Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Banned

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 06.08.20 - klo:20:48
Tälle autolle on tehty semmoset polttoainetta oikeasti säästävät vanteet, melko rumat tietysti, mutta pihistelijälle vois olla hyvä ratkaisu. Joku muu voi varmaan linkkaa jos tietää mistä ne komiat vanteet löytyy  ;D

Joo  :o Vastaavia näkyy Ionigeissa yms. Yksi valintakriteeri oli, että noita vanteita ei autossa saa olla :D
Passat GTE

velim

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 04.08.20 - klo:16:40
Sanoisin että ei ole pelkästään GTE:n ongelma vaan Passatin ongelma ainakin takajarrujen osalta. Omassa (diesel) reilu 80tkm ajetussa oli takajarrut todella hirveässä kunnossa. Myös monessa muussa saman verran ajetussa Passatissa jota koeajoin, oli takajarrut ihan vastaavassa kunnossa.

Onneksi Euroopasta saa näihin takajarruosat halvalla. Autodocista takalevyt + palat setti halvimmillaan n. 60e (kiinanpaskaa), brembot n. 110e ja noiden hintojen väliin mahtuu muutamat ok merkkiset osat.

Itse ostin brembot ja vaihto sujuu helposti parissa tunnissa jos on VCDS käsijarrun avaamiseen.

Itse katselin Boscheja Autodocilta ja tarjosi malliin sopivana takajarrulevyksi tuulettuvaa mallia mutta PR numero ei täsmää ... saisikohan tuollaisen mahdollisesti toimimaan vai onko tuotteen oltava "pr -numeron osalta" juuri se, mikä on autoon määritelty?
VW Passat variant GTE 2016
VW Golf variant TSI 2013

northrob

Tuulettuva levy on 22 mm paksu ja normaali 12 mm eli joutuu vaihtamaan myös jarrusatulan pitimet vähintään.
Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-Å KODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: velim - 07.08.20 - klo:10:33
Itse katselin Boscheja Autodocilta ja tarjosi malliin sopivana takajarrulevyksi tuulettuvaa mallia mutta PR numero ei täsmää ... saisikohan tuollaisen mahdollisesti toimimaan vai onko tuotteen oltava "pr -numeron osalta" juuri se, mikä on autoon määritelty?

Oman kokemuksen mukaan kun PR koodi vastaa sitä mikä auton PR koodi listauksessa niin osat sopii suoraan paikalleen. Eli jos tarjoaa eri PR koodia niin ei välttämättä sovi.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Pahkeinen

Ostohousut on jo laitettu jalkaan mutta hiukan huolestuttaa käyttö talvella. Pohjoisempana kun tuppaa talvisin olemaan 30 ja 40 asteen pakkasia, lähteekö käyntiin ja kestääkö moottori? Vai pitääkö tuohon viritellä joku moottorinlämmitin?
Passat GTE 2016

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Pahkeinen - 11.08.20 - klo:09:15
Ostohousut on jo laitettu jalkaan mutta hiukan huolestuttaa käyttö talvella. Pohjoisempana kun tuppaa talvisin olemaan 30 ja 40 asteen pakkasia, lähteekö käyntiin ja kestääkö moottori? Vai pitääkö tuohon viritellä joku moottorinlämmitin?

Olikohan näin, että sähköauto toimii parhaiten jos ulkolämpötila on +10-20 astetta?

Sam123

#2616
Hei,

Mieleni tekisi hommata Passat GTE 2016-2018 farkku, melkein kaikki nettiautossa olevat ovat Ruotsi autoja, entisiä leasing/vuokra-autoja. Mitä kannattaa ostaessa huomioida? Onko webasto pakollinen? Autoa ilmeisesti saa jotenkin myös sähköllä lämmitettyä? Tuntuu, että hinnat ovat vähän nousseet sitten kevään. Silloin sai 2017 alle 80tkm ajettuja 25 000e, nyt niistä saa maksaa 27-29.

Latausmahdollisuudet kotona ovat hyvät. Pystyisin lataamaan autoa päivittäin. Työmatkani on 9-10km/suunta. Pystyisin periaattessa ajamaan kaks-kolme työpäivää töihin pelkällä sähköllä. Miten paljon tuolla sähköllä oikeasti ajaa, jos lämpötila siinä 5-15 asteessa? Onko edes mitään mahdollisuuksia 40km?

Onko uusi malli (vm.2019) paljon parempi kuin vanha? Tuntuu olevan nuo 2016 mallit vähän paremmin varusteltuja kuin nämä 2018. (mm. sähköinen takaluukku, webastoa löytyy useammasta).

Olen miettinyt uutta Octavian phev hybridiä, kun se joskus tulee tai Seat Leonin uutta phev hybridiä. Ostaisko pari vuotta vanhemman passatin mielummin kuin edellä mainitut. Pysyykö Passatissa arvo paremmin? Nykyisessä Leon ST (2019) tippunut arvo kun lehmän häntä..


mattix

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 11.08.20 - klo:09:58
Mieleni tekisi hommata Passat GTE 2016-2018 farkku, melkein kaikki nettiautossa olevat ovat Ruotsi autoja, entisiä leasing/vuokra-autoja. Mitä kannattaa ostaessa huomioida? Onko webasto pakollinen? Autoa ilmeisesti saa jotenkin myös sähköllä lämmitettyä? Tuntuu, että hinnat ovat vähän nousseet sitten kevään. Silloin sai 2017 alle 80tkm ajettuja 25 000e, nyt niistä saa maksaa 27-29.
Ostaessa kannattaa varmistaa, että _kaikki_ renkaat ovat ok kunnossa, Ruotsin puolella nimittäin vaihdetaan usein vain yhden akselin renkaat. Tarkista, että kummatkin latauskaapelit (shuko ja type2) ovat mukana. Kaikki sähköllä toimiva kannattaa tarkistaa ml. latausluukun toimivuus. Ei varmaan haittaisi laittaa hetkeksi autoa kaapeliin ja tarkistaa, että lataus toimii. Varmista jarrulevyjen kunto, näissä ovat vähällä käytöllä ja ruostuvat varsinkin takaa. Jos auto on vähintään vuodelta 2017, sähköinen huoltokirja on käytössä ja tuloste pitäisi löytyä hansikaslokerosta. Vilkaise moottorin alustan suojamuovin kunto. Lisäksi vaihteiston toimivuuteen on syytä kiinnittää huomiota koeajolla. Loppujen lopuksi aika vähävikaisia nämä ovat ymmärtääkseni olleet.

Webasto on hyvä, koska aina välillä tulee lähtöjä ilman lämmitystä ja jos 5-10A virralla lataat kylmällä kelillä, ei paukkuja tahdo riittää lämmitykselle.

Hinnat ovat nousseet 1-2 tonnia kysynnän ja tarjonnan lain mukaan. Maaliskuussa oli webastollisia alle 105 tkm ajettuja GTE-Passatteja nettiautossa 40-50, pari viikkoa sitten 4 kpl.

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 11.08.20 - klo:09:58
Latausmahdollisuudet kotona ovat hyvät. Pystyisin lataamaan autoa päivittäin. Työmatkani on 9-10km/suunta. Pystyisin periaattessa ajamaan kaks-kolme työpäivää töihin pelkällä sähköllä. Miten paljon tuolla sähköllä oikeasti ajaa, jos lämpötila siinä 5-15 asteessa? Onko edes mitään mahdollisuuksia 40km?
Riippuu aivan ajonopeuksista ja pysähdyksistä. Itse pääsen kesäkelillä 35 km, kun ajo on 5km/50kmh + 12km/80kmh + 18km/100kmh. Talvella tahtoo akku tyhjentyä 25 km jälkeen, jos mukana on edes puolet satasen tietä. Iso merkitys rangeen on sillä, onko akut lämpiminä (=juuri ladattuina) lähtiessä.

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 11.08.20 - klo:09:58
Onko uusi malli (vm.2019) paljon parempi kuin vanha? Tuntuu olevan nuo 2016 mallit vähän paremmin varusteltuja kuin nämä 2018. (mm. sähköinen takaluukku, webastoa löytyy useammasta).
Tästä en tiedä. Itse arvostan varusteissa: webasto, digimittaristo, discover pro, led-valot, kuolleen kulman varoitin, peruutuskamera, sähköinen kontin luukku ja nahkapenkit. Omastani puuttuvat kessy ja muistipenkit, jotka toisivat vaivattomuutta valtavasti. Korostan digimittaristoa, koska sen kanssa tulee fiilis modernista "sähköautosta" + mittaristossa oleva navi on kätevä.

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 11.08.20 - klo:09:58
Olen miettinyt uutta Octavian phev hybridiä, kun se joskus tulee tai Seat Leonin uutta phev hybridiä. Ostaisko pari vuotta vanhemman passatin mielummin kuin edellä mainitut. Pysyykö Passatissa arvo paremmin? Nykyisessä Leon ST (2019) tippunut arvo kun lehmän häntä..
Tähän kysymykseen ei taida kukaan tietää vastausta. Jos akut pitävät varauksen hyvin, niin mikä ettei näissä arvo jotenkin pysy. Tällä hetkellä käytettyjen GTE-Passattien hinta on minusta alhaalla suhteess vastaaviin dieseleihin tai bensoihin. Paljon ajetuista (>150 tkm) GTE-autoista pyydetään aivan älyttömiä verrattuna puolet vähemmän ajettuihin.

Sam123

#2618
Kiitos kattavasta vastauksesta ja vinkeistä @mattix.

Käytännössä pitäisi päättää vm 2018 ajettu 30-50tkm n. 30 900e, suhteellisen karvalakki tai sitten 2016-2017 ajettu 50-80tkm, jossa on sitten digimittaria ja webastoa jne. 28-29 000e

Ylivoimaisesti parhaan vaihtotarjouksen olen saanut tuohon 2018, ollut Ruotsissa leasing autona. Saisin omasta Leonista 4000euroa enemmän kuin muualta. Kyseinen liike ostanut paljon noita Passateja varastoon (100kpl tänä vuonna). Osa oli kyllä aika huonossa kunnossa ulkoisesti, pientä jälkeä vähän siellä täällä. Itse olen aika tarkka näiden suhteen.  En tiedä eikö leasing autoja sitten pidetä niin hyvässä kunnossa, kun ei ole oma?

Sieltä löysin yhden valkoisen, joka suht hyvässä kunnossa oleva (ainakin ulkoisesti mielestäni paras niistä kaikista), mutta autossa paloi moottorivalo ja huollossa oli sanottu, että polttoaineen tasoanturi on rikki. Osaa pitäisi odotella viikko. Autossa vielä takuuta 3 viikkoa jäljellä. Liike tietysti hoitaa huollon ym. Kävin koeajon aikana K-Caarassa kysymässä huoltohistoriaa ja siinä oli ajallaan tehty kaikki huollot. Toisessa koeajoautossa oli mennyt "yli" suositellun huoltovälin melkein 4000km, ja Volkkarin raja on 1500km, mitä sallivat ja siihen sanoivat, että käytännössä osiin, joihon liittyy öljynkierto, niihin osiin takuu umpeutunut. Sellaista en ainakaan uskalla ostaa. Vaikka ei olisikaan enää takuuta, kyllä huollot pitää ajallaan olla tehtynä.

Sitä en tajua miksi heiltä saisin yli 4000 euroa enemmän omasta kuin mistään muualta? Ovatko ne jotain kolariautoja tms? Osa meinaa selvästi kolhittu jotenkin, millo puskurista puuttui vähän maalia tai vastaavaa..Tuntuu vain olevan tuo tarjous liian hyvää ollakseen totta..!? Tuo kyseinen yksilö olisi 39 000km ajettu vm 2018. Ei webastoa, ei digimittaria, sähkötoimista takaluukku, eikä kuolleenkulman avustinta ym.  Muut taitaa olla.




mattix

Ainakin aiemmin keväällä sweet spot oli minusta vm 2017, jolla ajettu 65tkm, varusteita ja hinta 25 500â,¬. Siinä kohtaa aika hyvin kaikki.

Kannattaa ostaessa huomioida, että 60tkm huolto maksaa sitten tonnin merkkarilla heidän osillaan ja litkuillaan. Siksi esim. 65-75tkm ajettu voi olla ihan hyvä valinta.

Autot ovat yksilöitä ja myyntihintaan vaikuttaa niin hankintahinta, myyjien/liikkeen bonustavoitteet, vaihtoauton kiinnostavuus ja yleinen taloustilanne. Ei kannata vetää liikaa johtopäätöksiä.

Jos on merkkarilla huollettu, niin kolarikorjaukset pitäisi näkyä lapulla?

Banned

Hommaa se jossa on varusteita. Puuttuvat varusteet harmittaa jälkeenpäin joka tapauksessa.
Autoa vaihtaessa varusteltu on helpompi myydä. Hinnat kun tippuu ajan myötä, niin karvalakkien seasta monasti poimitaan ne karkit ensin.

Webasto on talvella hyvä eikä viisarimittaristolla kannata ostaa. Uudemmissa malleissa tuo multimediapuoli on ollut ilmeisesti aika buginen. Vanhempi pelaa paremmin. Oma on vm 2006 ja ainoa vika on kuolleen kulman varoittimen tilttaaminen. Seuraavan kerran kun vien huoltoon niin laitatan kuntoon. Tähän oli onneksi rustattu pidempi 5 vuoden takuu.
Passat GTE

Sam123

Jep..ehkä iteki kallistumassa hieman vanhempaan missä hyvät varusteet. Sitä haikailee kuitenkin niiden perään.

Löysinki just yhden 2017 60+ajettu, kaikilla herkuilla..28900â,¬...Ainakin ois iso huolto tehty, vaikka onki "paljon" kilsoja.

Sam123

Osaako joku neuvoa, saako näitä ladata jatkojohdon kanssa? Asunnon terassilla
voimavirtapistoke, mutta auton mukana tuleva johto ei riitä (5m) vaan tarvii 8â€"0metriä pitkän johdon.

Voimavirtaan tulis adapteriksi: https://www.puuilo.fi/ADAPTERI-16A-SCHUKO

Ja jatkojohdoksi: https://www.puuilo.fi/Jatkojohto-3-x-25mm-2-osainen-10M

Onko turvallinen yhdistelmä?


Kiitos avusta jo etukäteen!

VG

Olenko mä ainoa joka ei tajua tota digimittariston ihanuutta?
Minusta se on kokonaisuudessaan vaikealukuisempi kuin analogiset viisarit, ja joissain valaistusolosuhteissa siitä on tosi vaikea nähdä mitään. Muutenkin tossa on aivan liikaa tietoa näytöllä omaan makuun vaikka kuinka säätäis. Mulle riittäis päivittäisessä käytössä nopeus (numeroina), tieto ajetaanko sähköllä vai bensalla, ja sähkön ja bensan määrät.

Turbokiisseli

Mä taas en luopuisi digimittaristosta ikinä! Tykkään pitää karttaa mittaristossa ja sähköajon voima- ja kulutuskäppyrät on lopulta aika hyödyllistä tietoa jos haluaa pihistellä.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

VG

Mjoo, makuja on tosiaan erilaisia.
Mä en sen tarkemmin pihistele ajaessani, mitä nyt kiihdyttelen senverran varovaisesti ettei bensakoneen tarvitse startata, jos akuissa on vielä hönkää. Pidän ilmastoinninkin oikeastaan aina auto asetuksella, enkä räplää ajomoodien kanssa. Navigaattorina käytän noin 100x mielummin google mapsia kuin auton omaa navia.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 12.08.20 - klo:09:32
Osaako joku neuvoa, saako näitä ladata jatkojohdon kanssa? Asunnon terassilla
voimavirtapistoke, mutta auton mukana tuleva johto ei riitä (5m) vaan tarvii 8â€"0metriä pitkän johdon.

Ei varmaan saisi, koska latausjohdon pistotulpassa on lämpötila-anturi mikä katkaisee latauksen jos liitos ylikuumenee. Jos välissä on jatkojohto ja/tai muita palikoita, niin anturi ei tiedä katkaista latausta vikatilanteessa. Käytännössä voimavirtarasia on suunniteltu jatkovaan käyttöön ja tuo adapterikin varmasti menettelee. Eli omalla vastuulla uskaltanee käyttää, sitähän se joka tapauksessa on jos sattuu talo palamaan tms...

Parempi ratkaisu olisi laittaa kiinteästi asennettava latauslaite talon seinään. Sähkömiehen kytkemänä, totta kai.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

teräksenharmaa

#2627
Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 12.08.20 - klo:09:32
Osaako joku neuvoa, saako näitä ladata jatkojohdon kanssa? Asunnon terassilla
voimavirtapistoke, mutta auton mukana tuleva johto ei riitä (5m) vaan tarvii 8â€"0metriä pitkän johdon.

Voimavirtaan tulis adapteriksi: https://www.puuilo.fi/ADAPTERI-16A-SCHUKO

Ja jatkojohdoksi: https://www.puuilo.fi/Jatkojohto-3-x-25mm-2-osainen-10M

Onko turvallinen yhdistelmä?


Kiitos avusta jo etukäteen!

En tiedä, miten kenenkin mielestä saa ladata, mutta jos varsinkin tiputtaa latausvirran viiteen ampeeriin, niin ongelmia tuskin tulee. Uudet pistokkeet odottaisi kyllä kestävän täydenkin latausvirran, mutta itse varmistaisin sen niin, että kokeilisin pistokkeiden lämmöt sen jälkeen, kun autoa on ladattu tunteja.

EDIT: jollakin tämmöisellä johdolla tuon kriittisen suko-tökkelin saisi irto talosta paikkaan, jossa suko saisi rauhassa palaa jos on palaakseen.

https://m.thomann.de/fi/stairville_3_way_powersplit_cee_16a_10m.htm?glp=1&gclid=CjwKCAjwps75BRAcEiwAEiACMYh9pBJsgIUzmsekthMAKC8n27rpLAResl53rbrjXNZX9yo_ZtmozBoC498QAvD_BwE

plugaaja

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 11.08.20 - klo:09:58
Onko uusi malli (vm.2019) paljon parempi kuin vanha? Tuntuu olevan nuo 2016 mallit vähän paremmin varusteltuja kuin nämä 2018. (mm. sähköinen takaluukku, webastoa löytyy useammasta).
Facelift-mallissa (2019-> ) oleellisin ero on noin 35% isompi akku, eli sähköajo onnistuu vastaavasti ainakin kolmanneksen pidempään kuin vanhemmalla mallilla.

Varusteista:
Webastosta olen itse ainakin tykännyt, erityisesti jos auto parkissa taivasalla, eikä ole 16A pistoketta käytössä, sillä 8A-10A virrasta ei oikein riitä kunnon lämmitykseen. Ja käsittääkseni sähköllä lämmitys onnistuu vain 30 min kerralla, mikä ei tosipakkasilla oikein riitä. Toki voi ajastaa useamman 30 min peräkkäin. Muutoinhan sähköllä lämmitys on hienoa ja sähköautoilun hengen mukaista!

SVAG

Lainaus käyttäjältä: mattix - 11.08.20 - klo:13:18
Ainakin aiemmin keväällä sweet spot oli minusta vm 2017, jolla ajettu 65tkm, varusteita ja hinta 25 500â,¬. Siinä kohtaa aika hyvin kaikki.

Sama pantu merkille koskien hintoja. Ruotsissakin noita oli lähemmäksi 20tâ,¬ + parin tonnin verot tänne tuotuna.
Skodalla sanoivat Octavia hybridin hinnaston tulevan lähiaikoina niin odotellaan nyt se... Leonia kun saa 31,5tâ,¬ ja jos Skoda edes suht lähelle, niin en kyllä pysty perustella itselleni 3-4 vuotta vanhasta Passatista 28-29tâ,¬ hintaa jos uuden Octavia saa hybridinä esim. 4-5tâ,¬ kalliimmalla.
MB E220d -18

jt

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 12.08.20 - klo:09:32
Osaako joku neuvoa, saako näitä ladata jatkojohdon kanssa? Asunnon terassilla
voimavirtapistoke, mutta auton mukana tuleva johto ei riitä (5m) vaan tarvii 8â€"0metriä pitkän johdon.

Voimavirtaan tulis adapteriksi: https://www.puuilo.fi/ADAPTERI-16A-SCHUKO

Ja jatkojohdoksi: https://www.puuilo.fi/Jatkojohto-3-x-25mm-2-osainen-10M

Tee mieluummin niin että otat voimavirtajatkojohdolla virran lähemmäs ja sinne laitat sitten adapterin. (voimavirtajohtoja löydät myös Puuilosta tai muista marketeista). Voimavirran liittimet ovat selvästi järeämpää tekoa kuin normi jatkojohdon ja noita löytyy myös 32A versiona joka alkaa olla jo aika overkill.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: jt - 12.08.20 - klo:23:03
Tee mieluummin niin että otat voimavirtajatkojohdolla virran lähemmäs ja sinne laitat sitten adapterin. (voimavirtajohtoja löydät myös Puuilosta tai muista marketeista). Voimavirran liittimet ovat selvästi järeämpää tekoa kuin normi jatkojohdon ja noita löytyy myös 32A versiona joka alkaa olla jo aika overkill.

Voimavirtajohdoissa 16 A ja 32 A on erikokoiset pistorasiat, joten 32 A jatkojohto ei käy 16 A pistorasiaan (joka on normaali kotitalouksien voimavirtapistorasioiden koko).

Sanoisin, että ei ole merkitystä, käyttääkö 16 A voimavirtajatkojohtoa ja adapteria vai esitettyä schuko-voimavirtajohtoa. Molemmissa on 5x2,5 mm2 kaapelointi.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

jamo75

aika harvassa kotitaloudessa on 32A voimavirta sen verran järeät pääsulakkeet piti siinä tapauksessa löytyä

adapteri on kytketty voimavirran yhteen vaiheeseen kiinteästi niin mitään muuta lisähyötä tuo ei tuo
toki voimavirta kaapelin suojaus on ihan toista luokkaa jos se esim. makaa vesisateessa ja lumihangessa

huomattavasti järkevämpää olisi vetää maakaapeli tolppaan mutta toki se maksaa, mikä ei ?

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 13.08.20 - klo:04:05
Voimavirtajohdoissa 16 A ja 32 A on erikokoiset pistorasiat, joten 32 A jatkojohto ei käy 16 A pistorasiaan (joka on normaali kotitalouksien voimavirtapistorasioiden koko).

Sanoisin, että ei ole merkitystä, käyttääkö 16 A voimavirtajatkojohtoa ja adapteria vai esitettyä schuko-voimavirtajohtoa. Molemmissa on 5x2,5 mm2 kaapelointi.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

passari

Terve

GTE -19, 10tkm.

MIB3 kanssa menee hermot:

1) Sähköpenkit ja kuljettajan tunnistus avaimesta ei toimi. Autoon mennessä se ajaa penkin edellisen kuljettajan säädöille ja lähtee lataamaan käyttäjän tietoja ties mistä. Minuutin parin päästä se saattaa ehdottaa ruudulla oikeaa käyttäjää ja kysyy Apply settings?, jonka jälkeen ajaa penkin oikeaan asentoon. KUKAAN ei odota näin kauaa rauhallisesti paikallaan, josko penkki kohta liikkuisi oikeaan asentoon. Autoon mennessä täytyy ensi töikseen painaa penkin kyljestä muistipaikan nappia, jotta penkin saa oikeaan asentoon.

2) Wireless Carplay pätkii jatkuvasti. Noin kerran minuutissa mikä tahansa puhelimesta toistettava audio pätkäisee havaittavasti. USB-johdolla liitettäessä tätä ongelmaa ei ole. Puhelimena iPhone.

3) Auto pyytää vähän väliä määrittämään rengaspaineen referenssitason. Tyre pressure monitoring calibration.

Onko kukaan saanut näitä ongelmia ratkottua? Huolto piti autoa viikon, eikä osannut tehdä näille mitään.

Lataaminen onnistuu hienosti 16A virralla tavallisesta Suko-rasiasta. Kaapelin saa netistä alle 200 â,¬:
https://www.elintacharge.com/en/charging-cables/iec62196-type2-to-schuko-with-controlbox-16a
GTE:n lataamiseen latausaseman hommaaminen on mielestäni turhaa. Auton lataaminen neljä tuntia ei ole Suko-pistorasian jatkuvaa käyttöä. Vakuutusyhtiöt ja latausasemakauppiaat voivat olla eri mieltä.

Auton mukana tullut tilapäislatauskaapeli oli rikki alusta pitäen. Se katkoi latausta kesken kaiken. Huolto vaihtoi kaapelin uuteen, mutta sitä ei ole juuri tullut käytettyä, koska se on rajoitettu 8 ampeeriin.

Joku rämisee/natisee keskikonsolissa n 40-50 kmh nopeudessa. Sitä huolto sai vähän vaimennettua.

passo_s

Passat GTE -19
Kuten edullinen Passat B8, osaa tämä nykyinenkin imeä hiekkatieltä kiviä jarruihin. Nyt kiljuu niin pahasti että lähti hinurilla pajalle. Ei irronnut kivi peruuttelemalla. Työsuhde auto,en alakanut purkaa.

passo_s

Lainaus käyttäjältä: passari - 13.08.20 - klo:22:52
Terve

GTE -19, 10tkm.

MIB3 kanssa menee hermot:

1) Sähköpenkit ja kuljettajan tunnistus avaimesta ei toimi. Autoon mennessä se ajaa penkin edellisen kuljettajan säädöille ja lähtee lataamaan käyttäjän tietoja ties mistä. Minuutin parin päästä se saattaa ehdottaa ruudulla oikeaa käyttäjää ja kysyy Apply settings?, jonka jälkeen ajaa penkin oikeaan asentoon. KUKAAN ei odota näin kauaa rauhallisesti paikallaan, josko penkki kohta liikkuisi oikeaan asentoon. Autoon mennessä täytyy ensi töikseen painaa penkin kyljestä muistipaikan nappia, jotta penkin saa oikeaan asentoon.


Onko penkissä esivalinta nappulat? Onko penkille autossa oma muisti joka ei vaadi mitään nettiyhteyttä että esivalinnasta kun painaa niin penkki perhana menee että heilahtaa säätöihin? Kun tästä tuli vaimolta sanomista että pitääkö aina nuukailla ja jättää sellainen varuste hankkimatta josta olisi paljon iloa. Vaimolla ja mulla on reilu pituuseroa. No,kaveri Skoda Superb sekoilee samanlailla.

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: passari - 13.08.20 - klo:22:52

Onko kukaan saanut näitä ongelmia ratkottua? Huolto piti autoa viikon, eikä osannut tehdä näille mitään.


GTE vm. 2018 eli vanhempi se murheenkryyni siinä keskellä, aikoinaan oli android 10 kanssa yhteysongelma, ei pystynyt jakamaan wifiä puhelimesta. Sitä korjasivat ja sen jälkeen puhelin , android bersiosta riippumatta ei ole juurikaan laitteen kanssa toiminut. Ei tule hälytysääniä, puhelun soittaminen toimii jos toimii, tuleva puhelu ei aina yhdisty, ei pysty kaapelilla liittämään puhelinta jne.

Useamman kerran ollut huollossa ja ainakaan parantunut ei ole mikään. Viimeksi meni vajaa minuutti todeta ettei toimi, ja kyllästyin viemään autoa aina uudelleen valohoitoon kun mikään ei parane. Leasing sopimusta 2 vuotta jäljellä ja menee merkki vaihtoon. olkoon paska, en jaksa juosta huollossa kun oikeasti ei kertaakaan ole mikään mennyt parempaan suuntaan.
(Alkup Schuko latauksen kanssa ongelmia, kerran mittasivat laturin ja ei kuulemma ole vikaa. Sekin mittaus taisi maksaa n. 80 euroa) - olkoon paska.

Timppe

Lainaus käyttäjältä: passari - 13.08.20 - klo:22:52
Terve

GTE -19, 10tkm.

MIB3 kanssa menee hermot:

1) Sähköpenkit ja kuljettajan tunnistus avaimesta ei toimi. Autoon mennessä se ajaa penkin edellisen kuljettajan säädöille ja lähtee lataamaan käyttäjän tietoja ties mistä. Minuutin parin päästä se saattaa ehdottaa ruudulla oikeaa käyttäjää ja kysyy Apply settings?, jonka jälkeen ajaa penkin oikeaan asentoon. KUKAAN ei odota näin kauaa rauhallisesti paikallaan, josko penkki kohta liikkuisi oikeaan asentoon. Autoon mennessä täytyy ensi töikseen painaa penkin kyljestä muistipaikan nappia, jotta penkin saa oikeaan asentoon.

Oletko kokeillut käyttäjän asetuksen jälkeen sulkea oven painamalla avaimen nappia avaimen parittamiseksi käyttäjän kanssa?
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: passari - 13.08.20 - klo:22:52
Auton lataaminen neljä tuntia ei ole Suko-pistorasian jatkuvaa käyttöä.

Virallinen raja on 2 tuntia. Eli tavallinen (ehjä) suko pistorasia on specsattu kestämään 16A virtaa yhtämittaisesti 2 tuntia. 8A virralla saa käyttää jatkuvasti.

Ns. Super-Suko on tehty kestämään 16A virtaa jatkuvasti.

Suosittelen tallentamaan palokunnan numeron pikavalinnaksi kännykkään  ;D
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

tet

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 14.08.20 - klo:11:53
Virallinen raja on 2 tuntia. Eli tavallinen (ehjä) suko pistorasia on specsattu kestämään 16A virtaa yhtämittaisesti 2 tuntia. 8A virralla saa käyttää jatkuvasti.

Ns. Super-Suko on tehty kestämään 16A virtaa jatkuvasti.

Suosittelen tallentamaan palokunnan numeron pikavalinnaksi kännykkään  ;D

Eiköhän siinä auton mukana tulevassa schuko-kaapelissa ole kuitenkin pistorasian lämpötilavalvonta. Kenties se passarin alkuperäinen piuha ei edes ollut rikki, vaan katkoi latausta kesken kaiken koska pistorasia kuumeni liikaa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy