Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

jhpitkan

Lainaus käyttäjältä: ged - 05.05.18 - klo:14:52
Sähköisessä muodossa olevat manuaalit ovat kiven alla - en tajua miksi autonvalmistajat edelleen pitävät niitä niin arvossaan.

Volkswagen.co.uk:n sivuilta löytyy paikka jossa voit katsoa manuaalia sähköisesti, se tosin vaatii jonkun UK-rekisteröidyn auton rekisterinumeron.  Niitä taas saatta löytyä kaivelemalla .co.uk-myyntipalstoja.

http://vw-manual.info/welcome?lang=de-DE Pitkällisten etsintöjen jälkeen... tuon linkin alta ainakin saksalaisella vin-numerolla saa saksankielisen manuaalin auki ja googlen kääntäjä hoitaa kohtuullisen suomennoksen.




waudi


PassatGTE2018

*** KYSELY ***

Minkälaisia kokemuksia avaimen paristojen kestosta käyttäjillä?
Kauanko kestää paristot? Meneekö molemmista avaimista paristot jotakuinkin samaan aikaan?
Täysin avaimeton vai "virta-avaimeton" auto?

UltraMagnum

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 08.05.18 - klo:11:20
*** KYSELY ***

Minkälaisia kokemuksia avaimen paristojen kestosta käyttäjillä?
Kauanko kestää paristot? Meneekö molemmista avaimista paristot jotakuinkin samaan aikaan?
Täysin avaimeton vai "virta-avaimeton" auto?

Auto 2017 Marraskuussa käyttöönotettu. Vielä on alkuperäiset paristot jos eivät tietämättäni vaihtaneet paristoja laadunparannuskampanja käynnillä huollossa.

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 08.05.18 - klo:11:20
*** KYSELY ***

Minkälaisia kokemuksia avaimen paristojen kestosta käyttäjillä?
Kauanko kestää paristot? Meneekö molemmista avaimista paristot jotakuinkin samaan aikaan?
Täysin avaimeton vai "virta-avaimeton" auto?

KESSY, ensimmäinen vaihto 12kk/30tkm, nyt 23kk/56tkm ja pyysi seuraava vaihtoa. Eli mun ajolla kestää sen vuoden.

Nipper

Lainaus käyttäjältä: concorde - 04.05.18 - klo:09:32
Eikös tää limited edition tarkoita sitten hintojen nousua tulevaisuudessa... NOT ;-)

Onhan se mahdollista, että tämä näkyy positiivisesti jälleenmyyntiarvossa mikäli verotusperuste pysyy nykytasolla.

Mutta tuskin kultakaivokseksi muuttuu. :)

Nipper

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 08.05.18 - klo:12:33
KESSY, ensimmäinen vaihto 12kk/30tkm, nyt 23kk/56tkm ja pyysi seuraava vaihtoa. Eli mun ajolla kestää sen vuoden.

Mikäs paristoja noin syö? Mutta osaa siis itse ilmoittaa vähäisestä pariston varauksesta vai?
Ja varmaan huolenpitosopimukseen kuuluu patterien vaihto?

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: Nipper - 08.05.18 - klo:19:48
Mikäs paristoja noin syö? Mutta osaa siis itse ilmoittaa vähäisestä pariston varauksesta vai?
Ja varmaan huolenpitosopimukseen kuuluu patterien vaihto?
Eiköhän se pariston kesto ole ihan OK, lukeehan se avaimesta koodin joka kerta kun autoon istahtaa. Ajotietokoneen näyttöön tulee ilmoitus ennen kuin patteri loppuu. En tiedä huolenpitosopimuksesta (ei ole), huollon yhteydessä vaihto maksoi 5,.

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 08.05.18 - klo:11:20
*** KYSELY ***

Minkälaisia kokemuksia avaimen paristojen kestosta käyttäjillä?
Kauanko kestää paristot? Meneekö molemmista avaimista paristot jotakuinkin samaan aikaan?
Täysin avaimeton vai "virta-avaimeton" auto?

03/16 käyttöönotettu, täysin avaimeton, alkuperäisillä paristoilla mennään.
Passat GTE Variant

VW_Johan

Lauantaina loppui sitten paristo kokonaan, tulin autolle myöhään lentokentän parkkihallissa eikä ovet avautuneet enää. Kannattaa kokeilla sitä vara-avaimen käyttöä ennen kuin tarve tulee...

Kessy-avaimen sisältä löytyy mekaaninen avain minkä saa irti, sillä saa ovenkahvan vierellä oleva pieni muovipala väännettyä pois. Sen alta paljastuu perinteinen lukkopesä. Onneksi lukko toimi vaikka sitä ei ole ikinä käytetty/putsattu/öljytty. Tällä saa kusken oven auki, seuraavaksi avain sinne ohjauspylvään viereen jotta auto osaa lukea immobilizer koodin avaimesta jonka jälkeen auto käynnistyy napista ja muut ovet sekä takaluukun saa auki kuskin ovessa olevasta painikkeesta.

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 08.05.18 - klo:11:20
*** KYSELY ***

Minkälaisia kokemuksia avaimen paristojen kestosta käyttäjillä?
Kauanko kestää paristot? Meneekö molemmista avaimista paristot jotakuinkin samaan aikaan?
Täysin avaimeton vai "virta-avaimeton" auto?

Niin, ja tässä sitten oma käytännön kokemus paristojen kestosta ym. aiheeseen liittyvästä.

Molemmista avaimista loppui paristot melko tarkalleen (2 vko:n sisään) samaan aikaan 4kk 10 päivää auton luovutuksesta (n.8500km)!

Ja sitten hieman surkuhupaisaan osaan tarinasta...
Olimme menneenä vappuna maalla, keskellä "ei mitään".
Vappuaaton iltana laitoin auton lataukseen. Kaikki toimi ok.
Seuraavana aamuna ovet eivät aueneet kauko-ohjaimella. Vaimolla oli toinen avain matkassa. Sekään ei toiminut (oli käytetty n. 2 viikoa aiemmin).
En tiennyt tuosta tunnistuspinnasta perinteisen virtalukon paikalla, enkä sitä löytänyt ohjekirjasta "kiireessä" selatessani kirjaa.
Soitin VW liikkumisturvaan. Pyysi mm. painamaan avaimella start/stop nappia. Hänen mukaan on "hätäkäynnistys". Ei vaikutusta. Ei maininnut mitään tuosta oikeasta tunnistuspinnasta!
Minulla oli seuraavana aamuna oltava kotona (~100km).
Jonkin aikaa keskusteltuamme, sanoi ettei voi muuta tehdä kuin soittaa hinurin ja viedään lähimpään merkkikorjaamoon (~90km) ja vuokra-auto sieltä käyttöön.

Seuraavana päivänä huollossa totesivat, että avaimien paristojen vaihdon jälkeen molemmat toimii!!
En kovin vahvasti epäillyt paristoja, vaikka se toki mielessä kävi. Myöskään VW liikkumisturvasta ei (muistini mukaan) paristoista mitään maininnut.
Molempien avaimien punainen ledi paloi nappia painettaessa, mutta en nyt muista vilkkuiko (ohjekirja sanoo, että pitäisi vilkkua).
Mitään varoitusta / ilmoitusta ei mielestäni ole autoon tullut avaimen paristosta koskaan!
Joku täällä lienee nähnyt ilmoituksen...
onko se helposti huomattavissa? Näkyyko koko ajan, jokin merkki (huutomerkki tms.) näytössä, antaako ääntä, ...?

Jälkeenpäin kokeilin, että käynnistäminen tunnistuspinnalta onnistuu vaikka ilman paristoa. Irroitin pariston avaimesta ja kokeilin. Siinä siis täytyy olla induktiivinen virransyöttö.

Sellainen asia jäi vielä myös avoimeksi, että saako latauskaapelia irti jos ei toimivaa avainta? Käynnistys siis onnistuu, mutta miten latauskaapeli. Itselläö sekin oli kiinnin, enkä saanut ohjekirjan ohjeilla irti. Olisiko lähtenyt "hätävapautuksella" kun käynnissä? Ehkä?

Oliko paristot todellinen vika, vai onko jotain piilevää vielä???

Mitä tästä opimme:
- Mekaanisen avaimen paikka kahvassa peitemuovin takana
- Avaimen tunnistuspinta perinteisen virtalukon kohdalla ohjauspylväässä
- Avaimen ledi palaa, vaikka paristo on huono (vilkkuuko?)
- Molempien avaimien paristo voi mennä ~samaan aikaan ja muutamassa kk:ssa?
- Pidä varaparisto mukana
- Käynnistyminen onnistuu tunnistuspinnalta vaikka ilman paristoa
- Latauskaapelin irroitus?
- Lue ohjekirja huolella läpi! :)
- Muuta?

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 14.05.18 - klo:10:20
Sellainen asia jäi vielä myös avoimeksi, että saako latauskaapelia irti jos ei toimivaa avainta? Käynnistys siis onnistuu, mutta miten latauskaapeli. Itselläö sekin oli kiinnin, enkä saanut ohjekirjan ohjeilla irti. Olisiko lähtenyt "hätävapautuksella" kun käynnissä? Ehkä?


No niin, kokeilin avaimella ilman paristoa myös tuon kaapelin irroituksen.
Eli proseduuri kuten VW_Johan myös viestissään mainitsee
- Avain perinteisen virtalukon paikalle + start/stop painallus (kummassa järjestyksessä vain)
- Ovien avaus kuskin oven painikkeella
-> vapauttaa myös latauskaapelin

VW huollossa yksi henkilö sanoi, että mahdollisesti patteria kuluttaa mikäli avain ja auto ~<10m toisistaan.

Paivitetty "mitä tästä opimme lista"

- Mekaanisen avaimen paikka kahvassa peitemuovin takana
- Avaimen tunnistuspinta perinteisen virtalukon kohdalla ohjauspylväässä
- Avaimen ledi palaa yhtenäisesti kun paristo huono / vilkkuu kun ok, kun nappia painaa (?)
- Molempien avaimien paristo voi mennä ~samaan aikaan ja muutamassa kk:ssa (erityisiä syitä?)
- Pidä varaparisto mukana (ei välttämätön, ks. seuraavat)
- Käynnistyminen onnistuu tunnistuspinnalta vaikka ilman paristoa
  * paina start/stop -> avain tunnistuspinnalle
- Latauskaapelin irroitus ja muiden ovien avaus kuskin ovessa olevalla painikkeella (ed. jälkeen)
- Lue ohjekirja huolella läpi! :)
- VW liikkumisturvassa / VW huollossa ei kaikki välttämättä osaa neuvoa näitä!
- Muuta?

concorde

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 14.05.18 - klo:10:20Mitään varoitusta / ilmoitusta ei mielestäni ole autoon tullut avaimen paristosta koskaan!
Joku täällä lienee nähnyt ilmoituksen...
onko se helposti huomattavissa? Näkyyko koko ajan, jokin merkki (huutomerkki tms.) näytössä, antaako ääntä, ...?

Toi meidän GTE ei ole vielä ilmoitellut, mutta perheen toinen B8-Pasuuna (2015 TDI 4M) näytti indikaation heikosta avaimen paristosta. Se ilmoitus tulee käynnistyksen yhteydessä ja käy mittariston keskinäytössä. En muista saako sen näkyviin uudestaan ajotietokoneesta hakemalla.  Mutta joka kerta about parin viikon ajan se muistutti ja sitten jo vaihdoin patterin.

En mennyt siis "nextille levelille"  ::)
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

concorde

#763
GTE alkoi koomailemaan toissapäivänä. Vauhtia noin 40 ja napista vaihto täyssähköstä hybridi-moodiin. Samalla, kun bensa käynnistyi, niin kierrokset kävi kuudessa tonnissa, tauluun pari varoitusta (joita ei ehtinyt lukemaan, toinen vaihteistosta ja toinen hybridi-moodista) ja paluu täyssähköön.

No, tuli toimittua ennen ajatusta, eli tien sivuun, sammuksiin ja uudestaan käyntiin ja taas kaikki toimi kuten pitikin. Niin ja ne varoitukset katosivat, eli niistä jäi vaan se vilaus.

Kotona VCDS tulille ja tuloksena:

Lainaa
Address 02: Auto Trans (J743)       Labels:. 0BH-927-711.clb
   Part No SW: 0DD 300 045 T    HW: 0DD 927 770 B
   Component: GSG DQ400E    H31 1601 
   Revision: 00031033    Serial number: TFK01601240209
   Coding: 0014
   Shop #: WSC 05311 115 00089
   ASAM Dataset: EV_TCMDQ400021 001001
   ROD: EV_TCMDQ400021.rod
   VCID: 387F560C83710B84DF-806C

1 Fault Found:
26192 - Engine Disconnect Clutch
          P2884 00 [040] - Stuck Open
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 55018 km
                    Date: 2018.06.04
                    Time: 15:40:39

                    Engine speed: 13058.50 /min
                    Engine torque: 124 Nm
                    Vehicle speed: 79 km/h
                    Control Module temperature: 46 °C
                    CURRENT pressure: -5.0 bar
                    selected gear: GANG_6
                    Driving position: N
                    Accelerator position: 0.4 %
                    DTC memory status: 17920

Tossa vikailmossa ihmetyttää se, että vauhtia oli joku 40kmh ja laatikossa ehkä kolmonen tai nelonen ja tuossa on aika eri arvot.  Nollaamalla koodi poistui, eli ei ollut enää aktiivinen.

Mikähän tuo Engine Disconnect Clutch on?  Jotenkin varmaan liittyy siihen, kuinka eri voimalinjat on yhdistetty ennen laatikkoa?
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

jarmoke

"Mikähän tuo Engine Disconnect Clutch on?  Jotenkin varmaan liittyy siihen, kuinka eri voimalinjat on yhdistetty ennen laatikkoa?"

Ompas hiljainen ketju...

Tietoa ei ole mutta veikkaisin samaa että liittyy siihen miten moottori on sillä ns. ylimääräisellä kytkimellä erotettu voimalinjasta (korjatkaa jos menee ihan perseelleen :) )

Meille GTE pitäisi saapua heinä- elokuun vaihteessa, sitä odotellessa...

systeemi

Passat GTE:llä nyt ajettu 8129km mitään murheita ei ole ollut. Kulutuskin on ollut odotettu. Alkuun oli pitkänmatkan ajoa paljon ~400km suuntaansa tällöin tankillisten kulutus pyöri noin 5l/100km. Kovin tankillisen kulutus on ollut 5.6l/100km johon kuului 260km moottoritie ajoa. Tämän lisäksi polkupyörää kuljetettiin katolla mukana. Nyt sitten kun on päästy ns. normaaliin tilanteeseen niin ensimmäinen tankillinen kesti 1629km keskikulutuksen ollessa tasan 3l/100km (9,9kwh/100km) autoa ladattiin aina kun mahdollista  ja keskinopeus oli 65km/h. Nyt meneillään olevalla tankillisella on menty 1297km keskikulutus 2,0l/100km (12kwh/100km) keskinopeuden ollessa 60km/h. Polttoainetta ajotietokoneen mukaan vielä 480 kilometrille.

Ostin Odbelevenin ja tarkoituksena olisi saada jotain pientä lisäkivaa käyttöön. Onko muilla kokemuksia odbelevenistä GTE:n?

Luotoant

Tervehdys foorumilaiset. Itselläni käytetty Passat GTE harkinnassa ja esim. seuraavaa olen miettinyt: https://www.kamux.fi/vaihtoautot/volkswagen/passat/esp-6363

Te keillä jo enemmän kokemusta autosta, niin mitä GTE:n hankinnassa kannattaa ottaa huomioon? Näistä Ruotsista tuoduista autoista kun ei ihan tarkkaa listaa varusteista löydy, niin mitä olisi ainakin hyvä myyjältä varmistaa, että ko. autossa on?

Kiitos avusta.

aamu-uninen

Lainaus käyttäjältä: Luotoant - 27.06.18 - klo:14:32
Tervehdys foorumilaiset. Itselläni käytetty Passat GTE harkinnassa ja esim. seuraavaa olen miettinyt: https://www.kamux.fi/vaihtoautot/volkswagen/passat/esp-6363

Te keillä jo enemmän kokemusta autosta, niin mitä GTE:n hankinnassa kannattaa ottaa huomioon? Näistä Ruotsista tuoduista autoista kun ei ihan tarkkaa listaa varusteista löydy, niin mitä olisi ainakin hyvä myyjältä varmistaa, että ko. autossa on?

Kiitos avusta.

Hei, tekisi mieli suositella, että haet tai haetutat auton itse Ruotsista, sillä vastaavia myydään siellä 30000 eurolla. Autovero ko. malliin on alle 2500 euroa.

JakeCape

Lainaus käyttäjältä: Luotoant - 27.06.18 - klo:14:32
Te keillä jo enemmän kokemusta autosta, niin mitä GTE:n hankinnassa kannattaa ottaa huomioon? Näistä Ruotsista tuoduista autoista kun ei ihan tarkkaa listaa varusteista löydy, niin mitä olisi ainakin hyvä myyjältä varmistaa, että ko. autossa on?

Hankin huhtikuussa GTEn Kamuxilta. Kokemus oli sellainen, että en voi suositella. Kamuxin myyjältä on turha kysyä mitään. Puhetta riittää, mutta vastausta ei saa.
GTE on odotuksien mukainen. Ajelen 28km työmatkat sähköllä ja saan ladattua töissä. Keskikulutus tähän mennessä 1,6 l/100km, vain pitkät matkat bensalla.
Voisin myös suositella tutustumaan itse Ruotsista tuonnin kiemuroihin. Siinä säästää ainakin kuukauden tai kahden tilin...
Passat GTE 2016, 80% sähköllä

JakeCape

Lainaus käyttäjältä: jhpitkan - 04.05.18 - klo:20:28
Kenellekään ei vahingossakaan olisi linkkiä vaikka englannin kieliseen manuaaliin?

Ostin suomenkielisen manuaalin marmoritiskiltä. Hintaa 78,, mutta tietoa niin paljon että kannatti.
Passat GTE 2016, 80% sähköllä

Taky

Lainaus käyttäjältä: JakeCape - 06.07.18 - klo:12:10
Ostin suomenkielisen manuaalin marmoritiskiltä. Hintaa 78,, mutta tietoa niin paljon että kannatti.

Eikö VAG:llä ole ohjekirjoja verkossa?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Skoda85

Lainaus käyttäjältä: Taky - 06.07.18 - klo:12:52
Eikö VAG:llä ole ohjekirjoja verkossa?

Löytyy kyllä.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Skoda85 - 06.07.18 - klo:14:18
Löytyy kyllä.

Skodan ohjekirjat voi kuka tahansa ladata, mutta jostain syystä Volkswagenin ei.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

kryy

Vanha passatti vaihtunee kohta GTEhen. Kiinnostus on ainakin kova ja nyt etsitään sitä sopivaa käytettyä.
Espoon Kamuxilla valkoinen GMI-..., onko kenekään täältä?
Talvikitkat oli 16” vw-aluilla. Mahtuuko nuo oikeasti pyörimään tuossa, vai onkohan jonkun varastossa vaihtuneet väärin..??
Oliko Car-Net vakiona GTEssä?

foxnen

#774
Lainaus käyttäjältä: kryy - 09.07.18 - klo:23:04
Vanha passatti vaihtunee kohta GTEhen. Kiinnostus on ainakin kova ja nyt etsitään sitä sopivaa käytettyä.
Espoon Kamuxilla valkoinen GMI-..., onko kenekään täältä?
Talvikitkat oli 16” vw-aluilla. Mahtuuko nuo oikeasti pyörimään tuossa, vai onkohan jonkun varastossa vaihtuneet väärin..??
Oliko Car-Net vakiona GTEssä?
Ei saa käyttää 16” vanteita GTE:ssä, maahantuojan tietojen mukaan.
140kw ja tehokkaimmissa on isommat levy ja jarrusatulat. Minulla oli myös auton mukana vastaavat 16” kitkarenkaita, mutta pitkän käenväännön jälkeen suostuivat vaihtamaan 17”.  Tuossa autossa on CAR-NET, mutta kuvien mukaan hieroivat istuimia ei ole.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

kryy

GTE tuli ostettua.
Mutta en saanut mukana mitään ohjetta KOPPin laturille(Percedos?) eikä Laakkosellakaan osanneet heti antaa vastausta. Netistä löytyy jokin ohje, mutta en saa säädettyä virtaa kuin 5-3-1 led-pykälin. Eli onko se sitten 16/10/6A..
Onko jollain antaa neuvoja?

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: kryy - 16.07.18 - klo:08:39
GTE tuli ostettua.
Mutta en saanut mukana mitään ohjetta KOPPin laturille(Percedos?) eikä Laakkosellakaan osanneet heti antaa vastausta. Netistä löytyy jokin ohje, mutta en saa säädettyä virtaa kuin 5-3-1 led-pykälin. Eli onko se sitten 16/10/6A..
Onko jollain antaa neuvoja?

Auton mukana tulleesta laturista  ei saa ulos 16A, vaan max 8A ja vanhemmista malleista 10A. 8A laturin kohdalla tuo lataustason säätö on aivan turha.

Ostin jälkeenpäin briteistä tuon Percedos nimellä kulkevan 16A version ja se on tosiaan ulkonäöltään identtinen auton mukana tulleen kanssa, siinä on latausvaihtoehtoina 16/13/10/8/6A.
Passat GTE Variant

kryy

Input 10A ?? vai miten tuota nyt sitten tulkitsee..kts. kuvat laturistani. Onko tämä siis se alkuperäinen?
Kun kaikki ledit palaa niin valittuna olisikin vain 8A vaiko se 10A?







fleetwood

Se on alkuperäinen, siinä on keltainen latauskaapeli ja VW:n osanumero.

Eiköhän tuo ole vanhempi eli 10A versio tuosta, tuollaisia tuli ainakin vielä vm 2016 autoihin. Myöhemmin nuo muuttuivat 8A latureiksi. Latausajasta tuon näkee, 10A:lla lataus tyhjästä täyteen vie noin 2,5 h.
Passat GTE Variant

biili_

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 16.07.18 - klo:13:05
Se on alkuperäinen, siinä on keltainen latauskaapeli ja VW:n osanumero.

Eiköhän tuo ole vanhempi eli 10A versio tuosta, tuollaisia tuli ainakin vielä vm 2016 autoihin. Myöhemmin nuo muuttuivat 8A latureiksi. Latausajasta tuon näkee, 10A:lla lataus tyhjästä täyteen vie noin 2,5 h.

Joo se 8A:n versio ei ole tuon näköinen. Jonkin verran "laatikkomaisempi".

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy