Kirjoittaja Aihe: TSI 1,4 90 kW  (Luettu 125682 kertaa)

Poissa toukopouko

• Täysjäsen
  • Mazda 6 2.2 TD Sports Wagon Elegance 2010
    • Profiili
Vs: TSI 1,4 90 kW
« Vastaus #150 : 16.08.11 - klo:13:43 »
Niinpä rallattaa täälläkin satunnaisesti käynnistäessä, etenkin kuumilla ilmoilla. Taidanpa itsekkin kurvailla Vehon huoltotiskille keskustelemaan asiasta. Onneksi on sentään takuunalainen auto niin siinä mielessä ei tarvitse ainakaan alkaa vääntämään maksumiehestä.

UPDATE: Tiskillä käyty. Sanomattakin selvää että siellä ei oltu ikinä kuultukkaan mistään jakoketjuongelmista eikä epämääräisistä käynnistysäänistä. Lupasivat kuitenkin vilkaista autoa ja varasivat ajan parin viikon päähän.

Noniin, nyt on auto käynyt huollossa tämän tiimoilta. Sanoivat ettei asentaja löytänyt autosta mitään vikaa, eikä kyseiseen autoon ole mitään kampanjoita valmistajalta liittyen jakopään osiin -----> Seuraillaan tilannetta ja auto huoltoon jos rallatus pahenee.

Yksi hauska asia tässä jutussa on. Haettuani auton huollosta, piruuttani avasin konepellin nähdäkseni onko sitä jakopäätä otettu esille ollenkaan. Tiesin että auton moottori on kauttaaltaan ihan jumalattoman pölykerroksen peittämänä ja varmasti näkee onko konehuoneessa koskettu mihinkään osaan. Luultavasti jo arvasittekin, mihinkään ei oltu koskettu eli "huollossa"  tuskin on avattu edes konepeltiä  ;D

No, nyt mulla on ainakin huoltovarauslappu jossa lukee syy miksi auto on huoltoon tuotu: "Satunnaisesti rallattava metallinen ääni käynnistettäessä, asiakas epäilee vikaa jakopään ketjussa tai kiristimessä". Jos joskus tulevaisuudessa jakopää menee remonttiin niin uskoisin, että tämä lappu takaa sen ettei artisti osallistu kustannuksiin eurollakaan.

Poissa tsiih

• Konkari
  • Golf V Variant -09 1,4 Tsi 90kw
    • Profiili
« Vastaus #151 : 16.08.11 - klo:13:47 »
Minun autossani ainaki osasyyllinen jakopään rallatukseen oli riittämätön öljynpaine. Jakopään uusimisella hävisi uudesta asti vaivannut uliseva ääni.
Eli Salon Traktoautossa on tästä kokemusta  ;D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Poissa skriko

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #152 : 16.08.11 - klo:15:49 »
Minun autossani ainaki osasyyllinen jakopään rallatukseen oli riittämätön öljynpaine. Jakopään uusimisella hävisi uudesta asti vaivannut uliseva ääni.
Eli Salon Traktoautossa on tästä kokemusta  ;D

Tuo riittämätön öjynpaine ja ketjun rallatus on minulle tuttua jo vuodesta 1979. Ensimmmäinen autoni oli pikku corolla ja aina käynnistettäessä ennenkuin öljynpaine nousi ketju rallatti. Näin mentiin 3 vuotta ja 75 000 km ja auto pelasi hyvin. Mutta nehän olivat niitä vanhoja hyviä Japanissa tehtyjä autoja, nykyromuista en tiedä.

Poissa tsiih

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #153 : 16.08.11 - klo:22:56 »
Mulla kun rallatti vasta lämpimänä...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Poissa raiski

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #154 : 17.08.11 - klo:13:28 »
Mulla kun rallatti vasta lämpimänä...

Minkälaista ääntä se piti? Eilen oli koeajolla 90kW koneella oleva -08 Golffi. Kokemusta oli 43tkm. Autosta ei löytynyt muuta pahaa sanottaavaa tai ihmeteltävää kuin lämpimän koneen tyhjäkäyntiääni. Tässä pätkä äänestä konepelti avattuna:

1.4 TSI 90 kW raksuttaa tyhjäkäynnillä.

Mielestäni pitää kummallista raksutusta?! Raksutus katosi kun koneelle antoi kierroksia... mutta palasi kun tyhjäkäynti asettui "peruskierroksille". Startatessa (2-4 kokeilua) koneesta ei tuntunut kuuluvan ylimääräisiä. Öljyn määrää ei tullut tarkistettua. Mitäs TSI-konkarit on mieltä koeajoauton tyhjäkäyntiäänestä? Vuoden takuunhan tuolle saisi... ja kollegan mukaan kyseisen liikkeen takuu toimii (korjautti väkevämpää TSI-konetta 5 kiloeurolla). :P

Tässä muuten jonkun 1.2TSI poloinen pitää samaa tai ainakin samantapaista ääntä:

VW Polo 6R 1.2 TSI Weird Idle Noise

Poissa tsiih

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #155 : 17.08.11 - klo:14:24 »
Kuulostaa ihan normaalilta tsi:n raksutukselta. Ketjun ääni on sellainen helisevä.

Poissa raiski

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #157 : 17.08.11 - klo:16:20 »
Ok, hyvä tietää. Huomenna sitten kulkupeliä vaihtamaan.

Poissa LogI

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #158 : 19.08.11 - klo:10:05 »
Sitten vaan odottamaan minä aamuna se rallatus alkaa... Kannattaa ostopaikasta riippuen varata 1500€ tai vähemmän korjaukseen.
A4 B8 2,0 tdi quattro
Golf V 1,4 tsi

Poissa RoccoScientist

• Konkari
  • Hyundai Veloster 1,6 GDI DCT
    • Profiili
« Vastaus #159 : 19.08.11 - klo:11:31 »
Oman auton motista kuuluu satunnaisesti (tai kiinnitän asiaan satunnaisesti huomiota) jonkinlainen hörinän, raksutuksen ja tärinän välimaastossa oleva ääni, jos autolla ajetaan pienellä vaihteella (1 tai 2) alhaisilla kierroksilla esim. matelevassa ruuhkassa edettäessä tai kierrosten tippuessa moottorijarrutuksessa alas. Ääni kuuluu aika kapealla kierrosalueella, mutta jossain 1300-1400 kierroksen välillä tuo mielestäni tapahtuu. Onko kukaan muu huomannut moista? Liekö vain jonkin satunnaisen muovinpalan resonointia?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Poissa jalkkis

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #160 : 24.08.11 - klo:11:17 »
Paljonkos jakopään rempan osat maksavat (ketju, kiristin, tarvitaanko muuta?), jos sen joutuu itse kustantamaan?

Aattelin vaan, että jos em. kone tulee talouteen, niin budjetoin noi kustannukset jo etukäteen auton hintaan. Sit on vaan hyvä, jos homma ei realisoidu ;)

Poissa tsiih

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #161 : 24.08.11 - klo:13:06 »
Katson iltapäivällä kun ehdin kotiin, sain nimittäin silloin keväällä takuuremontista varaosalistan hintoineen ihan pyytämättä.

Poissa Waiski

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #162 : 24.08.11 - klo:13:29 »
Paljonkos jakopään rempan osat maksavat (ketju, kiristin, tarvitaanko muuta?), jos sen joutuu itse kustantamaan?

Aattelin vaan, että jos em. kone tulee talouteen, niin budjetoin noi kustannukset jo etukäteen auton hintaan. Sit on vaan hyvä, jos homma ei realisoidu ;)

Moi

Mulla tehtiin 45 tkm kohdalla -10 plussaan ko. Koneella. Osalistaus oli ilman töitä noin 1000€ luokkaa. Lms-service teki ja takuuna luonnollisesti.
Rempan jälkeen kilinät hävisi, mutta kiusallinen nykiminen auton ollessa kylmä tuli vaivaksi, sitä ei ole pystytty korjaamaan, koska ei ilmene jokakerta eikä vikakoodeja ole, joten ei vikaa:-)

Waiski

Poissa raiski

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #163 : 24.08.11 - klo:13:59 »
Ok, hyvä tietää. Huomenna sitten kulkupeliä vaihtamaan.

Ei tämä ihan täydellinen kampe ole, sillä tietynlaisissa kiihdytyksissä esiintyy tehon aaltoilua. Aika vähän tuolla on tullut rullaitua eli ihan mutuna heitän, ettei aaltoilu ei ole jokapäiväistä... tai ei ainakaan aina yhtä voimakasta.

Eräänä päivänä aaltoilu oli kuitenkin lähes aina toistettavissa kun 3. vaihteella oli kierrokset 1800rpm ja siitä polkaisi kaasun pohjaan. Taisi aaltoilla sinne 3000rpm tietämille. Myös 4. vaihteella tuota esiintyi, mutta mielestäni 2. vaihteella ei. Taitaa tuo kakkonen olla niin kevyt, ettei moottori kuormitu samanlailla kuin 3 ja 4 vaihteilla. Niin kotterohan on 6 vaihteinen manuaali ja nämä havainnot on tehty lämpimällä koneella. Vikavaloja ei ole näkynyt eikä vikakoodejakaan ollut heti ensimmäisten havaintojen jälkeen (olin sopivasti menossa takavinkkaria koodauttaan).

Pikasurffauksen perusteella samaa on esiintynyt muillakin ja on tainnut korjaantua softapäivityksellä tai osien vaihdolla.

POSSU

• Vieras
« Vastaus #164 : 24.08.11 - klo:14:19 »
/\ Samaa oireilua-tehon lainehtimista osakaasulla, kunnes kierrokset n. 3000 ja yli...vähän eritavalla päivästä riippuen.

Poissa ConD

• Konkari
  • Seat Ateca 1.4TSI DSG 4Drive Xcellence
    • Profiili
« Vastaus #165 : 24.08.11 - klo:14:38 »
Ei tämä ihan täydellinen kampe ole, sillä tietynlaisissa kiihdytyksissä esiintyy tehon aaltoilua. Aika vähän tuolla on tullut rullaitua eli ihan mutuna heitän, ettei aaltoilu ei ole jokapäiväistä... tai ei ainakaan aina yhtä voimakasta.

Eräänä päivänä aaltoilu oli kuitenkin lähes aina toistettavissa kun 3. vaihteella oli kierrokset 1800rpm ja siitä polkaisi kaasun pohjaan. Taisi aaltoilla sinne 3000rpm tietämille. Myös 4. vaihteella tuota esiintyi, mutta mielestäni 2. vaihteella ei.

Mikäli asia painaa mieltä, niin sovitaan joku päivä ja käydään ajelemassa ja otetaan dataa VCDS:llä talteen. Jotenkin mutuna uskoisin että tuo liittyy tavalla tai toisella ahtopaineiden ohjaukseen joka "hakee" kiihdytettäessä hieman. Tosiaan itse en isän 90kw TSI + DSG kombolla ole tällaista itse havainnut, sillä täyskaasukiihdytykset tietyllä vaihteella läpi kierrosalueen ovat mahdottomia.
VCDS@Oulu, PM/@

www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Poissa kt

• Konkari
  • Ocu2/ G+/Fabia/Touran1,4DSG
    • Profiili
« Vastaus #166 : 24.08.11 - klo:14:50 »

Rempan jälkeen kilinät hävisi, mutta kiusallinen nykiminen auton ollessa kylmä tuli vaivaksi, sitä ei ole pystytty korjaamaan, koska ei ilmene jokakerta eikä vikakoodeja ole, joten ei vikaa:-)

Waiski

Minulla esiintyi kylmänä (heti startin jälkeen) ajettaessa (ihan pintakaasulla) muutamia pätkimisiä. Ikäänkuin ei saisi bensaa. Löysivät kuitenkin huollossa ajotiedoista vikaa ja laitttoivat uuden moottorinohjausversion.
Nyt on mennyt paremmin.
Foorumilla jo vuodesta 2009

Poissa Waiski

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #167 : 26.08.11 - klo:12:34 »
Minulla esiintyi kylmänä (heti startin jälkeen) ajettaessa (ihan pintakaasulla) muutamia pätkimisiä. Ikäänkuin ei saisi bensaa. Löysivät kuitenkin huollossa ajotiedoista vikaa ja laitttoivat uuden moottorinohjausversion.
Nyt on mennyt paremmin.

Minulla on ihan samansuuntaista kakomista, jotenkin tuntuu, että ilman lämpötila vaikuttaa.  Ilmanlämpötilan ollessa 10 tienoilla niin ei ole nykinyt yhtään, eli lämpimämpinä aamuina 12-18 tuntuisi tekevän tuota. Lyhyen matkan toi vaan tuota tekee n:200m ja sen jälkeen normaali.

Minulle laitettiin viime talvena joku moottoripäivitys, jonka seurauksena ajotietokoneeseen ilmestyi vaihdenäyttö ja nuolet minnepäin pitää vaihtaa:-) Autohan on manuaali. Päivitys tehtiin kun valitin kylmyyttä. Nyt viimekerralla kun tätä nykimistä tutkittiin, niin tehtaan ohjeen mukaan (kuulemma) kytkettiin moottorin lämmityskäyttö pois päältä? Tällä ei ole ollut vaikutusta nykimiseen, mutta kulutus on tippunut taas alle 7l jossa se olikin ennen tätä ns. Lämpöpäivitystä.

Pitänee vaan taas painostaa huoltoa lisää, tilanne on vaan aika hankala kun auto on jätettävä käytänössä yöksi ( kun ei tee tuota kuin kylmänä, ei silloinkaan aina ) Ilmastoinnin poiskytkeminen ja bensiinilaatu ei vaikuttaneet. Kokeilin niitäkin:-(

Waiski

Poissa re2

• Konkari
    • Profiili
    • erikoisasiantunkio
« Vastaus #168 : 26.08.11 - klo:12:45 »
^Sama vika Rahikaisella. Huomasin myös tuon kulutuksen nousun moottoripäivityksen yhteydessä. Sen sijaan omaan (manuaaliini) ei mitään vaihdenäyttöjä päivityksen myötä kyllä ilmestynyt. Mikäs kulkupeli Waiskilla on ja minkä ikäinen? Tarviiko moista ominaisuutta varten olla jo BAP:t ja valkoinen MFD?

Poissa tet

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #169 : 26.08.11 - klo:15:09 »
Minulla on ihan samansuuntaista kakomista, jotenkin tuntuu, että ilman lämpötila vaikuttaa.  Ilmanlämpötilan ollessa 10 tienoilla niin ei ole nykinyt yhtään, eli lämpimämpinä aamuina 12-18 tuntuisi tekevän tuota. Lyhyen matkan toi vaan tuota tekee n:200m ja sen jälkeen normaali.

Minulle laitettiin viime talvena joku moottoripäivitys, jonka seurauksena ajotietokoneeseen ilmestyi vaihdenäyttö ja nuolet minnepäin pitää vaihtaa:-) Autohan on manuaali. Päivitys tehtiin kun valitin kylmyyttä. Nyt viimekerralla kun tätä nykimistä tutkittiin, niin tehtaan ohjeen mukaan (kuulemma) kytkettiin moottorin lämmityskäyttö pois päältä? Tällä ei ole ollut vaikutusta nykimiseen, mutta kulutus on tippunut taas alle 7l jossa se olikin ennen tätä ns. Lämpöpäivitystä.

Meinasin ehdotella että odota liikkeelle lähtiessä että lämmitysvaihe on ohi niin ei nyi. Mutta jos lämmityskäyttö on pois päältä niin ei sitten ilmeisesti ollut siitä kysymys. Pystytkö vahvistamaan että autosi ei enää tee tuota lämmitystä? Sehän näkyy siten, että kulutus on luokkaa 5-6 l/h ja pakoputkesta lähtee perhananmoinen pörinä. Tätä tapahtuu vain kylmällä koneella lämpimillä keleillä, jos ollaan jossain 10 asteen tienoilla tai alle niin silloin ei tuota tapahdu kylmälläkään koneella.
Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
ex-vag: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011, Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline MY 2010

Poissa Waiski

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #170 : 26.08.11 - klo:17:39 »
^Sama vika Rahikaisella. Huomasin myös tuon kulutuksen nousun moottoripäivityksen yhteydessä. Sen sijaan omaan (manuaaliini) ei mitään vaihdenäyttöjä päivityksen myötä kyllä ilmestynyt. Mikäs kulkupeli Waiskilla on ja minkä ikäinen? Tarviiko moista ominaisuutta varten olla jo BAP:t ja valkoinen MFD?

Auto on siis Vw Golf plus 1.4 Tsi manuaali 6 vaihdetta ( moottori CAXA) käyttöönotettu -09 lokakuussa ja on -10 Malli. Tosissaan, vaihdenäyttö ilmestyi MFD:n oikeaan ylareunaan, kellon viereen. Mulla on valkoinen näyttö tuossa MFD:ssä

Waiski

Poissa Waiski

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #171 : 26.08.11 - klo:17:43 »
Meinasin ehdotella että odota liikkeelle lähtiessä että lämmitysvaihe on ohi niin ei nyi. Mutta jos lämmityskäyttö on pois päältä niin ei sitten ilmeisesti ollut siitä kysymys. Pystytkö vahvistamaan että autosi ei enää tee tuota lämmitystä? Sehän näkyy siten, että kulutus on luokkaa 5-6 l/h ja pakoputkesta lähtee perhananmoinen pörinä. Tätä tapahtuu vain kylmällä koneella lämpimillä keleillä, jos ollaan jossain 10 asteen tienoilla tai alle niin silloin ei tuota tapahdu kylmälläkään koneella.

Ahaa, tuota en ole hoksannut tarkistaa, tosin miksi ei olisi kun kerran LMS Service sen sanoi ottaneensa pois päältä :-) Tarkistan tuon kulutuksen/pörinän aamulla, on sopivan lämmintäkin siihen.

Waiski

Poissa Waiski

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #172 : 27.08.11 - klo:15:15 »

Nonni, nyt on sitten apinaa koijattu (taas). Eli käynnistys kylmällä koneella, ulkolämpötila 20 ja juuri kuvailemasi pörinä ja kulutus noin 5,6l/h. Eli LMS Service ei ole/osannut kytkeä lämmityskäyttöä pois päältä:-(  Ehdin pariinkin otteeseen testaamaan tuon ja kyllä se nykiminen juuri tuon lämmityskäytön aikana ilmenee. Mites muilla? Eli onko tuossa mun kotterossa vikaa vai ei? Eihän tuo nyt niin suuresti haittaakaan, mutta...

Hauskaa, että olin luulevinani, että kulutus laski tuon vuoksi, no erot ovat niin pieniä, että voi johtua kaasujalastakin tai sitten tuosta 98E bensiinistä jolla olen nyt ajellut kun eliminoin 95E:n vaikutukset nykimiseen:-)

Waiski

Poissa RoccoScientist

• Konkari
  • Hyundai Veloster 1,6 GDI DCT
    • Profiili
« Vastaus #173 : 27.08.11 - klo:16:12 »
Nonni, nyt on sitten apinaa koijattu (taas). Eli käynnistys kylmällä koneella, ulkolämpötila 20 ja juuri kuvailemasi pörinä ja kulutus noin 5,6l/h. Eli LMS Service ei ole/osannut kytkeä lämmityskäyttöä pois päältä:-(  Ehdin pariinkin otteeseen testaamaan tuon ja kyllä se nykiminen juuri tuon lämmityskäytön aikana ilmenee. Mites muilla? Eli onko tuossa mun kotterossa vikaa vai ei? Eihän tuo nyt niin suuresti haittaakaan, mutta...

Kyse on siis tuosta useaan otteeseen mainitusta korotetusta tyhjäkäynnistä, jonka perimmäinen tarkoitus on lämmittää katalysaattoria, eikä se siis liity siihen moottorinohjauksen päivitykseen, jonka pitäisi parantaa lämpiävyyttä talvella. Topikkia taaksepäin selaamalla löytää selostuksen siitä mitä voi käydä, jos ei anna käynnin tasaantua ennen liikkeelle lähtöä - ja siihen voi mennä yli puoli minuuttia.

Itselläni on nyt pienenä projektina yrittää saada tuohon jokin parannus. Jos huolto ja maahantuoja eivät suostu myöntämään ongelmaa, pistän Saksan suuntaan asiakaspalautteena mielipiteeni siitä, että modernia turbokonetta joutuu "hehkuttamaan" kuin ikiaikaista dieselkonetta. Koska Saksassa ei todennäköisesti yhden finskin mielipiteestä välitetä, voisi tuota yrittää fiksata myös softaamalla auto, kun takuukin kerran menee helmikuussa umpeen. Samalla saisi "sivutuotteena" moottorin vähän hauskempaa luonnetta...
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Poissa Waiski

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #174 : 27.08.11 - klo:18:05 »
Kyse on siis tuosta useaan otteeseen mainitusta korotetusta tyhjäkäynnistä, jonka perimmäinen tarkoitus on lämmittää katalysaattoria, eikä se siis liity siihen moottorinohjauksen päivitykseen, jonka pitäisi parantaa lämpiävyyttä talvella. Topikkia taaksepäin selaamalla löytää selostuksen siitä mitä voi käydä, jos ei anna käynnin tasaantua ennen liikkeelle lähtöä - ja siihen voi mennä yli puoli minuuttia.

Itselläni on nyt pienenä projektina yrittää saada tuohon jokin parannus. Jos huolto ja maahantuoja eivät suostu myöntämään ongelmaa, pistän Saksan suuntaan asiakaspalautteena mielipiteeni siitä, että modernia turbokonetta joutuu "hehkuttamaan" kuin ikiaikaista dieselkonetta. Koska Saksassa ei todennäköisesti yhden finskin mielipiteestä välitetä, voisi tuota yrittää fiksata myös softaamalla auto, kun takuukin kerran menee helmikuussa umpeen. Samalla saisi "sivutuotteena" moottorin vähän hauskempaa luonnetta...

Sorry, löytyihän noi viestit tuolta, olin ne kyllä lukenutkin, mutta kun omalle kohdalle osui niin en hätäännyksissäni enää muistanut:-)

Kiitos tiedosta, Onko tätä "lämmityskäyttöä" mahdollista kytkeä pois vai mitä ihmettä LMS yritti kytkeä pois?

Waiski

Poissa msvahn

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #175 : 27.08.11 - klo:18:34 »
Meidän -10 manuaali Octaviassa on myös tuo hassu lämpimien ilmojen lämmityskäyttö. Ongelmallisen siitä tekee se, että esim. parkkihallissani töistä lähdettäessä moottoria ei meinaa saada käyntiin, vaan se sammahtaa monta kertaa starttauksen jälkeen. Lopuksi pitää kaasua painamalla pitää hetki väkisin kierroksia korkeammalla (koneen yskiessä aiemmin mainitulla tavalla), jottei enää sammu. Kulutuksen pudottua 1,2l/h voi lähteä ajelemaan, muuten on tosiaan kenguru. Ei voi tehdä hyvää katille.

Vaimo ei tuosta ole koskaan valittanut, kun pitää autoa ulkona sekä kotona että työpaikallaan. Itse olen tuon sammahtelun havainnut vain talvella +15..+17 parkkihallissa työpäivän jälkeen. (liekö öljy vielä muutaman asteen lämpimämpää kuin jäähdytysneste vai mikä lie vaikuttaa  ??? )

Autossa on eberi ja sillä saa myös vastaavia käynnistysvaikeuksia aikaiseksi talvella, jos jäähdytysneste on vielä puolilämmintä eli vaikka n.50-60C, täyslämpimänä ja viileämpänä ei mitään.

Olen samoin havainnut satunnaisesti tuon kiihdytyksessä tulevan aaltoilun, mutta sillä nyt ei isoa merkitystä ole.

Tähän mennessä oltu autoon enemmän kuin tyytyväisiä (28tkm) ja kulutus ilmiömäisen pieni.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Poissa tsiih

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #176 : 28.08.11 - klo:09:28 »
Jotenkin luulisin ettei sitä lämmityspörinää saa pois. Paitsi huijaamalla ulkolämpötila-anturia vastuksen kanssa niin että lämpötila on aina alle 15 astetta jolloin pörinä ei enää "aktivoidu".
Jos LMS vain otti lämpöpäivityksen pois käytöstä? Tämän ajattelin tehdä omaanikin, risoo tuo noussut kulutus.
Nykiminen on siis ihan normaalia tämän lämmityspörinän aikana, laitan aina ensin auton käymään ja sitten vasta turvavyöt yms. niin ehtii loppumaan ennen lähtöä.

Poissa Zaasa

• Konkari
  • Audi A3 S-tronic -17
    • Profiili
« Vastaus #177 : 28.08.11 - klo:10:43 »
Kyse on siis tuosta useaan otteeseen mainitusta korotetusta tyhjäkäynnistä, jonka perimmäinen tarkoitus on lämmittää katalysaattoria, eikä se siis liity siihen moottorinohjauksen päivitykseen, jonka pitäisi parantaa lämpiävyyttä talvella.
Olen ihmetellyt täällä kerrottuja nykimisiä,pörinöitä ja sammahtelua 90KW TSI:ssä. Minun ocuun tehtiin moottorinohjaus päivitys viime talvena.Tyhjäkäynti nousi lähelle1000kierrosta.
Auton lämpimyys pakkasilla parani,ei putoa lämmöt enään liikennevaloissa ja taajamassa kuten aikaisemmin tapahtui.
Ei ole pörinöitä eikä nykimistä,auto on erittäin herkkä ja miellyttävä ajaa.Kaksilitraisten vapareiden omistajat ihmetelleet Ocun herkkyyttää ajaa käydessään kokeilemassa sitä,esim 2.0VTR,2.0Ave.
Herkkyydellä tarkoitan reagoimista kaasuun. 

Poissa tsiih

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #178 : 28.08.11 - klo:11:03 »
Joo, tämä lämpöpäivitys nosti myös tuota tyhjäkäyntiä, eikö se pysynyt tonnissa myös koneen lämmettyä? Mun ajossa ei huomaa lämpenemisessä mitään parannusta, siksi haluan sen pois. Sama teho tulee kun ajelee pienemmällä vaihteella ja kulutus on silti pienempi. Työmatkani on sen verran lyhyt, 15 km, että kylmäkulutuksella on merkitystä.

Poissa Waiski

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #179 : 28.08.11 - klo:16:56 »
Jotenkin luulisin ettei sitä lämmityspörinää saa pois. Paitsi huijaamalla ulkolämpötila-anturia vastuksen kanssa niin että lämpötila on aina alle 15 astetta jolloin pörinä ei enää "aktivoidu".
Jos LMS vain otti lämpöpäivityksen pois käytöstä? Tämän ajattelin tehdä omaanikin, risoo tuo noussut kulutus.
Nykiminen on siis ihan normaalia tämän lämmityspörinän aikana, laitan aina ensin auton käymään ja sitten vasta turvavyöt yms. niin ehtii loppumaan ennen lähtöä.

Joo noin sen täytyy olla, varmaan kuulin huonosti siinä tiskillä, tai sitten sanottiin epäselvästi:-) Pitää sieltä vielä kysellä. Mukava, että auto tuli näin helposti kuntoon eli: Tommosia ne on:-)

Waiski

Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi