Passat 3c RCD300 päivitysprojekti

Aloittaja tapanixxx, 10.09.10 - klo:16:17

« edellinen - seuraava »

tapanixxx

Pientä päivitystä radiokeskusteluun.

Volkkarilta on tullut kaksi uutta oem soitinta jossa bluetooth handsfree integroituna. Näissä soittimissa on sisäänrakennettu mikrofoni puheluita varten.

RMT 200 on 1-din kokoinen soitin.
RMT 300 on 2-din kokoinen soitin.

Soittimien ulkoasua on myös päivitetty sitten RMT 100sen, joten tässä on yksi vaihtoehto soitinprojektiin. Joillakin sivuilla olen nähnyt että tuo rmt 200 oli asennettu siististi vw Uppiin.

Saksasta saa aika edullisesti esim. Autosinger. Myy ebayssä.
Rmt 200 hinta 289 e ja Rmt 300 hinta 446 e. Lähetys 15 eur.

Santtu123

Itse tossa kaipailisin Bluetooth audio ominaisuutta Passattini RCD 300 mp3 soittimeen.
Ebayssä näkyy olevan jos jonkin näköistä adapteria cd vaihtaja liittimeen laitettavaksi.
Noissa vaan aina lukee vaan tyyliin Ipod ja iphone mutta toimiiko noi android puhelimella ?

Entä jos päivittäis tuon soittimen RCD 310 taikka RCD 510 missä on nähtävästi BT Audio (vai tarviiko niissäkin olla joku moduuli autossa ?? ).
Toimiiko nuo uudemmat soittimen vanhemmissa passateissa missä ollut vakiona tuo RCD 300 (can väylä ongelmia kenties) ?

Nyt tuli kyllä iso kasa kysymyksiä  ::)

Guest-350787

Ei auta pelkkä soittimen vaihto RCD300 -> RCD310. Bluetooth tarvii erillisen ohjainlaitteen ja johtosarjan siltikin. Bluetooth-kittejä löytyy sitten netistä pelkästäänkin myynnissä, mutten RCD300 yhteensopivuuksia uskalla automaattisesti luvata.

Itselläni on Jettassa RCD310 kaverina OEM BT sarja ja se on suht kätevä kyllä käyttää ratin ja ajotietokoneen kautta.

Tarvikesoittimissa tulee sitten BT settejä integroituna.

Santtu123

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 08.05.13 - klo:20:05
Ei auta pelkkä soittimen vaihto RCD300 -> RCD310. Bluetooth tarvii erillisen ohjainlaitteen ja johtosarjan siltikin. Bluetooth-kittejä löytyy sitten netistä pelkästäänkin myynnissä, mutten RCD300 yhteensopivuuksia uskalla automaattisesti luvata.

Itselläni on Jettassa RCD310 kaverina OEM BT sarja ja se on suht kätevä kyllä käyttää ratin ja ajotietokoneen kautta.

Tarvikesoittimissa tulee sitten BT settejä integroituna.

Tommonen näyttäis olen ainoita vaihtoehtoja rcd300 + android yhdistelmälle http://viewitem.eim.ebay.fi/Dension-Gateway-PRO-BT-GWP1VC1-iPhone5USBBluetooth-fr-VW-Radio-RCD-300500/350720694344/item

Mutta mainitsemas ajotietokoneen kautta käyttäminen ei taida onnistua kun näyttäis vaativan fis tai mfa. Kun itellä on se vanhempi mfd.

Toi on myös kyllä aika arvokas (tosin halvempi kuin hommata vw oma bluetooth boksi piuhoineen) kun ei ole mitään tietoa tekeekö tuolla oikeasti jotain.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

Vankka

Melkeen kannattaa harkita RNS-510+bluetooht settiä, sitä halvempaa rns-315 tai jotain aftermarket soitinta BT:llä. Nuilla alkuperäisillä RNS on tieten hintaa, mutta niissä on sitten paremmat yhteensopivuudet. Sopivalla aftermarket soittimella kyllä tekee saman.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Taky

Lainaus käyttäjältä: Santeri - 08.05.13 - klo:20:00
Itse tossa kaipailisin Bluetooth audio ominaisuutta Passattini RCD 300 mp3 soittimeen.

Jos pelkkä BT haussa, niin helpommalla pääsee Parrotin palikoilla...

https://www.parrotshopping.com/fi/p_parrot_listing.aspx?f=203

P&P asennus auton oman soittimen väliin adapterilla.

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Santtu123

Eipä näytä parrotit tukevan bt audiota kuin ipodilla ja iphonella.
Tai ei ainakaan mainita mitään android tuesta.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

Taky

Lainaus käyttäjältä: Santeri - 09.05.13 - klo:20:45
Eipä näytä parrotit tukevan bt audiota kuin ipodilla ja iphonella.

Siis musan soittia BT:n kautta Androidilla - en moista käytännössä harrasta, mutta kerran tuli testattua alla mainitulla yhdistelmällä ja kyllä äänet auton soittimeen luurista likittyi OK.

Lainaus käyttäjältä: Santeri - 09.05.13 - klo:20:45
Tai ei ainakaan mainita mitään android tuesta.

Parrot MKi9100 ja Samsung SIII pelaa yhteen mainoisti.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Taky - 09.05.13 - klo:22:52

Siis musan soittia BT:n kautta Androidilla - en moista käytännössä harrasta, mutta kerran tuli testattua alla mainitulla yhdistelmällä ja kyllä äänet auton soittimeen luurista likittyi OK.

http://www.parrot.com/documents/mki9100---user-guide-uk.pdf  -> sivu 21...

Parrot MKi9100 ja Samsung SIII pelaa yhteen mainoisti.

YALMAR

Itselle tulossa RCD-510 soitin, eli vielä ei ole varmuuttaa esiintyykö akkun kanssa ongelmia.

Mutta jos niin käy, niin millä CAN-laatikon reviisiolla voi jo varmuudella sulkea tuon ongelman pois.
Tai onko siihen ongelmaan olemassa muuta ratkaisua ?

kiitos!

Vankka

Lainaus käyttäjältä: YALMAR - 10.05.13 - klo:09:59
Itselle tulossa RCD-510 soitin, eli vielä ei ole varmuuttaa esiintyykö akkun kanssa ongelmia.

Mutta jos niin käy, niin millä CAN-laatikon reviisiolla voi jo varmuudella sulkea tuon ongelman pois.
Tai onko siihen ongelmaan olemassa muuta ratkaisua ?

kiitos!

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Navigation_System_%28RNS510%29_Retrofitting
http://www.myturbodiesel.com/1000q/a5/rcd510-rns510-swap-vw.htm
Tuolta löytyy juttua tuosta soittimen asennuksesta. Ja Battery drainista.

Googleen ku laittaa "battery drain fix" niin saa ohjeet purkkapatentti fixiin :D
http://www.r32oc.com/topic/31099-rns-510-a-simple-solution-to-battery-drain/

Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

YALMAR

Kattelin juu jotain noita tuon tyylisiä, mut oishan niistä kiva kuulla ihan kokemuksen ääniäki :)

Veikkaan kuitenkin että pitkässä juoksussa tuo CAN-laatikko tulee halvemmaksi

YALMAR

Nyt kun ratio on menossa vaihtoon huomenna, niin tuli vaan mieleen että onko tuossa RCD 300:ssa koodi, ja jos on niin mistä sen voi noukkia talteen ?

Kameleontti

On koodi ja saanee vain marmorilla luetettua, VV-auto Helsingissä tais haluta asiasta 95€.

Ja ainakin Golf V:ssä pitää mankan olla kiinni autossa kun koodeja kaivetaan.
VCDS@Helsinki, PM

pp91

Kertokaas te kaiken kokeneet konkarit, että mistä sellasen can bus isoliitinsarjan saa halvimmalla? Ja kertokaa nyt samalla että tarvinko jotain muuta soittimen vaihtoon. Rattinappeja ei ole.

pp91

Berkley

Nostan vanhan aiheen ettei tarvitse uutta perustella.

Omistan 07 vm. C3 Passatin ja siinä on tällähetkellä tuo aivan tehdasasenteinen mankka (RCD300).

Soitin on ihan käypä omiin tarpeisiin mutta AUX liitännän puuttuminen ärsyttää... Olisi todella mukava pitkillä työmatkoilla kuunnella puhelimesta musiikkia ja podcasteja.

Tutkin nettiä ja on ainakin kaksi vaihtoethoa A: on olemassa adapteri jolla tuota soitinta saa hämättyä luulemaan aux piuhaa CD vaihtajaksi tai B: ostaa suoraan RCD510 mallin soitin johon saa usb & aux liitännän (hinta ei ollut kovin paha mitä ebaysta noita katselin)

Tuo jälkimmäinen vaihtoehto houkuttaisi enemmän mutta siinä huolettaa muutama asia:
-Toimiiko soitin täysin plug & play menetelmällä (vanha soitin pois, piuhat kiinni ja uusi tilalle samaan koloon)?
-Toimivatko rattisäädöt tässä soittimessa?

Luin myös että ennen 08 vm. passateissa kumpikin vaihtoehto voisi syödä akun tyhjäksi ellei tee jotain operaatiota? Mitä muutoksia tuo vaatii ettei akku mene tyhjäksi itsekseen?

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Berkley - 11.12.14 - klo:00:16
Nostan vanhan aiheen ettei tarvitse uutta perustella.

Omistan 07 vm. C3 Passatin ja siinä on tällähetkellä tuo aivan tehdasasenteinen mankka (RCD300).
...
Tuo jälkimmäinen vaihtoehto houkuttaisi enemmän mutta siinä huolettaa muutama asia:
-Toimiiko soitin täysin plug & play menetelmällä (vanha soitin pois, piuhat kiinni ja uusi tilalle samaan koloon)?
-Toimivatko rattisäädöt tässä soittimessa?

Luin myös että ennen 08 vm. passateissa kumpikin vaihtoehto voisi syödä akun tyhjäksi ellei tee jotain operaatiota? Mitä muutoksia tuo vaatii ettei akku mene tyhjäksi itsekseen?

Itse vaihdoin tuossa pari kuukautta sitten meidän kakkosautoon RCD500 tilalle tuollaisen RCD510:n.

1. Kannattaa sitten olla todella tarkkana noiden eBay RCD510 soittimien kanssa. Suurin osa noista n. 100 - 150 â,¬ hintaluokassa olevista soittimista on Kiinaversioita joissa ei ole RDS:ää. Jos asematietojen puuttuminen ei haittaa, niin sitten on kyllä täysin soivia pelejä.
2. Asennus on täysin plug&play. Rattinapit ja MFD toimii suoraan.
3. Tähän saa OEM BT kitin kiinni, jolloin myös Bluetooth handsfree puhelut ja audiostriimaus (riippuen bt kitin mallista) toimii.
4. Tuo rouvan Golf Plus on tehtaan vuosimallia 2007 ja ainakin siinä oli vanhemman mallinen can väyläohjain. Se jouduttiin vaihtamaan, mutta ei ollut investointina paha. Romikselta käytetty gateway 60 â,¬ ja itse tein vaihdon ja koodauksen joihin meni aikaa korkeintaan 20 min. Tuon gatewayn vaihto on ihan äärimmäisen helppo homma.

karhunik

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 11.12.14 - klo:08:32
Itse vaihdoin tuossa pari kuukautta sitten meidän kakkosautoon RCD500 tilalle tuollaisen RCD510:n.

1. Kannattaa sitten olla todella tarkkana noiden eBay RCD510 soittimien kanssa. Suurin osa noista n. 100 - 150 â,¬ hintaluokassa olevista soittimista on Kiinaversioita joissa ei ole RDS:ää. Jos asematietojen puuttuminen ei haittaa, niin sitten on kyllä täysin soivia pelejä.
3. Tähän saa OEM BT kitin kiinni, jolloin myös Bluetooth handsfree puhelut ja audiostriimaus (riippuen bt kitin mallista) toimii.
4. Tuo rouvan Golf Plus on tehtaan vuosimallia 2007 ja ainakin siinä oli vanhemman mallinen can väyläohjain. Se jouduttiin vaihtamaan, mutta ei ollut investointina paha. Romikselta käytetty gateway 60 â,¬ ja itse tein vaihdon ja koodauksen joihin meni aikaa korkeintaan 20 min. Tuon gatewayn vaihto on ihan äärimmäisen helppo homma.

dwntimelta hyvä vastaus, tässä vähän lisäyksiä:

1. RDS puuttumisen lisäksi FM-taajuuksien portaikko oli eri joissakin malleissa, varmin on hommata euro-speksin mukainen, maksoin omastani n. 270â,¬.
2. Golfiin piti hommata antenniliitäntöjä varten adapteri kun päivitin vanhan RCD300+ (mp3 tuki) radion RCD510 malliin
3. Tämäkin pitää tarkistaa, että radiosta löytyy oikeat lähdöt, meille tuli ns. karvalakki johon ei saanut tuota bt eikä media kittiä kiinni, jossain oli hyvä listaus noista eri radiovariaatioiden varaosanumeroista ja mitä ne mahdollistaa, itse tyydyin tuohon etulevyn sd paikkaan
4. http://www.my-gti.com/1101/upgrading-2nd-generation-radios-rcd-300-rcd-500-to-3rd-generation-rcd-210-rcd-310-rns-310-rcd-510-power-drain-issue
Can ohjaimen pitää siis olla vähintään versio L, tuo on helppo tarkastaa VCDS avulla, tai sitten ihan kurkkaamalla ohjainta.
VCDS/OBDeleven koodaukset ja vikakoodit Tre alueella

dwntime

Lainaus käyttäjältä: karhunik - 11.12.14 - klo:10:42
dwntimelta hyvä vastaus, tässä vähän lisäyksiä:

2. Golfiin piti hommata antenniliitäntöjä varten adapteri kun päivitin vanhan RCD300+ (mp3 tuki) radion RCD510 malliin

Joo, tämä oli hyvä pointti. Adapteri maksaa muutaman euron. Jos oikein viitsii tehdä viimeisen päälle, niin adapterista saa tuon liittimen ihan helposti irti ja sen voi sitten vaihtaa autossa olevan kaksiosaisen antenniliittimen tilalle. Näin tein itse ja eipä tartte adapteria enää.

Lainaa
3. Tämäkin pitää tarkistaa, että radiosta löytyy oikeat lähdöt, meille tuli ns. karvalakki johon ei saanut tuota bt eikä media kittiä kiinni, jossain oli hyvä listaus noista eri radiovariaatioiden varaosanumeroista ja mitä ne mahdollistaa, itse tyydyin tuohon etulevyn sd paikkaan

Itse asiassa BT kittiä varten ei tarvitse mitään erillistä liitintä soittimeen. Lähes kaikki nuo jälkiasennettavat OEM BT kitit tulevat tuollaisella quadlock adapterilla jolloin se ottaa signaalit sitä kautta. Tällöin on lähes plug & play. eBayssa on myös versioita joissa can high/low johdot pitää kolvailla/ryöstöliittää jne ja BT liitin työnnetään tuohon olemassa olevaan quadlock liittimeen.
Esimerkkinä tässä paketti missä tulee quadlock adapteri :
http://www.ebay.co.uk/itm/Bluetooth-Module-9w2-Wiring-Cable-w-Microphone-Kit-For-VW-RNS510-RNS-510-/161506719509?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item259a8cf715

Ja tässä malli missä can johdot pitää itse liittää ja tuo vihreä plugi pitää työntää sinne quadlock liittimeen :
http://www.ebay.co.uk/itm/OEM-Set-9W2-Bluetooth-Interface-Module-Cable-Holder-Bracket-for-VW-RCD510-RNS510-/201119385725?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2ed3a6487d

Mutta mikäli mielii RVC:tä (peruutuskameraa) tai USB/AUX inputtia, sitten tarvitsee sellaisen RCD510 mallin mistä nuo löytyy. Eli olikohan mallinumeron perässä kirjain A jolloin siinä on kaikki bells & whistles mukana.
B -mallissa, mikä itselläni on, ei ole RVC eikä USB/AUX liitintä perässä.

Lainaa
Can ohjaimen pitää siis olla vähintään versio L, tuo on helppo tarkastaa VCDS avulla, tai sitten ihan kurkkaamalla ohjainta.

Ja näissä on myös eräs poikkeus. Ainakin jotkin CAN gatewayt voidaan päivittää softalla tukemaan uudempia radioita.

1K0 907 530 H on ainakin sellainen. Tuollainen meillä oli alunperin Golfissa mutta en jaksanut alkaa sitten merkkihuollon kanssa tuota selittelemään ja kun uudempi revisio löytyi niin helposti, niin tuli vaihdettua.
Bittisyyttä ei voi softaamalla lisätä, joten jos haluaa myös parkkitutkat joissa tulee kuviot radion näyttöön, tarvitaan uudempi gateway.

Berkley

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 11.12.14 - klo:08:32

Joo eli juuri tuollainen 100-150 eur soitin houkuttaisia aux ja usb liitännöillä. Tuon RDS homman olen valmis kestämään. Radiossa on ne pari kanavaa jota tulee kuunneltua. Edellinen autoni oli Skoda Fabia mallia 08 ja siinä oem soittimen aux liitännän kautta tuli kuunneltua oikeastaan kaikki musiikki yms... (Perhana että sitä autoa on ikävä vaikka olikin kohtalaisen meluisa  :'()

Tuo akunpurkautumis ongelma nyt ei oikein vieläkään avautunut. Siis missä tuo CAN väyläohjain sijaitsee? Ja mistä saan tuollaisen käytetyn gatewayn ja mistä tiedän että malli on varmasti oikea juuri minun passattiini? Ja siis mitä pitää koodata? Internetissä tosiaan vakuutellaan että tuon kanssa joutuu painimaan jos tuota nykyistä soitinmallia halajaa vaihtaa uudempaan...

Anteeksi vielä että olen näin totaalisen pihalla  :-[

Mattti0

Terve vaan tänne foorumille!
Meille ilmaantu kuukausi takaperin pihaan Berkeleyn Passatia vuoden uudempi malli, jossa RCD300 mp3-cd tuella.

Kiinnostais ainakin BT HF ja audiotoisto sekä USB ja AUX ois hyvä olla. Zeneciä olin ajatellu, ennen kuin lueskelin tätä foorumia ja törmäsin tuohon RCD510. Tuo Zenecin navi on toki hyvä lisä ja ymmärtääkseni VWn vehkeet tarvii vielä erillisen BT hässäkän?

Autoihin en ole ennen paljon muuta kuin nesteet tarkistellu, toki tähän asti autoissa ei paljon sähköhärveleitä ole ollutkaan. Onko uudelle Passatistille jotain must have härveleitä?

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Berkley - 11.12.14 - klo:22:52
Tuo akunpurkautumis ongelma nyt ei oikein vieläkään avautunut. Siis missä tuo CAN väyläohjain sijaitsee? Ja mistä saan tuollaisen käytetyn gatewayn ja mistä tiedän että malli on varmasti oikea juuri minun passattiini? Ja siis mitä pitää koodata? Internetissä tosiaan vakuutellaan että tuon kanssa joutuu painimaan jos tuota nykyistä soitinmallia halajaa vaihtaa uudempaan...

Anteeksi vielä että olen näin totaalisen pihalla  :-[

Kuskin jalkatilasta se äänenvaimennuslevy/suojamuovi pois (on kahdella ruuvilla edestä kiinni), can gateway pitäisi näkyä kun taskulampun kanssa katselee sinne kojetaulun uumeniin. Jos ei ole vcds:ää niin tuon can gatewayn numeron näkee siitä moduulin edestä. VCDS:llä ei tarvii edes purkaa mitään vaan näkee autoscanilla suoraan mitä mallia can gateway on ja sitä kautta saa myös varmuuden tarviiko vaihtaa.
Tämännäköistä moduulia etsit :

Tuosta esimerkkinä F loppuinen can gateway :

http://www.ebay.co.uk/itm/Original-VW-Passat-CC-Gateway-Steuergerat-3C0907530F-Tempomat-Distanzregelung-/261703130298?pt=DE_Autoteile&hash=item3ceeb8dcba

Tuossa E loppuinen :

http://www.ebay.co.uk/itm/VW-VOLKSWAGEN-PASSAT-2008-GATEWAY-CONTROL-ECU-3C0907530E-/301424753454?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item462e50bb2e

Passatissa on nuo can gatewayt vähän eri osanumerolla kuin Golf alustaisissa autoissa. ETKA antaa 2007 vuosimallille korvaavaksi gatewayksi 3C0907530D, jonka olettaisin olevan jo sellainen ettei akunsyönti ongelmaa ole.

Kannattaa muuten varmistaa että onko auto oikeasti vuosimallia 2007 vai onko se valmistettu viikon 22 jälkeen jolloin se on jo tehtaan vuosimallia 2008.

LainaaKiinnostais ainakin BT HF ja audiotoisto sekä USB ja AUX ois hyvä olla. Zeneciä olin ajatellu, ennen kuin lueskelin tätä foorumia ja törmäsin tuohon RCD510. Tuo Zenecin navi on toki hyvä lisä ja ymmärtääkseni VWn vehkeet tarvii vielä erillisen BT hässäkän?

RCD510 kanssa tarvitaan erillinen BT HF moduuli, mikrofoni ja johtosarja. Ebaysta löytyy parin sadan hujakoilla tuo 9W7 malli (johtosarja ja mikrofoni kuuluu pakettiin) joka taitaa sim kortin etäkäytön, A2DP striimauksen jne.

Toinen vaihtoehto on hankkia RNS315 integroidulla bluetoothilla jolloin ei tarvitse vetää kuin mikrofonille johto ja mikrofoni paikoilleen. RNS315 tuo myös navin mukanaan.

Mattti0

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 05.01.15 - klo:12:55
RCD510 kanssa tarvitaan erillinen BT HF moduuli, mikrofoni ja johtosarja. Ebaysta löytyy parin sadan hujakoilla tuo 9W7 malli (johtosarja ja mikrofoni kuuluu pakettiin) joka taitaa sim kortin etäkäytön, A2DP striimauksen jne.
Tässä oon intternettiä selannu ja tullu pari lisäkysymystä:
1. Autossa on punainen MFD, saako tähän mitään puhelintietoja näkyviin? (esim soittaja)
2. Löytyy myös monitoimiohjauspyörä, voinko tästä vaihtaa BT:n yli soitettavaa kappaletta? Entä voinko vastata puheluihin ratin painikkeella?

Kiitos!  ;D

vwp

Lainaus käyttäjältä: Mattti0 - 06.01.15 - klo:17:03
1. Autossa on punainen MFD, saako tähän mitään puhelintietoja näkyviin? (esim soittaja)
2. Löytyy myös monitoimiohjauspyörä, voinko tästä vaihtaa BT:n yli soitettavaa kappaletta? Entä voinko vastata puheluihin ratin painikkeella?

Kiitos!  ;D

1. Vastaan vaikken varma olekaan tästä, mutta itsellä MFD2-soitin ja punainen näyttö, bluetoothin yli sai puhelimen osoitekirjaa selailtua rattinapeilla ja soitettua yms.
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Mattti0 - 06.01.15 - klo:17:03

Kiitos!  ;D

1. Uusissa radioissa on erilainen tuo formaatti millä data syötetään tuonne näytölle. Foorumit sanovat että ei onnistuisi puhelimen tietojen näyttö punaisella näytöllä vaan osoitekirjan selailu ja soittaminen täytyy tehdä RCD510/RNS315/RNS510 näytöltä. Tästä en voi sanoa varmuutta kuitenkaan kun Golfissa on tuo halvempi lowline 9W2 bluetooth moduuli. Keväällä olis tarkoitus tuo päivittää 9W7:aan.
Mutta, esim. audio menu kyllä näyttää hienosti että BT streaming kun soittaa musiikkia BT:n yli esim spotifysta joten jotain tietoja bluetoothista sieltä kyllä tulee. Puhelinvalikon saanee näkyviin tuolla FIS-Linkillä, mutta sen kanssa tulee sitten muita ongelmia. Esim. Meillä hävisi audio menu kokonaan.

2. Voi vaihtaa. Siis jos on tuo parempi 9W7 BT mokkula. Tuossa halvemmassa kulimallissa ei onnistu. Siinä ei ole puhelimelle mitään ohjausta vaan kaikki tehdään puhelimella.

AnttiFast

9W7 ja punainen näyttö yhdistelmä ei näytä puhelinvalikkoa mittaristossa ilman lisäpalikkaa. Mainitulla FIS-link palikalla saa valikon näkyviin.
Itselläni on sellainen käytössä, mutta alkuun oli ongelmana, että audiovalikko ei näkynyt. Poistin bluetooth sarjan mukana tulleen plug'n play-kaapelin ja tein kunnon kytkennät, joilloin kaikki valikot alkoivat toimimaan.

Ainut mikä ei toimi, on kappaleiden vaihto rattinäppäimillä soitettaessa musiikkia bluetoothilla. Soittimen näytöltä vaihtaminen kyllä onnistuu. Myös kappaletiedot tulevat puhelimesta soittimelle, mutta ei mitttaristolle.
En tiedä onko vika FIS-linkissä, RCD-510:ssa vaiko bluetooth ohjaimessa.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: AnttiFast - 08.01.15 - klo:13:20
9W7 ja punainen näyttö yhdistelmä ei näytä puhelinvalikkoa mittaristossa ilman lisäpalikkaa. Mainitulla FIS-link palikalla saa valikon näkyviin.
Itselläni on sellainen käytössä, mutta alkuun oli ongelmana, että audiovalikko ei näkynyt. Poistin bluetooth sarjan mukana tulleen plug'n play-kaapelin ja tein kunnon kytkennät, joilloin kaikki valikot alkoivat toimimaan.

Ahaa, tämä olikin hyvä tietää. Kerrotko tarkemmin miten teit kunnon kytkennät? Teitkö kokonaan uuden kaapelin tuohon välille vai?

juppep

Lainaus käyttäjältä: AnttiFast - 08.01.15 - klo:13:20

Ainut mikä ei toimi, on kappaleiden vaihto rattinäppäimillä soitettaessa musiikkia bluetoothilla. Soittimen näytöltä vaihtaminen kyllä onnistuu. Myös kappaletiedot tulevat puhelimesta soittimelle, mutta ei mitttaristolle.
En tiedä onko vika FIS-linkissä, RCD-510:ssa vaiko bluetooth ohjaimessa.

http://www.auto-polar.com/forum/showthread.php?1514-RED-MFA-polarfis-RcD510-BT-emu-ANSWERED

Liittyy ehkä juuri tähän, RCD-510 radion sekoiluun DDP/BAP välillä.

Itsellä kanssa Polar BT käytössä, mutta eri radio...
Punainen mfa, vanhempi nappiratti, RNS510 H, 9ZZ BT ja tämä yhdistelmä toimii täydellisesti rattiohjauksia myöten.

AnttiFast

^Samaista keskustelua olen kanssa seurannut. Eiköhän ne ongelmat tosiaan johdu tuosta RCD:n  "ominaisuudesta".

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 16.01.15 - klo:07:28
Ahaa, tämä olikin hyvä tietää. Kerrotko tarkemmin miten teit kunnon kytkennät? Teitkö kokonaan uuden kaapelin tuohon välille vai?

Poistin bluetoothsarjan quadlock-liittimet katkomalla johdot ja kolvasin johdot uudelleen kiinni  radion quadlock-liittimeen. Eli säästin johtosarjan BT-yksiköltä radion taakse, mutta radion takana tein uudet liitokset. Taisinpa siinä samalla myös tarkistella kaikkien liitimien kontaktit.
Nämä temput auttoivat itselläni.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy