Octavia III LB 2,0 TDI 184 4x4 RS DSG Candy White

Aloittaja Haq, 31.10.15 - klo:22:02

« edellinen - seuraava »

Haq

Otsikon mukainen auto meni tilaukseen 28.10.15

- Toimitusajaksi arvioitu 4-5 kk
- Tiedustelu 10.11. -> tuotantoviikko 50
- Tiedustelu 30.11. -> tuotantoviikko 49 (melko nopeeta toimintaa)
- 17.12. Myyjä ilmoitti, että auto on "lähtenyt tehtaalta" -tilassa
- auto liikkeessä 19.1.2016
- luovutus 22.1.2016

Lisäksi ruksasin seuraavia:

- Irrotettava vetokoukku
- Sähkötoiminen panoraama kattoluukku
- kesäksi: Gemini 18" (antrasiitti)
- talveksi: Hawk 17" (mustat), Continentalin nastat
- Lämpöpaketti
- Amundsen (lisätty tilaukseen 10.11.)
- Black -paketti (lisätty tilaukseen 18.11.)

Lisäksi olis aikomus hankkia / muokkailla:

- mustat teippaukset spoileriin ja katon takaosaan kattoikkunasta takalasiin
- läpinäkyvä teippi takapuskurin suojaksi
- 1 vuoden kovavaha (merkkiä en nyt muista)
- kaikki mallimerkinnät pois takaluukusta

Kuva luovutuspäivältä:

Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Haq

Piti tehdä pieni korjaus otsikkoon. Värihän oli Candy White ei Moon White.

Haq

Lisäsin tiedon talvikumeista. Olen ajatellut aina, että laittaisin kitkat sitten kun hankin nelivetoauton. Mutta kun suurimman osan ajasta autoa kuljettaa kauniimpi osapuoli perheestä, päädyinkin nastoihin, jotka pysähtyy ja toimii muutenkin tasaisemmin talven liukkailla. On ne itsellekin paremmat, kun en ole varovaisimmasta päästä kuskeista.

Mutta mitkä ne laittaa tehtaalla mun kesävanteisiin, kun siinä ei ollut valinnan mahdollisuutta? Mitä teillä on ollut, Continentaaliit?

Gudmund

Mahtava laite tulossa sulle, onnittelut. :) Tommosen mäkin olisin aikanaan halunnut. Onhan tää tosiaan LB eikä combi? Lb:nä vielä parempi, mielestäni.

Mulla oli kesärenkaissa Bridgestone, mutta se voi olla sulla jotain muuta.

Hyvä valinta nastat talveksi, ja hyvä että myönsit itsekin hyötyväsi niistä. :)
Mä olen ainakin ollut positiivisesti yllättynyt 17" nastarenkaiden (Conti IceContact) hiljaisuudesta Ocussa. Ei ongelmia sen suhteen. Pidon kanssa sen sijaa on ongelmia nastoilla, mutta sulla ei liene sitä ongelmaa nelikon kanssa..
Octavia III RS TDI

Haq

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 03.11.15 - klo:19:08Onhan tää tosiaan LB eikä combi? Lb:nä vielä parempi, mielestäni.

Kiios kommenteista. LB on tulossa. Kaikki Ocuni ovat olleet sellasii. Ei oo tarvetta enemmälle tilalle.

Haq

Nyt just äsken tajusin, että mun seuraava auto (ei siis se mikä on tulossa ens vuonna) on vuosimallia 2020. Ainakin kun tarkastelee autohistoriaani  ;D

Haq

Pistin hieman päivityksiä, että mitä aion hankkia superskoda.comista

Haq

No nyt menee jännäksi!

Mulla nykyään autossa Columbus ja sen navigoinnin helppous on ihan parasta. Aloin säästellä uuden auton hankinnassa juuri mediajärjestelmän kohdalla, kun tuli laitettua mm. nelivetoa ja kattoluukku. Viikon sairastellu kotona ja asia painanut mieltä ihan pirusti. Soitin äsken myyjälle ja kysyin, että mihin hintaan saisin vaihdettua Boleron Amundseniin. Kun löytyi sopiva hinta välirahan muokkausten kautta, niin sen jälkeen kyselin, että mikä tilanne tilauksessa on menoillaan... Kävikin ilmi, että auton tuotantoviikoksi olisi varmistunut vko 50!!!! Sen piti valmistua vasta ens maaliskuussa!!!

Nyt jännitän täällä, että voinko vielä saada Amundsenin, myyjän pitäis ilmoittaa asiasta piakkoin, kun hän eka soittelee maahantuojalle.

Devl

Lainaus käyttäjältä: Haq - 11.11.15 - klo:09:49
No nyt menee jännäksi!

Mulla nykyään autossa Columbus ja sen navigoinnin helppous on ihan parasta. Aloin säästellä uuden auton hankinnassa juuri mediajärjestelmän kohdalla, kun tuli laitettua mm. nelivetoa ja kattoluukku. Viikon sairastellu kotona ja asia painanut mieltä ihan pirusti. Soitin äsken myyjälle ja kysyin, että mihin hintaan saisin vaihdettua Boleron Amundseniin. Kun löytyi sopiva hinta välirahan muokkausten kautta, niin sen jälkeen kyselin, että mikä tilanne tilauksessa on menoillaan... Kävikin ilmi, että auton tuotantoviikoksi olisi varmistunut vko 50!!!! Sen piti valmistua vasta ens maaliskuussa!!!

Nyt jännitän täällä, että voinko vielä saada Amundsenin, myyjän pitäis ilmoittaa asiasta piakkoin, kun hän eka soittelee maahantuojalle.
Et välttämättä tarvitse navigaattoria. Auton mukana tulee Smartlink, joten jos omistat vähänkään uudemman iPhonen tai Android puhelimen, niin saat sen kautta navigaattorin Boleron näytölle. Paremmin noissa puhelimien mukana pysyy kartat ajan tasalla kuin auton omassa. Sijoittaisin itse navigaattorirahan Canton sound systemiin.

Haq

Lainaus käyttäjältä: Devl - 11.11.15 - klo:09:55
Et välttämättä tarvitse navigaattoria. Auton mukana tulee Smartlink, joten jos omistat vähänkään uudemman iPhonen tai Android puhelimen, niin saat sen kautta navigaattorin Boleron näytölle. Paremmin noissa puhelimien mukana pysyy kartat ajan tasalla kuin auton omassa. Sijoittaisin itse navigaattorirahan Canton sound systemiin.

Juu, olin mä tutustunu aiheeseen ja löytänyt hieman ristiriitaisia arvioita Boleron ja kännyköiden yhteistyöstä. Joillakin yhteyden pätkii, tulevat puhelut katkaisee navigoinnin jne. Tiedä sitten mikä on totta ja mikä ei. Auton sisäiseen navigointiin niin tykästyneenä haluan pitää sen ominaisuuden ennallaan. Puhelimesta laitan google playn soimaan bluetoothin kautta, se riittää auton ja puhelimen väliseksi yhteistyöksi.

Devl

Lainaus käyttäjältä: Haq - 11.11.15 - klo:10:05
Juu, olin mä tutustunu aiheeseen ja löytänyt hieman ristiriitaisia arvioita Boleron ja kännyköiden yhteistyöstä. Joillakin yhteyden pätkii, tulevat puhelut katkaisee navigoinnin jne. Tiedä sitten mikä on totta ja mikä ei. Auton sisäiseen navigointiin niin tykästyneenä haluan pitää sen ominaisuuden ennallaan. Puhelimesta laitan google playn soimaan bluetoothin kautta, se riittää auton ja puhelimen väliseksi yhteistyöksi.
Lieneekö tuo pätkiminen Androidin "ominaisuuksia"? En osaa sanoa. Itsellä on toiminut iPhone + Smartlink kuin se kuuluisa junan vessa. Puhelut eivät ole pätkineet ja näyttö vastaa navigoinnin aikana nopeasti kosketukseen. Kuten kirjoitit aiemmassa viestissä että tuotantoviikko on varmistunut viikolle 50, tällöin yleensä ei ole enää mahdollista lisätä varusteita. Toivotaan kuitenkin että se onnistuu ja saat navigoinnin mukaan!

TAG

Lainaus käyttäjältä: Devl - 11.11.15 - klo:09:55

Riippuu myös siitä missä aiot ajaa. Ulkomailla ei toistaiseksi data-roamingin päälläoleminen ole mitenkään edullista navigoimista. Tai sitten hommaat puhelimen jossa on kartat sisäänrakennettuna tai hommaat TomTomin tai vastaavaan erillissovelluksen puhelimeesi.

Tai sitten et halua räpeltää joka kerta kännykän kanssa, vaan hommaat sen kiinteän navigaattorin ja nautit sen suomasta helppoudesta. Ei tarvitse viritellä puhelinta joka kerta lataukseen ja säädellä luurista ohjelmia käyntiin ja näkymään ruudulla. Kivaa leikkiä kerran kaksi, mutta itse en ainakaan jaksaisi räpeltää päivästä toiseen noiden kanssa.

Jos olisin ostamassa nyt vähän käytettyä parempaa autoa, niin navigaattorittomat jää jo ensisuodatuksessa pois. Eli pois jättäminen myös rajaa potentiaalisia ostajia jatkomarkkinoilta.

Jos kiinteä navi alkaa jo nyt olla melkein "must" varuste hienommissa autoissa, niin miten on 2-3 vuoden kuluttua. Saatko edes myytyä autoa ilman sitä...ajatus vaan

Devl

Lainaus käyttäjältä: TAG - 11.11.15 - klo:10:14
Riippuu myös siitä missä aiot ajaa. Ulkomailla ei toistaiseksi data-roamingin päälläoleminen ole mitenkään edullista navigoimista. Tai sitten hommaat puhelimen jossa on kartat sisäänrakennettuna tai hommaat TomTomin tai vastaavaan erillissovelluksen puhelimeesi.

Tai sitten et halua räpeltää joka kerta kännykän kanssa, vaan hommaat sen kiinteän navigaattorin ja nautit sen suomasta helppoudesta. Ei tarvitse viritellä puhelinta joka kerta lataukseen ja säädellä luurista ohjelmia käyntiin ja näkymään ruudulla. Kivaa leikkiä kerran kaksi, mutta itse en ainakaan jaksaisi räpeltää päivästä toiseen noiden kanssa.

Jos olisin ostamassa nyt vähän käytettyä parempaa autoa, niin navigaattorittomat jää jo ensisuodatuksessa pois. Eli pois jättäminen myös rajaa potentiaalisia ostajia jatkomarkkinoilta.
Et selvästikkään ole käyttänyt Smartlinkiä. Puhelin kytketään latauskaapelilla auton USB-porttiin. Kerran kun tuon on asentanut se menee päälle automattiisesti piuhan kytkiessä. Apple Carplayn myötä auton näyttö alistetaan puhelimen käyttöön eli puhelimessa olevat Carplayta tukevat appsit näkyvät samanlaisina ikoneina kuten puhelimen näytöllä. Eli puhelinta ohjataan Boleron näytöltä ja puhelin latautuu samalla.

Olet oikeassa siinä jos seikkailee muualla kuin suomessa, niin ainakaan tietääkseni Apple on oma karttasovellus ei tue offline navigointia. Google maps jota taas Android auto käyttää tukee offline navigointia uusimman päivityksen myötä. Tosin navigoitava alue pitää ladata etukäteen.

Haq

Lainaus käyttäjältä: Devl - 11.11.15 - klo:10:21
Et selvästikkään ole käyttänyt Smartlinkiä. Puhelin kytketään latauskaapelilla auton USB-porttiin. Kerran kun tuon on asentanut se menee päälle automattiisesti piuhan kytkiessä. Apple Carplayn myötä auton näyttö alistetaan puhelimen käyttöön eli puhelimessa olevat Carplayta tukevat appsit näkyvät samanlaisina ikoneina kuten puhelimen näytöllä. Eli puhelinta ohjataan Boleron näytöltä ja puhelin latautuu samalla.

Olet oikeassa siinä jos seikkailee muualla kuin suomessa, niin ainakaan tietääkseni Apple on oma karttasovellus ei tue offline navigointia. Google maps jota taas Android auto käyttää tukee offline navigointia uusimman päivityksen myötä. Tosin navigoitava alue pitää ladata etukäteen.

En minäkään ole käyttänyt. Mutta silti olen valmis sijoittamaan navigointiin muutaman satasen. Itellä ei tulisi olee mitään ongelmaa, mutta kuten talvirenkaiden valinnankin kohdalla, tässäkin asiassa ajattelen auton pääasiallista käyttäjää eli avovaimoani. Mitä yksinkertaisempi toteutustapa sen parempi.

TAG

Lainaus käyttäjältä: Devl - 11.11.15 - klo:10:21

Jep, en ole käyttänyt Smartlinkkiä ja en usko että se on vaikeaa tai että se ei toimisi. Mutta jo tuo "liitä puhelin usb-kaapelilla kiinni" kuuluu mulla toimenpiteisiin, jotka ovat arjessa "no go". Jos nyt maksetaan jo satoja euroja siitä, ettei tarvitse avaimia kaivaa taskusta, niin en haluaisi korvata sitä laukussa olevan iPhonen kaivamiseen esille ja piuhojen kytkemiseen. Sitten se luuri taas unohtuu jonnekin lokeroon kun lähden autosta ulos.

Eli autoon ostetaan paljon mukavuutta ja mulle ainakin kiinteä navi on sellainen, jota eniten nykyisessä Tiguanissa kaipaisin. Itsellä on nyt toinen koti palmun alla, joten tulee jatkossa paljon seikkailtua ennalta tuntemattomilla seuduilla. Seuraavassa autossa "must-varuste" itsellä.

Epes

Lainaus käyttäjältä: TAG - 11.11.15 - klo:10:32
Jep, en ole käyttänyt Smartlinkkiä ja en usko että se on vaikeaa tai että se ei toimisi. Mutta jo tuo "liitä puhelin usb-kaapelilla kiinni" kuuluu mulla toimenpiteisiin, jotka ovat arjessa "no go".

Et myöskään lataile koskaan puhelinta autossa?

Itse olen ihan tyytyväinen iLuurin navigointiin SmartLinkin kautta. Kun viimeksi viime kesänä tarvitsin navia ulkomailla, ei silloisesta autostani -12 mallin Passatin tehdasnavista löytynyt Viroa. Senkin olisi varmasti saanut sinne jopa ehkä pikahuollossa mutta karttojen lataaminen naviin 15km:n ajomatkan päässä merkkihuollossa a' 300â,¬ / kerta on taas minun arjessa "no go". Onneksi mp:ssä oli ajan tasalla oleva navi jonka nappasin mukaan, kun en muutakaan keksinyt.

Ensi keväänä roaming maksut tulevat EU:n alueella alas lähelle kansallisia maksuja ja 2017 kesällä ne ovat samat mitä kansalliset roaming maksut eli se peikko häviää. 

isoville

Lainaus käyttäjältä: TAG - 11.11.15 - klo:10:32
Mutta jo tuo "liitä puhelin usb-kaapelilla kiinni" kuuluu mulla toimenpiteisiin, jotka ovat arjessa "no go".

+1, täysin samaa mieltä. Mulla on my16 ocussa Amundsen ja nyt heinäkuusta asti sillä ajelleena ei tulisi mieleenkään alkaa virittelemään piuhoja ja hakemaan valikosta smartlinkkiä yms. kikkailua ajon aluksi. Eikä se smartlink kunnolla edes toimi S5:n kanssa, sama raha olisi mennyt S6/iPhone6/tms. ostoon kuin Amundseniin.

Haq

Toimii hyvin, ei toimi hyvin. Tähänkin lyhyeen keskusteluun ollaan saatu jo molemmanlaisia kokemuksia. Mä haluan, että toimii hyvin. Ja siksi olenkin iloinen, että sain vielä vaihdettua Amundseniin.

Ja tosiaan saan auton käyttöön näillä näkymin jo tammikuun puolella, joten pääsen nauttimaan myös nelivedon tuomista eduista.

TAG

Lainaus käyttäjältä: Haq - 11.11.15 - klo:13:56
Toimii hyvin, ei toimi hyvin. Tähänkin lyhyeen keskusteluun ollaan saatu jo molemmanlaisia kokemuksia. Mä haluan, että toimii hyvin. Ja siksi olenkin iloinen, että sain vielä vaihdettua Amundseniin.

Ja tosiaan saan auton käyttöön näillä näkymin jo tammikuun puolella, joten pääsen nauttimaan myös nelivedon tuomista eduista.
Mun näkövinkkelistä hyvä päätös ja hieno homma, että vielä onnistui!
Onnea projektiin, hieno peli tulossa

Haq

Huomasinkin että takakontin 3 verkkoa onkin vakiona, niin poistin sen lisähankintojen listalta.

Haq

Ei voi mitään. Valtavirran mukana mennään. Tilaukseen lisätty Black -paketti. Jotenkin vaan häiritsi se krominvärinen lista etusäleikössä. Valkomustat peilit olis ollu ihan bueno, mutta nyt ei ole enää ulkopuolella mitään silmääni häiritsevää.

Haq

Ja muokkaukset jatkuu. Menee myyjällä varmaan kohta hermot minuun.

Edellisessä viestissä menin toteamaan, että ei ulkoapäin ole enää mitään silmää häiritsevää. Ihan sontaa puhuin. Jo alusta alkaen kaikkein eniten on haitannu talvivanteet. Doradoista en tykänny yhtään, joten vaihdoin ne melko nopeesti Denomeiksi, jotka ovat edelleen todella hyvä vaihtoehto. Mutta. Ne ovat liian hopeat, kun katto on jo suurelta osin musta ja black-pakettikin tuli lisättyä. Siksi vaihdoinkin Denomit pois ja tilalle tuli Hawk 17" mustahopeat vanteet.

Nyt oon tyytyväinen.

Haq

Taitaa pysyä mun tuleva auto jonkin aikaa harvinaisuutena, kun on pistetty tehdastilaukset lukkoon CO2-päästöarvojen takia.

edit: Olinkin tulkinnut hinnastoa hieman väärin. Eli neliveto RS on vissiin edelleen tilattavissa, mutta CO2-päästöarvoissa on silti mahdollisesti väärää informaatiota.

panu

Hieno auto on tulossa!

Lainaus käyttäjältä: Haq - 04.11.15 - klo:14:44
Nyt just äsken tajusin, että mun seuraava auto (ei siis se mikä on tulossa ens vuonna) on vuosimallia 2020. Ainakin kun tarkastelee autohistoriaani  ;D

Samalla kaavalla menee minullakin, mutta pikkasen epäsäännöllisemmin. Toistuvat loppunumerot on 5 ja 8. Nyt jo 3. kasi putkeen. Saa nähdä onko seuraava -15 vai -18 ja minä vuonna... ;)

Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

Haq

Lainaus käyttäjältä: panu - 24.11.15 - klo:23:03
Hieno auto on tulossa!

Samalla kaavalla menee minullakin, mutta pikkasen epäsäännöllisemmin. Toistuvat loppunumerot on 5 ja 8. Nyt jo 3. kasi putkeen. Saa nähdä onko seuraava -15 vai -18 ja minä vuonna... ;)

Kiitos kiitos. Parin viikon päästä pitäis auton olla jo kasaantumassa.

Morpheus3

Hieno auto on sinullekin tulossa.

Tosin oma mielipide on että valkoisia autoja näkee nykyään liikaa, joten itse päädyin allekirjoituksen mukaisesti mustaan väriin. Se vain on omasta mielestäni ilman sen kummempaa tuunaustakin tyylikäs kaikissa tilanteissa.
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Haq

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 25.11.15 - klo:10:44
Hieno auto on sinullekin tulossa.

Tosin oma mielipide on että valkoisia autoja näkee nykyään liikaa, joten itse päädyin allekirjoituksen mukaisesti mustaan väriin. Se vain on omasta mielestäni ilman sen kummempaa tuunaustakin tyylikäs kaikissa tilanteissa.

Kiitos. Mun oli helppoa päätyä valkoiseen, kun se miellyttää niin mun kuin myös vaimon silmää. Musta oli yksi vaihtoehdoista, mutta se oli jo kokeiltu (RS -06), niin siks oli helppo päätyä tähän, kun halusin kokea jotain uutta, ihan sama kuinka monella muulla niitä on :)

Haq

Muokkauksia tilaukseen.

En saanutkaan talveksi mustia Hawkeja haluamaani hintaan, joten vaihdoin renkaat (Hakkapeliitta 8 ) aavistuksen halvempiin Continentalin nastoihin. Siten sain vähän laskettua (tinkauksen jälkeen) hintaa. Mutta eipä tuolla varmaan mitään käytännön merkitystä tule olemaan, testit ainakin ovat osoittaneet, että ovat ihan voittaja-ainesta. 100 euroa toivottua kalliimmaksi meni koko paketti.

Ocu

Mikäs oli sitten käypä hinta paketille? Contin pitäisi olla hyvä rengas, nastojen pysymisestä on kait ollut jotain juttua välillä.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Haq

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 25.11.15 - klo:15:03
Mikäs oli sitten käypä hinta paketille? Contin pitäisi olla hyvä rengas, nastojen pysymisestä on kait ollut jotain juttua välillä.

Niinhän nuo puhuu, että Hakkapeliitoistakin tippuilee. Ajatavoista se varmaan enemmän on kiinni ja siitä miten ensimmäiset sadat kilometrit pörräilee. Hinta on ihan ok, kun katselee esim. kuinka paljon continentalit maksaa esim. rengasmaailmassa 17 -tuumaisena. Siihen hintaan kun vertaa niin voin sanoa, että vanteet tuli melkein kaupan päälle. Myyjän hankintahinta oli kuulemma, josta tinkasin sen 55 euroa vielä eli loppuhinta on 1000-2000 puolessa välissä. Olinko tarpeeksi epäselvä vastauksessani :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy