Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Tonttu66

Ja Passat GTE hinnoiteltu...

http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw5.nsf/html/mallisto_uusipassatgte_galleria?open
Passat GTE Plug-In Hybrid 160 kW (218 hv) DSG-automaatti 47 989,41 â,¬

http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw5.nsf/html/mallisto_uusipassatgtevariant_galleria?open
Passat Variant GTE Plug-In Hybrid 160 kW (218 hv) DSG-automaatt 48 996,88 â,¬

CO2-päästö 37 g/km molemmilla
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Hawtin

Jos tuon vain saisi 4-motionina (ja pienellä teholisällä;-)...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Passaatti

Niinpä. Jos tuo olisi ollut saatavilla jo viime keväänä ja nelivetona, niin todennäköisesti olisin päätynyt GTE malliin.
Passat, Sedan, Highline 2,0 TDI 140 kW, 4MOTION DSG.

Crimson Red, Chrome & Style, Dartford 8 J x 18, Led-paketti, Easy Access, Alcantara/Vienna-nahkaverhoilu, Travel- Pro, CAR-NET, kosketusnäyttö 8", Area ja Rear View, Active Info Display, monitoimiohjauspyörä, läm.tuulilasi jne. Luov. 12.5.2015.

vwmies

AMS uusimmassa nrossa MB C 350e jäi pisteissä toiseksi, ja myös toimintamatkalla söhköllä.  ;)
Yritetään pärjätä.

Popovice

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 21.10.15 - klo:19:51
CO2-päästö 37 g/km molemmilla
Tarkemmin kun ajattelee niin aikas outoja on nuo ilmoitetut päästölukemat ja sitä kautta autoverotus näillä hybridivehkeillä. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka tämä GTE Pasuunan 37 g/km ja 1.6l/100km. Valmistajan teknisissä tiedoissa lukee että sähkömoottorilla pääsee kokonaista 50km ja päästötiedot on tietenkin ilmoitettu juurikin sillä olettamuksella että käytössä on pelkkä sähkömoottori. Kuitenkin jos ajattelee yleistä käyttötilannetta tällaisella autolla niin on todennäköistä että ainakin osan matkaa pitää ajaa myös polttomoottorilla. Eli meneekö noiden virallisten CO2 lukujen määrittely tosiaan sen mukaan mikä on pienin mahdollinen (teoreettinen) kulutus äärettömän lyhyellä ajomatkalla? Eikö samalla logiikalla minkä tahansa auton CO2 lukemaksi voisi ilmoittaa vaikka 0 g/km sillä olettamuksella että autolla pystyy ajamaan starttimoottorin turvin vaikka 100m matka?

Jultsu

No sepä juuri tässä nykyisessä testimittaustavassa on vialla. Jos sen syklin pystyy suorittamaan sähkön voimin niin päästöt on 0. Se mitattava matka on kuitenkin vähän pidempi kuin 100 metriä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 22.10.15 - klo:19:08
AMS uusimmassa nrossa MB C 350e jäi pisteissä toiseksi, ja myös toimintamatkalla söhköllä.  ;)

Golf onkin lussu verrattuna c:hen  ;) teho vaatii sähköä...
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

TTO

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 22.10.15 - klo:21:22
Golf onkin lussu verrattuna c:hen  ;) teho vaatii sähköä...

Asiapitoinen kommentti Passat-ketjussa...

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: TTO - 22.10.15 - klo:21:32
Asiapitoinen kommentti Passat-ketjussa...

On se passattikin näköjään  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 22.10.15 - klo:19:26
Tarkemmin kun ajattelee niin aikas outoja on nuo ilmoitetut päästölukemat ja sitä kautta autoverotus näillä hybridivehkeillä. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka tämä GTE Pasuunan 37 g/km ja 1.6l/100km. Valmistajan teknisissä tiedoissa lukee että sähkömoottorilla pääsee kokonaista 50km ja päästötiedot on tietenkin ilmoitettu juurikin sillä olettamuksella että käytössä on pelkkä sähkömoottori. Kuitenkin jos ajattelee yleistä käyttötilannetta tällaisella autolla niin on todennäköistä että ainakin osan matkaa pitää ajaa myös polttomoottorilla. Eli meneekö noiden virallisten CO2 lukujen määrittely tosiaan sen mukaan mikä on pienin mahdollinen (teoreettinen) kulutus äärettömän lyhyellä ajomatkalla? Eikö samalla logiikalla minkä tahansa auton CO2 lukemaksi voisi ilmoittaa vaikka 0 g/km sillä olettamuksella että autolla pystyy ajamaan starttimoottorin turvin vaikka 100m matka?

Mittaustapa todella on älytön. Tuntuu suorastaan siltä, että nämä pistokehybridit on kehitetty juuri hyödyntämään syklin/mittaustavan ja sitä kautta verotuksen porsaanreiät.

Hyvän käytännön esimerkin saa, kun ajatellaan vaikka Volvo XC90 T8:iä, jonka ilmoitettu päästölukema on suorastaan maaginen 49 g/km. Mikäli ostaja ei ole erityisen valveunut, niin voi tulla melkoinen yllätys, mikäli auton pääasiallinen käyttötarkoitus on matka-ajo. Käytännössä Volvo haukannee motarilla kesänopeuksilla noin 12 l/100 km, mikä vastaakin noin 300 gramman tupruttelua kilometrille!

Vollella ilmoitetaan pääsevän pelkällä sähköllä noin 35 km. Meikäläisissä oloissa kunnon talvipakkasella webasto jauhaa syöden kakkua, ja onko toimintasädekään kuin puolet tuosta, uskoisin. 

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 22.10.15 - klo:19:26
Tarkemmin kun ajattelee niin aikas outoja on nuo ilmoitetut päästölukemat ja sitä kautta autoverotus näillä hybridivehkeillä. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka tämä GTE Pasuunan 37 g/km ja 1.6l/100km. Valmistajan teknisissä tiedoissa lukee että sähkömoottorilla pääsee kokonaista 50km ja päästötiedot on tietenkin ilmoitettu juurikin sillä olettamuksella että käytössä on pelkkä sähkömoottori. Kuitenkin jos ajattelee yleistä käyttötilannetta tällaisella autolla niin on todennäköistä että ainakin osan matkaa pitää ajaa myös polttomoottorilla. Eli meneekö noiden virallisten CO2 lukujen määrittely tosiaan sen mukaan mikä on pienin mahdollinen (teoreettinen) kulutus äärettömän lyhyellä ajomatkalla? Eikö samalla logiikalla minkä tahansa auton CO2 lukemaksi voisi ilmoittaa vaikka 0 g/km sillä olettamuksella että autolla pystyy ajamaan starttimoottorin turvin vaikka 100m matka?

GTE:llä voi oikeasti päästä tuohon 1.6l/100km kulutukseen aika tavanomaisella pääkaupunkiseudun ajelulla, jos on latausmahdollisuus kodin lisäksi töissä. Millään volkkarin pelkkää dieseliä tai bensaa käyttävällä autolla normilukuihin ei voi päästä. Sikäli tuo on rehellisempi luku. Toki matka-ajossa luku on ihan eri, kun sähkön osuus jää hyvin pieneksi.

Itse olen omaa ajoani katsellut. Maksimi arki päivämatka on 100km luokkaa ja keskinopeus noin 30km/h. Eli em latausmahdollisuudet jos olisi, niin voisin GTE:llä päästä hyvinkin pieniin lukuihin.

Hinnalla tämä on pilattu, miksi ihmeessä ei tarjota comforlinenä, vaan pitää olla vain highlineä hienompi GTE varustelu. Toivotaan, että dieselgate korjaisi tätä markkinointiajattelua.

hece

Testisykli on noin 11km joten kyllähän sekä XC60 että Passat sen pitäisi täydellä latauksella helposti selvitä, joten sillä perusteella CO2 puhtaasti 0g/km. Taitaa olla erillinen painotus pistokehybrideille. Mutta minkäs teet jos vain yksi lukema pitää ilmoittaa? Jää ostajan vastuulle akun keston ja "tyhjän" akun kulutuksen perusteella laskea kulutus omiin latausväleihin sopivaksi. Tokihan muutamia esimerkkiarvoja voisi esittää.

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: hece - 23.10.15 - klo:11:24
Testisykli on noin 11km joten kyllähän sekä XC60 että Passat sen pitäisi täydellä latauksella helposti selvitä, joten sillä perusteella CO2 puhtaasti 0g/km. Taitaa olla erillinen painotus pistokehybrideille. Mutta minkäs teet jos vain yksi lukema pitää ilmoittaa? Jää ostajan vastuulle akun keston ja "tyhjän" akun kulutuksen perusteella laskea kulutus omiin latausväleihin sopivaksi. Tokihan muutamia esimerkkiarvoja voisi esittää.

Käsittääkseni phev:llä ajetaan testissä kaksi kierrosta, akku täynnä ja tyhjänä, ja lasketaan keskiarvo.

TAG

#13
Lainaus käyttäjältä: P. Laaja - 23.10.15 - klo:12:11
Käsittääkseni phev:llä ajetaan testissä kaksi kierrosta, akku täynnä ja tyhjänä, ja lasketaan keskiarvo.

Ihan turhaa näitä virallisia kulutusmittauksia ihmetellään ja yritetään järkeistää. Kyse on viranomaisten määrittämästä testisyklistä ja sen pohjalta politiikkaa tehdään ja valmistajilta edellytetään tiettyjä laskevia Co2 päästötasoja tiettyinä vuosina. Ja valmistajat tekevät sitä mitä politiikka ohjaa, jotta välttyvät sanktioilta. Ei se ole kikkailua.

Voin vinkkinä sanoa, että mikään missä on politiikka mukana, on täyttä ajanhaaskausta miettiä mitään suurempaa järkeä siihen mukaan. Poliittinen päätöksenteko on luotu hieromaan päätöksenteosta kaikki särmät pois miellyttämällä kaikkia tai ei ketään ja lopputulos on yleensä susi.

Mitä Passat GTE:hen tulee, niin namulta peliltä vaikuttaa. Kannattaa katsoa youtubesta https://youtu.be/NUOwrucywKg jos kiinnostaa suht perusteellinen tutustuminen autoon.

Itse seuraan mielenkiinnolla tätä kehitystä ja uusia malleja. Itsellä fiilis, että nykyinen Tiguan on viimeinen diesel auto itselle, kilometreistä välittämättä. Varmaan "dieselgate" vaikuttaa jossain määrin takaraivossa. Ei pelkästään siksi, että VW on huijannut vaan siksi, että huijaus on tehty siksi, että diesel näköjään on sitten niin paha kuin väitetään ja pitää keksiä älyttömiä temppuja sen saamiseksi liikennekelpoiseksi. Liian vaikeaksi menee siis dieselin puhtaana pitäminen ja vaihtoehtoja tulee bensa-biokaasu ja bensa-hybridi vaihtoehdoista.

Jos verotus jatkuu nykyisellä linjalla Suomessa, näistä ladattavista hybrideistä tulee erittäin mielenkiintoisia vaihtoehtoja itse tuottavaksi vähän käytettynä esim. Saksasta. Autovero jää erittäin pieneksi ja Alv-prosentin vaikutus näkyy suurempana. Golf GTE on jo nyt mielenkiintoisissa hinnoissa Saksassa tuotavaksi vähän käytettynä

TAG

Lainaus käyttäjältä: TAG - 02.11.15 - klo:10:24
Ihan turhaa näitä virallisia kulutusmittauksia ihmetellään ja yritetään järkeistää. Kyse on viranomaisten määrittämästä testisyklistä ja sen pohjalta politiikkaa tehdään ja valmistajilta edellytetään tiettyjä laskevia Co2 päästötasoja tiettyinä vuosina. Ja valmistajat tekevät sitä mitä politiikka ohjaa, jotta välttyvät sanktioilta. Ei se ole kikkailua.

Voin vinkkinä sanoa, että mikään missä on politiikka mukana, on täyttä ajanhaaskausta miettiä mitään suurempaa järkeä siihen mukaan. Poliittinen päätöksenteko on luotu hieromaan päätöksenteosta kaikki särmät pois miellyttämällä kaikkia tai ei ketään ja lopputulos on yleensä enemmän tai vähemmän susi.

Mitä Passat GTE:hen tulee, niin namulta peliltä vaikuttaa. Kannattaa katsoa youtubesta https://youtu.be/NUOwrucywKg jos kiinnostaa suht perusteellinen tutustuminen autoon.

Itse seuraan mielenkiinnolla tätä kehitystä ja uusia malleja. Itsellä fiilis, että nykyinen Tiguan on viimeinen diesel auto itselle, kilometreistä välittämättä. Varmaan "dieselgate" vaikuttaa jossain määrin takaraivossa. Ei pelkästään siksi, että VW on huijannut vaan siksi, että huijaus on tehty siksi, että diesel näköjään on sitten niin paha kuin väitetään ja pitää keksiä älyttömiä temppuja sen saamiseksi liikennekelpoiseksi. Liian vaikeaksi menee siis dieselin puhtaana pitäminen ja vaihtoehtoja tulee bensa-biokaasu ja bensa-hybridi vaihtoehdoista.

Jos verotus jatkuu nykyisellä linjalla Suomessa, näistä ladattavista hybrideistä tulee erittäin mielenkiintoisia vaihtoehtoja itse tuottavaksi vähän käytettynä esim. Saksasta. Autovero jää erittäin pieneksi ja Alv-prosentin vaikutus näkyy suurempana. Golf GTE on jo nyt mielenkiintoisissa hinnoissa Saksassa tuotavaksi vähän käytettynä

sorry, sähläsin pikkupäivityksen uudeksi replyksi

fleetwood

Kuten tuolla toisaalla Tilattu Passat - ketjussa tuli kirjoitettua, GTE Variant tilattu. Auton pitäisi tämän hetkisellä tietämyksellä tulla maalis-huhtikuussa.
Passat GTE Variant

ttppii

Onko joku jo saanut?
Ja minkälaisia tarjouksia olette saneet kotilatauslaitteista. Tonnin pinnassa tuntuvat olevan mitä itse on löytänyt. Vahvassa harkinnassa on tämmöinen. 

Apaju

Lainaus käyttäjältä: ttppii - 06.03.16 - klo:18:24
Ja minkälaisia tarjouksia olette saneet kotilatauslaitteista. Tonnin pinnassa tuntuvat olevan mitä itse on löytänyt.

Itse tilasin Golf GTEhen latauslaitteen Saksasta viime keväänä ja maksoi silloin 700 euroa rahteineen, mutta taitaa sielläkin olla hinnat hieman nousseet.
Tässä pari esimerkkiä:
Hinta noin 800 euroa
Hinta vain 590 euroa
VW ID.3 Life

fleetwood

Ei ole vielä pihassa, mutta aika lähellä alkaa olla; sain kuulla että omani on valmistunut viime viikolla  8)
Hyvä niin, pelkäsin koko ajan  että tulee jotain odottamattomia ongelmia ja viivästyksiä.
Passat GTE Variant

Passaatti

Volkswagen Center Airportissa Vantaalla näytti olevan esittelyauto latauspaikalla.
Täytyypä käydä koeajamassa 8)
Passat, Sedan, Highline 2,0 TDI 140 kW, 4MOTION DSG.

Crimson Red, Chrome & Style, Dartford 8 J x 18, Led-paketti, Easy Access, Alcantara/Vienna-nahkaverhoilu, Travel- Pro, CAR-NET, kosketusnäyttö 8", Area ja Rear View, Active Info Display, monitoimiohjauspyörä, läm.tuulilasi jne. Luov. 12.5.2015.

tompson

Passat GTE olisi itsellä kiikarissa (liisurina), mutta käyn jaakobinpainia varusteiden osalta. Itselle melko selkeitä lisävarusteita ovat

  • Easy Access -paketti
  • Travel-paketti
  • Mukautuva vakionopeussäädin ACC
  • Peilipaketti (ei mikään must have, mutta vaikutus hintaan on niin pieni että what the hell)
Sellaiset varusteet joiden kanssa soudan ja huopaan ovat

  • Dynamic Lights Assist

    • Vaikuttaa paperilla käyttökelpoiselta ja turvallisuutta lisäävältä varusteelta, toimiiko oikeasti?
    • Loppupeleissä pimeällä maantiellä ajoa on niin vähän, että todennäköisesti sitä pärjäisi mainiosti pelkällä Light Assistilla, joka tulee vakiona
  • Auxiliary heater elikkä siis webasto

    • Onko tuosta oikeasti mitään iloa GTE:ssä? GTE:ssä tulee mukana Car-Net -systeemi, joten kabiinin pitäisi saada etäohjattua lämpimäksi puhelimella jos auto on piuhassa.
    • Valtaosa ajosta tulisi ajettua sähköllä, joten sikäli moottorilämmittämiseenkään tuosta ei liene paljoa iloa.
  • Design & Comfort

    • Sikahintainenhan tuo on, mutta on ne nahka-/alcantarajakkarat aika paljon miellyttävämmät kuin kangaspenkit.
  • Metalliväri

    • Tai oikeastaan joku muu väri kuin valkoinen tai harmaa. Passat (varsinkin GTE) näyttää itsestä parhaalta sinisenä, mutta jotenkin vaikea hyväksyä värin nostamaa kk-hintaa

Olisiko kommentteja esim. noihin DLA- ja webasto-varustuksiin ja niiden hyödyllisyyteen nimenomaan GTE:ssä?

tmr97

Lainaus käyttäjältä: tompson - 15.03.16 - klo:23:16
Auxiliary heater elikkä siis webasto

Olisiko kommentteja esim. noihin DLA- ja webasto-varustuksiin ja niiden hyödyllisyyteen nimenomaan GTE:ssä?

Aika moni hybridi haluaa kylmällä lämmittää polttomoottorin. Eli pelkällä sähköllä ei pääse. En tiedä tekeekö Passat gTE näin. Jos tekee em tavalla, niin webastosta voi olla hyötyä, jos lämmittää moottoria.

Apaju

Lainaus käyttäjältä: tompson - 15.03.16 - klo:23:16
Olisiko kommentteja esim. noihin DLA- ja webasto-varustuksiin ja niiden hyödyllisyyteen nimenomaan GTE:ssä?

Omaan Golf GTE:hen tuli webasto otettua ja hieman kanssa epäilytti sitä ottaa, kun auto kuitenkin sähköllä muuten kyllä hyvin lämpenee, mutta kyllä noilla tämän talven muutamilla varsinkin lähes 30 asteen pakkasilla ei yhtään kaduttanut, kun tuli hankittua. Olisi saattanut olla kone melko viileä eikä toi oma sähkölämmitin kabiiniakaan kovin lämpöiseksi tee yli 10 asteen pakkasilla.
Eli Webastolla saa kabiinin ja koneen lämpöiseksi eikä sitten ajoon lähdettäessä käytä niin paljon sähkö lämmittämiseen. Webastohan ainakin Golfisssa menee heti kiinni kun sytysvirrat laittaa päälle. Tämä sen takia että webasto kierrättää nesteitä vastakkaiseen suuntaan kun ne normikäytössä kiertää.
VW ID.3 Life

fleetwood

Suosittelen webastoa, etenkin tuolla hinnalla millä sen saa tehdasoptiona. Mieluummin säästän sen akkusähkön siihen liikkumiseen, eikä vakiona tuleva sähkölämmitys tietääkseni lämmitä moottoria ja se on meidän oloissa vähän huono juttu.

DLA:n tilasin, mutta olisin voinut jättää sen tilaamattakin juuri tuolla perusteella että loppupeleistä tulee aika vähän ajettua pimeällä. Sama pätee nykyisen auton kaukovaloavustimeen - sopivissa olosuhteissa se on ihan kiva, mutta suurimman osan ajasta - erityisesti moottoriteillä - aivan turha. Moottoritieajoa tulee itsellä kuitenkin pimeällä jonkun verran ja uskon että tuo DLA on siinä  ihan pätevä. Lisäksi, jos tilaat DLA:n, niin sen jälkeen saat liikennemerkkien tunnistuksen ilmaiseksi.

Passat GTE Variant

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: tompson - 15.03.16 - klo:23:16
Olisiko kommentteja esim. noihin DLA- ja webasto-varustuksiin ja niiden hyödyllisyyteen nimenomaan GTE:ssä?

DLA on ihan kätevä, mutta ei se mikään välttämätön varuste ole. Käytännössä DLA pitää kaukovaloja myös liikennettä kohdatessa ja perässä ajettaessa, mutta suuntaa valoja siten, että muut osapuolet ei häikäisty. Tavallisesta kaukovaloautomatiikasta ei ole kokemusta, ts. kuinka tarkasti se toimii, kun sen tukena ei kuitenkaan ole kameraa.

Webastoa ei tietääkseni pysty ohjaamaan Car-Netin kautta, ei ainakaan tavallisessa Passatissa.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

MMV

Itse vaihtaisin silmää räpäyttämättä Easy Access -paketin Webastoon.

Passaatti

Kävin tänään koeajamassa Passat GTE:n. Pelkällä sähköllä ajelin puolisen tuntia ja ero omaan dieseliin oli yllättävänkin pieni.
Mukavin ominaisuus oli tehokas energiaa talteen ottava moottorijarrutus, joka vähentää paljon jarrupolkimen käyttöä. Sinänsä hiljaista ajoa häiritsi vain nastarenkaiden melu  :-[
Passat, Sedan, Highline 2,0 TDI 140 kW, 4MOTION DSG.

Crimson Red, Chrome & Style, Dartford 8 J x 18, Led-paketti, Easy Access, Alcantara/Vienna-nahkaverhoilu, Travel- Pro, CAR-NET, kosketusnäyttö 8", Area ja Rear View, Active Info Display, monitoimiohjauspyörä, läm.tuulilasi jne. Luov. 12.5.2015.

tompson

Sinne lähti tilaus Passat GTE:stä, varustelista oli lopulta


  • 17" Nivelles vanteet - samaan rahaan mutta paremman näköiset kuin vakiot
  • Webasto
  • Peilipaketti
  • ACC
  • Tummennetut takalasit
  • LED-paketti
  • Travel pack
  • Easy access

Sitten vaan odottelemaan toimitusaika-arvioita. :)

kaide

#28
Tyhmä kysymys mutta: Latautuuko näiden akut ajon aikana  ? Eli siis , kun akut menee tyhjäksi mitä sitten ? Tehostä häviää 100hv ja akun on lopun matkaa lappin vain painolastina ?
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

fleetwood

No, latautuuhan se vapaalla rullattaessa ja hidastettaessa tai sitten jos painaa napista lataustilan päälle - mikä ei ole taloudellisessa mielessä mitenkään järkevää.

Jos akku on tyhjä, niin tietenkään sähkömoottoria ei voi käyttää. Mutta, kuinka usein sitä täyttä moottorien yhdistettyä tehoa tarvitsee? Ei kovin usein ja jos ei ajeta e-modella, niin luulisin akuissa olevan aina runsaasti virtaa ohituksiin ym. sähköavustukseen. Omakohtaisia kokemuksia ei tuosta vielä ole, mutta ensi viikon torstaista niitä alkaa kertyä  8)

Mihinkään pitkän matkan ajeluihinhan tämän ei ole tarkoituskaan olla optimaalisin, vaan lähinnä niihin täysin töpselisähköllä ajettaviin päivittäisiin lyhyehköihin matkoihin.
Passat GTE Variant

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy