Passat 2011 facelift

Aloittaja joukose, 05.11.10 - klo:19:38

« edellinen - seuraava »

Late

Lainaus käyttäjältä: JTjones - 17.02.11 - klo:15:40
No siis käytännössä Trendline on ilman listoja. Kuvaa en äkkiseltään löytänyt, mutta ainakin tossa pätkässä vilahtaa sivuprofiili Trendline-versiosta.

VW Passat Variant 1.4 TSI Trendline BMT KLIMA

Tosiaan Tredline mallissa vähemmän noita kromilistoja.

Tourano

Tuleekohan tuo Trendline Suomeen? Ruotsista sen saa, perusmallin nimellä.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Late

Lainaus käyttäjältä: Tourano - 17.02.11 - klo:15:53
Tuleekohan tuo Trendline Suomeen? Ruotsista sen saa, perusmallin nimellä.

Yhtä Trendline mallia vaan tuodaan Suomeen joka on tämä:

1.4 TSi 90kW BlueMotion Technology Trendline

http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW4.nsf/0/5C123BB321F1C5A4C22572440030B5A1?OpenDocument

Tourano

Lainaus käyttäjältä: Late - 17.02.11 - klo:15:59
Yhtä Trendline mallia vaan tuodaan Suomeen joka on tämä:

1.4 TSi 90kW BlueMotion Technology Tredline

Niinpäs onkin :) Mutta kun tulee noita dieseleitä vain katseltua   ;)

Kale

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 17.02.11 - klo:14:19
Minua häiritsee keulan kromipläjäys. Aivan liikaa kromia etumaskissa ja puskurissa.

Mua häiritsi jo 3C:ssä tuo maskin ritilöiden kromipläjäys. Muutenhan tuossa on kromia ihan sopivasti highline malliksi. Jos kromia haluaa vähemmän niin ottaa sitten jonkun karvanoppavarustetason, highlinessa pitää olla kromia!

JTjones

Niille joita tuo muiden versioiden kromin määrä hirvittää (minua ei muuten tippaakaan â€" päinvastoin) tuo Trendline on varmasti oiva vaihtoehto.

Ainakin kuvissa muuten tuon Trendlinen penkit näyttävät mukavemmilta kuin Comfortlinen vastaavat. Comfortlinen kuosi on sellasta karkeaa materiaalia ja Trendline näyttäisi omaavan pehmeämmät materiaalit. Tuet ja säädöt varmasti Comfortlinessa kuitenkin paremmat.

sorppi

Lainaus käyttäjältä: Kale - 17.02.11 - klo:16:09
highlinessa pitää olla kromia!

Nimenomaan. Omaan silmään keulassakaan sitä ei liikaa ole. Jos kuvittelee maskin ilman noita kromikrumeluureja, niin olisihan se aika pliisun näköinen.

downtime

Mitenkäs Teillä arvon tulevat Passatistit on tuo tuotantopäivä pysynyt?
UltimateVW:llä joku kirjoitti Passat7 ketjussa että webasto + xenon paketti veisi luovutuksen edelleenkin ensi vuodelle mikäli tilaisi auton nyt?

JTjones

Siis puhutaanko nyt ihan oikeesti ensi vuodesta 2012 eikä mallivuodesta joka vaihtunee tuossa toukokuun tietämillä?  ::)

En nyt oikein ymmärrä, et miten helvetissä voi toimitusajat yht´äkkiä venähtää moninkertaisiksi. Pulaa ehkä on Webastoista yms., mutta eikai tuo Passatin myynti ole ollut niin räjähdysmäistä, että se on tullut tehtaalle yllätyksenä vai?  Onko autot oikeasti saaneet vahvistettuja valmistusviikkoja noinkin pitkälle vai onko kyseessä myyjien epävarmuus ja varovaisuus arvioissa, kun tehdas ei ole vahvistanut valmistusviikkoa?

Mulle ei ole ainakaan myyjä ilmoittanut mitään muutoksia toimitusaikaan, valmistus vko 12 ja toimitus viikko 15. En ole kylläkään ollut myyjään yhteydessä nyt muutamaan viikkoon, eikä tule tuota tehdas-Webastoa, mutta ksenonit kylläkin.

Hopeapaa

Lainaus käyttäjältä: JTjones - 19.02.11 - klo:11:08
Siis puhutaanko nyt ihan oikeesti ensi vuodesta 2012 eikä mallivuodesta joka vaihtunee tuossa toukokuun tietämillä?  ::)

Pakko olla kyse mallivuodesta...

Itse kyselin uudemman kerran myyjältä, niin sanoi kaikkien itse kantaan lyömiensä autojen arvioidun valmistusviikon olevan max viikko 20.

downtime

Lainaus käyttäjältä: Hopeapaa - 19.02.11 - klo:16:08
Pakko olla kyse mallivuodesta...

Itse kyselin uudemman kerran myyjältä, niin sanoi kaikkien itse kantaan lyömiensä autojen arvioidun valmistusviikon olevan max viikko 20.

En tiedä. Kirjoituksessa oli että luovutus olisi ensi vuoden puolella, joten ei voi tarkoittaa mallivuotta.

sorppi

Ja Startin juontaja epäili josko Passatissa olisi riittävästi viehätysvoimaa yli 30kâ,¬ auton ostajille nostaakseen mallin parhaiden myydyimpien listalle...
No tuntus olevan.

Higliner

Lainaus käyttäjältä: downtime - 19.02.11 - klo:10:47
Mitenkäs Teillä arvon tulevat Passatistit on tuo tuotantopäivä pysynyt?
UltimateVW:llä joku kirjoitti Passat7 ketjussa että webasto + xenon paketti veisi luovutuksen edelleenkin ensi vuodelle mikäli tilaisi auton nyt?

Tilattu viikolla 4 ja valmistusviikoksi merkattu 21. Saas nähä miten pitää...

Turbodog

Mielenkiintoisesti hinnoiteltu tuo uusi V6 -pasuuna:

- Passat Variant Highline 3,6 V6 FSI 220 kW 4MOTION DSG-automaatti 54 780,64

vs.

- Superb Combi 3,6 FSI V6 4x4 Elegance DSG Autom. 56 444,16

Miten lie sitten varusteiden kanssa, mutta ei kai tuo highline ihan mikään kulimalli ole?
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Tourano

Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 21.02.11 - klo:21:03

vs.

Miten lie sitten varusteiden kanssa, mutta ei kai tuo highline ihan mikään kulimalli ole?

No, eiköhän lisävarustehinnat kuittaa eron  ;)

mla

Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 21.02.11 - klo:21:03

vs.

Puuttuuhan siitä Passatista mm:
- Sähköpenkit
- Sähköinen takaluukku
- Xenonit
- Pysäköintiassistentti
- Aurinkoverhot
- Ambiente valaistus
- Sähköisesti sisäänkääntyvät peilit ja muut releet niistä
- Dynaudio (toki Superbissä 'vain' SoundSystem)
- 6:n vaihtaja eli RCD510 kosketusnäytöllä
- Bluetooth sarja

Noin äkkiä listattuna 8)

Passattiin toki saa 40hv lisää tehoa ja muita varusteita joita ei Superbiin saa.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Kale

Lainaus käyttäjältä: mla - 21.02.11 - klo:21:11
Puuttuuhan siitä Passatista mm:
- Sähköpenkit
- Sähköinen takaluukku
- Xenonit
- Pysäköintiassistentti
- Aurinkoverhot
- Ambiente valaistus
- Sähköisesti sisäänkääntyvät peilit ja muut releet niistä
- Dynaudio (toki Superbissä 'vain' SoundSystem)
- 6:n vaihtaja eli RCD510 kosketusnäytöllä
- Bluetooth sarja

Noin äkkiä listattuna 8)

Passattiin toki saa 40hv lisää tehoa ja muita varusteita joita ei Superbiin saa.

Ja passatin kone on 0,9 litraa/100km vähäruokaisempi. Lisäksi passatissa on vakiona 3-puolainen monitoimiratti vaihteenvalitsimilla joka pitää Skodaan ottaa lisävarusteena.

Puuttuvat varusteet lisättynä (paitsi radio ja bluetooth premium) hintaa kertyy 59252,88 â,¬. Skodaan lisättynä tekstiilimatot, lämmitettävä tuulilasi ja 3-puolainen monitoimiratti 57266,93 â,¬. Suora vertailu vaikeaa koska pieniä eroja jää puolin ja toisin mutta itse päätyisin Passattiin tuon modernimman koneen takia.

Volkkari:
Passat-paketti I
Dynaamisesti säätyvät Bi-Xenon ajovalot, LED-päiväajovalot ja -takavalot
Pysäköintiavustin Park Assist 2.0, pysäköintitutka edessä ja takana, optinen näyttö ja äänimerkki
1,262.49 â,¬

Passat-paketti II
Lämmitettävä tuulilasi
Lämmitettävät takasivuistuimet
Takaluukun sähköinen avaus- ja sulkemistoiminto
613.41 â,¬

Passat-paketti III
Radio- ja navigointijärjestelmä RNS 315, kosketusvärinäyttö 5", 1-levyn CD-toisto, MP3-toisto, SD-muistikorttipaikka, Aux-In-liitin, Länsi-Euroopan kartasto
MEDIA-IN-pistoke hansikaslokerossa. Mahdollistaa audiolaitteiden (USB, MP3, iPod) käytön radion kautta. Mukana USB-adapteri, iPod vaatii erikseen tilattavan adapterin.
Matkapuhelivalmius Bluetooth. Vaatii puhelimelta Hands Free Profile -tuen (HFP 1.0 tai 1.5)
756.07 â,¬

Ambiente-valopaketti
valot etujalkatiloissa ja valolistat ovissa
263.91 â,¬

Aurinkoverho
käsikäyttöiset takasivuikkunoissa
171.18 â,¬

12-suuntaan sähkösäätöiset etuistuimet
Kuljettajan istuimessa ja peileissä muistitoiminnot. Sähköisesti sisäänpäin taittuvat ulkopeilit ja ympäristövalaistus. Automaattisesti himmentyvä kuljettajan sivupeili.
1,405.15 â,¬

Tehdaslisävarusteet yhteensä  4,472.24 â,¬

Hinta yhteensä
59 252,88 â,¬

Skoda:
Toiminnot Irtokangasmatot 81,53 â,¬
Mukavuus  Lämmitettävä tuulilasi  318,73 â,¬
Sisustus  Nahkainen monitoimiohjauspyörä, kolmipuolainen (radion ja puhelimen säätimet) + Tiptronic-vaihteenvalitsimet  422,51 â,¬

Autoverollinen SVH:
57 266,93 â,¬

edit: vähennetty passatista kromiset kattokaiteet ja peilipaketti
edit: skodillacissa onkin vakiona lämmitettävä takapenkki

MTu

^BTW... Passat Highlinessä vakiona nuo hopeiset kattokaiteet, ja sähköjakkaroissa tulee tuo peilipaketti mukana.
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

Kale

Katos joo. Konfiguraattorin mukaan vakiona oli mustat kattokaiteet. Varustelistalla onkin oikein nuo kromikaiteet. Vähennetään siis passatista varusteita. Ero nyt siis 2tâ,¬.

salmeniu

Tämän ketjun perusteella moni näyttäisi päätyneen DSG-malliin. Itse tilasin dieselin manuaalivaihteella pienemmän polttoainekulutuksen takia. Ero 2-litraisessa dieselissä on 0,6 l/100 km ja minun vuosiajoilla se tarkoittaa 360 litraa vähemmän dieseliä, joka nykyhinnoilla on 1,3 eur/l * 360 l = 468 eur. Säästö tarkoittaa reilua 5 tankillista. Em. laskelma perustuu siis ilmoitettuihin keskikulutuksiin.

Olisin ottanut DSG:n jos se olisi ollut samoissa lukemissa kulutuksessa, mutta nyt ero on liikaa. Ehkä 7-8 -portaiset automaatit korjaavat tilanteen, kuten jo joissakin muissa merkeissä/malleissa nähdään.

Edelleen päädyin Comfortline-malliin juuri kulutussyistä, jossa on matalan vierintävastuksen kapeammat renkaat. Highlinen renkaat kuluttanevat tyypin ja leveyden takia enemmän, joten sitäkin kautta kertyy säästöä.

Edeltä voi siis päätellä, että maksan itse polttoaineeni :)

Kale

Eiköhän nuo comfortlinen matalan vierinvastuksen renkaat pienimmillä vanteilla olisi saanut myös highlineen. Olisivat varmaan olleet myös halvemmat.

njs

Lainaus käyttäjältä: salmeniu - 22.02.11 - klo:10:05
Ero 2-litraisessa dieselissä on 0,6 l/100 km ja minun vuosiajoilla se tarkoittaa 360 litraa vähemmän dieseliä, joka nykyhinnoilla on 1,3 eur/l * 360 l = 468 eur.

Olettaen, että myös pääset tuohon kulutukseen. Harva manuaalilla ajava pitää kierrokset niin alhaisena kuin DSG. Jos vaan maanteitä ajelee niin eihän manuaali ongelma ole, mutta jos tulee vähänkin enemmän kaupunkiajoa niin kyllähän automaatti kummasti helpottaa.

Sinun kilsoilla auton hinnasta taitaa kadota lähes 9000â,¬/vuosi parii ekaa vuotta niin missä se 450â,¬ lisälasku enää tuntuu?  ;D

Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Kale - 22.02.11 - klo:08:48
Toisaalta ruksimalla puuttuvia varusteita saa samalla lämmitettävän tuulilasin ja lämmitettävän takapenkin jota ei näytä Skodaan saavaan. Lisäksi passatissa on vakiona 3-puolainen monitoimiratti vaihteenvalitsimilla joka pitää Skodaan ottaa lisävarusteena.

Puuttuvat varusteet lisättynä (paitsi radio ja bluetooth premium) hintaa kertyy 59252,88 â,¬. Skodaan lisättynä tekstiilimatot, lämmitettävä tuulilasi ja 3-puolainen monitoimiratti 57266,93 â,¬. Suora vertailu vaikeaa koska pieniä eroja jää puolin ja toisin mutta itse päätyisin Passattiin tuon modernimman koneen takia.

Skodaan saa lämmitettävän tuulilasin, jos ei ota tehdas-webastoa. Ja lämmitettävä takapenkki on ihan ottamatta, vakiona....

Kale

Vai noin ne skodan varusteet menee. Olen tutkiskellut puolivakavasti octavian varusteita josko sellaisen voisi joskus hankkia mutta varusteiden tarkemmat tiedot on nettisivuilla hukattu niin syvälle etten vaan osaa niitä löytää. Tai sitten siellä ei niitä kerrota.

Eniveis elegancessa tuntuu olevan varsin kattavasti varusteita mutta edelleen tuolla noin kahden tonnin hintaerolla päätyisin Passattiin.

psssst

Morjens palstalaiset,

Uuden Passatin tilaaminen on lähipäivien asia.
Täältä olen lukenut hyödyllisiäkin asioita valintaa tehdessäni ja päätinkin rekisteröityä mukaan.

Harmi, ettei 1.4 DSG:tä saa highlinenä. Sport paketti olisi HL:ssa aika edullinen - nyt pitää tehdä kompromisseja varsinkin sisustuksen ja ulkonäön suhteen  :P

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Kale - 22.02.11 - klo:11:57
Vai noin ne skodan varusteet menee. Olen tutkiskellut puolivakavasti octavian varusteita josko sellaisen voisi joskus hankkia mutta varusteiden tarkemmat tiedot on nettisivuilla hukattu niin syvälle etten vaan osaa niitä löytää. Tai sitten siellä ei niitä kerrota.

Eniveis elegancessa tuntuu olevan varsin kattavasti varusteita mutta edelleen tuolla noin kahden tonnin hintaerolla päätyisin Passattiin.

Kyllä nuo skodan lisävarusteet minusta on suorastaan hyvin sivuilla kerrottu, ei pitäisi olla hankaluuksia.. :D

Lainaus käyttäjältä: salmeniu - 22.02.11 - klo:10:05
Tämän ketjun perusteella moni näyttäisi päätyneen DSG-malliin. Itse tilasin dieselin manuaalivaihteella pienemmän polttoainekulutuksen takia. Ero 2-litraisessa dieselissä on 0,6 l/100 km ja minun vuosiajoilla se tarkoittaa 360 litraa vähemmän dieseliä, joka nykyhinnoilla on 1,3 eur/l * 360 l = 468 eur. Säästö tarkoittaa reilua 5 tankillista. Em. laskelma perustuu siis ilmoitettuihin keskikulutuksiin.

Olisin ottanut DSG:n jos se olisi ollut samoissa lukemissa kulutuksessa, mutta nyt ero on liikaa. Ehkä 7-8 -portaiset automaatit korjaavat tilanteen, kuten jo joissakin muissa merkeissä/malleissa nähdään.

Edelleen päädyin Comfortline-malliin juuri kulutussyistä, jossa on matalan vierintävastuksen kapeammat renkaat. Highlinen renkaat kuluttanevat tyypin ja leveyden takia enemmän, joten sitäkin kautta kertyy säästöä.

Edeltä voi siis päätellä, että maksan itse polttoaineeni :)

Itse en tuota ajatuksenjuoksua kyllä oikein ole koskaan ymmärtänyt, jos siis on kyse siitä että omalla rahalla ostaa myös koko auton, ei pelkästään polttoaineita. ;) Eli jos autosta maksetaan 30-50 tonnia, niin onko se muutama satanen sinne tai tänne per vuosi enää yhtään mitään ? Ei ainakaan omasta mielestäni....

Noissa kuutoskoneisissa taitaa myös olla se ero, että nahka/alcantara on molemmissa vakiona, mutta skodaan saa myös täysnahkan, pasatiin taitaa maksaa tonnin....

MTu

Tuli käytyä tänään Turun VW-centterin takapihalla tiirailemassa värejä. Oli metallimusta & mocca-anthrazit comfort variantit vierekkäin... ääh... Ku ei sytytä, ni ei sytytä. Tuntuu vähän siltä että se väri on sitte ihan se ja sama niin kauan kun renkaat on 16" peruskiekot ja kattokaiteet on mustat.. ei siihen saa sitä hohtoo sitte millään värillä... Ja kääntäen - ne kaikki näyttää hyvältä puhtaina ja Highline varustetasolla. Ehkä se valkoinen sitte kuitenkin sopii meitsin silmään parhaiten tolleen peruskiesinä.

Että näin - nyt pitäis sitte vaan uskoo et homma on paketissa, ja enää about tasan 6kk odotusta jäljellä.
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

mla

Puuttuuhan noita varusteita vieläkin vertailu-Passatista.
- BT-sarja on halvempi (HFP vs Premium jossa rSAP)
- Dynaudio on toki hieman parempi kuin SoundSystem, mutta ilman poppivehkeet ovat aika olemattomat
- Nahkajakkarat

Kun kaikki Superbin varusteet lisää Passattiin ja Superbiin ne mitkä siihen voi niin itse ainakin saan eroksi lähes 4000e. Mutta vaikkaan että jos käyn pyytämässä vaihtotarjousta niin tulee eroa toiset 4000-5000e - tämä siis aiempien vaihtokertojen perusteella :)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

k23001

Lainaus käyttäjältä: mla - 22.02.11 - klo:19:14
Puuttuuhan noita varusteita vieläkin vertailu-Passatista.
- BT-sarja on halvempi (HFP vs Premium jossa rSAP)
- Dynaudio on toki hieman parempi kuin SoundSystem, mutta ilman poppivehkeet ovat aika olemattomat
- Nahkajakkarat

Kun kaikki Superbin varusteet lisää Passattiin ja Superbiin ne mitkä siihen voi niin itse ainakin saan eroksi lähes 4000e. Mutta vaikkaan että jos käyn pyytämässä vaihtotarjousta niin tulee eroa toiset 4000-5000e - tämä siis aiempien vaihtokertojen perusteella :)

Passat V6:ssa on puolestaan vakiona mukautuva alustansäätöjärjestelmä DCC, jota ei taida saada edes lisävarusteena Superbiin

Turbodog

Ja minä kun elin siinä uskossa että tuo highline on ns. kohtuullisen kattava varustelutaso. Noh, pisteet Skodalle varustelun suhteen  :)
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy