljyn ylitäytöstä ei kuulu ammattimiehelle. Miten kuluttajaviranomainen reagoi asiaan. Tuo ihmetyttää kun eivät suostu 50/50 tehtaan kanssa, mielestäni tuo osoittaa että kuntoon saattaminen olisikin kalliimpi kuin sulle tarjottu 3500â,¬ jotain mätää tuossa tarjouksessa on.
Laittaisivat omassa korjaamossaan mutta silloin en pääsisi tarkastamaan mitä autolle tehdään koska korjaamo Helsingissä. Mutta samalla summalla jos otan korjauksen täältä Turusta niin yllärit omasta pussista. Jotain kummaa tuossa on, varmaan ajatuksena laittaa jotenkin sinnepäin tuolla Helsingissä kuntoon kun samaa palvelua ei voi toteuttaa täällä Turussa vaikka korjaamon veloitus olisi sama, vaan silloin ylläreistä olisin minä vastuussa..
Minun pitäisi siis hyväksyä tuo 3500e hinta katto koska sillä hinnalla Helsingissä korjataan auto näkemättä koska näin on ennenkin kuntoon tullut. Joopa joo..

Odottavan aika on pitkää, ensiviikolla saan tehtaalta tietoja niin silloin kuluttajasuojasta ottaa joku yhteyttä liikkeeseen.

maileri

Itsellä hiukan samanlaisia ongelmia aikanaan ihan vain taustatiedoksi tähänkin caseen. Ensin myyjäliikkeen valitsema korjaamo a paikkakunnalla x yrittää korjata ongelmaa kaksi kuukautta, sen jälkeen viedään merkkiliikkeeseen b paikkakunnalle y vianetsintään. Diagnoosi: kansiremontti hinta-arvio 5500â,¬. Myyjä ilman teknistä koulutusta ja konetta näkemättä väittää merkkihuollon tehneen väärän diagnoosin. Tämän jälkeen auto hinataan myyjäliikkeen toimesta huoltoon c, jossa kuitenkin luvataan tehdä kansiremontti. Kun soitan ko. liikkeeseen he kertovat, että auto ei ole enää heillä vaan on hinattu pajalle d. Ja tämä paja d on tehnyt oman diagnoosin, jonka mukaan kannessa ei ole mitään vikaa ja he korjaavat oman näkemyksensä mukaan auton. Eli tässä myyjäliike etsi sellaisen pajan jossa ei ollut tunnontuskia hoitaa homma sieltä missä aita on matalin ja tulee heille halvimmaksi. 

-karppa-

Kun tähän on koira haudattuna, niin minun skenaariot on A:Vaihtomoottori B:Kunnostavat vanhoilla osilla kuten "vakuutuksen" ehdoissa on mainittu.

Jos korjauttaisivat maahantuojan piikkiin hinta olisi kalliimpi myös autoliikkeelle. Nyt yrittävät mennä siitä mistä aita on matalin. Oletko myös laittanut viestiä firman toimitusjohtajalle miten asiaa on hoidettu?

Ja ei kannata julkaista firman nimeä vielä, jos firma on vähänkin halukas hoitamaan asiaa. Kumminkin paskamainen tilanne, kun kokoajan juoksee autosta maksut.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

BasicDude

Epäilen että alkuperäinen tarkoitus oli hommata paljon ajettu halpa vaihtomoottori.

Miko84

Miksi odotat saavasi uudenveroisen moottorin 200tkm ajettuun ilman, että laitat yhtään omaa rahaa? Eikö pitäisi periaatteessa riittää, että moottori on siinä kunnossa kuin 200tkm kuuluukin olla?
Joo ymmärrän senki, että on otettu pitkä vipu ja vituttaa maksaa "tyhjästä" mutta silti. Jos olisin autokauppias, tarjoaisin summaa x, olkoonki vaikka puolet korjauksen arvosta ja jos ei kelpaa niin antaisin mennä käräjille. Siinä hommassa voi kuitenki käydä miten vain mutta fakta on ettei voittaja ole kumpikaan osapuoli vaan lakimiehet. Lakimiehet voittaa aina kävi miten kävi.
Jotaki häikkää tässä systeemissä ja loppupeleissä muut asiakkaat maksaa tämänki lystin.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Miko84 - 29.09.16 - klo:20:11
Miksi odotat saavasi uudenveroisen moottorin 200tkm ajettuun ilman, että laitat yhtään omaa rahaa? Eikö pitäisi periaatteessa riittää, että moottori on siinä kunnossa kuin 200tkm kuuluukin olla?
Joo ymmärrän senki, että on otettu pitkä vipu ja vituttaa maksaa "tyhjästä" mutta silti. Jos olisin autokauppias, tarjoaisin summaa x, olkoonki vaikka puolet korjauksen arvosta ja jos ei kelpaa niin antaisin mennä käräjille. Siinä hommassa voi kuitenki käydä miten vain mutta fakta on ettei voittaja ole kumpikaan osapuoli vaan lakimiehet. Lakimiehet voittaa aina kävi miten kävi.
Jotaki häikkää tässä systeemissä ja loppupeleissä muut asiakkaat maksaa tämänki lystin.

Hei kun rupeaa yrittäjäksi, niin siinä on omat vastuunsa. Näin se vain menee.

Käännän asian toisinpäin. Miksi liike ei haasta tuota pommia tuonutta yksityistä oikeuteen? Tästä asiasta vähän puhutaan, vaikka ei liikkeenkään tarvitse kiltisti ruveta maksumieheksi, jos kuluttaja on kusettanut liikettä ja toimittanut sinne rikkinäisen pommin.

http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/11/15/nain-autokauppiasta-yritetaan-huijata/201415848/304
"Suomen suurimpiin käytettyjen autojen myyjiin kuuluvan Kamuxin toimitusjohtajan Juha Kalliokosken mukaan erilaiset törkeät harhauttamisyritykset ovat selvässä kasvussa.

â€" Ostotilanteen jälkeen voi käydä ilmi, että asiakkaalla on ollut tiedossa vika ja että hän on käynyt edellisenä päivänä kuittauttamassa merkkivalot pois. Kysymys voi olla esimerkiksi jakoketjusta taikka vaihdelaatikosta. Tämän jälkeen puhutaan petoksesta, minkä jälkeen kauppa voidaan purkaa tai asiakas maksaa korjauksen, Kalliokoski toteaa Taloussanomille.

â€" Enenevässä määrin ihmiset ovat epärehellisiä ja hälytyskellojen täytyy soida. Tiedossa on paljon tällaisia tapauksia, vaikka näyttöä saadaan harvoin. "

http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/asiakas-vastuussa-liikkeelle

Halsu

No joo itse olen Senverran suoraselkäinen etten alkaisi muiden riesaksi laittamaan vaikka olisi ollut mahdollisuuskin.

En oikeen ymmärrä Miko84 sinun asennettasi "tonnilla tekis rempan" "et uutta autoa ostanut" en ole väittänytkään että olisin uuden auton ostanut mutta jos maksan autosta ehjän auton hinnan ja kiltisti korjaan tuhansilla siinä olleita vikoja en minä nyt enään ala moottoriakin uusiksi laittamaan. Paskahousu tämä joka sen on kiertoon tuollaisena laittanut mutta liikkeellä on tässäkohtaa vastuunsa olet sinä mitä mieltä hyvänsä. Lukisit ketjun ajatuksella(jos se on mahdollista) saattaisit tajuta mistä on kyse.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Halsu - 29.09.16 - klo:21:35
No joo itse olen Senverran suoraselkäinen etten alkaisi muiden riesaksi laittamaan vaikka olisi ollut mahdollisuuskin.

En oikeen ymmärrä Miko84 sinun asennettasi "tonnilla tekis rempan" "et uutta autoa ostanut" en ole väittänytkään että olisin uuden auton ostanut mutta jos maksan autosta ehjän auton hinnan ja kiltisti korjaan tuhansilla siinä olleita vikoja en minä nyt enään ala moottoriakin uusiksi laittamaan. Paskahousu tämä joka sen on kiertoon tuollaisena laittanut mutta liikkeellä on tässäkohtaa vastuunsa olet sinä mitä mieltä hyvänsä.

Ymmärrän sinun vitutuksen, mutta VAG-konserni näitä paskakasoja valmistaa ja jotkut vielä ostavat...

Halsu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.09.16 - klo:21:36
Ymmärrän sinun vitutuksen, mutta VAG-konserni näitä paskakasoja valmistaa ja jotkut vielä ostavat...
Etkö sä karppa kirjotellu dnsf foorumilla? Itse myös entinen sportti nissani harrastaja :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy