TSI 1,4 90 kW

Aloittaja kt, 01.12.09 - klo:19:21

« edellinen - seuraava »

Waiski

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 28.08.11 - klo:11:03
Joo, tämä lämpöpäivitys nosti myös tuota tyhjäkäyntiä, eikö se pysynyt tonnissa myös koneen lämmettyä? Mun ajossa ei huomaa lämpenemisessä mitään parannusta, siksi haluan sen pois. Sama teho tulee kun ajelee pienemmällä vaihteella ja kulutus on silti pienempi. Työmatkani on sen verran lyhyt, 15 km, että kylmäkulutuksella on merkitystä.

Sama!

Waiski

Erzi

Olen nyt ajellut ihan tarkoituksella tuo hetkellinen kulutus-näyttö päällä ja kyllä näyttäisi olevan niin että silloin auto nykii kun tyhjäkäyntikulutus huitelee siellä 5 litran kulmilla. Nykiminen liittyy ihan selvästi tuohon korotettuun tyhjäkäyntiin.
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

ePa

En tiedä kuuluuko tähän kategoriaan mutta menkööt.

Vielä saadaan viilattua kulutusta alaspäin. Ainakin teoriassa.

http://germancarscene.com/2011/09/02/volkswagen-debuts-first-cylinder-shut-off-system-in-its-four-cylinder-tsi/

http://www.motorauthority.com/news/1065758_volkswagen-first-to-launch-cylinder-shut-off-in-a-four-cylinder-engine

Veikkaanpa että tämä tulee myös konsernin muihin merkkeihin ennemmin tai myöhemmin.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: ePa - 02.09.11 - klo:23:44
Veikkaanpa että tämä tulee myös konsernin muihin merkkeihin ennemmin tai myöhemmin.

Mitenkähän paljon näissä on lastentauteja aluksi? Pääsevätkö kuluttajat taas testikäyttäjiksi kuten nykyisen TSI:n tapauksessa?

Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Donitsi

Lainaus käyttäjältä: raiski - 24.08.11 - klo:13:59
Ei tämä ihan täydellinen kampe ole, sillä tietynlaisissa kiihdytyksissä esiintyy tehon aaltoilua. Aika vähän tuolla on tullut rullaitua eli ihan mutuna heitän, ettei aaltoilu ei ole jokapäiväistä... tai ei ainakaan aina yhtä voimakasta.

Eräänä päivänä aaltoilu oli kuitenkin lähes aina toistettavissa kun 3. vaihteella oli kierrokset 1800rpm ja siitä polkaisi kaasun pohjaan. Taisi aaltoilla sinne 3000rpm tietämille. Myös 4. vaihteella tuota esiintyi, mutta mielestäni 2. vaihteella ei. Taitaa tuo kakkonen olla niin kevyt, ettei moottori kuormitu samanlailla kuin 3 ja 4 vaihteilla. Niin kotterohan on 6 vaihteinen manuaali ja nämä havainnot on tehty lämpimällä koneella. Vikavaloja ei ole näkynyt eikä vikakoodejakaan ollut heti ensimmäisten havaintojen jälkeen (olin sopivasti menossa takavinkkaria koodauttaan).

Pikasurffauksen perusteella samaa on esiintynyt muillakin ja on tainnut korjaantua softapäivityksellä tai osien vaihdolla.

Samainen ominaisuus ilmestyi omaan autoon tässä noin 2000km sitten. Lätty lattiaan yleensä kohdassa 2300rpm kierrokset heilahtavat sen kolmisensataa ylös ja palaavat heti takaisin. Lähinnä nyt mietityttää onko vika ihan ohjelmassa vai kytkimeen viittaavaa. Ohjelmaan vaikuttava seikka on tuo aika tarkasti sama kierroslukuväli missä ilmenee kuormituksella. Minusta siinä ei mitään vääntöpiikkiä edes pitäisi olla niillä main. 3-vaihteesta ylöspäin tuon saa aina esiin.

niilo

Ohessa ote Tuulilasin kestotestistä Superb 1.4 TSI farmari. Samaa moottorin aaltoilevuutta 3000rpm tienoilla, johon ei ole huolloissa löytynyt selitystä. Toteavat jossain, että aaltoilevuus hyväksyttävä ominaisuudeksi - ei viaksi.

moottori
Moottori ei vuoda nesteitä, vaikka onkin
kuluttanut litran voiteluöljyä 30 000
kilometrin aikana. Tehoa löytyy hieman
yli luvatun. Moottoria vaivaa aaltoileva
nykiminen alle 3 000 r/min -alueella,
mihin ei ole huollon tai maahantuojan
mukaan löydettävissä ratkaisua. Lisäksi
kylmäkäynnistysten jälkeiset ensimmäiset
liikkeellelähdöt saavat pakkaskeleillä
moottorin tuprauttelemaan
sankkaa mustaa savua
. Pätkäajo kovilla
pakkasilla sai myös akun ottamaan
siipeensä: akku todettiin huollossa puolikuntoiseksi,
mutta tuossa kunnossa se
ei vielä mene takuuseen.

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 16.08.11 - klo:13:43
Noniin, nyt on auto käynyt huollossa tämän tiimoilta. Sanoivat ettei asentaja löytänyt autosta mitään vikaa, eikä kyseiseen autoon ole mitään kampanjoita valmistajalta liittyen jakopään osiin -----> Seuraillaan tilannetta ja auto huoltoon jos rallatus pahenee.

Yksi hauska asia tässä jutussa on. Haettuani auton huollosta, piruuttani avasin konepellin nähdäkseni onko sitä jakopäätä otettu esille ollenkaan. Tiesin että auton moottori on kauttaaltaan ihan jumalattoman pölykerroksen peittämänä ja varmasti näkee onko konehuoneessa koskettu mihinkään osaan. Luultavasti jo arvasittekin, mihinkään ei oltu koskettu eli "huollossa"  tuskin on avattu edes konepeltiä  ;D

No, nyt mulla on ainakin huoltovarauslappu jossa lukee syy miksi auto on huoltoon tuotu: "Satunnaisesti rallattava metallinen ääni käynnistettäessä, asiakas epäilee vikaa jakopään ketjussa tai kiristimessä". Jos joskus tulevaisuudessa jakopää menee remonttiin niin uskoisin, että tämä lappu takaa sen ettei artisti osallistu kustannuksiin eurollakaan.

Tulipa käytyä varaamassa LL huoltoaika ja samalla marmattelin tästä rallattavasta ketjun äänestä käynnistettäessä. Ihmetys oli suuri kun huoltoneuvoja sanoi heti, että ketjuja näistä on mennyt paljon ja että tutkitaan asia nyt seuraavan huollon aikana kunnolla. Viimeksi kun siellä kävin niin ei oltu ikinä kuultukkaan mistään jakoketjuongelmista  ;D

Ehkäpä se nyt vaikuttaa, että auton takuu on mennyt umpeen ja haluttaisiin maksattaa remontti asiakkaalla. Sanomattakin selvää että en aio edes keskustella moisesta.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 30.01.12 - klo:10:08
Tulipa käytyä varaamassa LL huoltoaika ja samalla marmattelin tästä rallattavasta ketjun äänestä käynnistettäessä. Ihmetys oli suuri kun huoltoneuvoja sanoi heti, että ketjuja näistä on mennyt paljon ja että tutkitaan asia nyt seuraavan huollon aikana kunnolla. Viimeksi kun siellä kävin niin ei oltu ikinä kuultukkaan mistään jakoketjuongelmista  ;D

Ehkäpä se nyt vaikuttaa, että auton takuu on mennyt umpeen ja haluttaisiin maksattaa remontti asiakkaalla. Sanomattakin selvää että en aio edes keskustella moisesta.

Audin (Passattini tilalle) hankittuani olen yrittänyt pohtia lähteekö vaimon reilu 1,5v. vanha TSI-Ocu kiertoon keväällä vai jääkö vaimon käyttöön pysyvästi (kolmen käyttöauton loukku). Octavia kun on toiminut niin hienosti ja on 22tkm/v ajoilla jopa käyttökuluiltaan edullisempi kuin vanha dieselpumpparini. Näitä lukiessa kuitenkin alkaa usko taas 6v. vanhempaan pumppariini vahvistumaan..

Mitkä kilometrit toukopoukon autossa on?
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 30.01.12 - klo:12:36
Audin (Passattini tilalle) hankittuani olen yrittänyt pohtia lähteekö vaimon reilu 1,5v. vanha TSI-Ocu kiertoon keväällä vai jääkö vaimon käyttöön pysyvästi (kolmen käyttöauton loukku). Octavia kun on toiminut niin hienosti ja on 22tkm/v ajoilla jopa käyttökuluiltaan edullisempi kuin vanha dieselpumpparini. Näitä lukiessa kuitenkin alkaa usko taas 6v. vanhempaan pumppariini vahvistumaan..

Mitkä kilometrit toukopoukon autossa on?

56tkm nyt mittarissa. Ehkä kuitenkin kannattaa pitää mielessä että foorumeita lukemalla saa turhan synkän kuvan moottoriongelmista, loppujen lopuksi harvoja taitaa olla sellaiset tapaukset jossa oikeasti on mennyt jotain ketjun takia rikki. Itse haluan että huolto ihan aikuisten oikeasti selvittää rallatuksen syyn ja tekee mahdolliset korjaukset, eikä vain tyydy valohoitoon ja käsien heilutteluun. Selittely ja käsien heiluttelu vain aiheuttaa **tutusta ja asia jää kuitenkin vaivaamaan takaraivoon.

Seuraavan auton kanssa ajettelin olla täysin lukematta foorumeita ja ajella onnellisena kohti auringonlaskua niin kauan että joku osa todella pamahtaa rikki.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 30.01.12 - klo:12:46
56tkm nyt mittarissa. Ehkä kuitenkin kannattaa pitää mielessä että foorumeita lukemalla saa turhan synkän kuvan moottoriongelmista, loppujen lopuksi harvoja taitaa olla sellaiset tapaukset jossa oikeasti on mennyt jotain ketjun takia rikki. Itse haluan että huolto ihan aikuisten oikeasti selvittää rallatuksen syyn ja tekee mahdolliset korjaukset, eikä vain tyydy valohoitoon ja käsien heilutteluun. Selittely ja käsien heiluttelu vain aiheuttaa **tutusta ja asia jää kuitenkin vaivaamaan takaraivoon.

Se on totta, että suuri osa varmasti toimii moitteettomasti, mutta itselläni on paha tapa haalia näitä vehkeitä pihaan ja niistä luopuminen tuntuu hankalalta..  ;D
Laskeskelin, että tuon arvonalema olisi ehkä 200e/kk tästä eteenpäin (joskin isompi kuin uudestä tähän hetkeen!), joten se ei sinänsä ole iso raha esim. Audiin verrattuna, mutta toisaalta turha pitää kolmea uudehkoa käyttöautoa pihassa. Lisäksi mahdollisten remonttien jälkeen alkaisi sitten jo pitokulut pompsahtaakin.

EDIT: Lisätään vielä, että meillä ei 36tkm asti ole toistaiseksi kuulunut mitään rallatusta. Itse asiassa taisi olla ensimmäinen kerta nyt viikonloppuna, kun akun hyytimisen jälkeen repäisin koneen käyntiin pakkasesta kylmänä, piti venttiilikoneisto sekunnin verran rapinaa ennen öljynpaineiden nousua. Tuo nyt on tietenkin normaalia.
Nykykalusto

kt

Mittarissa on 39 tkm eikä moottorin kanssa ole ollut mitään ongelmaa. Olisko kuitenkin niin, että
ne vanhemmat 1,4-mallit esim 102/104 kw jne ovat olleet ongelmallisia.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: kt - 30.01.12 - klo:13:37
Mittarissa on 39 tkm eikä moottorin kanssa ole ollut mitään ongelmaa. Olisko kuitenkin niin, että
ne vanhemmat 1,4-mallit esim 102/104 kw jne ovat olleet ongelmallisia.

No kaksoisahdetut ovat toki olleet paljon ongelmallisempia, mulla kylläkin on ihan yhdellä turbolla oleva 90kW CAXA. Tätä konettahan tämä ketjukin nimenomaan käsittelee.

Mulla alkoi rallattelut jossain noin 42tkm kieppeillä.

dolmar

Tuo CAXA-koneen käynnistysrapina tai rallatus tulee todennäköisesti nokka-akselin säätimestä. Ainakin VW:n omista huoltotiedotteista löytyy jopa ääniraita tästä asiasta. Oma entinen Golfini äänteli samoin. Kerran mulla oli sijaisautona 100 km ajettu CAXA-koneinen Seatti ja aamulla käynnistäessä kuului juuri samanlainen pärinä.

Kapa

Tutulla on Jetta tuolla 122 heppaisella ja kylmänä rallattaa kuin diesel: Mitään vikaa koneessa ei ole ja on kohta 100 tuhatta mittarissa. Oma 1.2 TSi on onneksi vielä äänien osalta ollut siisti.paitsi nuo koneen kierrokset ovat korkeammat tyhjäkäynnillä pakkasella. Katsotaan mitä keulapeitoilla saa aikaan.

dolmar

Lisätään vielä, että ihan kaikki CAXA-koneet eivät rallata, vaikka olen VW-huollon kuullut jopa väittävän sitä  normaaliksi ominaisuudeksi. Eihän tuosta muuten olisi mitään huoltotiedotettakaan julkaistu. Isäukon golffi ei ole äännellyt reilun 20 tkm aikana vielä lainkaan edes pakkasella. Mutta siinä onkin jo uudempi nokka-akselin ajoituksen säädin.

Max3

Joutui oikein etsiskelemään aihepiiriä kirjoituksille Skoda Octavia 1.4 TSI manuaali, mutta tämä paikka on ehkä lähinnä sellainen. Jonkinverran kirjoituksia lukeneena olen huomannut, että moottorit 1.2 ja 1.8 ovat saaneet enimmäkseen myönteisesti hymisteleviä kirjoituksia ja 1.4 koetaan jonkinlaisena vähintään epäillyttävänä, olisiko asia perua tuosta 103 kw:n versiosta. Mielestäni 1.4 on erinomainen perheauton moottori.

Nyt olen huomannut melkoisen eron vuosimallien 2011 ja 2012 käyttäytymisen välillä, ensinnäkin green tech-mallin automaattisammutus toimii erinomaisesti, toki se vaatii hieman tottumista, mutta ensituntumana toiminta on ok. Tärkeimpänä erona olen huomannut eron autojen käyttäytymisessä liikkeelle lähdettäessä, koska 2011 malli saattoi helposti sammua tai hieman torkahtaa huolimattoman kaasun käytöllä, mutta 2012 käyttäytyy ihanasti, sitä on jopa mahdoton/vaikea saada sammumaan ja liikkeellelähdöt ovat useimmiten helppoja ja sähäköitä. Kyllä moottorin toiminta poikkeaa mielestäni huomattavasti ja vain parempaan suuntaan. Jotain tuossa softassa on muuttunut.
Octavia 1.4 tsi combi 2017 black
ex Octavia: combi 2012, hb 2011

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Max3 - 24.03.12 - klo:23:16
Nyt olen huomannut melkoisen eron vuosimallien 2011 ja 2012 käyttäytymisen välillä, ensinnäkin green tech-mallin automaattisammutus toimii erinomaisesti, toki se vaatii hieman tottumista, mutta ensituntumana toiminta on ok. Tärkeimpänä erona olen huomannut eron autojen käyttäytymisessä liikkeelle lähdettäessä, koska 2011 malli saattoi helposti sammua tai hieman torkahtaa huolimattoman kaasun käytöllä, mutta 2012 käyttäytyy ihanasti, sitä on jopa mahdoton/vaikea saada sammumaan ja liikkeellelähdöt ovat useimmiten helppoja ja sähäköitä. Kyllä moottorin toiminta poikkeaa mielestäni huomattavasti ja vain parempaan suuntaan. Jotain tuossa softassa on muuttunut.

Minkälaisia maantiekulutuksia Greentecillä saa aikaiseksi? Lienee suurimmat erot kaupunkikulutuksessa vanhoihin verrattuna? Vanhalla (-10 ocu combi manuaali), menee matka-ajossa talvirajoituksilla 5,5l/100km vakkarin kanssa (keskinopeus oli 470km matkalta 89km/h). Jalalla ajamalla saisi desin pari pois. Koko tankillinen tyypillisesti pääkaupunkiseudun matka-ajossa kuitenkin 5,8-6,0 sisältäen nurkka-ajot. Uskomattoman pienellä menee kyllä jos malttaa ajaa rauhallisesti.
Nykykalusto

Kotkis

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 25.03.12 - klo:11:59
Minkälaisia maantiekulutuksia Greentecillä saa aikaiseksi?
Kotkasta Helsingin Katajanokalle (tai takas, ajettu nyt vissiin neljä kertaa) ajotieturin mukaan 6,8-6,9 litraa sadalle, autona Yeti (n. 1000 km ajettu). Olisko n. puolet matkasta moottoritietä (n. 110 km/h mittarinopeus) ja loput 85-90 km/h mittarinopeus sekä tietysti pätkät kaupunkiajoa molemmissa päissä. Greentecin etuhan on tosiaan kaupunkiajoon vaikuttava start & stop.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

Zaasa

^Tuntuu soppa maistuvan,RäSäkin vastaavassa ajossa vähemmän.

Max3

Green tec-mallin totutusajo on vielä menossa ja kulutuksesta voisi todeta, että 170 km maantieajo keskinopeudella 70 km/h (mutkainen asfaltti ja pääosin 80 km/h rajoitus), niin kulutus oli 6,1 l/100 km. Sama reitti pakkaskeleillä ja samoilla renkailla meni entisellä hb:llä samalla tavalla ja luvut oli 5,5 l/100 km.

Ajoni ovat enimmäkseen kaupunkiajoa ja työmatkareitillä on 3-4 liikennevalot, jossa joutuu pysähtymään sekä odottamaan, joten keskikulutuksen pitäisi laskea aiemman mallin 7,1 l/100 km luvuista jonkin verran. Ajotietokoneen mukainen keskinopeus oli 38 km/h hb:llä.
Octavia 1.4 tsi combi 2017 black
ex Octavia: combi 2012, hb 2011

Kotkis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 31.03.12 - klo:18:59
^Tuntuu soppa maistuvan,RäSäkin vastaavassa ajossa vähemmän.

Myönnetään, että itsekin olisin odottanut hieman pienempiä lukemia... no, otsapintaa tietysti Yetissä on ja tiedä sitten "notkistuuko" kone vielä kilometrien myötä, saa nähdä. No kohta kesärajoitukset, jotka varmasti lisää kulutusta jonkin verran.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

msvahn

Meillä notkistui parin kolmen desin verran kun oli n. kymppitonni ajeltu (siis ekoihin tonneihin verrattuna). Enemmän luulen kuitenkin kulutuksen pudonneen oppimalla tuolle moottorille oikean ajotavan.
Nykykalusto

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 01.04.12 - klo:16:49
Meillä notkistui parin kolmen desin verran kun oli n. kymppitonni ajeltu (siis ekoihin tonneihin verrattuna). Enemmän luulen kuitenkin kulutuksen pudonneen oppimalla tuolle moottorille oikean ajotavan.

Luulen, että olet tässä asian ytimessä, rauhallinen ajotapa merkitsee paljon. Ja rauhallinen ajotapa on aina suhteellista. Se mitä 18-vuotiaana pidin rauhallisena on nyt vanhempana jo reipasta liikkumista. Itse olen päässyt noihin täälläkin raportoituihin mataliin kulutuksiin, mutta se edellyttää tosiaan, että kierrosten käyttö pidetään kurissa. Vaikka yksi neuvo onkin käyttää kierroksia reippaasti kiihdytyksessä niin tällä moottorilla tulee usein laitettua suurempi vaihde silmään jo 2000 kierroksessa ja aniharvoin tarvitsee liikkeellä ollessa vaihtaa kolmosta pienemmälle kaupungissakaan. Ennakointi ja kaasu ylhäällä rullaaminenkin säästävät yllättävän paljon. Tällä ajotavalla ei kyllä aina saa takana tulevista kavereita, mutta matkanteko sujuu suunnilleen yhtä ripeästi kuin rynnimälläkin. Pienellä moottorilla liika kierrättäminen on lähinnä surkuhupaisan näköistä ja kuuloista.

RoccoScientist

Onko kenelläkään tiedossa CAXA:n N75- ja N249-venttiilien tuoreimmat osanumerot?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

tet

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 14.05.12 - klo:14:24
Onko kenelläkään tiedossa CAXA:n N75- ja N249-venttiilien tuoreimmat osanumerot?

En tiedä numeroista, mutta jos tuo N249 on se mikä luulen niin ei taida löytyä CAXA-koneesta (kun ei ole EGR:ää tässä koneessa).
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: tet - 15.05.12 - klo:13:34
En tiedä numeroista, mutta jos tuo N249 on se mikä luulen niin ei taida löytyä CAXA-koneesta (kun ei ole EGR:ää tässä koneessa).

N249 on "Turbocharger air recirculation valve" ja se löytyy kyllä koneesta niin SSP:n kuin omien näköhavaintojenkin mukaan. =)

tet

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 15.05.12 - klo:13:46
N249 on "Turbocharger air recirculation valve" ja se löytyy kyllä koneesta niin SSP:n kuin omien näköhavaintojenkin mukaan. =)

No niinpäs onkin. :-[ Luulin että noita osanumeroita ei juurikaan "kierrätetä" konsernin tuotteissa, eli osat ovat hyvinkin saman numeroisia eri koneissa. Ilmeisesti ei, koska joissain koneissa tuo on "EGR solenoid valve".
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

RoccoScientist

No jopas on sekavaa. Netissä on juttua tuon N249 ohittamisesta bypassista, joten kumpaankohan se sitten viittaa? Itse en kyllä ole bypasseja suunnittelemassa, vaan kiinnostuksen syy on seuraava: sekä N249:ää ja N75:ttä on ilmeisesti paranneltu vuosien saatossa niin osien kestävyyden kuin suunnittelunkin suhteen ja haluaisin tietää ovatko omasta koneesta löytyvät osat ns. "kehityksen kärkeä".

hosee

Pistetään nyt välillä jotain positiivistakin: Golfin kone alkaa varmaan vetryä. Kulutus on tämän vuoden puolellalaskenut selvästi. Viimeisin tankkaus tuotti tuloksen 6.26l/100km. Ajo pääkaupunkiseudun työmatkaliikenettä. Mielestäni varsin hyvä tulos; selkeästi alle luvatun kaupunkikulutuksen ja lähes 100% mätsi luvatun yhdistetyn kulutuksen kanssa....
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

tsiih

Nyt kun ilmat lämpenivät, mulla on taas kulutus 5-5,5 litraa sadalla niinkuin aina kesällä. Iso merkitys siis ulkolämpötilalla.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy