Octavia III LB 2,0 TDI 184 4x4 RS DSG Candy White

Aloittaja Haq, 31.10.15 - klo:22:02

« edellinen - seuraava »

Mikavaan

Moi,
Millainen oli pelin toimitusaika. Tilauksesta ...luovutukseen.

livejungle

#61
Mites olis alalipan teippaus näin? Itsellä mietinnässä jos keväällä laittais..






JakeS

Muuttaa ulkonäköä kovasti parempaan suuntaan. Minulla on sama tehty fiesta st:ssä ainoa ongelma, että pitää tehdä uusiksi joka kesä. Ei teipit kestä talven aurauksia.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Haq

#63
Lainaus käyttäjältä: Mikavaan - 02.02.16 - klo:13:56
Moi,
Millainen oli pelin toimitusaika. Tilauksesta ...luovutukseen.

Tuonne aloitusviestiin mä sen oon kirjannutkin eli 28.10.2015 oli tilaus ja luovutus tapahtui 22.1.2016. Eli hiukan alle 3 kk

Ja Livejungle: Tällä hetkellä ja tod.näk. lopullisesti teippaukset ovat ohitse tässä autossa. Ehkä paikkailuja pitää tehdä nykysiin, mutta ei kuitenkaan uusia kohtia.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Haq

#64
Ja kiitos livejungle. Huomasin sun kuvan tiedoista, että lähteenä oli photobucket. Tuolla saa kätevästi kuvat esille ilman mitään linkkejä. Muutin kaikki dropbox -linkit tällä sivustolla näkyviksi kuviksi.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

sambolo

Alahuulen voi myös dipata, kestäny itellä ainaki hyvin ja helppo fiksaa jos jotain tulee. https://www.dropbox.com/s/e9juqxs9u5vli4j/2015-11-02%2016.01.14.jpg?dl=0
Myös kilven tausta dipattu.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Haq

Pakko myöntää, että hiukkasen alkaa kiinnostaa tuo etupuskurin alaosan lipan teippaus mustaksi. Mutta tekiskö sen livejunglen kuvista katsellen noiden valkoisten autojen vai tuon harmaan tyyliin, joista jälkimmäisen teippauslinja jatkuu sivulle eikä eteen?
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

livejungle

#67
Olen pohtinut jo jonkin aikaa ihan samaa. Photoshoppasin omasta ottamiani kuvia ja mielestäni sivusta katsottaessa tuo alin tyyli näyttää paremmalta. Toisaalta nuo ylemmät saavat alaosan näyttämään jotenkin agressiivisemmalta ja menevät ylämaskin kanssa samansuuntaisesti.
En tiedä kummin sitä tekis. Vaikeeta. Kummatkin ihan jees. Tuolla lisää kuvia:
http://octavia-rs.com/gallery/index.php/image-extended-list/?pageNo=27&sortField=uploadTime&sortOrder=DESC

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Haq - 02.02.16 - klo:23:16
Pakko myöntää, että hiukkasen alkaa kiinnostaa tuo etupuskurin alaosan lipan teippaus mustaksi. Mutta tekiskö sen livejunglen kuvista katsellen noiden valkoisten autojen vai tuon harmaan tyyliin, joista jälkimmäisen teippauslinja jatkuu sivulle eikä eteen?

Itsellä teippautettu kuvan:2 mukaan,valkoinen rs ocu.normi quartzin teipillä oli eka talvi ja tuli jälkiä helposti.nyt teippautettu quartzin jollakin kestävämmällä kalvolla ja jälkiä ei ole tullut.itsellä madallettu kyllä vielä -45mm,joten menee normaalia vähän matalemmalla..

Hannes

Tuo ylimmän kuvan mukainen teippaus näyttää hyvältä.

Pumpeli

Tuossa omasta ennen ja jälkeen kuva,niin voit vertailla..


Haq

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 03.02.16 - klo:10:59
Tuossa omasta ennen ja jälkeen kuva,niin voit vertailla..



Kiitos. Tämä vertailukuva selkeytti päätöksentekoa. Sitten puhelin pirisee vaan.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Laars

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 02.02.16 - klo:18:34
Alahuulen voi myös dipata, kestäny itellä ainaki hyvin ja helppo fiksaa jos jotain tulee. https://www.dropbox.com/s/e9juqxs9u5vli4j/2015-11-02%2016.01.14.jpg?dl=0
Myös kilven tausta dipattu.

Uuden kilven kävisin tilaamassa konttorilta  ;)

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Laars - 03.02.16 - klo:11:51
Uuden kilven kävisin tilaamassa konttorilta  ;)

Juu tarkotuksena on ollut :D

Jotta ei iha ot niin mun mielestä harmaassa skodassa paras teippi, tai sit se on vas muuten komein noista :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Haq

Töissä haukkuvat jo liian amisautoksi tuota keulalipan teippausta :)

Tuleepahan sekin osa-alue tässä maailmassa koettua.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Haq - 31.10.15 - klo:22:02
- kaikki mallimerkinnät pois takaluukusta

Tota kannattaa miettiä. Joskus merkit pois oli selkeä viesti siittä, että auto on niin pro että ei ole tarpeen kertoa merkeillä mitään. Nyt taas moni poistaa ne siksi, että on joku vähän halpiksempi ja haluaa olla muka pro. Ihan kiva auto muuten, mutta poistaisin ehkä itse jälkikäteen vain osan merkeistä halpis imagolta välttyäkseni.

TAG

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 03.02.16 - klo:12:15
Juu tarkotuksena on ollut :D

Jotta ei iha ot niin mun mielestä harmaassa skodassa paras teippi, tai sit se on vas muuten komein noista :D

Tuo Dracula versio tuo varmaan tuon "amish" kommentin töissä. Omia silmiä miellyttää myös eniten tuon harmaan versio, jossa väkäset puuttuvat. Siinä versiossa äkkiseltään ei huomaa, että tuo ei ole alkuperäinen ratkaisu. Muutenkin vähemmän dramaattinen muutos kuin valkoisen värin kanssa.

Haq

#77
Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 03.02.16 - klo:13:52
Tota kannattaa miettiä. Joskus merkit pois oli selkeä viesti siittä, että auto on niin pro että ei ole tarpeen kertoa merkeillä mitään. Nyt taas moni poistaa ne siksi, että on joku vähän halpiksempi ja haluaa olla muka pro. Ihan kiva auto muuten, mutta poistaisin ehkä itse jälkikäteen vain osan merkeistä halpis imagolta välttyäkseni.

Siis mullehan on ihan sama mitä muut ajattelee mun autosta. Mallimerkintöjen poistoa en oo ikinä edes ajatellu, mutta kun täältä oon huomannu joidenkin sitä tekevän, niin päätin kokeilla samaa, ja tyytyväinen oon. Ulkonäkö meni parempaan suuntaan omissa silmissäni. Tässä kuva perästä :)




Tarkkasilmäiset voi huomata, että spoileria ei teipattu kokonaan altapäin. Eivät olleet tajunneet aukaista niitä neljää ruuvia, jotta sen olis saanu irti. On menossa paikkaukseen.

Ja se hyvä puoli näissä kaikissa muunnoksissa on, että jos ei myöhemmin miellytä omaa silmää, saa alkuperäisen takas kädenkäänteessä.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

TAG

Vielä kun takavalot sais mustaoptiikkana

Haq

Lainaus käyttäjältä: TAG - 03.02.16 - klo:16:23
Vielä kun takavalot sais mustaoptiikkana

Itse asiassa teippari ehdotteli jotain kevyttä sävytystä noihin valoihin. En oikein lämmennyt sille vielä. Suomessa on niin pimeetä koko ajan, että eihän sävyeroja edes huomaa :)
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

TAG

Lainaus käyttäjältä: Haq - 03.02.16 - klo:16:27
Itse asiassa teippari ehdotteli jotain kevyttä sävytystä noihin valoihin. En oikein lämmennyt sille vielä. Suomessa on niin pimeetä koko ajan, että eihän sävyeroja edes huomaa :)

Pikkasen sellaiseen gun metal / savun harmaa suuntaan kun saisi tuota kirkuvanpunaista rauhoitettua...vois toimii mustavalkoisessa teemassa

Haq

Vähän mustaa pareriarkkia, tyttären askarteluteippiä ja hieman saksimista. Tuloksena siitä uusi (hetkellinen) ilme keulaan.



Parempia se on nähdä eka luonnossa, että miltä tuo alalipan mustaus näyttäisi :)
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

livejungle

No miltä se näytti? Minusta näyttää ihan hyvältä. Täytyy keväällä käydä teippauttamassa oma.

Haq

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 07.02.16 - klo:19:49
No miltä se näytti? Minusta näyttää ihan hyvältä. Täytyy keväällä käydä teippauttamassa oma.

Hyvältä näytti. Se jäi kertomatta edellisen kuvan yhteydessä.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Haq

Nonniin. Nyt on sitten taas teippailtu. Toteutin yllä mainostetut ehdotukset / suunnittelut ja alla on sitten lopputulos eli etupäässä alalippaa vedetty mustaksi.

Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Haq - 15.02.16 - klo:12:30
Nonniin. Nyt on sitten taas teippailtu. Toteutin yllä mainostetut ehdotukset / suunnittelut ja alla on sitten lopputulos eli etupäässä alalippaa vedetty mustaksi.



Hyvältä näyttää :) juuri samanlailla ku itselläki..

Haq

2000 km tuli täyteen toissa päivänä. Ja edelleen vain hymyilyttää.

Ajo on ollut enimmäkseen kaupunkiajoa, jossa kulutus on pyörinyt melko isoissa lukemissa verrattuna edelliseen. Välillä mennään yli seiskan, mutta siellä 6,7 paikkeilla on keskiarvo. Mittarivirhettä en oo testaillu.

Tällä viikolla oon lomareissulla Pohjois-Pohjanmaalla. Maanantaina pöristelin 550 kilmetriä 5,5 litran keskikulutuksella. Keskinopeus oli noin 90km/h.

Edelliseen verrattuna ajoavut eli luistonesto ja ajonvakautus ovat kehittyneet mukavampaan suuntaan. Ennen ei voinut olla huomaamatta sitä milloin auto puuttuu peliin. Uudessa vaan jää ihmettelemään, että kuinka tuo mutka nyt noin meni. Ei kuulu mitään ääniä eikä tunne mitään nykäyksiä ja auto kulkee tasaisesti "liian vauhdikkaasti" otetut risteykset. Sport-asennossa en oo vielä saanut autoa niin luisuun, että sen olis tarttenu pelastaa mua. Ehkä siksi, että oo kuitenkin suht (rauhallinen) kuski.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Haq

3000 kilometriä piti ajaa, että sain ekat kokemukset valoavustimesta. Nyt kun on 3500km täynnä niin ei voin vain kuin kehuskella tuotakin ominaisuutta. Toimi koko eilisen 300 km reissun kuin junanvessa.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

RSOCUstin

Miltäs liikkuminen tuntuu kesäkeleissä, kulutus asettunut paremmaksi, kilsoja kertynyt?

Haq

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 13.06.16 - klo:09:30
Miltäs liikkuminen tuntuu kesäkeleissä, kulutus asettunut paremmaksi, kilsoja kertynyt?

Vähän kesti vastauksessa, kun en oo käyny foorumilla aikoihin. Kilsoja on kertyny 9 000, ja keskikulutus on pyöriny 7 litran paikkeilla. Suuri osa ajosta on kaupunkiajoa, joten ihan tyytyväinen oon. Kaikin puolin oon erittäin iloinen valintaani.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy