Passat 3c RCD300 päivitysprojekti

Aloittaja tapanixxx, 10.09.10 - klo:16:17

« edellinen - seuraava »

Meske

Ei mtn.

tapanixxx

Tässä laitan vähän päivitystä omien kokemusten osalta JVC:n soittimen kanssa.

Alunperin siis vaihdoin RCD 300:n pois kun halusin bluetooth HF toiminnon, musiikin striimauksen Iphonesta ja paremman äänen radioon.

Nämä kaikki odotukset ovat kyllä täyttyneet ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen tuohon päivitysprojektiin. Nyt kun on tullut kokeiltua kaikkia mahdollisia skenaarioita tuon bluetooth hf:n kanssa niin täytyy sanoa että pelittää kuin unelma. Jos puhelu on kesken kun menen autoon niin auton käynnistyksen jälkeen muutaman sekunnin päästä puhe yhdistyy radion kautta auton kaiuttimiin. Jos sammutan auton niin puhelu siirtyy automaattisesti puhelimeen, ilman mitään ongelmia.

Sama hyvä logiikka jatkuu jos kuuntelen musiikkia Iphonesta nappikuulokkeilla. Kun starttaan auton niin musiikki siirtyy automaattisesti auton kaiuttimiin. Jos striimaan musiikkia Iphonesta autossa ja sammutan auton, niin puhelin menee paussitilaan, eli ei jatka soittamista puhelimen omilla kaiuttimilla. Minulla on kaikki musiikki Iphonessa, yhtään kertaa en ole CD:tä käyttänyt ja autossa ei enää majaile 20-30 Cd levyä siellä täällä. Kaikki vanhat CD:t on ripattu Itunesiin ja nyt levyt pölyttyvät kirjahyllyssä. Viimeisen vuoden aikana kaikki musiikki onkin hankittu sähköisesti suoraan Itunesiin.

JVC:n viritin toimii myös ihan hyvin ja äänenlaatu on huomattavasti parempi kuin alkuperäinen RCD 300:n.

Ja kyllä tuo bluetooth HF alkaa olla ns. pakollinen varuste seuraavassa autossa. Eipä enää tarvitse ikinä miettiä puhelimen kaivamista talvitakin taskusta 30 asteen pakkasella kun homma hoituu stereoiden toimesta. Toiminta on juuri niin loogista kuin mitä itse voin odottaa. Kyllä jaappanilainen osaa sittenkin tehdä muutakin kuin hyvää ruokaa  8)

tsiih

Samaa kieltä handsfreestä. En enää luopuisi! Minulla kun puhelin on yleensä laukussa  (ja sekin välillä takapenkillä tai -luukussakin) ja musa raikaa, usein kotio päästyä oli useampikin puhelu mennyt sivu suun. Ei ole siitä enää murhetta!
Radioadapterimurhetta en ole vielä ratkonut, nyt on tupla-adapteri vahvistimella mutta en tiedä miten päin liittimet laittaisi kun sopivat miten vaan. Vahvistin siis vain toisessa, siinä lukee jotta laita valkoiseen ; molemmat mustia. Kumminkin päin kuuluvat huonommin kuin vanhalla rcd-310:llä.
Eniten häiritsee kuitenkin tekstin vieritys, se vilkkuu niin ettei tekstiä voi lukea ennen kuin se pysähtyy. Hieman parempi jos katsoo eri kulmasta, yläviistosta. Onko sulla miten, Tapani?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

tapanixxx

Minulla ei ole kyllä mitään käsitystä tuosta tekstin vierityksestä... voi johtua siitä että minulla ei ole mitään massamuistilaitetta kiinni jossa on musiikkia vaan kaiken striimaan Iphnesta.

Radion osalta on vähän mysteeri miksi sinulla kuuluu huonosti. Tuossa aiemmin mainitsikin minkälaisen adapterin ostin ja se minä tilasin ei ole ihan 100% sopiva koska vain yksi antenni on käyttössä. Silti en voi valittaa kuuluvuutta.

Hintaansa nähden oli kyllä aikamoisen hyvä vehje. Itse olen tottunut ulkonäköön vaikka jotkut kanssamatkustajat siitä vitsiä vääntävät  :) Loppujen lopuksi tärkeintä on miten homma toimii ja JVC:n osalta olen enemmän kuin tyytyväinen.

harppa67

Asentelin tälläiset autooni talven pimeinä hetkinä 
Alkuperäinen RCD-300 ja XCarLink alkoi etomaan...

Soitin: Kenwood DNX520VBT
http://www.kenwood-electronics.co.uk/products/car/vw/DNX520VBT/
Johtosarja: ACV 42-VW-702
Antenniadapteri: ACV 1524-05
Peruutuskamera: Kenwood CMOS-200
Subbari: Pioneer TS-WX210A (vänkärin penkin alla)

Tilasin täältä: http://www.extremeaudio.de/

Guest-117298

Lainaus käyttäjältä: harppa67 - 08.04.11 - klo:08:58
...

Menikö tilaus extremeaudiosta niinkuin pitikin? Itsellä hieman ontui... itseasiassa toista kuukautta, että sain tilaamani Zenecin soittimen tuolta täydellisenä kotiin saakka.

Mutta muuten siistinnäköinen kenwoodi. Ei varmaan RCD:tä tule ikävä tuollakaan. :)

-o-

Lainaus käyttäjältä: harppa67 - 08.04.11 - klo:08:58
Asentelin tälläiset autooni talven pimeinä hetkinä 
Alkuperäinen RCD-300 ja XCarLink alkoi etomaan...

Soitin: Kenwood DNX520VBT
http://www.kenwood-electronics.co.uk/products/car/vw/DNX520VBT/
Johtosarja: ACV 42-VW-702
Antenniadapteri: ACV 1524-05
Peruutuskamera: Kenwood CMOS-200
Subbari: Pioneer TS-WX210A (vänkärin penkin alla)

Mihin sijoitit mikrofonin ja GPS antennin? Oliko ainoat tarvittavat osat tuohon onneen ja autuuteen antenniadapteri ja uusi mankka ite?
Olen kypsä vaihtamaan Passatin RCD 300 mankan, joko pelkästään tai autoineen, mutta vanha mankka saa mennä  ;)

Antti

Nyt meni kädiin uusi soitin tilaukseen, 300:nen on tähän asti palvellut usb'vaihtajan' kanssa varustettuna.  Päädyin yhden dinin Kenwood KDC BT61:seen. Jotenkin vierastan isoja soittimia joissa kuitenkin on pieni näyttö kun kunnolliseen kosketusnäytölliseen saisi investoida reippaasti enemmän.
Ehdottomina vaatimuksina BT HF ja musiikin striimaus.

Asennusromuina pitkälti samat kuin tapanixx:llä, antennin adapteri yhdellä liittimellä. Englannista kaikki romppeet rahteineen kolmensadan pinnassa.

1 x Autoleads PC5-137 - Volkswagen Bora, Caddy, Jetta, Eos DIN Aerial Adaptor (PC5-137) = £7.99
1 x Autoleads FP-17-03 - Volkswagen Caddy, Eos, Fox, Golf, Golf Plus Facia Panel (FP-17-03) = £13.99
1 x Kenwood KDC-BT61U Car CD/MP3/USB Stereo, Bluetooth, iPod iPhone Ready (KDC-BT61U) = £189.99
       iPod Lead Not Required + £0.00
1 x Connects 2 CTSVW002 - VW Passat, Golf Mk5, Touran, Polo, Jetta, Eos Stalk (CTSVW002) = £33.95

Myyjänä Dynamic Sounds.

Tämmöinen soitin.

i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

Antti

Uusi soitin asennettuna :)
Enpä muistanutkaan miten paljon radioasemia on olemassa,
olisi tämä päivitys pitänyt tehdä jo aikaa sitten ex Ocuun.
Bt striimaus on huippu.

Kaikki hilppeet sopivat kerta laakista, väyläpurkkikaan ei tarvinnut kuin tökätä johtoihin kiinni. HF mikki on asennettu taustapeilin eteen sisävalon viereen.
Asennuskaulus on hiukan ämpärimuovinen, täytyy jossakin vaiheessa hankkia alkuperäinen vag osa siihen.

Putiikin palvelu hyvä, vastaavat meiliin ja toimitus taisi kestää neljä arkipäivää.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

-o-

Lainaus käyttäjältä: Habe - 08.07.11 - klo:12:43
Olen kypsä vaihtamaan Passatin RCD 300 mankan, joko pelkästään tai autoineen, mutta vanha mankka saa mennä  ;)

Sattumalta törmäsin melko hyvään tarjoukseen: Pioneer AVIC-F9210BT (699,00e), joten laite tilattu asennuksineen (120,00e) VW centteristä. Kelpaa taas körötellä Passatilla  :D

AVICF9210BT PASSAT VOLKSWAGEN.MOV

rantautuja

Eli olen uusi Passatin omistaja, ja näitä hyviä palstoja tuli jonkin verran selailtua jo ennen ostoa ja koittanut imeä täältä infoa. Mutta kuten monella muulla, niin mielessä myös RCD300 vaihto uuteen soittimeen. Lähinnä kysymykseni on, että mitä kilkkeitä tarvitsen varsinaisen soittimen lisäksi jos kysessä esim. JVC:n, Kenwoodin tai vastaavan soitin? Omassa kriteerinä BT, jota VW:n omat eivät tunnut valmiiksi sisältävän, ja navigaatio olisi tietenkin plussaa.

Eli olen ymmärtänyt, tarvitisisin ainakin seuraavia tilpehöörejä:
- jonkin moisen antenniadapterin; onko eri soittimille omanlaisensa antenniliittimet vai onko standardikamaa?
- mahdollisen adapterin, jos haluaa säilyttää rattinäppäimet toiminnassa; taitaa olla soitinkohtaisia?
- mahdolliset kehyssovitteet, jos soitin ei nimenomaan tarkoitettu suoraan volkkariin.
- sitten itselle mysteeriset "johtosarjat". Olen lukenut jostain CAN, BUS, ISO jne. mitä lie termeistä, jotka eivät allekirjoittaneelle sano yhtikäs mitään. Ja tuntuu olevan vuosimallistakin kiinni millasia väyliä (tai mitä ne nyt oli...) autosta löytyy. Eli tarvitaanko tälläisiä johtosarjoja?
- tarvitaanko muuta?

Entäs monesti mainitut "koodaukset", vaatiiko uusi soitin joka tapauksessa jonkin sortin koodausta, ja mitä siinä käytännössä autolle ohjelmoidaan? Ja jos ei ole varsinainen VW soitin, niin saako mittareiden välissä olevalle näytölle enää tietoja (volume, radiokanava jne.)?

Soittimista Kenwood DNX520VBT:tä miettinyt, mutta hinta vain meinaa karata turhan korkeaksi. Noissa tuntuu siltä, että intergoidusta navigaatiosta saa maksaa aikas kovan hinnan...

Auto on siis vuoden 2007 VW Passat Luxline, Variant (ymmärtääkseni itseasiassa 2008 malli jos merkitystä, mistä voi varmistaa?).

mla

Jos uusi soitin ei ymmärrä auton CAN-Bus viestejä niin tarvitaan CAN-Bus->ISO adapteri olettaen että uusi soitin ymmärtää ISO liittimien päälle. Tämä ei ole vain ratin nappeja varten vaan herätteitä, virtaa yms. varten. Autossasi on vakiona QuadLock liittimet joista suurin osa tiedoista tulee väylää pitkin tietovirtana.
CAN-Bus adapterista riippuen voit tarvita vielä erillisiä johtosarjoja yms. mm. ratin nappien toimintaan. CAN-Bus adapterin päälle vielä tarvitset antenniadapterin ja mahdollisen ISO kehikkoadapterin.

Uusi soitin voi vaatia koodauksen jos se on riittävän älykäs keskustelemaan auton väylän (CAN-Bus) kanssa.

3C Passatissa on jokaisessa vuosimallissa tämä sama 'ongelma' jos vaihdat siihen jälkiasennetun soittimen joka ei osaa jutella auton väylän (CAN-Bus) kanssa suoraan. Tämä ei ole vuosimallista riippuvainen ongelma.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

nishiki75

Päivittelin myös Passattin RCD-300:sta ja nyt tilalla on ZENEC ZE-NC2010. Itse päivitys projekti oli täysin Plug and Play juttu ja mittaristosta(MFD plus) näkyy navin ja puhelimen tiedot hienosti.

Jotenkin vain kuitenkin kiinnostaisi RNS-510 joten jos jollakin on kiinnostusta NC2010 laitteesta niin laita privaa, laite pari viikkoa vanha.

Marko   

mla

Tuo Zenecin malli on juuri semmoinen joka osaa jutella auton väylän kanssa suoraan, mutta voi silti vaatia koodauksen muuttamista riippuen mitä varusteita autossa on ennestään.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Outrider

Moi,

Golf V:n alkuperäinen RCD 300 olisi tarkoitus korvata Kenwoodin KDC-6051U -soittimella. Jonkunlainen johtosarjahan tuohon on hankittava. Onko kellään kokemusta tällaisesta: http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.php?tuoteryhma=7&valmistaja=99&tuote=2385
Esim saksanmaalta tuon saisi hyvinkin edullisesti. Mutta mikä lie on toimivuuden laita?

Connects 2 CTSVW002 -johtosarjaa ovat jotkut ilmeisesti käyttäneet. Antaako tuo myös herätteen vai onko tarkoitettu vain rattikaukosäädön käyttöön? Rattikakea ei minulta löydy. Tuon kaveriksihan tarvitsee sitten antenniadapterin, mutta se on huolista pienempi.

Mielellään hankkisin jonkun valmiin johtosarjan, joka tekee can-väylältä herätteen, ettei tarvitse herätettä mistään ryöstää.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Outrider - 28.12.11 - klo:14:05
Moi,

Golf V:n alkuperäinen RCD 300 olisi tarkoitus korvata Kenwoodin KDC-6051U -soittimella. Jonkunlainen johtosarjahan tuohon on hankittava. Onko kellään kokemusta tällaisesta: http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.php?tuoteryhma=7&valmistaja=99&tuote=2385
Esim saksanmaalta tuon saisi hyvinkin edullisesti. Mutta mikä lie on toimivuuden laita?

Connects 2 CTSVW002 -johtosarjaa ovat jotkut ilmeisesti käyttäneet. Antaako tuo myös herätteen vai onko tarkoitettu vain rattikaukosäädön käyttöön? Rattikakea ei minulta löydy. Tuon kaveriksihan tarvitsee sitten antenniadapterin, mutta se on huolista pienempi.

Mielellään hankkisin jonkun valmiin johtosarjan, joka tekee can-väylältä herätteen, ettei tarvitse herätettä mistään ryöstää.

Minulla on käytössä just tuo connect2, pelkkä mokkula riittää antaa herätteet ja muut tiedot. Rattinapit ja tiedot mfd:n tarvii soitimen ja can-adabterin väliin "stalk" piuhan.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Outrider

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 28.12.11 - klo:14:35
Minulla on käytössä just tuo connect2, pelkkä mokkula riittää antaa herätteet ja muut tiedot. Rattinapit ja tiedot mfd:n tarvii soitimen ja can-adabterin väliin "stalk" piuhan.

Ok, kiitokset. Taidanpa laittaa tilaukseen samanlaiset kilkkeet kuin Antti heinäkuussa (muutama postaus ylempänä). Ja kun on vain pari kymppiä eroa hinnassa, niin vaihtais tuon kenwoodinkin bt-malliin.

Edit: Ja vielä jää halvemmaksi rahteineenkin, kuin jos Suomesta hankkisi tuolla halpis can-adapterilla ja ilman bluetoothia.

Outrider

Toissapäivänä tuli mankka asennettua mk5 Golfiin. Minulle tuli siis täysin samat vehkeet kuin Antille ja asennus oli todella helppo.

Ainut liitäntä, jonka joutui itse tekemään oli antenniadapterin liittäminen soittimen herätevirtapiuhaan. Muuten täysin Plug & Play. Asennus oli helppo, vaikeinta oli auton paneelien purkaminen rikkomatta klipsejä. Tähän löytyy muuten motonetistä kympillä todella kätevä työkalusarja, jonka ansiosta paneeleihin ei jäänyt mitään jälkiä ja klipsejäkin hajosi vain yksi. Piuhojen vetoon kului eniten aikaa (usb ja aux hanskalokeroon, bt-mikki ohjauspyörän päälle).

Radio kuuluu mallikkaasti, vaikka adapteri on vain yhdellä liittimellä VW:n tuplaliittimen sijaan. Kenwoodin soittimen (KDC-BT61U) värit saa mukavasti yhteensopivaksi volkkarin mittarivalaistuksen kanssa. Asennuskehys on hiukan halvan oloinen ja minulle jäi kehyksen yläreunaan pieni rako, mutta hintaansa nähden kelvollinen. Volkkarin oma sovite olisi jonkin verran tyylikkäämpi.

Kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen ja äänenlaatukin parani merkittävästi. Dynamicsoundsin tilaukseen meni rahaa karvan yli 300 â,¬, muihin tarvikkeisiin muutama euro lisää. Suosittelen muillekin.

jarsiv

RCD300 MP3:sen perään on tarkoitus laittaa tuollainen DMC:n aux+bluetooth+usb mokkula.

Onko radion takaa johtoaukkoa hansikaslokeroon, jotta tuon DMC:n mokkulan voisi laittaa hansikaslokeroon? Vai onko mokkulan sijainnille muuta vaihtoehtoa?

Tuossa tuli kaapelit mukana. Ilmeisesti quadlockiin laitetaan vain kiinni tuo naaras pala? Toinen lenkki on urospäinen, onkohan se jatkopala, jos haluaa muuta vielä perään?

Ohjeet tulivat tietenkin saksaksi ilman kuvia :)

RCD300 MP3 eroaa kuulemma RCD300:sta ja muista RNS-soittimista jonkin verran, maadoituksen pinni quadlockissa on eri paikassa? Onko tälle maadoituspinnille havaintoa, onko 2 vai 3 pinnissä? Ihmettelen vain, kun tuossa johtokasassa pinni 2 on väriltään oranssi? ja pinni 3 on kyllä tyhjänä.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Vankka

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 05.03.12 - klo:19:41
RCD300 MP3:sen perään on tarkoitus laittaa tuollainen DMC:n aux+bluetooth+usb mokkula.

Onko radion takaa johtoaukkoa hansikaslokeroon, jotta tuon DMC:n mokkulan voisi laittaa hansikaslokeroon? Vai onko mokkulan sijainnille muuta vaihtoehtoa?

Tuossa tuli kaapelit mukana. Ilmeisesti quadlockiin laitetaan vain kiinni tuo naaras pala? Toinen lenkki on urospäinen, onkohan se jatkopala, jos haluaa muuta vielä perään?

Ohjeet tulivat tietenkin saksaksi ilman kuvia :)

RCD300 MP3 eroaa kuulemma RCD300:sta ja muista RNS-soittimista jonkin verran, maadoituksen pinni quadlockissa on eri paikassa? Onko tälle maadoituspinnille havaintoa, onko 2 vai 3 pinnissä? Ihmettelen vain, kun tuossa johtokasassa pinni 2 on väriltään oranssi? ja pinni 3 on kyllä tyhjänä.

Mulla oli joku vastaava härdelli passatissa rcd300 jatkona. Itse vein sinne pihauhat hanskalokeroon sieltä ihan hyvin mahtuivat. Kannattaa irroittaa se lokero niin näkee paremmin.

Tuolle naaras pihalle on paikka quadlockissa katsoo vaan soittimesta miten pinnit täsmää (näin ite tein) ja maadotin soittimen runkoon ruuvinalle. Itse ymmärsi, että tuo toinen on sitä varten jos on vakio cd-vaihtaja niin saa senkin kiinni.

VW Golf Variant CL

jarsiv

Jep, kiitokset Vankka! Pitänee repäistä soitinta irti loppuviikosta.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Hande23

Moro. Kysyisin sinulta neuvoa sellaiseen juttuun kun olen asentamassa passat 3c:hen pioneerin autoradiota, niin mistä saisi sille punaiselle johdolle autoradiossa herätevirran kun 3c passatissa kaikkiin autoradion johtoihin tulee virta vaikka auto on sammutettuna ja se virta kuluttaa auton akun päivässä/parissa tyhjäksi. osaisitko sanoa miten ja mistä sen saa asennettua niin että se soitin sammuu samalla kun sammuttaa auton ja ottaa virta-avaimen pois, ja sitten lähtee päälle kun laittaa auton käyntiin??

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Hande23 - 08.03.12 - klo:19:48
Moro. Kysyisin sinulta neuvoa sellaiseen juttuun kun olen asentamassa passat 3c:hen pioneerin autoradiota, niin mistä saisi sille punaiselle johdolle autoradiossa herätevirran kun 3c passatissa kaikkiin autoradion johtoihin tulee virta vaikka auto on sammutettuna ja se virta kuluttaa auton akun päivässä/parissa tyhjäksi. osaisitko sanoa miten ja mistä sen saa asennettua niin että se soitin sammuu samalla kun sammuttaa auton ja ottaa virta-avaimen pois, ja sitten lähtee päälle kun laittaa auton käyntiin??
Helpoimmalla pääset kun haet soittimeen can-sovittimen saat herätteet ja muut tarvittavat tiedot ja mahdolliset rattinappulat toimimaan, mikäli soitin niitä tukee(vaatii ns. stalk piuhan soittimen ja adapterin väliin). Itselläni on autossa 2connencts CTSVW002 toimii hienosti zenecin kanssa rattinappuloita myöten.

VW Golf Variant CL

Hande23

Mistähän saisi halvimmalla tollaasen can-adapterin?

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Hande23 - 10.03.12 - klo:18:19
Mistähän saisi halvimmalla tollaasen can-adapterin?

Ebay:tä selaamalla varmasti mielyttävän hinnan löydät :D Omani tuli täältä. Hintaa en osaa sanoa kun sain erikois tarjouksen kun alunperin tilattu soitin oli loppunut. Kannattaa sitten varmistaa, että sovittimen mukana tulee passeli johtosarja..

VW Golf Variant CL

jarsiv

No niin, Bluetooth tuli laitettua paikoilleen. Hansikaslokeroon ei löytänyt sopivaa koloa, joten vedin rattiakselin yli sinne kuskin lokeroon tuon palikan. Laite toimii ok. Jos miinuksia hakee, niin volumea saa laittaa bluetooth käytössä hieman enemmän, että kuulee.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Vankka

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 12.03.12 - klo:13:50
No niin, Bluetooth tuli laitettua paikoilleen. Hansikaslokeroon ei löytänyt sopivaa koloa, joten vedin rattiakselin yli sinne kuskin lokeroon tuon palikan. Laite toimii ok. Jos miinuksia hakee, niin volumea saa laittaa bluetooth käytössä hieman enemmän, että kuulee.

Etkö löytänyt kaapelille reittiä vai sopivaa paikkaa mokkulalle? Tosin se kuskin puolen lokero on kivempi jos sattuu mokkulaa näpistellä ajon aikana.

VW Golf Variant CL

jarsiv

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 14.03.12 - klo:09:10
Etkö löytänyt kaapelille reittiä vai sopivaa paikkaa mokkulalle? Tosin se kuskin puolen lokero on kivempi jos sattuu mokkulaa näpistellä ajon aikana.
Kaapelille ei löytynyt sopivaa reittiä. Ainut kolo minkä tunsin ja näin sattui olemaan ikäänkuin saranan väli, joten johto ei siitä olisi tykännyt :) Mieluiten olisi laittanut hansikaslokeroon, koska kuskin puolen lokerossa on jo Webasto kännyviritelmä viemässä tilaa.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

-o-

Lainaus käyttäjältä: Habe - 02.08.11 - klo:12:55
Kelpaa taas körötellä Passatilla  :D

AVICF9210BT PASSAT VOLKSWAGEN.MOV

Kokemuksia kertynyt; Kelvollinen laite tämä pinohiiri, mutta suosittelen lämpimästi VW:n alkuperäisiä navigaattoriradioita niille, jotka suunnittelevat päivitystä. Ã,,änentoisto on mainio, mutta navigaattori puhuu roboottimaisen kankeasti suomea eikä kartan toteutuskaan ole kovin häävi. Bluetooth yhteys on ihan ok.

max_leijona

pakko on nyt tyhmänä kysyä,kun itsekkin olen mankkaa passattiin vaihtamassa. ostettuja osia:

mankka(kenwood KDC-6051U)
sovitinpaneeli 1din
johtosarja joka muuttaa volkkarin piuhat ISOksi

mitä vielä tarvitsen? tuossa johtosarjassa ei ilmeisesti ollut can-tukea joten mistä vedän herätteen mankalle? entä tämäkö pitää tilata vielä että rattinappulat toimii?:

http://www.dynamicsounds.co.uk/connects2-ctsvw002-vw-passat-golf-mk5-touran-polo-jetta-eos-stalk-p-9117.html

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy