Octavia III LB 2,0 TDI 184 4x4 RS DSG Candy White

Aloittaja Haq, 31.10.15 - klo:22:02

« edellinen - seuraava »

Sahaaja

Mites tuo Black-paketti onnistui? Itse en ainakaan saanut niitä tilaukseeni ilman, että olisin ottanut myös lisämaksulliset kattokaiteet. En sitten nähnyt tuota pakettia niin tarpeelliseksi vaan luovuin siitä, varsinkin kun kattokaiteet olisivat maksaneet enemmän kuin tuo itse paketti (jos en aivan väärin muista).

Tulossa siis RS Combi Corrida Red värillä...

Haq

#31
Lainaus käyttäjältä: Sahaaja - 25.11.15 - klo:15:22
Mites tuo Black-paketti onnistui? Itse en ainakaan saanut niitä tilaukseeni ilman, että olisin ottanut myös lisämaksulliset kattokaiteet. En sitten nähnyt tuota pakettia niin tarpeelliseksi vaan luovuin siitä, varsinkin kun kattokaiteet olisivat maksaneet enemmän kuin tuo itse paketti (jos en aivan väärin muista).

Tulossa siis RS Combi Corrida Red värillä...

Mulla on tulossa LB, siihen tulee vaan musta maski ja peilit. Muokkasin vielä otsikkoa, joten on mahdollisimman selkeesti auton tiedot esillä :)
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Ocu

Lainaus käyttäjältä: Sahaaja - 25.11.15 - klo:15:22
Mites tuo Black-paketti onnistui? Itse en ainakaan saanut niitä tilaukseeni ilman, että olisin ottanut myös lisämaksulliset kattokaiteet. En sitten nähnyt tuota pakettia niin tarpeelliseksi vaan luovuin siitä, varsinkin kun kattokaiteet olisivat maksaneet enemmän kuin tuo itse paketti (jos en aivan väärin muista).

Tulossa siis RS Combi Corrida Red värillä...

Mulla kanssa tulossa ilman black pakettia. Maskin ja peilikotelot pitäisi olla vaihdettavissa (palstallla juttua niistä). Kaiteet pystynee teippauttamaan.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

enkero

Lainaus käyttäjältä: Haq - 25.11.15 - klo:15:24
Mulla on tulossa LB, siihen tulee vaan musta maski ja peilit. Muokkasin vielä otsikkoa, joten on mahdollisimman selkeesti auton tiedot esillä :)

Vaihdatko palikat itse vai liikekö tekee homman?

Jos peilinkuoret repii irti, houkuttava modi vois olla hyvinkin lätäkkövalot ledeinä: nuo normaalit hehkut peileissä on aika onnettomat, mutta itse en ole vielä uskaltatunut repimään peilejä auki (eikä toki ole ledejäkään peileihin).
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Haq

Lainaus käyttäjältä: enkero - 25.11.15 - klo:18:05
Vaihdatko palikat itse vai liikekö tekee homman?

Jos peilinkuoret repii irti, houkuttava modi vois olla hyvinkin lätäkkövalot ledeinä: nuo normaalit hehkut peileissä on aika onnettomat, mutta itse en ole vielä uskaltatunut repimään peilejä auki (eikä toki ole ledejäkään peileihin).

Siis mullahan on tilauksessa black -paketti eli luulis olevan parin viikon päästä tehtaalla jo asennettuna.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

panu

Lainaus käyttäjältä: Haq - 25.11.15 - klo:14:39
En saanutkaan talveksi mustia Hawkeja haluamaani hintaan, joten vaihdoin renkaat (Hakkapeliitta 8 ) aavistuksen halvempiin Continentalin nastoihin. Siten sain vähän laskettua (tinkauksen jälkeen) hintaa. Mutta eipä tuolla varmaan mitään käytännön merkitystä tule olemaan, testit ainakin ovat osoittaneet, että ovat ihan voittaja-ainesta. 100 euroa toivottua kalliimmaksi meni koko paketti.

Itse petyin Contin kitkoihin todella pahasti. Ajattelin samalla tavalla, että kokeillaan välillä jotain muuta, kun ovat menestyneet testeissä ja olivat pikkasen halvemmat kuin nokialaiset. Nokian renkaisiin en ole koskaan joutunut pettymään vaikka monet niitä haukkuu...

Mutta en halua maalata piruja seinille. Toivottavasti sinulla toimii hyvin. :)


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

Haq

Lainaus käyttäjältä: panu - 25.11.15 - klo:18:47
Itse petyin Contin kitkoihin todella pahasti. Ajattelin samalla tavalla, että kokeillaan välillä jotain muuta, kun ovat menestyneet testeissä ja olivat pikkasen halvemmat kuin nokialaiset. Nokian renkaisiin en ole koskaan joutunut pettymään vaikka monet niitä haukkuu...

Mutta en halua maalata piruja seinille. Toivottavasti sinulla toimii hyvin. :)

Ja juuri sen takia mulle onkin tulossa nastat, jotta en joutuisi pettymään (riittävän hyvät ominaisuudet kaikissa olosuhteissa). Mulla on nykyään Hakkapeliitta 5:set, joten saan ihan varmasti hiljaisemmat ja kenties myös pitävämmät renkaat.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

panu

Pettymykseni ei johtunut pidosta vaan muista ominaisuuksista. Nokian kitkoja ollut Q, RSi ja R.
N. 10 vuotta ajoin tyytyväisenä kitkoilla, mutta nyt on jo toiset nastat menossa. Tietyissä paikoissa ei vaan toimi muu kuin nasta. Se tarve ei välttämättä kestä kuin pienen hetken, mutta jos niitä tulee tarpeeksi usein...


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

Haq

Oon alkanu miettii, että tuunaisko auton hieman 230:sen lookkiin päin. Eli teippauttais spoilerin mustaksi, sopis kuin nenä päähän mun auton väriin ja ulkoisiin varusteisiin.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Haq

Tänään tiedustelin oman auton tilannetta ja myyjä sanoin, että olis jo tuotannossa. Eli kuukaudessa meni linjastolle. Joillakin heinäkuussa tilanneilla ei ole vielä kuulemma edes tuotantoviikkoa tiedossa, joten aika hassua on. Onko neliveto räsälle varattu omat kiintiöt tehdaslinjastolla, ja minä ensimmäisten joukossa saan auton nopeesti alle? Myyjä ainakin epäili tällaista.

Samalla ilmoitin, että autoa laitettais liikkeen yhteistyökumppanin kautta hieman näyttämään 230 erikoismallilta. Eli spoileri ja katon loppuosa kattoikkunasta takalasiin teippattaisiin mustaksi. Pelkkä spoilerin teippauskin miellyttäisi silmää, mutta saahan sen kattoteipin poiskin, jos siltä alkaa tuntua.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Haq

Myyjä ilmoitti tänään tekstiviestillä, että auto on "lähtenyt tehtaalta" -tilassa. Eli on siis käytännössä matkalla kohti Hankoa.

Mikäköhän tulee luovutuspäiväksi? Jotenkin en usko ekaan viikkoon.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Haq

#41
Tein juuri tiedustelun aton saapumisesta. On tällä hetkellä Hangossa "kunnostus" -tilassa (mitä sitten tarkoittaakaan). 1-2 viikkoa menee vielä, että saapuu liikkeeseen.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Haq

BTW. Tollaset Winter -paketti tarjoukset sais kieltää silloin kun jollakin on tilaus jo tehty :(...;)
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

maher

Lainaus käyttäjältä: Haq - 04.01.16 - klo:19:52
BTW. Tollaset Winter -paketti tarjoukset sais kieltää silloin kun jollakin on tilaus jo tehty :(...;)

Aina tulee uusia ja parempia tarjouksia, eli koskaan "ei ole hyvä aika" ostaa autoa :D
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Haq

On tää odottaminen piinaavaa. Nyt tuli vielä muutama päivä lisää, kun auto ei ollutkaan tämän viikon kuormassa mitä myyjä epäili mahdolliseksi. Mutta. Nyt on kuitenkin varmaa, että ens tiistaina se sitten saapuu liikkeen pihalle ja mahdollisesti luovutus tapahtuisi ens perjantaina.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

enkero

Lainaus käyttäjältä: Haq - 14.01.16 - klo:18:29
On tää odottaminen piinaavaa. Nyt tuli vielä muutama päivä lisää, kun auto ei ollutkaan tämän viikon kuormassa mitä myyjä epäili mahdolliseksi. Mutta. Nyt on kuitenkin varmaa, että ens tiistaina se sitten saapuu liikkeen pihalle ja mahdollisesti luovutus tapahtuisi ens perjantaina.

Hyvä vaan jos venyy, nää viime päivien kelit olisi tehneet maltillisesta sisäänajosta silkkaa kidutusta! :D
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

vRS4x4

Lainaus käyttäjältä: Haq - 14.01.16 - klo:18:29
On tää odottaminen piinaavaa. Nyt tuli vielä muutama päivä lisää, kun auto ei ollutkaan tämän viikon kuormassa mitä myyjä epäili mahdolliseksi. Mutta. Nyt on kuitenkin varmaa, että ens tiistaina se sitten saapuu liikkeen pihalle ja mahdollisesti luovutus tapahtuisi ens perjantaina.

Voi hitto. Omani sain tänään vaikka tilasin viikon myöhemmin kuin sinä.

Haq

Nyt peukkuja pystyyn, jotta auto tulisi huomisaamulla liikkeeseen. Pienikin viivästyminen siirtää luovutuksen ens viikon alkuun.

Sitten kun auto tulee liikkeeseen, tehdään siihen seuraavaa:

1. Lämpöpaketin asennus
2. Talvirenkaat alle
3. Kaikki mallimerkinnät pois takaluukusta
4. Läpinäkyvä teippi takapuskurin päälle

Sen jälkeen auto lähtee teippaukseen, josta se kiikutetaan takas liikkeeseen, jossa siihen suihkautetaan päälle vuoden takuulla kovavaha (tekijän suosittelema)

Että silleen... odotus jatkuu vielä hiukan aikaa.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Haq

Perjantaina 22.1. klo 15 jälkeen luovutus.  8)
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Haq

Myyjältä tuli puhelu, jossa oli hyviä sekä huonoja uutisia. Hyvää oli se, että luovutus aikaistuu kaks tuntii eli saan auton reilun kahden tunnin päästä. Huonoa oli se, että teippausfirmalla ei ollut oikeanlaista teippiä varastossa, MITÃ,, PIIIIIIIP. Ihan naurettavaa räpeltämistä. Ens viikkoon siirtyy se homma. Toisaalta on ihan mukavaa nähdä auto myös ilman teippauksia, joten ei tuo nyt ihan kestämättömäksi asti ärsytä.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Haq

Kyllä nyt tuntuu hyvältä. Kaikki aiemmin kirjoitetut ja omassa päässä pidetyt epäilykset saa unohtaa kokonaan. Candy white on sävynä aivan loistava. Sopii mustiin osiin täydellisesti. Hawkit näyttää paremmalta kuin yhdessäkään kuvassa tai näkemässäni autossa liikkeen pihalla. Ja sport asennossa perä heittää hallitusti (pitihän se kerran kokeilla).

Lisää tuntemuksia ja kuviakin tulossa.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Gudmund

Onnittelut! Sopivasti sait auton keskellä nelikkojen kesää. :)
Candy white on kyllä värinä melko perus, mutta hyvä perus kuitenkin.

Kolmas räsä sulla jo kaikkiaan? Herättääkö vielä samanlaisia fiiliksiä kuin eka RS aikanaan..? :)
Octavia III RS TDI

Haq

#52
Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 22.01.16 - klo:20:11
Onnittelut! Sopivasti sait auton keskellä nelikkojen kesää. :)
Candy white on kyllä värinä melko perus, mutta hyvä perus kuitenkin.

Kolmas räsä sulla jo kaikkiaan? Herättääkö vielä samanlaisia fiiliksiä kuin eka RS aikanaan..? :)

Ekassa pääsin nauttimaan ekaa kertaa riittävistä ajo-ominaisuuksista ja tehoista, toisessa sain ajamiseen lisänautintoa columbuksen ja automaatin kautta. Silti tämä uus osaa yllättää entistä positiivisemmin. Kehitys kehittyy. Auto reagoi herkemmin kaasuun ja ajo tuntuu muutenkin ylelliseltä verrattuna kuus vuotta vanhempaan.

Tämä dsg pitää kaupunkiajossa d-asennossa pienempää vaihdetta edelliseen verrattuna samanlaisissa ajotilanteissa. Se tekee ajotuntumasta sporttisemman. Tiedä sitten miten vaikuttaa kulutukseen, mutta ei ainakaan täristä niin kuin vanhassa.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Haq

#53
Kovasti oon miettiny, että miten saan helposti lisättyy kuvia tänne. Päädyin dropboxiin. Ohessa kuva luovutustilaisuudesta:

https://www.dropbox.com/s/szcv7rnkr4r52py/2016-01-22%2022.51.04.png?dl=0
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Haq

#54
Suosittlen kaikille auton maalipinnan käsittelyä. Melkosta sohjoa oli jo iskeytynyt uutukaiseni kylkeen kauppakeskuksen parkkihalliin mentäessä, mutta lähtiessä loisto oli jo palannut takaisin.

Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Haq

#55
Ensi kokemukset amundsenista ovat oikein positiivisia. Toiminta on nopeaa ja jos on kaks kännykkää kytkettynä, voi niiden aktiivisuutta vaihtaa kätevästi napin painalluksella. Silti voi jatkaa edelleen musiikin kuuntelua toisen kännykästä.

Ã,,änenlaatu bluetoothin kautta oli pettymys... KUNNES tajusin vaihtaa bluetooth audio -asetuksen hiljaisesta kovaksi (keskimääräinenkin olisi ollu jo riittävä). Navigointi on myös hyvin toteutettu. Mutta siitä tulee lisää kokemuksia vasta pidemmillä reissuilla. Jännänä piirteenä huomasin, että navigaattori varoittelee mm. voimakkaista sivutuulista kartan ollessa auki.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Haq

#56
Vein auton tänään viimeistelyyn eli katto ja spoileri saa vihdoinkin mustan peitteen. Ã,,sken olin puhelimella yhteydessä teippariin ja sain kuulla että näyttää entistä paremmalta. Toivon mukaan saan auton huomenna. Vähän on kiire päivä niin en tiedä, että ehdinkö hakea ennen klo 13, jolloin pitäis mennä jo töihin.

EDIT: Huomenna klo 10 pääsee näpsii kuvii :)
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Haq

#57
No nyt on auto vihdoinkin valmis. Tässä liitteenä eka räpsy teipatusta katon loppuosasta ja spoilerista. Pitää ottaa myöhemmin vielä vertailukuva alkuperäiseen. Otin aiemmin kuvan takaviistosta kauppakeskuksen parkkihallissa. Pitää koettaa ottaa samasta kulmasta ja liittää kuvat vierekkäin, jotta ilmeen muutos näkyisi yhdellä silmäyksellä.

Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Morpheus3

Mustiin teippauksiin sopisi mielestäni hieman enemmän tummennetut taka- ja takasivulasitkin.

Muuten, vaikka onkin Suomessa yleinen väri tuo valkoinen, niin tyylikäshän tuo on.
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Haq

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 02.02.16 - klo:12:27
Mustiin teippauksiin sopisi mielestäni hieman enemmän tummennetut taka- ja takasivulasitkin.

Muuten, vaikka onkin Suomessa yleinen väri tuo valkoinen, niin tyylikäshän tuo on.

Oon samaa mieltä, mutta kun "paremmalla" puoliskolla on noissa vakio tummennuksissakin sulateltavaa, niin en lähde taistelemaan.

Kauheen likainenhan tuo on tossa kuvassa. Tässä loskakelissä ei oikein nätimpää kuvaa saa :) . Mutta erittäin tyytyväinen oon.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy